45.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید
🔴 اجلاس بینالمللی زنان تأثیرگزار؛ دو حسن و یک نقد
پس از بیرون رفتن ایران از کارگروه بینالمللی زنان، دولت تصمیم گرفت اجلاس بینالمللی زنان تاثیرگذار را به میزبانی ایران در تهران برگزار کند.
✅ این رویداد مهم از دو جنبه، بسیار مثبت بود:
1⃣ عدم حضور در کارگروههای بینالمللی برای ما مهم نیست؛
2⃣ قدرت کنش بینالمللی جمهوری اسلامی ایران وابسته به کارگروههای اینچنینی نیست و مستقل است؛
✴️ در عین حال در بعد داخلی، دچار این ضعف بود که چرا به شاخصههای #زن_طراز از منظر تمدن نوین اسلامی، آنگونه که باید، توجه نشده است؟
🔹نشست تخصصی «تبیین و وضعیت شناسی سند توسعه پایدار ۲۰۳۰»، با ارائه مهندس شکوهیان راد
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🔶🔹 ریشهشناسی فهم غلط نسبت به فضای سایبر- (بخش یکم)
📆 به مناسبت تصویر نامهای که این روزها با مضمون «اینترنت آزاد» و با تعبیر «بازگشت اینترنت به شرایط عادی» منتشر شده است.
✴️ این نگاه اسفبار به فضای سایبر که متصور است «مدیریت نکردن و ول کردن فضای سایبر، معادل آزادی و عادی بودن است»، ریشه در انقطاع علمی فضای سایبر از دانش سایبرنتیک بهعنوان دانش مادر و سازندهی خود دارد.
↩️ در دههی ۸۰ شمسی که ایام دانشجویی را در رشتهی مهندسی IT سپری میکردم، سؤالات بسیاری از اساتید بابت علل و شرایط محتوای بینظم، بیریشه و عقبماندهی دروس داشتم که تماماً با پاسخهایی نظیر:
1⃣ مصوب وزارت علوم است (خوب چرا و با کدام منطق علمی؟!)؛
2⃣ همهی دنیا همینها را میخوانند (که اینگونه نبود و نیست!)؛
3⃣ آیتی برای رفاه بشر بنا شده (که طبق مستندات تاریخی صد در صد غلط است)؛
و دیگر پاسخهای کلیشهای اینچنینی بیپاسخ ماند.
📚 مطالعات شخصی بابت حصول پاسخهای صحیح پرسشها آغاز شد که خروجی آن به شناختن دانش سایبرنتیک منتج گردید؛
🔴 دانشی که تا اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با اسامی «فرمانشناسی» و «سیبرنتیک» در کشور وجود داشته و طبق مستندات، با میدانداری دشمن بهصورت کامل از کشور زدوده شده است‼️ (امروز واضح است که چرا)
💢 دانشی که از ریشهشناسی نام آن (Cybernetic) تا تمام تئوریهای پایه و سازندهاش به معنای کنترل، سلطهجویی و حاکمیت است؛
💢 و اساساً دانشی است برای طراحی و اعمال حاکمیت با سبک و روشی جدید که Cyber Space (فضای حاکمیت و کنترل) نام دارد.
❌ و اینکه ما به آن بگوییم مجازی (بهمعنای غیرواقعی!!) چیزی از ماهیت کنترلگر آن کم نمیکند.
🔍 حتماً بررسی بفرمایید چه کسی (؟) نخستین بار نام مجازی را بر فضای سایبر گذاشت و رأساً چه نقشی در ولنگاری امروز فضای سایبر کشور دارد ....
⭕️ در واقع میتوان حوزهی فنی فضای سایبر و مهندسی کامپیوتر را بیریشهترین رشته از حیث قطع ارتباط با دانش مادر خود در مجموعهی رشتههای وزارت علوم دانست.
⬅️ لذا تحصیلکردههای این حوزه، علیرغم هوش و استعداد بالا و ظرفیت نخبگانی، به سبک یک نیروی صرفاً فنی و ابزار بهدست تربیت میشوند که یاد میگیرند «کار کنند» نه اینکه «چهکار کنند».
☢ خسارت بزرگ ملی و حتی تمدنی این است، فضایی را عادی و آزاد بپنداریم که اساساً برای اعمال یک کنترل تمامعیارِ غیرعادی و کاملاً محدود، مشروط و کانالیزه شده، توسط بخشهای امنیتی - نظامی بریتانیا و آمریکا ایجاد شده و همچنان در سطح بینالمللی در کنترل خودشان است❗️
❇️ پایان بخش یکم
✍️مهندس شکوهیانراد
🦋 @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«#شعبان، آمادگی برای ورود به ضیافت الهی»
🔹خاطره رهبرانقلاب از امام خمینی (رحمهاللهعلیه) درباره ماه شعبان
💠 توصیه های رهبری برای استفاده از ماه انتظار، ماه توسل، ماه دعا🤲
🦋 @banooyeab
💠 موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(سلاماللهعلیه) با همکاری مدرسه بانوی انقلاب برگزار مینماید:
🔷 دوره پژوهشی
"آشنایی با روش تدبری علامه طباطبایی در فهم قرآن"
🔹رابطه تدبر و تفسیر
🔹ویژگی های روش تدبر
🔹رویکرد های روش تدبر
🔷 با ارائه:
"حجتالاسلام والمسلمین حسین نظری"
- قرآن پژوه
📆 زمان:
🔹دوشنبه ۸ اسفند ماه، ⏰ ساعت ۱۴ الی ۱۶
↩️ جلسات آتی:
🔸دوشنبه ۱۵ اسفند ماه
🔹دوشنبه ۲۲ اسفند ماه
🔶 مزایا:
🔹کسب مهارت تدّبری
🔸 ارائه گواهینامه معتبر علمی
( در صورت تمایل)
🔹ثبت در پرونده پژوهشی
✅ به صورت حضوری و مجازی
📌 مکان: تهران، خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، خیابان ابراهیم پاریزی(فردانش)، پلاک ۱، موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(سلاماللهعلیه)
↩️ جهت اطلاعات بیشتر و ثبت نام با آیدی زیر ارتباط بگیرید:
@Sheykhi4
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🌷 مدرسه بانوی انقلاب برگزار مینماید:
«روایتی عاشقانه از همسر شهید هاشم نادری»
🌷 باحضور: سرکار خانم روح انگیز کریم قاسمی(همسر شهید)
⏰ زمان: شنبه ۶ اسفند، ساعت ۲۰
↩️ لینک جهت حضور در جلسه:
https://vclass.ecourse.sharif.edu/ch/m-emam
✅ با گزینه مهمان وارد شوید.
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
50.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نشست_تبیین_و_وضعیت_شناسی_سند_توسعه_ی_پایدار_بیست_سی ۴
🎞 ببینید
🔴 سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ تقسیم حوزهی حاکمیت به ۱۷ هدف کلان مشخص!
❌ با همین تقسیم حاکمیت به ۱۷ هدف کلان، دو مشکل جدی داریم:
✴️ چه کسی گفته حاکمیت دینی در بعد مادی تمدن به این صورت تقسیم میشود؟!
✴️ ابعاد معنوی و روحانی تمدن اسلامی در کجای این سند تأمین شده است؟!
1⃣ در کشور، تصور بر این است که کل سند ۲۰۳۰، صرفاً در حوزهی آموزش است. یعنی ۱۶ هدف کلان دیگر ناشناخته مانده❗️
2⃣ بارها دیدهایم که مسئولان بابت عدم شناخت در دام اجرای سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ میافتند، نه از روی خیانت؛
3⃣ متن و ادبیات سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ بهگونهای تدوین شده که به ظاهر با هیچ قومیت، فرهنگ، تمدن، ملیت در سراسر جهان تعارض پیدا نکند‼️
4⃣ ماهیت استعماری و ایدئولوژیک سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ در تحلیلهای فرامتن مشخص میشود، نه اتکای صرف به متن آن؛
🔹نشست تخصصی «تبیین و وضعیت شناسی سند توسعه پایدار ۲۰۳۰»، با ارائه مهندس شکوهیان راد
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دلدادگی مردم پاکستان به آقا
🔹خاطرات مهدی رسولی از مسافرت به پاکستان و دلدادگی مردم پاکستان به انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب
🦋 @banooyeab
💢 تجمع مردمی
«مطالبه حجاب و عفاف»
🗓 یکشنبه ۴۰۱/۱۲/۷
🕛 ساعـت ۱۲ الی ۱۴
🔸مقابل مجلس شورای اسلامی
🔅🔆🔅 راهبیداری 🔅🔆🔅
@rahe_bidari
@banooyeab
#جهاد_تبیین
🔹جهاد تببین به زبان ساده
https://virasty.com/saratalebi/1677257797469382748
🦋 @banooyeab
◼️ مدرسه بانوی انقلاب برگزار مینماید:
▫️نشست:
هویت طلبه مکتب امامی
سیری بر آثار علمی و مجاهدت های حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی مدرس مصلی
◾️ سخنران:
حجت الاسلام و المسلمین حمزه وطن فدا
- پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی(فتوت)
▫️زمان: سه شنبه، ۹ اسفندماه، ساعت ۱۴ الی ۱۶
◾️مکان: تهران، خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، خیابان ابراهیم پاریزی(فردانش)، پلاک ۱، موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(سلاماللهعلیه)
↩️ جهت اطلاعات بیشتر با آیدی زیر ارتباط بگیرید:
@Sheykhi4
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🔶🔹 ریشهشناسی فهم غلط نسبت به فضای سایبر- (بخش دوم)
📆 به مناسبت تصویر نامهای که این روزها با مضمون «اینترنت آزاد» و با تعبیر «بازگشت اینترنت به شرایط عادی» منتشر شده است.
✴️ تیر ماه ۱۳۹۹ بود که یک سند بسیار مهم در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد؛ سندی که مدتها انتظار مصوب شدنش را کشیده بودیم:
«طرح کلان و معماری شبکهی ملی اطلاعات»
🌐 https://ito.gov.ir/fa/news/107550
❇️ امیدمان این بود که هر چند عملکرد دولت وقت از سویی و دبیر وقت شورا از سوی دیگر، در تعارض با منویات امام جامعه، منافع ملی و ارتقاء حریم خصوصی و امنیت مردم در فضای سایبر بود، اما بالاخره با تصویب طرح شبکهی ملی اطلاعات، میتوان زمینهسازی اتفاقات مهم و اساسی را برای حصول «فضای سایبر ملی» رقم زد.
⭕️ اما بررسی متن سند، خبر از یک اشتباه بسیار عمیق علمی میداد. در صفحهی ۶ سند بیان شده است:
«بر اساس این مدل، لایههای محتوا و خدمات کاربردی خارج از قلمرو شبکهی ملی اطلاعات ... است.»
⬅️ این بدان معنا است که اساساً شبکهی ملی اطلاعات صرفاً در دو بعد فیزیکی و فنی تعریف شده و اصل کار آن که «بسترسازی برای کنترل محتوا» است، خارج از حیطهی شبکه فرض شده است‼️
♨️ عمق این خطا مانند این است که سندی با عنوان «طرح کلان و معماری شبکه ملی آبرسانی» از سوی سازمان آبفای کشور تدوین گردد اما در آن قید شود «جریان آب و خدمات آبرسانی، خارج از قلمروی شبکهی ملی آبرسانی است!»
1⃣ پرسش نخست این است که اگر جریان محتوا، خارج از قلمروی شبکهی ملی اطلاعات تعریف شده، اساساً این شبکه برای چه کاری طراحی شده است؟!
2⃣ و پرسش دوم این است که چگونه ممکن است حتی در سطح شورای عالی فضای مجازی، چنین خطای علمی فاحشی رخ دهد؟ جهل یا عمد؟
❇️ پایان بخش دوم
✍️مهندس شکوهیانراد
🦋 @banooyeab