🔰خزائن رحمت🔰
✅باید خزینهها و گنجینهها رحمت او را شناسایی و جمعآوری کرد و کلید فتح آنها را به دست آورد. آنچه باعث فروافتادن و گشودهشده این خزائن میشود دو چیز است: قَدَر و علم حق
قَدَر: اندازههایی است که او میگیرد و اندازههای او به اندازهی شکر من، سعهی صدر و بسط ید و گشایش دستهای من است. در تعبیر خیلی دقیق و لطیف، در روایت آمده: «با شکری که از اوائل نعمت میکنی، اواخر نعمت را به دام انداز» یعنی رفتار و برخورد تو در شروع، با نعمت به گونهای باشد که انتهایش را به دست آوری و نعمت برایت باقی بماند و مستدام، درست مثل شکارچی که به شکار پرندهها میرود. اگر دقّت نکند و تیر خطایی بیندازد، تمامی آنها میپرند و شکارش بر باد رفته است. پس اندازههای او بر اساس اندازههای من است و محدودیت من است که محرومیتم را به وجود میآورد. اینها حرفهایی نیست که به سادگی بشود از آنها گذشت، خیلی جای تأمل دارد، به عزّت و جلالش قسم خورده که امید هر کس را که به غیر او دل ببند، قطع میکند و میبُرد و بعد بیان میکند: اگر همه از من بخواهند و به من هر یک به اندازهی تمامی آنهایی که خواستهاند ببخشم از ملک من کم نخواهد شد و کم نمیآید.
حتّی در روایت آمده: یک عنایتی که شده، اگر بگویید، از دست خواهید داد؛ یعنی خود گفتگوها، خود دل سوزاندنها و به چشم رخ کشیدنها، درِ رحمت حق را میبندد و آدمی را محروم میکند.
🖋نکتهی دیگر، علم و آگاهی و احاطهی اوست بر تمام هستی، که خزائن رحمتش و گنجینههایش، همه یکجا از ازل تا ابد در حضور اوست.
از کتاب"شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا (س)، علی صفائی حائری
@banooyeab
#طلبگی
#بانوی_آب
#بانوی_انقلابی
ثبت نام برای حوزه های علمیه خواهران این روزهاست، از دست ندید.
@banooyeab
پای کارید برای این بیانیه، کمک کنید؟
کلیپ بسازید؟
محتوا تولید کنید؟
به ما بپیوندید.
@banooyeab
🎙 #تبیین_و_تحلیل | فراخوانیِ جهاد و شانههای زیر بار مسئولیت
👈 یادداشتی از دکتر حامد حاجی حیدری عضو هیأت علمی دانشگاه تهران
🏷 بمناسبت بیانیه #گام_دوم_انقلاب
🔻 در بیانیهی «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران، یک مضمون سه بار تکرار شده است: «جوانان باید شانههای خود را به زیر بار مسئولیت دهند». از این رو، مهمترین موضوع، «اعلام جهاد» و فراخوانی شانههایی است که زیر بار مسئولیت بروند.
🔹️ حفظ جهاد، مهمترین وزن و جدّوجهد یک رهبر شاخص در انقلابیگری اسلامی شیعی را میسازد. نکتهی بعد آن است که جهاد، یک مفهوم عمیقاً فرهنگی است. مشابه همین مضمون در میراث امام سید روحالله موسوی خمینی رحمهالله نیز با تأکید بر مفهوم «جهاد اکبر» مشهود است.
🔸️ راهاندازی یک «جریان سازمانی فرهنگی - جهادی» همواره دشوارتر از یک «سازماندهی آهنین بوروکراتیک» است، چراکه مبتنی بر همفکری و اقناع و اتحاد عقیدتی در ارزشهای پیشرو خواهد بود. این اتحاد عقیدتی همیشه بهسهولت به دست نمیآید و نیاز به کار فرهنگی دارد. بهرغم این دشواری آغازین، وقتی ارابهی «سازمان فرهنگی - جهادی» به حرکت درمیآید، نوعی از سازمان چابک را رقم میزند که آهنگ حرکت آن، چندین برابر شتابناکتر و مؤثرتر و پرنفوذتر و کارآمدتر از یک «سازمان آهنین بوروکراتیک» است؛ سرّ و دلیل آن هم این است که امروز، سازماندهی و مدیریت، مبتنی بر مفهوم مهم «نوآوری» گردیده است.
🔹️ باید به مدیریت «فرهنگی - جهادی» بهمثابه یک «فضای تنفسی نوآوری» نگاه کرد؛ فضایی که افراد با تنفس در آن، به تشخیص و تحلیل و نوآوری برای برداشتن موانعِ اِعمال مدیریت جهادی برانگیخته میشوند. با این فرض است که مهمترین وظیفهی رهبری، این خواهد بود که فضای تنفسی نوآوری را با مدیریت انسانی و اقناع گسترده زنده نگه دارد و «نگاه کند و ببیند کجا شعلهی جهاد در حال فروکش کردن است و به کمک پروردگار نگذارد.»
🔍 متن کامل این یادداشت جدید را بخوانید👇
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41694
May 11
4_5962895885233816917.docx
14.9K
🔰 مقایسه ی نقش وحقوق زنان قبل وبعد انقلاب
❣ @khamenei_reyhaneh
#معرفی_کتاب
📖کتاب همدلانه
راهکاری طنز آمیز برای حل مشکلات خانواده 🍂❤️🍃❤️🍃🍂❤️🍂❤️
@banooyeab
🔰عوامل قوّت در عبادت🔰 (ادامه)
1⃣توجّه به امر و حکم: یعنی امر، امر مهمّی است و آمر به تو واگذار کرده و گفته میخواهی انجام بده یا نه، تحمیل نمیکند و فشار نمیآورد، امّا امر، امر حکیمانهای است و خواسته، خواستهی عزیزی است ولو از یک جاهل هم این حرف برخاسته باشد. گفته از اینجا کنار برو، آب میآید و یا سیل میآید. با او درگیر نمیشوی و قوّت پیدا میکنی؛ یعنی در امر حکیم هرچند امرش را نخواسته باشی به آن توجّه پیدا میکنی.
2⃣توجّه به آثار عمل و قرب به محبوب و معبود؛
شناخت و معرفت به آثار عبادت و عمل و محبّت نسبت به معبود، در قوّت عمل مؤثّر است، همانطور که عکسش، توقّع از معبود و خشم و خستگی از او باعث ترک عبادت میشود...
📛گاهی هم توقّع آدم باعث میشود که عبادتش را رها سازد، همین که یکی از خواستههایمان زمین میخورد، از همهی خواستههای خدا چشم میپوشیم و توقّع داریم که اگر یکدفعه صدایش زدیم، اجابت کند و از اینکه خواسته و دعامان برآورده نشد، بر او میشوریم و کمکم سست میشویم. و این از مکر شیطان است که به تو القا میکند که دعایت برآورده نشد، پس نخواه.
از کتاب "شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا (س)"، علی صفائی حائری
@banooyeab