مجموعه عکس و پوستر شهید رئیسی
لطفا دوستان در فضای مجازی نشر داده
ودر فضای حقیقی نیز منتشر نمایید.
#انتخابات #رئیسی #شهید_جمهور
#شهید_رئیسی #رئیسی_عزیز
🗣
┄┄┅┅┅❅🇮🇷❅┅┅┅┄
💠 مجموعه روایت راه ابراهیم
🔹قسمت چهارم؛ آدمی که نمیشناختم
«آدمی که نمیشناختم»؛ داستان یک خبر که نجاتبخش امید میشود.
روایت تاثیر تصویب قانون تعرفه پرستاری و پرداخت آن در دولت آیتالله رئیسی.
⏳ تا دقایقی دیگر منتظر انتشار پادکست«آدمی که نمیشناختم» باشید.
#شهید_جمهور
رادیو بانور - آدمی که نمیشناختم.mp3
4.54M
🎧 مجموعه روایت راه ابراهیم
▫️ قسمت چهارم؛ آدمی که نمیشناختم
«آدمی که نمیشناختم»؛ داستان یک خبر که نجاتبخش امید میشود.
روایت تاثیر تصویب قانون تعرفه پرستاری و پرداخت آن در دولت آیتالله رئیسی.
«رشتههای آخر طناب امیدواریم در حال پاره شدن بود و کاری از دستم بر نمیاومد. خودمو سپرده بودم به دست سرنوشت و بی سپر تو میدون زندگی قدم برمیداشتم... .»
#شهید_جمهور
ماجرای یک رأی که باعث مظلومیت بیشتر امام علی (علیه السلام)
وجامعه مسلمین شد ، همه این اتفاقات نتیجه رأی تو بود !!!
در انتخاب خلیفه سوم ، توسط شورایی ۶نفره رأی گیری شد و چون آرا مساوی شد ، ختم کلام و نقش تعیین کننده برعهده عبدالرحمان بن عوف باشد یعنی او حق (وتو) داشت وبه هرکسی رأی میداد ، همو خلیفه مسلمین می شد ! عبدالرحمن ابتدا نزد مولا امیرالمومنین آمد و گفت به شرط (عمل به قرآن)و (سنت پیامبر) و (سیره شیخین) به تو رأی می دهم و تو خلیفه خواهی شد!!؟ امیرالمومنین فقط عمل به قرآن و سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را قبول کرد و عمل به سیره شیخین (ابابکر وعمر) را نپذیرفت ، پس عبدالرحمن به سراغ عثمان رفت و او هر ۳شرط را بی درنگ پذیرفت !!! بعد از آنکه عثمان خلیفه شد فوراً بنیامیه را بر امور مسلمانان مسلط کرد به گونهای که حضرت امیر در تعبیری میفرمایند :
بنی امیه چونان شتران گرسنه که به علفهای بهاری رو می آورند بر بیتالمال مسلمین چیره گشتند...
در نتیجه در زمان خلافت عثمان خیلی مشکلات و بلاها به سر جامعه پهناور اسلام آمد تا جایی که مردم علیه او شورش کردند و به رغم مخالفت و حتی مقابله امیرالمومنین ، عثمان در آن شورش کشته شد!!!
👌نکته : قبل ازشورش عدهای از اصحاب رفتند که عثمان را نصیحت کنند مثل ابوذر ، عبدالله بن مسعود و خود عبدالرحمن بن عوف ، که خلیفه باهر کدام به نحوی برخورد ناشایست کرد ،
ابوذر را تبعید کرد ،
عبدالرحمن ابن عوف را کتک زد و بیرون کرد و...
بعداً عثمان برای دلجویی به عیادت عبدالرحمن رفت که عبدالرحمن از او روی برگرداند و گفت :
مابه تو رأی ندادیم که با جامعه مسلمین این کارها را بکنی ، قرار ما این نبود...
در ادامه امیرالمومنین به عیادت عبدالرحمن رفته وانتخاب غلط او را یادآور شده و فرمودند : همه این اتفاقات نتیجه رأی تو بود ،
عبدالرحمن گفت :
من پشیمانم و از رأی خود به خلیفه روی گردانم و راضی به هیچیک از اقدامات وی نیستم ، مولا علی علیه السلام دربیان اینکه پشیمانی دیگر فایده ندارد ، فرمودند : تو در تمام اقدامات او شریکی ! چه بخواهی ! چه نخواهی !
انتخابات مهمی پیش رو داریم فراموش نکنیم که :
رأی ما مسئولیت آور است ،
پس با آگاهی و بصیرت رای بدهیم .
ادامه میدیم....pdf
722.5K
این جزوه رو بخونید👆
به شما کمک میکنه که چطور
بقیه رو اقناع کنید که در
انتخابات شرکت کنند
و حتما رأی بدهند
۱۲ تا راه اقناع کردن رو یاد داده...
با دقت مطالعه کنید و شروع کنید..
جزوه اقناعسازی مردم برای شرکت در انتخابات
#مشارکت_حداکثری
#پاسخ_شبهات
رادیو بانور - مدعی العموم 2.mp3
3.91M
🎧 مجموعه روایت راه ابراهیم
▫️ قسمت پنجم؛ مدعی العموم
«مدعی العموم»؛این داستان روایت برگرداندن یک حق است. حقی که هیچ کس امید به احیای آن نداشت اما آیت الله رئیسی در دوران دادستانی خود آن را احیاء کردند.
«دیگه داشت کم کم باورم میشد که کار از کار گذشته و کارخونهام نتیجه یه عمر زحمتم قراره جلوی چشمم مصادره بشه... .»
#شهید_جمهور
به عشق علی(ع).pdf
3.39M
✅ 110 پیشنهاد ساده برای گسترش جریان غدیر در خانواده، مسجد و محله
💚 15 پیشنهاد برای برگزاری جشن غدیر در محله
❤️ 27 پیشنهاد در ارتباط با همسایگان و اهالی محله
💚 9 پیشنهاد برای مادران، پدران و خانوادهها
❤️ 15 پیشنهاد برای اساتید، معلمان، دانشجویان و دانشآموزان
💚 5 پیشنهاد برای اهالی هنر و رسانه
❤️ 24 پیشنهاد برای قشرهای مختلف اهالی محله
#به_عشق_علی #عید_غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ حاجیه خانم برکچی از مقاومت پدرش در دوران ممنوعیت عزاداری امام حسین ع می گوید. مادرش از آذری های اردبیل است که در جوار امام رضا ع ساکن شده اند. خانه ای که روضه امام حسین ع بیش از صد سال در آن برپاست.
سعید جلیلی فرزند اوست.
فیلم متعلق به آرشیو طرح جمع آوری خاطرات مسجد گوهرشاد مشهد است.
#عموفیدل🔻
💢@amoofidel
https://rubika.ir/amoofidel روبیکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ عدم درک غدیر، ننگی بزرگ برای شیعه
(قسمت سوم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ عدم درک غدیر، ننگی بزرگ برای شیعه
(قسمت چهارم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ عدم درک غدیر، ننگی بزرگ برای شیعه
(قسمت پنجم)
#عید_غدیر
#غدیر_در_راه_است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آذربایجان بیر کلام
جلیلی دی والسلام
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۶۵
نام سوره: انفال
شماره آیه:《۶۵》
#آیه: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ ۚ إِن يَكُن مِّنكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ ۚ وَإِن يَكُن مِّنكُم مِّائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفًا مِّنَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَفْقَهُونَ
#ترجمه: ای پیامبر مومنان را به جنگ (با دشمنان خطرناک) برانگیز و هرگاه از شما بیست نفر با استقامت باشند، بر دویست نفر غلبه مى کنند. و اگر صد نفر باشند، بر هزار نفر از کسانى که کافر شدند،
پیروز مى گردند. چرا که آنها گروهى هستند که نمى فهمند.
#تفسیر_آیه:
منتظر برابرى قوا نباشید!
در این آیه و آیه بعد نیز دستورات نظامى و احکام جهاد اسلامى تعقیب مىشود.
در نخستین آیه به رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) دستور مى دهد:
اى پیامبر! مسلمانان را تحریص و تشویق به جهاد با دشمن کن!(یا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنینَ عَلَى الْقِتالِ).
جنگجویان و رزمندگان هر اندازه آمادگى داشته باشند، باز قبل از شروع به جنگ باید آنها را از نظر روحى تقویت و به اصطلاح شارژ کرد، و این در برنامه تمام ارتش هاى آگاه جهان گنجانیده شده است که فرماندهان و افسران سپاه، قبل از حرکت به سوى میدان جنگ، و یا در میدان، قبل از آغاز حمله، با ذکر مطالب مناسبى روح جنگى آنان را تقویت مىکنند و از خطر شکست بر حذر مىدارند.
منتها دامنه این تشویق و تحریص، در مکتبهاى مادى و مشابه آن محدود است، ولى در مکتب هاى آسمانى بسیار گسترده تر است، توجه به فرمان پروردگار، و تأثیر ایمان به خدا، و یادآورى مقام شهداى راه حق، فضیلت و پاداش هاى بى حسابى که در انتظار آنها است و افتخارها و مواهب معنوى که در پیروزى بر دشمن در صحنه جهاد وجود دارد، بهترین وسیله براى تشویق، تحریک روح سلحشورى و استقامت و پایمردى در سربازان مى باشد.
در جنگهاى اسلامى گاهى تلاوت چند آیه از قرآن مجید آن چنان سربازان
مجاهد را آماده مىساخت که سر از پا نمى شناختند و یک پارچه عشق و شور و هیجان مى شدند.
در هر حال این جمله از آیه اهمیت تبلیغ و تقویت هر چه بیشتر روحیه سربازان را به عنوان یک دستور اسلامى روشن مىسازد.
و به دنبال آن دستور دومى مى دهد، مى فرماید:
اگر از شما بیست نفر با استقامت باشند بر دویست نفر غلبه خواهند کرد و اگر از شما صد نفر باشند بر هزار نفر از کافران غلبه مى کند(إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ وَ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ مِائَةٌ یَغْلِبُوا أَلْفاً مِنَ الَّذینَ کَفَرُوا).
گر چه تعبیر آیه به صورت اخبار از غلبه یک نفر بر ده نفر است، ولى به قرینه آیه بعد، که مى گوید: الآْنَ خَفَّفَ اللّهُ عَنْکُمْ...: هم اکنون خدا این تکلیف را بر شما تخفیف داد... روشن مى شود که منظور از آن تعیین وظیفه و برنامه و دستور است نه تنها یک خبر ساده.
و به این ترتیب، مسلمانان نباید منتظر این باشند که از نظر نفرات جنگى با دشمن در یک سطح مساوى قرار گیرند، بلکه حتى اگر عدد آنها یک دهم نفرات دشمن باشد باز وظیفه جهاد بر آنها فرض است.
سپس اشاره به علت این حکم کرده، مى فرماید:
این به خاطر آن است که دشمنان بى ایمان شما جمعیتى هستند که نمىفهمند(بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یَفْقَهُونَ).
این تعلیل در آغاز، عجیب و شگفت آور به نظر مى رسد که چه ارتباطى میان آگاهى و پیروزى یا عدم آگاهى و شکست وجود دارد؟
ولى در واقع رابطه میان این دو بسیار نزدیک و محکم است; چه این که مؤمنان، راه خود را به خوبى مىشناسند، هدف آفرینش و وجود خود را درک مىکنند، و از نتائج مثبتى که در این جهان و پاداش هاى فراوانى که در جهان دیگر در انتظار مجاهدان است باخبرند.
آنها مى دانند براى چه مىجنگند؟ براى که پیکار مىکنند و در راه چه هدف مقدسى فداکارى مىنمایند؟ و اگر در این راه قربانى و شهید شوند حسابشان با کیست؟ این مسیرِ روشن و این آگاهى، به آنان صبر و استقامت و پایمردى مى بخشد.
اما افراد بى ایمان و یا بت پرستان، درست نمىدانند براى چه مى جنگند؟ و براى چه کسى مبارزه مى کنند؟ و اگر در این راه کشته شدند، خون آنها را چه کسى جبران خواهد کرد؟
تنها روى یک عادت و تقلید کورکورانه و یا تعصب خشک و بى منطق به دنبال این مکتب افتاده اند و این تاریکى راه و نا آگاهى از هدف و ندانستن پایان کار و نتیجه مبارزه، اعصاب آنها را سست مىکند، و توان و استقامتشان را مى گیرد، و از آنها موجودى ضعیف مى سازد.
✍تهیه و تنظیم : عاشوری
༺❀❀༻
❇️ غدیر؛ تجدید بیعت با حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه)
غدیر روز بیعت با مقام ولایت و امامت است. رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) با ایراد خطبه مبارکه غدیریه به معرفی مقام امامت از وجود مقدس امیرالمومنین علی (علیه السلام) تا خاتم الائمه حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) پرداختند و بدینوسیله فرصتی برای تجدید بیعت با امام هر زمان برای شیعیان فراهم شد.
لذا از اهم امور در این روز بزرگ، تجدید بیعت با مقام حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) می باشد.
از جمله ادعیه ماثوره ای که خواندن آن به منزله یادآوری و تجدید بیعت با ائمه اطهار (علیهم السلام) و بالاخص وجود مقدس امام زمان (ارواحنا فداه) در زمان غیبت و ظهور می باشد، دعای معروف به «عهد ثانی» است.
این دعا روایت شده از ساحت مقدس حضرت باقرالعلوم (سلام الله علیه) می باشد که مرحوم سید بن طاووس آن را در مهج الدعوات و منهج العبادات، علامه مجلسی در بحارالانوار، شیخ عباس قمی در سفينة البحار، و آیت الله سید مرتضی مجتهدی سیستانی در صحیفه مهدیه آن را نقل کرده اند.
علمای مذکور با نقل دعای عهدثانی از امام باقر (علیه السلام) در کتاب خود، این فضیلت را از ایشان برای خواننده دعا ذکر می کنند:
هر کس این دعا را یک بار در عمر خود بخواند، به هنگام ظهور، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) او را با نام خود و نام پدرش فرا می خواند. سپس نوشته شده این دعا به او بازگردانده می شود و به او می گویند: این نوشته، همان عهدی است که در دنیا با ما کرده ای.
اگر غدیر آن روزها، روز بیعت همگان بود با اميرالمؤمنين علی (علیه السلام)، غدیر این روزها، روز بیعت ماست با امام زمان مان (علیه السلام)
لذا در این عیدالله الاکبر، تحکیم و تجدید بیعت مان را به محضر مقدس حضرتشان با فرازهای دعای عهدثانی عرضه میداریم و با حال طهارت این دعا را می خوانیم :
۱
❁ـ﷽ـ❁
اللّهم يا إِلهَ الْآلِهَةِ، يا واحِدُ، يا أَحَدُ، يا آخِرَ الْآخِرينَ، يا قاهِرَ الْقاهِرينَ، يا عَلِيُّ يا عَظيمُ، أَنْتَ الْعَلِيُّ الْأَعْلى، عَلَوْتَ فَوْقَ كُلِّ عُلُوٍّ، هذا يا سَيِّدي عَهْدي وَأَنْتَ مُنْجِزُ وَعْدي، فَصِلْ يا مَوْلايَ عَهْدي، وَأَنْجِزْ وَعْدي، آمَنْتُ بِكَ.
وَأَسْأَلُكَ بِحِجابِكَ الْعَرَبِيِّ، وَبِحِجابِكَ الْعَجَمِيِّ، وَبِحِجابِكَ الْعِبْرانِيِّ، وَبِحِجابِكَ السِّرْيانِيِّ، وَبِحِجابِكَ الرُّومِيِّ، وَبِحِجابِكَ الْهِنْدِيِّ، وَأَثْبِتْ مَعْرِفَتَكَ بِالْعِنايَةِ الْاُولى، فَإِنَّكَ أَنْتَ الله لا تُرى، وأَنْتَ بِالْمَنْظَرِ الْأَعْلى.
وَأَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ بِرَسُولِكَ الْمُنْذِرِ صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَبِعَلِيٍّ أمير المؤمنين صَلَواتُ الله عَلَيْهِ الْهادي، وَبِالْحَسَنِ السَّيِّدِ وَبِالْحُسَيْنِ الشَّهيدِ سِبْطَيْ نَبِيِّكَ، وَبِفاطِمَةَ الْبَتُولِ، وَبِعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ زَيْنِ الْعابِدينَ ذي الثَّفَناتِ، وَمُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْباقِرِ عَنْ عِلْمِكَ، وَبِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ، اَلَّذي صَدَّقَ بِميثاقِكَ وَبِميعادِكَ، وَبِمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ الْحَصُورِ الْقائِمِ بِعَهْدِكَ، وَبِعَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الرَّاضي بِحُكْمِكَ، وَبِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْحِبْرِ الْفاضِلِ، اَلْمُرْتَضى فِي الْمُؤْمِنينَ، وَبِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَمينِ الْمُؤْتَمَنِ، هادِي الْمُسْتَرْشِدينَ، وَبِالْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الطَّاهِرِ الزَّكِيِّ، خَزانَةِ الْوَصِيّينَ.
وَأَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ بِالْإِمامِ الْقائِمِ الْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ الْمَهْدِيِّ، إِمامِنا وَابْنِ إِمامِنا صَلَواتُ الله عَلَيْهِمْ أَجْمَعينِ.
يا مَنْ جَلَّ فَعَظُمَ و(هُوَ) أَهْلُ ذلِكَ فَعَفى وَرَحِمَ، يا مَنْ قَدَرَ فَلَطُفَ، أَشْكُو إِلَيْكَ ضَعْفي، وَما قَصُرَ عَنْهُ عَمَلي مِنْ تَوْحيدِكَ، وَكُنْهِ مَعْرِفَتِكَ، وَأَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِالتَّسْمِيَةِ الْبَيْضاءِ، وَبِالْوَحْدانِيَّةِ الْكُبْرى، اَلَّتي قَصُرَ عَنْها مَنْ أَدْبَرَ وَتَوَلَّى.
وَآمَنْتُ بِحِجابِكَ الْأَعْظَمِ، وَبِكَلِماتِكَ التَّامَّةِ الْعُلْيا، اَلَّتي خَلَقْتَ مِنْها دارَ الْبَلاءِ، وَأَحْلَلْتَ مَنْ أَحْبَبْتَ جَنَّةَ الْمَأْوى، وَآمَنْتُ بِالسَّابِقينَ وَالصِّدّيقينَ، أَصْحابِ الْيَمينِ مِنَ الْمُؤْمِنينَ، (وَ) الَّذينَ خَلَطُوا عَمَلاً صالِحاً وَآخَرَ سَيِّئاً أَلّا تُوَلِّيَني غَيْرَهُمْ، وَلا تُفَرِّقَ بَيْني وَبَيْنَهُمْ غَداً إِذا قَدَّمْتَ الرِّضا بِفَصْلِ الْقَضاءِ.
آمَنْتُ بِسِرِّهِمْ وَعَلانِيَتِهِمْ وَخَواتيمِ أَعْمالِهِمْ، فَإِنَّكَ تَخْتِمُ عَلَيْها إِذا شِئْتَ، يا مَنْ أَتْحَفَني بِالْإِقْرارِ بِالْوَحْدانِيَّةِ، وَحَباني بِمَعْرِفَةِ الرُّبُوبِيَّةِ، وَخَلَّصَني مِنَ الشَّكِّ وَالْعَمى، رَضيتُ بِكَ رَبّاً، وَبِالْأَصْفِياءِ حُجَجاً، وَبِالْمَحْجُوبينَ أَنْبِياءَ، وَبِالرُّسُلِ أَدِلّاءَ، وَبِالْمُتَّقينَ اُمَراءَ، وَسامِعاً لَكَ مُطيعا.
📔مهج الدعوات و منهج العبادات (سیدبن طاووس)، ص ۳۳۵؛ بحار الأنوار (ط - بيروت) (علامه مجلسی)، ج۹۲، ص ۳۳۷؛ سفينة البحار (شیخ عباس قمی)، ج۳، ص ۸۸؛ صحيفه مهديه (آیت الله سید مرتضی مجتهدی سیستانی)، ص ۳۳۷
༺❀❀༻
۲
سیّدِ خدا !
اولین عید غدیر
در عالم ملکوت
مبارکت باد 🌸💚
ان شاءالله
مهمان سفره امیرالمؤمنین باشی
🤲💔💔💚
و چه قدر این جا
جایت خالی است 💔🥀
#عیدغدیر
#یاامیرالمؤمنین
#رئیسی_عزیز
@noon_valghalam
🌱ثواب نماز غدیرخم
🛑در روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده که ثواب خواندن این نماز در نزد خداوند متعال برابر با صدهزار حج (تمتع) و صد هزار عمره است. (اقامه کننده این نماز) از خداوند حاجتی از حاجات دنیوی و اخروی نخواهد مگر اینکه برآورده شود.
اهمیت و ثواب این نماز بقدری زیاد است که امام صادق علیه السلام گفته اگر وقت این نماز گذشت، قضای ان را بجا آور!