eitaa logo
بانوان فرهیخته ی فلارد
140 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
9.1هزار ویدیو
373 فایل
ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/hosseini12345
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷🌷قسمت دوم 🌷🌷 تومصطفاست هوا نمور است اما این گل آفتاب باسماجت میان دوخط ابرویت جاخوش کرده می گفتی"تو بچه شمال بارون دیده کجا سمیه خانم ومن بچه جنوب آفتاب دیده کجا؟قلیه ماهی و خورشت بامیه وماهی هشووفلافل کجا؟ میرزاقاسمی وفسنجون ترش وکاله کباب و ماهی شکم پرکجا؟ولی قدرت خدا روببین توباچه لذتی قلیه ماهی وماهی هشومی خوری ومن میرزاقاسمی وفسنجون ترش! این نشونه این نیست که روح ما به قواره جسم همدیگه س؟نشونه این نیست که از روز اول ناف مارابه نام هم بریدن؟ درست می گفتی که اقامصطفی راست و درست قسمت وحکمت در این بودکه مامال هم باشیم مایی که درایران به ولایت باهم یکی بودیم هرچند یکی از ما شمالی بود یکی جنوبی من متولد مرداد۱۳۶۵در رشت وتو متولد شهریور۱۳۶۵درشوشتر تو از من یک‌ ماه کوچک تر بودی واین آزارم می داد طوری که همان جلسه اول خواستگاری ازبس چادری که جلوی دهنم گرفته بودم به مامانم گفتم بگو که من یک ماه بزرگ ترم" مادرت شنید وگفت این که چیز مهمی نیست ! راست می گفت چیز مهمی نبودچون تو روز به روز از من بزرگتر شدی انقدر که دیگر در پوست خودت نگنجیدی پوست ترکاندی وشدی یک پارچه ماه ماه شب چهارده حالا هم آمده ام اینجادر محضر خودت خود خودت تا زندگی هشت سال ونیم مان را دوره کنیم .می خواهم تا جایی که میشودبخشی از آن روزها ولحظه ها رادر این ضبط کوچک جابدهم همه آنچه یادم می ایدرابادرخواست نویسنده ای انجام می‌دهم که باوردارداگر تو رابنویسید خیلی از تاریکی هاروشن می‌شود. چه کسی می تواند پیش بینی کندمن که زاده رشت وبزرگ شده سیاهکلم من که چند سال تمام هوای شرجی شمال را به سینه کشیده ام به دلیل شغل پدر که سپاهی بودمهاجرت کنیم به تهران از قضای روزگارتوهم از جایی که هوای شرجی داشت به همراه خانواده کوچ کنی به بند پی یکی از مناطق نزدیک بابلسر استان مازندران وبعدها هم بیایید نزدیک تهران درست همان محله ای که مابعد از چندی به آنجا آمدیم دریای شمال ودنیای جنوب هر دو دریایندهر چند هرکدام رنگ وبووعطروصدای خودرا دارنداگر راهی باز شود هر دو دریا همدیگر را در آغوش می کشند همانطور که روح من وتو همدیگر را پیدا کردندمثل گیاه عشقه دور هم پیچیدند.ما خانواده هفت نفره بودیم پدرومادرم،سجادبرادرم بزرگترم بایک سال تفاوت سنی بامن سبحان برادر دومی ام و صحابه خواهرم واقامحمدکه ته تغاری خانواده رابطه من وسجادکه بقول مادرم شیربه شیربودیم یه جور دیگه بودپدرم اجاره نشین بودوبقول خودش خوش نشین.مادرم هم عاشق مرغ وخروس وغازواردک به ما بچه هابا این پرندگان خیلی خوش می گذشت وقتی از صبح تا شب وسط بازی ها سراغی هم از آنها می گرفتیم وباهاشان بازی می کردیم البته نه مثل آن بار که سجادباچوب دنبالشان کردوحیوان های زبان بسته عصبانی شدندودنبال من کردندوافتادم وپیشانی ام شکست زمان جنگ بود وپدر به جبهه رفته بود ومادر برسر زنان هرجور بود مرا رساند درمانگاه باد خبر را به گوش مادربزرگ وپدر بزرگم رساندان ها که خانه شان ادامه دارد.....✅🌹
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیه ۸۹ سوره انعام أُولَٰٓئِكَ الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ وَ الْحُكْمَ وَ النُّبُوَّةَ ۚ فَإِنْ يَكْفُرْ بِهَا هَٰٓؤُلَآءِ فَقَدْ وَكَّلْنَا بِهَا قَوْمًا لَيْسُوا بِهَا بِكَافِرِينَ : آنان كسانی هستند كه به ایشان كتاب و منصب داوری و نبوّت دادیم؛ پس اگر اینان به این حقایق كفر ورزند، یقیناً گروهی را می ‌گماریم كه نسبت به آنها كافر نیستند. اين آيه همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است و به سه امتياز مهمّ كه پايه همه امتيازات پیامبران بوده اشاره نموده، مى‌ فرمايد: «أُولئِكَ الَّذِينَ آتَيْناهُمُ الْكِتابَ وَ الْحُكْمَ وَ النُّبُوَّةَ؛ آنان کسانی هستند که به ایشان کتاب و منصب داوری و نبوت دادیم » «حكم» در اصل به معنى منع و جلوگيرى است، و از آنجا كه عقل جلو اشتباهات و خلافكاريها را مى ‌گيرد، همچنين قضاوت صحيح مانع از ظلم و ستم است، و حكومت عادل، جلو حكومت هاى نارواى ديگران را مى ‌گيرد، در هر يک از اين سه معنى استفاده مى‌ شود. اگر مشركان و اهل مكّه و مانند آنها اين حقايق را نپذيرند، دعوت پیامبر بدون پاسخ نمى ‌ماند، زيرا جمعيّتى را مأموريت داده‌ كه نه تنها آن را بپذيرند بلكه آن را محافظت و نگهبانى كنند. جمعيّتى كه در راه كفر گام برنمى ‌دارند و در برابر حقّ تسليم هستند که می فرماید: «فَإِنْ يَكْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَكَّلْنا بِها قَوْماً لَيْسُوا بِها بِكافِرِينَ؛ پس اگر اینان به این حقایق کفر ورزند، یقینا گروهی را می گماریم که نسبت به آنها کافر نیستند» 🔹 پيام های آیه ۸۹ سوره انعام 🔹 ✅ ، حقّ حكومت و قضاوت دارند. ✅⚘ ، صلاح پیشگى و راه یافتن به راه مستقیم، از ویژگی های انبیاست. ✅ هر طرفداران و مخالفانى دارد و میان آنان نیز ریزش است و هم رویش. گاهى طرفدار، مخالف و یا مخالف، طرفدار مى‏ شود. مسلمان، مرتدّ و كافر، و کافر مسلمان مى‏ شود. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚امام سجاد(ع): ✨دعاى مؤمن 🌸از سه حال خارج نيست: 🌿يا برايش ذخيره می گردد 🌿يا در دنيا برآورده می شود 🌿يا بلايى را كه می خواهد 🌿به او برسـد دفع می کند پس یکدیگر را دعاکنیم 🙏
🏴 بیان وقایع تاریخی بدون سند 🔷 س ۶۷۴۶: با توجه به اینکه محققین زیادی برخی جریانات مربوط به حادثه قیام حضرت اباعبدالله (علیه السلام) از قبیل جریان عروسی حضرت قاسم (علیه السلام) را رد کرده‌اند آیا بیان این جریان در مداحی و روضه‌ها جایز است؟ ✅ ج: نقل مواردی که مستند به روایتی نیست و یا در تاریخ ثابت نشده است، وجه شرعی ندارد. 🆔 @resale_ahkam
پاسخ درخور توجه و مستند و عاقلانه به ادعای جواز حضور همه جور آدم در عزاداری امام حسین علیه السلام توسط حاج : مجلس عزای امام حسین(ع) پذیرای همه نوع افکار است، اما نه همه نوع ابزار شراب خوار هم شاید به مجلس امام حسین بیاید اما نه با شیشه شراب، قمارباز هم می‌تواند به مجلس امام حسین بیاید اما نه با آلات قمار آن سگ‌باز و میمون‌باز هم می‌توانند به مجلس امام حسین بیایند اما نه با سگ و میمون طبیعتا آن کسی هم که کاشف است و در خیابان‌ها تن‌نمایی می‌‌کند هم می‌تواند به مجلس امام حسین بیاید اما وقتی به مجلس امام حسین وارد شد حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه یعنی با سر لخت و یا تن لخت وارد شود. پس حتماً باید آداب پوشش را رعایت کند. بله دستگاه امام حسین بزرگ است ‌و پذیرای همه افکار و ادیان است. ولی قائده و قانون دارد، احترام دارد. همه نوع آدمی حق دارد وارد مجلس امام حسین شود،حتی آن گنهکار هم حق دارد، اما هیچ‌کس حق ندارد آداب این مجلس را به سخره گرفته و بی‌حرمتی کند. هیچ کس حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه وارد این مجلس شود و حرمت این مجلس را بشکند و قبح زدایی کند. مهمان حرمت دارد به شرط اینکه حرمت صاحب خانه را حفظ کند. وقتی که در یک مسئله کوچک مانند سیگار کشیدن صاحبخانه و یا میهمان به علت حساس بودن و مشکل با دود سیگار مراعات همدیگر را می کنند اما چطور مدعی دوستی اهل بیت و امام حسین و ائمه اطهار علیهم السلام حاضر نیستند حجاب و یا عادت بد و خلاف شرع و گناه را چند ساعتی رعایت کند !!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 شرکت ۱۶ میلیون عزادار در مراسم عاشورای کربلا 🔺رسانه‌های عراق تصاویر هوایی از برگزاری مراسم عظیم عاشورای حسینی در کربلای معلی منتشر کردند. 🔺نایب رئیس کمیسیون خدمات پارلمان عراق: برآورد اولیه ما نشان می‌دهد که حدود ۱۶ میلیون زائر وارد کربلای معلی شدند. شاهد سطح عالی از خدمات رسانی به زائران عزادار در کربلای معلی بودیم. 🔖کانال خبری 20:03👇 🌐 eitaa.com/joinchat/2748973056C49bc959112
41.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ⭕️ نماهنگ زیبای و 🔰 استان یزد؛ شهرستان ابرکوه ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 جایگاه زیارت عاشورا 🤲 کسی که هر روز زیارت عاشورا را بخواند مانند کسی است که در رکاب اباعبدالله علیه السلام بشهادت رسیده باشد. 🎤 به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید.👇 @oshghebaghyatollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏⭐️سخنان این روحانی یزدی را باید به گوش جان شنید 🟢🟢ادب واندیشه🟢🟢
حکم بازی بیلیارد ایت الله خامنه ای (دام ظله العالی) بازي با آلات قمار جائز نيست و تشخيص موضوع با مكلف است. مسائل جديد از ديدگاه علماء و مراجع تقليد، ج4، ص127 و 128   آیت الله سبحانی (دام ظله العالی) بیلیارد در بسیاری از کشورها به عنوان آلت قمار به کار می¬رود. ولی در برخی دیگر، وسیله¬-ی ورزش است، مادامی که در جوامع بشری از آلت قمار بیرون نیامده است بازی با آن، خواه به صورت بُرد و باخت، خواه بدون آن جایز نیست. استفتائات، ج1، ص 364، س آیت الله مکارم شیرازی (دام ظله العالی)) هرگاه از آلت قمار خارج شده باشد و در نزد عرف يک وسيله سرگرمي محسوب شود بازي با آن بدون برد و باخت اشكال ندارد. (آیت الله وحید خراسانی (دام ظله العالی)) اگر بدون برد و باخت باشد بنابر احتياط واجب حرام است و اگر با برد و باخت باشد حرام است. منهاج الصالحين، ج3، ص10، م19 و استفتاء شفاهي از دفتر آیت الله فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)) بازي با وسائلي كه عرفاً آلت قمار محسوب مي‌شود مطلقاً جايز نيست 📚 منبع: سایت جامعه الزهرا سلام الله علیها. ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیه ۸۹ سوره انعام أُولَٰٓئِكَ الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ وَ الْحُكْمَ وَ النُّبُوَّةَ ۚ فَإِنْ يَكْفُرْ بِهَا هَٰٓؤُلَآءِ فَقَدْ وَكَّلْنَا بِهَا قَوْمًا لَيْسُوا بِهَا بِكَافِرِينَ : آنان كسانی هستند كه به ایشان كتاب و منصب داوری و نبوّت دادیم؛ پس اگر اینان به این حقایق كفر ورزند، یقیناً گروهی را می ‌گماریم كه نسبت به آنها كافر نیستند. اين آيه همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است و به سه امتياز مهمّ كه پايه همه امتيازات پیامبران بوده اشاره نموده، مى‌ فرمايد: «أُولئِكَ الَّذِينَ آتَيْناهُمُ الْكِتابَ وَ الْحُكْمَ وَ النُّبُوَّةَ؛ آنان کسانی هستند که به ایشان کتاب و منصب داوری و نبوت دادیم » «حكم» در اصل به معنى منع و جلوگيرى است، و از آنجا كه عقل جلو اشتباهات و خلافكاريها را مى ‌گيرد، همچنين قضاوت صحيح مانع از ظلم و ستم است، و حكومت عادل، جلو حكومت هاى نارواى ديگران را مى ‌گيرد، در هر يک از اين سه معنى استفاده مى‌ شود. اگر مشركان و اهل مكّه و مانند آنها اين حقايق را نپذيرند، دعوت پیامبر بدون پاسخ نمى ‌ماند، زيرا جمعيّتى را مأموريت داده‌ كه نه تنها آن را بپذيرند بلكه آن را محافظت و نگهبانى كنند. جمعيّتى كه در راه كفر گام برنمى ‌دارند و در برابر حقّ تسليم هستند که می فرماید: «فَإِنْ يَكْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَكَّلْنا بِها قَوْماً لَيْسُوا بِها بِكافِرِينَ؛ پس اگر اینان به این حقایق کفر ورزند، یقینا گروهی را می گماریم که نسبت به آنها کافر نیستند» 🔹 پيام های آیه ۸۹ سوره انعام 🔹 ✅ ، حقّ حكومت و قضاوت دارند. ✅⚘ ، صلاح پیشگى و راه یافتن به راه مستقیم، از ویژگی های انبیاست. ✅ هر طرفداران و مخالفانى دارد و میان آنان نیز ریزش است و هم رویش. گاهى طرفدار، مخالف و یا مخالف، طرفدار مى‏ شود. مسلمان، مرتدّ و كافر، و کافر مسلمان مى‏ شود. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
💚 خدا ڪند ڪہ رضایم فقط رضاے تو باشد هواے نفس نباشد،همہ هواے تو باشد خدا ڪند ڪہ گذارت فتد بہ منظر چشمم ڪہ سجده گاه نمازم،جاے پاے تو باشد... ❤️سلام گل همیشہ بهارم💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش 😋😍 با اختلاف خوشمزه‌ترین حلواست😋 . حتما ۱ بار امتحانش کنید، حلوای نارگیل واقعا نظیر نداره🥹😍 هرجوری هم که بخواید میتونید تزیینش کنید که خب این مدل من، ساده و شیکه.🤗🌹 . ✅مواد لازم آرد قنادی: ۱ لیوان روغن مایع: نصف لیوان آب جوش: ۲/۳ لیوان شکر: نصف لیوان (که باید توی آب جوش حل کنید) زعفرون دم شده: ۱ ق غ گلاب: ۲ ق غ پودر نارگیل : نصف لیوان برای داخل حلوا و پودر نارگیل به میزان لازم برای تزیین و غلتوندن 🟠 اگه از پودر نارگیل چرب برای داخل حلوا استفاده کنید عطر و طعمش خیلی خیلی بهتر میشه و بافتشک لطیف تر میشه. آرد رو الک‌ میکنیم و روی حرارت خیلی ملایم ۱۰ دقیقه تفت میدیم تا بوی خامیش گرفته شه ‌ اصلا نباید تغییر رنگ بده ، بعد روغن اضافه میشه و در حد مخلوط شدن تفت میدیم و بعدشم شکر آب رو اضافه میکنیم (طی ۲ مرحله) و بعد گلاب و زعفرون رو اضافه میکنیم و حدود ۵ دقیقه داغ میزنیم تا حلوا جمع شه. بعد از این مدت پودر نارگیلو اضافه میکنیم و در حد مخلوط شدن حدود ۵ دقیقه داغ میزنیم. اگه خیلی خشک بود، یکی دو قاشق گلاب اضافه کنید.🤗 چون میزان جذب رطوبت آردها متفاوته. میتونید قالب بزنید یا مثل من با دست گرد کنید و تو پودر نارگیل بغلتونید و با گل سرخ تزیین کنید. برای زیرش میتونید از کپسول کاغذی هم استفاده کنید که خب برای نذری دادن اینجوری بهتره🥹😍 با تشکر از همکار محترممون فاطمه فغانیان🌹 👩🏻‍🍳🎂دهکده کیک خانگی🎂👩🏻‍🍳 🍰 @dehkade_cake_home 🍰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش 😋😍 فقط با دوتا سیب زمینی 😍 این دونات سیبزمینی یکی از آسون ترین و لذیذ ترین نونهاست😍❤️ دونات سیب زمینی دو عدد سیبزمینی متوسط نصف فنجان از آب سیبزمینی یک عدد تخم مرغ یک قاشق شکر ۱/۲قاشق مخمر نمک و فلفل و هر ادویه ای که دوست داشتید ۵۰۰گرم آرد همه مواد با هم مخلوط کنید و یک ساعت استراحت بدید بعد چونه گرفته و هر دو طرفش سرخ کنید . خیلی خیلی لذیذه اصلا یه طعم معرکه ای داره حتما امتحان کنید با تشکر از همکار محترممون فاطمه بانو🌹 👩🏻‍🍳🎂دهکده کیک خانگی🎂👩🏻‍🍳 🍰 @dehkade_cake_home 🍰
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیه ۸۹ سوره انعام أُولَٰٓئِكَ الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ وَ الْحُكْمَ وَ النُّبُوَّةَ ۚ فَإِنْ يَكْفُرْ بِهَا هَٰٓؤُلَآءِ فَقَدْ وَكَّلْنَا بِهَا قَوْمًا لَيْسُوا بِهَا بِكَافِرِينَ : آنان كسانی هستند كه به ایشان كتاب و منصب داوری و نبوّت دادیم؛ پس اگر اینان به این حقایق كفر ورزند، یقیناً گروهی را می ‌گماریم كه نسبت به آنها كافر نیستند. اين آيه همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است و به سه امتياز مهمّ كه پايه همه امتيازات پیامبران بوده اشاره نموده، مى‌ فرمايد: «أُولئِكَ الَّذِينَ آتَيْناهُمُ الْكِتابَ وَ الْحُكْمَ وَ النُّبُوَّةَ؛ آنان کسانی هستند که به ایشان کتاب و منصب داوری و نبوت دادیم » «حكم» در اصل به معنى منع و جلوگيرى است، و از آنجا كه عقل جلو اشتباهات و خلافكاريها را مى ‌گيرد، همچنين قضاوت صحيح مانع از ظلم و ستم است، و حكومت عادل، جلو حكومت هاى نارواى ديگران را مى ‌گيرد، در هر يک از اين سه معنى استفاده مى‌ شود. اگر مشركان و اهل مكّه و مانند آنها اين حقايق را نپذيرند، دعوت پیامبر بدون پاسخ نمى ‌ماند، زيرا جمعيّتى را مأموريت داده‌ كه نه تنها آن را بپذيرند بلكه آن را محافظت و نگهبانى كنند. جمعيّتى كه در راه كفر گام برنمى ‌دارند و در برابر حقّ تسليم هستند که می فرماید: «فَإِنْ يَكْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَكَّلْنا بِها قَوْماً لَيْسُوا بِها بِكافِرِينَ؛ پس اگر اینان به این حقایق کفر ورزند، یقینا گروهی را می گماریم که نسبت به آنها کافر نیستند» 🔹 پيام های آیه ۸۹ سوره انعام 🔹 ✅ ، حقّ حكومت و قضاوت دارند. ✅⚘ ، صلاح پیشگى و راه یافتن به راه مستقیم، از ویژگی های انبیاست. ✅ هر طرفداران و مخالفانى دارد و میان آنان نیز ریزش است و هم رویش. گاهى طرفدار، مخالف و یا مخالف، طرفدار مى‏ شود. مسلمان، مرتدّ و كافر، و کافر مسلمان مى‏ شود. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
☘༻‌﷽‌༺☘ 🔸مساله عفت زنان آن قدر مهم است که حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه در دعای شریف این چنین فرمودند: « وعلی النساء بالحیاء و العفه...» و پروردگارا به زنان امت من  و  ارزانی دار...! 📚فرازی از دعای امام زمان منتظر امام زمان سعی می‌کنه که ظاهرش هم امام زمانی پسند باشه👌 ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🤲 اللّٰھـُــم ؏جـــِّل لِوَلـیڪَ الفــَرَجـْــ
🔴 💠 یک راه حل برای بی‌مورد همسر این است که از او بخواهید تمام انتقادات خود را نسبت به شما روی بنویسد و به شما بدهد. 💠 بعد از خواندن به هیچ وجه در صدد دفاع از انتقاداتش برنیایید چون نتیجه‌ی عکس می‌گیرید حتی اگر حق با شماست صبوری کنید و گارد نگیرید. فقط به او با خوشرویی بگویید می‌کنم عیبهایم را برطرف کنم. 💠 انتقادات او را چندین دفعه با دقّت بخوانید و خود را جای او بگذارید تا بتوانید او را درک کنید. 💠 این‌کار او را از لحاظ روحی تخلیه کرده و به او نسبی می‌دهد. 💠 مهم‌تر اینکه این‌کار برای رشد و بالا رفتن شما تمرین بسیار مفیدی است و یقیناً با استقبالِ شما از انتقاداتش، خاص و ویژه‌ای پیدا خواهید کرد. 🆔 @khanevadeh_313
🔴غربی ها هم میدانند حجاب، زن را قدرتمند می‌کند اما جنبش زن زندگی همچنان به دنبال فساد اجتماعی زن است. باور میکنید این شرح زندگی زنان محجبه ایرانی توسط غربی هاست👇👇 📌پروفسور پیتر آوری، از بزرگترین ایران شناسان ،در کتاب تاریخ معاصر ایران درباره آثار اجتماعی حجاب زنان ایران می‌نویسد: "در گذشته اگر چه زنان حجاب داشتند ودر برابر مردهای نامحرم _به جز اقوام نزدیک خود_ظاهرنمیشدند،اما از نفوذ چشمگیری در امور داخلی خانه ونیز امور دولتی برخوردار بودند. آزادانه ،رفت وآمد می‌کردند ،به بازار وخانه دوستان خود می‌رفتند ‌.معمولا زن ها به زیارت عتبات می‌رفتند، که دورترین آنها مشهد(در استان خراسان )ونجف وسایر عتبات در عراق بود. تعداد سفرهایی که زنان ثروتمند ایرانی می رفتند ،بیش‌از یک زن انگلیسی بود با این که حجاب با محدودیت های همراه بود ،اما مزایایی نیز داشت. وقتی زن حجاب داشت کسی او را نمیشناخت،که این موضوع مطلوب می‌نمود. نه تنها زیبایی زن، بلکه زشتی اورا هم می‌پوشاند. زنان از پشت روبنده ،قادر به اعمال قدرت زیادی بودند" ⏪غرب اگر امروز به دنبال بی حجابی زن است چون میداند زنِ باحجاب، قدرت سیاسی وفرهنگی زیادی در مقابله با استعمار وتمدن غربی دارد. منابع : ۱_پروفسور پیتر آوری ،تاریخ معاصر ایران ،ترجمه محمد رفیعی مهر آبادی، تهران،چاپخانه حیدری ،ص ۷۴ ۲_کافه تاریخ ✍عالیه سادات ___________________ به ما بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2336751715C0fba986b70
👈✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیه ۹۱ سوره انعام وَ مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِٓ إِذْ قَالُوا مَآ أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَىٰ بَشَرٍ مِنْ شَيْءٍ ۗ قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَآءَ بِهِ مُوسَىٰ نُورًا وَهُدًى لِلنَّاسِ ۖ تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِيسَ تُبْدُونَهَا وَ تُخْفُونَ كَثِيرًا ۖ وَ عُلِّمْتُمْ مَا لَمْ تَعْلَمُوٓا أَنْتُمْ وَ لَآ آبَآؤُكُمْ ۖ قُلِ اللَّهُ ۖ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ : آنان خدا را آن گونه كه شایسته ی اوست نشناختند، وقتی كه گفتند: خدا بر هیچ بشری چیزی نازل نكرده. بگو: كتابی را كه موسی آورده چه كسی نازل كرده است؟ كتابی كه برای مردم نور و هدایت است، شما آن را در صفحه‌ هایی قرار می‌ دهید، بخشی از آن را آشكار می‌ كنید و بسیاری از آن را پنهان می‌ دارید و حال آنكه حقایقی به شما آموخته شد كه نه شما می‌ دانستید و نه پدرانتان می دانستند. بگو: خدا سپس آنان را رها كن تا در باطل گویی و خرافاتشان بازی كنند. 🌷 : خدا را آنگونه که شایسته ی اوست نشناختند 🌷 : جمع قرطاس، صفحه و چیزی که در آن می نویسند 🌷 : آن را آشکار می کنید َتُخْفُونَ 🌷 : پدرانتان 🌷 : آنها را ترک کن 🌷 : از خوض یعنی داخل شدن در آب، داخل شدن در امور دیگر که در اینجا منظور کار باطلشان 🌷 : بازی می کنند : این آیه همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است. نقل شده كه جمعى از يهوديان گفتند: اى محمّد! آيا راستى خداوند كتابى بر تو فرستاده است؟ فرمود: آرى! آنها گفتند: به خدا سوگند كه خداوند هيچ كتابى از آسمان فرو نفرستاده است! که این آیه نازل شده است و به آنها پاسخ داد. از شأن نزول فوق و لحن آيه در مى‌ يابيم اين آيه درباره است. نخست مى‌ فرمايد: «وَ ما قَدَرُوا اللّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قالُوا ما أَنْزَلَ اللّهُ عَلى بَشَرٍ مِنْ شَيْءٍ: آنان خدا را آنگونه که شایسته ی اوست نشناختند وقتی که گفتند: خدا بر هیچ بشری چیزی نازل نکرده» به پيامبرش دستور مى‌دهد كه در جواب آنها «قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْكِتابَ الَّذِي جاءَ بِهِ مُوسى نُوراً وَ هُدىً لِلنّاسِ: بگو: کتابی را که موسی آورده چه کسی نازل کرده است؟ کتابی که برای مردم نور و هدایت است» «تَجْعَلُونَهُ قَراطِيسَ تُبْدُونَها وَ تُخْفُونَ كَثِيراً: شما آن را در صفحه هایی قرار می دهید، بخشی از آن را آشکار می کنید و بسیاری از آن را پنهان می دارید» آنچه از تورات که به سود آنها بود آشکار می کردند و آنچه که به ضررشان می دانستند پنهان می کردند. سپس می فرماید: «وَ عُلِّمْتُمْ ما لَمْ تَعْلَمُوا أَنْتُمْ وَ لا آباؤُكُمْ: و حال آنکه حقایقی به شما آموخته شد که نه شما می دانستید و نه پدرانتان می دانستند» در پايان آيه به صلّى اللّه عليه و آله و سلم دستور مى‌ دهد كه تنها را ياد كن و آنها را در باطل گویی و خرافات و لجاجت خود رها ساز» زيرا آنها جمعيّتى هستند كه و آيات او را به بازى گرفته ‌اند «قُلِ اللّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ: بگو: خدا، سپس آنان را رها کن تا در باطل گویی و خرافاتشان بازی کنند» 🔹 پیام های آیه ۹۱ سوره انعام 🔹 ✅ فرستادن پیامبران و كتاب های آسمانى، لطفى از سوى به بندگان است. كسانى كه آنان را انكار مى‏ كنند، در واقع منكر لطف، رحمت و حكمت الهى‏ اند. ✅ به شبهاتى كه القا مى‏ شود باید پاسخ داد. ✅ اصلى، نور و هدایت بوده است. ✅ در مطالبى بوده كه علماى یهود آنها را كتمان كرده‏ اند. ✅ مبلّغان دینى باید بدون مصلحت‏ اندیشى بى ‏مورد، معارف و حقایق را براى مردم بیان نمایند. ✅ بدون ، دست انسان از معارف بسیارى، كوتاه است. ✅ وظیفه‏ ى ، ابلاغ است، نه اجبار ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضد انقلاب شدن افراد انقلابی در بیانات رهبری پ.ن : انحراف آروم آروم ایجاد میشه. یه جایی باید سکوت کنی و سکوت نمیکنی . یه جایی هم باید اقدام کنی ولی سکوت رو انتخاب میکنی. منافع شخصی و باندی و جناحی رو به دستور خدا ترجیح میدی. فرمایشات آقا رو با توجیهات مختلف کنار میذاری و فقط به فکر خوشایند فالوئر و دوست و رفیق و صاحبان قدرت و ثروت هستی. مراقب باش، انحراف یک شبه رخ نمیده.
♨️ یعنی اینکه من یک شیء عام‌المنفعه نیستم؛ یک انسانم! انسانیت من به همه نفع میرساند اما زیبایی من فقط متعلق به یک نفر است؛ مردی که حاضر شود، اسم مرا در شناسنامه‌اش و مهر مرا در قلبش، تا همیشه ثبت کند! حجاب یعنی اینکه من، علاوه بر آرامش زندگی خودم، مراقب آرامش زندگی دیگر زنان جامعه‌ هم هستم و با خودنمایی قلب شوهرانشان را فریفته نخواهم کرد.
من اگر روضه‌خوان بودم برای شام غریبان قرارِ جلسه را جایی بیرون شهر می‌گذاشتم، وسط یک تکه بیابانِ تاریک، کنار جاده‌. بیابان همینجوریش هول دارد. شب هم که باشد دیگر جای خود دارد. می‌گفتم حاشیه‌ی جاده موکت پهن کنند، تا رد نور و صدای ماشین‌هایی که گاه و بی‌گاه از آن طرفها عبور می‌کنند، فضا را وهم‌آورتر کند! مستمعهایم را برمی‌داشتم و با خودم می‌آوردم توی بیابان و می‌گذاشتم سُکر و سکوتِ صحرا رعب به دلشان بیندازد. شام غریبان را نمی‌شود توی حسینیه گرفت، آخر برای آدمهایی که وسط بیابان نباشند چطوری باید روضه‌ی بیابان خواند؟ برای زنهایی که خیالشان از بابت فرزندها تخت باشد چطور باید روضه‌ی اضطرابِ مادرها خواند؟ جمعیتی را که هیچ دلهره و هیچ ترسی ندارند چطور باید برای ترسیده‌ها گریاند؟ دلِ زنهای تکیه داده به پشتی و صندلی را چطور می‌شود با یاد زنهای تکیه زده به چوبهای نیم‌سوخته سوزاند؟ آدمهای زیر یک سقف امن را چطور می‌شود به یاد آواره‌های وسط یک بیابان گریاند؟ مستمع‌ها را میاوردم توی بیابان و می‌گفتم مثل امشبی یک جایی شبیه اینجا، هشتاد زن و بچه‌ی داغ‌دیده‌ی لطمه‌خورده‌ی آواره را زینب از دور تا دور دشت جمع کرده و زیر یک چادر نیم‌سوخته پناه داده، این‌ بچه‌های زخمی، این زن‌های شلاق‌خورده، این طفلهای ترسیده، این مخدره‌های آسیب‌دیده، این حرم غارت‌زده، این لشکر ورشکسته، این لب‌های ترک‌خورده، این پاهای تاول‌زده، این جان‌های رمق از دست‌داده، این آدمهای مصیبت‌دیده، این‌ها را همه باید زینب تیمار می‌کرده، باید نفر به نفر تسکینشان می‌داده، باید تسلیِ قلبِ مادرها می‌شده، باید بچه‌ها را آرام می‌کرده، تازه باید بیرون خیمه را هم می‌پاییده و نگهبانی می‌داده... باید از فرات هم آب می‌آورده و به این آدمهای لت و پار می‌نوشانده، باید توی این فاصله که تا لب فرات می‌رفته حواسش به قهقه‌ی دشمن هم می‌بوده که یه وقت دوباره سمت حرم خیز نگیرد، تازه باید لحظه لحظه حرارتِ تنِ زین‌العابدین را هم می‌سنجیده که یک موقع زیر تب از دست نرود. باید بچه‌ها را در آغوش می‌گرفته شاید کمی آرام شوند، باید زنها را دلداری می‌داده شاید کمتر بی‌تاب شوند. بعد همانطور که اشک امانم را بریده بود می‌گفتم همه‌ی این زنها که از قبیلِ زینب و رباب و سکینه نبودند، خیلی‌هایشان زن و بچه‌ی اصحاب بودند، همین زنهای معمولیِ شهر که کمتر صبوری بلدند، کمتر از عهده‌ی اشکها و غمهای خودشان برمی‌آیند، بار همه‌ی اینها را زینب به دوش کشیده، زینبی که خودش نباید اشک می‌ریخته، آخر چشم همه‌ی این هشتاد و چند زن و بچه دنبال زینب بوده، کافی بوده زینب یک ذره ضعف نشان بدهد تا اینها همه از هم بپاشند. امشب را زینب چطور به صبح رسانده؟ چطور اینهمه زن و بچه‌ی بی‌تاب را آرام کرده؟ اینها را می‌گفتم و می‌گذاشتم اهل مجلسم چند دقیقه فقط به گریه‌های بی‌تاب سرکنند. نگاهشان را سمت بیابان بچرخانند و از خودشان بپرسند یک زن وسط یک بیابان چطور از عهده‌ی اینهمه برآمده؟! خوب که گریه‌هایشان را کردند باز ادامه می‌دادم کاش فقط همین یک شب بود، کاش فقط غصه‌ی جراحتهای همان یک عصر بود... تازه صبح یازدهم که حرامی‌ها شتر بی‌جهاز آورده‌اند زینب این هشتاد و چند نفر را دانه دانه بر مرکب نشانده، حساب کنید فقط همین یک کار چقدر توان از زینب برده؟ چقدر آب دهانش را خشکانده؟ تازه اینها هنوز شروع واقعه بوده، این کاروان باید چهل منزل می‌رفته، زینب باید چهل منزل هر چه حادثه گرد این کاروان بوده را به دوش می‌کشیده، جای همه‌ی‌شان کتک می‌خورده، خواب به چشمش حرام می‌کرده، گرسنگی و تشنگی به جان می‌خریده، باید خودش را سپر همه‌ی بلاها می‌کرده... با خودتان حساب کنید زینب چطوری اینهمه را از سرگذرانده؟! بعد همینجور که اشک می‌ریختم از جا برمی‌خاستم رو به بیابان با گریه‌های بلند می‌گفتم یک جایی شبیه اینجا، نَه خیلی بدتر و ترسناک‌تر از اینجا زن و بچه‌ی ابی‌عبدالله آواره و بی‌کس شب را سرکرده‌اند، گِل به سر بگیرید و برای بچه‌های حسین از غصه بمیرید... اینها را می‌گفتم و می‌رفتم سمتِ تاریکی تا مستمعها هم از جا برخیزند و همان حوالی پراکنده شوند، هر کدام نزدیک یک بوته خار بنشینند و تا خود صبح دم یا زینب بگیرند... ✍ملیحه سادات مهدوی اجر این روضه و اشکهایش تقدیم به آن مجلل‌بانویی که ابی‌عبدالله به قنوت نماز شبِ او توسل جسته...
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیه ۹۲ سوره انعام وَ هَٰذَا كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ مُصَدِّقُ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَ لِتُنْذِرَ أُمَّ الْقُرَىٰ وَ مَنْ حَوْلَهَا ۚ وَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ يُؤْمِنُونَ بِهِ ۖ وَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ : و این [قرآن‌] كتابی است پرفایده، كه ما آن را نازل كردیم، تصدیق كننده كتاب‌های آسمانی پیش از خود است، برای این است كه مردم مكّه و كسانی را كه پیرامون آنند انذار دهی؛ و آنان كه به آخرت ایمان دارند به آن ایمان می‌ آورند، و آنان همواره بر نمازشان محافظت می ‌كنند. 🌷 : پر فایده 🌷 : تصدیق کننده 🌷 : برای این است که انذار دهی 🌷 : منظور مکه است 🌷 : پیرامون آن 🌷 : نمازشان این آیه همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است و به دنبال بحثى كه درباره كتاب آسمانى يهود در آيه گذشته عنوان شد در اينجا به كه يک كتاب ديگر آسمانى است اشاره مى ‌شود، و در حقيقت ذكر تورات مقدّمه ‌اى است براى ذكر قرآن تا تعجّبی از نزول يک كتاب آسمانى، بر يک بشر، نكنند. نخست مى‌ فرماید: «وَ هذا كِتابٌ أَنْزَلْناهُ؛ و این [قرآن] کتابی است پرفایده، که ما آن را نازل کردیم» «مُصَدِّقُ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ؛ تصدیق کننده کتاب های آسمانی پیش از خود است» منظور از اين كه كتاب های مقدسّه پيشين را تصديق مى‌ كند آن است كه تمام نشانه‌ هايى كه در آنها آمده است بر آن تطبيق مى ‌نمايد. بنابراين، هم از نظر محتوا و هم از نظر اسناد و مدارک تاريخى نشانه‌هاى حقانيّت در آن آشكار است. سپس هدف نزول را چنين توضيح مى‌ دهد «وَ لِتُنْذِرَ أُمَّ الْقُرى وَ مَنْ حَوْلَها؛ برای این است که مردم مکه و کسانی را که پیرامون آن هستند انذار دهی» اگر به «امّ القرى» مى‌گويند به خاطر اين است كه اصل و آغاز پيدايش تمام خشكی هاى روى زمين است در روايات متعدّدى مى ‌خوانيم، خشكی هاى زمين از زير خانه كعبه گسترده شدند و از آن به نام «دحو الارض (گسترش زمين) ياد شده است. بنابراين «و من حولها؛ و كسانى كه پيرامون آن هستند» تمام مردم روى زمين را شامل مى ‌شود. و در پايان آيه مى ‌فرمايد: «وَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ هُمْ عَلى صَلاتِهِمْ يُحافِظُونَ؛ و کسانی که به ایمان دارند به آن ایمان می آورند و آنان همواره بر نمازشان محافظت می کنند» 🔹پيامهای آیه ۹۲ سوره انعام🔹 ✅ ، در بردارنده‏ ى همه بركات است. ✅ ، هماهنگ با كتاب های آسمانى دیگر و تصدیق كننده آنهاست و این نشانه‏ ى وحدت هدف و الهى بودن آنهاست. ✅ عقیده به و ، در كنار هم است. ✅ روشن‏ترین مظهر ، نماز است. ✅ ایمان به آخرت، از عوامل مراقبت بر است. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری