هدایت شده از نجمه کبیریان
🌹8بهمن سالروز کشتار هموطنان ما بدستور ژنرال هایزر؛فرستاده آمریکا وبدست مزدوری بنام ژنرال قره باغی درسال57است.آمریکا همان آمریکاست وعوض نشده؛کدخدا شدنش ناشی از تغییربعضی عزیزان! ماست.
هدایت شده از نجمه کبیریان
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 ماجرای 8 بهمنماه 1357
و دستور عجیب ژنرال هایزر
#ببینید
هدایت شده از نجمه کبیریان
📌رژیم پهلوی نماینده و ژاندارم آمریکا در منطقه خلیج فارس بوده و از بین رفتن آن به هیچ وجه مسئله مطلوبی برای آمریکا نبوده است. ❗️
⬅️بنابراین ایالات متحده پس از تشدید تحولات انقلابی در ایران به دنبال حفظ رژیم پهلوی برآمد و ژنرال رابرت هایزر را برای تدارک کودتایی همانند کودتای 1332 به ایران فرستاد.
🚫اما پس از ورود هایزر به ایران و بررسی شرایط انقلابی توسط وی، این ژنرال آمریکایی به این نتیجه رسید که رژیم شاه قابلیت تداوم ندارد و میبایست با سیستم جدید کنار آمد. هایزر در این زمینه گفته است: "اعتقاد داشتم که فاجعه آمیزترین احتمال این خواهد بود که آیت الله(امام خمینی) به ایران بازگردد، بدون آنکه ما توانسته باشیم ابتدا با او به تفاهم برسیم."
↩️ اما با این حال و با وجود اذعان برخی مقامات امریکایی به نداشتن راهی بهجز کنارآمدن با انقلابیون ایران، کماکان برخی از مهمترین دولتمردان و سیاسیون این کشور تنها راه ممکن را مقابله با انقلاب اسلامی ایران میدانستند.◀️ نمونه این مسئله تماس برژینسکی در 12 آبان 1357 با شاه است و مطرح کردن این موضوع که آمریکا از هر اقدام شاه برای مقابله با انقلاب(حتی کودتای نظامی) حمایت میکند.⏪ برژینسکی که در آن زمان مشاور امنیت ملی آمریکا بود، نقش برجستهای در سیاست خارجی این کشور داشته و دیدگاههای وی در ضدیت با انقلاب اسلامی تأثیر فراوانی در نوع رویکرد آمریکا به مسئله مقابله با انقلابیون داشت.📶 حتی پس از پیروزری نهایی انقلاب اسلامی و در سالهای اولیه پس از انقلاب نیز آمریکا به دنبال سرنگونی رژیم جدید بود و در این زمینه به هر راهکاری متوسل شد. ⏪پشتیبانی از کودتای نوژه شاید مهمترین مورد در این زمینه بود.
🚫ولذا میتوان اینگونه عنوان کرد که با اوجگیری انقلاب اسلامی در ایران، دولت آمریکا در اتخاذ تصمیمی واحد برای چگونگی مواجهه با انقلاب اسلامی ایران ناتوان بود. این مسئله باعث شد تا میان دولتمردان و دیپلماتهای امریکایی اختلاف نظر ایجاد شود و عدهای از ضرورت قطع کمک به شاه و مساعدت به انتقال قدرت به انقلابیون حمایت کنند و برخی دیگر (از قبیل برژینسکی) معتقد باشند که آمریکا باید تا آخر در کنار شاه بایستد. اما پس از رسیدن قطار انقلاب به ایستگاه نهایی، آمریکاییها به این نتیجه رسیدند که احتمالا در نظام سیاسی جدید توافق با امام خمینی کاری دشوار خواهد بود. در نتیجه به دنبال پذیرش وضع موجود و برقراری رابطه با دولت جدید برآمدند. اینگونه بود که آمریکاییها ضمن حمایت از بختیار و تلاش برای وحدت ارتش تمام تلاش خود را برای مقابله با تغییر وضعیت انجام دادند.
⏪بنابراین میتوان اینگونه نتیجه گرفت که وقوع انقلاب اسلامی ایران بسیاری از برنامه های آمریکا در خلیج فارس و خاورمیانه را به هم زد و در نتیجه این مسئله نمیتوانست برای این کشور پذیرفتنی باشد. بنابراین آمریکا تا لحظه آخر در کنار محمدرضاشاه پهلوی ایستاد و با انقلاب اسلامی در ایران مخالفت کرد، اما تلاشهای این کشور به جایی نرسید و انقلاب مردم ایران پیروز شد. به همین دلیل آمریکا در دهه اول انقلاب و با اقداماتی از قبیل حمایت از عراق در جنگ با ایران به دنبال تضعیف و شکست ایران برآمد، اما ناکامی این کشور باعث شده تا از آن زمان تاکنون با اهرمهای مختلفی از قبیل تهدید و تحریم به دنبال تغییر رفتار ایران برآید و حتی و بنا به گفته مسئولین آمریکا سیاست تغییر رژیم در ایران را نیز دنبال کند.
👈🏻یک رژیم استبدادی همچون حکومت شاهنشاهی ، بهترین گزینه ای بود که حافظ و تامین کننده منافع آمریکایی ها بود و به همین دلیل آمریکا ، تا پیش از اوج گیری تحولات انقلاب در سال های ۵۶ و ۵۷ ، کاملا از رژیم شاه حمایت می کرد و در مقابل ، شاه نیز تا آخر به سرسپردگی به اربابان آمریکایی خود وفادار بود.
در سفری که کارتر رئیس جمهور آمریکا در سال۵۶ به ایران داشت،ایران را با وجود شاه جزیزه ثبات در یکی از آشوب زده ترین نقاط جهان نامید.
👈🏻اما غلط بودن ادعای تشکیل نظام جمهوری اسلامی با هماهنگی آمریکا و انگلیس ، به اندازه ای واضح ، گویا و مبرهن است که به نظر می رسد نیازی به ذکر هیچ مطلب دیگری نباشد ، چرا که به راحتی می توان فهمید که گزینه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ، بدترین گزینه ای بود که برای آینده پس از شاه ، آمریکایی ها می توانستند تصور نمایند و به همین دلیل با تمام قوا در برابر آن ایستادندو پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی نیز تا به امروز از هیچ جنایتی در راه ساقط کردن آن کوتاهی نکرده اند .
https://plink.ir/YhjM8
سلطنت طلبان که در موضوع فرار شاه از ایران و وقوع انقلاب اسلامی توسط مردم و به رهبری امام خمینی(ره)نمیخواهند واقعیات را بپذیرند، رو به هذیان گویی وجعل تاریخ و انتساب توهمات ذهنی خودشان به دیگران می آورند!
غافل از اینکه چنین شیطنت هایی باعث توجه وتحقیقات بیشتر نسبت به دلایل سرنگونی شاه و تشکیل
هدایت شده از نجمه کبیریان
جمهوری اسلامی، ودر نتیجه رسوایی بیش از پیش آنها خواهد شد
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و ادب
در فقه اسلامی مرد نان آور خانواده هست نه زن
این برای زن ارزش است
اولا احکام الهی کلی هست و استثناء ها در پرتو قوانین و فقه پویای شیعه بررسی و وضع می شود
بعد هم ما قطعا حکمت تمام احکام را نمی دانیم و بحث اقتصادی و توان مرد یکی از حکمت هایی هست که به علم ناقص بشر بیان می شود
اما در تعیین دیه زن و مرد به هیچ عنوان بحث ارزشگذاری و مسائل این چنینی مطرح نیست و اگر قرار بر این بود، دیه باید بر اساس طبقات اجتماعی مختلف معین میشد و دیه کودکان، جوانان و سالمندان با یکدیگر متفاوت باشد.
اغلب مردان نان آور خانواده خود هستند و افرادی را به عنوان واجب النفقه تحت تکفل دارند و در صورت فوت یا قتل آنها، میزان دیه مردان دو برابر زنان است که آسیب کمتری به افراد تحت پوشش فرد متوفی وارد شود.
علاوه بر دلایلی که عنوان شد بدون تردید علل و دلایل دیگری هم در دو برابر بودن دیه مردان دخیل است و همانطور که گفته شد هیچ ارتباطی به ارزش گذاری بین زن و مرد ندارد.
تصمیم گیرنده نهایی برابری دیه زن و مرد، فقها هستند و بررسی شرایط و استثناء ها
البته الان وجود صندوقهای مالی حمایتی از افرادی مثل زنان سرپرست خانوار که ممکن است در حادثه یا اتفاقی تلخ به قتل برسند، را راهگشای پرداخت دیه مطابق دیه مردان هست
همه احکام و قوانین موجود در اسلام از طرف خداوند بر پایه مصلحت و سعادت بشر تعیین شده است و در نظر دین اسلام و قرآن کریم ارزش و مقام ذاتی زن و مرد تفاوتی ندارد و یکسان است.
تاکید پیامبر اسلام صلی الله بر این بوده است که تنها ملاک فضیلت و برتری هرکس تقوا و ارزشهای معنوی او خواند بود و زن و مرد بودن در هیچ موردی ملاک خوبی با بدی هیچکس قرار نمیگیرد.
پاسخی دیگر 👇👇👇
هدایت شده از نجمه کبیریان
🔴 در این ویدئو دریافت نصف دیه از خانواده مقتول به عنوان شرط قصاص قاتل، به عنوان ظلمی در حق زن قلمداد شده و ناشی از بی توجّهی به حقوق زنان و نابرابری ارزش زن و مرد انگاشته شده است.
🔴 بیان جملات احساس برانگیز و ترسیم شرایطی سخت و دشوار برای خانواده مقتول نیز بر این احساس ظلم و نابرابری می افزاید و مخاطب به خودش می گوید:« چه اشکالی دارد قانون در حق این فرد اجرا نشود؟ آیا این قانون ظالمانه نیست؟»
💠 در پاسخ به این شبهه، به تبیین چند مسئله می پردازیم:
⁉️ آیا اصل این قانون (قصاص مشروط به پرداخت نصف دیه قاتل) ظالمانه و نشانگر نگاه نابرابر اسلام به زن و مرد نیست⁉️
🔆 اگر ارزش زن و مرد در نگاه اسلام، نابرابر بود، مرد نباید برای قتل یک زن، اعدام می شد.
👈 بر اساس قانون قصاص، اگر یک مرد، زنی را کشت، باید اعدام شود. این یعنی برابری ارزش انسانی و ارزش جان و حیات زن و مرد.
👈 حال اگر می بینیم در بحث دیه، تفاوتی بین زن و مرد وجود دارد، نمی توانیم ادعا کنیم که اسلام قائل به برابری ارزش انسانی زن و مرد نیست، زیرا در مسئله قصاص روشن است که اسلام این برابری را قبول دارد و قطعاً مصلحتی وجود دارد که خدا دیه زن را نصف دیه مرد قرار داده.
👆نکته بالا بسیار مهم است. لطفاً، دوباره بخوانید👆
⁉️آیا نمی شود در شرایط خاص و استثنائی، قانون اجرا نشود یا اینکه برای این شرایط هم قانونی نوشت⁉️
🔹 قانونگذار(چه خدا باشد، چه جمهوری اسلامی و چه هر حکومت دیگری) بر اساس احساسات و شرایط ویژه و استثنائی چند فرد نمی تواند برای همه افراد جامعه قانونگذاری کند. اگر قرار باشد بر اساس استثناها قانونی وضع شود، به ازای شرایط زندگی تک تک افراد جامعه باید قانون خاص تولید کرد. یعنی هر شخصی باید یک مجموعه قوانین اختصاصی مثل کد ملّی نیز داشته باشد.
🔹 در این ویدئو تلاش می شود که شرایط این زن خیلی استثنائی جلوه کند اما شرایط هر چقدر هم استثنائی باشد، دخل و تصرف در قوانین بخاطر شرایط استثنائی، عقلاً و منطقاً امکان پذیر نیست و هیچ عاقلی چنین چیزی را نمی پذیرد.
🔹 قانونهای اسلامی، تا یک حد قابل توجّهی استثنائاتی را لحاظ کرده ولی به هر حال برای جلوگیری از شخصی شدن قوانین، باید یک جایی دست از پرداختن به استثنائات کشید.
👈 مثلاً در همین بحث قصاص، اگر جرم جنبه عمومی داشته باشد، و ولیّ دم هم تمکّن از پرداخت دیه نداشته باشد، پرداخت دیه قاتل به عهده بیت المال است.
⁉️نصف بودن دیه زن نسبت به مرد چه مصلحت و حکمتی دارد⁉️
یک احتمال درباره مصلحت و حکمت این تفاوتها این است که میزان دیه، ارتباط مستقیمی به دیگر حقوق و تکالیف زن و مرد دارد. در نگاه اسلام، جامعه مطلوب جامعه ای است که مرد نقش حمایتگر و ستون خانواده را دارد و تأمین مالی و امکاناتی زندگی بر عهده مردان است. بر این اساس، پرداخت نفقه و تأمین اولیّات زندگی و ... بر مرد واجب است و در مقابل زنان چنین تکلیفی ندارند.
وقتی مردی از دنیا می رود، در واقع یک خانواده این ستون و حمایتگر را از دست می دهند بنابراین دیه مرد به زن و بچه او خواهد رسید تا به نحوی جبران ضررهای مادّی فقدان پدر باشد.
📌این مطلب، چیزی است که به ذهن ناقص ما رسیده و قطعاً خداوند
دانا و عادل و حکیم، مصالح مهمتری از وضع چنین قوانینی در نظر گرفته است.
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از حسین ستوده
اين تيتر خبري است كه سوم بهمن ماه، خبرگزاری «ركنا» براي خبر خود برگزيده است و بلافاصله در فضای رسانه ای کشور بازتاب گسترده ای یافته است.
اين خبر كه به نقل از «صفدر زارع» حسین آبادی، دبیر کل انجمن استعداد های برتر ایران بر سايت اين خبرگزاري قرار گرفته است، مدعی شده است كه از ميان 86 نفر برگزیدگان المپيادهای دانش آموزی کشور ، 82 نفر مهاجرت كردهاند.
بيشك بديهيترين اصل در هنگام اشاره به آمار، صحبت از جامعه و نمونه آماري، ويژگي و روش جمعآوري اطلاعات است. اصولاً مشخص نيست كه آمار و ارقام ارائه شده در اين خبر مربوط به چه بازه زماني و چه جامعهي آماري است.
براي مثال اگر اين آمار 86 نفر مربوط به کل جمعیت برگزیدگان المپياديهاي کشور (يك جامعه سه هزار نفري) و در يك بازه زماني ده ساله باشد است، نهتنها نگران كننده نيست بلكه می تواند کاملاً طبیعی باشد
اما اگر اين آمار مربوط به يك جامعه صد نفري از گروه خاص برگزیدگان المپیاد ( برای مثال المپیاد ریاضی ) و دريك بازه زماني يك ساله باشد، آماري بس نگران كننده و اسفناك است. بنابراين بدون اطلاع از ويژگيهاي جامعه آماري و روش ثبت و جمعآوري اطلاعات نميتوان قضاوت صحيحي در مورد صحت و سقم آمار ارائه شده داشت.
اما براي شفافيت بيشتر موضوع و اطلاع از وضعيت مهاجرت و ماندگاري استعدادهاي برتر كشور بد نيست به آمار زير نگاهي بيندازيم.
بر اساس اطلاعات مندرج در سالنامه مهاجرتی ایران (https://imobs.ir/outlook/detail/5)- 1400 تهیه شده توسط رصدخانه مهاجرت ایران در مرداد امسال، آمار دريافتي از اداره كل گذرنامه در بازه زماني سال 1380 تا مرداد 1399 و در يك جامعه آماری 2765 نفري نشان ميدهد كه 56.6 درصد از المپیادیها، 69.1 درصد از مشمولان بنیاد و 78.3 درصد از رتبههای یک تا هزار آزمون سراسری در داخل کشور هستند.
مطابق انتظار در میان گروه المپیادیها، مشمولان بنیاد و رتبههای یک تا هزار آزمون سراسری، به ترتیب المپیادیها با 37.2 درصد، مشمولان بنیاد با 25.5 درصد و رتبه های یک تا هزار آزمون سراسری با 15.4 درصد بیشترین درصد افراد مقیم خارج را به خود اختصاص دادهاند. از اين افراد حدود 4/4 درصد به كشور بازگشتهاند.
لذا بدون فروغلتیدن در دوگانه انکار یا اثبات آمار مهاجرتی در کشور، نیاز است تا همواره پیش از پذیرش هر نوع ادعای آماری، با دقت به صحت و شواهد ارائه شده دقت نمود.
این موضوع بیشتر به حس مسئولیت پذیری و مستندنگاری گوینده و همچنین وظیفه ذاتی رسانه ها مبنی بر صحت سنجی اخبار پیش از انتشار بر می گردد که متاسفانه ما کمتر شاهد آن در کشور هستیم.
در نهايت بايد گفت كه آمارهـای مهاجرتـی یکـی از کمیابتریـن و غامضتریـن دادههای جمعیتی هسـتند کـه بـرای تولیـد آنهـا میبایسـت وقـت و هزینه بسـیاری صـرف نمـود.
همچنین همانند سایر حوزههای تخصصی دیگر، همگنسـازی و قابـل قیـاس نمـودن دادههـای مهاجرتـی بخصوص در سـطح ملـی و بینالمللـی نیازمند دانش و تخصص افراد کارشناس در این حوزه است.
این در حالی است که متاسفانه بسیاری از اخبار و آمار مهاجرتی در کشور از سمت افراد و نهادهایی منتشر میشوند که آشنایی لازم را با دادههای مهاجرتی و پدیده مهاجرت ندارند.
بنابراين اظهار نظر در حوزه آمارهاي مهاجرتی همانند ساير حوزهها نيازمند تخصص و دانشی است كه عدم وجود آن منجر به توليد محتواي زرد و پيدايش ژورناليسم غيرحرفهاي و بازتاب ناواقعيتها در حوزه مهاجرت در رسانههای كشور شده است.
ضمنا اون دو دانشجوی دانشگاه شریف( علی یونسی و امیرحسین مرادی)که در زندان هستن، متهم به همکاری با سازمان مجاهدین خلق (منافقین) می باشند،
#مهاجرت
#المپیاد
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin