eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و ارادت خدمت اساتید محترم گروه پاسخ سوالات داخل کلیپ رو محبت میکنید جواب بدهید
هدایت شده از حسین ستوده
در ارتباط با این روایت باید گفت؛ علامه مجلسی(ره) بدون ذکر منبع و سند به نقل این روایت پرداخته است که از دیدگاه دانش حدیث، چنین روایتی قابل اعتماد نیست. اما صرف نظر از سند، برخی اشکالات محتوایی نیز در آن وجود دارد؛ مانند دور بودن کربلا از محل زندگی اسماعیل(ع)، کسب دانش یک پیامبر از حیوان و ... . بنابراین روایت مورد اشاره هم به لحاظ سندی قابل قبول نبوده و هم به لحاظ محتوایی دارای اشکالات مهمی است. [۱]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۲۴۳ – ۲۴۴،‌ ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
پیام های قرانی و دعاهایی که باید به چن نفر ارسال کنیم وقسم میدن جوابش رو می خواستم
هدایت شده از حسین ستوده
حتما شما هم مثل هزاران نفر دیگر تا به حال با پیام هایی روبرو شده اید که از شما می خواهد با ارسال آن به چند نفر دیگر، ظرف زمان محدودی معجزه را به چشم بییند! پیامک هایی که حتی به ذهنتان هم نرسیده که چه دست هایی پشت پرده شان وجود دارد. در دوره ای که وایبر ، واتس آپ از نان شب هم واجب تر شده است، همه ما بسیار دیده ایم پیام هایی که با واژه و عبارت های مختلف، با توسل به نام خدا و پیامبر گرانقدر و سایر ائمه و با سوء استفاده از آیات و روایات سعی دارند مخاطب را متقاعد کنند که اگر پیام را به ده نفر دیگر ارسال کند، پس از گذشت چند دقیقه یا چند ساعت معجزه ای در زندگی اش می بیند. در سالهای نه چندان دور، زمانی که گذرمان به مسجد و امام زاده ای می افتاد و با قصد خواندن زیارت نامه یا ادعیه توسل ندبه، کتاب مفاتیح یا سایر کتب ادعیه را دست می گرفتیم، به ناگاه متوجه متنی در میان صفحات یا حاشیه کتاب آن می شدیم که با بهره گیری سوء ،از آیات و روایت، سعی در متقاعد کردن خواننده برای تکثیر و بازنوشتن چند باره از آن متن و توزیع آن میان سایرین داشت با این وعده پوشالی که با این کار، حاجت روا خواهد شد. این سال ها با اینکه مدت ها از آن زمان های قدیم می گذرد اما انگار این روایات جعلی و این قرائت های بدعت گذار، قرار نیست دست از سر مردم در این عصر به اصطلاح مدرن هم بردارد و این بار این بدعت های پوشالی از طریق همین ابزارهای ارتباطی مدرن که از قضا، انتشار را با حجم و سرعت بسیار بیشتر ممکن می کند، زندگی دوباره پیدا کرده اند. به ده نفر ارسال کن معجزه ببین، ارسال نکن بدبخت شو! ماجرای نامه های دروغینی که چند سالی است در قالب نامه های اینترنتی، در میان مخاطبان منتشر می شود، با گسترش روز افزون ارتباطات و توسعه اپلیکیشن های گوشی های تلفن همراه و ایجاد شبکه هایی مانند وایبر و واتس آپ، قدم به عرصه جدیدی گذاشته است چون به واسطه این ابزارهای جدید به راحتی می توان چنین پیام هایی را در کوتاه ترین زمان و مکان و در بیشترین حجم انتشار داد و شاید به همین دلیل هم هست که هجمه این پیام های دروغین نبض اپلیکشن های موبایل را در دست گرفته است. پشت پرده صهیونیستی پیامک های معجزه! با اینکه پیام هایی مانند:(این مطلب را برای 10 نفر بفرست و معجزه را پس از مدت زمان کوتاهی در زندگی خودت ببین) برای بسیاری از مردم لااقل یک بار ارسال شده است اما شاید به فکر خیلی ها نرسیده باشد که سر منشا چنین پیام هایی کجاست و هدف ارسال و دست به دست چرخیدنشان در میان مردم چیست؟ نکته جالب توجه اینجا است که مدتی پیش روزنامه نیوز تلاویو در چاپ سراسری خود با این تیتر که چگونه اسلام را متزلزل کنیم و سپس آن را در اختیار بگیریم منتشر شد. (هنری لیونر) که به عنوان فقیه دینی در اسرائیل فعالیت می كند تصریح كرد كه همكاران ما شب و روز در واتس اپ در حال تلاش برای تضعیف اسلام در بین مسلمانان هستند. وی افزود: ما با طراحی پیامهای فارسی، عربی، ترکی و اردویی و آوردن نام پیامبر و ائمه، در آخر پیامها مینویسیم آن را برای 10 نفر بفرست تا امروز معجزه ببینی! با گذشت آن مدت مسلمانان می بینند که خبری از معجزه نیست، پس آن را خرافات تلقی می کنند و اینگونه ایمانشان را کم کم از دست میدهند. البته لازم به ذكر است كه در هر پیام ارسالی از طرف مسلمانان در واتساپ در رابطه با این موضوع ،شرکت های مخابراتی اسرائیلی 12% سود می کنند اما با حذف تنها یک حرف از این نسخه اصلی،این نسخه به نسخه دیگر تبدیل می شود و اینگونه این 12% سود به حساب مخابرات ایران واریز می شود. وقتی ابزارهای مدرن ارتباطات اجتماعی راهی برای تضعیف دین می شوند با نگاهی به این اظهارات خیلی از نکات مبهم برای مسلمان عیان می شود، مانند اینکه دشمنان اسلام چگونه با توسل به ابزارهای نوین ارتباطی سعی در تضعیف باورهای دینی میان مسلمانان دارند و در این میان هم از روش های به ظاهر دینی و مذهبی استفاده می کنند و با ارسال پیام هایی با محوریت مقدسات دینی، سعی در تحریک مسلمانان در اشاعه و ترویج این پیام ها دارند و در این میان از ابزارهایی مانند قسم به جان پدر و مادر گرفته تا تهدید به رخداد اتفاق های بد در اثر منتشر نکردن پیام ها سعی دارند مخاطبان را به ترویج این پیام ها ترغیب کنند. در این میان کسانی که با هدف دیدن معجزه، پیام را به چندین نفر دیگر ارسال می کنند و در پایان زمان مقرر می بینند که نه تنها معجزه ای رخ نداده بلکه حتی کوچکترین تغییری هم در روند زندگیشان به وقوع نپیوسته است ممکن است باورهای دینی شان در خطر تزلزل قرار بگیرد. بهترین مقابله با های دروغین معجزه، ارسال نکردنشان است، یا علی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
به نظرم این جمله آقا که فرمودند مسئولین فضای مجازی باید به نحوی عمل کنند که دشمن نتواند به هرشکل و هرجا که اراده کرد، در فضای مجازی برخورد کند، در ادامه و توضیح فرمایشات قبلیشون هست که فرمودند فضای مجازی رو از سلطه مستکبرین خارج کنیم، حالا اینکه به چه صورت باید این فضا رو از سلطه و حاکمیت مستکبرین خارج کرد به هوشیاری و همت مسئولین مرتبط برمی گردد که چگونه اقدام کنند، به نظرم ما هم میتونیم با فعالیت آگاهانه و هوشمندانه در این فضاها مثل خود آقا دست مستکبرین رو در این فضاها کوتاه کنیم.
سلام علیکم خدا قوت بله درست می‌فرمایید بخش بسیار مهمی از اقداماتی که برای کاهش نفوذ و تسلط دشمن در فضای مجازی باید انجام بشود به دست مسئولین است اما بخش‌های بسیار مهمی از آن هم به دست ماست. مانند مطالبه گری و استفاده از ابزارهای داخلی. نکته دیگر آنکه تا جایی که بنده می‌دانم خود حضرت آقا در هیچ کدام از این شبکه‌ها فعالیت ندارند. صفحات khamenei.ir متعلق به موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی است. همچنین نباید غافل باشیم که حضور ما در خیلی جاها مؤید دشمن است چه با پهنای باندی که استفاده می‌کنیم و چه با موجه کردن آن فضا. یعنی حضور بنده به عنوان یک مسلمان سبب آن می‌شود که آن فضا مقداری موجه تر به نظر بیاید. از آن گذشته حضور در زمین دشمن نیازمند آموزش است. نکته‌ی دیگری که بنده به آن رسیده‌ام آن است که بهتر است ما به جای تمرکز بر فعالیت در زمین‌ دشمن بیشتر در صدد تقویت پیام‌رسان‌های داخلی و اعمال محدودیت بر روی پیام رسان‌های خارجی باشیم. شما اگر مقایسه‌ای بکنید میان بازدید صفحات دینی و کل استفاده‌ای که از اینستاگرام می‌شود به این مسئله پی خواهید برد. از طرفی اگر هم بگوییم که ما حتی یک نفر را هم جذب کنیم ارزشش را دارد سخت در اشتباه هستیم چراکه از آن طرف ده‌ها نفر را از دست داده‌ایم و از دست می‌دهیم.
البته درباره‌ی این نکته‌ای که عرض می‌کنم باید بیشتر واکاوی بشود و مطالعات آماری بیشتری انجام بشود ولی بنده گمان می‌کنم ما جبهه‌ی انقلاب در بسیاری اوقات دچار توهم تأثیر گذاری بر روی مخاطب هستیم. یعنی خیال می‌کنیم که اگر در فضاهایی مانند اینستاگرام فعالیت کنیم تأثیرات بسیار شگرفی خواهیم گذاشت. بنده با اینطور افراد زیاد صحبت کرده‌ام. اگر به آنان بگویید که چرا در فضاهایی مانند ایتا، روبیکا، گپ و ... فعالیت نمی‌کنید به احتمال زیاد خواهند گفت که در آنجا مخاطب نداریم. می‌رویم به اینستاگرام که چند ده میلیون ایرانی آنجا ثبت نام کرده‌اند. تا اینجای کار منطقی به نظر می‌رسد اما اشکال از آنجا شروع می‌شود که سراغ آمار بازدید می‌رویم. به راستی‌ چقدر از این مخاطب‌ها متعلق به ما هستند؟ برای نمونه رکورد لایک در صفحه‌ی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان حدود 70 هزار است که یقینا بخش قابل توجهی از آن را قشر مذهبی تشکیل می‌دهند. حال آنکه رکورد لایک در صفحه یکی از طنزپردازان ایرانی حدود یک میلیون و 200 هزار و تعداد مشاهده برخی از فیلم‌های صفحه‌ی او به بیش از 5 میلیون بازدید می‌رسد! این در حالی است که رکورد لایک در صفحه khamenei.ir حدود 326 هزار است و بنده تعداد بازدید بیش از 600 هزار در این صفحه ندیدم. و باید بدانیم که بخش قابل توجهی از مخاطبین صفحات مذهبی خود مذهبی‌هایی هستند که برای تأثیر گذاری در مخاطبین خاصی وارد این فضا شده‌اند. اگر ترافیک و پهنای باندی که ماهانه در اینستاگرام مصرف می‌شود را در نظر بگیریم با یک حساب سرانگشتی خواهیم دید ماهانه‌ هزینه‌‌ی بسیار زیادی مستقیما و فقط به واسطه استفاده ما از این نرم افزار به آنها تعلق می‌گیرد. بگذریم از درآمدی که با استفاده از فروش اطلاعات کاربران، رشد شاخص های بورس و راه‌های دیگر به دست می‌آورند. از آن گذشته طبق تجربه‌ و مشاهده‌ای که داشتم هنگامی که بچه‌‌ انقلابی ها وارد این فضا می‌شوند به احتمال زیاد درگیر یک سری موارد مانند مشاهده استوری دوستان، مشاهده صفحات غیر مرتبط مانند عکس ماشین، ترفندها و... می‌شوند. که همین ها هم به سود دشمن است. یعنی حتی هنگامی که به قصد تأثیرگذاری هم وارد می‌شویم مثل سرباز عمل نمی‌کنیم. البته برای به دست آوردن آمار دقیق این مسئله باید مطالعات آماری داشت ولی با اندک نگاهی به کسانی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند متوجه این مسئله خواهید شد.
ما در داخل ظرفیتش را داریم ولی باید حمایت صورت بگیرد. همانگونه که آپارات می‌تواند بیش از 35 میلیون کاربر را پاسخگو باشد پیام رسان‌ها هم خواهند توانست. ما مقابل خود کلام رهبری را داریم. ایشان می‌فرمایند سلطه بیگانگان باید در این فضا از میان برود. فرض بفرمایید رهبری هم سخنی نفرموده باشند مگر قرآن نفرموده که وَ لَنْ یجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلا قرآن می‌فرماید همه شما مسئولید هر کس به اندازه وسعش. بله درست می‌فرمایید برای حضور در زمین دشمن باید آموزش دید.