eitaa logo
فاطمه سلام الله علیها بانوی عالمین
54.7هزار دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
2.9هزار ویدیو
606 فایل
تقدیم به مولایمان صاحب الزمان .عج. از طرف تمامی خوبان عالم درجهت تعجیل فرجشان ☀️لینک کانال ج eitaa.com/banoyealam ☀️پل ارتباطی بامدیریت کانال @Ashnagharib20
مشاهده در ایتا
دانلود
السّلام عَلیَ الحُسَین (ع) وعَلی عَلِِِّیِ ابن الحُسَین (ع)  وعَلی اوْلادِ الحُسَین(ع) و عَلی  اَصحابِ الحُسَین (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ساعت از تا وقت طلوع آفتاب - متعلق به (عليه السلام) است. يَا اَبَا الْحَسَنِ يا اَميرَ الْمُؤْمِنينَ يا عَلِىَّ بْنَ أَبيطالِبٍ يا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَمَوْلينا إِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللَهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا يا وَجيهاً عِنْدَ اللَهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللَهِ.
🔸 هم اکنون می‌توانید با کلیک بر روی لینک زیر به نهج البلاغه وصل شوید🔻🔻 من نهج البلاغه میخوانم https://eitaa.com/nahjol_balag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر روز یک حکم کوتاه شرعی در کانال ( فاطمه سلام الله ) منتشر خواهد شد.
متاسفانه خیلی از ما برای نشان دادن ارادت به ائمه معصومین علیهم السلام متوسل به یک سری خرافات و بدعت ها می شویم که نه تنها اجر اخروی ندارد، بلکه تاثیری در برآورده شدن حاجات نیز ندارد. برخی از مواردی که در حرم امام رضا علیه السلام بیشتر مشاهده شده و تاثیری در برآورده شدن و قبولی حاجات ندارد عبارتند از: 1- تشرف به صورت نشسته یا راه رفتن با زانو 2- کشیدن صورت و بدن به زمین که در خیلی از موارد باعث زخمی شدن و نجس شدن مسیر حرکت می شود. 3- برگه هایی توزیع می گردد که شخصی بیماری بسیار سخت داشته و در خواب می بیند که شفا یافته است، باید این مطالب را چندین بار بنویسد و توزیع نماید. 4- بستن پارچه و قفل به پنجره و ضریح مطهر به نیت اینکه تاثیر بیشتری دارد. 5- توزیع بسته های حنا و شکلات با سفارش به انجام برخی عبادات خاص. 6- نوشتن وصیت نامه پیامبر صلوات الله علیه بر روی کتب ادعیه. 7- گرو گرفتن اموال حرم و خروج آن از حرم مطهر برای برآورده شدن حاجات. 8- توزیع بسته های نخود و کشمش و برگه هایی که در آن نوشته شده چهارشنبه هفته اول فلان ذکر را (141مرتبه) بگویید، چهارشنبه هفته دوم (141 بسته) نخود و کشمش به همراه این اذکار را توزیع کنید چهارشنبه هفته سوم حاجت می گیرید. 9- توزیع برگه هایی که در آن سرنوشت افرادی که به قرآن مجید توهین کرده و مسخ شده اند نوشته شده است. برگرفته از کتاب راهنمای زائرین امام رضا علیه السلام/ معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی: (pasokhgoo.ir) پاسخگویی آنلاین (09640.ir) پاسخگویی تلفنی (۰۹۶۴۰۰) پاسخگویی پیامکی (۳۰۰۰۹۶۴۰)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا قاضی الحاجات ذکر روز دوشنبه(100مرتبه) معنی:ای برآورنده ی حاجات ویژگی بی نیازی
روز دوشنبه طبق روایات متعلق است به و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعضای جدید خوش آمدید💐 لطفا اینجاروضربه بزنید 👆 ⭕️ فهرست وعناوین برنامه های این کانال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ شیوه زیارتی (ره)در آستان (ع) فرزند مرحوم آیت الله بهجت : ایشان در حرم امام رضا (علیه السلام) زیارت ها را همیشه بیش از یک ساعت ایستاده می خواند و حتی به دیوار هم تکیه نمی داد. ما هم که جوان بودیم، خسته می شدیم و می نشستیم؛ ولی ایشان خسته نمی شد و با زیارت شاداب تر هم می شد. یادم هست یکی از بزرگان آن جا که منبر می رفت و مسئله می گفت در حرم همراه آقا خیلی خسته و اذیت می شد و می نشست و می گفت: ایشان با این که هشتاد سال دارد، چطور همیشه در حال ایستاده همه زیارت ها را انجام می دهد؟! بعدها که سن آقا زیاد شده بود، به عصا تکیه می داد و باز ایستاده زیارت می کرد که به آن بزرگوار گفتم شما آقا را چشم کردید و حالا با تکیه به عصا زیارت می کند که گفت: من چشم زدم بلکه نایستد و خسته نشود! یکی از شاگردان ایشان می گوید بعد از حرم و زیارت در رواق به ایشان گفتم: آقا ما که جوان هستیم قدرت نداریم این همه وقت بایستیم، شما چگونه خسته نمی شوید؟! آقا چیزی نفرمود تا رسید به خیابان و اشاره کرد رفتم نزدیک؛ پولی داد به من و فرمود: به عطاری مراجعه کن و داروی عین، شین، قاف (عشق) تهیه کن و میل کن تا خسته نشوی.
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری : اصولاً گاهی بی ‌نصیبی‌ ها که انسان در حرمها مثل حرم آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام دارد، به خاطر عدم مراعات است. مثلا آداب زیارت اقتضا می‌کند که فقط انسان از پایین پا وارد حرم بشود؛ نه از این طرف و آن طرف. توفیقات و برکاتش هم زیادتر است. خدا رحمت کند مرحوم آیت الله مولوی قندهاری را، می فرمود: حضرت بقیة الله روحی له الفداء را دیده ‌اند که اولاً از بیرون صحن و از پایین پای امام رضا علیه السلام کفش‌هایشان را درآورده اند و مسیر را با بدون کفش به سمت قبر مطهر آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام طی می کرده‌اند. اگر این مراعات ‌ها بشود انسان بهره‌ اش زیاد می ‌شود. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... در گذشته بالا سر حضرت بسته بود و یک پنجره بود که مردم تا پشت این پنجره می ‌آمدند؛ ولی اخیراً اینجا را باز کرده‌اند و مردم گاهی می‌روند و می‌آیند. بالای سر امام نباید رفت و آمد کرد. ‌پشت سر مبارک یک جایی برای نماز بود، اشکالی هم نداشت. خیلی جای خوبی هم بود؛ اما بالا سر حضرت رفت و آمد زیاد، جرأت می‌خواهد. بعضی در حرم فریاد می ‌زنند! دعوا می‌ کنند! خیلی عادی و راحت می ‌روند و می‌آیند! به خاطر همین کارهاست که انسان بی ‌نصیب می ‌شود. مخصوصاً آقا علی بن موسی الرضا یک سبک و حالی داشتند که در ایام حیاتشان هم در خانه‌ شان بسیار رفت و آمد می‌شد؛ ولی هیچ کس با افراد، بلند صحبت نمی‌کرد؛ بلکه همه آهسته صحبت می‌ کردند. اینجا هم یکی از مصادق این آیه است که فرمود: یَا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَرْفَعُوا أَصْواتَکمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِی وَ لا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ کجَهْرِ بَعْضِکمْ لِبَعْضٍ أَنْ تَحْبَطَ أَعْمالُکمْ وَ أَنْتُمْ لا تَشْعُرُون (الحجرات،2) (ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده ‌اید! صدای خود را فراتر از صدای پیامبر نکنید و در برابر او بلند سخن مگویید (و داد و فریاد نزنید) آن گونه که بعضی از شما در برابر بعضی بلند صدا می ‌کنند، مبادا اعمال شما نابود گردد در حالی که نمی ‌دانید) ‌ ‌ ‌ ‌
سیرۀ علّامه طهرانی در زیارت مشهد مقدّس برنامۀ ایشان این بود که هر روز به زیارت مرقد مطهّر حضرت علیّ بن موسی الرضا علیه السّلام مشرّف شوند. قبل از تشرّف حتّی المقدور غسل نموده و ما را هم امر می کردند که اگر مشکلی نیست برای زیارت غسل کنیم. مقیّد بودند تا جائیکه می شود حتما پیاده به حرم بروند. می فرمودند: سواره مشرّف شدن خلاف أدب است. به کسانی که راهشان دور بود می فرمودند تا نزدیک حرم باوسیلۀ نقلیه بیایند و از حدود میدان شهدا مثلاً پیاده مشرّف شوند واگر با دوچرخه هستند دوچرخه را دستشان بگیرند و در برگشتن سوار شوند. می فرمودند: انسان وقتی به محضر امام علیه السّلام مشرّف میشود باید به عظمت مقام آن حضرت توجّه داشته باشد وحرمت زیارت و آن مکان مقدّس را حفظ نماید. باید هنگام تشرّف بهترین لباس خود را بپوشد و عطر بزند و آراسته و منظّم مشرف شود؛ مانند وقتی که به محضر بزرگی می رود وبهترین لباس را می پوشد و خود را آراسته می نماید. خود ایشان هم بهترین لباسهای خود را هنگام زیارت می پوشیدند و عطر استعمال می نمودند. می فرمودند:در طول مسیر زیارت باید با سکینه و وقار و با حال توجّه و خضوع حرکت نمود. انسان نباید در مسیر به مغازه های اطراف و بازار و افرادی که در حال تردّد هستند توجّه نماید و با کسی صحبت کند بلکه باید حال حضور قلب را در خود حفظ نموده و به ذکر و توجّه مشغول باشد. وقتی در محضرشان پیاده مشرّف می شدیم اگر کسی در مسیر می آمد و مطلبی داشت و صحبتی می کرد اگر مثلاً حقیر خدمتشان بودم، به آن شخص می فرمودند: به ایشان بگویید (و به حقیر اشاره می کردند) و وقتی که وارد حرم می شدند دیگر مطلقاً با کسی صحبت نمی کردند مگر آنکه کسی سلام کند و جواب دهند و به طور کلّی محو در حضرت رضا علیه السّلام بودند. در ورود به حرم مطهّر از دربهای اصلی و بزرگ وارد می شدند و مقیّد بودند که دربها را در هنگام ورود و خروج ببوسند، چه درب صحن و چه دربهای داخل حرم. مسیر تشرّفشان از سمت صحن سقّاخانه (صحن انقلاب) بود، چون منزل در بالاخیابان (خیابان آیة الله شیرازی) قرار داشت و از آن سوی حرم وارد می شدیم. علاوه بر آنکه این صحن را بیش از صحنهای دیگر دوست داشتند و می فرمودند: از همۀ صحنها نورانی تر است. از کفشداری که وارد می شدیم با اینکه به جهت کهولت سنّ حرکت کردن بدون عصا برایشان سخت بود، حتماً عصایشان را تحویل کفشداری می دادند و ایستادن در محضرِ حضرت امام رضا علیه السّلام با عصا را خلاف أدب می دانستند. در مقابل دربی که به راهروی روضۀ مقدّسه متّصل است و سابقاً در آنجا کتیبۀ إذن دخول منصوب بود، إذن دخول می خواندند و هنگام ورود به روضۀ مقدّسه گاهی خم شده و عتبۀ در (پائین چهارچوب در) را می بوسیدند و گاهی هم به بوسیدن کنارۀ چهارچوب و خود درب اکتفاء می کردند. معمولا تشرّفشان نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه طول می کشید. زیارت می خواندند و مقداری هم در محضر حضرت می ایستادند و در بالاسر دو نماز دو رکعتی می خواندند و اگر وقت نماز بود مقداری بیشتر برای أداء نماز و تعقیبات توقّف می فرمودند. در ماه رمضان علاوه بر اینها مدّتی در بالاسر به قرائت قرآن مشغول می شدند. حقیر متوجّه نمی شدم که ایشان چه زیارتی می خواندند،ولی به افراد نوعاً زیارت أمین الله و زیارت جامعه (خصوصاً برای جمعه ها)را سفارش می فرمودند. گمان حقیر بر آن بود که ایشان هم غالباً در حرمها زیارت أمین الله می خوانند، بجز در زیارت حضرت سیّدالشّهداء علیه السّلام که ظاهراً زیارت وارث می خواندند. پس از زیارت و قبل از خواندن نماز هم اگر اطراف ضریح شلوغ نبود جلو می رفتند و دستشان را در پنجرۀ ضریح قرار داده و ضریح را می بوسیدند و گاهی بیشتر توقّف نموده و ضریح را در بغل می گرفتند، و اگر شلوغ بود سعی می کردند از عقب فقطّ دستی بر ضریح بکشند و عبور کنند. پس از زیارت، در هر جا که نزدیکتر بود و خالی بود نماز می گزاردند و ترجیحاً در بالاسرحضرت نماز زیارت را می خواندند و اگر مقارن اذان بود نوافل و نمازهای واجب را هم در حرم بجا می آوردند. از مسجد گوهرشاد و صفا و روحانیّت و نورانیّت آن بسیار تعریف می کردند و خیلی از اوقات نماز را در شبستانهای شرقی یا غربی مسجد می خواندند. می فرمودند: ببینید اسلام با نفوس چه می کند؟ گوهرشاد خانم، زنی بوده از تبار مغول و غیر مسلمان. وقتی اسلام می آورند آنقدر نور و طهارت اسلام عجیب است که نفوس را زیر و رو می کند و این خانم اینچنین با اخلاص مسجد را می سازد که این روحانیّت و نورانیّت را داشته و سالها این برکات از آن ساری و جاری می شود. هنگام خروج از حرم نیز دربها را می بوسیدند و رو به حرم نموده سلام داده و تودیع می کردند. منبع: نور مجرد ج 2 ص 417، تألیف آیت الله حاج سیّد محمّد صادق حسینی طهرانی