شبهه : ۱۱۵۶
قیامت نامه
_________________________
روز قیامت شد و صاحبِ صور
اومد به میدون و دمید تو شیپور
مُرده ها از تو قبراشون پا شدن
منتظر محشر کبرا شدن
صف کشیدن، وقت حساب کتاب شد
وقت مکافات و سؤال جواب شد
برزیلی، پانامایی، تونسی
امریکایی، فرانسوی، قبرسی
هر کدوم از یه قوم و ملیّتی
وایساده بودن با چه کیفیّتی!
ایرونیا هم تهِ صف وایسادن
از اون عقب هی صفُ هُل میدادن!
یهو خدا از اون بالا صدا کرد
ایرونیا رو از تو صف جدا کرد
سپرد اونا رو دستِ یه فرشته
گفت اینا رو ببر، جاشون بهشته
خارجیا که صحنه رو می دیدن
مثل فنر بالا پایین پریدن
شاکی شدن، حوصله شون سر اومد
صدای اعتراضشون در اومد
گفتن خدا مُزد اطاعت چی شد؟!
حساب کتابِ این جماعت چی شد؟!
از تو بعیده پارتی بازی کنی
فقط یه عده ای رو راضی کنی!
اینجوری که رفتن و صف خالی شد
معلومه پرونده ها ماسمالی شد..!
خدا که دید یه ذره اوضا پَسه
به مُرده های معترض گفت بسه
این ایرونیا که توی صف بودن
تموم عمرشون توی کف بودن!
یه سر سوزن دل خوش نداشتن
تو دلاشون بذر امید نکاشتن
تموم عمرشون مُعطّل بودن
تو هر چیزی از آخر اول بودن!
هر چی برای تفریح عُموم بود
برای این بیچاره ها حروم بود!
شادیاشونو قدغن می کردن
جوونا رو سوار وَن می کردن!
درسته که قانوناشون صوری بود
ولی بهشت رفتنشون زوری بود!
یکی نشسته بود و غُرغر میکرد
تموم فیلماشونو سانسور می کرد!
تقویمشون همش عزاداری بود
جمعه تا جمعه گریه و زاری بود
لذت زندگی رو کشک میدیدن
ثوابُ تنها توی اشک میدیدن
نه دیسکویی، نه کافه ای، نه باری
نه ساحل مُختلطی، نه یاری!
نفهمیدن مزه کنسرت چیه
اون که وسط وایساده با چوب کیه!
خودروی ملّیشون یه جور گاری بود!
مسبّبِ مرگ و عزاداری بود
با اینکه روی دریای نفت بودن
اما تو یه وضع هَشَل هفت بودن!
گرفتار فرار مغزا شدن
نخبه هاشون وِل توی دنیا شدن!
مثل شماها حالِ خوب نکردن
تو شهراشون بزن بکوب نکردن!
خلاصه این ملتِ بی آتیه
حساب کتابشون قر و قاطیه!
یه عمر تو اون دنیا عذاب کشیدن
طعم جهنّمو قشنگ چشیدن!
وقتشه غصه هاشونو چال کنن
برن بهشت و تا ابد حال کنن!
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
#پاسخ_شبهه : ۱۱۵۶
قیامت نامه
__________
❌ این قیامت نامه نیست ، سیاه نامه است.
شعری که سرتاسر پراست از توهین به فرهنگ ایرانی و تمسخر آموزه های دینی ما و زیر سوال بردن اعتقادات مذهبی و عرفی ایرانیان.
❌در قسمتی از شعر ، نحوه ی به صف ایستادن ملیتهای آمریکایی و فرانسوی.... با کیفیت خوانده شده!! ولی صف ایرانیان را آشفته و درحال هل دادن.
✅ دراین قسمت، قصد کرده ، فرهنگ و آداب اجتماعی ملتهای دیگر را برتر و بهتراز ایرانیها نشان دهد.
❌درقسمتی نوشتند «تو هرچیزی از اول آخربودند
✅درکدامش آخر بودیم ؟درتمدن وفرهنگ؟ در شجاعت وغیرت ؟؟
در علم و ادب؟ در تدین و خداباوری؟ در حفظ کرامت انسانی؟
در ایستادگی درمقابل ظلم؟......در کدامش آخربودیم؟
✅بله در هرزگی و بی بندوباری آخربودیم ، در بی غیرتی آخربودیم ، در بی فرهنگی آخربودیم.
❌در متن گفته شده « تموم عمرشون توی کف بودن »
✅کف چی؟کف عیاشی و الواتی؟ کف ولگردی و بی بندوباری؟
کف فرهنگ غرب که نه خانواده درآن معنی دارد نه کرامت نفس انسانها. فرهنگ غربی که درآن زنان، برده های جنسی خود را همچون سگان، غلاده به گردن می آویزند و اجتماع میبرند، فرهنگی که در لاندن بریچ آن شب کریسمسش مردم مست کرده از بالای پل برروی هم ادرار و مدفوع میکنند!!
فرهنگی که در میدان تایمز آن زنان، پول میگیرند تا برهنه با توریستها عکس بیاندازند و صدها عمل مشابه. آیا اینها درکف ماندن دارد؟
❌درقسمتی از شعر ، شادی و تفریح را برای ما حرام و قدغن دونستند.
✅دین ما دین تعقل است دینی است که همه ی اموراتش خارج از حیطه ی عقل نیست و فرهنگ ما همیشه حافظ کرامت و ارزش نهادن به نفس انسانهاست.
بله ، ما ایرانیان هرعملی که مغایر با عقلانیت و ارزش انسانی است را بر خود قدغن میداند.
وبرای آنهایی که فریب فرهنگ غرب را خورده اند نیز قدغن میکند.
❌نوشته شده «جوون ها رو سوار ون میکردند»»
✅این قسمت اشاره میکند به برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی. هر حاکمیتی ، در حیطه ی حاکمیتی خود با هنجارشکنان برخورد میکند. حال ، آن ناهنجاری در هر کشوری متفاوت است. بله در کشور ما بدحجابی وبی حجابی ناهنجاریست، ایجاد مزاحمت به نوامیس مردم ناهنجاریست.
ارازل و اوباشی ناهنجاریست ودرکل ترویج فرهنگ غلط غرب ، ناهنجاریست. و وظیفه نیروی انتظامی نظلم بخشیدن و مبارزه با این ناهنجاریهاست چه با ون چه با گاری!!
البته این امر به تنهایی موفق نیست وباید همه ی دستگاه ها اقدام کنند.
❌نوشته شده است که «بهشت رفتنشون زوری بود»
✅اشاره به سخنان غلط جناب روحانی میکند که گفتند که نمیشود مردم را به زور به بهشت برد.
وظیفه حاکمیت این است که شرایط و محیط را مهیا و مساعد کنند برای ترقی و به کمال رسیدن ملتش، چه معنوی و چه مادی.
و از طرفی ازبین بردن هر آنچه که ملت را به سمت سقوط و هلاکت میکشاند چه معنوی وچه مادی.
❌ سانسور فیلمها، در متن یاد شده، به تمسخر گرفته شده!!
✅ عقل و شرع ایجاب میکند که جلوی ترویج فرهنگ مغایر فرهنگ ایرانی اسلامی را ، چه در فیلم ها وچه در کتابها باید گرفت و کجای آن ایراد دار باشد باید حذف شود. این ، در وهله اول به نفع بنیان خانواده هاست.❌ عزاداری و گریه را تمسخر کردند.
✅نویسنده اگر باسواد بود و گذری به تقویم میکرد میدید که ایام شادی وعید و جشن اسلامی ایرانی ما به مراتب بیشتراز ایام سوگواریست.
هر ملت صاحب فرهنگ غنی و تمدن عمیق ، برای خود اسطوره و بزرگانی دارند و برای بودنشان شادی میکنند و برای از دست دادنشان غمگینند که اگر غیر از این باشند یا فرهنگ وتمدنی غنی ندارند و یا لطافت انسانی شان خشکیده.
ما ایرانیان ، بزرگانی داریم که اشرف کائناتند و در غمشان غمگینیم و در شادی شان شادیم.
❌نوشته شده،« ثواب رو تنها تو اشک میدیدند»
✅ قطعا با آموزه های ما آشناییت نداشته.
ما گریه بر امام حسین (ع) را که الگوی همه آزادگان دنیاست ، از بهترین اعمال میدانیم اما همانگونه که عالم بزرگ اسلام آیت الله بهجت فرمودند : اگر شبانه روز بر حضرت اباعبدالله اشک بریزید ولی در نمازتان کوتاهی کنید این گریه ها بی فایده است (با این مضمون)
بله اعتماد مااین است نه تفکر شما.❌ازدیسکو و بار، تعریفها کرده اند...
✅ سوال؟
آن کشورهایی که این موارد را دارند اکنون اوضاع خانواده ها چگونه است اصلا خانواده معنی دارد؟
اصلا رابطه ی زن وشوهری ، رابطه فرزند و والدین معنی دارد؟
چقدر بچه های بی سرپرست و بی خانواده در غرب سرگردانند؟
بله این انحطاط به جایی رسیده که همجنسگرایی ارزش شده ، ازوداج با حیوانات افتخار است.
بله ، ما ایرانیان آن چیزی را که نهایتش این اعمال حیوانیست را نمیخواهیم.
ارزانی خودتان...❌حرف از کنسرت شده.
✅ بودن یا نبودن کنسرت دغدغه مردم ما نیست.
کنسرتی که در حاشیه اش هنجارها حفظ نشود شایسته ی یک ایرانی باشرف نیست
ادامه پاسخ شبهه👇۱۱۵۶
🔶🔸🔸 در نهایت باید گفت که ما ایرانیها به فرهنگمان که بر گرفته از اسلاممان است میبالیم.
به دینمان که اکمل ادیان است مینازیم🔸🔸🔶
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
شبهه: ۱۱۵۷
در شگفتم از بعضی دوستان که بدون هیچ سند و تصریح از کلام وحی، و بلکه صِرفا به تقلید از عقاید موروثی و روایات باطله و مخالف قرآن کریم، در این پندارند که:
می شود مرده ای را با تلاوت قرآن کریم و یا برعکس، لعن و نفرین، جایگاه وی را جابجا کرده و او در بهشت برین و یا عذاب دوزخ مستقر نمود!
و حال آنکه طبق موازین قرآن کریم، هرکس از دنیا رفت از خوب و بد، پرونده اعمال وی فقل و مسدود خواهد شد و به هیچ وجهٍ من الوجوه نمی شود او را با تلاوت قرآن کریم و دادن صدقات، کوچکترین تغییر وضعیت داد، و یا عکس آن، با لعن و نفرین، عذاب او را دو چندان کرد.
و حق این است که تمام این تلاوت ها و خیرات (اگر محض رضای خدا باشد) تنها ثوابش به کسی که تا زنده است و خود اقدام به این اعمال صالحه می کند باز می گردد، ایضا تمام لعن و نفرین ها نیز در مورد کسی که مرده است، گناه و وبالش به لعن کننده بر می گردد.
در نتیجه قرآن کریم هرگز به اهل ایمان امضاء نداده و ابدا نگفته است که بعد از مرگ تان، دیگرانی می توانند سرنوشت اخروی شما را با تلاوت قرآن کریم و خیرات و صدقات تغییر داده و مثلا مقام تان را مرتفع نمایند، و یا احیانا می شود مرده ای را با لعن و نفرین های دیگران وارد در جهنم نمود، و یا حتی اگر در جهنم است، باز می شود با این کردارتان عذاب وی را چند برابر کرد.
حتی ادعیه قرآنی در حق مردگان، تنها نوعی عبادت برای همان دعا کننده که خود حیّ و زنده است محسوب می شود و لاغیر، ولذا این ادعیه قرار نیست بر خلاف منطق قرآن کریم، هیچ قفل اعمال مرده ای را باز کرده و برای او کوچکترین نفع و سودی در بر داشته باشد.
«أَفَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلى قُلُوبٍ أَقْفالُها.»(24/محمد)
...
پاسخ شبهه: ۱۱۵۷
اگر عالم نیستیم، از اهل علم بیاموزیم وگرنه جهالت کرده ایم
✅ آیا بعد از مرگ پرونده عمل افراد قفل می شود؟ آیا دعا و لعن ما به مردگان نمی رسد؟ آیا این مطلب حتما باید در قرآن ثابت شود؟ آیا در قرآن ثابت نمی شود؟
1️⃣ پیامبر خدا و اهل بیت مُبین قرآن هستند (لتبین للناس ما نُزّلَ الیهم. فاسألوا اهل الذکر) پس ضرورت ندارد که ما نیز بتوانیم همه چیز در قران بیابیم.
اگر روایتی مخالف قرآن بود، مردود است، کدام آیه در قران می گوید که پرونده عمل بعد از مرگ کاملاً قفل می شود؟ برعکس آیات زیادی است که نشان می دهد لعن یا خیرات ما به مردگان می رسد؛ از جمله:
2️⃣ «أُوْلَئک جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَيْهِمْ لَعْنَةَ اللَّهِ وَ الْمَلَئکةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ» آل عمران، 87.
آنان کیفرشان این است که بر آنان لعنت خداوند و ملائکه و مردم، همگی می باشد. بی تردید یک بخش زیادی از مردم هم آیندگان هستند و کسانی که بعد از مرگ آنان لعن نثار کفره و جحده می کنند.
2️⃣ لعِنَ الَّذينَ کفَرُوا مِنْ بَني إِسْرائيلَ عَلى لِسانِ داوُدَ وَ عيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذلِک بِما عَصَوْا وَ کانُوا يَعْتَدُونَ». مائده، 78. در اینجانیز تعلیل ذیل آیه نشان می دهد که این لعنت مرتبط با آنان می شود و علتش این است که عصیان گری و تجاوز می کردند. یعنی علت لعن، رشد لاعن برشمرده نمی شود، بلکه ستم ملعون برشمرده شده است.
3️⃣ ذکر خیر اثربخش است یا نه؟ حضرت ابراهیم می فرماید: «وَ اجْعَلْ لِي لِسانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ» شعراء 84. و خداوند هم این مساله را انجام می دهد: «وَ جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ صِدْقٍ عَلِيًّا» مریم، 50.
🚨👈 مبنای یکی از اشکال تراشی های مخالفان شیعه، همین مرده بودن اهل قبول است و شبهات مرتبط با آن است. تولید برخی شبهات و بازنشر آن، می تواند عامل قطع رحم و تحقق عاق والدین پس از مرگ آنان و یا مانع شدن از رفع عاق والدینی که پیش از مرگ رخ داده است، بشود:
✅ امام باقر عَلَيْهِ السَّلَامُ فرمود: به راستى، اگر بندهاى در حيات پدر و مادرش به آنها نيكى و احسان نمايد، ولى بعد از مرگشان نه دِيْن و قرض آنها را بپردازد و نه برايشان طلب آمرزش كند، خداوند او را عاقّ (والدَين) ثبت مىنمايد؛ و چه بسا كه در دوران زندگيشان نيكى نكرده، ولى چون بميرند قرض ايشان را پرداخت نموده و برايشان طلب آمرزش نمايد، خداوند متعال او را نيكوكار (به والدَين) ثبت كند.
«إِنَّ الْعَبْدَ لَيَكُونُ بَارّاً بِوَالِدَيْهِ فِي حَيَاتِهِمَا ثُمَّ يَمُوتَانِ فَلَا يَقْضِي عَنْهُمَا الدَّيْنَ وَ لَا يَسْتَغْفِرُ لَهُمَا فَيَكْتُبُهُ اللَّهُ عَاقّاً وَ إِنَّهُ لَيَكُونُ فِي حَيَاتِهِمَا غَيْرَ بَارٍّ لَهُمَا فَإِذَا مَاتَا قَضَى عَنْهُمَا الدَّيْنَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمَا فَيَكْتُبُهُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بَارّاً. الزهد، کوفی اهوازی، حسین، ص33
برای دروغگویی انسان همین بس که هر چه را می شنود بازگو کند.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبهه : ۱۱۵۸
آیت الله سید محمد حسین فضل الله کیست ؟ نظراتشون در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها
_______________
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
پاسخ شبهه :
______________________
1_ایشون آیت الله محمد حسین فضل الله از علمای لبنان هستند
2_این عقیده ودیدکاه ایشون هست ودیدگاه همه علمای شیعه نیست
3_ تعداد زیادی از علمای شیعه به این عقیده اعتراض کردند وبرای مبارزه با این عقیده در همان سالی که این مطالب مطرح شد در قم راهپیمایی کردند
4_اینقدر ادله ودلیل هست، که با عقیده ودیدکاه یک نفر از بین نمی رود
5_اگر حضرت صدیقه سلام الله علیها مورد اذیت قرار نگرفته وبه شهادت نرسیده ،چه معنی داشت که این بانوی بزرگ اسلام وصیت کنند که قبر شون مخفی بمونه
6_در کتب اهل سنت شهادت حضرت زهرا سلام الله ذکر شده
مثل
ابوبکر ابن ابی شیبه (159-235) مؤلف کتاب المصنَّف
بلاذری و کتاب «انساب الاشراف»
ابن قتیبه و کتاب «الإمامة و السیاسة»:
محمّد بن جریر طبری (متوفای 310)
ابن عبد ربه و کتاب «العقد الفرید»:
ابو عبید و کتاب «الاموال»:
طبرانی و معجم کبیر:
. ابن عبد ربه و «عقد الفرید»:
. مسعودی و «مروج الذهب»:
عبدالفتاح عبدالمقصود و کتاب «الإمام علی»:
وکتابهای زیادی که من از آوردن نام آنهاخودداری می کنم ،وهم از آوردن احادیثی وروایاتی که در این کتب ذکر شده به جهت وحدت بین شیعه وسنی
7_وهم کتابهایی از شیعیان که اخادیث وروایات زیادی را نقل کرده اند . که به راحتی این کتابها در دسترس همگان هست .
8_ اگر ایشان بگویند که این واقعه بر اساس احادیث وروایاتی که از یک امام معصوم هست نعوذ بالله دروغ است با روایاتی که از ائمه معصوم دیگر هست چگونه برخورد می کنند .
9_سید محمد فضل الله معتقد بود که مرجع تقلید اسلام هست نه شیعه
بیشتر این عبارات را به قول خودش به جهت اصلاح شیعه وسنی مطرح می کرد .
حتی برایوهابیون هم فتوا صادر می کرد واگر یک وهابی سوال شرعی می پرسید براساس مطالبی که ازابن تیمه هست به سوالات آنها پاسخ میداد گرچه هرگز مرجعیت ایشان از لبنان فراتر نرفت .
10_ شاید ایشان گمان كرده بودند که كتب حديثي تنها در نزد او موجود است و ديگران از بزرگان شيعه مانند شيخ انصاري مانند سيد ابوالحسن اصفهاني و حر آملي شهيد اول و ثاني و علامه مجلسي و شيخ عباس قمي و آيت الله بروجردي و آيت الله سيد بحر العلوم و علامه كاشف الغطا’ و علامه طباطبائي آيت الله سيستاني و آيت الله وحيد و آيت الله بهجت و آيت الله خميني و آيت الله خامنه اي وديگران از بزرگان ثقه الاسلام كليني و امين الله طبرسي و نعماني و شيخ صدوق اينها هيچ كدام عالم به علوم حديث نبودند و يا مصادر حديثي در دستشان نبود.
11_ یک نمونه سند از نگاه اهل سنت : شافعي جويني از پيامبر اكرم (ص) نقل مى كند كه فرمود: «..وانّي لمّا رأتها ذكرت ما يصنع بعدي، كانّي بها وقد دخل الذّل بيتها وانتهكت حرمتها وغصبت حقّها ومنعت ارثها وكسرت جنبها واسقطت جنينها وهي تنادى: يإ؛ محمداه...فتكون اوّل من يلحقني من أهل بيتي فتقدم عليَّ محزونة مكروبة مغمومة مغصوبة مقتولة. »«چون به دخترم فاطمه مى نگرم بياد مى آورم آنچه را كه بعد از من بر سر او خواهد آمد و حال آنكه در خانه اش ذلّت وارد گرديده، از وى هتك حرمت شده، حقش غضب، و ارثش منع شده، پهلويش شكسته و جنينش سقط گرديده و او فرياد برمى آورد « يا محمداه ».... پس او اولين كسى از اهلبيتم مى باشد كه به من ملحق مى گردد، پس بر من وارد مى شود، محزون، مكروب، مغموم، مقتول... ».فرائد السمطين، ج 2، ص34، 35
12_ایشون در 75 سالگی از دنیا رفتند .
_______________
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521