eitaa logo
بانوی شاخص 👩‍🏫👩🏻‍🎓💯📉
5.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
1.3هزار فایل
مهتاب آسترکی هستم استاد توسعه فردی دارای مدرک بین المللی MPT/کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، بهت کمک میکنم یه بانوی شاخص باشی👩‍🏫 شاخص اینجا یعنی شاد،مستقل،توانمند و ثروت آفرین💴💵💰 ارتباط با ما با آیدی👇 @Moshavere_369
مشاهده در ایتا
دانلود
نمونه تکلیف منزل
✴️ پوشه کار چیست؟ 🔅چه مواردی باید در پوشه کار قرار بگیرد؟ 📂 پوشه کار "پوشه کار"مهمترين ابزار ارزش يابی کيفی توصيفی است که هويت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصيتی با هدف و سازمان منظمی در خود نگه داری می نمايد . مجموعه ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جريان ياددهی – يادگيری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گرديده و منظم ، سازماندهی شده و بيانگر ميزان تلاش، پيشرفت و موفقيت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاويرِ گوناگون ودرمسير رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآيند ياددهی – يادگيری ، به نمايش و قضاوت می گذارد . 📁 پوشه می تواند به صورت کلاسور، پروندان (زونکن)، پوشه دکمه دار ، کیسه پلاستیکی و ... باشد ، مشروط بر اینکه سه اصل ✅حفظ و نگه داری موثر ✅دسترسی آسان ✅زیبایی ظاهری رعایت گردد 📋روی جلد: روی جلد هر پوشه مشخصات : نام استان ، منطقه ، مدرسه ، پایه تحصیلی و نام آموزگار نوشته شود. در شیرازه پوشه نام و نام خانوادگی دانش آموز نوشته شود. عکس دانش آموزان پایه اول روی شیرازه چسبانده شود ،به دلیل اینکه نمی توانند نام و فامیل خود را بخوانند. 🗂محتوای پوشه: محتوای پوشه باید مجموعه ای از نمونه کارهای مرتبط، به هم پیوسته و فرایندی دانش آموز را شامل گرددکه علاوه بر بازده عملکرد یادگیری و ... نارسایی های یادگیری دانش آموز و نحوه رفع مشکلات و اصلاحات آن ها را نیز نشان دهد 🗃محتوای پوشه: 1⃣اولاً باید به تفکیک دروس باشد 2⃣ثانیاً همراه با بازخورد مناسب و تاریخ باشد. تا آموزگار را در قضاوت یاری کند. 🛄محتوای پوشه به چهار گروه 1)آزمون ها 2) تکالیف 3)تولیدات طبقه بندی می شود. 💎آزمون مداد کاغذی 💎آزمون های عملکردی 💎هر نوع آزمونی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. آزمون ها دارای جدول انتظارات آموزشی باشد. 👈تکالیف: 💎تکالیف درسی خارج از کلاس 💎تکالیف درسی کلاسی انفرادی شامل:آثار و تکالیف نوشتنی،تمرینات،املاء و جمله نویسی،خودآزمایی ها و مسائل و ... 💎تکالیف درسی کلاسی گروهی 💎چرکنویس و کارهای ابتدایی در طراحی تحقیق تا مواد نشان دهنده ی حاصل کار تحقیقی 💎 هر نوع تکلیفی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. 👈تولیدات: 💎 آثار هنری دانش آموز. 💎خلاصه داستان،فیلم و بازدیدها. 💎 کارهای عملی دانش آموز. 💎 گزارش مصاحبه دانش آموز با افراد متفاوت 💎گزارش هایی علمی مثل:گزارشهای گردشهای علمی. 💎هر تولیداتی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. 👈سایر موارد: تشویق کتبی دانش آموز. ثبت پرسش ها و اظهار نظرها و رفتارهای قابل توجه دانش آموز. نامه های مربوط به دانش آموز. نمونه پیشرفت موضوعی دروس. یادداشت های معلم. 📝فرم هایی که باید در پوشه قرار بگیرند: 👈فرم شرح حال ⬅️اختیاری 👈فهرست محتوا ⬅️ اختیاری 👈فرم ارزیابی والدین⬅️ برای تمام پایه ها الزامی ( به صورت فصلی) 👈فرم خودارزیابی دانش آموز⬅️ الزامی ( به صورت ماهانه یا فصلی) 👈 فرم همسال سنجی ⬅️پایه سوم تا ششم اختیاری ( به صورت ماهانه یا فصلی) بهتر است آموزگاران همسال سنجی را کم کم تا پایه ششم قوی کار نمایند. 👈فرم خود ارزیابی معلم در تنظیم پوشه کار⬅️اختیاری 👈فرم پیشرفت تحصیلی دانش آموز( کارنامه های دو ماهانه) ⏮
پوشه کار چیست ؟ تعریف پوشه کار(آلبوم پیشرفت تحصیلی ): ž- آلبوم پیشرفت تحصیلی عبارت است از : ž مجموعه‌ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جریان یاددهی – یادگیری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گردیده و منظم سازماندهی شده و بیانگر میزان تلاش، پیشرفت و موفقیت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاویرِ گوناگون ودرمسیر رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآیند یاددهی – یادگیری ، به نمایش و قضاوت می گذارد. منظور نهایی معلم از پوشه کار این است که بتواند با یاری جستن از این شیوه تصویری واضح و سه بعدی ازرشد مهارت ها ، توانایی ها و دانش و نگرش دانش آموزان ارائه نمایند . ضرورت استفاده از پوشه کار به دانش آموز امکان می دهد تا شاهد رشد و پیشرفت خود باشد. فرصت شناخت و اصلاح اشتباهات را به دانش آموز می دهد. به دانش آموز فرصت می دهد بین آموخته های قبلی و جدید خود ارتباط برقرار کند. و خود ارزشیابی را در دانش آموز تقویت نماید. ابزاری برای تعامل با همکلاسی ها، معلمان و والدین است. دانش آموز از طریق ارائه پوشه کار فرصت پیدا می کند تا میزان توانایی ها و دانش خود را مستند سازد شادی انگیز است ،چراکه تهیه پوشه کار نیازمند فعالیت ذهنی و بدنی است .همین اقدام ،زمینه ی شادی ،نشاط و سرزنده بودن دانش آموزان را فراهم می گرداند . به معلم امکان می دهد تا با مرور پوشه کار دانش آموز ، قابلیت های وی را به درستی شناسایی برای آموزش وی، برنامه ریزی نموده و با اطمینان بیش تر و بر اساس دلایل مستند در مورد او قضاوت کند. به والدین امکان می دهد تا در جریان روند آموزش فرزندشان قرار گیرند، نقاط قوت و ضعف او را بشناسند و نقش مثبت، سازنده و فعالی در هدایت تحصیلی او داشته باشند. انواع پوشه کار: ž✅فراورده‌ای : یعنی پوشه کار بهترین کارها . که برای نشان دادن موفقیت‌های یادگیرنده تنظیم می گردد . ž✅فرایندی : پوشه کاری ست که به منظور معرفی رشد پیشرفت دانش آموز به کار می رود . ✅žفراورده‌ای - فرایندی : در این پوشه کار ، منتخبی از کار های دانش آموز ، (به انتخاب دانش آموز و معلم ) به منظورارائه تصویری از موفقیت‌ها و، رشد و پیشرفت او ، گرد آوری و گلچین می گردد . در واقع این نوع از پوشه کار مد نظر ارزشیابی کیفی توصیفی می باشد . مراحل تهیه پوشه کار ؛ مرحله اول : سازماندهی و برنامه ریزی . مرحله دوم : مرحله جمع آوری و انتخاب شواهد. مرحله سوم : مرحله ارزیابی و ارایه بازخورد .
خواهد بود. — با ارایه بازخورد توصیفی به هر یک از فعالیت­ها، عملکردها، تکالیف و… از پوشه کار به عنوان ابزاری جهت اصلاح عملکرد و ارتقای کیـفیت و بهبـود امر یادگیری دانش­آموزان استفاده می­شود. ارزیابی پوشه کار ارزیابی بر اسـاس پوشـه­ی کـار به معلم این آرامش خاطر را می­دهد که هر زمان که در قضـاوت دچـار شک وتردید شود می­تواند با مراجعه به پوشه در مورد قضاوتی که می­کند اطمینان حاصل کند برای ارزیابی پوشه کار باید ملاک ­ها و معیارهای مشخصی را در نظر بگیرد و بر اساس این معیارها ارزشیابی را انجام داده و بازخوردهای لازم را جهت بهبود کار دانش­ آموز ارایه دهد. درمورد ملاک­های زیر تأمل کنید هرمعیاری که از قلم افتاده شما اضافه نمایید. ۱) دقت در کار                              ۲) نظم در کار و نظافت ظاهری ۳) خلاقیت و نوآوری                      ۴) حوصله، صبر و پشت­کار ۵) کاربرد آموخته­ها                        ۶)کنجکاوی و پرسش­گری ۷) شواهدی حاکی از پیشرفت دانش­ آموز ۸) توانایی برقراری ارتباط                 ۹) توانایی حل مسئله ۱۰) توانایی طرح مسئله                 ۱۱) توانایی کار گروهی ملاک یا معیار چیست: در بحث ارزشیابی  وسنجش عملکرد فراگیران ملاک و معیار در واقع شامل جنبه­ها و ابعادی از عملکرد فراگیران می­باشد که یادگیری این جنبه ­ها و آموختن این محورهای عملکردی از نظر اهداف یادگیری آموزش دارای اهمیّت می­ باشد و ملاک مشخص می­کند که چه چیزی دارای اهمیّت است. مراحل کار ارزیابی بعداز تعیین ملاک ارزیابی الف) ارایه تعریف مشخص: برای هریک از ملاک­ها یا معیارهای خود باید تعریـف معین و مشخصی در نـظر داشته باشید ملاک­ های شما باید شفاف و دقیقاًً مشخص باشد. ب) مشخص کردن روش ارزیابی: از جمله روش­های ارزیابی پوشه کار استفـاده از فهرسـت وارسی و مقیاس درجه­بندی می ­باشد. این روش­ها به شما کمک می­ کند تا مشخص نمایید که دانش­آموز در چه سطحی توانسته از عهده­ ی انجام تکالیف یا پروژه­ ی محوله برآید یا میزان آگاهی او در باره یک مفهوم چه اندازه است یا این که عملکردهای مورد انتظار در رفتار و عملکرد او وجود دارد یا نه (روش­های سنجش مشاهده­ای). ج) مشخص کردن نشانگرهای هر ملاک: نشانگرها، عملکردهای مورد انتظار شما از دانش ­آموزان می­ باشد. ما براساس ملاک­ ها و نشانگرهای تعیین شده، شواهد موجود در پوشه کار دانش­ آموزان را بررسی و مورد قضاوت قرار می­ دهیم. در این مرحله مشخص می­ شود که دانش ­آموز در چه سطحی قراردارد. شما باید عملکرد مورد نظر در هر یک از سطوح مقیاس را به طور واضح و قابل مشاهده تعریف کنید تا بتوانید میزان تحقق آن را در عملکرد دانش ­آموز تعیین نمایید. چه چیزهایی را باید در پوشه نگهداری کرد: ۱- تکالیف انفرادی مدرسه ۲- برگه امتحانی ۳- تکالیف گروهی مدرسه ۴- گزارش های علمی ۵- یادداشت های کلاسی یا خارج کلاسی دانش آموز ۶- ثبت پرسش ها و اظهارنظرها در رفتارهای قابل توجه ۷- گزارش مصاحبه ای فراگیر با افراد مختلف ۸- خلاصه داستان یا فیلم یا بازدید ۹- نمونه کارهای هنری و… سعی شود کارهای ناتمام با ذکر تاریخ در پوشه گذاشته شود و کارهای تکمیل شده در پوشه نگهداری شود. بهترین کار هر دانش آموز در پوشه گذاشته شود. معلم و دانش آموز در انتخاب مواردی که در پوشه گذاشته شود با یکدیگر مشورت کنند. معیارهایی برای ارزشیابی پوشه ای: برای آنکه بتوان یک پوشه کار را ارزیابی کرد باید معیارهایی داشت که می توان به مواردزیر اشاره کرد. ۱- دقت در کار ۲- نظم کار و نظافت ظاهری ۳- خلاقیّت و نوآوری ۴- کنجکاوی و پرسش گری ۵- پشتکار و صبر و حوصله ۶- کاربرد آموخته ها ۷- تصحیح اشتباهات ۸- توانایی استفاده از ابزار ۹- توانایی برقراری ارتباط ۱۰- توانایی حل مسئله ۱۱- توانایی طرح مسئله ۱۲- توانایی کار گروهی و…. از نتایج ارزشیابی پوشه ها چگونه استفاده کنیم: ۱- به دانش آموز امکان داده میشود پوشه ی خود را با معلم مرور کند و مواردی را که می تواند اصلاح کند بگوید. ۲- به دانش آموز امکان داده میشود که محتویات پوشه را با دانش آموز دیگر مرور کند ۳- به دانش آموز امکان داده میشود که محتویات پوشه را با گروه خود مرور کند. ۴- به دانش آموز امکان داده میشود که محتویات پوشه را با والدین مرور کند. ۵-به معلم این امکان را می دهد که پوشه فراگیران را مرور کند و مواردی که  به کمک  نیاز دارند تعیین کند. ۶- به دانش آموزان امکان می دهد که از کارهای خود نمایشگاهی ترتیب دهند.
✴️ پوشه کار چیست؟ 🔅چه مواردی باید در پوشه کار قرار بگیرد؟ 📂 پوشه کار "پوشه کار"مهمترين ابزار ارزش يابی کيفی توصيفی است که هويت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصيتی با هدف و سازمان منظمی در خود نگه داری می نمايد . مجموعه ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جريان ياددهی – يادگيری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گرديده و منظم ، سازماندهی شده و بيانگر ميزان تلاش، پيشرفت و موفقيت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاويرِ گوناگون ودرمسير رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآيند ياددهی – يادگيری ، به نمايش و قضاوت می گذارد . 📁 پوشه می تواند به صورت کلاسور، پروندان (زونکن)، پوشه دکمه دار ، کیسه پلاستیکی و ... باشد ، مشروط بر اینکه سه اصل ✅حفظ و نگه داری موثر ✅دسترسی آسان ✅زیبایی ظاهری رعایت گردد 📋روی جلد: روی جلد هر پوشه مشخصات : نام استان ، منطقه ، مدرسه ، پایه تحصیلی و نام آموزگار نوشته شود. در شیرازه پوشه نام و نام خانوادگی دانش آموز نوشته شود. عکس دانش آموزان پایه اول روی شیرازه چسبانده شود ،به دلیل اینکه نمی توانند نام و فامیل خود را بخوانند. 🗂محتوای پوشه: محتوای پوشه باید مجموعه ای از نمونه کارهای مرتبط، به هم پیوسته و فرایندی دانش آموز را شامل گرددکه علاوه بر بازده عملکرد یادگیری و ... نارسایی های یادگیری دانش آموز و نحوه رفع مشکلات و اصلاحات آن ها را نیز نشان دهد 🗃محتوای پوشه: 1⃣اولاً باید به تفکیک دروس باشد 2⃣ثانیاً همراه با بازخورد مناسب و تاریخ باشد. تا آموزگار را در قضاوت یاری کند. 🛄محتوای پوشه به چهار گروه 1)آزمون ها 2) تکالیف 3)تولیدات طبقه بندی می شود. 💎آزمون مداد کاغذی 💎آزمون های عملکردی 💎هر نوع آزمونی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. آزمون ها دارای جدول انتظارات آموزشی باشد. 👈تکالیف: 💎تکالیف درسی خارج از کلاس 💎تکالیف درسی کلاسی انفرادی شامل:آثار و تکالیف نوشتنی،تمرینات،املاء و جمله نویسی،خودآزمایی ها و مسائل و ... 💎تکالیف درسی کلاسی گروهی 💎چرکنویس و کارهای ابتدایی در طراحی تحقیق تا مواد نشان دهنده ی حاصل کار تحقیقی 💎 هر نوع تکلیفی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. 👈تولیدات: 💎 آثار هنری دانش آموز. 💎خلاصه داستان،فیلم و بازدیدها. 💎 کارهای عملی دانش آموز. 💎 گزارش مصاحبه دانش آموز با افراد متفاوت 💎گزارش هایی علمی مثل:گزارشهای گردشهای علمی. 💎هر تولیداتی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. 👈سایر موارد: تشویق کتبی دانش آموز. ثبت پرسش ها و اظهار نظرها و رفتارهای قابل توجه دانش آموز. نامه های مربوط به دانش آموز. نمونه پیشرفت موضوعی دروس. یادداشت های معلم. 📝فرم هایی که باید در پوشه قرار بگیرند: 👈فرم شرح حال ⬅️اختیاری 👈فهرست محتوا ⬅️ اختیاری 👈فرم ارزیابی والدین⬅️ برای تمام پایه ها الزامی ( به صورت فصلی) 👈فرم خودارزیابی دانش آموز⬅️ الزامی ( به صورت ماهانه یا فصلی) 👈 فرم همسال سنجی ⬅️پایه سوم تا ششم اختیاری ( به صورت ماهانه یا فصلی) بهتر است آموزگاران همسال سنجی را کم کم تا پایه ششم قوی کار نمایند. 👈فرم خود ارزیابی معلم در تنظیم پوشه کار⬅️اختیاری 👈فرم پیشرفت تحصیلی دانش آموز( کارنامه های دو ماهانه) ⏮اختیاری
یک سری هست که در تدریس تابستان هم به انها اشاره شد تشویقها طیب طیب الله. احسنت بارک الله به حق حی سبحان. سپردمت به قران آ آ آفرین. ب ب بهترین. ما ما ماشاالله. چشم نخوری انشاالله تشویق موقع خوندن قرآن فرشته ای تو آسمون. رو بال های رنگین کمون می خواد بخونه برامون. سوره ی قران صد آفرین مرحبا. بر پسر توانا صد آفرین مرحبا. این کار تو هست زیبا صد آفرین مرحبا. ای دختر توانا صد آفرین مرحبا. چه خوب هستی ماشاالله صد آفرین مرحبا. با ادبی و دانا صد آفرین مرحبا. برنده میشی حالا اینها تشویق های قرآنی هستن که می تونید از اونها استفاده کنید
🔴🔴 باسلام در پاسخ به سوالات زیاد همکاران دلسوز و علی الخصوص همکارانی که جدیدالاستخدام هستند، مواردی پیشنهادی جهت تدریس بهتر در کلاس ارایه می گردد. لطفا تا پایان مطالب را دنبال کنید👇 1- آيا در شروع تدريس ، متن درس بايستي توسط معلم خوانده شود يا دانش آموز؟ : البته خواندن درس توسط دانش آموز و يا معلم و يا كتاب گويا هر كدام اهداف مهمي را دنبال مي كند اگر هدف استقلال و ارتقا اعتماد به نفس درخواندن است و دانش آموزان از سطح خوانش خوبي برخوردارند بهتر است دانش آموزان در ابتدا بخوانند . ولي اگر هدف ، فراگيري خوانش صحيح با لحن مناسب و درك مطلب بهتر باشد لازم است معلم و يا كتاب گويا متن درس راقرائت كند. متون ادبي و سنگين تر از لحاظ درك مطلب ، خود معلم و يا سي دي گويا شروع كننده ي خوانش متن خواهد بود تا درك مطلب بهتر و صحيح تر صورت گيرد. 💐🦋💐 2- آيا لازم است معاني شعر و يا كلمات سنگين درس توسط دانش آموز در كتاب نوشته شود ؟ : اين كار به هيچ عنوان انجام نمي گيرد زيرا با اين كار راه تلاش دانش آموز براي درك مطالب گرفته مي شود و آن ها در درك مطلب به معلم وابسته خواهند بود بلكه بهتر است با خوانش چند بار ابيات و يا جملات، از دانش آموزان سوالاتي پرسيده شود تا برداشت خودشان را بيان كنند و اگر لازم باشد خودشان به واژه نامه ي انتهايي كتاب مراجعه كنند. 💐🦋💐 3- آيا نيازي به دفتر املا( تقريري) و يا انشا ( جمله سازي و تمرين بندنويسي) است ؟ تمرين هاي املايي و انشايي كتاب محدود است لذا جهت تكميل و يا تقويت املا (درست نويسي ) و تمرين بندنويسي و انشا يك دفتركلي ( به عنوان دفتر تمرين فارسي )منظور گردد و با توجه به شرايط و نياز دانش آموزان كلاس مي توان به همه نوع فعاليت هاي املايي مانند املاي تقريري و غيرتقريري ... و فعاليت هاي انشايي مانند جمله نويسي ،بندنويسي و ...توجه كرد. 💐🦋💐 4- ارزشيابي صحيح املاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا يك املاي تقريري ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه هم به صورت املاي تقريري و هم به صورت سوالاتي از فعاليت هاي املايي ارائه گردد(پيشنهاد مي گردد جهت ارزيابي بهتر از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان پس از اتمام هر درس،حداقل يك املاي تقريري به دانش آموزان گفته شود.) 💐🦋💐 5-با دانش آموزاني كه در بند نويسي مشكل دارند چه بايد كرد؟ در ابتدا اين فعالیت با موضوع هاي ساده توسط دانش آموزان تمرين مي گردد و اصول و يا مراحل بند نويسي را آموزش مي دهيم . به طور مثال : قدم اول در بند نويسي تعيين موضوع و يا ايده اصلي است كه دانش آموز بايد سعي كند موضوع اصلي را در ابتدا درك كند بعد از او مي خواهيم در مرحله ي بعد موضوع هاي كوچك تر ( موضوع هاي محدود كننده موضوع اصلي) كه مي توان براي موضوع اصلي در نظر گرفت را در چند كلمه بيان كند و بعد مي خواهيم يكي از اين ريزموضوع ها را با آوردن مثال و ... بسط و گسترش دهد و با يك جمله ، پايان خوبي براي بند خود داشته باشد.... بهتر است بند ها توسط دانش آموزان خوانده شود تا با روش قضاوت عملكرد ، معيارهاي مناسبي براي بندنويسي مناسب، داشته باشند. 💐🦋💐 6-ارزشيابي صحيح انشاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا با نوشتن يك بند ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه همه نوع فعاليت هاي انشايي مانند جمله سازي ، بندنويسي ، خلاصه نویسی و ... ارائه گردد و در ارزشیابی از درس انشا به درست نویسی لغات ، زیبانویسی ، ارتباط معنایی کلمات و جملات بایکدیگر ، اشاره کردن به ایات و احادیث ، عدم استفاده از کلمات تکراری و استفاده از کلمات مترادف ، استفاده از اشعار و ضرب المثل ها ، نتیجه گیری و ... دقت کرد. 💐🦋💐 7- آيا لازم است دانش آموزان همه ي اشعار (بخوان و حفظ كن) را از حفظ بخوانند ؟ حفظ همه ي اشعاربخوان و حفظ كن مورد انتظار است ولي با توجه به تفاوت هاي فردي حفظ اشعار توسط دانش آموزان مي تواند در يك زمان يكسان صورت نگيرد بلكه با تكرار و تمرين اين اهداف تحقق يابد. 💐🦋💐 8- آزمون پيشرفت تحصيلي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته اين ارزشيابي به صورت شفاهي و ياكتبي انجام مي گيرد فعاليت ها و توانمندي دانش آموزان در طول سال كمك زيادي به ارزيابي اين درس خواهد كرد ولي در مجموع خوانش صحيح از روي متن ، درك مطب (كلمات ، شعر و متن)، حفظ شعر، املا و فعاليت املايي ، انشا(بندنويسي) و فعاليت هاي انشایی و ...(چهارمهارت زبانی)ارزیابی این درس را رقم می زنند ،فراموش نگردو مهارت های زبانی با یکدیگر ارتباط دارند جداگردن این ارزیابی ها از یکدیگر مناسب نیست!
و پاسخ 👆👆👆 با دقت بخونید که جای سوال باقی نمونه