eitaa logo
بانوان فرهیخته ی فلارد
141 دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
9.5هزار ویدیو
377 فایل
ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/hosseini12345
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_494779497.pdf
130K
📗طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن کریم 💠 فایل pdf جلسه پنجم ایمان و پایبندی به تعهدات "آن کسی که مومن است و می‌خواهد مومن بماند و از ثمرات مومن بودن بهره ببرد؛ در مقابل همه‌ی احکام خدا باید احساس تعهد کند..!" 🔺قرآن در مقام توبیخ با بنی‌اسرائیل می‌فرماید "اَفَتومِنونَ بِبَعضِ الکِتاب وَ تَکفُرونَ بِبَعض" به بعضی از دین ایمان دارید، به آن جاهای بی‌دردسرِ راحتش مومنید و متعهد، به بعضی دیگر از دین بی‌ایمانید، بی‌عقیده‌اید؟! مگر می‌شود این‌جور چیزی؟! مگر می‌توان تفکیک قائل شد میان دو سخن و دو فرمان که هر دو از یک مبدأ و یک نقطه سرچشمه گرفته است؟! وعده‌هایی هم که برای ایمان و مومنین داده شده مال آن ایمان است نه مال این ایمان. اگر گفتند مومنین پیروزند آن‌چنان مومنینی را گفتند و پیروزند قطعاً. اگر گفتند دست خدا همراه مومنان است یعنی همراه آن‌چنان مومنانی است. اگر گفتند طبیعت با مومن همکاری و همراهی می‌کند با آن‌جور مومنی گفتند نه با مثل من و شما! ادامه در pdf🔻 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | هرچه کاشتی همان را به شما خواهند داد ✏️ شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🌙 💻 Farsi.Khamenei.ir 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
ا❁﷽❁ا ✋ ❣ ❣ سلام ای همه هَستیَم، تمام دلم سلام ای که به نامت، سرشته آب و گلم سلام حضرت دلبر، بیا و رحمی کن به پاسخی بنوازی تو قلب مُشتعلم امام خوب زمانم، آرام جانم هر کجا که هستید با هزاران عشق و ارادت سلام... اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآنِ 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥جلسه تلاوت قرآن در چهارباغ اصفهان 😍 @Qomonline قم‌آنلاین، کانون اخبار مهم🔝
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم سوره اعراف، آیه ۱۷۶ 💥وَ لَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَاهُ بِهَا وَ لَٰكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الْأَرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَاهُ ۚ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ إِن تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُكْهُ يَلْهَث ۚ ذَّٰلِكَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا ۚ فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ : و اگر مى خواستیم، (مقام) او را بااین آیات (و علوم الهى) بالا مى بردیم. ولى (اجبار، برخلاف سنّت ماست. پس او را به حال خود رها کردیم و) او به پستى گرایید، و از هواى نفس خود پیروى کرد. مَثَل او همچون سگ (هار) است که اگر به او حمله کنى، زبانش را بیرون مى آورد، و اگر او را به حال خود واگذارى، باز زبانش را بیرون مى آورد. (گویى چنان تشنه دنیاست که هرگز سیراب نمى شود.) این مَثَل گروهى است که آیات ما را تکذیب کردند. این داستانها را (براى آنها) بازگو کن، شاید بیندیشند (و بیدار شوند). : اگر مى خواستیم، مى توانستیم او را در همان مسیر حق به اجبار نگاه داریم و به وسیله آن آیات و علوم، به او مقام والا بدهیم (وَ لَوْ شِئْنا لَرَفَعْناهُ بِها). ولى مسلّم است نگاهدارى اجبارى افراد در مسیر حق با سنت پروردگار که سنت اختیار و آزادى اراده است، سازگار نیست و نشانه شخصیت و عظمت کسى نخواهد بود، از این رو بلافاصله اضافه مى کند: ما او را به اختیارش واگذاردیم و او به جاى این که با استفاده از علوم و دانش خویش، هر روز مقام بالاترى را بپیماید به پستى گرائید و بر اثر پیروى از هوا و هوس مراحل سقوط را طى کرد (وَ لکِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الأَرْضِ وَ اتَّبَعَ هَواهُ). أَخْلَدَ از ماده اِخْلاد به معنى سکونت دائمى در یکجا اختیار کردن است. بنابراین أَخْلَدَ اِلَى الأَرْضِ یعنى براى همیشه به زمین چسبید که در اینجا کنایه از جهان ماده، زرق و برق و لذات نامشروع زندگى مادى است. آنگاه این شخص را به سگى تشبیه مى کند که همیشه زبان خود را همانند حیوانات تشنه بیرون آورده، مى فرماید: او همانند سگ است که اگر به او حمله کنى دهانش باز و زبانش بیرون است و اگر او را به حال خود واگذارى باز چنین است (فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَیْهِ یَلْهَثْ أَوْ تَتْرُکْهُ یَلْهَثْ). او بر اثر شدت هواپرستى و چسبیدن به لذات جهان ماده، یک حال عطش نامحدود و پایان ناپذیر به خود گرفته که همواره دنبال دنیاپرستى مى رود، نه به خاطر نیاز و احتیاج، بلکه به شکل بیمار گونه اى همچون یک سگِ هار که بر اثر بیمارى هارى حالت عطش کاذب به او دست مى دهد و در هیچ حال سیراب نمى شود، این همان حالت دنیاپرستان و هواپرستان دون همت است، که هر قدر بیندوزند باز هم احساس سیرى نمى کنند. سپس، اضافه مى کند: این مَثَل مخصوص این شخص معین نیست، بلکه مثالى است براى همه جمعیت هائى که آیات خدا را تکذیب کنند (ذلِکَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا). و مى افزاید: این داستان ها را براى آنها بازگو کن، شاید درباره آن بیندیشند و مسیر صحیحى را پیدا کنند (فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ). ✍تهیه و تنظیم : عاشوری
2024_03_16_20_20_18_128kbs.mp3
3.86M
🔸 🔸 🔻 کفاره تاخیر 1⃣ 🎙 با بیان : حجت الاسلام 🆔@stiker_ha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫🌸دلتون میاد خونه هاتون رو از این گوله های نمک خالی بذارید؟ 🔺دست بجـــــــنبونید😉 🥀🤍و به خونه هاتون صفا و برکت و دل خوشی رو هدیه بدید👌 🥀🌸
4_5931639892097371064.mp3
4.62M
♨️آیا می‌بخشد؟ 🎙حجت الاسلام 🌙 🌺🌺🌺🌺 🕌@ziarat_et
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم سوره اعراف، آیه ۱۷۷ سَاءَ مَثَلًا الْقَوْمُ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَأَنفُسَهُمْ كَانُوا يَظْلِمُونَ : چه بد است مَثَل گروهى که آیات ما را تکذیب کردند، و تنها به خودشان ستم مى نمودند! : این آیه و آیه بعد، در واقع یک نتیجه کلى و عمومى از سرگذشت علماى دنیاپرست گرفته، نخست مى گوید: چه بد مَثَلى دارند آنها که آیات ما را انکار کردند و چه بد عاقبت و سرنوشتى در انتظار آنها است(ساءَ مَثَلاً الْقَوْمُ الَّذینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا). ولى آنها به ما ظلم و ستم نمى‌کردند، بلکه بر خویشتن ستم روا مى داشتند (وَ أَنْفُسَهُمْ کانُوا یَظْلِمُونَ). چه ستمى از این بالاتر که سرمایه هاى معنوى علوم و دانشهاى خویش را که مى توانست باعث سربلندى خود آنها و جامعه هایشان گردد در اختیار صاحبان زر و زور مى گذاردند و به بهاى ناچیز مى فروختند و سرانجام خود و جامعه اى را به سقوط مى کشاندند. ✍تهیه و تنظیم : عاشوری
💠 دعای روز هفتم ماه 🔹 اللّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیامِهِ وَ قِیامِهِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکرَک بِدَوَامِهِ بِتَوْفِیقِک یا هَادِی الْمُضِلِّینَ. 🔸 خدایا مرا در این ماه بر روزه و شب زنده‌داریش یاری ده، و از لغزش‌ها و گناهان دورم بدار، و ذکرت را همواره روزی‌ام کن، به توفیقت‌ ای راهنمای گمراهان.
4_527607474996379809.mp3
4.22M
جزء 7 تند خوانی استاد آقایی « هرکس که در ماه رمضان يک آيه از قرآن تلاوت کند، ثواب کسى را دارد که در ماههاى ديگر کل قرآن را ختم کرده باشد.» «قرائت قرآن به نیت تعجیل در فرج امام زمان» 🙏♥
📚 خلال دندان برای روزه 💠 سؤال: آیا روزی که قصد داریم روزه بگیریم باید قبل از اذان صبح دندانها را خلال کنیم؟ ✅ جواب: اگر بدانید که در صورت خلال نکردن یا مسواک نزدن یا مانند آن، در هنگام روزه غذای بین دندانها از گلو فرو می رود، باید برای رفع غذای بین دندانها اقدام کنید و اگر کاری نکنید و در بین روز غذا فرو رود، روزه باطل می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکات کلیدی جزء هفتم🌹 ┄┅─ ✵@stiker_ha ✵─┅┄
احکام_روزه_جلسه_دوازدهم_eitaa_combanoyealam.mp3
3.35M
احکام روزه ماه رمضان جلسه دوازدهم گروه ها و افرادی که روزه گرفتن برایشان واجب نیست👇 البته با توضیحاتی که داده می شود در مورد قضای روزه وفدیه 👇چهار گروه هستند ۱- گروه سالمندان، سالمندانی که به سبب پیری به هیچ عنوان توان روزه گرفتن ندارند و سالمندانی که می توانند روزه بگیرند ولی این روزه گرفتن برایشان سختی وعسر وحرج و مشقت فوق العاده دارد وتوضیحاتی در مورد فدیه ۲-کسانی که زیاد تشنه می شوند ۳- زنان باردار وحامل ۴- زنان شیرده
«لیست وجوهات شرعی» یک سال نماز قضا: ۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان یک ماه روزه: ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان کفاره یک روز روزه عمد: ۹۶۰.۰۰۰ تومان کفاره یک روز روزه عذر: ۱۶.۰۰۰ تومان حداقل فطریه هر نفر: پایان ماه رمضان اعلام می‌گردد. کفاره عهد برای هر مورد (اطعام ۶٠ فقیر): ۹۶۰.۰۰۰ تومان کفاره قسم یا نذر برای هر مورد (اطعام ۱۰ فقیر): ۱۶۰.۰۰۰ تومان یک دوره ختم قرآن: ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان قربانی: ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان عقیقه: ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان مشارکت در قربانی:**** «شماره کارت و حساب برای واریز وجوهات» شماره حساب (خمس): ٠١٠۵٢٢٧٠٨٧٠٠١ شماره کارت (خمس): ١۶٧٣-٩٩۵١-٩٩١٨-۶٠٣٧ شماره شبا (خمس): ۵۵٠١٧٠٠٠٠٠٠٠١٠۵٢٢٧٠٨٧٠٠١ شماره کارت (کفاره): ۴٣٩٣-۵٠٠٠-٩٩٧٧-۶٠٣٧ شماره کارت (مظالم): ۴۴٠١-۵٠٠٠-٩٩٧٧-۶٠٣٧ درگاه اینترنتی پرداخت وجوهات: https://www.leader.ir/fa/monies کانال اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در قم 🆔 @KHAMENEI_QOM
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم سوره اعراف، آیه ۱۷۳ 💥أَوْ تَقُولُوا إِنَّمَا أَشْرَكَ آبَاؤُنَا مِن قَبْلُ وَكُنَّا ذُرِّيَّةً مِّن بَعْدِهِمْ ۖ أَفَتُهْلِكُنَا بِمَا فَعَلَ الْمُبْطِلُونَ : یا بگویید: «پدرانمان پیش از این مشرک بودند، ما هم فرزندانى بعد از آنها بودیم. (و چاره اى جز پیروى نداشتیم.) آیا ما را به آنچه اهل باطل انجام دادند مجازات مى کنى؟!» : اشاره به هدف دیگر این پیمان کرده، مى فرماید: این پیمان را به خاطر آن گرفتیم که نگوئید: پدران ما پیش از ما بت پرست بودند و ما هم فرزندانى بعد از آنها بودیم و چاره اى جز تبعیت از آنها نداشتیم آیا ما را به گناه افراد بیهوده کار، مجازات مى کنى ؟ (أَوْ تَقُولُوا إِنَّما أَشْرَکَ آباؤُنا مِنْ قَبْلُ وَ کُنّا ذُرِّیَّةً مِنْ بَعْدِهِمْ أَ فَتُهْلِکُنا بِما فَعَلَ الْمُبْطِلُونَ). ✍تهیه و تنظیم : عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 استاد قرائتی 🕋همه کاره خداست. 📖﴿ذَٰلِكُمُ ٱللَّهُ رَبُّكُمۡۖ لَآ إِلَٰهَ إِلَّا هُوَۖ خَٰلِقُ كُلِّ شَيۡءٖ فَٱعۡبُدُوهُۚ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيۡءٖ وَكِيلٞ﴾ ١٠٢ انعام 📚 🔹﴿ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ﴾خدا[یی با این عظمت که نشانه‌های عظمتش در آیات پیشین بیان شده،] پروردگار شماست [و با این عظمت، دیگر جایی برای دل بستن به دیگران و شریک گرفتن در عبادت باقی نمی گذارد.] 🔸﴿لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ﴾غیر از خدای متعال، هیچ کس دیگری این شأنیت را ندارد که حیران و خاضع در برابر او شوید. 🔹﴿خَـٰلِقُ كُلّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ﴾اوست که همه چیز را آفریده [و بقیه مخلوق او هستند،]پس باید او را بپرستید. [لذا هیچ انسانی نمی‌تواند خودش را در مخلوق،بودن بالاتر از دیگر انسان‌ها بداند تا به واسطه آن برتری، پرستیده شود.] 🔸﴿وَهُوَ عَلَى كُلّ شَيْءٍ وَكِيلٌ﴾ و او عهده دار همه چیز است. [همه می‌توانند بدون ترس از وجود معارض یا شریک با خیال راحت به او تکیه کنند. ] 🔰 سطر سطرِ 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
⭕️پرسش: آیا جویدن آدامس و سقز روزه را باطل می کند؟ 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_495266721.pdf
121.3K
📗طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن کریم 💠 فایل pdf جلسه هفتم نویدهای۲ "یکی از چیزهایی که راه‌رو راه هدف و مقصود اگر داشته باشد بهتر می‌تواند حرکت کند و بیشتر احتمال رسیدنش هست، اگر نداشته باشد کندتر حرکت می‌کند و احتمال نرسیدنش هم زیاد است؛ این است که کار خودش را ثمربخش ببینید... " 🔺اطمینان یعنی چه؟ یعنی طمأنینه روح انسـان، آرامش دل انسـان، دل آرام باشد. یعنی چه آرام باشد؟ نه این‌که بی‌تحرک باشد، نه این‌که پیش نرود و پیشـرفت نداشته باشد، یعنی جاذبه‌های گوناگون او را به این سـو و آن سـو نکشاند، اسباب زحمت او نشود، عشـق‌ها و مهـرها و هواها و هـوس‌ها هر کدامی در او حکومت نکند؛ بلکه بر اثر سنگینی بار ایمان، آرام و مطمئن اما با سـرعت هر چه تمام‌تر به سوی مقصـود انسانیت، مقصود خلقـت حرکت کند. این است معنای اطمینان. ادامه در pdf🔻 🌙 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔴 ارزش استغفار در ماه رمضان 🔵 امام على عليه‌السلام فرمودند : 🌕 در ماه رمضان، بسيار استغفار و دعا كنيد؛ زيرا با دعا از شما دفعِ بلا مى‌شود و با استغفار، گناهانتان پاك مى‌گردد. 📚 اصول کافی ج ۴ ص ۸۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤حجه الاسلام رفیعی اگر کسی افطار و سحر را با سوره قدر شروع کنه...