موضوع: تحقیق درمورد درس ۱۳ مطالعات توسط فراگیران در کلاس
هدف : توجه به موضوع درس وانجام تحقیق وپروژه ی متناسب با آن درس(شناخت)توجه به روحیه ی تحقیق وپروژه ای در فراگیران(عاطفی)درست کردن دست ورزی مناسب با موضوع درس(حرکتی)
توجه به ساحت زیستی حرکتی،علمی فناوری ،اجتماعی
مکان: کلاس
روش: بازی وسرگرمی
وسایل :مقوا، گواش...
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#آموزگار_هاشمیان
#پایه_پنجم_ابتدایی
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
32.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع:کنفرانس فصل ۹ علوم
هدف :توجه به روحیه ی یادگیری در فراگیران (عاطفی)،یادگیری از طریق کنفرانس بعد از مشاهده ی فیلم یادگیری معکوس (شناختی)،توجه به یادگیری مطالب از طریق مشاهده ی مستقیم
توجه به ساحت زیستی وحرکتی، زیبا شناختی ،علمی و فناوری،
مکان :
روش :پروژه ای وکنفرانس
وسایل: کاغذ،چکش ،چاقو ،و...
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#آموزگار_هاشمیان
#پایه_پنجم_ابتدایی
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
16.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: پویش بوسه بر دستان مادر
هدف :نامه نوشتن ،بوسه بر دستان پدر ،قدر دانی از او،درست کردن کاردستی و..
توجه به ساحت عبادی ،زیباشناختی
مکان :منزل
روش :فعال وفراگیر
وسایل:کاغذ رنگی و...
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#پایه_پنجم_ابتدایی
#آموزگار_هاشمیان
#مدرسه_نور_الهدی_نقده
27.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: خلاقیت برای تدریس ریاضی و علوم(تلفیقی)
هدف:توجه به وحیه ی یادگیری در فراگیران (عاطفی)شاد کردن روحیه ی کلاس ،تفهیم مطالب درس به صورت کامل (شناختی)انجام آن به صورت بازی وسرگرمی (حرکتی)
توجه به ساحت زیستی و حرکتی ،زیبا شناختی ،علمی وفناوری، اجتماعی
مکان: کلاس درس
روش: بازی وسرگرمی ، تلفیقی ،مسابقه
وسایل :کاغذ ، چکش ،چاقو و...
#موسسه_راهیان_نور_شعبه_آذربایجان_غربی
#آموزگار_هاشمیان
#پایه_پنجم_ابتدایی
#مدرسه_نورالهدی_نقده
9.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلاژ به مناسبت ۲۲بهمن ماه ،کلاس اول
اموزگار زهرا محسنی..
استان اصفهان،شهرستان شهرضا
دبستان دانایان
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اموزش همراه با بازی کلاس اول
اموزگار زهرا محسنی
استان اصفهان شهرستان شهرضا
دبستان دانایان
اهدف تقویت توجه ،و حافظه ی دیداری با استفاده از الگو
10.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تئاتر درسی ،کلاس اول،اموزش ن ،
اموزگار زهرا محسنی..
استان اصفهان،شهرستان شهرضا
دبستان دانایان
🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺
🌺چرا ارزشیابی کیفی _ توصیفی؟
چون دارای محاسن زیر است :
👇👇
1- افزایش اعتمادبه نفس دانش آموزان .
2- حدف فرهنگ نمره گرایی
3- افزایش پارامترها جهت تشخیص سطح یادگیری هر درس به طور جداگانه و در نتیجه یافتن ضعف دانش آموزان.
4- ایجادرابطه ا ی صمیمی تربین معلّم و دانش آموز.
5- تکیه بر کار و آموزش علمی و عملی.
6- افزایش شور و نشاط و شادابی دانش آموزان و روحیّه ی آنان درکلاس و مدرسه.
7- حذف اضطراب ناشی از امتحان و نمره که به نوعی استرس مانعی جدی برای فرایند یاددهی و یادگیری خواهد بود.
8- توجه به یادگیری عمیق و پایدار .
9- افزایش روحیّه ی همیاری ،همکاری،همدلی و ... در دانش آموزان .
10- افزایش حس مسئولیّت پذیری در دانش آموزان.
11- چون دانش آموزان کم کار در کنار دانش آموزان فعّال قرار می گیرند از این جهت آنها نیز به نوعی خود را با محیط تطبیق می دهند.
12- روانی و روایی کار برای معلّم کلاس و دانش آموز.
13- انگیزه هاکه همانا جرقه های ایجادخ خلاقیت در ذهن دانش آموزان است شکل می گیرد.
14- افزایش رفاقت درون گروهی در دانش آموزان .
15- کلّ دانش آموزان در امر یادگیری دخالت دارند و همین باعث ایجاد مهارت های اجتماعی و مهارت های زبان آموزی در سطح عالی می گردد.
16- رفتارهای دانش آموز بهتر مورد مشاهده قرار می گیرد و می توان آن را مورد مطالعه قرار داد.
17- هر دانش آموز با توجّه به فعّالیتش با خودش مقایسه می شود و پیشرفتش مورد ارزشیابی و تقدیر قرار می گیرد.(اصل تفاوتهای فردی).
18- از بین رفتن احساس ناتوانی و ضعف دانش آموزان در حضور دیگر دانش آموزان.
19- ایجاد مهارت و توانایی برای بر طرف کردن نیازهای فردی.
20- این طرح باشرایط و موارد پیشرفت در دنیای جدید همگام است.
21- برای اندازه گیری فرایندهای ذهنی و بازده حاصل از آن مناسب است.
22- دانش آموزان را در موقعیّت های حل مساله قرار می دهد.
23- دانش آموزان را وادار به کارگیری دانش فرا گرفته قرار می دهد.
24- جنبه های مختلف دانش و درک فراگیر را می توان مطالعه نمود.
25- دانش آموز را وادار به عمل کردن ،تولیدکردن و خلق کردن می نماید.
26- ایجادحس موثّر بودن در دانش آموز.
27- برخورداری ازکارنامه توصیفی و تشریح ضعف و قوّت های آموزشی و پرورشی هر دانش آموز.
28- نبود استرس در دانش آموز و خانواده ی ایشان.
29- سهل و آسان نمودن ادامه ی تحصیل و فراهم نمودن زمینه ی مناسب طی کردن آموزش عمومی برای کلیّه ی دانش آموزان.
30- اولیا به طور مستمر در جریان پیشرفت یا افت فرزندشان قرار گرفته و در این مورد بیشتر احساس مسئولیت می نمایند.
31- ایجاد روحیّه ی خود باوری در دانش آموز تا در آینده بتواند گوینده ی خوب، شنونده ی خوب، محقق و منتقد خوبی گردد.
32- انجام فعالیتهای مشابه به فعالیتهای دنیای واقعی در کار روزانه دانش 🔊🔊🔊 سوال مهم: آیا کلاس درس ما و روشهای مورد استفاده منجر به تقویت و ایجاد فرآیندهای بالا می شود ؟
💢کانال معلم یار💢
https://eitaa.com/joinchat/2184249544Cd8bf339208
🔴🔴سوال ۳۵
دانش آموزی در کلاس دارم که بیش فعال هستند و دیر آموز.
دوبار در کلاس حالت پرخاشگری به ایشان دست داده که بار دوم خیلی بیشتر بوده البته هردو مواقعی انجام شده که من در کلاس نبودم... اینجور مواقع منِ معلم چیکار کنم؟
افراد دیگه رو از کلاس بیرون کنم و بزارم کار خودشو انجام بده یا نه به اجبار نگهش دارم و سعی کنم بزور جلوشو بگیرم؟
🔵🔵پاسخ
سلام. دانش آموزی که بیش فعال هست حتما باید ارجاع داده شود به روانشناس و روانپزشک تا هم رفتار درمانی کار شود هم اگر نیاز به دارو دارد بگیرد و هم چنین پرخاشگری یک دانش آموز ممکن هست به عوامل متعددی برگردد یکی همین دیر یاد گرفتن که معمولا همراه با سرزنش و ایجاد سرخوردگی توسط خانواده و مدرسه انجام می شود و باید علت یابی شود و ریشه آن پیدا شود و با خانواده صحبت کنید و آنها را در جریان بگذارید و اگر این رفتار شدید هست و آسیب زننده به دیگران باید این هم ارجاع به روانشناس و روانپزشک را داشته باشید.
💢کانال معلم یار💢
https://eitaa.com/joinchat/2184249544Cd8bf339208
🔴🔴سوال۳۶
سلام
معلم کلاس اول چقدر روی خوش خط شدن بچه ها تاثیر گذار هست؟؟
دانش آموز پسر
و راهکار بجز تهیه کتاب خط چیه؟؟؟؟
🔴🔴پاسخ
۱- الگوی خوبی باشید
اگر به عنوان الگوی او، خط بدی دارید از خودتان شروع کنید. باید خط خود را اصلاح کنید. یا اینکه توجهش را به سمت خط کسانی که زیبا مینویسند هدایت کنید! خیلی ساده و بدون هیچ توضیحی.
۲-ایجاد اعتماد به نفس در کودک
اعتماد به نفس او را بالا ببرید. هر چقدر که اعتماد به نفس بالاتری داشته باشد بهتر میتواند تواناییهای خود را به کار بگیرد. از او بخواهید یک بیت شعر را با خطی زیبا روی کاغذی زیبا و تمیز بنویسد. به او نشان دهید که بسیار خوب عمل کرده؛ حتی اگر چندان هم خوب عمل نکرده است. این کاغذ را روی یخچال یا بالای میز کار خود بچسبانید. با این کار او بااعتمادبهنفستر میشود.
۳-شروع خوب را جدی بگیرید
بهترین زمان برای خوش خط نوشتن کودکان در همان ابتدای یادگیری حروف الفبای فارسی میباشد. تمرین خوش خطی کلاس اولی ها را جدی بگیرید. معلم این مقطع باید بتواند به خوبی خط زیبا را به او آموزش بدهد. آموزشهای خط در این مقطع پایه و اساس خط کودک در آینده را شکل میدهد. جهت صحیح حرکت دست و رسم الخط اصولی حروف زمینه ساز خوش خط بودن دانش آموزان میباشد.
4. تقویت مهارت دست ورزی
دست ورزی یعنی استفاده درست از عضلات دست. این مهارت در همهی کودکانی که از سلامت کافی برخوردارند وجود دارد. اما میزان آن متفاوت است. ممکن است کودک شما مهارت دست ورزی ضعیف، متوسط یا خیلی خوبی داشته باشد. در هر سه شرایط میتوانید با استفاده از تمرینهای مناسب این مهارت را در آنها تقویت کنید و آن را تا سطح خیلی عالی پیش ببرید. هر چقدر که این مهارت در کودک شما بیشتر باشد خوشخطتر خواهد شد. تمرینهایی مثل خمیر بازی، بازی با اسلایم، نرمش و ورزش انگشتان دست و … از مهمترین روشهای دست ورزی هستند و مناسب ترین تمرین خوش خطی کلاس اولی ها به حساب میآیند. از قلم و کاغذ استاندارد استفاده کنید
قلم و کاغذ تاثیر بسیاری بر زیبا نوشتن دارند. مخصوصا در ابتدای کار که خوشنویسی برای کودک کاری سخت به نظر میرسد، در انتخاب قلم و کاغذ دقت کافی داشته باشید. به طور معمول مداد مشکی نوک تیز بهترین قلم برای تمرین خوش خطی دانش آموزان و کودکان میباشد. به همین دلیل است که بسیاری از معلمین عزیز استفاده از مداد نوکی ( اتود ) را به دانش آموزان به ویژه در سالهای اول دبستان توصیه نمیکنند.
5. تمرین خوشنویسی با کتاب خط
او را در آموزشگاههای خطاطی ثبتنام کنید. یا اینکه از محصولات آموزشی که به این منظور ارائه شدهاند استفاده کنید. کتابهای خط که سرمشق خوشنویسی دارند میتوانند به عنوان یک تمرین خوش خطی خوب و سرگرمکننده در خانه استفاده شوند. این کتابها خودآموزاند و به خوبی میتوانند نیاز شما را در رابطه با آموزش خوشنویسی در خانه به کودک رفع کنند.
فرزانه ابراهیمی
💢کانال معلم یار💢
https://eitaa.com/joinchat/2184249544Cd8bf339208
☑️ سوال شماره ۳۷ ❓ معلم پایه پنجم هستم و کلاسم مختلط هست دانش آموزان دختر و پسر به هم گرایش پیدا کردن و چندین جلسه با اولیا و خود دانش آموزان در جهت حل این مشکل برگزار کردیم اما همچنان درگیر هستیم ،چه راه حلی پیشنهاد میدید؟
پاسخ ✅
گرایش به جنس مخالف معمولا در دوره اول نوجوانی یعنی بین ۱۲ تا ۱۶ سالگی مخالف رخ میدهد و احساس دوست داشتن،که قبلاً به خود فرد و دوستان و همکلاسی و معلم ختم میشد، به جنس مخالف هم کشیده می شود. معمولاً بعد از شانزده سالگی احتمالا گیر افتادن در عشق به جنس مخالف بیشتر است که اغلب مشکلاتی را هم به همراه دارد؛ معمولاً در کلاس های مختلط در سنین دبستان کمتر دیده می شود در چنین شرایطی بیشتر جنبه ابراز وجود دارد و بیشتر هر دو جنس تمایل دارند برتری خود را نمایش دهند و زیباتر و بهتر نشان داده شوند ،این از ویژگیهای دوره نوجوانی هست و زیاد به خودشان ،ظاهر و رفتارشان توجه میکنند ،تقریبا دنبال الگو برداری از مدل ها و سلبریتی ها هستند ،هر چه قدر بیشتر مشغول فعالیت های هنری باشند بیشتر تخلیه هیجانی می شوند . امروز متاسفانه به دلایل مختلفی بلوغ زود رس دیده میشود که قطعا در کلاس های مختلط باید معلم یک سری قوانین و مقررات بارز و مشخص تدوین شود .با برگزاری مسابقات علمی، هنری مثل نقاشی ، و کاردستی و... می توان به بروز احساسات به شکل مثبت اقدام کرد. از دانش آموزان موفق در رشته های مختلف دوره متوسطه اول دعوت کنید تا روند ایجاد الگو های موفق و در دسترس تسهیل کنید . معمولاً در کلاس ممکن است دانش آموزان دو جنس در رقابت برای جلب توجه شما به عنوان آموزگار ،با هم بحث و مجادله کنند، به توصیه های زیر توجه کنید. کارهایی که شما میتوانید سر کلاس انجام دهید:
⬅️ قضاوت نکنید و حق را به هیچ طرفی ندهید چون شما از اتفاقات قبل از کلاس مطلع نیستید.
⬅️ بهسرعت موضوع را عوض کنید. برای این کار میتوانید درس جدید را فوراً شروع کنید.
اگر معمولاً ارائه در کلاس با حواشی همراه است، قانون جدید بگذارید و آن قانون اینکه نیازی نیست کسی ارائهها را تحلیل و تفسیر کند.
⬅️ از آنها بخواهید نظرشان در رابطه با ارائه را فقط بهصورت کتبی بیان کنند و اجازهی اظهارنظر شفاهی به هیچکس ندهید.
⬅️ در زمان اجرای قوانین جدید نیازی نیست دلیل اجرای این قوانین را بگویید. فقط بگویید با این روش کار سریعتر پیش میرود و همه میتوانند نظر خود را بیان کنند
موفق باشید
💢کانال معلم یار💢
https://eitaa.com/joinchat/2184249544Cd8bf339208
سوال شماره ۳۸❓عزیزم مدیرمدرسه پسرانه هستم واقعا امسال خیلی اذیت میشم احساس می کنم دانش آموزان توجه ای به قوانین مدرسه ندارندازقبیل اذیت کردن بی جای آنها ،زنگ صف،ورودبه کلاس،سروصدای بیش ازاندازه، آشغال ریختن درکلاس وحیاط مدرسه... لطفا راهنمایی بفرمایید.
✅ پاسخ:
معلمان اغلب رفتارهای ناسازگارانه دانشآموزان خود را با صفاتی مانند لجباز، پرخاشگر، گستاخ، حاضرجواب، قانونشکن، بهانهگیر، دروغگو، شلخته، بیاعتنا، عصبی و… بیان میکنند.بیشتر این علایم واکنش به محرکات درونی و بیرونی می باشد.
در برخورد با دانش آموزان ابتدایی ،باید از ارایه دستورات مبهم، کلی و تکراری اجتناب کرد. برای مثال، به جای این که بگوییم: «منظم باش»، شفاف و مشخص بگوییم که از او چه میخواهیم.
به جای سخنرانی و بحث و جدل، باید کوتاه و موثر با لحنی محکم ولی در کمال آرامش به او گوشزد کنیم که رفتارش در ما چه تأثیری گذاشته و اگر از این رفتار خود دست برندارد، چه عاقبتی در انتظار اوست.
بهتر است ،با مشاركت دانش آموزان ليستي از مهمترين قوانين در مدرسه به ترتيب و همراه با روش انجام دقيق آن ها تهيه كرده و پس از مشخص كردن نوع محروميت براي انجام ندادن شان، با قاطعيت اجرا كنيد.
* عوامل مشكل ساز را شناسايي و در جهت رفع آنها اقدام نماييد.
* به نيازهاي جسمي، عاطفي، رواني، اجتماعي، اقتصادي دانش آموزان بيشتر توجه كنيد.
* سعي كنيد فرصتي را ايجاد كنيد تا كودكان بتوانند نسبت به رفتارهاي نامناسب خود فكر كنند.
* ارتباط خود را با والدین دانش آموزان بيش از پيش تقويت كنيد.
* ار تنبيه بدني اكيداً خودداري نموده و در صورت نياز از محروم سازي هاي كوتاه مدت استفاده كنيد.
* براي شنيدن مسائل و مشكلات دانش آموزان وقت گذاري كنيد.
* از ســــرزنش و تحقير كردن و مقايسه دانش آموزان جداً خودداري كنيد.
* علايم هشدار دهنده خشم را به دانش آموزان آموزش دهيم تا بتوانند خشم خود را بهتر كنترل كنند از جمله علايم : علايم جسمي مثل (افزايش ضربان قلب، سريع شدن تنفس، عرق كردن، سفت شدن عضلات ، داغ شدن بدن و ...) علايم فكري مثل (ازش متنفرم، مي خوام بزنمش، داره به من زور ميگه و ...) علايم رفتاري مثل (داد زدن، تهديد كردن، لرزيدن، لگد و كتك زدن، گريه كردن و ...)
* روشهاي آرامش دهي را به آنها آموزش دهيد از جمله :
- تنفس عميق : يعني دم عميق با يك شماره و نگهداري هوا در شش ها تا چهار شماره و بعد بازدم آهسته با دو شماره
- تجسم : يك تصوير آرامش بخش مثلاً خود را شناور داخل يك قايق كه به آرامي همراه امواج تكان مي خورد تجسم كنيد يا تصور يك ساعت شني كه عصبانيت مثل دانه هاي شن به آرامي از بدنش خارج مي شود.
- روش آدم آهني و عروسك پارچه اي : از او مي خواهيم مثل يك آدم آهني عضلات خود را سفت كند و بعد از پانزده ثانيه عضلات خود را سفت كند و بعد از پانزده ثانيه عضلات خود را مثل يك عروسك پارچه اي شل كند.
- حرف زدن هاي مثبت با خود : ولش كن، بي خيال، خونسرد باش، نمي گذارم مرا عصباني كند و ...
* يكي از دلايل عصبانيت و ناراحتي دانش آموزان اين است كه نمي توانند احساسات خود را به درستي بيان كنند، با كمك عكس و فيلم و نقاشي يا صورتك هاي كارتوني انواع احساسات مثل ( خشم، ترس، شادي و غم و....) را به آنها آموزش دهيد.
* چون بسيار از ناسازگاري هاي كودكان به دليل عدم آشنايي والدين با مهارت هاي زندگي است توصيه مي شود مهارت هاي ارتباطي مثل گوش دادن، ابراز وجود، حق مسأله و تصميم گيري و ديگر مهارت هاي زندگي را خود بياموزيم و به دانش آموزانمان نيز آموزش دهيم.
ناهید کیوان منش
💢کانال معلم یار💢
https://eitaa.com/joinchat/2184249544Cd8bf339208