#نان_ستاره_شکلاتی
کره 30 گرم(حدود 2 قاشق غذاخوری)
شکر 1/3 پیمانه
زرده تخم مرغ 2 عدد
سفیده ها را برای رومال کنار بگذارید
شیر ولرم 3/4 پیمانه
خمیرمایه فوری 1 و نیم قاشق چایخوری
آرد حدود 4 پیمانه
میزان آرد کاملا تقریبی بوده ممکن است کمتر یا کمی بیشتر آرد مصرف شود
شکلات صبحانه حدود 1 پیمانه
کره نرم به دمای محیط رسیده+شکر+زرده ها+وانیل را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.
1 قاشق مرباخوری شکر+خمیر مایه+شیر ولرم را مخلوط و روی ظرف را بپوشانید و 5 دقیقه صبر کنید تا خمیرمایه عمل کردهذو کف کند.
سپس خمیرمایه عمل آمده را هم اضافه و آرد را به تدریج اضافه و مخلوط کنید تا خمیر جمع و قابل ورز دادن شود.
آرد را از قبل سه مرتبه الک کنید.
خمیر را روی سطح آردپاشی 10 دقیقه ورز دهید.اگر خمیر زیاد چسبنده بود کم کم آرد اضافه و دوباره ورز دهید ولی حتی الامکان با ورز دادن چسبندگی خمیر را بگیرید تا خمیر کاملا لطیف شود.
خمیر را در کاسه چرب قرار داده و +روی آن با کارد بزنید و روی ظرف را بموشانید و 1 تا 2 ساعت استراحت دهید تا حجم آن دوبرابر شود.
سپس با مشت پف خمیر را بگیرید.
خمیر را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید.
قسمت اول را روی سطح آردپاشی شده باز کرده و به کاغذ روغنی انتقال دهید.
با قالب گرد 25 سانت روی خمیر رد بیندازید و محدوده دایره را با شکلات صبحانه بپوشانید.
قسمت دوم خمیر را باز کرده و روی قسمت اول پهن کرده و دوباره با دهانه قالب روی آن رد بیندازید و محدود را با شکلات صبحانه کاور کنید.
قسمت سوم را به همین ترتیب باز کنید و مراحل را تکرار کنید.
قسمت چهارم را هم باز کرده و روی سه قسمت قبلی پهن کرده با دهانه قالب رد بیندازید.
وسط دایره لیوان قرار داده.
سپس ابتدا دایره را به 4 قسمت تقسیم کرده و بعد هز قسنت را دوباره 4 قسمت کنید تا مجموعا دایره به 16 قسمت تقسیم شود.
و با کارد یا قیجی برش زده.
دو به دو مطابق ویدئو بپیچید و فرم دهید.
با سفیده تخم مرغ رومال کنید.
در فر 180 درجه به مدت 20 تا 30 دقیقه بپزید.
حتما کف فر در زمان پخت یک ظرف آب جوش بگذارید.
وقتی خلال دندان تمیز خارج شد نان کاملا پخته.
در صورت نیاز چند لحظه گریل روشن کنید تا روی نان طلایی شود.
بانوان فرهیخته ی فلارد
🌻 @banovan_farhikhte_felard 🌻
11.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلمی دیده نشده از پیکر حاج قاسم سلیمانی در هنگام تدفین😭
بانوان فرهیخته ی فلارد
🌻 @banovan_farhikhte_felard 🌻
10.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کیفیت #گرفتن_وضو
بانوان فرهیخته ی فلارد
🌻 @banovan_farhikhte_felard 🌻
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کیفیت #مسح_سر_و_پا
بانوان فرهیخته ی فلارد
🌻 @banovan_farhikhte_felard 🌻
💧#حد_مسح_پا 💧
سوال:
در وضو، پا را تا کجا باید مسح نمود؟
پاسخ:
🖋آیات عظام: امام، وحید، نوری، مکارم، بهجت و فاضل: تا برآمدگی روی پا و بنابر احتیاط مستحب تا مَفصل.
🖋آیت الله خامنه ای: تا مَفصل پا.
🖋آیات عظام: سیستانی، صافی، زنجانی: بنابر احتیاط واجب، تا مفصل پا.
-------------
منبع: امام: تحریر الوسیله، وضو، بعد م 15؛ رهبری: اجوبه الاستفتائات، س 106؛ سیستانی، نوری، مکارم، فاضل، اراکی: عروه الوثقی، الوضو، فصل فی افعال الوضو، الرابع، قبل از م 25؛ وحید، تبریزی، خویی: منهاج الصالحین، الوضو، فصل فی افعال الوضو، قبل از م 96؛ صافی و گلپایگانی: هدایه العباد، وضو، م 108؛ بهجت: وسیله النجاه، الوضو، م 98؛ توضیح المسائل 16 مرجع، ج 1، م 252.
>>> بر گرفته از کتاب «احکام کاربردی؛ وضو، غسل، تیمم»، اسماعیل زارعی، ص 25
#احکام_وضو
#مسح_پا
➖➖➖➖➖➖
🔰روش های خلاق املا برای دانش آموزان1⃣
خیلی از معلمان دنبال روش های جدید برای جذاب کردن کلاس و خلاق کردن و مشارکت بیشتر دادن دانش آموزان هستند.
إن شاءالله در چند پُست در طی روزهای آینده، روش های مختلف و جذاب املا گفتن را ارائه خواهیم داد.
دوستان و عزیزان همکار فرهنگی از تجربه ها زیباشون برای استفاده بقیه همکاران، برای ما ارسال کنند.
1.قرائت املا توسط دانش آموزان ضعیف
معلم متن را به دانش آموزی که انتخاب شده است می دهد وبه اوفرصت می دهد تا متن را مرور کند وموقع املا برای دانش آموزان بخواند وآنها گفته های اورا بنویسند .
2.استفاده از بریده های روز نامه
هر کدام از گروه ها چند ورق روزنامه را با خود به کلاس آورده وکلمه های جدید درس را از داخل آن انتخاب کنند ودر دفتر خود بچسبانند وجمله هایی جدید درست کنند هر گروه که بتواند جمله هایی طولانی تر وبا معناتر درست کند امتیاز بیشتری می گیرد .
3.املای ماهیگیری
ابتدا ترکیبهای صامت ومصوت روی ماهی ها نوشته می شود ودانش آموز ان ماهی را که صید نمودنند ترکیب را خوانه وروی تابلو برای آن کلمه می نویسد ویا کلمه های جدید روی ماهی هانوشته می شود ودانش آموزان بعد از صید ماهی با آن کلمه جمله می سازند ومی توان برای بالا بردن دقت دانش آموزان تشدید،سرکش ،نقطه و...را جا انداخت تا دانش آموز شکل صحیح آن را بنویسد .البته برای شروع این کار لازم است معلم از قبل تعدادی ماهی که قسمت دهان آن گیره کاغذی ویا سوزن ته گرد داشته باشد به همراه آهن ربایی که به شکل قلاب ماهیگیری درست شده باشد آماده نماید .
4.املای ماسه ای
دانش آموز کلمات را روی ظرفی که ماسه یا نمک داشته باشد می نویسد البته این کا ر را می توان در روزهای برفی با مجهز کردن دانش آموزان روی برف در حیاط مدرسه هم انجام داد .
5.املای قطاری
حروف را جدا گانه روی کاغذ نوشته ودر اختیار گروه ها قرار می دهیم وبا مشورت هم کلمه درست می کنند بعد هر کدام با در دست داشتن یک حرف به ترتیب جلوی کلاس آمده مانند واگن های قطار دانش آموزان دیگر با در کنار هم قرار دادن حروف کلمه را می خوانند ومی نویسند .
📌 ادامه دارد.....
🔰روش های خلاق املا برای دانش آموزان 2️⃣
6.استفاده از برگه مچاله شده
در این روش کلمات کلیدی را روی کاغذ نوشته و پس از مچاله کردن آن را در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. دانش اموزان پس از خواندن کلمه مورد نظر به گروه های دیگر سرکشی می کنند، تا کلماتی را که شبیه نوشته خودشان هست پیدا کنند و با گروه جدید یک جمله بسازند.
7.املای آبی
این روش با استفاده از بطری های خالی سس، نوشابه یا قطره چکان و آب قابل اجراست. در این روش دانش آموزان به حیاط مدرسه برده می شوند. کلماتی را معلم می گوید و دانش آموزان با آب و فشار بطری کلمه مورد نظر را روی زمین می نویسد.
8.املای توپی
کلمات کلیدی یا مهم را روی کاغذی نوشته و روی توپی می چسبانیم. هر بار توپ را به طرف یک دانش آموز پرت می کنیم، او پس از دیدن کلمه با آن جمله ای می سازد و آن جمله را به کل کلاس می گوی.
9.کلمه گم شده
چند کلمه را به صورت صحیح روی تابلو می نویسیم، به دانش آموزان می گوییم که به کلمات توجه کنند. یکی از دانش آموزان را از کلاس بیرون می فرستیم و یکی از کلمات را پاک می کنیم تا وقتی دانش آموز وارد کلاس شد، حدس بزند کدام کلمه پاک شده است و آن را مجددا بنویسد.
10.نوبت کیه؟
در این روش بخش های هر کلمه و یا ترکیب ها را در کارت هایی نوشته و به دانش آموزان داده می شود. آموزگار کلمه ای را نام می برد. هر دانش آموزی که با کارتهایی که در دست دارد و می تواند کلمه را بسازد بیرون می آید. یکی دیگر از دانش آموزان به صورت انتخابی یا داوطلب آن کلمه را روی تخته کلاس می نویسد.
📌 ادامه دارد.....