eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.5هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌کلیپی مربوط به گذشته رو در فضای مجازی منتشر و صداگذاری کرده‌اند که ببینید چند تا روحانی تو این وضعیت قحطی روغن دارن روغنا رو میبرن!!! همینقدر وقیح همینقدر دروغگو ✅ آیا واقعا دارند احتکار می‌کنند؟ پاسخ در فیلم👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
اینو میگم چه جوابی باید داد👆👆 #شبهه
⛔️ این کودکان پاکستانی هستند و این کلیپها توسط پایگاه خبری بریکینگ نیوز که وابسته به انگلستان است تهیه شده است. ✅ پویش انقلابی دهه ی نودی ها که از برکات انقلاب اسلامی است را در کلیپهای زیر ببینید و قضاوت کنید نه در یک کلیپ چند دقیقه ای که چند کودک تبعه ی پاکستان و البته انگشت شمار به نمایش می گذارند. کودکان معصومی که به دلیل والدین خودخواه و بی فکر و دور از خدا , اساسا فضای فرهنگی و دینی وانقلابی را تجربه نکرده اند : 1️⃣ https://b2n.ir/x80966 2️⃣ https://b2n.ir/x35468 3️⃣ https://b2n.ir/n47002 4️⃣ https://b2n.ir/r55613 5️⃣ https://b2n.ir/t56527 7️⃣ https://b2n.ir/e87377 8️⃣ https://b2n.ir/m16794 9️⃣ https://b2n.ir/x64532 🔟 https://b2n.ir/d15240
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🖇️ ماجرای روغن‌های داخل ماشین روحانی مشهدی 🔺 صحبت‌ها و توضیحات شیخ مجید سرآسیابی و گروهی (حوزه الحجه مشهد) که روغن‌ها و بسته‌های معیشتی را به نیازمندان مشهد می‌رساندند! ❗️🚨 راه شهید اصلانی و دارایی ادامه دارد و ترور رسانه‌ای نیز کاری از پیش نخواهد برد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 باز هم فیلم‌های به اسم تحولات اخیر ❌ قدیمی منتشر شده با عنوان: درگیری‌های ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در کازرون!!:👈 این فیلم مربوط به اعتراض اهالی کازرون به طرح تقسیمات کشور و شهرستان شدن کوهچنار است که در تاریخ ۵ می ۲۰۱۸ منتشر شده!! 🔺 پی‌نوشت: در میان رخدادها و حوادث همیشه اخبار جعلی با کمک مخاطبان منفعل (ضعف سواد رسانه‌ی) به وسیله پیام رسان ها ‌و شبکه های اجتماعی بطور ویروسی پخش می‌شوند! برای نمونه امروز ویدیو مربوط اعتراضات شهرستان کازرون استان فارس در سال ۹۶ توسط کاربران شبکه های اجتماعی باز نشر شد. هدف اصلی منتشر کنندگان تهیج مخاطبان و التهاب آفرینی در فضای اعتراضی نسبت به گرانی‌ها است. دکتر موسوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
♦️🌴♦️🌴♦️🌴 ⭕️ و ابزارهای تغییر فرهنگی (بخش پنجم) 🔶اگر افرادی تا اواخر قرن بیستم وجود داشتند که گسترش قدرت نظامی را تنها راه افزایش توان یک کشور قلمداد میکردند، امروز کسی در غلط بودن این نظریه شکی ندارد. رخدادهای چند دهه گذشته اثبات کرده که داشتن تانک مهم نیست؛ مهم این است که چه کسی و با چه درجه ای از ، پشت تانک نشسته است. 💠«هجوم فرهنگی» (۱) 🔷آیا وضعیت برابر در عصر جدید، میان های و ادامه یافته است؟ یعنی میان فرهنگ ها یک ارتباط سالم و عادلانه برقرار است؟ آیا عرضه عناصر فرهنگی، فارغ از تمایلات سیاسی انجام می گیرد؟ آیا در خود از امکانات و توانایی های غرب برخوردارند؟ برخی معتقدند هنوز هم این وضعیت ادامه دارد و غرب فقط به عرضه فرهنگی می‌پردازد و مردم شرق این عناصر فرهنگی را انتخاب میکنند، هیچ فشاری در کار نیست و غرب فقط به نیازهای مردم شرق، پاسخ مناسبتری میدهد و به همین دلیل است که اقبال بیشتری به آن میشود. صاحبان صنایع فرهنگی و شرکت های چندملیتی به طور قطع و یقین طرفدار چنین پاسخی هستند. 🔷اما برخی دیگر از منظر متفاوتی به این قضیه نگاه میکنند. به نظر آنها اکنون و از جایگاه برابر به نمی‌پردازند. به نظر این افراد تصور نوعی «میدان بازی برابر» افسانه ای بیش نیست و هرگز نیز در عمل مشاهده نخواهد شد. [کاوین ۱۳۸۷: ۱۸] توانایی برای ، بسیار پایین است و این به جهت دلایل کاملا غیر فرهنگی است؛ به عبارت دیگر، شرق از فرهنگ ضعیف‌تری برخوردار نیست، اما اقتصادی‌ سیاسی‌، و نظامی مانع از این میشود که بتواند خود را طی یک روند عادلانه ارائه نماید. 🔷به عنوان مثال، رسانه‌های‌ جمعی با تبلیغات، یک نیاز کاذب ایجاد میکنند و شرکتهای بزرگ، تولیدات خود را برای ارضای این نیازها به مردم میفروشند و در ضمن، یک عنصر فرهنگی وارد کشور مینمایند. از وضعیت جدید به تعبیر میگردد و هجوم فرهنگی، از مهم‌ترین‌  میباشد. ناچاریم که میان ارتباط فرهنگی و هجوم فرهنگی تفاوت قائل شویم. ...
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🍀♦️🌴🍀♦️🌴♦️ ⭕️ و ابزارهای تغییر فرهنگی (بخش ششم و پایانی)... 🔷 این نبرد نرم و نامرئی را جدی بگیرید 🔶اگر افرادی تا اواخر قرن بیستم وجود داشتند که گسترش قدرت نظامی را تنها راه افزایش توان یک کشور قلمداد میکردند، امروز کسی در غلط بودن این نظریه شکی ندارد. رخدادهای چند دهه گذشته اثبات کرده که داشتن تانک مهم نیست؛ مهم این است که چه کسی و با چه درجه ای از ، پشت تانک نشسته است. 💠«هجوم فرهنگی» (۲) 🔷اینک به شکل مصداقی‌تر شرق و غرب را مقایسه میکنیم. «یک آمریکایی به طور متوسط روزانه در معرض بیش از ۳۰۰۰ آگهی تبلیغاتی است و در طول زندگی به اندازه ۳ سال پیام بازرگانی تلویزیونی می‌بیند». بنابراین، حداقل سه سال از زندگی یک آمریکایی صرف جامعه پذیری به سبک آمریکایی میگردد. چنین امکانی هرگز برای یک کشور جهان سوم فراهم نیست و سبک زندگی بومی در این مقیاس عظیم برای شهروندان این کشور مورد تبلیغ قرار نمیگیرد. این تصور که ، فارغ از است، بسیار ساده‌لوحانه است. این نوع تبلیغات خواه‌ناخواه یک‌ است. غالب‌ شرکتهای‌ چندملیتی که اقدام به تبلیغ مینمایند، هستند و لزوما را ترویج میکنند. «از میان ۴۰ برند بسیار معروف جهانی چون ای‌بی‌ام، سونی، پورشه، کوکاکولا، هوندا، مک‌دونالد، نستله و... که نخستین مارکهای جهانی محسوب میشوند، غالب آنها آمریکایی و بقیه موارد اروپایی و ژاپنی است. 🔷در ادامه، نیم نگاهی نیز به کشورهای جهان سومی داشته و خیلی کوتاه بررسی می کنیم که آیا این کشورها توانایی دفاع در برابر را دارند؟ آفریقا قاره ای است که نه تنها کمترین میزان استفاده از رایانه را دارد، بلکه از حداقل امکانات زیربنایی لازم برای استفاده از نوع امکانات نیز برخوردار نیست. تعداد خطوط تلفنی منطقه منهتن نیویورک و یا توکیو بیش از خطوط تمام کشورهای آفریقایی زیر خط صحرا است. تا چند سال قبل آفریقا تنها ۲ درصد خطوط تلفن دنیا را در اختیار داشت. در ۱۹۹۵ نیمی از کشورهای آفریقا به اینترنت متصل نبودند و به طور کلی، آفریقا هنوز هم تنها منطقه ای در جهان است که بخش اعظم آن به اینترنت متصل نیست. باید انصاف داد که با این امکانات نمی‌توان را حفظ کرد و یا دم از ارتباط فرهنگیِ برابر میان شرق و غرب زد. اگر هنوز شک دارید که ، ابزاری برای است، به آمار زیر توجه نمایید: فرانسوی ها سالانه تقریبا ۳ میلیارد دلار صرف امور فرهنگی می کنند. 🔷این آمار مربوط به اوایل دهه نود است و امروزه چندین برابر بیشتر هزینه می شود. این کشور سردمدار یک نهضت جهانی است که اصرار دارد فرهنگ باید از موافقت نامه های مربوط به تجارت آزاد مستثنا شود. اسپانیا، کره جنوبی و برزیل سهم مشخصی از سینماهای خود را به ارائه تولیدات داخلی اجبار کرده اند. هند تا چند سال پیش مجوز ورود کوکاکولا را به این کشور صادر نکرده بود. تمام این اقدامات برای جلوگیری از آسیب دیدن فرهنگ بومی و نشانه ای برای وجود در است. اگر مسأله یک تبادل فرهنگی ساده بود، فرانسه که در تمام اروپا به فرهنگ به اصطلاح غنی خود مباهات می کند، ناچار نمی شد در مقابل فرهنگ آمریکایی حالت تدافعی بگیرد. همه کشورهای شرق و غرب متوجه وجود شده اند و برای آن برنامه ریزی دارند. باید اذعان کرد که در با شدت تمام جریان دارد. این نظریه ناشی از توهم توطئه نیست و شواهد کاملاً آشکاری بر این امر وجود دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: «گاهی یه نفر در لباس خودی است، اما حنجره او سخن دشمن را میکند ....خط درگیری با دشمن را مشخص کنیم» بسیار مهم و راهگشا👆🏻 حتما ببینید دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگه اینستاگرام بگذاره؛انقلاب راه خاد افتید! چنین پیداست فعلا مانع اصلی سر راه ضد انقلاب و بی بی سی اینستاگرام هست! میگه ماموران ایران در این پیامرسان نفوذ کرده و فیلم های مربوط به تظاهرات را حذف میکنند! باریکلا به این مامورها! یعنی توانستند به قلب دشمن نفوذ کنند؟ اونوقت اینا که دنبال بستن روزنه دور زدن تحریم بوده؛توان پیدا کردن چهارتا نفوذی را ندارند؟ لندن کمتر دروغ بگو تا مجبور نشی چنین گاف گنده ای را علم کنی! اگه فیلمی باشد؛از زیر سنگ دستت میرسه تا نشان دهی!!😅
هدایت شده از گل رز سرخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کتک زدن پیرمرد بی‌پناه یا ویدئوی قدیمی درگیری پلیس با اشرار؟ 👆اصل کلیپی که از اون پیرمرد پخش شد رو اینجا ببینید 👆با سلاح سرد به پلیس، حمله کردن و درگیر شدن؛ اونوقت پلیس باید نگاه کنه؟ بعضی‌ها لیاقتشون همون پلیس آمریکاست که مثل هلو، آدم میکشه!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇 سلام تقسیم بیت المال در احکام شرعی چگونه است؟ اگر تقسیم بالسویه هست پس چرا در حکومت امروز مردم به دهک های ده گانه تقسیم شده و دریافتی آنها از حق بیت المال متفاوت است؟ ادله شرعی این نوع تقسیم بندی را اگر می دانید در اختیار من قرار دهید. ✅ 👇 🔆از همان آغاز اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، اين سوال مطرح شد که آيا يارانه ها بايد به تساوي ميان تمام دهک هاي جامعه تقسيم شود يا اين که مي توان آن را به اقشار نيازمند و دهک هاي درآمدي متوسط و پايين جامعه اختصاص داد و دهک هاي درآمدي بالا را از فهرست دريافت يارانه حذف کرد؟ اين سوال به ويژه پس از اين که دولت تصميم گرفت در مکاتبه با خانوارهاي با درآمد بالا، آن ها را به انصراف از دريافت يارانه ترغيب کند به صورت جدي تري مطرح شد و از نظر فقهي اين پرسش به ميان آمد که آيا يارانه حق مردم و به اصطلاح بيت المال است يا نه عنوان ديگري دارد و در اختيار نظام اسلامي است؟ 🔰 ابتدا بايد مشخص شود که محل تامين يارانه ها از کجاست. 🌸تا قبل از اجراي هدفمندي يارانه ها دولت براي بسياري از حامل هاي انرژي و کالاهاي اساسي يارانه پرداخت مي کرد. به عنوان مثال قيمت واقعي بنزين بسيار بيشتر از قيمتي بود که به مردم داده مي شد. در مورد آب و برق و گاز نيز چنين بود. 🌹اين مابه التفاوت را دولت از محل درآمدهاي نفتي پرداخت مي کرد. ⏮در حال حاضر آن مابه التفاوتي را که دولت به عنوان يارانه براي حامل هاي انرژي و کالاهاي اساسي مثل نان پرداخت مي کرد، به صورت نقدي مستقيم و به صورت هدفمند به عنوان يارانه به حساب مردم واريز مي کند. ✅با توجه به اين که يارانه ها از پول نفت داده مي شد، اکنون مجلس دولت را موظف کرده است که از تفاوت درآمدي که از محل فروش حامل هاي انرژي به دست مي آورد، اين پول را تامين کند. 🌸 پس مي توان نتيجه گرفت که محل تامين يارانه ها نفت و منابع نفتي است.  ♥️به لحاظ فقهي و غالب فقها نفت جزو معادن و در زمره انفال قرار مي گيرد و مالکيت آن در اختيار امام معصوم(ع) و در عصر غيبت در اختيار ولي فقيه و حاکم جامعه اسلامي است 🔆 بنابراين اگرمعادن را جزو انفال به حساب آوريم چون مالکيت انفال مربوط به حاکم جامعه و نظام اسلامي است، نحوه مصرف درآمدهاي نفتي که يارانه ها ازجمله آن هاست در اختيار حاکم جامعه اسلامي خواهد بود و او براساس مصالح مسلمانان بايد اين منافع را مصرف کند. 🔆پس نمي توان عنوان بيت المال و حق مردم را که درصدر اسلام مطرح بوده است، به اين منابع اطلاق کرد چون آن زمان بيت المال شامل غنايم جنگي بود که بين همه مردم به طور مساوي تقسيم مي شد؛ در حالي که مالکيت انفال در اختيار امام و حاکم جامعه اسلامي بوده و او براساس مصالح مسلمانان آن را تقسيم مي کرده است. ❇️گاهي معناي بيت المال با انفال اشتباه گرفته مي شود درباره بيت المال که از غنايم جنگي تامين مي شد، بايد توجه داشت که غنايم به دو دسته تقسيم مي شود غنايم منقول مثل ادوات جنگي که از جنگ به دست مي آمد و هم چنين غنايم غير منقول که شامل سرزمين هايي بود که در جنگ به تصرف سپاه اسلام در مي آمد. 🌸غنايم غير منقول تقسيم نمي شود و در اصطلاح فقهي در مالکيت عموم مسلمانان است اما منافع آن بين مسلمانان تقسيم مي شود. ✅اختيار و سرپرستي اين زمين هاي فتح شده که به آن ها اراضي «مفتوح العنوه» گفته مي شود، در اختيار حاکم جامعه اسلامي بود. ♥️اميرالمومنين(ع) بيت المال را به طور مساوي تقسيم مي کردند نه انفال را ✅گاهي اين اصطلاحات که مربوط به صدر اسلام است خيلي گفته مي شود ولي درباره معناي آن توضيح داده نمي شود به همين دليل مثلا معناي بيت المال با انفال اشتباه گرفته مي شود و با همين معيار گفته مي شود که اميرالمومنين(ع)بيت المال را به صورت مساوي تقسيم مي کردند و به همه اقشار جامعه به طور مساوي مي دادند. ♥️در حالي که بيت المال همان غنايم جنگي بود که متفاوت از انفال است که درآمدها و منابع نفتي ما جزو انفال به شمار مي آيد و مطابق مصلحت مسلمانان و تشخيص امام تقسيم مي شود. 🌸البته ممکن است در برهه اي حاکم جامعه اسلامي به اين نتيجه برسد که مصلحت اقتضا مي کند به طور مساوي انفال را تقسيم کند. مهم اين است که ما بدانيم اختيار انفال در دست امام معصوم و در عصر غيبت در اختيار حاکم جامعه اسلامي است.   حاکم جامعه اسلامي طبق مصلحت انفال را تقسيم مي کند ممکن است در يک زمان مصالح جامعه اسلامي اقتضا کند که براساس تساوي اين منابع تقسيم شود و در زمان ديگري حاکم جامعه اسلامي مصلحت را در اين بداند که به طور غير مساوي انفال تقسيم شود. 🔰به عبارتي نحوه مصرف اين منابع در اختيار مردم نيست بلکه در اختيار حاکم اسلامي است تا براساس مصالح آن ها را به مصرف برساند. 🌸در عصر رسول ا...(ص) هم اين طور بود يعني ايشان در زمان هاي مختلف بر
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#پرسش_پاسخ #شبهه👇 سلام تقسیم بیت المال در احکام شرعی چگونه است؟ اگر تقسیم بالسویه هست پس چرا در حک
اساس مصالح متفاوت اين منابع را تقسيم مي کردند و اين طور نبود که به طور مساوي به تقسيم انفال بپردازند. 🔰عدالت اقتضا مي‌کند اقشار ضعيف جامعه حمايت شوند 🌸 نظام اسلامي بايد به دنبال تحقق اهداف و آرمان هاي جامعه اسلامي باشد که عدالت يکي از مهم ترين اين اهداف است و عدالت هم اقتضا مي کند نظام اسلامي به اقشار پايين و نيازمند جامعه توجه بيشتري نشان دهد و به آن ها سهم بيشتري بدهد. اما اگر در شرايط خاصي مصلحتي اقتضا کند که انفال به مساوات تقسيم شود آن وقت حاکم جامعه اسلامي مي تواند طبق مصلحت آن زمان جامعه اين کار را انجام دهد. به هر حال مصالح مسلمانان رکن اين حرکت است. کانال پاسخ به شبهات 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا