اگر بگوییم ازدواج نکرده و احتمال اوّل را قبول کنیم، لازم میآید که امام زمان (عج) یکی از سنّتهای مهم الهی را ترک کرده باشند و این با شأن حضرت سازگاری ندارد.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
امّا از طرف دیگر چون مسئلهی غیبت اهم است و ازدواج مهم؛ ترک ازدواج با توجه به آن امر مهمتر، اشکالی ایجاد نمیکند و گاهی برای مصلحت بالاتر لازم و واجب است.
eitaa.com/banoyealam
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
امّا احتمال دوّم که اصل ازدواج را قبول کنیم و بگوییم حضرت ازدواج کردهاند ولی اولاد ندارند که جمع شود بین سنّت اسلامی و عدم انتشار مکان حضرت؛ این نظریه به مشکل برمیخورد، چون باید قائل به این باشیم همسری که حضرت انتخاب کردهاند دارای عمر طولانی است، مانند خود حضرت که دلیل بر این نظریه نیست؛ و اشکال دیگر نیز هست و آن اینکه شرعاً جایز نیست حضرت، همسری بگیرند و با او شرط کنند که دارای اولاد نشود و او را از نعمت فرزند محروم کنند.
eitaa.com/banoyealam
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
احتمال سوّم اینکه بگوییم حضرت ازدواج کردهاند و دارای اولاد هستند، بر این نظریه هیچ دلیلی نداریم و مشکل اصلی که در اینجا وجود دارد این است که حضرت اگر قبل از هزار سال ازدواج کرده باشند، دارای فرزندان زیادی و نوههای زیادی هستند که با مسئله غیبت حضرت و خفای شخص آن حضرت منافات دارد و مکان حضرت نمیشود از آن تعداد اولاد و همسران مخفی باشد.
eitaa.com/banoyealam
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
در روایتی است که مسعودی از علی بن ابی حمزه نقل کرده که فرمود: ما به امام رضا علیهالسلام عرض کردیم برای ما روایت شده که امام از دنیا نمیرود تا آنکه نسل خود را ببیند؟ امام رضا علیهالسلام به او فرمود: «آیا در خصوص این حدیث برای شما روایت نشده "الّا القائم" بجز قائم».اثبات الوصیه، ص ۲۰۱.
eitaa.com/banoyealam
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
چنانچه ادّعا گردد که برخی حکایات مانند «جزیرهی خضرا» مدّعی فرزندانی برای حضرت هستند که این حکایت قابلقبول نیست و این حکایت را بهطور مبسوط که اشکالات متعددی بر آن مترتّب است رد کردهایم.
رجوع شود به مکان حضرت، داستان جزیرهی خضرا، همین کتاب.
eitaa.com/banoyealam
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
دربارهی اینگونه روایات و یا ادعیه باید گفت قابلجمع است با اولاد حضرت هنگام ظهور یا بعد از آن چنانچه عالم بزرگوار سید جعفر مرتضی عاملی میفرمایند چهبسا مراد اولاد حضرت بعد از ظهور باشد
نجم الثاقب، ص ۲۲۵.
eitaa.com/banoyealam
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
بنابراین ما نه دلیل محکم و قانعکنندهای بر ازدواج حضرت داریم و نه سند قطعی و محکمی بر ازدواج نکردن ایشان، و این بحث هم هیچگونه ثمرهای برای ما ندارد چه حضرت ازدواج کرده باشند و چه نکرده باشند.دراسة فی علایم الظهور، ص ۲۳۲.
و اللهاعلم
eitaa.com/banoyealam
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
لا احولُ عنها و لا ازولُ ابدا
جمعه است،
و
به عهدهای نیمه کارهام میاندیشم.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
گفتن از دیدارها، گفتن از دیدار امامی است که اهلِ اضطرار، بارها جمالش را زیارت کرده اند!
#به_امید_دیدار...
🔘 #نمایش_صوتی حیله ی انار. #داستان_تشرف
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷