mehdi-rasooli.dige-khastam(128).mp3
4.17M
زمین پایان من نیست
دلم پرواز می خواهد....
@banooyeab
١٠ 🇵🇸
#غزه_نوشت
#دردهای_واقعی
جمعه ١٠ آذر ١۴٠٢
▫️ناباوری
حزباللهی اکنون دلگرفته است.
چیزی آن را خشنود نمیکند.
چیزی او را دلگرم نمیکند.
شاید نگوید(که حتی به زبان هم میآورد) ولی در دل او این است که :
"ای بابا! این هم شکست میخورد.
دشمنان ما خیلی پیچیده و چیرهدست عمل میکنند.
همهاش دارند آنها پیش میافتند.
ما واقعاً کارهایمان بهدردنخور است.
ما ... "
چرا؟
آیا واقعاً کارهای ما به درد نخور است؟
پس چرا دارد کارمان پیش می رود؟
به نظر می رسد یک مشکل روحی یا یک مشکل فکری برای ما پیش آمده است.
حتماً همین است.
البته ما هم در رویه هایمان باید تغییراتی بدهیم(اشکالاتی داریم که در جای خود باید دربارۀ آنها هم سخن بگوییم)، ولی حتماً جبهۀ انقلاب دچار یک انفعال و خودناباوری است. بدی ماجرا این است که این را تا سطح «انقلاب اسلامی» بالا می کشد و از خود یأس و کرختی و بیرمقی نشان میدهد.
اولاً ما نیازمند بازگرداندن روحیۀ «شکرگزاری» به بافت عاطفی و اخلاقی خویش هستیم. ما نکتههای مثبت را نهایت این است که میدانیم نه مینوشیم. و واقعاً و از صمیم دل رو به خدا نمیکنیم که از او با جوشش دل تشکر کنیم.
در ثانی، ما نیازمند سپردن کارها به خدا هستیم. فطرت انسان علامه است. لذا دل ما بهتر از ما میداند که ما قابل اعتماد نیستیم. فرزندان امام خمینی در هر سطح و ردهای که بودند اول و وسط و آخر کار، همه را به خدا می سپردند و به همین جهت شاد و خرسند بودند و طمأنینه و اطمینانشان بسیار زیاد بود.
ما به راحتی این خصلت توحیدی را کنار زدهایم و از دلمردگی داریم میمیریم ولی دست بردار نیستیم.
پس اینجا هم یک درمان مهم، ایمان به خدا و توکل بر او است.
اینها را در نماز و قرآن و مسجد و مجالس اهل بیت و دعاهای پدران و مادران خود و پدران و مادران شهدا و صلۀ رحم و سر زدن به اهل قبور و دعای یتیمان و ... می توان به دست آورد. نگاهی به زندگی خود بیاندازیم. نکند اینها را کم کردهایم.
سبک زندگی ما باید ایمانزا باشد.
وقتی دل مرده به داستان غزه نگاه میکند، همواره آمادۀ بیان یک جمله است :
"ای بابا! ..."
✍️ محمدرضا فلاح
✓
زیر سایه مادر -دوجلسه اول.pdf
10.33M
#محتوای_تبلیغی
کتاب منبر مکتوب «زیر سایۀ مادر»
ــــــــــــــــــــــــ
این محصول تبلیغی شامل ۵ جلسه سخنرانی کامل است که درحالحاضر فایل مقدمه و دوجلسه اول کتاب تقدیم مبلغان عزیز میشود.
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
فیلم بغض و اندوه ولی امر مسلمین جهان از شعر بسیار زیبا و دیدنی فاطمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این دو نفر از اسارت حماس آزاد شده اند و این ویدئو رو بعد از آزادی پر کرده اند
حماس چه هوشمندانه اسیران رو نسبت به اسلام و فلسطین آزاد آموزش داده است و تعامل نیکش با اسرا کاری کرده که جز خوبی و مهربانی چیزی یه چشم نمیآید.
هنگام خداحافظی و در زمان آزادی هم همچون فرزندی که از مادر جدا میشود رفتار میکردند
بعد از تصویر زننده ای که داعش از اسلام ارائه داد، حماس با این حرکت هوشمندانه و بازخورد رسانه ای آن تصویر صحیح از اسلام را ارائه نمود و فطرت ها را به اصل خود رهنمون کرد.
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶️ نشست دهم از
سلسله نشست های #به_وقت_قیام
🔰 بسیج طلبگی، چالشها و الزامات
⭕️ با حضور: حجت الاسلام والمسلمین تجریشی
معاون فرهنگی اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی
و حجت الاسلام والمسلمین عرب
مسئول بنیاد نهضت
مشاهده فیلم کامل در آپارات مطلع:
https://aparat.com/v/aDNI0
🟠 مطلع | محفل طلاب عصر امام
🆔 @matla_mag
34.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎 اسرائیل از نزدیک! ۳
📽برشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین #قنبریان
❗️حماس، "سرزمین اسرائیل" را نشانه گرفت نه دولت نتانیاهو
❗️مطالباتی که سرزمین اسرائیل (متجلی در یک دولت-ملت) را نشانه نگیرد، آرمان فلسطین نیست!
❗️مطالبه محاکمه و اخراج سفیر و... کف مطالبه و در سطح آرمان فلسطین نیست!
* برای مطالعه بیشتر (اینجا)
📆جلسه هفتم/۲۷مهر ۱۴۰۲
#هیئت_آرمان_انقلاب_اسلامی
#جامعه_علوم_پزشکی
@m_ghanbarian
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شباهت تاریخی استعمار و تهاجم آمریکا و اسرائیل به ساکنان اصلی آمریکا و فلسطین
#استعمار
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
🔻وقت بگذارید و فیلم مناظرهٔ دکتر مهدی جمشیدی و بیژن عبدالکريمی
با موضوع:
امکان اجتماعیِ الزام به حجاب
را به صورت کامل ببینید
📍فیلم کامل مناظره:
http://aparat.com/v/iOnTJ
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 انتشار برای نخستینبار
🎥 نماهنگ | نهضت جنگل، یک واحد مینیاتوری از جمهوری اسلامی
✏️ نهضت جنگل، یک نهضت بینظیر در زمانه خود بود.
✏️ ۱. منشأ دینی؛ ۲. رفتار اعتقادی؛ ۳. حرکتی صددرصد اسلامی ایرانی و ضداجنبی، سه خصوصیت نهضت جنگل است.
✏️ میرزا کوچک خان با نهضت جنگل، یک واحد مینیاتوری از جمهوری اسلامی را در رشت و در محدود خاص گیلان بوجود آورده بود.
✏️ رسانه Khamenei.ir به ایام مناسبت سالگرد شهادت میرزا کوچکخان جنگلی، نماهنگی از بیانات حضرت آیتالله خامنهای درباره وی را منتشر میکند.
📥 سایت | فیلم کامل بیانات
💠 انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه
با همکاری موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(س) برگزار مینماید:
🔹نخستین همایش ملی تحول حوزه علمیه بر مبنای مکتب امام خمینی(ره)
🔶 محورهای تحول خواهی:
1⃣ تحول حوزه های علمیه بر مبنای دیدگاههای فقهی فلسفی تفسیری مکتب امام(ره)
2⃣ تحول فقه در حوزه علمیه
3⃣ تحول فلسفه و کلام در حوزه علمیه
4⃣ تحول تفسیر و حدیث در حوزه علمیه
5⃣ تحولات حوزه های علمیه بر مبنای تحولات اقتصادی
6⃣ بازخوانی نقش حوزه های علمیه در تحولات جدید اجتماعی فرهنگی
7⃣ تدوین نقشه راه تحولات حوزه بر مبنای مکتب امام(ره)
8⃣ تاثیرگذاری حوزه های علمیه در مسائل نوظهور
🔷 محورهای راهبردی و هویتی:
1⃣ تمدن سازی اسلامی بر مبنای مکتب امام و راهبری اندیشه حوزه های علمیه
2⃣ باز آفرینی هویت مطلوب طلبه بر مبنای مکتب امام(ره)
3⃣ جایگاه عقلانیت و معنویت و عدالت در مکتب امام(ره)
4⃣ نقش راهبردی حوزه های علمیه بر مبنای مکتب امام(ره)
🔸محورهای آسیب شناسی:
1⃣ نقد حوزه های علمیه بر مبنای مکتب امام(ره)
2⃣ راهکارهای برون رفت از انفعال در حوزه های علمیه خواهران
3⃣ آسیب شناسی نقش آفرینی زنان طلبه بر مبنای مکتب امام(ره)
🔹محورهای ویژه همایش:
1⃣ جایگاه جهاد تبیین در تحول حوزه
⏳ مهلت ارسال مقالات: ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲
📣 اعلام نتایج داوری: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
📅 تاریخ برگزاری همایش: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
✉️ ارسال مقالات از طرق زیر:
🌐 ایمیل:
tahavol.hozeh1402@gmail.com
یا
🆔 آیدی ایتا:
@tahavolhozeh1402
☎️ شماره دبیرخانه(جهت اطلاعات بیشتر):
021-88965134
021-88960733
09964222735
https://eitaa.com/banooyeab
غزه در وحشیانهترین جنگ تاریخ معاصر میسوزد
سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که غزه در وحشیانهترین جنگ تاریخ معاصر میسوزد و دست زدن برای مقاومت کفایت نمیکند، بلکه همه فرزندان امت قبل از اینکه زمان از دست برود، باید وارد عمل شده و دست به کاری بزنند.
ابوزهری اظهار داشت: امت اسلامی در مقابل ائتلاف گسترده غربیها و مزدوران در هر مکان و فرو ریختن چند تن مواد منفجره بر سر مردم غزه در هر ساعت، باید به جای اشک ریختن، خون بدهند و دشمنان در هر مکانی بهای جنایات خود را پس بدهند.
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
🔖 محبت، اثری بینهایت دارد ولی ما خودمان اثر آن را محدود میکنیم.
🎬درس اخلاق هفتگی، ۵ مهرماه ۱۴۰۲
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فعالیت های اجتماعی طلاب چه نسبتی با دروس حوزه دارد؟
🔸برشی از نشست دهم مطلع
⭕️ حجت الاسلام والمسلمین تجریشی
معاون فرهنگی اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی
مشاهده فیلم کامل در آپارات مطلع:
https://aparat.com/v/aDNI0
🟠 مطلع | محفل طلاب عصر امام
🆔️ @matla_mag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انقلاب_زنان
#زن_زندگی_شجاعت
دختر فلسطینی در نشست نمایندگان اتحادیه اروپا: ۲۰ هزار انسانی را که اسرائیل کشته کم اهمیت جلوه ندهید.
@banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پادکست | ذکر عملی
💬 اولین مرحله در مراقبه چیست؟
🎙گفتاری از آیتالله یزدانپناه.
#پادکست
#استاد_یزدان_پناه
گروه هنری رسانهای نفحات
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 یک عده از طلبه ها پذیرفتن که عالم هستن و شأن اجتماعی ندارند...
🔸برشی از نشست دهم مطلع
⭕️ حجت الاسلام والمسلمین تجریشی
معاون فرهنگی اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی
مشاهده فیلم کامل در آپارات مطلع:
https://aparat.com/v/aDNI0
🟠 مطلع | محفل طلاب عصر امام
👈 با ما همراه باشید: | ایتا | بله | آپارات |
🔻عاقبتِ نقدِ منهای دقت:
تحریف دیگری و تناقض با خویش
🖊 مهدی جمشیدی
یادداشت آقای فرهاد فتحی در نقد موضع من در مناظرهی حجاب، گرفتار بیدقتهایی است که آن را هم نسبت به سخنم در مناظره، دچار «تحریف» ساخته و هم نسبت به سخن خود ایشان، دچار «تناقض». چند سطری دربارهی این نقد پریشان مینویسم.
۱. ایشان میگوید من ادعا کردهام که «الزام به حجاب»، ضروری دین است. در فیلم، چنین جملهای نیست. من گفتم اصل «حکم حجاب»، ضروری دین است نه الزام به آن. در این مقطع از بحث، هنوز سخن به روش اجرای حکم نرسیده بود، بلکه طرف مقابل، آشکارا به انکار دینیبودن «اصل حکم حجاب» پرداخت.
۲. ایشان بهگونهای تصویرسازی کرده که گویا من دربارهی «زنان بیحجاب» سخن از ضروری دین گفتم، حالآنکه روی سخن من با «طرف مناظره» بود که در مقام متفکر و روشنفکر، بحث نظری میکرد و تصریح نمود که حجاب، «حکم دینی» نیست. ازاینرو، به ایشان تذکر دادم که معنی کلامش، انکار ضروری دین است و در این اصل، تردید روا ندارد. بااینحال، ایشان متنبه نشد و به انکارش ادامه داد.
۳. بنده گفتم منکر حکم حجاب، به «شرط» اینکه انکارش با انکار نبوت تلازم داشته باشد، از اسلام خارج میشود. پس برخلاف ادعای ایشان، مطلق سخن نگفتم و «قید» را بیان کردم.
۴. ایشان در اواسط مقاله، به طور «مطلق» میگوید ولایت حضرت امیر -علیهالسلام- ضروری دین است اما در انتهای مقاله، به سخنی از امام خمینی استناد میکند که نشان میدهد این امر «فقط در صدر اسلام»، ضروری بوده است و اکنون نیست. همین نقل ایشان، ناقض و مبطل سخنشان است و نشان میدهد دستکم از نظر امام خمینی، حکم ولایت از ضروری دین به «ضروری مذهب» تغییر کرده است.
۵. من حتی برای ملاحظهی وضع مخاطب، هرگز از تعابیر «مرتد» و «کافر» استفاده نکردم و تنها گفتم کسیکه ضروری دین را انکار کند از اسلام، خارج است.
۶. دیگر اینکه ایشان به مخاطب خود القا میکند که من حجاب را «مهمتر» از ولایت علی -علیهالسلام- میدانم. در اوج حماقت و کجفهمیام اگر چنین نظری داشته باشم. ولایت او، «جان دین» و «روح ایمان» است؛ چنانکه نبوت بدون امامت، «نبوت ناتمام» است. حال آیا آنچه نبوت را دچار نقصان بنیادین میکند «مهم» نیست؟! اما سخن دربارهی ضروری دین بود و در ضروری دین، «حکم مشهور» ملاک است نه «حکم مهم»؛ یعنی ممکن است حکمی از دین، فرعی و دستچندم باشد اما به سبب اینکه «مقبول عامهی مسلمین» است، ضروری دین باشد ولی حکمی به عظمت و اهمیت امامت، ضروری مذهب باشد و نه ضروری دین؛ چون مورد توافق همهی فرق مسلمین نیست. اقتضای معنا و چهارچوب اصطلاح فقهیِ ضروری دین، اینچنین است؛ نه این که من در پی سبکساختن حکمی باشم که مایهی «اکمال» و «اتمام» اساس نبوت است. اصطلاح ضروری دین، از «زاویهی اثباتی» - و نه ثبوتی - به احکام مینگرد و دامنه و دایرهی دیانت را اینگونه تعریف میکند تا غیرشیعیان، نامسلمان انگاشته نشوند.
به پاسخ حکیمانه و هوشمندانهی امام خمینی به یک استفتاء حساس بنگرید که توحید و نبوت را اصل میشمارد: «عدل و امامت و ولایت علی -علیهالسلام- جزء ضروری دین است؟ و آیا منکر مسائل فوق، از جرگۀ مسلمین خارج می شود؟ بسمه تعالی. اگر خدا و رسول را قبول دارد، مسلِم است.»(استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۰).
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔴 کنشـگر
✅ برنامه اول:
جنبش دانشجویی و امر سیاسی
📆 زمان پخش بخش اول برنامه:
پنجشنبه ۱۶ آذر|ساعت ۱۸
🔹 پخش از
تلویزیون اینترنتی snn
https://snn.ir/fa/livetv
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab