eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
11.2هزار دنبال‌کننده
46.6هزار عکس
25.8هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @btid_api_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🖥 انتشار مصاحبه اداره تبلیغ فضای مجازی 🌐http://pana.ir/news/1204598 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
❣♨ چرا عشق‌های آتشین سرانجامی ندارد؟ ✳ همه ما دو گونه شخصیت داریم: 1⃣ یکی شخصیت اجتماعی که با آنها در اجتماع ظاهر می شویم؛ مانند نحوه صحبت کردن، لباس پوشیدن، شیوه آرایش و چگونگی تعامل آشکار با دیگران 2⃣ دیگری شخصیت درونی که معرف تجارب شخصی، خاطرات، افکار و عقاید، نگرش‌ها و احساسات ما می‌باشد که غالبا سعی می‌کنیم آنها را از دیگران پوشیده نگه داریم زیرا با افشای آن، احساس آسیب خواهیم کرد. ⬅ نکته مهم اینجاست که بسیاری از جوانان تنها جذب شخصیت اجتماعی طرف مقابل می‌شوند و تحت تاثیر جاذبه‌های جنسی و شخصیت ظاهری گرفتار عشق می‌شوند و دست به انتخاب می‌زنند و پس از ازدواج و شروع زندگی کم کم متوجه شخصیت درونی طرف مقابل شده و موجب دلسردی و پشیمانی می‌شود؛ که این شروع ماجرای تعارض و اختلاف خواهد بود. ✅ بنابراین بهترین ازدواج، ازدواجی است که بر پایه شناخت شخصیت درونی افراد باشد. 📎 📎 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 مرکز جامع مشاوره و خانواده ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ 🆔 @moshaver41 ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝ 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
انتشار مطلب اداره تبلیغ فضای مجازی 🌐https://www.iribnews.ir/fa/news/3183441/ 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 ☑️ روایت جعلی در مقابل آیه مباهله 🔶 برخی از اهل سنت در مقابل ماجرای مباهله، داستانی جعل کردند که وقتی آیه مباهله نازل گردید، پیامبر اسلام، ابوبکر و فرزندش، عمر بن خطاب و فرزندش، عثمان و فرزندش، علی و فرزندش را به همراه خود برای مباهله آورده بود. در حالی که این روایت در منابع دست اول اهل سنت نیامده و راویان آن تضعیف شده‌اند. 🔶 مطالعه متن کامل نوشتار: https://www.adyannet.com/fa/news/29838 📎 📎 📎
💢 فرا رسیدن ماه محرم الحرام تسلیت باد 💠 پیامبر اکرم (ص): حسین منی و انا من حسین 📚بحار الانوار، 43/261 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🖥 انتشار مطلب اداره تبلیغ فضای مجازی 🌐http://www.yjc.news/fa/news/7843987/ 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
15.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ 🖥 زیبای مباهله پيامبر اسلام (ص) با مسيحيان نجران 🔰 ماجرای مباهله چیست؟ 🔻باید داستان مباهله را به کودکان خود بیاموزیم. 🔻اگر غدیر عید ولایت است عید فضیلت است. چون بزرگترین فضیلت علی(ع) در روز مباهله و آن‌هم صریحاً در قرآن کریم بیان شده. 🔻امام رضا(ع) به مأمون فرمودند: بالاترین فضیلت علی(ع) آیۀ مباهله است. چون در این آیه علی(ع) نفس پیامبر(ص) اعلام شده است. باید غربت مباهله برطرف بشود، این خیلی مهمتر از بسیاری دیگر از ایام الله است. 📚 الفصول المختاره، ص38 📎 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ آیا گریه کردن بر مرده و بر پایی مراسم برا آنان اشکال دارد؟ 👈یکی از موارد اختلاف بین وهابیت و جهان اسلام (اعم از شیعه، مالکی، حنبلی، حنفی و شافعی) این است که فرقه جعلی و ساختگی وهابیت، هر گونه عزاداری و گریه بر مرده را حرام دانسته و با آن مبارزه می‌کنند، به خصوص در رابطه با برپایی مراسمات عزاداری یا جشن برای اهل بیت(ع) موضع‌گیری کرده و آن را شرک به خدا می‌دانند و می‌گویند این اعمال به معنای عبادت این افراد است. 🌹 پاسخ ✅ قرآن کریم در رابطه با حضرت یعقوب(ع) از بزرگ‌ترین پیامبران الهی می‌فرماید: «وَ ابْيَضَّتْ عَيْناهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِيم [یوسف/84] و چشمان او از اندوه سفيد شد؛ اما او خشم خود را فرو مى‌‏برد (و هرگز كفران نمى‌‏كرد)». این آیه به صراحت بیان می‌کند، حضرت یعقوب(ع) در فراق فرزند خود حضرت یوسف(علیه‌السلام) ناراحت بود و آن‌قدر گریه کرد که چشمان او بینایی خود را از دست داد و سفید شد. ✅ هم‌چنین قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى(شوری/23): بگو من هيچ پاداشى از شما بر رسالتم درخواست نمى‌‏كنم، جز دوست داشتن نزديكانم». با توجه به این آیه بدون شک یکی از فرائض الهی محبت و دوست داشتن عترت و اهل بیت پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است؛ هم‌چنین ده ها روایت صحیح السند در منابع اهل سنت وارد شده که منظور از «قربی» در آیه خصوص اهل‌بیت است. 🔰 حال سوال ما از وهابیت این است که در زمان کنونی و بعد از گذشت 14 قرن از زمان پیامبر و عترت طاهرین ایشان این دوست داشتن و ابراز محبت چگونه است؟ آیا به این نیست که ما یاد و خاطره آنان را بزرگ بشماریم و در شادی‌های آنان شاد بوده و مراسمات شادی و میلادی برپا کنیم و در عزای آنان محزون بوده و مراسم عزاداری برپا کنیم. 🔰آیا به راستی اگر ما برای بزرگ‌داشت پیامبر و ائمه اطهار(صلوات‌الله‌علیهم‌اجمین) مراسمی گرفته و در آن به ذکر فضائل و مناقب و ظلم‌هایی که بر آنان رفته است و... بپردازیم، آیا واقعا این کار عبادت آنان و شرک به خداست؟ ✳️ برپایی چنین مراسماتی کاملا عادی بوده و در تمامی جوامع بشری انجام می‌شود، به هر جامعه‌ای بنگریم، آنان برای بزرگان خود یادبود گرفته و هر ساله مراسماتی می‌گیرند که یاد و خاطره آنان از جامعه رخت بر نبندد. ❗️آیا اگر ما در زمان کنونی نیز مانند حضرت یعقوب(ع) برای پیامبر و اهل بیت ایشان حزین باشیم و به خاطر ظلم و ستمی که بر آنان روا داشته شده است، ابراز ناراحتی کرده و گریه و ناله کنیم، این عمل عبادت و پرستش آنان است؟ این چه حکمی است؟ این مطلب از کجای اسلام برداشت می‌شود؟ کدام آیه یا روایت این را تایید می‌کند؟ _________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/67600 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ آیا استدلال به آیه ولایت مخدوش است؟ ⁉️از جمله اشکالات مهمی که فخر الدين رازی بر استدلال شیعه به ایه ولایت، وارد می‌سازد این است که می‌گوید: «ولايتی كه در اين‌جا به آن امر شده، قبل از آن (در آیات سابق) نهی شده است و چون ولايتی كه از آن در آیات قبل نهی شده، به معنای نصرت و یاری رساندن [به کفار] است؛ پس ولايتی كه در این آیه امر به آن شده نيز به معنای نصرت است». 👈لذا فخر رازی و دیگران معتقدند كه در اين‌جا ولی به قرينه سياق و آيات قبل به معناي محبت و نصرت است و نه به معنای امير و سرپرست. 🔰پاسخ ✅ معنای «ولیّ» در هر دو آیه (آیه 51 و 55 مائده) به معنای ریاست، سرپرستی و سلطه بر مومنین است به دلیل آن‌که در انتهای آیه 51 می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لَا يهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ» و این تعبیر بسیار سنگین است و نمی‌توان پذیرفت که به مجرد دوستی و محبت با یهود، خداوند کسی را زمره ظالمین قرار دهد. بلکه حتما در صورت تسلط و فرمان‌پذیری از آنان است که مستحق چنین تعبیری می‌باشد. 👈 چنان‌چه حتی اگر اهل سنت این معنا را قبول نکنند و «ولیّ» را در این آیه 51 به معنای نصرت و یاری بگیرند، باز هم نمی‌توانند به سیاق آیه استدلال کنند؛ زيرا شرط سياق در دو آيه اين است كه در يك زمان نازل شده باشند و سبب نزول‌شان يكی باشد. اما در تفاسیر آمده بین این دو آیه هیچ وحدتی وجود ندارد و سبب نزول‌شان متفاوت است و در دو زمان نازل شده‌اند. 🌹بنابراین استدلال فخر رازی و ابن تیمیه در استفاده از سیاق آیات قبلی مخدوش است و درست نیست؛ چرا که اساسا چنین سیاقی وجود ندارد و زمان و سبب نزول این آیات با هم فاصله دارد. ✳️ از طرفی در این آیه معنای «ولیّ» در هر سه مورد _ خداوند، رسولش و مومنان _ به یک معناست، زیرا اگر معنای «ولیّ» در الله و رسولش با مومنان متفاوت بود، می‌بایست لفظ «ولیّ» تکرار می‌گشت. ✅ هرگز نمی‌توان کلمه «ولیّ» را به معنای نصرت و یاری گرفت، زیرا: 1️⃣ اگر کلمه ولی به معنای دوست و یاور باشد، جمله «يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُون» مبهم و زائد خواهد بود و دیگر معنایی نخواهد داشت. 2️⃣ اگر کلمه «ولیّ» به معنای دوست و ناصر باشد با آیات دیگر قرآن متعارض خواهد شد، از جمله آیه 82 سوره مائده: «وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَی ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْبَانًا وَ أَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ [مائده/82] مسلّماً يهوديان و كسانی را كه شرك ورزيده‌اند، دشمن‌ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهی يافت و قطعاً كسانی را كه گفتند: «ما نصرانی هستيم»، نزديك‌ترين مردم در دوستی با مؤمنان خواهی يافت، زيرا برخی از آنان دانشمندان و رهبانانی‌اند كه تكبر نمی‌ورزند». اين آيه درباره‌ی نجاشی نازل شده است كه خداوند نصارا را دوست و محبّ مؤمنين معرفی می‌كند. چنان‌چه اگر «ولیّ» به معنای دوست و یاور باشد با این آیه در تعارض خواهد بود زیرا در آیه ولایت، دوستان مومنین را منحصر در سه نفر کرده ولی این آیه نصاری را نیز دوست مومنین می‌شمارد. از این‌رو نمی‌توان «ولیّ» را به معنای دوست و یاور گرفت. _____________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/86085 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ آیا آیه‌ای از قرآن در رابطه با اثبات امامت وجود دارد؟ 🔰 یکی از آیاتی که شیعه به وسیله آن بر امامت بلافصل آقا امیرالمومنین(ع) استناد می‌کند، آیه 55 سوره مائه است که به آیه «ولایت» معروف است؛ خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُون» 🌹 یعنی سرپرست و رهبر شما تنها خدا است، و پيامبر او، و آن‌ها كه ايمان آورده‌‏اند و نماز را بر پا مى‏‌دارند و در حال ركوع زكات مى‌‏پردازند». شان‌النزول آیه زمانی بوده است که امیرالمومنین(ع) در حال رکوع نمازش انگشتر خود را به فقیر داد. ⁉️ امّا این آیه چگونه ولایت و امامت بلافصل حضرت، بعد از نبی مکرم اسلام(ص) را اثبات می‌کند؟ ✅ اين آيه با كلمه «انما» كه در لغت عرب به معنى انحصار مى‌‏آيد، شروع شده و مى‏‌گويد: «ولى و سرپرست و متصرّف در امور شما تنها سه نفر هستند: خدا و پيامبر و كسانی‌كه ايمان آورده‌‏اند، و نماز را برپا مى‏‌دارند و در حال ركوع زكات مى‏‌دهند». 👈بدون شک، ركوع در اين آيه به معنى ركوع نماز است، نه به معنى خضوع؛ زيرا در عرف شرع و اصطلاح قرآن، هنگامی‌كه ركوع گفته مى‌‏شود، به همان معنى معروف آن يعنى ركوع نماز است، هم‌چنین در هيچ مورد در قرآن نداريم كه تعبير شده باشد زكات را با خضوع بدهيد، بلكه بايد با اخلاص نيت و عدم منّت داد. ✳️ هم‌چنين بدون شک، كلمه «ولى» در آيه به معنى دوست و يا ناصر و ياور نيست؛ زيرا «ولايت» به معنى دوستى و يارى كردن مخصوص كسانى نيست كه نماز مى‏‌خوانند، و در حال ركوع زكات مى‏‌دهند، بلكه يك حكم عمومى است كه همه مسلمانان را در بر مى‏‌گيرد، همه مسلمين بايد يكديگر را دوست داشته باشند و يارى كنند، حتّى کسانی‌که زكات بر آن‌ها واجب نيست، و اصولاً چيزى ندارند كه زكات بدهند، تا چه رسد به اين‌كه بخواهند در حال ركوع زكاتى بپردازند، آن‌ها هم بايد دوست و يار و ياور يكديگر باشند. از اين‌جا روشن مى‏‌شود كه منظور از «ولى» در آيه فوق، ولايت به معنى سرپرستى و تصرف و رهبرى مادى و معنوى است، بخصوص اين‌كه اين ولايت در رديف ولايت پيامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولايت خدا قرار گرفته و هر سه با يك جمله بیان شده است. 👈نظر شیعه این است که این آیه بیان می‌کند، ولی و سرپرست شما تنها خداست و رسول او و کسی که در زکوع نمازش زکات داد، که کسی جز امیرالمومنین(ع) نبوده است. به اين ترتيب، این آيه از آياتى است كه به عنوان يك نص قرآنى، دلالت بر ولايت و امامت على بن ابی‌طالب(ع) دارد. ❗️تمام تلاش اهل سنت در مورد این آیه این است که بگویند، ولایت در آیه، به معنای سرپرستی و رهبری نیست، و به معنای دوست داشتن و نصرت است؛ و همان‌طور که در بالا اشاره شد، این تفسیر با ظاهر آیه سازگاری ندارد؛ زیرا آیه با «انما» شروع شده که دال بر حصر است، یعنی تنها و تنها ولی شما این افرادند. _________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/49554 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ اشکال بر استدلال شیعه به آیه ولایت ⁉️ کلمۀ «إنّما» دلالت بر حصر ندارد. 👈فخر رازی در معنای کلمه «إنّما» می‌نویسد: «كلمه "انّما" برای حصر نيست به اين دليل كه قرآن می‌فرمايدِ: «إِنَّمَا مَثَلُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا كَمَاء أَنزَلْنَاهُ مِنَ السَّمَاء[یونس/24] به درستی که مثل زندگى دنيا بسان آبى است كه آن را از آسمان فرو ريختيم» و ترديدی نيست كه در قرآن مثل‌های ديگری غير از اين برای حيات دنيا هست؛ مانند اين‌كه قرآن می‌فرمايد: «إِنَّمَا الحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ[محمد/36] زندگى اين دنيا لهو و لعبى بيش نيست» چه اين‌كه لهو و لعب در غير از زندگاني دنيا وجود دارد».[2] بنابراین، وقتی که ولایت منحصر در خدا و رسول و علیّ نباشد قطعا دیگری هم می‌تواند بر مردم جامعه ولایت داشته باشد. ✅ پاسخ 1️⃣ اولاً: کلمۀ «إنما» در مرتبه اول، دلالت بر انحصار مطلق می‌کند و اگر برای حصر اضافی و قیاسی به کار رود، حتما باید همراه قرینه‌ای باشد تا آن را بیان نماید. و در آیه ولایت نیز نه تنها قرینه‌ای در این معنا وجود ندارد، بلکه قرائنی وجود دارد که انحصار مطلق را می‌رساند. از جمله این قرائن ذکر اوصاف است که انحصار را می‌رساند. 2️⃣ ثانیاً: خود فخر رازی در ذیل آیه 108 سوره انبیاء «انما» را دلالت کننده بر حصر می‌داند. 3️⃣ ثالثاً: فخر رازی در استدلالش مغالطه نموده، زیرا او مَثَل حیات دنیا و خود حیات دنیا را یکی گرفته است در حالی که قرآن تنها يك مَثَل با دو بيان درباره حيات دنيا زده و انحصار آن در اين مثل می‌باشد. 4⃣رابعاً: نسفی از مفسرین اهل سنت درباره معنای «انّما» می‌گوید: «از كلمه «إنما» استفاده می‌شود كه فقط افراد نامبرده شده، ولايت دارند». _________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/86085 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
از مباهله تا عاشورا؛ - @Maddahionlin.mp3
2.76M
♨️از تا 👌 بسیار شنیدنی 🎤مقام معظم رهبری 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org