#سوال
من موافق انقلاب و اسلام هستم و احترام هم میذارم
و موافق اغتشاش به هیچ عنوان نیستم و خودم یکی از کسانی هستم که ناراحت این اوضاع آشفته کشور هستم مخصوصا وقتی از طرف اونطرفی ها هم داره دخالت میشه تو کشورمون و آتش بیار معرکه شدن و به بهانه آزادی دنبال نابودی انقلاب هستن
ولی به نظرتون اینکه مردم ناراحت باشن و اعتراض کنن حقشون نیست؟ چون اعتراض مردم فقط به خاطر حجاب نیست
افراد بی مسئولیت اومدن سرکار و باعث شده انقدر شرایط برای مردم سخت بشه چه از لحاظ اقتصادی چه از لحاظ همه چی
در دوران آقای رئيسی اجناس چندین برابر شد ، نه فقط کالاهایی که خودشون نام برده بودند بلکه همه ی کالا، خانواده توان تامین ندارن، پدرا شرمنده ان
جوونا بیکارن همه با اسنپ کار میکنن تحصیل کرده ها بیکار، اختلاص بیداد میکنه تو کشور وضع کنکوریا و دانش آموزا و مدارس اصلا خوب نیست نظارت بر هیچ چیزی نیست و هزار هزار مشکل دیگه
اگه میشه منو قانع کنید
هدایت شده از مهاجر
اصل ۲۷ قانون اساسی، حق اعتراض را با رعایت اینکه مخل امنیت و اسلام نباشد جزئی از شوون آزادی مردم میداند. جمهوری اسلامی هم با روش و چارچوبی به این اصل پایبند است. به همین منظور ماده ده قانون احزاب تجمع اعتراضآمیز را بدون مجوز و راهپیمایی را نیاز به مجوز دانسته است. لذا تجمعات هر روزه جلوی مجلس، گاهگداری جلوی پاستور در راستای پاسداشت و حفاظت از همین اصل است.
جدای از این، اخبار غیررسمی اعلام میکند سال گذشته بیش از هشتصد تجمع اعتراضآمیز وجود داشته است. امسال تا قبل از این ماجرای اخیر هم نزدیک به دویستواندی تجمع اعتراضآمیز برگزار شده است.
حالا به این اعداد غیررسمی توجه نکنید. تجمعات اعتراضآمیز سلسلهوار معلمان را که در اخبار رسمی آمده بود را به یاد بیاورید. اتفاقا همین تابستان امسال با وجود اینکه تکلیف مالی سختی به دولت وارد شد منجر به تصویب قانون در مجلس برای معلمان شد.
تجمعات گستردهای که چند سال پیش در ماجرای صندوقهای قرضالحسنه پیش آمد. آن هم منجر به ورود #شورای_امنیت به نفع مالباختگان شد و سرانجام پول مردم برگردانده شد.
اعتراضها در خصوص صندوقهای بازنشستگان، سربازی و... از جمله دیگر اعتراضات همین ایام بود که در اخبار هم آمد.
البته در فقره معلمان، وقتی پای سرویس امنیتی فرانسه باز شد، این قسمت محل ورود نیروی امنیتی شد ولی ادامه پیگیری مطالبات معلمان برقرار ماند.
اعتراض، حق است و جمهوری اسلامی آن را به رسمیت میشناسد. کما اینکه رهبری در دیدار کارگران اردیبهشت امسال فرمودند «یک مواردی اتّفاق افتاده که کارگران اعتراض داشتند، اعتراضشان هم بحق بوده؛ بنده که دنبال میکنم مسائل را، [میدانم] در مواردی اعتراض کارگرانی که جمع شدند، اعتراض بحقّی بوده. فرض کنید کارخانهای را دولت به یک نفری واگذار میکند، او به جای اینکه کارخانه را مدیریّت کند، ابزارهایش را میفروشد، کارگرها را بیرون میکند، خب اینجا کارگرها میآیند بیرون و اعتراض میکنند. در این اعتراضها هم کارگرها همیشه مرز خودشان را با دشمن مشخّص کردند.»
اما در این میان یک مولفه مهم دیگری هم وجود دارد. وجود دشمن خارجی که منتظر فرصت رخنه است. تجربه این رخداد پیش رویمان است. مثلا در سال ۸۸ کسی مخالفتی با اعتراض به نتیجه انتخابات نداشت. مسیر پیگیری اعتراض مشخص بود و حتی امکانات ویژهای برای معترضین به نتیجه انتخابات ایجاد شد اما آنها اردوکشی خیابانی را برگزیدند و آن شد که شد. ۸ ماه ناامنی و ضربه به کسبوکارهای خرد، تغییر استراتژی امریکا در مواجهه با ایران و آغاز تحریمهای شدید، ضعف در تور امنیتی خارجی که منجر به ترور ۴دانشمند هستهای در همین ایام شد؛ از مهمترین آسیبهای عدم رعایت ادب اعتراض بود.
اعتراض، حق است. فرصت ارتقای حکمرانی و زندگی است. دیالکتیک معترض و حکمران در چارچوب مردمسالاری موجب اصلاح امور میشود. اگر چه که حکمران باید اعتراض را بشنود و دربارهاش گفتگو کند، از آن سو معترض هم دائم باید به پشت سرش نگاه کند. اگر پشت سر معترض اینترنشنال سعودی، بیبیسی انگلیسی، من و تو پهلوی و منافق اشرف یا فلان سلبریتی خارج نشین و... قرار گرفت اول باید تکلیفش را با آنها معلوم کند.
محیط اعتراضی بدون مرزبندی، بستر مناسبی برای از دست رفتن اعتراض و تبدیلش به آشوب برای آنهاست. آنها مصرانه و بیرحمانه به دنبال تحقق آرزوی سوریهسازی و جوکری شدن ایران هستند تا نه از تاک چیزی بماند و نه از تاکنشانش.
این خط قرمز همه کسانی است که تحقق منافع ملی و آرمان انقلاب اسلامی آرزویشان است.
هدایت شده از مهاجر
عموم مردم از گرانی رنج میبرند در بررسی "چراییها"، برخی دوست دارند فقط شعار بدهند و برخی دیگر واقعاً در پی شناخت مشکلات و ریشههای آن میباشند که برای این عده، فقط به چند محور اصلی آن اشاره میشود:
الف - کشور جمهوری اسلامی ایران، قطعهای از بهشت و جدا افتاده از سایر کشورها نمیباشد، پس تمامی تحولات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نظامی، امنیتی و از جمله اقتصادی در جهان، آثار مستقیم و غیر مستقیمی بر شرایط حاکم بر این کشور دارد و خواهد داشت.
ب - حملۀ روسیه به اوکراین، یک تحمیل امریکایی و انگلیسی بر روسیه میباشد تا در راستای ایجاد حکومت واحد جهانی به رهبری امریکا، قدرت روسیه و سپس چین را تضعیف کنند - این کشورها را حتی به جنگ بکشانند - هزینههای جنگ را تحمیل کنند - شهرت و محبوبیت آنها را در اذهان عمومی تضعیف و حتی تخریب کنند - و البته یک تحریم سراسری و همه جانبه را تحمیل نمایند؛ در عین حال که میدانند ضررش به امریکا، اروپا و تمامی کشورهای جهان برمی گردد!
●- باید بدانیم که اقتصاد کشورهایی چون: امریکا، انگلیس و فرانسه، رسماً "ورشکسته" است؛ بدتر از ایتالیا، اسپانیا، رومانی و ... ! و امریکا و انگلیس (اروپا) برای جبران این ورشکستگی، هیچ چارهای به جز تحریم روسیه و چین و ... از یک سو، و ایجاد تورم چند برابری، به ویژه در نرخ کالاهای اساسی و مصرفی مردم (به ویژه مواد خوراکی و آن چه خود تولید کننده میباشند) نداشتند و ندارند.
●- قیمت گندم، ذرت و ... در آمریکا به بالاترین رقم طی ۹ سال گذشته رسیده است - بانک جهانی اعلام کرد: «گندم، پیشتاز گرانی در جهان است و تورم کالاها تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت».
●- امریکاییها و اروپاییها، با سوء استفاده از این فرصت "سیاسی - اقتصادی و تبلیغاتی"، ضمن آن که فایده فراوانی میبرند، روسیه را مقصر اصلی اعلام میکنند؛ در حالی که علت اصلی، همان تحریم گسترده و همهجانبۀ صادرات روسیه میباشد که بزرگترین تأمین کنندۀ گندم و سایر غلات در جهان است.
*- روسیه بارها اعلام کرده که در صورت لغو تحریم، صادرات گندم را آغاز میکند و در ضمن تصریح کرده: این اوکراین است که اطراف بنادر را مینگذاری کرده تا گندم اوکراین صادر نشود! اما، فراوانی و ارزان شدن کالاها و محصولات، به نفع اقتصاد امریکا و اروپا نمیباشد.
●- در پی این تحریم همه جانبه، قیمت نفت و گاز نیز در امریکا (که استخراج و ذخیرۀ فراوانی دارد) و کشورهای اروپایی، به صورت نجومی افزایش یافت!
●- بدیهی است که گرانی محصولات کشاورزی و نفت و گاز، در قیمت تمامی فراوریها تأثیر مستقیم دارد؛ پس نه چهار یا چهل قلم، بلکه همه چیز در سرتاسر جهان گران میشود.
قحطی کاذب
در ایران فقط گرانی مردم را اذیت میکند، اما امریکا و کشورهای اروپایی، از چندین ماه پیش، "قحطی" مواد مصرفی و کالاهای ضروری را به مردم خود تحمیل کردهاند؛ چنان که شیرخشک، پوشک نوزاد، روغن خوراکی، مواد شوینده و ...، از ماهها پیش در فروشگاهها نایاب شد و هر روز صبح مردم به فروشگاهها میریزند و ظرف چند دقیقه قفسهها را خالی میکنند!
امریکا و سایر کشورهای ورشکستۀ اروپایی، از قحطی کاذب و گرانی اجناس، سود میبرند.
باید به چند نکتۀ بسیار مهم نیز توجه داشته باشیم:
یک - دولت سیزدهم، وارث اقتصاد ورشکستۀ ایران شد. دولت دوازدهم [آقای روحانی] را «بدهکارترین دولت تاریخ ایران» نامیدهاند!
کاری نداریم که چه مقدار از این نابودسازی اقتصادی ایران، عمدی بود، چه مقدار از سوء مدیریت بود، و یا چه مقدار به خاطر تحریم و ... بود، اما در هر حال دولت سیزدهم، اقتصاد کشور را با ۱۳۰۰هزار میلیارد تومان بدهی رسمی از دولت قبل تحویل گرفت. دولت سیزدهم فقط ماهانه 12هزار میلیارد تومان بابت سر رسید بدهیهای دولت قبل پرداخت کرده است! و اینها همه در رشد اقتصاد کشور و ارزش پول ملّی، امکان حمایت از تولید داخل و ...، تأثیر مستقیم دارد.
دو - نه تنها تحریم روسیه و متوقف شدن صادرات روسیه و اوکراین و گرانی جهانی بر اقتصاد ایران تأثیر مستقیم دارد، بلکه جمهوری اسلامی ایران خودش نیز هم چنان تحریم است؛ نه داراییهایش در بانکهای خارجی را آزاد میکنند - نه بدهیهایشان را پرداخت میکنند - و نه امکان تجارت و تعاملات بانکی بین المللی را میدهند!
هشت سال مملکت و اقتصادش، به بهانۀ "برجام" رسماً تعطیل شد، حتی واکسن ضد کرونا را وارد نکردند و آن همه کشته دادیم و گفتند: «باید FATF را بپذیریم تا به ما واکسن بدهند»، اما دیدیم که چنین نبود!
●- حال، آیا انتظار میرود که با تمامی این تحولات، تورم و مشکلات جهانی، و شرایط اقتصاد ایران، با هزاران کارخانه و کارگاه تعطیل شده و ...، دولت سیزدهم معجزه نماید؟!
هدایت شده از مهاجر
💠 اینکه ما در کشور همه چیز را تاریک و منفی ببنیم و هیچ نقطه مثبتی در کارنامه نظام نبینیم بسیار دور از حقیقت و دور از انصاف است سیاه نمایی مطلق و ندیدن دستاوردها و پیشرفتهای بی شمار نظام فقط جنگ رسانه ای دشمن است والا اگر ما هیچ پیشرفتی نداشتیم و هیچ قدرتی نداریم چرا دشمنان دائم در حال نقشه کشیدن برای براندازی این نظام هستند وتاکنون هم نتوانسته اند
✳️بنابراین لازم است برای اطلاع از دستاوردها و پیشرفتهای کشور اطلاعات خود را افزایش دهیم تا تحت تاثیر این تبلیغات شوم قرار نگیریم. لطفا ببینید: ⬇️
https://b2n.ir/r00228
https://b2n.ir/s64907
🔻واما دولت آقای رییسی در این یک سال چه کرد؟
۱. مهار بحران کرونا و واردات انواع واکسن بیش از میزان تقاضا.
۲. افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی.
۳. ایجاد ساختار نسخه نویسی الکترونیکی.
۴. ایجاد بیمه رایگان برای بیش از ۶ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه.
۵. اجرای طرح دارویار و مدیریت در تامین و توزیع دارو.
۶. حذف ارز فسادزا ۴۲۰۰ تومانی به عنوان عامل اصلی تورم چند سال اخیر.
۷. عدم چاپ پول و جلوگیری از افزایش پایه پولی.
۸. کاهش رشد نقدیندگی پس از ۹ سال به میزان ۶/۳ درصد.
۹. پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهیهای دولت قبل.
۱۰. کاهش ۲۸ درصدی تورم نقطه به نقطه نسبت به دولت قبل.
۱۱. کاهش تورم بلند مدت از نزدیک ۵۰ درصد به زیر ۴۰ درصد.
۱۲. افزایش ۴۰۰ میلیون دلاری میزان صادرات نسبت به واردات و در نتیجه مثبت شدن تراز تجاری کشور پس از ۶ سال.
۱۳. افزایش ۶۰ درصدی ترانزیت کالا و رسیدن به عدد ۱۲ میلیون تن پس از ۷ سال.
۱۴. آغاز اجرایی شدن کریدور شمال- جنوب ایران به منظور کاهش هزینه های حمل نقل و افزایش عبور و مرور بین المللی.
۱۵. افزایش ۴۵ درصدی تعاملات تجاری با همسایگان و رسیدن به بیش از ۲۰ میلیون کالا به ارزش ۱۲ میلیارد دلار در طول ۹ ماه.
۱۶. افزایش ۵ برابری درآمد نفتی ایران بدون برجام و FATF.
۱۷. دهکبندی صحیح و آغاز اصلاح نظام مالیاتی و کاهش پرداخت مالیات از سوی دهک های پایین.
۱۸. افزایش یارانهها متناسب با افزایش قیمت کالاهای اساسی.
۱۹. آغاز مبارزه با فسادهای دستگاههای اجرایی و اقتصادی همچون فولاد مبارکه
۲۰. امضای قرارداد سه جانبه سواپ گاز بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان.
۲۱. ایجاد پایداری گازی در استانهای شمالی.
۲۲. ایجاد پایداری در شبکه برق و قطع نشدن برق حتی در گرم ترین روزهای سال.
۲۳. مدرن سازی نیروگاه رامین اهواز
۲۴. خرید ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو از روسیه
۲۵. تفاهمنامه مشترک میان شرکت توانیر ایران و مؤسسه عمومی قطر در برق و آب
۲۶. توافقنامه در زمینه گردشگری بین ایران و قطر
۲۷. حضور مستقیم در میان مردم
#شبهه
سلام دوستان ببخشید در جواب این متن ها چی میشه جواب داد؟میشه راهنمایی کنین ممنون میشم
هدایت شده از مهاجر
مخالفین و دشمنان این نظام که منافع خود را به فضای غوغاسالاری و بلبشو سیاسی گره زدهاند به طور کاملا جالب توجهی سعی میکنند از اتمام التهابات موجود سوء استفاده کنند. جالب اینجاست که این افراد در تحلیلهای قابل تامل خود از فضای سیاسی اجتماعی کشور دو رویکرد مهم را در پیش گرفته اند که هر کدام به یک نقطه یعنی آشوب مداوم ختم می شود.
از یکسو معاندین سعی دارند نشان دهند که مشکلات اجتماعی سیاسی کشور بسیار گسترده است و همین مشکلات است که منجر به ایجاد التهابات اخیر شده است. همچنین با کاهش این التهابات دشمنان سعی دارند با مطرح کردن مسائل معیشتی آتش آشوب ها را زنده نگاه دارند و مطرح میکنند که مشکلات تمام نشده است و در آینده مثل آتش زیر خاکستر بازهم با اضافه شدن هیزمی دیگر شعله ور می شود.
آنها با وجود مشاهده تمام حرمت شکنی ها و آسیب زدن به منافع ملی و عمومی در این اغتشاشات وآشوبها و اثبات روش داعش گونه آشوبگران هنوز هم خود را به خواب می زنند و ادعای اعتراض مسالمت آمیز می کنند وحال بعد از آرامش جامعه به مسئولان هشدار می دهند که تصور نکنید با فروکش کردن اعتراضات، نارضایتیها تمام شده است و می گویند: این حوادث نشان دادند مردم مطالباتی دارند که به عملکرد کارگزاران نظام و کشور به ویژه در مسائل اقتصادی، معیشتی و حقوق شهروندی مربوط میشوند.
دشمنان نظام در همه حال سعی دارد فضا را ملتهب سازد. التهاب برای این جریان به عنوان یک ضرورت برای رسیدن به اهداف سیاسی برشمرده میشود و به هیچ وجه این جریان به فکر بحث امنیت و آرامش و ایجاد ثبات برای کسب کار و زندگی روزمره مردم نیست. در این حوزه آنچه این جریان به آن باور دارد آنارشیستی کردن فضای موجود است. آنها در خود می دانند که با این نوع بهم ریختگی نه تنها اصلاحاتی ایجاد نمی شود بلکه امکان آن از بین رفته و حتی ریشه اصلاحی نیز فراموش می شود.دشمنان با این فضا سعی دارند از آبی که گل آلود شده ماهی خود را بگیرند و خوب می دانند که در این حوزه تنها یک آنارشی و فضای بهم ریخته می ماند نه فضایی سازنده و اصلاح گرانه و اصلا برای از بین بردن فضای اصلاحات باید فضای آشوب و آنارشیستی ایجاد کرد.
هر چند که جنس این اغتشاشات اصلا به جنبش نمیخورد و در این حوزه بیشتر تخریب و خرابکاری و عدم سازشگری برای رسیدن به حقیقت دیده می شود اما اصلاح طلبان سعی دارند آنرا جنبش و اعتراض بخوانند. پلیس نیز قطعا تا آنجا که توانسته با آرامش با معترضان برخورد کرده است و آنجا که آشوب و خشونتی رخ داده برخورد قاطعانه قطعا باید صورت گیرد.
با نگاهی به حوادث سیاسی که رخ داده از جمله سالهای 78 و 88 به خوبی دیده می شود که دشمنان نظام در بهم ریختگی فضای سیاسی کشور چقدر دست داشته اند. لذا بعد از آرامش نسبی وقتی از رسیدن به اهداف پلید خود ناامید شدند وفهمیدند که قدرت ایجاد بهم ریختگی را ندارند سعی می کنند با عوض کردن موضوع در این فضای ملتهب موج سواری کنند وبه شکلی این گونه القاء کنند که هدف این اعتراضات مسائل معیشتی بوده است!!!
هدایت شده از مهاجر
🔴اگر کسی اخبار و واقعیات میدانی این اغتشاش را پیگیری کرده باشد متوجه می شود هیچ ربطی بین این اغتشاشات و مسائل معیشتی وجود ندارد.
🔶حتما می دانید اینها اتفاقات این اغتشاش اخیر است:
❌به شهادت رساندن مردم عادی و نیروهای امنیتی وبسیجی
❌پاره کردن وآتش زدن قرآن!
❌آتش زدن مسجد و امامزاده!
❌آتش زدن مامور وکیوسک نیروی انتظامی!
❌کشیدن چادر از سر خانم چادری!
❌کتک زدن بسیجی در حد مرگ!
❌اهانت به مقدسات وکشف حجاب!
❌تخریب اموال عمومی!
و....
⁉️ اگر علت این آشوب مسائل اقتصادی ومعیشتی بود و مردم هم معترض این صحنه بودند شاهد این اتفاقات بودیم؟
⁉️به نظر شما چرا آشوبگران در ماجرای اخیر، به سرعت سراغ دو کار رفتند؛ یکی «آتشافروزی و اقدامات خشن و جنایتکارانه و ایجاد هیاهو»، و دیگری «حمله به حجاب و مساجد و حسینیهها و پرچمهای عزای سالار شهیدان»؟ یا این که چرا بلافاصله، گروهکهای تجزیهطلب و تکفیری در مرزهای شمال غرب و جنوب شرق فعال شدند؟
پاسخ این است که اولا علت این آشوب مسائل اقتصادی نبود و ثانیا قاطبه مردم، کمترین همراهی با طراحان آشوب نکردند و بنابراین آشوبگران، ماموریت یافتند با صحنهسازیهای تند و خشن، خلأ بزرگ «حمایت مردم» را بپوشانند. در عین حال، پشتصحنه ماجرا، از برنامهریزی گسترده برای عقدهگشایی علیه مقدسات اسلامی حکایت میکند که سد راه یاغیگری غرب در منطقه و در مقابل ایران بوده است.
💠چرا آشوبگران به سرعت سراغ شرارت و آتشافروزی و اقدامات خشن رفتند؟ یک علت، نیاز غرب به تحریف واقعیت ایران قوی در نگاه ناظران جهانی است تا از اثرگذاری منحصربهفرد ایران در معادلات جهانی بکاهد. سیاستمداران ارشد غربی، بارها در چند سال اخیر گفتهاند پروژه «قرن جدید آمریکایی»، در میدان عمل جای خود را به «قرن جدید آسیایی» داده است و در این میان، مقاومت ایران توانسته به قدرتهایی مثل چین و روسیه، جرأت نقشآفرینی بیشتر در تغییر معادلات جهانی را بدهد.
💠 ایران بود که جبهه آمریکا و اسرائیل و ناتو را در دو جنگ موسوم به جنگ جهانی چهارم و سوم به هزیمت کشاند، هر چند که موضوع اصلی پروژه ویرانیطلبانه و تجزیهطلبانه «خاورمیانه جدید» بود. ایران نگذاشت سرنوشت رقتبار جنگ داخلی و تجزیه لیبی در لبنان و سوریه و عراق و یمن تکرار شود و از تحریمشدگی در جنگ تحمیلی صدام (در حد سیم خاردار)، به تولیدکننده و صادرکننده پهپادهای فوقمدرن و موشکهای دوربرد نقطهزن تبدیل شد. ایران نشان داد که بدون بستن با کدخدا و معطل ماندن در قبال عهدشکنی او، میتوان موانع تحریمی را به تدریج از پیش پا برداشت و به سمت رونق اقتصاد حرکت کرد.
💠تلاش برای ایجاد ناآرامی خشونتبار در ایران، رفتار از سر درماندگی غرب است، تا شاید به زور حُقّههای رسانهای و به خیابان آوردن چندهزار نفر در خیابان، «مردمربایی» کند و اشرار جنایتکار یا برخی عناصر فریبخورده را جای یک ملت ۸۵ میلیونی، یا پایتخت هشت میلیون نفری جا بزند و تصور «ایران ضعیف» را جای حقیقت «ایران قوی» بنشاند. این جنگ روانی، همان واقعیتی است که «کیت کلارنبرگ» روزنامهنگار تحقیقی، تحت عنوان «رمزگشایی از جنگ آنلاین پنتاگون علیه ایران» منتشر کرده است.
#شبهه
مریم رجوی واقعاً دانشجوی دانشگاه شریف بوده؟
درصورت درستی لطفاً مدرک ارائه بدید
هدایت شده از جان من و سید علی💕
بعضیا چنان میگن "دانشجوی شریف" دانشجوی شریف، انگار معاذالله دارن از امام معصوم حرف میزنن.
مریم رجوی جلاد هم دانشجوی شریف بوده.. مگه یه نخبه یا تیزهوش، نمیتونه خائن و پست باشه؟! اتفاقا اونا اگه خائن باشن، خطرشون هزار برابره..
#دانشگاه #دانشگاه_شریف #تهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سوال
چرا زمانیکه میدونیم برای بچه های ما ونسلهای آینده این برنامه هارو میسازند،رسانه ها وفعالان فرهنگی مثبت اندیش ،برنامه های تقابلی ارائه نمیدن؟؟
چرا همیشه چند قدم عقب تر از دشمن هستیم
چرا وقتی پخش میشه بعدا راجع به فیلمها بحثها ونقدها ومیزگردها گذاشته میشه
ماعادت داریم یک محصولی رو اول بخوریم بعد تاریخ تولید ومصرفش رو نگاه کنیم
فاجعه ای به نام سریال های خانگی
جیران، یاغی، قهوه تلخ و...
امان از متدینین بیسوادی که با دانلود این سریالها هزینه دشمنی با دین و غیرت و ناموس ایرانی را پرداخت می کنند.
#شبکه_خانگی
#جیران
#یاغی
هدایت شده از مهاجر
در ده های اخیر رسانه ها و افراد زیادی با نیات خوب یا نادرست بر جنبه هنری سینمای کشور تاکید می کردند. اما گاها دیده می شد که با تاکید بیش از حد و افراط بر این موضوع سینما را از مسیر اصلی خود منحرف کردند. در این راه شاهد بودیم که بخشی از سینما متاسفانه به هرز رفت.
در این بین بود که شهید آوینی وارد سینما شد و بر جنبه سرگرمی سینما در کنار جنبه هنری آن مهر تائید زد. این شهید بزرگوار به عنوان مهمترین آغازکننده بحث سرگرمی سینما معروف است. ما باید امروز به گامل سوم برسیم. به این صورت که در گام اول از هنر محض به سرگرمی رسیدیم و حالا از سرگرمی نیز به رسانه رسیده ایم.
سینما با دارا بودن این سه اصل سینمای کاملی است. در حقیقت سینمای کشورباید اشراف کامل و جامعی نسبت به رویدادها و وقایع کشور در حوزه های مختلف داشته باشد.
جشنواره های فراوانی درحوزه فیلم در کشور برگزار می شود که دستاوردهای خوبی هم برای سینمای کشور دارند اما در این بین جشنواره عمار ویژگی و خاصیت خود را دارد.
جشنواره عمار یک راه متفاوت است. هم در فرم و هم در ساختار و اجرا با جشنوارههای دیگری که ما داریم فرق میکند و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد. چون به هر حال این جشنواره تابلوی انقلاب است.
معمولا بیشتر جشنوارههای ما دچار حاشیههایی میشوند که گاهی کمر جشنوارهها را میشکند. چون در تدوین و تعیین مضامین و آثاری که به جشنواره وارد میشود آییننامه مدونی وجود ندارد اما در عمار این ضعف بزرگ باقی جشنوارهها خوشبختانه وجود ندارد.
در این جشنواره همه چیز روشن است و در مورد پوشش و مسائل دیگر برای حضور شرکتکنندگان محدوده وجود دارد. همین طور در مورد روابط آدمها. این موضوع از نقاط قوت انقلاب است.
اتفاقا به دلیل همین رویکرد است که فیلمهای این جشنواره مخاطبان گستردهای دارند و فیلمسازان زیادی هم تعامل دارند که در این جشنوراه حاضر باشند.
البته عمار در بخش توزیع فیلم و اکران با مشکل روبرو است و در نود درصد شهرها و در صددرصد روستاها سینما ندارد و این یکی از مسائل سینمای ماست. اتفاقا آدمهایی که در آن مناطق زندگی میکنند هم بیشتر به دنبال فیلمهایی هستند که با گفتمان انقلاب اسلامی هماهنگی داشته باشد. حالا جشنواره عمار توانسته است با خلاقیت این مشکل را هم برطرف کند و از امکانات مساجد برای نمایش فیلم در مناطق مختلف ایران استفاده کند. این موضوع باعث میشود امکان اکران گسترده فیلمها فراهم شود.
شروع جشنواره فیلم عمار خوب بود و باتوجه به امکاناتی که در اختیار داریم عملکرد موفقی را شاهد هستیم. باید این نکته را بدانیم که انقلاب اسلامی ایران انبوهی از مضامین دراماتیک را در اختیار سینماگران برای ساخت فیلم قرار می دهد.
جشنواره عمار به دنبال به رخ کشیدن و معرفی مجموعه عظیم مضامین دراماتیک انقلاب برای استفاده فیلمسازان است تا گام موثری در جهت کامل تر شدن سینمای ایران برداشته باشد.
تلاش جشنواره عمار این است که به عنوان خود وفادار باشد. همچنین مردمی بودن و جنس اکران مردمی خود را نیز حفظ کند. این جشنواره با هزارنفر اکران کننده به جلو حرکت می کند و درنظر دارد تا ظرفیت های این حوزه را به نمایش بگذارد. ویژگی جشنواره عمار کشاندن ظرفیت های فراوان مردمی به سمت سینما است.
تاکنون نگاه جشنواره عمار به سیاست های سینمایی در دولت های مختلف یکسان بوده است.لذا این دولتها هستند که باید سیاست های خود را نسبت به جشنواره عمار روشن بیان کنند. زیرا عمار چهارچوب فکری و تئوریک خاص خود را دارد.
#شبهه
این متنو برای سخنرانی دیروز رهبر پخش کردن ممنون میشم پاسخ بدین🙏
هدایت شده از مهاجر
مخالفین و دشمنان این نظام که منافع خود را به فضای غوغاسالاری و بلبشو سیاسی گره زدهاند به طور کاملا جالب توجهی سعی میکنند از اتمام التهابات موجود سوء استفاده کنند. جالب اینجاست که این افراد در تحلیلهای قابل تامل خود از فضای سیاسی اجتماعی کشور دو رویکرد مهم را در پیش گرفته اند که هر کدام به یک نقطه یعنی آشوب مداوم ختم می شود.
از یکسو معاندین سعی دارند نشان دهند که مشکلات اجتماعی سیاسی کشور بسیار گسترده است و همین مشکلات است که منجر به ایجاد التهابات اخیر شده است. همچنین با کاهش این التهابات دشمنان سعی دارند با مطرح کردن مسائل معیشتی آتش آشوب ها را زنده نگاه دارند و مطرح میکنند که مشکلات تمام نشده است و در آینده مثل آتش زیر خاکستر بازهم با اضافه شدن هیزمی دیگر شعله ور می شود.
آنها با وجود مشاهده تمام حرمت شکنی ها و آسیب زدن به منافع ملی و عمومی در این اغتشاشات وآشوبها و اثبات روش داعش گونه آشوبگران هنوز هم خود را به خواب می زنند و ادعای اعتراض مسالمت آمیز می کنند وحال بعد از آرامش جامعه به مسئولان هشدار می دهند که تصور نکنید با فروکش کردن اعتراضات، نارضایتیها تمام شده است و می گویند: این حوادث نشان دادند مردم مطالباتی دارند که به عملکرد کارگزاران نظام و کشور به ویژه در مسائل اقتصادی، معیشتی و حقوق شهروندی مربوط میشوند.
دشمنان نظام در همه حال سعی دارد فضا را ملتهب سازد. التهاب برای این جریان به عنوان یک ضرورت برای رسیدن به اهداف سیاسی برشمرده میشود و به هیچ وجه این جریان به فکر بحث امنیت و آرامش و ایجاد ثبات برای کسب کار و زندگی روزمره مردم نیست. در این حوزه آنچه این جریان به آن باور دارد آنارشیستی کردن فضای موجود است. آنها در خود می دانند که با این نوع بهم ریختگی نه تنها اصلاحاتی ایجاد نمی شود بلکه امکان آن از بین رفته و حتی ریشه اصلاحی نیز فراموش می شود.دشمنان با این فضا سعی دارند از آبی که گل آلود شده ماهی خود را بگیرند و خوب می دانند که در این حوزه تنها یک آنارشی و فضای بهم ریخته می ماند نه فضایی سازنده و اصلاح گرانه و اصلا برای از بین بردن فضای اصلاحات باید فضای آشوب و آنارشیستی ایجاد کرد.
هر چند که جنس این اغتشاشات اصلا به جنبش نمیخورد و در این حوزه بیشتر تخریب و خرابکاری و عدم سازشگری برای رسیدن به حقیقت دیده می شود اما اصلاح طلبان سعی دارند آنرا جنبش و اعتراض بخوانند. پلیس نیز قطعا تا آنجا که توانسته با آرامش با معترضان برخورد کرده است و آنجا که آشوب و خشونتی رخ داده برخورد قاطعانه قطعا باید صورت گیرد.
با نگاهی به حوادث سیاسی که رخ داده از جمله سالهای 78 و 88 به خوبی دیده می شود که دشمنان نظام در بهم ریختگی فضای سیاسی کشور چقدر دست داشته اند. لذا بعد از آرامش نسبی وقتی از رسیدن به اهداف پلید خود ناامید شدند وفهمیدند که قدرت ایجاد بهم ریختگی را ندارند سعی می کنند با عوض کردن موضوع در این فضای ملتهب موج سواری کنند وبه شکلی این گونه القاء کنند که هدف این اعتراضات مسائل معیشتی بوده است!!!
مرحوم #علامه_حسن_زاده_آملی :
سینه خود را شکافتم. به هر جای آسمان رفتم این سید (امام خامنه ای) را دیدم!
✍ آری !
آنان که به مخالفت با این امام ، اقدام می کنند همچون خفاشانی 🦇 هستند که به سمت خورشید ، سنگ پرتاب می کنند
اما روز را چه گناه ، اگر شب پره کور است؟؟!!
#امام_خامنه_ای نایب و جانشین #امام_زمان در دوران غیبت اند ، و پس از ظهور حضرت، چه حسرت ها خواهند خورد آنانکه این «مسلم بن عقیل» را همراهی و تبعیت نکردند !😔
🌷یاوران سیدعلی🌷
#زن_عفت_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام وادب
#پاسخ👇
✅🌴آیتالله حسنزاده آملي ميفرمايند: رهبر عظيمالشأنتان را دوست بداريد، عالمي، رهبري، موحدي، سياسي، دينداري، انساني، رباني، پاك منزه، كسي كه دنيا شكارش نكرده، قدر اين نعمت عظما را كه خدا به شما عطا فرموده، قدر اين رهبر ولي وفي الهي را بدانيد،
♦️مبادا اين جمعيت ما را، مبادا اين كشور ما را، مبادا اين كشور علوي را، اين نعمت ولايت را از دست شما بگيرند. خدايا به حق پيامبر و آل پيامبر سايه اين بزرگمرد، اين رهبر اصيل اسلامي حضرت آيتالله معظم خامنهاي عزيز را مستدام بدار....
تکمیلی ⬇️
http://alame-hasanzade.blogfa.com/category/6/%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%87
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
ببخشید چطور وقتی کرونا بود بانک ها و موسسات و اداره ها اجازه ی ورود به افراد بدون ماسک نمیدادند خب الان هم به افرادی که بدون پوشش سر هستند اجازه ی ورود به بانک و اداره ها ندهند
چطور وزارت بهداشت میتونه قانون وضع کنه
وزارت امنیت نمیتونه
چطور اینهمه دراثر خطا های فاحش پزشکی سالیانه کشته میشن کسی حق اعتراض به جامعه ی پزشکی نداره
ما که صدامون به جایی نمیرسه کسی اگه صداش میرسه این سوال رو هم مطرح کنه
چطور ماسک و واکسن اجباری شد
اما حجاب که چه عرض کنم یه تیکه شال نصف و نیمه رو نمیشه اجبار کرد؟؟؟؟
هدایت شده از مهاجر
ما در دین اجبار نداریم. نه در اعتقاد و نه در عمل. پس بدین معنا حجاب اجباری نداریم. اما حجاب قانونی داریم.
تفاوت ایندو چیست؟
فرد مسلمان می تواند نماز نخواند و روزه نگیرد. اما در حجاب ماجرا متفاوت است. حجاب برخلاف نماز و روزه امر فردی و در خلوت نیست و بروز اجتماعی دارد. یعنی فرد می تواند اعتقادی به حجاب نداشته باشد اما به جهت اجتماعی نمی تواند خلاف قانون عمل کند.
دین اختیاری است. مردم می توانند دینی که پذیرفتند را عمل نکنند که البته متضمن آثار اخروی است. اما رفتار آنها نباید منجر به ضرر جامعه شود. لذا شرب خمر در خانه یک حکم دارد و در خیابان متضمن ضرر اجتماعی و یک حکم.
جلوگیری از ضرر جامعه مقابل آزادی و تعرض فرد از بینات است و در همه جای عالم نیز همین اصل برقرار است.
اساسا احکام اجتماعی و حکومتی عقلا و شرعا جزأ اختیارات حاکم است. منحصر به سیره اهل بیت نیست و کاملاً منطبق با شرایط زمان و مکان است. یعنی یک مساله می تواند در یک دوره ای موضوعیت نداشته باشد و در دوره دیگر مساله آنروز جامعه باشد. مثل اینکه امیرالمومنین مالیات بر اسب قرار می دهند حال آنکه در زمان پیامبر اینطور نبوده است. یا اینکه برخی ائمه در دوره خود خمس را از شیعیان نمی گرفتند.
پس قانون گذاری برای حجاب جزء اختیارات حاکم است و نیازی به انطباق با دوره زعامت اهل بیت ندارد. حجاب می تواند در دوره ای به جهت اجتماعی سخت گیرانه نباشد و در دوره دیگر الزام آور باشد. همین امروز نیز این تفاوت وجود دارد. مثلاً زنان روستایی در شالیزار ممکن است آستین لباس خود را تا آرنج هم بالا بزنند اما هیچ گشت ارشادی به آنها تذکر ندهد اما همین حجاب در شهر مورد توجه قانون باشد. هردو خلاف شرع است اما یکی بجهت اجتماعی و عرفی می تواند مساله قانون نباشد و مجری قانون از کنار آن عبور کند.
می گویند: چرا کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است؟"خب مردها تحریک نشوند".
این حرف برای تنزل دادن مساله است. البته قواعد طبیعی و غریزی سرجای خودش قرار دارد و دستوری نیست، ولی علت اصلی ایندست مسائل نیست.توجه کنیم اینکه گفته می شود کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است به جهت اینست که شرایط برای دینداری سخت می شود. چرا اکثریت باید به مشقت بیافتند که عده ای می خواهند مقابل اراده دینی مردم باشند؟ مثلاً نگاه به موی زن نامحرم، بدون تحریک هم حرام است. یعنی حجاب اختیاری یک نفر، مشقت است برای دیگری.اما ماجرا ازین نیز فراتر است. شهری که قرارست محیط دین ورزی و بستر معنویت برای جامعه باشد مستعد بی اخلاقی می شود. وظیفه یک حکومت ساخت بستری است که مهیای دینداری باشد نه مروج بداخلاقی.
می گویند: گشت ارشاد تا امروز چه کسی را باحجاب کرده است؟ چرا اصرار به اجرا داریم؟
گفته شده است قهریه در موضوع برخورد با بدحجابی بی تاثیر است. بی تاثیر در چه چیز؟ برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب، باحجاب شود. غلط فاحشی است.برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است حجاب در جامعه رشد کند. این نیز غلط فاحشی است.پس گشت ارشاد چیست؟ گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام دفاع از حق الناس است.
اشتباه سوال کننده اینست که تصور می کند رفتار قهری برای اصلاح بدحجاب است. آن نیز هست ولی اولویت اول نیست. برخورد قهری برای صیانت از جامعه دینی است.
قوانین حکومت باید بنحوی باشد که نتنها اهل حجاب احساس غربت نکنند، بلکه فضای اجتماعی نیز به خودی خود مشوق آنها باشد. قانونی شدن حجاب یکی از روشهایی است که فضای اجتماعی را با خواست درونی اهل حجاب، هماهنگ میکند.
کسانی که معتقدند حجاب باید اختیاری باشد که هرکس هرطور تمایل داشت به خیابان بیاید احتمالاً حاضر نیستند عواقب این حرف شان را بپذیرند. اگر حجاب محدودیت نداشته باشد، آنگاه نباید انتظار داشته باشند خانواده به سبک شرقی و اسلامی اش حریم و حرمت داشته باشد. رها سازی جامعه و اباحه گری روی دیگرش روابط نامشروع زن و مرد و بهم خوردن کانون خانواده وغیره است. آنچنان که امروز در غرب شاهدیم. حجاب اختیاری یک زنجیره است که روی دیگرش ابزاری شدن زن در جامعه است. پای عوارض این زنجیره می مانیم؟
پس قهریه صیانت از جامعه ایست که قرارست بستر ذکر و معنویت و تدین باشد نه الزاماً باحجاب کردن بی حجاب. با این توضیح روشن می شود که برخورد با بدحجابی ممکن است بر فردخاصی تاثیر نداشته باشد اما جامعه را امن کرده است. فرض کنید وضعیت امروز را ۲۰ سال پیش داشتیم. آیا با افول دینداری مواجه نبودیم؟
تذکر؛ روشن است که از فلسفه قهریه دفاع می کنیم نه رفتارهای غلط و خشونت بار. توجه کنیم که از الزام دفاع می کنیم نه خشونت. کمربند ایمنی الزام است اما خشونت نیست.