eitaa logo
بانوی آب
5.7هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
165 فایل
به آینده امیدواریم! 🦋 آینده بهشتی، در گرو مجاهدت شبانه روزی است مادرانه این جهاد را زیبا کنیم؛ مادرها انسان سازند... @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مسأله این است که آیا روال جاری و موجود حوزه‌های علمیه، برای پاسخ دادن به این نیازها کافی است؟ •~🔹جواب این است که نه، کافی نیست. باید از چارچوبهای مستحکم و استخوان‌بندی قوی حوزه‌ی علمیه و از امکانات فراوان فکری و معنوی ای که در این مراکز است، وسایلی برای فراهم کردن پاسخهای این استفهام های فراوان و ساختن انسانهایی که بتوانند مثل چشمه‌های جوشانی از معارف و احکام بجوشند و نیازها و خلأها را پُر کنند، ساخت.🔹~• 🗓 ۱۳۶۸/۱۱/۰۱ به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
💠 حوزه‌های علمیه، در مباحث علمی، فرهنگی و معنوی محیطهای بسیار پر باری هستند، و باید سپاسگزار چنین محیطهای معنوی و علمی بود. 👈 ولی با این اوصاف انتقاداتی هم به سیستم آموزش حوزه ها وارد است! ↩️ از جمله سیستم آموزشی حوزه های خواهران اینگونه است که طلاب را به سمت درس خواندن و مدرک گرایی بیشتر سوق میدهد، 📌 در حالیکه 👈 برنامه های قوی که باید در راستای اهداف فرهنگی و اجتماعی و... باشد، به طور جدی درنظر گرفته نشده است.👌 📌 در حالیکه 👈 جامعه امروزی به تحلیل های سیاسی و محتواهای قوی در تمامی امور نیاز دارد. ✔️ اگر در راس شورای سیاست گزاری امور حوزه های بانوان، از خود بانوان بیشتر استفاده شود،قطعا میتوان به ایده آل، که همان «فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی زنان طلبه است»، در بازه زمانی خوبی دست یافت. 🔷 یقینا بانوان طلبه ما می‌توانند در بسیاری از مباحث روز و مسائل اجتماعی ⬅️ قوی کار کنند ⬅️ و نظریه ارائه دهند. ✔️ بسیار خوب است که زنان طلبه، بتوانند 🔹خوب درس بخوانند 🔹و تدریس کنند 🔹و از آن بهتر و مهمتر اینکه بحث فرزند آوری را جدی بگیرند، 👈 ولی اینکه دغدغه یک طلبه فقط اینها باشد، باعث کمرنگ شدن حضور زنان در اجتماع می شود.👉 ✍عبقری 🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.] به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
+خوشا عمری که پای عشق تو سر شد.💖 🆔 @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ اگر مسجد محور و محله محور نباشی، عرق بیخود میریزی. ✔️ امروزه جبهه، محله است. ✔️ مسجد باید بیت الاحزان همه شود. به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
💠 چرا پیامبران در زمان خودشان، از ما کمتر مرید داشته اند؟@tahavol_howze به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
AUD-20211126-WA0000.mp3
3.54M
۱ ~•🦋 زندگینامه شهید سیاهکالی از زبان همسرشان 🦋•~ 🆔 @banooyeab
💠 تصویر جالب از نخست وزیر اسکاتلند به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🌺 برای مشاوره خانوادگی با: 🆔 @Nmoradii ارتباط بگیرید. 🌼 هزینه هر ساعت مشاوره 📞 تلفنی ۳۰ هزار تومان و 🧕 حضوری ۶۰ هزار تومان به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
✨ شصت و ششمین روز قرار عاشقی✨ 🤲🏻دعای عهد 💐به نیابت از: حضرت ام‌البنین(سلام‌الله‌علیها) °•🦋 ‍ نحنُ کهفُ مَن اِلتَجَأ اِلینا ... 🌺 بهشت؛ اقلیمِ سبزِ محبت شماست حضرت صاحب دلم! و خوشبخت؛ آنان‌ که به این مأمن آسمانی پناه آوَرَند... ✍بانو 🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.] به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
کلاس طرح کلی برگزار می شود: 🕰 زمان: شنبه ۱۳ آذر، ساعت ۱۵ الی ۱۶ 🕌 مکان: مسجد سیدالشهداء(علیه‌السلام) به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
کلاس آداب الصلوة برگزار می شود: زمان: شنبه ۱۳ آذر، ساعت ۱۶ الی ۱۷ 🕌 مکان: مسجد سیدالشهدا(علیه‌السلام) به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چالشهای جدید در نماز جمعه... 🔻نماز جمعه امروز تهران از چند جهت جالب بود؛ سخنرانی یک دختر دانشجو پیش از خطبه‌ها و تکبیر گفتن نمازگزاران وقتی او علیه طرح صیانت گفت‌ . طرحی که برای جلوگیری سلطه دشمن در فضای سایبر کشور ارائه شده است و هدف نهایی آن ساماندهی به فضای مجازی ولنگار و بی در و پیکر است. ‌ 🔻بعد از حذف نیروهای انقلابی مانند دکتر رحیم پور ازغدی و میثم مطیعی و امام جمعه لواسان حالا در دستگاه ائمه جمعه و جماعات آقای علی اکبری تغییرات شبه روشنفکری مشاهده میشود. 🔻جایی که باید تریبون انقلابیون باشد علیه فساد و سلطه بیگانگان بر کشور با این سخنرانی دختر دانشجویی که معلوم نیست با هماهنگی چه کسانی آن بالا رفته ،حالا تبدیل شده به تریبونی برای زدن و تخریب کردن اقدامات اساسی نظام در حوزه حکمرانی سایبری. ✅ @bidariymelat به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🌸 بسمـ رب الشـهدا مهمـان‌امروزما نام پدر: محمد علی نام مادر: سکینه محل تولد: قزوین تاریخ تولد: ۱۳۴۴/۰۱/۲۲ تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۰۵/۰۹ محل شهادت: مکه نحوۀ شهادت: توسط عوامل رژیم سعودی در مراسم برائت از مشرکین​ محل دفن: گلزار شهدای قزوین 💔👇 برگی از زندگی شهیده از زبان دوست؛ ✍شهید رقیه رضایی سطح دو (لیسانس) حوزوی را گرفت و سه ماه هم باردار بود که در مکه به شهادت رسید. 🌷ایشان بسیار زیبا و شیک پوش بودند و حتی به سوهان کشیدن ناخن هایش هم اهمیت می داد اما در جامعه طوری پوشیده بودند که معتقد بودند که ما بانوان زیبا هستیم و نباید در جامعه خود را نمایان کنیم.🪴 🦋بخشی از وصیت نامه: 🕊«خداوندا! در آن لحظه كه چشم دل ما به غير تو خواهد بنگرد و از جهت محبت تو انحراف گيرد، كورش كن تا جز تو كسي را نبيند و جز حلال تو به چشم اندازي ديگر نگاه تماشا نيفكند. ما آن دست و پا را نخواهيم كه به معصيت تو بجنبد و آن جان و دل را نپسنديم كه جز به عشق جانان زنده باشد و سعادتي عنايت فرما كه چشمان ما جز در جستجوي رضاي تو روشن نباشد و جز لقا و رضاي تو ديگري را نبيند.‎»🕊 ✨ اَللَّهُـــمَّ صَلِّ عَلــَی مُحَمـّـــَدٍ وَآلِ مُحَمـّــَدٍ وَعَجّـــِـلْ فــَرَجَهُـــمْْ ✨ ✍بانو 🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.] به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
••💠 دومین گعده‌ی حضوری «رویداد محبت» با موضوع؛ کسب مهارت‌های فعالیت در مسجد برگزار می‌شود. 🕰 زمان: پنجشنبه ۱۸ آذرماه، ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱:۳۰ 🕌 مکان: میدان انقلاب، اول خیابان آزادی، کوچه ی جنتی (کوچه ی مترو)، انتهای کوچه، بن بست فرساز، درب مسجد سیدالشهداء (علیه‌السلام) 👤اساتید: 🔹آقای سعادتی: ۸/۳۰ الی ۱۰ 🔹حجة الاسلام رضوی: ۱۰ الی ۱۱/۳۰ 🖋جهت ثبت نام با آیدی زیر ارتباط بگیرید: 🆔 @Sheykhi4 به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🦋 ايمان موسمی و گاه گاهی اینست که با آدم های بد ولی "کم بد "مثل شیر نر می غرّی اما با بدهای بزرگ و "بدآفرینان " اصلا حالت ستیزه نداشته باشی (بیانات رهبر انقلاب در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی) ✨🌹جلسات مدرسه ی بانوی انقلاب خرداد ۱۴۰۰🌹✨ 🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.] به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
💠 محرومیت جامعه و دانشگاهی شدن حوزه 📝 نتیجه دوری حوزه از اعطای اجتهاد 🖋 هادی چیت ساز 🔹تصور کنید، وزارت بهداشت سالانه ده‌ها و بلکه صدها متخصص و فوق متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی، فارغ التحصیل داشته باشد. برای ارائه خدمات این افراد، باید مدرکی یا عنوانی برای ایشان تعریف شود تا مردم، متخصصان را از دکترهای عادی و عمومی بشناسند. 🔸فقط یک مشکل وجود دارد؛ اینکه ممکن است برخی از متخصصان، از این عنوان و مدرک سوء استفاده کنند، مثلا از مردم دستمزدهای سنگین بگیرند. هرچند شاید جمعیت سوءاستفاده‌کنندگان نسبت به کل جمعیت متخصصان، یک به ده هم نباشد؛ اما وزارت بهداشت دو گزینه پیش روی خود دارد: 1⃣ یا به خاطر سوء استفاده‌های احتمالی برخی، کل جامعه را از معرفی متخصصان محروم کرده، مدرک معتبری اعطا نکند و متخصص و غیرمتخصص، همه با عنوان «دکتر» معرفی شوند. طبیعتا خیال وزارتخانه نسبت به ضررهای احتمالی هم راحت خواهد شد و به ظاهر مجالی برای حرف و حدیثی هم نخواهد ماند!! 2⃣ یا متخصصان را معرفی کند و در عین حال نظارت دقیقی داشته باشد تا کمتر کسی به فکر سوء استفاده باشد. در عوض جامعه از نخبگان پزشکی استفاده می‌کند. 🔹مثال بالا تشبیهی است برای وضعیت اعطای مدارک حوزه و معرفی فضلای حوزوی به جامعه. طبق قانون فعلی، با شروع سطح عالی، با دریافت مجوز تلبس، عنوان «حجت الاسلام» به طلاب اطلاق می‌شود. اما فرقی ندارد که این طلبه ملبس، پایه هفت حوزه باشد یا استاد درس خارج حوزه. همه با عنوان «حجت الاسلام» به جامعه معرفی می‌شوند و برای رده‌های مختلف علمیت طلبه‌ها و تعریف جایگاه ایشان، چیزی تعریف نشده است؛ جز مدارک بی هویت معادل دانشگاهی؛ که هیچ اصالت حوزوی ندارند. در صورتی که به غیر از مراجع و نظایر ایشان که عالمان درجه یک به حساب می‌آیند، فضلای قابل توجهی هستند که از عموم طلبه‌ها باسوادترند و مجتهد یا قریب الاجتهادند و باید ایشان را عالمان درجه دو دانست، و دیگر طلبه‌ها را درجه پایین‌تر تعریف کرد. 🔸از سویی، به صرف احتمال سوء استفاده، اعطای مدرک اجتهاد به فضلا مرسوم نیست و تنها راه قانونی آن شرکت در آزمون خبرگان است که، هرچند سال برگزار می‌شود. گویا استفاده از عنوان مجتهد برای زیر ۶۰ سال، کاری غیراخلاقی و نشانه شهرت طلبی و فخرفروشی است. هرچند اصل این دغدغه درست است که نباید از عنوان «عالم دینی» سوء استفاده شود، اما طرف دیگر قضیه، جامعه‌ای است که تنها شاخصش مراجع و غیر مراجع است و در تشخیص عالمان درجه دو و سه دچار تحیر و سردرگمی است. 🔹این تحلیل، از نگاه مردم و جامعه بود. نگاه از درون خود حوزه نیز نتیجه خوبی ندارد؛ چون روند فعلی سبب شده تا فضلای جوان و عالمان درجه دو حوزه، مشتاق به عنوان «دکتری» باشند تا بلکه میزان علمیت خودشان را با عناوین دانشگاهی به دیگران معرفی کنند. بنابراین رفته رفته هویت حوزوی کم‌رنگ‌تر شده و حوزه در دانشگاه، بیش از پیش هضم خواهد شد. 🔸واقعا جای سؤال دارد، چرا با این همه هزینه‌ی حوزه و وقتی که خود طلبه می‌گذارد، فضلای متخصص، با عناوین اصیل به جامعه معرفی نمی‌شوند؟ درحالیکه معرفی فضلای حوزوی با عنوان ریشه‌دار حوزوی، هم افتخار برای حوزه است و هم نتیجه‌اش را مردم لمس می‌کنند. ✅ به نظر می‌رسد، راه حل قضیه، تدبیر، تربیت بهتر و نظارت بیشتر است؛ نه کنار کشیدن و چشم بستن بر واقعیت. حوزه در اعطای اجتهاد باید سختگیری عاقلانه و منطقی داشته باشد؛ نه اینکه از ترس عواقب آن، کلا صورت مسأله را پاک کند و گرفتار عواقب بی‌تدبیری و تبعات آن شود. ✅ @Manahejj https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
••💠 دومین گعده‌ی حضوری «رویداد محبت» با موضوع؛ کسب مهارت‌های فعالیت در مسجد برگزار می‌شود. 🕰 زمان: پنجشنبه ۱۸ آذرماه، ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱:۳۰ 🕌 مکان: میدان انقلاب، اول خیابان آزادی، کوچه ی جنتی (کوچه ی مترو)، انتهای کوچه، بن بست فرساز، درب مسجد سیدالشهداء (علیه‌السلام) 👤اساتید: 🔹آقای سعادتی، بحث کارتشکیلاتی: ۸/۳۰ الی ۱۰ 🔹حجة الاسلام رضوی، بحث اخلاق سرگروهی: ۱۰ الی ۱۱/۳۰ 🖋جهت ثبت نام با آیدی زیر ارتباط بگیرید: 🆔 @Sheykhi4 به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
حضور برای فعالان فرهنگی با هماهنگی، بلا اشکال است. @sheykhi4
🔹آقای سعادتی، مسئول کانون‌های فرهنگي مسجد در گعده‌ی حضوری رویداد محبت: 💠 مبارزه اصلی ما با استکبار است، سطح پیکار هم، پیکار تمدنی است. 🔹ویژگی های مبارزه: 1⃣ استمرار داشته باشد و دائمی باشد: همه ی لایه ها و سطوح مردم با تقسیم کار و نقشه راه باید بیایند پای انقلاب. 2⃣ مبارزه همه جانبه نه موضعی. 3⃣ مبارزه باید فراگیر باشد. 4⃣ مبارزه فی سبیل الله باشد. 5⃣ هدفمند باشد. به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
📌آقای سعادتی، مسئول کانون‌های فرهنگي مسجد در گعده‌ی حضوری رویداد محبت: 🛑 دیدگاههای تمدن غرب: ⛔️ در جنگ باورها و اراده ها هرکس کنترل را دست بگیرد، تکنولوژی را تولید کند او برنده میدان است، زمین بازی، قواعد بازی، ناظر بازی با آنهاست، شما فقط باید بازیگر باشی... ⛔️مهارتهای بدون معرفت: هر کس خودش را عقل کل می داند، زیرا فکرها را منجمد کرده اند؛ تو‌ نمیدانی، تو نمی فهمی... ⛔️ ذهن ها انفرادی است: تفکرات فردی است، جامعه بدون روح است. ⛔️ از هویت انقلابی و دینی و قومی و انسانی باید دور شوی. به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
📌آقای سعادتی، گعده‌ی حضوری رویداد محبت: ⭕️ دیدگاههای تمدن غرب: ⛔️ در جنگ باورها و اراده ها هرکس کنترل را دست بگیرد، تکنولوژی را تولید کند او برنده میدان است، زمین بازی، قواعد بازی، ناظر بازی با آنهاست، شما فقط باید بازیگر باشی... ⛔️ مهارتهای بدون معرفت: هر کس خودش را عقل کل می داند، زیرا فکرها را منجمد کرده اند؛ تو‌ نمیدانی، تو نمی فهمی... ⛔️ ذهن ها انفرادی است: تفکرات فردی است، جامعه بدون روح است. ⛔️ از هویت انقلابی و دینی و قومی و انسانی باید دور شوی. ⛔️ کودن سازی: مصرف گرایی، بجای شد عقلانی و معرفتی. ⛔️ سلبریتی های بی هویت به عنوان رهبرهای این کودن ها: که خودشان کودن ترینند. تو ستاره باش اما در فضای من باید ستاره باشی. ⛔️ انسانها را از آزادی حقیقی خودشان دور می کنند، هر چه در فضای مجازی آزادتر باشند در حقیقت اسیرترند اما متوجه اسارت خود نیستند. ⛔️ انسانها را تبدیل می کنند به برده های کور و کر که مسخ زیبایی های ظاهری هستند: نماز بخواند، اربعین برود، اما توخالی باشد. این از بمب اتمی هم ویرانگر تر است. ⛔️ آگاهی های کاذب، بمباران ذهن ها و دلها: آنقدر بمب می‌ریزند و داده می دهند که شما فرصت نداری فکر کنی که آیا داده درست است یا درست نیست؟ ⛔️ جذاب کردن و شیرین کردن سم: از کار افتادن سنسورها ⛔️ لذتهای کاذب زودگذر به 💧بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e