https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.aparat.com/v/WKoau/%25D8%25AF%25D8%25B1%25D8%25B3_%25D8%25AF%25D9%2588%25D9%2585_%25D9%2581%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25B3%25DB%258C_%25D8%25B4%25D8%25B4%25D9%2585_%25D8%258C_%25D9%25BE%25D9%2586%25D8%25AC%25D8%25B1%25D9%2587_%25D9%2587%25D8%25A7%25DB%258C_%25D8%25B4%25D9%2586%25D8%25A7%25D8%25AE%25D8%25AA&ved=2ahUKEwijsp-Fo876AhWnyAIHHY00ADQQo7QBegQIBRAB&usg=AOvVaw30cNKmZntPuxqMG8pmF0K2
#فیلم تدریس #فارسی #ششم درس دوم
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.aparat.com/v/RHkwo/%25D8%25AF%25D8%25B1%25D8%25B3_%25D8%25AF%25D9%2588%25D9%2585_%25DA%25A9%25D8%25AA%25D8%25A7%25D8%25A8_%25D9%2581%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25B3%25DB%258C_%25D9%25BE%25D9%2586%25D8%25AC%25D9%2585_%2528_%25D9%2581%25D8%25B6%25D9%2584_%25D8%25AE%25D8%25AF%25D8%25A7_%2529&ved=2ahUKEwiQnNCco876AhUMNOwKHSOPCToQo7QBegQICRAB&usg=AOvVaw1rFdntt9rUCMI3UoUCU-9m
#فیلم تدریس #فارسی #پنجم درس دوم
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.aparat.com/v/8bVWP/%25D8%25AA%25D8%25AF%25D8%25B1%25DB%258C%25D8%25B3_%25D9%2581%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25B3%25DB%258C_%25DA%2586%25D9%2587%25D8%25A7%25D8%25B1%25D9%2585_%25D8%25AF%25D8%25B1%25D8%25B3_%25D8%25AF%25D9%2588%25D9%2585_%2528_%25DA%25A9%25D9%2588%25DA%2586_%25D9%25BE%25D8%25B1%25D8%25B3%25D8%25AA%25D9%2588%25D9%2587%25D8%25A7_%25D8%25AF%25D8%25A7%25D9%2586%25D8%25B4&ved=2ahUKEwjzv5Ozo876AhUJ3aQKHQ9DB6EQo7QBegQIBhAB&usg=AOvVaw3J12jKS4hZUz8oF73yOThw
#فیلم تدریس #فارسی #چهارم درس دوم
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.aparat.com/v/1cU7t/%25D8%25AF%25D8%25B1%25D8%25B3_%25D8%25AF%25D9%2588%25D9%2585_%25D9%2581%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25B3%25DB%258C_%25DA%25A9%25D9%2584%25D8%25A7%25D8%25B3_%25D8%25B3%25D9%2588%25D9%2585%2526laquo%253B%25D8%25B2%25D9%2586%25DA%25AF_%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25B2%25D8%25B4%2526raquo&ved=2ahUKEwjtiuHQo876AhWD16QKHWcnA444ChCjtAF6BAgGEAE&usg=AOvVaw3o9FfzdETuLL4RrJC18d2j
#فیلم تدریس #فارسی #سوم درس دوم
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.aparat.com/v/MEXlo/%25D8%25AA%25D8%25AF%25D8%25B1%25DB%258C%25D8%25B3_%25D8%25AF%25D8%25B1%25D8%25B3_%25D8%25AF%25D9%2588%25D9%2585_%25D9%2581%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25B3%25DB%258C_%25D8%25AF%25D9%2588%25D9%2585_%25D8%25AF%25D8%25A8%25D8%25B3%25D8%25AA%25D8%25A7%25D9%2586&ved=2ahUKEwjdvoDeo876AhXCCewKHUgTB_YQo7QBegQIDBAB&usg=AOvVaw1PKEecbO6nBs0xgJ8WBpEb
#فیلم تدریس #فارسی #دوم درس دوم
توجه:فیلم های بالا میتونند ایده هایی برای تدریس شما باشند و ازشون استفاده کنید و جواب سوالات کتابم براتون حل شده تا مشکلی نداشته باشید،هر معلم هم باید علم معلمی رو داشته باشه هم هنر معلمی و مدیریت کلاس،سعی کنید خودتون رو تو همه زمینه ها ارتقا بدید،خودتونم محدود به فیلم ها و آموزش های اینجا نکنید،از همکارانم کمک بگیرید و با طرح درس هایی که مینویسید یا تو ذهنتون هست کلاس و زمان کلاستان را مدیریت کنید.
اگر فیلم یا مطلب اموزشی هم داشتید میتونید برای من ارسال کنید تا داخل کانال بزارم.
موفق و موید باشید🌸🌸🌸
ارسالی از همکاران #املا
انواع املاء
🌾👈املای مشورتی : در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد ، میتوان در هنگام دیکته ، دانشآموز ضعیف را کنار دانشآموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است ، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانشآموز ضعیف ، هم آن لغت را به خوبی به ذهن میسپارد و هم با افت نمره به طور مکرر مواجه نمیشود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد.
✏️املای ویرایشی : در هنگام تصحیح کردن املا ، معلم ، صحیح لغات را نمینویسد تا دانشآموزان خودشان درست لغات را از کتاب پیدا کنند و بعد ما به آن املا نمره میدهیم. یعنی ، ابتدا دور کلمات اشتباه خط میکشیم و صحیح آن را بچهها مینویسند و ما به صحیح نوشتن آنها نمره میدهیم.
✒️املای کل خوانی : معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچهها بخواند ، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود ، یعنی در هر املا ، کل متن باید سه بار خوانده شود.
✏️املای هوایی : میتوان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچهها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند.
✏️املای لمسی – حدسی : نوع دیگر املا ، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری ، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد.
✏️املای روزنامه ای : بچهها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش میتواند به صورت گروهی هم در خانه انجام گیرد.
✏️املای تکمیلی : میتوان املای را بدون نقطه ، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانشآموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند
✏️املای غلط یابی : میتوان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچهها کلمه غلط را خط بزنند .
✏️املای تصویری : بدین صورت که چندین شکل را به دانشآموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند.
✏️املای گروهی : به این شکل که بچهها را به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میکنیم و در هر گروه ، هر خط را یک نفر از گروه مینویسد و در انتها نمره گروهی میدهیم و آن املا در پوشه کار گروهها قرار میگیرد.
📕املای انتخابی : هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود مینویسد و ما املای همه گروهها را جمعآوری کرده و میخوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس ، دیکته میگوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس ، دیکته میگوییم.
👭👪املای گروه به گروه : بچهها را گروهبندی میکنیم و سپس هر گروه متن دیکتهای را مینویسد و برای گروه دیگر میخواند تا آن گروه بنویسند.
📜املای متن نویسی : بچهها به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. ۱۰ کلمه مهم از درس انتخاب میکنیم و از بچهها در گروهها میخواهیم که هر کدام جملهای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
🙇♂️املای تقویت حافظه : بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو مینویسد .بعد متن را برای دانشآموزان میخواند و سپس روی نوشتههایش روی تابلو پرده میکشد و بچهها باید هر آنچه از متن فهمیدهاند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمیدارد و بچهها متن خود را با متن تابلو مقایسه کرده و به خود امتیاز میدهند.
🎑املای آینهای : میتواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچهها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
🚿املای آبکی : استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچهها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آبپاش به مدرسه میآورند و با آب ، دیکته را روی زمین مینویسند و گروهی نوشتههای هم را می خوانند.
#ایده جذاب برای گروه بندی #همه پایه ها
اینارو میتونید رو مقوا درست کنید و اسم دانش آموزاتونو بنویسید،برای تشویق های فردی هم میتونید اسمشونو بنویسید جلوش با برچسب های ماه و ستاره یا استیکر بازخورد بدید یا تشویق کنید نمونه هایی از برچسب ها و استیکر هایی که خودم گرفتم رو فردا براتون ارسال میکنم که میتونید از لوازم التحریریا تهیه کنید