🌷بسیجی شهید آرمان علیوردی:
فکرهام رو کردم، هیچ مسیری بهتر از
طلبگی #امام_زمان „عج الله‟ نیست.
هر کی هر چی میخواد بگه، حالا که این
توفیق رو بهم دادند، منم کم نمیزارم !
#شهیدآرمانعلیوردی
#سالروزشهادت
17.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥گوشواره های بهشتی
🔹همسر شهیده فاطمه دهقانی: جانش را در راه خدا داد، در مسیری که منتهی میشد به مزار حاج قاسم در حادثه تروریستی کرمان شهیده شد.
🔹 پیکرش را هم با خود نبرد، اعضای بدنش را بین بیماران نیازمند تقسیم کرد و جان دوبارهای به چهار بیمار بخشید. از او فقط یک جفت گوشواره شکسته و خونی به یادگار مانده است که برای کمک به شیعیان مظلوم لبنان به مزایده گذاشته شدهاند.
▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیرمردی که برای کودکان غزه شال میبافد
🔹سیفالله زینالی، پیرمرد ۹۷ سالۀ خالدآبادی برای کودکان مظلوم غزه شال میبافد.
@Farsna
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۱۰۱
نام سوره: توبه
شماره آیه:《۱۰۱》
#آیه: وَ مِمَّنْ حَوْلَكُم مِّنَ الْأَعْرَابِ مُنَافِقُونَ ۖ وَ مِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ ۖ مَرَدُوا عَلَى النِّفَاقِ لَا تَعْلَمُهُمْ ۖ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ ۚ سَنُعَذِّبُهُم مَّرَّتَيْنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلَىٰ عَذَابٍ عَظِيمٍ
#ترجمه: و از (میان) اعرابِ بادیه نشین که اطراف شما هستند، جمعى منافقند. و از اهل مدینه (نیز)،گروهى سخت به نفاق پاى بندند. تو آنها را نمى شناسى، ولى ما آنها را مى شناسیم. بزودى آنها را دو بار مجازات مى کنیم (:مجازاتى در زمان حیات، ومجازاتى به هنگام مرگ). سپس به سوى مجازات بزرگى (در قیامت) فرستاده مى شوند.
#تفسیر_آیه
منافقان مدینه
بار دیگر قرآن مجید، بحث را متوجه اعمال منافقان و گروه هاى آنها کرده مىفرماید:
از میان کسانى که در اطراف شهر شما مدینه هستند، گروهى منافقند(وَ مِمَّنْ حَوْلَکُمْ مِنَ الأَعْرابِ مُنافِقُونَ).
یعنى نباید تنها توجه خود را به منافقان داخل بیندازید، باید هشیار باشید، منافقان بیرون را نیز زیر نظر بگیرید، و مراقب فعالیت هاى خطرناک آنان باشید.
کلمه أَعْراب همان گونه که سابقاً هم اشاره کردیم، معمولاً به عربهاى بادیه نشین گفته مى شود.
آنگاه اضافه مى کند:
در خود مدینه و از اهل مدینه نیز، گروهى سخت به نفاق پایبندند(وَ مِنْ أَهْلِ الْمَدینَةِ مَرَدُوا عَلَى النِّفاقِ).
نفاق را تا سر حدّ سرکشى و طغیان رسانده، سخت به آن پایبند، و در آن صاحب تجربه اند!
مَرَدُوا از ماده مرد ، (بر وزن سرد)، به معنى طغیان و سرکشى و بیگانگى مطلق مى باشد، و در اصل به معنى برهنگى و تجرد آمده، و به همین جهت به پسرانى که هنوز مو در صورتشان نروئیده است أمرد مى گویند.
شجرة مرداء یعنى: درختى که هیچ برگ ندارد، و مارد به معنى شخص سرکش است، که به کلّى از اطاعت فرمان خارج شده است.
بعضى از مفسران و اهل لغت، این ماده را به معنى تمرین نیز گرفته اند (از جمله در تاج العروس و قاموس تمرین، یکى از معانى آن ذکر شده است).
و این، شاید به خاطر آن باشد که تجرد مطلق از چیزى، و خروج کامل از آن بدون ممارست و تمرین ممکن نیست.
به هر حال، این گروه از منافقان، چنان از حق و حقیقت عارى، و چنان بر کار خود مسلط بودند که مى توانستند: خود را در صف مسلمانان راستین جا بزنند، بدون این که کسى متوجه نفاق آنها بشود.
این تفاوت تعبیر، درباره منافقان داخلى و خارجى در این آیه، گویا اشاره به این نکته است که:
منافقان داخلى در کار خود مسلط تر و طبعاً خطرناک ترند، و مسلمانان باید شدیداً مراقب آنها باشند، هر چند منافقان خارجى را نیز، نباید از نظر دور دارند.
لذا بلافاصله بعد از آن مىفرماید:
تو آنها را نمى شناسى، ولى ما مىشناسیم(لاتَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ).
البته، این اشاره به علم عادى و معمولى پیغمبر(صلى الله علیه وآله) است، ولى هیچ منافات ندارد که او از طریق وحى، و تعلیم الهى، به اسرار آنان کاملاً واقف گردد.
و در پایان آیه، مجازات شدید این گروه را به این صورت بیان مى کند که:
ما به زودى آنها را دو بار مجازات خواهیم کرد، و پس از آن، به سوى عذاب بزرگ دیگرى فرستاده خواهند شد(سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَیْنِ ثُمَّ یُرَدُّونَ إِلى عَذاب عَظیم).
در این که عذاب عظیم ، اشاره به مجازات هاى روز قیامت است شکى نیست، ولى در این که، آن دو عذاب دیگر چه نوع عذابى است، در میان مفسران گفتگو است، و احتمالات متعددى پیرامون آن داده اند.
اما، بیشتر چنین به نظر مى رسد:
یکى از این دو عذاب، همان مجازات اجتماعى آنها به خاطر رسوائیشان و کشف اسرار درونیشان مى باشد، که به دنبال آن تمام حیثیت اجتماعى خود را از دست مىدهند و شاهد آن را در آیات گذشته خواندیم و در بعضى از احادیث نیز آمده که وقتى کار این گروه به مراحل خطرناک مى رسید، پیامبر(صلى الله علیه وآله) آنها را با نام و نشان معرفى مى کرد، و حتى از مسجد بیرون مىساخت!
و مجازات دوم، همان است که در آیه ۵٠ سوره انفال به آن اشاره شده، آنجا که مى فرماید:
وَ لَوْ تَرى إِذْ یَتَوَفَّى الَّذینَ کَفَرُوا الْمَلائِکَةُ یَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبارَهُمْ...: هر گاه کافران را به هنگامى که فرشتگان مرگ جان آنها را مى گیرند، ببینى که چگونه به صورت و پشت آنها مى کوبند، و مجازات مى کنند، به حال آنها تأسف خواهى خورد... .
این احتمال نیز وجود دارد که مجازات دوم، اشاره به ناراحتى هاى درونى و شکنجه هاى روانى بوده باشد، که بر اثر پیروزى همه جانبه مسلمانان، دامن این گروه را گرفت.
✍تهیه و تنظیم : عاشوری
📩 رهبر انقلاب: هرچه به ذهن میرسد را نباید در فضای مجازی منتشر کرد / تأثیر برداشتها و تحلیلهای غلط بر روحیه مردم باید مورد توجه قرار گیرد
🔹️رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانوادههای شهدای امنیت:
✏️ کسانی که با فضای مجازی ارتباط دارند به این نکات توجه کنند همهچیز را در فضای مجازی نبایستی منتشر کرد. هرچه به ذهن انسان میرسد. ملاحظه کنید اثرش چیست، ببینید روی فکر مردم، روی روحیهی مردم چه تأثیری میگذارد.
✏️ آن کسانی هم که دربارهی فضای مجازی که حالا مکرّر اسمش آورده میشود و بحث میشود و اینها میخواهند تصمیمسازی کنند و تصمیمگیری کنند به این بُعد قضیه توجه کنند، توجه کنند که چطور ممکن است در فضای مجازی یک تحلیل غلط، یک خبر غلط، یک برداشت غلط از یک مسئله مردم را دچار اضطراب کند، دچار تردید کند، دچار ترس کند. ۱۴۰۳/۸/۶
🖼 #بسته_خبری | #خط_دیدار
💻 Farsi.Khamenei.ir
📸 حضور فرزندان پزشک شهید «علی حیدری» در دیدار امروز با رهبر انقلاب
🌷 شهید حیدری چندی پیش توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی در لبنان به شهادت رسید
💻 Farsi.Khamenei.ir
📸 تصاویر گفتوگوی جمعی از فرزندان شهدای امنیت کشور با رهبر انقلاب در حاشیه دیدار امروز. ۱۴۰۳/۸/۶
💻 Farsi.Khamenei.ir