سلام عذر میخوام جواب این کلیپ که در صورتی با کلاس و مدرن فقط میخواد جوونا رو به اصطلاح به اخلاقیات پایبند کنه و از مناسک و الگوها دور کنه متاسفانه نظر خیلی جوونا هم همینه
یه جواب کوبنده و قاطع و جوان پسند میخوام
هدایت شده از حسین ستوده
📌متن شبهه👇
کلیپی از شخصی به نام سوگل مشایخی منتشر شده که شبهات زیادی را در دین وارد کرده است
اخلاق مخرج مشترک ادیان است وبه مناسک و اعمال و افسانه ها واسطوره ها نباید توجه شود
📌پاسخ به شبهه👇
1️⃣اقرار به بی سوادی کرده ولی داره نسخه می پیچه ‼️
2️⃣میگه اقتدا به کسی نکن بعد میگه حرفای قشنگ رو از من بشنوید، خب بزرگوار شنیدن حرف از شما یعنی اقتدا به شما 😐
3️⃣تمام عقلا به تاریخ نظر دارند تاریخ که افسانه نیست، فقط باید اهل تحقیق بود و سره رو از ناسره تشخیص داد.(درست مثل اخبار الان که نباید چشما رو بست بلکه باید تحقیق کرد تا خبر راست معلوم بشه .)
👈 اگه بگی راه تحقیق بسته است میگم برو از مارتین لوتر بپرس☹️ چون عجیبه اگه تاریخ صحیح نیست پس چرا از مارتین لوتر (قرن ۱۵ میلادی🙄) مطلب نقل میکنی ؟❓
پس ببین خودتم نمی تونی از تاریخ مستغنی باشی.
۴_بله رعایت اخلاق خوبه اما تعریف اخلاق چیه ؟
👈تنها دینی که اخلاقش جامع ترینه دین #اسلام هست .👉
چون شما خیال میکنید اخلاق یعنی طریقه برخورد با دیگران فقط .
اما اسلام میگه
طریقه برخود :
با خودت
با مردم
با محیط زیست و حیوانات (نامه ۲۵ نهج👌)
با خدا
چطور باید باشه .
ایشون میگه اخلاق یعنی رهنمودهایی برای انسانِ بهتر شدن...
پس قبول دارید که انسان باید در راه بهترین شدن قدم برداره بله درست فرمودن
دلیلشلم من بهت میگم چون انسان کمال طلب هست .‼️
اگر انسان کمال طلب هست که هست پس باید خالق انسان راه بهترین بودن رو به انسان نشون بده نه اینکه شما از جانب خودت ادعایی بکنی بعدم بگی ادعایی ندارم🤔(چه حرفا ، خلاصه ادعا داری یا نه 🤭)
بزرگوار هیچکی نمیگه ظلم خوبه و یا محبت بده . تعریف ها از ظلم و عدل و محبت مختلفه
☑️پس برای تعریف اخلاق و ... باید مرجعی به نام "دین" باشه.
کلا تناقض گویی زیاد نمودن ایشون
👈اشکالات دیگه حرف ایشون وقت مفصلی می بره
جالبه ایشون ۱۰ سال در مورد مولانا شناسی و حافظ شناسی کار کرده و شعر رو جز زندگیش می دونه
خب همین تحقیق رو میشه در مورد مطالب دینی انجام داد
مگه مطالب مولانا یا حافظ رو خودت از زبان اونا شنیدی ؟
قطعا از تاریخ گرفتی
پس تاریخ جز انکار نشدنی زندگی ادما است
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از حسین ستوده
پاسخ
حرفهای این خانم برای کسی که درک درستی از اسلام وتاریخ انبیا ورسالت رسول اکرم ص ندارد ،به ظاهر زیباست ، اما وقتی به گفته ها دقیق باشیم پراز مغلطه وخلط واقعیت می باشد ،قرآن که ۱۴۰۰ سال پیش بر پیامبر ص نازل شد ،پر از داستانهای پند آموز از گذشتگان است نه تحریف شد ونه تغییر پیدا کرده ،بیشتر از همه ادیان آسمانی ،دین اسلام ،اهمیت بیشتری به رعایت اخلاق وپای بندی به اصول ومبانی اخلاقی می دهد ،چرا که کاملترین دین است ،علت بی بندو باری وهرزگی وقتل وتجاوز وبزهکاری در دنیای غرب ،همین زیر پا گذاشتن اخلاق است ،آمر داده شده توسط این خانوم کامل نیست واز استدلال ومنطق ضعیفی بر خورداراست
دین اسلام برای اخلاق اهمیت فراوانی قائل است و به مفاهیمی مثل خیر وشر،عدل و ظلم،صبر و احسان توجه داشته و همچنین رسالت مهم پیامبر اکرم نیز بیان تعریف اخلاق و اصلاح کردن مسیر اشتباه اخلاق انسان ها بوده است.
بر اساس حدیثی که از مستدرک الوسائل وجود دارد پیامبر اکرم هدف از نبوت و رسالتش را تکمیل فضایل اخلاقی بیان کرده است.
همچنین محمد تقی مصباح یزدی نیز گفته که اداره کردن زندگی فردی و اجتماعی انسان ها که از اهداف اصلی دین است تنها در پرتو انجام مجموعه خاصی از دستور های اخلاقی تامین می شود و به همین دلیل می توان گفت که دین بدون وجود اخلاق نمی تواند به اهداف خود که سعادت دنیا و اخرت است برسد.
برخی از ارزش هایی که قرآن کریم بر آن بسیار تاکید دارد شامل قسط و عدل،صبر،نیکوکاری نسبت به والدین،صله رحم،انفاق به یتیمان،رحمت و مهربانی،ادای امانت،وفای به عهد و درست کاری در انجام معامله می شود.
برخی از شاخصه های اخلاق حقیقی و مورد نظر دین اسلام:
ارائه دادن تفسیری معتدل و هماهنگ با سایر مفهوم های اخلاق
تطبیق و یا عدم تطبیق مباحث با کتب و سنت ها
تلاش برای بیان نظامی جامع که پاسخگوی تمامی سوالات باشد
توجه به چگونگی تربیت اخلاق و تربیت طبیعی و مشروعیت داشتن آن
تقسیم بندی منطقی مباحث اخلاقی در سه دسته مطالعات مبنایی،تربیتی و توصیفی
بهره گیری از تجربیات علمی گذشتگان و پیش کسوتان در تهذیب علم
سعی برای استخراج اصول و قاعده های اخلاق از کتب مختلف
توجه به جایگاه عقل،گرایش های فکری و تجربیات عملی در تفسیر و چگونگی عمل به مفاهیم اخلاقی
تاکید بر رشد هماهنگ تمامی موازین اخلاقی و جلوگیری از افراط
توجه داشتن به شرایط افراد مختلف در استفاده از مفاهیم اخلاقی
توجه به تاثیر مقابل اندیشه،ملکات نفسانی و رفتار و کردار بر یکدیگر.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از حسین ستوده
طی چند هفته اخیر، تصویری از آدامس تریدنت با برچسب ممنوعیت فروش این آدامس در امریکا در شبکه های مجازی در حال پخش است گفته میشود این عنوان "NOT FOR SALE IN THE USA " به معنای ممنوعیت فروش بخاطر مالیات و قوانین مالیاتی اجناس صادراتی است، این جمله بر روی سیگارهای صادراتی نیز نوشته میشود و هیچ ارتباطی به سلامت جنس و بهداشت آن ندارد
حاشیه های یک جویدنی/آدامس "تریدنت" مشکلات نازایی به همراه دارد؟
https://www.yjc.news/fa/news/5564805
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از ابوالفضل امامی
به نام خدای مهرای ویژامهر
پرسشی سنگین و پاسخ آن که در دو پیام جداگانه و با نمودار آمده است.
◽️ #پرسش: «با توجه به مخالفت فقهای شیعه با قاعده استصلاح و عمل به مصالح مرسله در فقه شیعه مجاز شمرده نمیشود چرا حضرت امام مجمع تشخیص مصلحت نظام رو تشکیل دادند؟»
◾️ پاسخ
1️⃣ دسته بندی فقه
ما دو حوزه تفقه داریم: فقه الهی و فقه ولایی
👈🏼 فقه الهی: حوزه تفقه در احکام کلی الهی (اطیعوا الله) که قضیه حقیقیه هستند و فقها با «فتوا» آن را بیان میکنند.
👈🏼فقه ولایی: حوزه اداره امور جامعه (اطیعوا الرسول اولی الامر منکم) که حکم ویژه ای را برای چیزی ویژه و در هنگامه ویژه ای فرمان میدهند (قضایای خارجیه).
رابطه فرمان خدا و ولیّ خدا با قضایای حقیقیه و واقعیه
نه هر فرمان خدا فتوا (قضیه حقیقیه) است و نه هر سخن ولیّ امر (قضیه خارجیه) اما به روال، فرمان خدا گزاره حقیقیه است و فرمان ولیّ امر، گزاره واقعیه (خارجیه)
2️⃣ دسته بندی مصلحت
مصلحت نیز بر دو دسته است؛ مصلحت در احکام الهی و مصلحت در احکام ولایی. این دو، چنانکه خواهد آمد، از هم جدا هستند.
👈🏼 آ. مصلحت در احکام الهی
حکم الهی؛ مانند: «حرمت میخواری»، یک موضوع دارد (میخواری) و یک حکم (حرمت).
شیعه و برخی از مذاهب سنی بر آنند که مصلحت سنجی در احکام الهی و عمل بر پایه آن نامشروع است و این سخن درستی است. زیرا با بخشی نگری، نمیتوان کلان داوری کرد. با دیدن یک خوبی در یک کار نمیتوان آن کار را خوب دانست؛ و باید برآیند خوبی و بدی آن را دانست تا بتوان گفت که «مِی» بد است یا خوب؟
👈🏼 ب. مصلحت در احکام ولایی
اما حکم ولایی چیست؟ حکم ولایی هیچ ربطی به حکم الهی ندارد؛ و تنها برآیندی از احکام الهی است و تطبیق آنها بر موضوعات بیرونی است که هر کدام یک «مسأله» را میسازند. مثلا این که اکنون یمن را یاری کنیم یا اکنون یمن را یاری نکنیم؟ «وجوب یاری یمن» یک حکم حکومتی است. این حکم در کتاب و سنت نیامده است. و موضوع آن نیز از سنخ موضوعات فتوا (احکام الهی) نیست. بلکه یک چیستی «میان موضوعی» دارد. یعنی شما باید کمینه سیصد مساله جداگانه «داخلی، منطقهای و خارجی» و «سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، امنیتی، زیستی» در «کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت» و دیگر چیزها را بررسی کنید. (هر مساله آن در بخش «حقیقت شناسیش» خودش موضوع و حکم ویژه الهی) را دارد.
در اینجا برآیند مصالح و مفاسد کمینه ۳۰۰ مسأله، میشود، حکم ولایی. اما مصلحت در اینجا یعنی چه؟ یعنی برآیند شناسی مصلحتها و مفسدتهایی که در هر مسالهای جداگانه ثابت شده است. در حالی که در احکام فقه فتوایی (الهی) مصلحت یعنی برآیند خوبی یا بدی اثرات یک کار که ما. خوب ما نمیتوانیم همه بخش های اثرگذار یک کار را ارزیابی کنیم تا مصلحت سنجی کنیم و این کار در اختیار خدا است؛ اما همین خدا گفته است که در مسائل جامعه که چیستی میان موضوعی دارد، به امر ولیّ گوش بدهید. البته بحث های بسیار ژرف و شگفتی در ابرفقه در اینجا هست که مجال باز کردن آن نیست و مسأله بر می گردد به تفاوت «عقل» و «فکر» و شناخت های «عقلی» و شناخت های «فکری».
◽️ اما در فقه ولایی، ما باید مجموع مسألههای مرتبط را کشف کنیم و مجموع مصالح و مفاسد هر یک را برآیندسنجی کنیم تا بتوانیم هر تصمیمی را بگیریم؛ «هر تصمیمی» در کشور، نیازمند پیمایش این فرایند است. حتی یک تصمیم هم سوای از این نیست! پس چنین نیست که بگوییم برخی تصمیمهای دسته فقه ولایی، مصلحت شناسانه است و برخی بر طبق دستور نص دین است. نه! ابداً! تمام کارهای کشور باید بر پایه برایند شناسی مصالح و مفاسد؛ یعنی تشخیص مصلحت نظام است؛ که البته بررسی همه ابعاد مسأله مجال بیشتری می خواهد ولی «جان» این دشواره را پیشکش کردم.
مثل یک مربی ورزش که هر کاری که در زمین بازی میکند باید در سنجایش با تمام مؤلفههای مؤثر در بازی باشد؛ مثل کار یک شَترَنجگر در بازی؛ که هر جابجاییش باید بر پایه همه پیامدهای ارزیابیپذیر از سوی آن بازیکن باشد.
بنابراین مجمع تشخیص مصلحت، هیچگاه کاری به «مصالح مرسله» ندارد؛ زیرا «مصالح مرسله و رها شده و تصریح نشده در حکم الهی»، در فقه فتوایی مطرح است؛ نه در احکام ولایی. در احکام ولایی، حکم هر مساله ای ابتدا روشن میشود و در اینجا نمیتوان به ظنیات و استحسان و استصلاح عمل کرد و باید حکم را یافت. ولی آنچه در احکام ولایی روشن نیست، برایند مصالح و مفاسد این مسائل است که باید شناخته شود.
👈🏼 ادامه پاسخ در پیام پسینی؛ با معرفی یک دستگاه خوانشگر از «ابرفقه»👇
هدایت شده از ابوالفضل امامی
📚 معرفی دستگاه «میزا» مربوط به «ابرفقه»
برای روشنتر شدن مسأله باید گفت که مطابق دستگاه خوانشگری «میزا» که خدا ما را در کشف آن یاری کرده است، پنج دسته از گزاره داریم:
آ. حقیقت شناسی (قضایای حقیقیه) که احکام الهی هستند و مصالح مرسله در آن نباید جاری شود.ب. واقعیت شناسی (قضایای واقعیه و خارجیه) که به جز اندکی از موارد (در موضوعات مستنبطه)، که کمککار شناخت قضایای واقعیه است، احکام الهی درباره آن چیزی نگفتهاند.
ج. تحقق شناسی: یعنی اصول کلان و فرایندها و شیوه های به حقیقت رساندن واقعیت های موجود؛ که این هم بخشی از احکام الهی است و البته این دانش در حال اکتشاف در ابرفقه است و دو دهه روی آن کار شده است.
د. تحقیق شناسی: این که اکنون و برای این زمان و این مکان و این شرایط خاص، چه کاری باید انجام داد؛ این گزاره ها ربطی به فتوا و ندارد و «حکم» است.
ه. تحقیق بخشی: این گزاره ها میگویند که سوگیری کلان این کار و اصول و چارچوب این کاری که باید انجام شود، چیست و سپس از دل ان برنامه انجام کار، تفریع میشود.
◾️مصلحت در احکام ولایی مربوط به بخش «تحقیق شناسی و تحقیق بخشی» است.
مصالح مرسله در احکام الهی، مربوط به حقیقت شناسی و تحقق شناسی است.
🌻گرم ولیّ امر باشیم
امامی؛ متخصص فقه سیاسی و کاشف ابرفقه.
📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگو به پرسش های دینی و سیاسی و فرهنگی و ... در «ایتا»
🇮🇷 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
هدایت شده از نجمه کبیریان
وزیر اقتصاد( سید احسان خاندوزی) دارای مدرک دکترای اقتصاد هستند.
سوابق اجرایی
مدیر کل اقتصادی سابق مرکز پژوهشهای مجلس استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه عضو هیئت مدیره دیدهبان شفافیت و عدالت کارشناس کمیسیون اقتصاد کلان و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام عضویت در هسته اندیشه ورزی وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۱۳۹۷/۱۱/۰۱، ۱۳۹۸/۱۰/۳۰، ایران، تهران عضویت در شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی، ۱۳۹۸/۰۷/۱۶، ایران، تهران
کتابهای تألیفی
خاندوزی سید احسان، مدینه عادله: مقدمهای بر نظریه عدالت اقتصادی در قرآن، تألیف، انتشارات دانشگاهی، ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
خاندوزی سید احسان، درسهای آخرین موج خصوصی سازی، تألیف، نشر آماره، ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
خاندوزی سید احسان، شاخصی برای عدالت، تألیف، انتشارات دانشگاهی، ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از ابوالفضل امامی
بررسی تفکیک قوا در نظام اسلام
پرسش: آیا تفکیک قوا ساختار اسلامی است و در زمان فرمانروایی خجسته امام زمان (ع) هم خواهد ماند؟
🌻 پاسخ بر پایه نظام ابرفقه
آ. وضعیتهای مرتبط با نظام
ما سه وضعیت درباره نظام داریم: «پیشانظام، پیشنظام نظامِ پیش». تفکیک قوا یک نظریه شراکتی و شرکی در ساختار پیشا «نظام اسلام» است و در ساختار «پیشنظام اسلام؛ که بر دو ستون «امام و امت» استوار است (ساختار کنونی ایران) تفکیک قوا با تغییرات بسیار زیاد و در راستای ولایت فقیه پذیرفته شده است و از حالت شراکتی و شرکی بیرون آمده است. البته باز هم در نظام تراز اسلامی باید آن را پاک کرد. چون ساختار تفکیک قوا بسیار آسیبا است.
ب. ساختار نظام پیشرفته اسلامی
آنچه در نمودار «هسته نظام» میبینید؛ ساختار «نظام پیش»رفته را توضیح داده است: یعنی «ترتیب قوا و تفکیک نقاط»:
🌻 امیرالمؤمنین (ع): قوه «عقل» که امام قوه فکر است و قوه فکر که امام قوه قلب است و قوه حس که امام قوه عضو است.
👈 ابرفقه ۲۰ سال روی این نظام کار کرده است و تا کنون پنج کتاب و چندین رساله دکترا از آن بیرون آمده است.
ج. اشکالات تفکیک قوا نیز در نمودار آمده است
🌍 ابوالفضل امامی
📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگو به پرسشهای دینی، سیاسی، فرهنگی و دیگر؛ در «ایتا»:
🇮🇷 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
♦️ زنهای عراقی که شوهرانشان در جنگ ایران کشته شدن تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرارمیگیرند!!😳😳
👈تاکنون در هیچ جای جهان چنین حماقتی ثبت نشده و نخواهد شد. این درحالی که جمعیت قابل توجهی از مردم ایران در فقر مطلق زندگی میکنند...!! خرج خانواده های کسانی را پرداخت می کنند که همسرانشان به کشتن جوانان ما آمده بودند😐
خانواده های شهدا با دیدن این فیلم چه حالی خواهند داشت؟
هدایت شده از نجمه کبیریان
1⃣شبکه منوتو چندی پیش در اقدامی هدفدار صحبتهای یکی از زنان عراقی که از کمیته امداد امام خمینی بابت کمکهای ماهیانه به زنان بیوه و کودکان تشکر میکرد را پخش و تلاش کرد این باور را در ذهن مردم بسازد که کمکهایی که با به عنوان هدایا و صدقات مردمی از طریق مردم، سازمانها و نهادها اعم از نقدی و غیرنقدی، به کمیته امداد امام (ره) تحویل داده میشود در خارج از مرزها و برای نیازمندان آن کشورها هزینه میشود.
2⃣این دست خبرسازیهای جهتدار از سوی رسانههایی همچون منوتو که با بودجه دولت انگلیس اداره میشود، بارها بر علیه کمیته امداد امام خمینی (ره) شکل گرفته است. خبرسازی اخیر از آن جهت اهمیت بیشتری دارد که رئیس جمهور کشورمان در حال حاضر در کشور عراق به سر میبرد و بر مسائل اقتصادی و روابط دوجانبه بین ایران و عراق در حال مذاکره هستند و احتمالاً تعمیق روابط دو کشور قدرتمند غرب آسیا، به نفع انگلیس نیست!
3⃣البته بارها مسئولین این کمیته به این شایعسازیها پاسخ دادهاند. مثلاً تیر ماه سال ۹۴ بود که پرویز فتاح درباره شایعهی کمک به لبنان، سوریه، غزه و عراق از محل کمکهای نقدی داخل کشور گفت: "ریالی از صدقههای جمعآوریشده ایران برای مردم سایر کشورها ارسال نشده و نخواهد شد و کمکهای اعطاشده به این کشورها از محل صدقات جمعآوریشده در خود این کشورها بوده است"
4⃣ در سال ۹۲ کمیته امداد امام خمینی (ره) توانسته حدود ۸۳۰ هزار دلار از کمکهای مردم عراق را جذب و بین نیازمندان آن کشور توزیع کند، طبق اعلام مسؤلین کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری میزان اعتبار جذب شده در کشور عراق به یک میلیون دلار رسید و این کمیته فقط مسئول جمع آوری و توزیع این پول در میان نیازمندان عراق است و همانطور که پرویز فتاح خرداد ماه امسال در پاسخ به شایعهی توزیع غذا در بین مردم غزه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: "کمیته امداد فقط تجربهی خودش را منتقل میکند تا کشورهای دیگر هم بتوانند یک سازمان موفق خیریه برای رسیدگی به نیازمندانشان مثل کمیته امداد داشته باشند" اگر کمکی به افراد نیازمند از طرف این کمیته پرداخت میشود توسط شعبههای فعال در همان کشورها و با کمک مردم همان کشور است نه از صدقات داخلی مردم ایران
https://goo.gl/8QhJn6
✏️📚✏️📚✏️📚✏️📚✏️📚✏️
منبع قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
واکنش فعالین رسانهای و اقتصادی به #کارت_نان #چهل_سال_پس_از_انقلاب
🔚“ابرقدرت منطقه” میخواد “کارتِ نان” به مردم بده!
یعنی بعد از اجرای طرح، شما حق دارید میزان مشخصی که دولت برای قوت روزانه شما مشخص کرده، به نرخ دولتی نان بخرید، اگر بیشتر بخواهید، مثلا اگر مهمون داشته باشید، بیشتر از نیاز روزانه باید آزاد بخرید!
کره شمالی
✍احسان سلطانی
💬نتیجهی مانیفستِ«اقتصاد مال...است» و خزیدن در بغل چین و روسیه این است که با راهکارهای کمونیستی #رعیت را زنده نگهداری!
مردم کشوری که روی ثروت خوابیده از سال بعد با #کارت_نان جیرهی قوت لایموت میگیرند!
✍محمدحیرانی
🔹مسعودمیرکاظمی : با حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی به مردم کارت نان میدهیم تا با همین قیمت نان بخرن و مابهالتفاوت را به نانوا پرداخت میدیم
معنایش:هر کاری برای زحمت مردم و بالا بردن قیمت انجام میدیم جزمتناسب کردن حقوقها
منتظر روزیام که بگن کارت #نان فسادزاس وطی جراحی اقتصادی بایدحذف بشه.
✍زهرا علی اکبری
💬رئیس سازمان بودجه؛
در صورت حذف ارز ترجیحی به مردم کارت خرید نان میدهیم...
میبینید؟ نون نداریم بخوریم، انقلاب به دنیا صادر میکنیم!
✍binam1418
🔹دنیا تو راه سفر به مریخ، مردم من هم در راه #کارت_نان و #کوپن و #کالابرگ!
✍منصوردیانی
💬از "آب وبرق و اتوبوس مجانی" رسیدیم به "کارت خرید نان"
✍navid4468
🔹انگار اشتباهی رخ داده؛
قرار بود اسرائیل را نابود کنیم؛
قرار بود ما را به مقام انسانیت برسانید،
نه اینکه نان را کوپنی کنید!!!
✍مریم دهقانی
💬گفته بودم کمربندها را محکم ببندیم. رسما همه مردم عضو #کمیته_امداد شدیم!
چه کردند با مردم نجیب ایران🤔
"نان کارتی" در راه است!
رئيس سازمان برنامهوبودجه:
طرحی برای خرید نان با کارت مخصوص در دست بررسی است.
✍خلیل آقاپور
🔹طرح دولت #ابراهیم_رئیسی برای توزیع نان با کارت مخصوص.
احسان ارکانی،عضو کمیسیون برنامهوبودجه مجلس: #دولت با حذف #ارز_ترجیحی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان، معادل ۵۵۰ هزار تومان یارانه یک ماه هر ایرانی سود خواهدـ کرد اما فقط میخواهد ۱۱۰ هزار تومان یارانه بدهد.
#حق_مردم زندگی شرافتمندانه است مگر نه؟