eitaa logo
بانوی آب
5.7هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
165 فایل
به آینده امیدواریم! 🦋 آینده بهشتی، در گرو مجاهدت شبانه روزی است مادرانه این جهاد را زیبا کنیم؛ مادرها انسان سازند... @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
نوعدالت‌خواهی در آستانۀ ناعدالت‌خواهی نقدی بر راهبرد رادیکالیسم برای عدالت‌خواهی [قسمت اول] فاضل ارجمند و دغدغه‌مند، «حجت‌الاسلام دکتر مجتبی نامخواه» در شمارۀ اول و دوم مجلۀ «نامۀ جمهور»، سرمقاله‌ای با عنوان «نوعدالت‌خواهی در مصاف با ناعدالت‌خواهی» نوشته‌اند که مفید نکات ارزشمند و البته نیازمند طرح نکات انتقادی در جهت تکمیل موضع ایشان به نظر می‌رسد. از این‌منظر نکاتی در ادامه آمده است: نکات مثبت سرمقاله سرمقاله که بیشتر شبیه نوعی مانیفست نوعدالت‌خواهی است، از جهتی نسبت به بسیاری از متون و نوشته‌های جریان عدالت‌خواهی کشور، سرآمد و وجهۀ نظر و افق جدیدی را مطرح کرده است. فارغ از انسجام تحلیل تاریخی در مقطع مورد نظر نویسنده، ویژگیِ مثبت دیگر سرمقاله، خروج عدالت‌خواهی از گزاره یا ایدۀ «احقاق حق شخصی یا طبقاتی» به یک ایدۀ «وضع‌شناسی عدالت‌خواهی» یا به تعبیر بهتر، «وضعیتِ نوعدالت‌خواهی» است. نویسندۀ محترم در اینجا بیش از آنکه دربندِ احقاق حق شخص الف یا ب باشد، سعی کرده است یک وضعیتِ ناظر به عدالت‌خواهی را ترسیم کند. هرچند مقاله مفید نکات مثبت و ارزشمند بسیاری است، اما به جهت اختصار از ذکر آنها صرف نظر می‌کنیم. نکات انتقادی 2) مهمترین معضلۀ نوعدالت خواهی در این سرمقاله، روایت «گسستۀ» آن از سنت تاریخی و هویتیِ اسلامی-ایرانی ماست. این گسست را بهتر از هر جایی می‌توان در این عبارت یافت: @banooyeab
نوعدالت‌خواهی در آستانۀ ناعدالت‌خواهی نقدی بر راهبرد رادیکالیسم برای عدالت‌خواهی [قسمت دوم] «مسئله اکنون ما و وضعیتی که در صدد تغییر آن هستیم، عقب‌ماندگی در عدالت است. ما در ساعت صفر قرار نداریم و عدالت را نمی‌خواهیم. خواستن عدالت پاسخ مسئلۀ ما نیست. ما در وضعیت عقب‌ماندگی در عدالت هستیم و می‌خواهیم قبل از هر چیز این عقب‌ماندگی را جبران کنیم. میان این دو تفاوت‌هایی دقیق و مهم بر قرار است. عقب‌ماندگی در عدالت، تقریری از مسئلۀ عقب‌ماندگی به دست می‌دهد که در آن امر «منفی» برجسته است. موضوع عدالت نابرابری‌های ظالمانه و نخواستن آن است، نه طلب آن. عدالتخواهی محافظه‌کارانه با فروکاستن عدالتخواهی به امری ایجابی و سرپوش گذاشتن بر ستیزندگی، حرکت‌های اجتماعی، «ناعدالت‌خواهی به‌علاوه مقداری رتوریک و لفاظی در باب عدالت» را جایگزین عدالتخواهی می‌کنند. تقدم نفی بر ایجاب، در ذات عدالت‌خواهی توحیدی است. این نفی که از ذات عدالت‌خواهی توحیدی و تقدم «لا اله» بر «الا الله» بر می‌خیزد، به حرکت عدالت‌خواهانه نیروی تغییر وضعیت می‌دهد. محافظه‌کاری عدالت‌خواهانه با نفی این نفی، دینامیسم دگرگونی را از حرکت‌های اجتماعی می‌گیرد و ناخواسته زمینه‌ساز بروز حرکت‌هایی می‌شود که نفی را از اعتدال خارج می‌کند. یک بُعد مهم نوعدالتخواهی، گذر از طلب عدالت به نخواستن بی‌عدالتی است. زیرساخت فلسفی و معرفتی این نفی، احیای تفکری فلسفی است که به تعبیر شهید مطهری، در مقالۀ اصل تضاد در فلسفۀ اسلامی، تضاد در آن «اصل» است. حکمت اسلامی در تصویر و تفسیری که دیالکتیک ارائه می‌دهد، تضاد را زمینۀ فیض می‌داند. غیبت تضاد در سطح فلسفی، ایدۀ عدالت‌خواهی را به رکود می‌کشاند. خروج از این رکود، مستلزم بازساز ی امر دیالکتیکی در میدان نظری عدالتخواهی است. این بازسازی به بازسازی دوگانه‌های هویت- غیریت در گفتارهای اجتماعی ما کمک می‌کند» (ص45). اولاً آقای نامخواه در این عبارت، برخلاف مقالۀ مورد استناد به شهید مطهری (ره) روشن نکرده‌اند که تفاوت تضاد دیالکتیکی موردنظرشان، در موضوع بحث یعنی نوعدالت‌خواهی، چه تفاوتی با روایت هگلی از آن پیدا می‌کند. ثانیاً این عبارت می‌تواند محل گفتگویِ انتقادی این متن باشد. آقای نامخواه در اینجا روشن نکرده‌اند که منظورشان از تقابل میان نوعدالت‌خواهی و ناعدالت‌خواهی همان تقابل عدل و ظلم است یا تقابلی از جنس دیگر. https://eitaa.com/mojtamaona @banooyeab
⭕️ قدرت نظام یا ضعف عدلیه! 🔹 ریاست محترم قوه قضائیه ! اخیرا اخبار نگران کننده ای از محتوای لایحه قوه جهت مقابله با بی حجابی بگوش می رسد مثلا : ▪️مبلغ جریمه کشف حجاب معادل قیمت یک ساندویچ معمولی است! ▪️ضابطین قضایی برای جریمه کردن هر فرد بی حجاب باید مستندات مربوطه را تهیه و نگه داری کنند.( چون ممکن است فرد بی حجاب به جریمه اعتراض کند!!) ▪️افراد بی حجاب می توانند به جریمه اعمال شده اعتراض کنند و اعتراض آنها باید در یک کمیسیون خاص بررسی شود و ابراز پشیمانی مجرم موجب لغو جریمه و پاک شدن سوابق آن خواهد شد. ▪️بر اساس این لایحه اگر زنی بدون رعایت پوشش شرعی و حتی در حالت برهنگی بدن در خیابان و اماکن عمومی حاضر شود نه پلیس و نه هیچ نهاد دیگری حق بازداشت یا جلوگیری از ادامه حضور او را نخواهد داشت و این فرد می تواند با آزادی کامل تا هر زمان که بخواهد با همان حالت در جامعه حضور داشته باشد و تنها به پرداخت جریمه ای معادل قیمت یک کیلو گوشت محکوم خواهد شد! ( که می تواند به این جریمه هم اعتراض کند و....) ▪️اگر چند حقوق دان متدین و انقلابی مسئول بررسی این لایحه شوند خطاها و نواقص بسیاری را در این لایحه ۳ صفحه ای خواهند یافت ! بزرگترین مشکل این لایحه آن است که نویسندگان آن نخواسته اند مفهوم «حرام سیاسی» را بپذیرند و به همین علت بی حجابی را در حد یک تخلف ساده رانندگی تنزل داده اند! ▪️این لایحه ( در صورت تصویب در مجلس ) نه تنها موجب بازدارندگی از بی حجابی نمی شود بلکه مسیر را برای عادی شدن بی حجابی و حتی برهنگی زنان هموار خواهد کرد چون بر اساس این قانون زنان می توانند در هرمکان عمومی و به هر شکلی که مایل باشند برهنه شوند و در صورت حضور پلیس و اعمال قانون با ارزانترین قیمت ممکن هزینه برهنگی خود را بپردازند!! وقتی برخی از این زنان برای سگهای خود گردن بندهای طلا (معادل حقوق چند ماه یک قاضی دادگستری) می خرند ، پرداخت جریمه ای چند صد هزار تومانی برای برهنگی بدون مانع در مملکت امام زمان برایشان در حکم شوخی خواهد بود! ▪️این لایحه چنان دست ضابطان قضایی برای برخورد قانونی با بی حجابی و برهنگی زنان را می بندد که کمتر پلیسی برای اجرای آن رغبت خواهد کرد چرا که پلیس درک می کند نویسندگان لایحه بیش از آن که به فکر مواجهه با یک «حرام شرعی و سیاسی» باشد به فکر آرامش و راحتی بی حجابان بوده و به همین علت لایحه را به صورت یک جانبه به نفع شهوترانی آنها ( و به زیان سلامت روانی و معنوی جامعه) تنظیم کرده اند! 🔹 جناب اژه ای ! در صورت صحت این اخبار لطفا نام این لایحه را به شکل زیر تغییر بدهید: «لایحه صیانت قضایی از بی حجابان» و بر اساس سوابق طولانی امنیتی و قضایی خود بفرمایید: ▪️ آیا این لایحه می تواند وعده رهبر انقلاب مبنی بر جمع شدن قطعی بی حجابی را عملی کند؟ ▪️نسبت لایحه فوق با این فرمایش رهبرانقلاب ( قدرت نظام باید جلوی فساد و فحشا را بگیرد!) چیست؟ به نظر شما تنظیم کنندگان این لایحه اعتنایی به دغدغه ها و دستورات رهبری داشته اند؟ @pas_kouchehaie_enghelab @banooyeab
🔰بسته دیجیتال ۴۷ ▫️جمعیت ۱ 🔻این بسته شامل؛ •مجموعه گرافیکی •مجموعه ایده •مجموعه کلیپ و فیلم کوتاه •مجموعه مستند •مجموعه صوت و پادکست •مجموعه کتاب و منشور •مجموعه جزوه و مقاله •مجموعه یادداشت و تحلیل و... می‌باشد. 👇🏻مشاهده و دریافت از طریق پایگاه جامع محتوایی هیأت: ▫️1542.org/l/s44 ❗️این بسته در حال بروزرسانی است... | | | 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️ eitaa.com/joinchat/3893428257C3a05e55578
حضور زنان بی حجاب، با این توجیه که من آزادم، یعنی القای پیام استقلال در سایر ابعاد زندگی و کاهش مسولیت مردان در حمایت از زنان و کاهش لطافت زنانه، یعنی ارتقای حجم خشونت اجتماعی و کاهش حجم محبت و مودت اجتماعی. https://virasty.com/saratalebi/1684574112257662299
https://EitaaBot.ir/poll/xesitq?eitaafly لطفا روی لینک کلیک نموده و در نظر سنجی فوق مشارکت کنید🌺.
اونهایی که انقدر نگران ایرانی بودن هستند، بفرمایند ایدشون چیست؟ ✅تبلیغ سن بالای ازدواج، ✅ سگ و گربه بازی، ✅تاکید به برهنگی منجر به بی مسولیتی مردان در برابر مسئولیت خانواده، ✅استرس و فشار کنکور و الزام اجتماعی به اشتغال همه دختران، کدامش منجر به ارتقای هویت ایرانی که جمعیت یکی از مهمترین لوازمش هست، می شود؟ ایرانی ها شاید به همین هم توجه کنند، این روال دشمن را شفاف تر بفهمند. @banooyeab
💠 مدرسه بانوی انقلاب برگزار می‌نماید: 🔹نشست مجازی با موضوع: «مبانی گفتگوی مؤثر» ناظر به حجاب 🔹با ارائه: خانم دکتر سارا طالبی 🔹زمان: شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، ساعت ۲۰ 📲 برای ورود به اتاق روی لینک زیر کلیک کنید. https://room.gharar.ir/4dfbb368-9bbd-4aa4-8bad-71ff88231825 ↩️ جهت اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام دهید: 🆔 @Sheykhi4 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
💯 I این برنامه را حتما مشاهده کنید 🔹 کرسی علمی ترویجی "مدل قرآنی مؤلفه های زمینه ساز پوشش اسلامی بانوان در جامعه" 🎙 با حضور: حجج اسلام و المسلمین و (اعضای هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه) 🎥 شبکه استانی قزوین 🔴 این برنامه را به صورت کامل، در تلوبیون مشاهده کنید: 🌐 telewebion.com/episode/0x686c0b7
🔰 کرسی علمی ترویجی «مدل قرآنی مؤلفه‌های زمینه‌ساز پوشش اسلامی بانوان در جامعه» با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و استاد ناقد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سعید داودی، استادیار این پژوهشگاه برگزار شد. 🔰 در ابتدا، حجت‌الاسلام بهجت‌پور به تبیین دیدگاه خود پرداخت که متن سخنان وی در ادامه می‌آید: مسئله پوشش اسلامی جزء مسائل ساده قلمداد نمی‌شود و معادله ما در پوشش اسلامی ساده نیست. حکم حجاب در آیه ۵۹ سوره احزاب وقتی که ۵ سال از حضور پیامبر اکرم در مدینه گذشته بود نازل شد. خداوند در این آیه به پیامبر اکرم(ص) فرمود: «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا» حجاب برای زن موجب شناخته‌شدن ایشان به ایمان بود. 🔴 مقاومت در برابر پوشش اسلامی؛ نتیجه عدم فرهنگ‌سازی در آیات قرآن کریم بعد از رسالت پیامبر اکرم(ص) حدود ۱۹سال برای پوشش اسلامی زمینه‌سازی و ارزش‌هایی در جامعه دینی به عنوان هنجار تثبیت شد تا پوشش اسلامی مورد پذیرش قرار گیرد. برای نهادینه‌کردن این ارزش‌ها نیازمند به دستگاه تعلیم و تربیت هستیم که حوزه‌های علمیه وظیفه کانونی‌اش این مسئله است. اگر امروز در قبال پوشش اسلامی مقاومت وجود دارد به این دلیل است که فرهنگ‌سازی نشده است. 🔰 ۱۸ دسته از آیات قرآن زمینه‌های حجاب زنان جامعه را معرفی می‌کند؛ البته دو نکته مقدماتی بحث این است که اولاً قرآن کریم وقتی مؤمنین را معرفی می‌کند، درباره وظایف و پاداش و صفات مؤمنین سخن گفته است. دوم اینکه ایمان در نگاه اسلامی مراتب دارد و با ویژگی‌هایی شناخته می‌شود و واکنش‌هایی را در پی دارد. امیرالمؤمنین(ع) ایمان را در هفت مرحله برمی‌شمارد. ایمان بعد از تسلیم و اسلام آوردن آغاز می‌شود. لقاء ایمان با تلاوت قرآن شروع می‌شود. تلاوت و پذیرش آیات اثر خارجی دارد. در اولین دسته از آیات زمینه‌ساز حجاب در آیات دو و سه سوره نمل، مؤمنین کسانی معرفی می‌شوند که نماز و زکات و یقین به آخرت را قبول دارند. 🔰 دومین دسته از آیات در سوره مؤمنون است که در دوره دوم نزول، صفات مؤمنین را برمی‌شمارد. گام سوم؛ در مدینه با نزول سوره بقره آیه ۷۸ مؤمنین آنقدر رشد کرده‌اند که محبت خدا را بر همه محبتها ترجيح می‌دهد و حاضر به ایثار در راه خدا می‌شود. گام بعد در رشد ایمان در سوره انفال خداوند کسانی را یاد می‌کند که جانشان آنقدر شفاف شده که با شنیدن آیات ایمان و اعتمادشان به خدا بیشتر می‌گردد یا در سوره نور آمده که مؤمنین پای کار پیامبر هستند و تا پیامبر اجازه نداده کنار نمی‌نشیند. در سوره حجرات هم نظام برادری را بین مومنین مطرح می‌کند به طوری که در تصمیمات او شک نمی‌کنند. در سوره توبه هم مؤمنین را آماده هجرت و جهاد و یاری کردن به یکدیگر معرفی می کند. 🔰 پس در سیر نزول مراحل رشد، ایمان را می‌توان دید. جامعه به تناسبی که رشد می‌کند و ظرفیتی که می‌یابد، می‌تواند وظایفی را انجام دهد و تکالیفی را متحمل شود. تکالیف منوط به توسعه است. البته برخی معتقدند که انجام وظایف موجب رشد و پیشرفت جامعه می‌شود. در طول ۱۹ سال قبل از دستور پوشش آیاتی دائما نازل شده و تکالیفی به مؤمنان داده شده است. این جامعه ایمانی زمینه‌ساز بحث پوشش اسلامی است. 🔰 آیه ۳۵ سوره احزاب برشی به جامعه ایمانی زده است و ده ویژگی برای آن معرفی کرده که در جامعه دینی نهادینه شده است. «إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللَّهَ كَثِيرًا وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا» صفاتی چون اسلام و ایمان و صبر و خشوع و اهل پرداخت صدقه بودن و روزه گرفتن و عفت و اهل ذکر بودن. بین این صفات دهگانه با امر پوشش نسبت وجود دارد. 🔴 قرآن شخصیت انسان را به ایمان او می‌داند. زمینه‌سازی حجاب با بالابردن مراتب ایمان در جامعه و تمرین دادن افراد به انجام وظایفی چون نماز و روزه و زکات و . . ..است. 🔴 امروز دختر ما بی حجابی را تشخص خود می‌داند اما قرآن تشخص را در ایمان می‌داند.
نقد ناقد 🔰 در ادامه حجت‌الاسلام داودی به نقد دیدگاه‌های وی پرداخت و گفت: اگر طبق سیر نزول آیات موضوع حجاب را ملاحظه کنیم. قبل از سوره احزاب در سوره اعراف وقتی خداوند داستان حضرت آدم و حوا را مطرح می‌كند و اينكه وقتی ايشان را در بهشت سكونت داد، نسبت به دشمن بزرگ یعنی شیطان به ایشان اخطار داد. در ادامه آیات به فرزندان آدم سفارش نمود که تقوا را رعایت کنید و مبادا شیطان شما را هم گمراه کند و عورات شما را آشکار سازد. در اینجا هم دستور به پوشش داده شده است. با این بیان که برهنگی خلاف فطرت و پوشش عین فطرت است. سپس در سوره احزاب با طرح مسئله جلباب و بعد در سوره نور که دستور به بستن صحیح روسری‌ها داده شده است، احکام حجاب تکمیل می‌شود. 🔰 اما سؤال این است که الان تکلیف ما چیست؟ آیا ما هم باید صبر کنیم تا این روند نهادینه‌سازی ارزش‌های دینی تثبیت شده بعد برویم سراغ پوشش اسلامی؟ در حالی که ما برخلاف جامعه جاهلی هستیم. ما پشتوانه .۱۴۰۰ سال پیش را داریم. جامعه امروز مثل جامعه مکه و مدینه سابق نیست که همه تازه مسلمان باشند. در حال حاضر که همه احکام بر مسلمانان فعلیت پیدا کرده و هرکسی که مسلمان شده نیز مکلف به انجام همه دستورات است (برخلاف زمان رسول‌ خدا که چون احکام تدریجی نازل شده، مسلمانان نیز به تدریج مکلف به احکام جدید بودند). لذا در شرایط ما، اجرایی‌کردن احکام در جامعه و جامعه‌سازی، به تشخيص حاکم اسلامی است، از این رو، حاکم اسلامی ممکن است نهادینه‌کردن حجاب و مقابله با بی حجابی را در اولویت قرار دهد تا از اندلس‌سازی کشور اسلامی جلوگیری شود. 🔴 بی‌حجابی اسم رمز مبارزه با نظام است. اهمیت حجاب در جامعه امروز ما به قدری زیاد است که دشمنان خارجی روی آن متمرکز شده‌اند و زنان و دختران این سرزمین را با شیوه‌های گوناگون به سمت بی‌حجابی و سپس برهنگی سوق می‌دهند. به عبارت دیگر، بی‌حجابی اسم رمز مبارزه با نظام شده است. آیا ما در جامعه‌ای که اسلام با تمام احکامش در آن اجرا شده و فعلیت یافته و بیش از ۴۳ سال از تشکیل نظام اسلامی می‌گذرد می‌توانیم منتظر بسترسازی برای حجاب باشیم؟ 🔰 با توجه به اینکه تقدیم و تأخر اولویت‌ها در احکام باید به دست حاکم اسلامی باشد، آیا امروز برخورد با روزه‌خوری واجب‌تر است یا بی‌حجابی؟ امروز که زنان با آرایش و خودنمایی و تبرج وارد جامعه می‌شوند صرف بی‌حجابی نیست و ایمان مردان و زنان دیگر را نشانه گرفته‌اند. آیا نباید اهم فالاهم کرد و با بی حجابی برخورد کرد؟ امروز در مسئله پوشش، بی‌حجابی ریشه‌های نظام اسلامی را هدف گرفته است. آیا امروز که سال‌ها از سابقه حکمرانی نظام اسلامی می‌گذرد، باز باید با بدحجاب‌ها مماشات کرد؟ باید ریشه بدحجابی را شناسایی کرد و متناسب با آن دست به اقدام و عمل زد. بی حجابی‌ها ریشه در بینش و گرایش و کنش دارد. برخی از جهت اعتقادی ضعیف هستند. برخی از روشنفکران حکم حجاب را ارشادی می‌دانند نه تشریعی. در این بخش باید معرفت‌افزایی کرد. 🔴 برخورد با اخلالگران امنیت کشور برخی اعتقاد دارند اما سبک زندگی‌شان طوری است که او را به دیده‌شدن و نمایش‌دادن کشانده است. قرآن می‌فرماید مردم را با حکمت و موعظه و جدال احسن باید دعوت به دین کرد. گرایشی‌ها را با موعظه کردن باید اصلاح کرد اما گاهی افراد از جهت کنشگری مشکل دارند مثلا به قصد اعتراض، کاری می‌کنند. باید سخن و اعتراض آنها را شنید و پاسخ مناسب داد. امروز نسلی شکل گرفته به نام نسل زد که هدفش فقط مخالفت‌کردن است باید حرف اینها را شنید. اما گاهی این کنش افراد جنبه امنیتی پیدا می‌کند. قرآن هم در مقابل منافقین سریع برخورد کرده است و باید با کسانی که علیه امنیت کشور یا داخل کشور شبکه‌ای عمل می‌کنند یا با خارج از کشور ارتباط دارند، برخورد شود. 🔰 جامعه زنان گاهی از دستگاه‌ها مطالبه‌گری می‌کنند و با بگیر و ببند می‌خواهند مشکل را حل کنند. این اشتباه است. وقتی رهبری با موافقت و الفت با افراد رفتار می‌کند این مبنا دارد و باید قبل از مطالبه تبیین کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام... برادر برای خواهرگل فرستاده دخترا خواهرا روزتون مبارک همه خادم الرضاییم🌷🌷🌷🌷🌷 @banooyeab
💠 مدرسه بانوی انقلاب برگزار می‌نماید: "کارگاه آشنایی با روایت در مفهوم جنگ روایت ها" ⏰ زمان: دوشنبه ۱ خرداد، ساعت یازده مکان: موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(سلام‌الله‌علیه) خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه باستانی پاریزی، پلاک یک 📲 پخش زنده در کانال بانوی آب 🔹@banooyeab ↩️ جهت اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در ایتا پیام دهید: 🆔 @Sheykhi4 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
°•🦋•° بانوی موفق؛ مادری دارای ماموریت به وسعت تحقق تمدن اسلامی 🌼 برای مشاوره خانوادگی به صورت مجازی و حضوری در موسسه عالی رفیعه: @Z_moshaver66 ☘ مشاوره پوست و زیبایی @baryaripoor 🌸 مشاوره فعالیتهای فرهنگی شبکه بانوان: @mahjobm 🌼 احکام شرعی بانوان: @ahkamesharie 🌸 پاسخگویی سوالات اعتقادی: @tzahedi به 💧بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
🔴لایحه عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟! (یادداشت روز) ..... ✍حسین شریعتمداری ⭕️متن کامل در زیر https://kayhan.ir/fa/news/265494 @banooyeab
بانوی آب
💠 مدرسه بانوی انقلاب برگزار می‌نماید: "کارگاه آشنایی با روایت در مفهوم جنگ روایت ها" ⏰ زمان: دوشن
عزیزانی که مایلند در پاتوق های گفتگوهای مردمی همکاری کنند، حتما کارگاه را امروز شرکت کنند، حضور فیزیکی در کارگاه مهارتی لازم است. انشاءالله یکی از این پاتوق های گفتگوی مردمی، ناظر به تبیین در عرصه هایی مثل پوشش در حال فعال شدن است.
لایحه حجاب: «هیچ کس حق ندارد به اسم امربه معروف ....حریم خصوصی‌ کسانی که حجاب را رعایت نکرده اند را نقض کند. درصورتی که کسی این کارها را بکند مجازات خواهد شد». بند آخر لایحه در فضای کنونی یعنی امتداد شناختی که در نفس می کشد و گفتگو و ولاء طرفینی را درک نکرده است. https://virasty.com/saratalebi/1684748541489740571 @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ارمغان آزادی پوشش برای بانوان ژاپنی! 🔹 تجربه‌ی غرب و سایر کشورها روبرومونه... به اسم آزادی زن چه بلاهایی که سر زن نیاوردن، 🔹 هرجا پوشش کنار گذاشته شد ، این آمارها بوجود اومد و اولین قشری که آسیب دید خود بانوان بودن 🔹 دیگه اینا که ساندیس خور و وابسته به جمهوری اسلامی نیستن
شیخ عارف کامل، شاه‌آبادی (روحی فداه) می‌فرمود: باید انسان در وقت ذکر مثل کسی باشد که کلام، دهن طفل می‌گذارد و تلقین او می‌کند برای این‌که او را به زبان بیاورد، همین‌طور انسان باید ذکر را تلقین قلب کند و مادامی که انسان با زبان ذکر می‌گوید و مشغول تعلیم قلب است ظاهر به باطن مدد می‌کند. همین‌که زبان طفل قلب باز شد از باطن به ظاهر مدد می‌رسد، چنانچه تلقین طفل نیز چنین است و اگر انسان مدتی مواظبت کند در نماز و اذکار و ادعیه به این ترتیب البته نفس عادی می‌شود و اعمال عبادی هم مثل اعمال عادیه شود که حضور قلب در آنها محتاج به رویه نیست بلکه مثل امور طبیعیه و عادیه می‌شود. @banooyeab
🔷 مدرسه بانوی انقلاب برگزار می‌نماید: °•🌸 "اخلاق طلبگی" 🌸•° 🍃 با حضور: حجت الاسلام والمسلمین امیررضا صفاریان ⏰ زمان: سه شنبه ها، ساعت ۱۶:۳۰ 🦋 @banooyeab
با سلام واحترام وآرزوی توفیقات روز افزون ودهه کرامت حسب تقاضا های مکرر مدیران، معاونین وطلاب گرامی ثبت نام در مقاطع تکمیلی تا پایان روز جمعه 5 خرداد 1402 تمدید گردید. 📌 به پذیرش بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/650838195C487ca2856b
✅✅ موسسه جریان شناسی انقلاب (مجاب) برگزار می‌کند: دوره آموزش جریان شناسی تاریخ معاصر (مقدماتی) با حضور استاد محترم حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی و ارائه اساتید و صاحب نظران برجسته حوزی ✔️ تاریخ ثبت نام: یکم الی هشتم خرداد ماه ✔️ تاریخ برگزاری: دهم خرداد الی یکم تیرماه (عصرهای چهارشنبه و پنج‌شنبه) ✔️ مکان: بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ✔️ ثبت نام: ارسال مشخصات و رزومه به ایتا: 09113161220 🔸🔸 مزایا: 1. ارتباط با اساتید مطرح در جریان‌شناسی؛ 2. دستیابی جامع به فهرست جریان‌های معاصر؛ 3. ارائه مدرک معتبر پایان دوره؛ 4. حضور افراد منتخب در دوره‌های تخصصی؛ 5. جذب و بکارگیری افراد منتخب در پروژه‌های تحقیقاتی جریان‌شناسی؛
چقدر توجه شد؟ مسولان محترم گزارش کنند. «رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام فرمودند: بعضی از شرکت‌های بزرگ پر درآمد با مواد اولیه داخلی قیمت محصول خود را با دلار تلگرامی جعلی تنظیم می‌کنند. چرا به دلار حاکمیت می‌دهید؟ چرا رقیب ریال را تقویت می‌کنید؟» @banooyeab