🔴بیشتر از پنج بار باردار شوید تا هرگز بیماری ام اس نگیرید
🔺با بارداری بر روی سلامت خود سرمایهگذاری کنید
▪️منبع مقاله: سه تن از پزشک زنان و موسسه خصوصی درمانی در آمریکا
ترجمه بخشی از مقاله:
مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری خود ایمنی ویرانگر است که در نهایت میتواند باعث آسیب دائمی به اعصاب شما شود. یک مطالعه در استرالیا نشان داد که بارداری می تواند خطر ابتلا به ام اس را تا 50 درصد کاهش دهد.
اگر پنج بار بارداری یا بیشتر داشته باشید، خطر ابتلا به ام اس تا 94 درصد کاهش می یابد. این به این دلیل است که هنگام بارداری سیستم ایمنی بدن شما تغییر میکند تا از حمله به کودک جلوگیری شود. پس از زایمان، برخی از سلولهای جنین در سیستم شما باقی میمانند و از عملکرد نامنظم سیستم ایمنی جلوگیری میکنند.
🔺همه ما میدانیم بارداری حالات و عوارض گاها بسیار سختی برای بانوان ایجاد میکند اما همهی آن عوارض به علت تغییرات بدن برای یک پیشرفت است که تحمل ان دورهی کوتاه مدت میتواند نتایج شیرین بلند مدت برای بانوان داشته باشید.
✍عالیه سادات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😊تَصور کُن ظُهر جُمعه خونه مادَربُزرگ
رادیو آقاجون قِصه ظُهر جُمعه پَخش کُنه
ناهار آبگوشت با دَست پُخت مادربزرگ...
@Nostalgic_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😢مرا دوباره به آن روزهای خوب ببر
سپس رها کن و برگرد،من نمی آیم...
@Nostalgic_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نون موز شکلاتی😍😋
مواد لازم:
موز کاملا رسیده 🍌۳ عدد (پوره شود)
۲/۳ پیمانه شکر
۱/۲ پیمانه کره🧈 به دمای محیط رسیده
۲ عدد تخم مرغ🥚 به دمای محیط رسیده
۱ ق چ خ وانیل🌸
۱ پیمانه آرد🥡
۱/۳ پیمانه پودر کاکائو🍫
۱ ق چ خ بکینگ پودر و یا جوش شیرین🥄
۱/۲ ق چ خ نمک🧂
۱ پیمانه شکلات چیپسی 🍫که ۱/۴ آن رو نگه میداریم برای سطح کیکمون
طبق ویدیو برو جلو و در آخر کیک رو توی فر ۱۸۰ درجه که از قبل گرم کردیم بذارید و به مدت ۵۰ دقیقه تا ۱ ساعت بذارید بپزه اما بازم چک کنید ببینید در چه حالیه ولی عموما همون تو ۵۰ دقیقه میپزه کامل.
#کیک_شکلاتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥺ولی کاش میشد برگردیم به جمعه های خونه مادربزرگ...
@Nostalgic_tv
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۵۹
نام سوره: توبه
شماره آیه:《۵۹》
#آیه: وَ لَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا مَا آتَاهُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ قَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ سَيُؤْتِينَا اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَ رَسُولُهُ إِنَّا إِلَى اللَّهِ رَاغِبُونَ
#ترجمه: (در حالى که) اگر به آنچه خدا و پیامبرش به آنان داده راضى مى شدند و مى گفتند: «خداوند براى ما کافى است. و بزودى خدا و پیامبرش، از فضل خود به ما مى بخشند.
و ما تنها رضاى خدا را مى طلبیم.» (براى آنها بهتر بود).
#تفسیر_آیه:
ولى اگر آنها به حق خود راضى باشند و به آنچه خدا و پیامبرش در اختیار آنها گذارده رضایت دهند و بگویند: همین براى ما کافى است و اگر هم نیاز بیشترى داریم خدا و پیامبر(صلى الله علیه وآله) از فضل خود به زودى به ما مى بخشند، ما تنها رضاى او را مى طلبیم و از او مى خواهیم که ما را از اموال مردم بى نیاز سازد، اگر آنها چنین کنند به سود آنها است (وَ لَوْ أَنـَّهُمْ رَضُوا ما آتاهُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ قالُوا حَسْبُنَا اللّهُ سَیُؤْتینَا اللّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ رَسُولُهُ إِنّا إِلَى اللّهِ راغِبُونَ).
آیا در جوامع اسلامى امروز چنین کسانى یافت نمى شوند؟
آیا همه مردم به حق مشروع خود قانعند؟ و هر کس تنها به مقدار حقش به آنها بدهد او را عدالت پیشه مى دانند؟
مسلماً جواب این سؤال ها منفى است، با نهایت تأسف، هنوز بسیارند کسانى که مقیاس سنجش حق و عدالت را منافع شخصى خویش مى پندارند، و به حقوق خویش قانع نیستند، و اگر کسى بخواهد همه را ـ مخصوصاً محرومان را ـ به حق مشروعشان برساند، داد و فریادشان بلند مى شود.
بنابراین، لزومى ندارد براى شناخت منافقان صفحات تاریخ را ورق بزنیم یک نگاه به اطراف خود و حتى نگاهى به خودمان بکنیم مى توانیم وضع خود و دیگران را دریابیم.
✍تهیه و تنظیم : عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧚♂️ ظرف قلبی اوریگامی😍😍
#اوریگامی
💭 @doorrikhtni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙂دلم برای موقع هایی که شهریور می رفتیم لوازم تحریر می خریدیم تنگشده...
@Nostalgic_tv
🔴 تقریظ رهبری بر کتاب "آن مرد با باران می آید"
🔻"بسیار خوب و هنرمندانه و پر جاذبه نوشته شده است. تصویری که از ماههای آخر مبارزات نشان میدهد، درست و روشن و واقعی است. به گمان من همه ِ جوانها و نوجوانهای امروز به خواندن این کتاب و امثال آن نیاز دارند. از نویسنده ی کتاب باید تقدیر و تشکر شود ان شاالله." مرداد 98
👈👈 قابل تامل: «به گمان من همه ِ جوانها و نوجوانهای امروز به خواندن این کتاب و امثال آن نیاز دارند.»
چگونه زینت امام عسکری ع باشیم؟.pdf
79.7K
🌀چگونه زینت امام عسکری (ع) باشیم؟!
🌑 مناسبت: #شهادت_امام_حسن_عسکری (ع)
🔺چقدر باور داریم که ما ایل و تبار اهل بیت هستیم؟!
🔺چگونه بفهمیم که میزان اتصال ما با اهل بیت چقدر است؟
🔺با خرده شیشه های وجودمان چه کنیم؟
🔺بازتاب رفتار ما در حالات امام معصوم ع
🔺امام عسکری(ع): فلانی از شیعیان ما نیست!
🍃🌹🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید
🏴 مداحی کربلایی مجتبی رمضانی در شب شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام
آستان مقدس مسجد جمکران
موضوع: امام حسن عسکری (علیه السلام)
#آجرکاللهیاصاحبالزمان ✋🏻
پدری در دم مرگ است و به بالین پسرش
پسری اشک فشان است به حال پدرش
پدری جام شهادت به لبش بوسه زده
پسری سوخته از داغ مصیبت جگرش
#شهادت_امام_حسن_عسکری(علیه السلام)🥀
#بر_شیعیان_جهان_تسلیت_باد🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهدای لوح پیام تقدیر رهبر انقلاب به نخستوزیر عراق
🔹ترجمهٔ پیام رهبر انقلاب: اوّلین کلمه تشکّر است؛ از صمیم قلب، از طرف خودم و از طرف ملّت بزرگ ایران تشکّر میکنم: هم از شما موکبداران که در ایّام اربعین، کرامت را و رحمت و مودّت را به منتهیٰدرجه رساندهاید؛ هم از همهٔ ملّت عراق و هم از مسئولان عراق که امنیّت و زمینه را فراهم کردهاند؛ هم بهخصوص از علمای بزرگوار و مراجع عظام عراق که فضای زیارت و برادری بین آحاد مردم و بین دو ملّت را فراهم کردهاند؛ حقیقتاً جای تشکّر دارد.
🔹رفتار شما برادران عزیز عراقی در مواکبِ میانِ راه و رفتار کریمانهٔ شما با زائران حسینی، در دنیای امروز نظیر ندارد، همچنان که خود راهپیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد و همچنان که حراست از امنیّت و سلامت دهها میلیون نفر، در دنیای ناامن کنونی کاری بزرگ و بینظیر است.
🔹شما کرامت اسلامی و کرامت عربی را در رفتار خودتان و اعمال خودتان نشان دادهاید، و همه به عشق سیّدالشّهدا(ع) است. این عشق به حسینبنعلی یک امر استثنائی است؛ شبیه این را در هیچ جا، در هیچ زمان، سراغ نداشتیم و نداریم. امیدواریم خداوند متعال این عشق را در دلهای شما، در دلهای ما روزبهروز افزایش بدهد.
🔹امروز دامنهٔ این جاذبهٔ محبّت به گسترهای تبدیل شده که از عرصهٔ پُرشور غزّه تا بسیاری از جوامع غیرمسلمان را شامل میشود.
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ #درس_اخلاق
📌 ریشۀ هر گناه در چیست؟
🔰آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی
🖤آجرک الله یا صاحب الزمان
▪️از ما زمینیان
🖤 به شما آسمان سلام
▪️مولای دلشکسته
🖤امام زمان (عج) سلام
▪️این روزها هزار و
🖤دو چندان شکسته ای
▪️حالا کجا
🖤روضه بابا نشسته ای؟
▪#شهادت_امام_حسن_عسکری (علیه السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬همه چیز در این دنیا نوبتی است!
🎙حجت الاسلام #انصاریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)
🌷امام حسن عسکری (ع):
▪️چه زشت است در مؤمن خواهشی باشد كه او را به خواری كشاند.
📚منتخب میزانالحکمة: 344
🏴 سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) را محضر امام زمان (عج) و تمامی شیعیان تسلیت می گوییم.
#امام_حسن_عسکری
#شهادت_امام_حسن_عسکری
┄┅═══••✾••═══┅┄
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۶۰
نام سوره: توبه
شماره آیه:《۶۰》
#آیه: إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَالْمَسَاكِينِ وَالْعَامِلِينَ عَلَيْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَ فِي الرِّقَابِ وَالْغَارِمِينَ وَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَابْنِ السَّبِيلِ ۖ فَرِيضَةً مِّنَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
#ترجمه: زکات ها مخصوص فقرا و مساکین و کارکنانی است که برای (جمع آوری) آن زحمت می کشند، و کسانی که برای جلب محبتشان اقدام می شود، و برای (آزادی) بردگان و (ادای دَین) بدهکاران و در راه (تقویت آیین) خدا، و واماندگان در راه؛ این، یک فریضه (مهم) الهی است؛ و خداوند دانا و حکیم است.
#تفسیر_آیه
مصارف زکات و ریزه کارى هاى آن
در تاریخ اسلام، دو دوران مشخص دیده مى شود، دوران مکّه، که همّت پیامبر(صلى الله علیه وآله) و مسلمانان در آن، مصروف تعلیم و تربیت نفرات و آموزش و تبلیغ مىشد، و دوران مدینه، که پیامبر(صلى الله علیه وآله) در آن، دست به تشکیل حکومت اسلامى، و پیاده کردن و اجراى تعلیمات اسلام، از طریق این حکومت صالح زد.
بدون شک، یکى از ابتدائى و ضرورى ترین مسائل، به هنگام تشکیل حکومت، تشکیل بیت المال است، که به وسیله آن نیازهاى اقتصادى حکومت بر آورده شود، نیازهائى که در هر حکومتى بدون استثناء وجود دارد.
به همین دلیل، یکى از نخستین کارهائى که پیامبر(صلى الله علیه وآله)در مدینه انجام داد، تشکیل بیتالمال بود، که یکى از منابع آن را زکات تشکیل مىداد، و طبق مشهور، این حکم در سال دوم هجرت پیامبر(صلى الله علیه وآله) تشریع شد.
این آیه به روشنى مصارف واقعى زکات را بیان کرده، و به تمام توقعات بىجا پایان مى دهد، و آن را در هشت مصرف خلاصه مى کند:
1⃣فقراء
نخست مى گوید:
صدقات و زکات براى فقیران است (إِنَّمَا الصَّدَقاتُ لِلْفُقَراءِ).
2⃣ مساکین
و براى مساکین (وَ الْمَساکینِ).
در این که فقیر و مسکین با هم چه تفاوتى دارند، بحثى است که در پایان تفسیر آیه خواهد آمد.
3⃣عاملان اخذ زکات
و براى عاملان و جمع آورى کنندگان زکات(وَ الْعامِلینَ عَلَیْها).
این گروه در حقیقت، کارمندان و کارکنانى هستند که، براى جمع آورى زکات و اداره بیت المال اسلام، تلاش و کوشش مى کنند، و آنچه به آنها داده مىشود، در حقیقت، به منزله مزد و اجرت آنها است، و لذا فقر در این گروه به هیچ وجه شرط نیست.
4⃣مؤلفة قلوبهم
یعنى کسانى که انگیزه معنوى نیرومندى براى پیشبرد اهداف اسلامى ندارند، و با تشویق مالى، مى توان تألیف قلب، و جلب محبت آنان را نمود، لذا مىفرماید:
و براى کسانى که قلب هاى آنها الفت مى پذیرد و محبتشان جلب مىشود(وَ الْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ).
توضیح بیشتر درباره این گروه بعداً خواهد آمد.
5⃣آزادی برده
و براى آزاد ساختن بردگان(وَ فِی الرِّقابِ).
یعنى سهمى از زکات، تخصیص به مبارزه با بردگى، و پایان دادن به این موضوع ضد انسانى، داده مى شود، و همان گونه که در جاى خود گفته ایم، برنامه اسلام در مورد بردگان، برنامه آزادى تدریجى است که نتیجه نهائىاش آزاد ساختن همه بردگان بدون روبرو شدن با واکنش هاى نامطلوب اجتماعى آن مى باشد، و تخصیص سهمى از زکات، به این موضوع، گوشه اى از این برنامه را تشکیل مى دهد.
6⃣پرداخت دین بدهکاران
براى اداء دین بدهکاران و آنها که بدون جرم و تقصیر، زیر بار بدهکارى مانده و از اداى آن عاجز شدهاند(وَ الْغارِمینَ).
7⃣در راه خدا
و مصرف در راه خدا (وَ فی سَبیلِ اللّهِ).
همان گونه که اشاره خواهیم کرد، منظور از آن، تمام راه هائى است که به گسترش و تقویت آئین الهى منتهى شود، اعم از مسأله جهاد و تبلیغ و مانند آن.
8⃣در راه ماندگان
و کمک به واماندگان در راه(وَ ابْنِ السَّبیلِ).
یعنى مسافرانى که بر اثر علتى در راه مانده، و زاد، توشه و مرکب کافى براى رسیدن به مقصد ندارند، هر چند افراد فقیر و بى بضاعتى نیستند، ولى بر اثر دزد زدگى، بیمارى، گم کردن اموال خود، و یا علل دیگر، به چنین وضعى افتاده اند، این گونه اشخاص را، باید از طریق زکات، به مقدارى که براى رسیدن به مقصد لازم است بى نیاز ساخت.
در پایان آیه، به عنوان تأکید روى مصارف گذشته مى فرماید:
این فریضه الهى است(فَریضَةً مِنَ اللّهِ).
و بدون شک این فریضه، حساب شده، کاملاً دقیق، و جامع مصلحت فرد و اجتماع است، زیرا خداوند دانا و حکیم است(وَ اللّهُ عَلیمٌ حَکیمٌ).
البته، حکم زکات قبلاً در مکّه نازل شده بود، اما نه به صورت وجوب جمع آورى در بیت المال، بلکه، خود مسلمانان اقدام به پرداخت آن مى کردند، ولى در مدینه دستور جمع آورى و تمرکز آن، از ناحیه خداوند در آیه ۱٠۳ سوره توبه صادر گردید.
آیه مورد بحث، که مسلماً بعد از آیه وجوب اخذ زکات نازل شده، (هر چند در قرآن قبل از آن ذکر گردیده است) مصارف گوناگون زکات را بیان مى کند.
و جالب این که آیه، با کلمه إِنَّما ، که دلیل بر انحصار است، آغاز شده، و این نشان مى دهد که: بعضى از افراد خودخواه، یا بى خبر، انتظار داشتند بدون هیچ گونه استحقاق، سهمى از زکات دریافت دارند، که با کلمه إِنَّما دست ردّ به سینه همه آنها زده شده.
در دو آیه قبل از این آیه نیز، این معنى منعکس بود که بعضى بر پیامبر (صلى الله علیه وآله) خرده مى گرفتند: چرا سهمى از زکات را، در اختیار آنها نمى گذارد، و حتى در صورت محروم شدن از آن، خشمگین مى شدند، اما به هنگام برخوردارى ابراز رضایت مىکردند.
✍تهیه و تنظیم : عاشوری