#بانوی_منتظر
✨ شصت و ششمین روز قرار عاشقی✨
🤲🏻دعای عهد
💐به نیابت از:
حضرت امالبنین(سلاماللهعلیها)
°•🦋 نحنُ کهفُ مَن اِلتَجَأ اِلینا ...
🌺 بهشت؛
اقلیمِ سبزِ محبت شماست
حضرت صاحب دلم!
و خوشبخت؛
آنان که به این مأمن آسمانی پناه آوَرَند...
✍بانو
#یالثارات_الحسین
🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.]
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
✅ کلاس طرح کلی برگزار می شود:
🕰 زمان: شنبه ۱۳ آذر، ساعت ۱۵ الی ۱۶
🕌 مکان: مسجد سیدالشهداء(علیهالسلام)
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
✅ کلاس آداب الصلوة برگزار می شود:
⏰ زمان: شنبه ۱۳ آذر، ساعت ۱۶ الی ۱۷
🕌 مکان: مسجد سیدالشهدا(علیهالسلام)
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چالشهای جدید در نماز جمعه...
🔻نماز جمعه امروز تهران از چند جهت جالب بود؛ سخنرانی یک دختر دانشجو پیش از خطبهها و تکبیر گفتن نمازگزاران وقتی او علیه طرح صیانت گفت . طرحی که برای جلوگیری سلطه دشمن در فضای سایبر کشور ارائه شده است و هدف نهایی آن ساماندهی به فضای مجازی ولنگار و بی در و پیکر است.
🔻بعد از حذف نیروهای انقلابی مانند دکتر رحیم پور ازغدی و میثم مطیعی و امام جمعه لواسان حالا در دستگاه ائمه جمعه و جماعات آقای علی اکبری تغییرات شبه روشنفکری مشاهده میشود.
🔻جایی که باید تریبون انقلابیون باشد علیه فساد و سلطه بیگانگان بر کشور با این سخنرانی دختر دانشجویی که معلوم نیست با هماهنگی چه کسانی آن بالا رفته ،حالا تبدیل شده به تریبونی برای زدن و تخریب کردن اقدامات اساسی نظام در حوزه حکمرانی سایبری.
✅ @bidariymelat
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
#بانوی_شهید
#مادرانه
#طلبه_شهیده
🌸 بسمـ رب الشـهدا
مهمـانامروزما
#شهیده_رقیه_رضایی
نام پدر: محمد علی
نام مادر: سکینه
محل تولد: قزوین
تاریخ تولد: ۱۳۴۴/۰۱/۲۲
تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۰۵/۰۹
محل شهادت: مکه
نحوۀ شهادت: توسط عوامل رژیم سعودی در مراسم برائت از مشرکین
محل دفن: گلزار شهدای قزوین
💔👇 برگی از زندگی شهیده از زبان دوست؛
✍شهید رقیه رضایی سطح دو (لیسانس) حوزوی را گرفت و سه ماه هم باردار بود که در مکه به شهادت رسید.
🌷ایشان بسیار زیبا و شیک پوش بودند و حتی به سوهان کشیدن ناخن هایش هم اهمیت می داد اما در جامعه طوری پوشیده بودند که معتقد بودند که ما بانوان زیبا هستیم و نباید در جامعه خود را نمایان کنیم.🪴
🦋بخشی از وصیت نامه:
🕊«خداوندا! در آن لحظه كه چشم دل ما به غير تو خواهد بنگرد و از جهت محبت تو انحراف گيرد، كورش كن تا جز تو كسي را نبيند و جز حلال تو به چشم اندازي ديگر نگاه تماشا نيفكند. ما آن دست و پا را نخواهيم كه به معصيت تو بجنبد و آن جان و دل را نپسنديم كه جز به عشق جانان زنده باشد و سعادتي عنايت فرما كه چشمان ما جز در جستجوي رضاي تو روشن نباشد و جز لقا و رضاي تو ديگري را نبيند.»🕊
✨ اَللَّهُـــمَّ صَلِّ عَلــَی مُحَمـّـــَدٍ وَآلِ مُحَمـّــَدٍ وَعَجّـــِـلْ فــَرَجَهُـــمْْ ✨
✍بانو
🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.]
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
••💠 دومین گعدهی حضوری
«رویداد محبت»
با موضوع؛ کسب مهارتهای فعالیت در مسجد
برگزار میشود.
🕰 زمان: پنجشنبه ۱۸ آذرماه، ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱:۳۰
🕌 مکان: میدان انقلاب، اول خیابان آزادی، کوچه ی جنتی (کوچه ی مترو)، انتهای کوچه، بن بست فرساز، درب مسجد سیدالشهداء (علیهالسلام)
👤اساتید:
🔹آقای سعادتی: ۸/۳۰ الی ۱۰
🔹حجة الاسلام رضوی: ۱۰ الی ۱۱/۳۰
🖋جهت ثبت نام با آیدی زیر ارتباط بگیرید:
🆔 @Sheykhi4
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
#مدرسه_بانوی_انقلاب
#کلاس_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
🦋 ايمان موسمی و گاه گاهی اینست که با آدم های بد ولی "کم بد "مثل شیر نر
می غرّی اما با بدهای بزرگ و
"بدآفرینان "
اصلا حالت ستیزه نداشته باشی
(بیانات رهبر انقلاب در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی)
✨🌹جلسات مدرسه ی بانوی انقلاب خرداد ۱۴۰۰🌹✨
🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.]
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
5.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استاد_عابدینی
📌 نگاهت را به حوادث و بیماری تغییر بده
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
#شورای_عالی
#مدرک_حوزوی
#جامعه_محروم_از_مجتهد
#از_بین_رفتن_اصالتها
#دانشگاهی_شدن_حوزه
💠 محرومیت جامعه و دانشگاهی شدن حوزه
📝 نتیجه دوری حوزه از اعطای اجتهاد
🖋 هادی چیت ساز
🔹تصور کنید، وزارت بهداشت سالانه دهها و بلکه صدها متخصص و فوق متخصص در رشتههای مختلف پزشکی، فارغ التحصیل داشته باشد. برای ارائه خدمات این افراد، باید مدرکی یا عنوانی برای ایشان تعریف شود تا مردم، متخصصان را از دکترهای عادی و عمومی بشناسند.
🔸فقط یک مشکل وجود دارد؛ اینکه ممکن است برخی از متخصصان، از این عنوان و مدرک سوء استفاده کنند، مثلا از مردم دستمزدهای سنگین بگیرند. هرچند شاید جمعیت سوءاستفادهکنندگان نسبت به کل جمعیت متخصصان، یک به ده هم نباشد؛ اما وزارت بهداشت دو گزینه پیش روی خود دارد:
1⃣ یا به خاطر سوء استفادههای احتمالی برخی، کل جامعه را از معرفی متخصصان محروم کرده، مدرک معتبری اعطا نکند و متخصص و غیرمتخصص، همه با عنوان «دکتر» معرفی شوند. طبیعتا خیال وزارتخانه نسبت به ضررهای احتمالی هم راحت خواهد شد و به ظاهر مجالی برای حرف و حدیثی هم نخواهد ماند!!
2⃣ یا متخصصان را معرفی کند و در عین حال نظارت دقیقی داشته باشد تا کمتر کسی به فکر سوء استفاده باشد. در عوض جامعه از نخبگان پزشکی استفاده میکند.
🔹مثال بالا تشبیهی است برای وضعیت اعطای مدارک حوزه و معرفی فضلای حوزوی به جامعه. طبق قانون فعلی، با شروع سطح عالی، با دریافت مجوز تلبس، عنوان «حجت الاسلام» به طلاب اطلاق میشود. اما فرقی ندارد که این طلبه ملبس، پایه هفت حوزه باشد یا استاد درس خارج حوزه. همه با عنوان «حجت الاسلام» به جامعه معرفی میشوند و برای ردههای مختلف علمیت طلبهها و تعریف جایگاه ایشان، چیزی تعریف نشده است؛ جز مدارک بی هویت معادل دانشگاهی؛ که هیچ اصالت حوزوی ندارند.
در صورتی که به غیر از مراجع و نظایر ایشان که عالمان درجه یک به حساب میآیند، فضلای قابل توجهی هستند که از عموم طلبهها باسوادترند و مجتهد یا قریب الاجتهادند و باید ایشان را عالمان درجه دو دانست، و دیگر طلبهها را درجه پایینتر تعریف کرد.
🔸از سویی، به صرف احتمال سوء استفاده، اعطای مدرک اجتهاد به فضلا مرسوم نیست و تنها راه قانونی آن شرکت در آزمون خبرگان است که، هرچند سال برگزار میشود. گویا استفاده از عنوان مجتهد برای زیر ۶۰ سال، کاری غیراخلاقی و نشانه شهرت طلبی و فخرفروشی است. هرچند اصل این دغدغه درست است که نباید از عنوان «عالم دینی» سوء استفاده شود، اما طرف دیگر قضیه، جامعهای است که تنها شاخصش مراجع و غیر مراجع است و در تشخیص عالمان درجه دو و سه دچار تحیر و سردرگمی است.
🔹این تحلیل، از نگاه مردم و جامعه بود. نگاه از درون خود حوزه نیز نتیجه خوبی ندارد؛ چون روند فعلی سبب شده تا فضلای جوان و عالمان درجه دو حوزه، مشتاق به عنوان «دکتری» باشند تا بلکه میزان علمیت خودشان را با عناوین دانشگاهی به دیگران معرفی کنند. بنابراین رفته رفته هویت حوزوی کمرنگتر شده و حوزه در دانشگاه، بیش از پیش هضم خواهد شد.
🔸واقعا جای سؤال دارد، چرا با این همه هزینهی حوزه و وقتی که خود طلبه میگذارد، فضلای متخصص، با عناوین اصیل به جامعه معرفی نمیشوند؟ درحالیکه معرفی فضلای حوزوی با عنوان ریشهدار حوزوی، هم افتخار برای حوزه است و هم نتیجهاش را مردم لمس میکنند.
✅ به نظر میرسد، راه حل قضیه، تدبیر، تربیت بهتر و نظارت بیشتر است؛ نه کنار کشیدن و چشم بستن بر واقعیت. حوزه در اعطای اجتهاد باید سختگیری عاقلانه و منطقی داشته باشد؛ نه اینکه از ترس عواقب آن، کلا صورت مسأله را پاک کند و گرفتار عواقب بیتدبیری و تبعات آن شود.
✅ @Manahejj
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e