eitaa logo
بانوی شاخص 👩‍🏫👩🏻‍🎓💯📉
5.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
1.3هزار فایل
مهتاب آسترکی هستم استاد توسعه فردی دارای مدرک بین المللی MPT/کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، بهت کمک میکنم یه بانوی شاخص باشی👩‍🏫 شاخص اینجا یعنی شاد،مستقل،توانمند و ثروت آفرین💴💵💰 ارتباط با ما با آیدی👇 @Moshavere_369
مشاهده در ایتا
دانلود
نمونه سوالات فصل اول ریاضی 👇👇👇☝️☝️☝️☝️☝️
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از کودک بخواهید با توجه به رنگ توپی که در دست دارد، روی علامتهای همان رنگ بپرد تا به مقصد برسد و توپ را در جایگاه همان رنگ قرار دهد. درسی
نمونه تکلیف منزل
✴️ پوشه کار چیست؟ 🔅چه مواردی باید در پوشه کار قرار بگیرد؟ 📂 پوشه کار "پوشه کار"مهمترين ابزار ارزش يابی کيفی توصيفی است که هويت دانش آموزان را در همه ی ابعاد شخصيتی با هدف و سازمان منظمی در خود نگه داری می نمايد . مجموعه ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جريان ياددهی – يادگيری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گرديده و منظم ، سازماندهی شده و بيانگر ميزان تلاش، پيشرفت و موفقيت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاويرِ گوناگون ودرمسير رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآيند ياددهی – يادگيری ، به نمايش و قضاوت می گذارد . 📁 پوشه می تواند به صورت کلاسور، پروندان (زونکن)، پوشه دکمه دار ، کیسه پلاستیکی و ... باشد ، مشروط بر اینکه سه اصل ✅حفظ و نگه داری موثر ✅دسترسی آسان ✅زیبایی ظاهری رعایت گردد 📋روی جلد: روی جلد هر پوشه مشخصات : نام استان ، منطقه ، مدرسه ، پایه تحصیلی و نام آموزگار نوشته شود. در شیرازه پوشه نام و نام خانوادگی دانش آموز نوشته شود. عکس دانش آموزان پایه اول روی شیرازه چسبانده شود ،به دلیل اینکه نمی توانند نام و فامیل خود را بخوانند. 🗂محتوای پوشه: محتوای پوشه باید مجموعه ای از نمونه کارهای مرتبط، به هم پیوسته و فرایندی دانش آموز را شامل گرددکه علاوه بر بازده عملکرد یادگیری و ... نارسایی های یادگیری دانش آموز و نحوه رفع مشکلات و اصلاحات آن ها را نیز نشان دهد 🗃محتوای پوشه: 1⃣اولاً باید به تفکیک دروس باشد 2⃣ثانیاً همراه با بازخورد مناسب و تاریخ باشد. تا آموزگار را در قضاوت یاری کند. 🛄محتوای پوشه به چهار گروه 1)آزمون ها 2) تکالیف 3)تولیدات طبقه بندی می شود. 💎آزمون مداد کاغذی 💎آزمون های عملکردی 💎هر نوع آزمونی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. آزمون ها دارای جدول انتظارات آموزشی باشد. 👈تکالیف: 💎تکالیف درسی خارج از کلاس 💎تکالیف درسی کلاسی انفرادی شامل:آثار و تکالیف نوشتنی،تمرینات،املاء و جمله نویسی،خودآزمایی ها و مسائل و ... 💎تکالیف درسی کلاسی گروهی 💎چرکنویس و کارهای ابتدایی در طراحی تحقیق تا مواد نشان دهنده ی حاصل کار تحقیقی 💎 هر نوع تکلیفی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. 👈تولیدات: 💎 آثار هنری دانش آموز. 💎خلاصه داستان،فیلم و بازدیدها. 💎 کارهای عملی دانش آموز. 💎 گزارش مصاحبه دانش آموز با افراد متفاوت 💎گزارش هایی علمی مثل:گزارشهای گردشهای علمی. 💎هر تولیداتی که مراحل فرایند یادگیری را شامل شود و بیانگر میزان تلاش و موفقیت دانش آموز در جهت تحقق هدف های آموزشی و پرورشی باشد. 👈سایر موارد: تشویق کتبی دانش آموز. ثبت پرسش ها و اظهار نظرها و رفتارهای قابل توجه دانش آموز. نامه های مربوط به دانش آموز. نمونه پیشرفت موضوعی دروس. یادداشت های معلم. 📝فرم هایی که باید در پوشه قرار بگیرند: 👈فرم شرح حال ⬅️اختیاری 👈فهرست محتوا ⬅️ اختیاری 👈فرم ارزیابی والدین⬅️ برای تمام پایه ها الزامی ( به صورت فصلی) 👈فرم خودارزیابی دانش آموز⬅️ الزامی ( به صورت ماهانه یا فصلی) 👈 فرم همسال سنجی ⬅️پایه سوم تا ششم اختیاری ( به صورت ماهانه یا فصلی) بهتر است آموزگاران همسال سنجی را کم کم تا پایه ششم قوی کار نمایند. 👈فرم خود ارزیابی معلم در تنظیم پوشه کار⬅️اختیاری 👈فرم پیشرفت تحصیلی دانش آموز( کارنامه های دو ماهانه) ⏮
پوشه کار چیست ؟ تعریف پوشه کار(آلبوم پیشرفت تحصیلی ): ž- آلبوم پیشرفت تحصیلی عبارت است از : ž مجموعه‌ای از نمونه کارهای دانش آموزان که در جریان یاددهی – یادگیری هدفمند جمع آوری گشته ، آگاهانه انتخاب گردیده و منظم سازماندهی شده و بیانگر میزان تلاش، پیشرفت و موفقیت دانش آموزان است وبه عبارتی همچون آلبومی ، تصاویرِ گوناگون ودرمسیر رشدِ دانستن ، توانستن و بکاربستنِ دانش آموزان را ، در مراحل مختلف فرآیند یاددهی – یادگیری ، به نمایش و قضاوت می گذارد. منظور نهایی معلم از پوشه کار این است که بتواند با یاری جستن از این شیوه تصویری واضح و سه بعدی ازرشد مهارت ها ، توانایی ها و دانش و نگرش دانش آموزان ارائه نمایند . ضرورت استفاده از پوشه کار به دانش آموز امکان می دهد تا شاهد رشد و پیشرفت خود باشد. فرصت شناخت و اصلاح اشتباهات را به دانش آموز می دهد. به دانش آموز فرصت می دهد بین آموخته های قبلی و جدید خود ارتباط برقرار کند. و خود ارزشیابی را در دانش آموز تقویت نماید. ابزاری برای تعامل با همکلاسی ها، معلمان و والدین است. دانش آموز از طریق ارائه پوشه کار فرصت پیدا می کند تا میزان توانایی ها و دانش خود را مستند سازد شادی انگیز است ،چراکه تهیه پوشه کار نیازمند فعالیت ذهنی و بدنی است .همین اقدام ،زمینه ی شادی ،نشاط و سرزنده بودن دانش آموزان را فراهم می گرداند . به معلم امکان می دهد تا با مرور پوشه کار دانش آموز ، قابلیت های وی را به درستی شناسایی برای آموزش وی، برنامه ریزی نموده و با اطمینان بیش تر و بر اساس دلایل مستند در مورد او قضاوت کند. به والدین امکان می دهد تا در جریان روند آموزش فرزندشان قرار گیرند، نقاط قوت و ضعف او را بشناسند و نقش مثبت، سازنده و فعالی در هدایت تحصیلی او داشته باشند. انواع پوشه کار: ž✅فراورده‌ای : یعنی پوشه کار بهترین کارها . که برای نشان دادن موفقیت‌های یادگیرنده تنظیم می گردد . ž✅فرایندی : پوشه کاری ست که به منظور معرفی رشد پیشرفت دانش آموز به کار می رود . ✅žفراورده‌ای - فرایندی : در این پوشه کار ، منتخبی از کار های دانش آموز ، (به انتخاب دانش آموز و معلم ) به منظورارائه تصویری از موفقیت‌ها و، رشد و پیشرفت او ، گرد آوری و گلچین می گردد . در واقع این نوع از پوشه کار مد نظر ارزشیابی کیفی توصیفی می باشد . مراحل تهیه پوشه کار ؛ مرحله اول : سازماندهی و برنامه ریزی . مرحله دوم : مرحله جمع آوری و انتخاب شواهد. مرحله سوم : مرحله ارزیابی و ارایه بازخورد .
خواهد بود. — با ارایه بازخورد توصیفی به هر یک از فعالیت­ها، عملکردها، تکالیف و… از پوشه کار به عنوان ابزاری جهت اصلاح عملکرد و ارتقای کیـفیت و بهبـود امر یادگیری دانش­آموزان استفاده می­شود. ارزیابی پوشه کار ارزیابی بر اسـاس پوشـه­ی کـار به معلم این آرامش خاطر را می­دهد که هر زمان که در قضـاوت دچـار شک وتردید شود می­تواند با مراجعه به پوشه در مورد قضاوتی که می­کند اطمینان حاصل کند برای ارزیابی پوشه کار باید ملاک ­ها و معیارهای مشخصی را در نظر بگیرد و بر اساس این معیارها ارزشیابی را انجام داده و بازخوردهای لازم را جهت بهبود کار دانش­ آموز ارایه دهد. درمورد ملاک­های زیر تأمل کنید هرمعیاری که از قلم افتاده شما اضافه نمایید. ۱) دقت در کار                              ۲) نظم در کار و نظافت ظاهری ۳) خلاقیت و نوآوری                      ۴) حوصله، صبر و پشت­کار ۵) کاربرد آموخته­ها                        ۶)کنجکاوی و پرسش­گری ۷) شواهدی حاکی از پیشرفت دانش­ آموز ۸) توانایی برقراری ارتباط                 ۹) توانایی حل مسئله ۱۰) توانایی طرح مسئله                 ۱۱) توانایی کار گروهی ملاک یا معیار چیست: در بحث ارزشیابی  وسنجش عملکرد فراگیران ملاک و معیار در واقع شامل جنبه­ها و ابعادی از عملکرد فراگیران می­باشد که یادگیری این جنبه ­ها و آموختن این محورهای عملکردی از نظر اهداف یادگیری آموزش دارای اهمیّت می­ باشد و ملاک مشخص می­کند که چه چیزی دارای اهمیّت است. مراحل کار ارزیابی بعداز تعیین ملاک ارزیابی الف) ارایه تعریف مشخص: برای هریک از ملاک­ها یا معیارهای خود باید تعریـف معین و مشخصی در نـظر داشته باشید ملاک­ های شما باید شفاف و دقیقاًً مشخص باشد. ب) مشخص کردن روش ارزیابی: از جمله روش­های ارزیابی پوشه کار استفـاده از فهرسـت وارسی و مقیاس درجه­بندی می ­باشد. این روش­ها به شما کمک می­ کند تا مشخص نمایید که دانش­آموز در چه سطحی توانسته از عهده­ ی انجام تکالیف یا پروژه­ ی محوله برآید یا میزان آگاهی او در باره یک مفهوم چه اندازه است یا این که عملکردهای مورد انتظار در رفتار و عملکرد او وجود دارد یا نه (روش­های سنجش مشاهده­ای). ج) مشخص کردن نشانگرهای هر ملاک: نشانگرها، عملکردهای مورد انتظار شما از دانش ­آموزان می­ باشد. ما براساس ملاک­ ها و نشانگرهای تعیین شده، شواهد موجود در پوشه کار دانش­ آموزان را بررسی و مورد قضاوت قرار می­ دهیم. در این مرحله مشخص می­ شود که دانش ­آموز در چه سطحی قراردارد. شما باید عملکرد مورد نظر در هر یک از سطوح مقیاس را به طور واضح و قابل مشاهده تعریف کنید تا بتوانید میزان تحقق آن را در عملکرد دانش ­آموز تعیین نمایید. چه چیزهایی را باید در پوشه نگهداری کرد: ۱- تکالیف انفرادی مدرسه ۲- برگه امتحانی ۳- تکالیف گروهی مدرسه ۴- گزارش های علمی ۵- یادداشت های کلاسی یا خارج کلاسی دانش آموز ۶- ثبت پرسش ها و اظهارنظرها در رفتارهای قابل توجه ۷- گزارش مصاحبه ای فراگیر با افراد مختلف ۸- خلاصه داستان یا فیلم یا بازدید ۹- نمونه کارهای هنری و… سعی شود کارهای ناتمام با ذکر تاریخ در پوشه گذاشته شود و کارهای تکمیل شده در پوشه نگهداری شود. بهترین کار هر دانش آموز در پوشه گذاشته شود. معلم و دانش آموز در انتخاب مواردی که در پوشه گذاشته شود با یکدیگر مشورت کنند. معیارهایی برای ارزشیابی پوشه ای: برای آنکه بتوان یک پوشه کار را ارزیابی کرد باید معیارهایی داشت که می توان به مواردزیر اشاره کرد. ۱- دقت در کار ۲- نظم کار و نظافت ظاهری ۳- خلاقیّت و نوآوری ۴- کنجکاوی و پرسش گری ۵- پشتکار و صبر و حوصله ۶- کاربرد آموخته ها ۷- تصحیح اشتباهات ۸- توانایی استفاده از ابزار ۹- توانایی برقراری ارتباط ۱۰- توانایی حل مسئله ۱۱- توانایی طرح مسئله ۱۲- توانایی کار گروهی و…. از نتایج ارزشیابی پوشه ها چگونه استفاده کنیم: ۱- به دانش آموز امکان داده میشود پوشه ی خود را با معلم مرور کند و مواردی را که می تواند اصلاح کند بگوید. ۲- به دانش آموز امکان داده میشود که محتویات پوشه را با دانش آموز دیگر مرور کند ۳- به دانش آموز امکان داده میشود که محتویات پوشه را با گروه خود مرور کند. ۴- به دانش آموز امکان داده میشود که محتویات پوشه را با والدین مرور کند. ۵-به معلم این امکان را می دهد که پوشه فراگیران را مرور کند و مواردی که  به کمک  نیاز دارند تعیین کند. ۶- به دانش آموزان امکان می دهد که از کارهای خود نمایشگاهی ترتیب دهند.