eitaa logo
بانوگراف
7.9هزار دنبال‌کننده
190 عکس
64 ویدیو
119 فایل
با ما در ارتباط باشید... @banograph_pr
مشاهده در ایتا
دانلود
💢مجموعه تصاویر پروفایل امام، رهبری و شهدا ویژه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها... 🌸بدون لوگو 🌺بدون واترمارک 📌استفاده از محتوا و تولیدات بانوگراف با ذکر صلوات آزاد و رایگان است. @banograph | بانوگراف
پروفایل شهدا.rar
10.59M
💢مجموعه تصاویر پروفایل امام، رهبری و شهدا ویژه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها... 🌸بدون لوگو 🌺بدون واترمارک 📌فایل باکیفیت تصاویر 📌استفاده از محتوا و تولیدات بانوگراف با ذکر صلوات آزاد و رایگان است. @banograph | بانوگراف
◼️دانلود مجموعه تولیدات بانوگراف ◼️ویژه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 🔸بدون لوگو 🔹بدون واترمارک 🔸کیفیت بالا 💠فتوکلیپ(موشن) https://eitaa.com/banograph/723 💠اینفوگرافیک https://eitaa.com/banograph/726 💠رنگ آمیزی - شماره۱ https://eitaa.com/banograph/728 💠رنگ آمیزی - شماره۲ https://eitaa.com/banograph/730 💠پوستراستوری https://eitaa.com/banograph/732 💠استوری(فیلم) - شماره۱ https://eitaa.com/banograph/733 💠استوری(فیلم) - شماره۲ https://eitaa.com/banograph/734 💠مجموعه نمایشگاهی مدافع حرم https://eitaa.com/banograph/709 💠شعر و نقاشی کودک https://eitaa.com/banograph/736 💠کلیپ https://eitaa.com/banograph/737 💠مجموعه عکس نوشته https://eitaa.com/banograph/738 💠مجموعه نمایشگاهی سیری در خطبه فدکیه https://eitaa.com/banograph/742 💠مجموعه پوسترهای فاطمی https://eitaa.com/banograph/750 💠مجموعه تصاویر پروفایل (۴بسته) https://eitaa.com/banograph/751 💠مجموعه چهار قسمتی صوتی ام ابیها https://eitaa.com/banograph/756 💠مجموعه تصاویر پروفایل امام، رهبری و شهدا https://eitaa.com/banograph/776 💢بانوگراف، مرجع محتوای زنان و خانواده 💢استفاده از محتوا و تولیدات بانوگراف با ذکر صلوات آزاد و رایگان است.
💠آموزش پروژه محور طراحی با نرم افزار فتوشاپ رو به صورت رایگان در کانال بانوگراف دنبال کنید 🟩جلسه اول 🌐https://eitaa.com/banograph/625 🟩جلسه دوم 🌐https://eitaa.com/banograph/648 🟩جلسه سوم 🌐https://eitaa.com/banograph/684 🟩جلسه چهارم 🌐https://eitaa.com/banograph/692 📌ادامه دارد... 🌐https://banograph.ir 📱eitaa.com/banograph
اگر قصد تولید محتوا برای یوتیوب، اینستاگرام، تیک‌تاک و... را دارید، ابزار هوش مصنوعی برای کمک به شما آماده است! 1️⃣ https://fliki.ai/ 2️⃣ https://invideo.io/ 3️⃣ https://www.peech-ai.com/ 4️⃣ https://runwayml.com/ 5️⃣ https://filmora.wondershare.com/ 6️⃣ https://www.descript.com/ 📌به زودی آموزش های ویژه هوش مصنوعی برای علاقه مندان در بانوگراف ارائه خواهد شد... 🌐https://banograph.ir 📱eitaa.com/banograph
بانوگراف
💢قابل توجه همراهان همیشگی بانوگراف... باتوجه به درخواست های مکرری که در طول دو هفته گذشته برای ما ا
🔸توجه🔸توجه🔸توجه🔸توجه ضمن عرض پوزش از همراهان همیشگی بانوگراف به علت تأخیر ایجاد شده در ارائه مباحث آمورش داستان نویسی، این دوره به از جمعه 10 آذرماه آغاز خواهد شد. 🌐https://banograph.ir 📱eitaa.com/banograph
بازسازی ورزشگاه‌های بزرگ بر اساس نماد باشگاه توسط هوش مصنوعی... 📌به زودی آموزش های ویژه هوش مصنوعی برای علاقه مندان در بانوگراف ارائه خواهد شد... 🌐https://banograph.ir 📱eitaa.com/banograph
🌸 🌸🌸بخش اول 🌸🌸🌸عناصر داستان👇
در این بخش به عناصر داستانی که هر نویسنده ای باید بداند پرداخته میشود، زیرا: ✓عناصر داستان به شما کمک می کنند تا ساختار اصلی داستان را بشناسید و آن را تجزیه تحلیل کنید. 7 عنصر اصلی برای داستان در نظر گرفته اند. 1. درون مایه: دلیل اتفاقاتی که در داستان رخ می دهد و پیامی که می خواهید خواننده با خواندن داستان شما بگیرد. 2. شخصیت: داستان ها به طور کلی یک قهرمان و یک ضد قهرمان دارند؛ خواننده با قهرمان همذات پنداری می کند و ضدقهرمان با اعمالش در مسیر موفقیت قهرمان قرار می گیرد. 3. زمان و مکانی که داستان در آن اتفاق می افتد. 4. زاویه دید یا چشم اندازی که داستان از آن روایت می لبر 6. کشمکش با موانعی است که در مسیر قهرمان قرار می گیرد به وجود می آید. 7. گره گشایی لحظه ای اتفاق می افتد که قهرمان با انجام دادنش بر تمام مشکلات پیروز می شود. در این دوره ی هم افزایی به این نکات هم اشاره خواهد شد ان شاءالله 1- ایده داستانی 2- طرح داستان 3- شخصیت، رکن اصلی داستان کوتاه 4- شروع داستان 5- زاویه دید 6- شخصیت پردازی 7- زبان داستان 🌐https://banograph.ir 📱eitaa.com/banograph
چرا داستان بنویسیم؟ 1⃣ما داستان می نویسیم به همان دلیلی که رویا می بینیم، چون نمی توانیم رویا پردازی نکنیم، چون رویا دیدن در ذات انسان نهفته است. گروهی از ما که می نویسیم – کسانی که واقعیت را آگاهانه و به منظور کشف معانی پنهانی آن سازماندهی و بازسازی می کنیم – رویا پردازهای جدی تری هستیم. شاید ما معتاد به رویا دیدن هستیم، اما هرگز نه به این دلیل که از واقعیت می ترسیم یا آن ها را قبول نداریم. (جویس کرول اوتس) 2⃣نوشتن داستان به ایجاد تفکر نقادانه کمک می‌کند و از سوی دیگر ما را وادار می‌سازد برای جلب مخاطب بهترین نسخه از قلمِ‌خود را ارائه دهیم. می‌توان گفت داستان‌ نویسی مهارتی است که در کنار محبوبیتی که برای نویسنده ایجاد می‌کند، ذهن او را برای خلق آثار دیگر مانند متون علمی و پژوهشی آماده می‌سازد. نوشتن داستان چالشِ بزرگی برای نویسنده محسوب می‌شود و اگر او از این آزمون سرافراز بیرون بیاید و در نهایت موفق به خلق داستانی یکپارچه بشود، در مواجهه با آثار ادبی نگاهی منتقدانه خواهد داشت. ✓نکته: در هفته های آتی صوت هم به متن الصاق خواهد شد. 🌐https://banograph.ir 📱eitaa.com/banograph
🌸 🌸🌸بخش دوم 🌸🌸🌸زمان، مکان👇
✓زمان. مکان صحنه و صحنه پردازی در داستان بیانگر مکان و زمان و محیطی است که « عمل داستانی» در آن به وقوع می‌پیوندد. ( میرصادقی،جمال،577: 1394) صحنه و صحنه پردازی یکی از عناصر مهم در داستان نویسی است. این موضوع آن قدر مهم است که صحنه‌ها نقش به سزایی در تعیین حد و حدود هر ژانر را به عهده می‌گیرند. یعنی از روی صحنه هر داستان و بستر وقوع اتفاقات می‌توان ژانر آن داستان را از سایر ژانرها منفک کرد. به عنوان نمونه داستان‌های ترسناک توصیف صحنه، زمان و مکان وقوع خاص خود را می‌طلبد که با ژانر طنز و سایر ژانرها متفاوت است. به همین دلیل در هنگام نگارش این نوع ژانر باید صحنه‌های خاص آن را خلق کرد که در راستای ترسناک‌تر و آفرینش وحشت بیشتری بیافریند. صحنه‌پردازی و محلی که داستان در آن مکان اتفاق می‌افتد یکی از وظایف مهم نویسنده است. شاید در نگاه اول به نظر این امر ساده به نظر برسد؛ اما ساختن مکان، زمان مناسب برای وقوع اتفاقات داستان امری مهم است و اهمیت زیادی در پیشبرد ساختار داستان دارد. هر چه شما به عنوان نویسنده در صحنه‌پردازی وسواس بیشتری به خرج بدهید داستان بهتری از کار در می‌آید. این امر بر حضور فیزیکی و دادن شخصیت به مکان کمک می‌کند. 1⃣ 🌐https://banograph.ir 📱eitaa.com/banograph
از کجا شروع کنیم؟ بهترین کار این است که از توصیف صحنه شروع به نوشتن کنید. این کار در همه زمینه‌های نوشتاری مانند نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی شایع است و اگر آثار ادبی نویسندگان بزرگ را نیز مطالعه کنید متوجه می‌شوید که آنها نیز از توصیف صحنه داستان را شروع و به پایان رسانده‌اند. پس برای نوشتن تنها لازم است که مکان داستانی را توصیف کنید. خواننده باید بداند که داستان در چه مکانی اتفاق می‌افتد. سعی کنید توصیف صحنه و مکان داستانی را به سمت و سویی ببرید که به مکان شخصیت ببخشید. نه زیاد طولانی که خواننده خسته شود ( مانند توصیف‌های طولانی نویسندگانی مانند بالزاک و ...) و نه بیش از حد کوتاه که خواننده فرصت درک مکان و زمان را از دست بدهد. شخصیت‌های شما باید در یک ظرف مکانی و زمانی قرار بگیرند. استفاده درست و کاربرد درست صحنه بر حقیقی بودن داستان می‌افزاید و این انتخاب درست مکانِ وقوع داستان، به قابل قبول بودن حوادث و اتفاقات کمک می‌کند. این داستان‌ها می‌تواند تخیلی، فانتزی و یا واقعی باشند اما هر چه که باشد نیاز به بسترسازی مناسب دارند. یادتان باشد این موضوع مهم است چرا که شخصیت اصلی و یا شخصیت‌های مهم شما بیشتر وقتشان را در آن سپری می‌کنند پس باید درست طرح‌ریزی شود. شما می‌توانید برای شخصیت‌های خود صحنه‌ای خلق کنید که واقعی نیست و زاییده ذهن خلاق شما است؛ اما باید به نحوی آن را توصیف و شرح دهید که در ابتدا خود شما و بعد از آن خوانندگان‌تان آن را باور کنند. این کار به این دلیل صورت می‌گیرد تا خواننده بتواند تصویری از مکان‌هایی که تمام داستان در آنها به وقوع می‌پیوندد را در ذهن خود تداعی و آن را در ذهن خود بازسازی کند. شاید ماجراهای شما در یک شهر اتفاق می‌افتد شهری که وجود دارد، فرق نمی‌کند می‌تواند رشت باشد، یا شهری از جنوب مثل بندرعباس و...اما هر چه که هست شما باید به آن شهر شخصیت بدهید و کاری کنید که روح منحصر به فرد بودن آن شهر توسط شما به آن دمیده شود. شخصیت‌ها و اتفاقات نیاز به بستری دارند که در آن به کارهایشان بپردازند. شخصیت در یک مکان و یا یک شهر زندگی می‌کند. وظیفه شما به عنوان نویسنده این است که شما به این شهر و یا مکانی که شخصیت در آن زندگی می‌کند شخصیت بدهید. مهمترین وظیفه صحنه، آفریدن محیطی است که اگر موجب رخداد وقایع نشود، دست کم در نتیجه‌ای که آنها به بار می‌آورند، دخیل باشد. برای این کار نیز شما مانند خلق شخصیت نیاز به پرونده‌سازی دارید و از این لحاظ ساخت پرونده صحنه و شخصیت مانند هم هستند و باید دقت لازم و کافی را به کار ببرید. هدف از پرونده سازی صحنه این است که محیطی که می‌خواهید شخصیت و یا فضای داستان در آن قرار بگیرد به آن مکان جان ببخشید. باید این بستر به نحوی طراحی شده باشد که شخصیت داستان بتواند در آن رشد کند و از سوی دیگر خواننده نیز به راحتی آن را تصور کند. برای این که کار شما را کمی راحت‌تر کرده باشم در هنگام ساخت بستر به این سوالها پاسخ دهید و بستر مورد نیاز داستانتان را به این شکل خلق کنید: -         ✓اسم مکانی که قرار است داستان در آن اتفاق بیفتد چیست؟         ✓ اسم آن از کجا منشا گرفته است؟ ( می‌توانید برای مکانی که خودتان خلق می‌کنید منشا بیافرینید)       ✓  محیط نزدیک کدام یک از این عوامل طبیعی است؟ نزدیک دریا و یا رودخانه است؟ نزدیک کوهستان است؟ دشتی وسیع و صاف است؟    ✓ طبیعت چه تاثیری بر آن گذاشته است؟( نزدیک دریاست و شرجی در آن بی داد می‌کند. آب و هوایش به نحوی است که به جز نخل در آن درختی نمی‌روید و یا هوای آن منطقه به نحوی سرد است که در زمستان به مرز منفی بیست درجه سانتیگراد نیز می‌رسد و...)       ✓شهر و یا مکانی که داستان در آن به وقوع می‌پیوندد ساختار قومی آن به شکلی است؟ آیا بیشتر مردم آنجا بومی هستند؟ یا ساختار قومی خاصی ندارد. ✓شهر و یا آن منطقه به چه چیزی مشهور و شناخته شده است؟      ✓ اگر شما به عنوان یک تازه وارد و یا یک توریست وارد آن شوید چه چیزی توجه شما را به خود جلب می‌کند؟   ✓هنگام عبور از خیابان‌های شهر چه بویی به مشام می‌رسد؟ -         و.... 2⃣ 🌐https://banograph.ir 📱eitaa.com/banograph
این سوالات را در ذهن خود داشته باشید؛ اما در هنگام نگارش داستان لازم نیست در ابتدای توصیف مکان و بستر داستان همه آنها را با هم به کار ببرید. شما باید در چند جمله برگزیده و مناسب اجازه دهید مخاطب آن فضا را احساس کند و یا بویی که از آن مکان برمی‌آید را استشمام کند... اگر شما بستر لازم را فراهم نکنید خواننده احساس می‌کند در یک ناکجا آباد گم شده، شناخت درست و دقیقی از پیرامون خود ندارد و به راحتی کتابی را که شما نویسنده آن هستید را به کناری می‌گذارد. اجازه گم‌شدگی را به خواننده خود ندهید. او را هرازگاهی در میانه متن به بستر و مکان وقوع حوادث برگردانید. توصیف بستر به خصوص در داستان‌های تخیلی و همچنین داستان‌های تاریخی خیلی مهم است چون خواننده هیچ چشم اندازی از آن مکان و یا برهه تاریخی ندارد و این شما هستید که باید با جملات کلیدی مکان و بستر داستان را توصیف کنید. یکی از بهترین محل‌ها برای توصیف مکان و زمان در ابتدای داستان است؛ اما این نیز به سلیقه شما به عنوان نویسنده مربوط می‌شود. لازم به یادآوری است داستان ممکن است در یک مکان صورت نگیرد و یا شخصیت‌های داستان ثابت نباشند و مرتب به مکان‌های مختلف بروند، وقتی فصل یا صحنه‌ای از داستان شما به پایان می‌رسد و قصد دارید صحنه جدید را در مکان جدیدی شروع کنید باید به خواننده بگویید که کجا رفته است. ایجاد صحنه مناسب، به حال و هوای داستان، شخصیت‌پردازی کمک زیادی به شما می‌کند. برای مثال اگر بخواهید در محیط قتلی صورت بگیرد، یا بخواهید داستان ترسناکی را بنویسید مکان‌هایی مانند خرابه‌ها و یا محیط‌هایی سرشار از غم و وهم انگیز به شما کمک می‌کند تا خواننده را با خود با همان محیط ببرید. زمان داستان نیز برای خلق بستر مهم هستند. خواننده باید بداند داستان شما در چه برهه از زمان اتفاق می‌افتد. اگر داستان در زمان گذشته اتفاق می‌افتد زمان دقیق آن چیست؟ در چه قرنی است؟ چه فصلی از سال؟ چه روزی از ماه است؟ چه ساعتی از روز و ... محیط اجتماعی، سیاسی و ... جامعه چگونه است؟ برای این کار باید به عنوان نویسنده محیط اجتماعی آن دوره را مطالعه کنید. رمان‌های قرن نوزدهم صفحات زیادی را برای توصیف صحنه اختصاص می‌دادند. این موضوع در داستان‌های آن زمان به خوبی می‌توان دید. آن قدر توصیفات زیادی وجود دارد که خواننده به راحتی می‌تواند از این صفحات بگذرد بدون اینکه به فهم داستان و ماجراهای آن لطمه وارد کند. اما این شیوه قدیمی شده و خوانندگان کنونی دیگر زمان زیادی را به خوانش توصیفات صحنه که توسط نویسندگان به کار می‌برد نمی‌گذراند امروزه صحنه و بستر سازی آن بخشی از خصوصیات روحی و روانی شخصیت است.     تمرین: خصوصیات شهری که در آن زندگی می‌کنید و یا شهری که احساسات را در شما برمی‌انگیزاند را توصیف کنید. اتاقی را که در آن هستید را توصیف کنید. خاطره‌ای را که دوست دارید را با شرح صحنه بنویسید. 3⃣ 🌐https://banograph.ir 📱eitaa.com/banograph
یک خبر خوب❤️ باتوجه به درخواست‌های مکرر، بانوگراف دوره آموزش رایگان و مجازی طراحی و تولید موشن گرافیک با استفاده از نرم افزار پاورپوینت را به زودی برگزار میکنید😍😍😍 اطلاعات تکمیلی به زودی اطلاع رسانی خواهد شد👌 🌐https://banograph.ir 📱eitaa.com/banograph
🔻 *خودمان چه کاره ایم؟* انسان حق ندارد عیب کسی را بگوید. حالا بعضی ها می گویند آقا ما دیده‌ایم که میگوییم، ندیده که نمی گوییم. جواب این است که *چون دیدی و می‌گویی است، اگر ندیده باشی که است.* هیچ عیبی نداری؟ مریضی، همه اش عیب این و آن را می‌گویی که فلانی چنین، فلانی چنین!... ‏چه کار داریم که فلانی بد است یا خوب، به ما چه؟ ما ببینیم خودمان چه کاره هستیم. خطبه ای در نهج البلاغه راجع به غیبت است که مولا علی علیه السلام می فرمایند: *«اگر شما هیچ عیبی نداشته باشید همین که عیب مردم را می گویی، همین بزرگترین عیب است.»* (ره) ✨ 🌱برگرفته از کانال خادمین شهدا - فدک