eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام ⬇️⬇️⬇️ 🔸از سیر تا پیاز "غربالگری بارداری" در ایران/ آیا طرح "جمعیت" به‌دنبال حذف غربالگری است؟! https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/02/27/2504066/ ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا کانالی مثل مملکته در تلگرام با وجود این که یک کانالی مثل امد نیوز روح ا... زم هستش و ضد نطام ولی همچنان فعالیت میکند؟؟؟؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب ⬇️⬇️ نحوه گزارش کانال ها و گروه های غیر مجاز تلگرام به پلیس فتا چگونه است⁉️ 🔸برای ثبت گزارش تخلفات تلگرام  به پلیس فتا ابتدا وارد سایت پلیس فتا شده و از طریق پنل سمت چپ سایت قسمت ارتباطات مردمی  در قسمت ثبت وب سایت های متخلف گزارش خود را ثبت نمائید. ثبت گزارش در وب‌سایت پلیس فتا به منزله شکایت نبوده و شما می‌بایست برای اعاده حقوق خود به دادسرای محل سکونت خود مراجعه فرمائید https://cyberpolice.ir/index.php/faq/64481 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و همچنین کانالهایی مثل وحیدآنلاین،آزادی،اخبارِ ایران و...‌ آیا امکانش هست که دسترسی به این مدل کانالها کلا مسدود بشه؟؟ و همچنین گوگل تیترهای جنجالی و اغتشاش گونه میزنه،چرا با این موارد برخورد نمیشه؟؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام وادب کاربری که سوال را مطرح کردند ⬇️⬇️ چگونه کانال‌های ضد دین را به پلیس اطلاع دهیم؟ https://www.mashreghnews.ir/news/1036163/ ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رکورد ۱۰ ساله چاپ پول شکست؟ روزنامه اعتماد مدعی شده سهم «پول» از نقدینگی در پایان تابستان امسال به حدود 23 درصد رسیده است و نسبت به شکسته شدن رکورد ۱۰ ساله چاپ پول هشدار داد. ... اتفاقي هشدارآميز كه در 6 ماه دوم سال اثرات خود را در تورم‌هاي بالا بروز خواهد داد. ... بعد کلی توضیح آخر گزارشش هم گفته : هرچند تیم اقتصادی دولت این موضوع را رد کرده است. اما آمارها تاکنون چیز دیگری گفته‌اند. من توضیحات روزنامه اعتماد رو نفهمیدم کسی از مسئولین دولتی احتمالا جواب این ادعا رو نداده ؟؟ یا کسی هست جوری که بشه مردم رو توجیه کرد، جواب این ادعای "شکسته شدن رکورد ده ساله ی چاپ پول" رو بده ؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام ⬇️⬇️⬇️ 🔸عباسی در واکنش به ادعای رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی گفت: این ادعای عجیب را می‌توان در راستای تلاشهای شبانه‌روزی جمعی برای ناکارآمد نشان دادن دولت چندماهه ولو به‌بهای از دست دادن منافع ملی قلمداد کرد، ولی اکنون وقت آن است فارغ از انگیزه‌های این ادعا به بررسی علمی این ادعا پرداخت. 🔸این پژوهشگر حوزه اقتصاد مالی با تصریح بر اینکه طبق داده‌های پولی و بانکی منتشرشده توسط بانک مرکزی پایه پولی از 517 هزار میلیارد تومان در انتهای تیر 1400 با 63 هزار میلیارد تومان افزایش به 580 هزار میلیارد تومان در انتهای بهمن 1400 رسیده است، گفت: نقدینگی نیز در بازه مشابه از 3819 هزار میلیارد تومان به مبلغ 4624 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. 🔸وی افزود: بنابر آمار رسمی افزایش 63 هزار میلیارد تومانی پایه پولی و 805 هزار میلیارد تومانی نقدینگی هیچ‌کدام تطابقی با ادعای دکتر همتی ندارد. عباسی در بیان دلایل رد این ادعا با تصریح بر اینکه چاپ پول توسط دولت در ادبیات اقتصادی همان خالص مطالبات بانک مرکزی از بخش دولتی است، گفت: در سمت منابع، پایه پولی به‌معنای استقراض دولت از بانک مرکزی است و در سمت مصارف هم به اسکناس و مسکوک در جریان پایه پولی اطلاق می‌شود. 🔸این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: خالص مطالبات بانک مرکزی از بخش دولتی از 46.3 هزار میلیارد تومان در انتهای تیر 1400 به منفی 79 هزار میلیارد تومان در انتهای بهمن 1400 رسیده است که به‌معنای افزایش مطالبه بخش‌های دولتی از بانک مرکزی است. وی با اشاره به اینکه نقدینگی و پایه پولی متغیرهای انباشت هستند، گفت: به این معنا که همیشه افزایش پیدا می‌کنند و به همین دلیل نرخ رشد این متغیرها دارای اهمیت است و در تخمین تورم و اثرات تورمی مهم است. * رکورد رشد نقدینگی و پایه پولی در دوران ریاست همتی ثبت شده است 🔸این پژوهشگر اقتصادی با تصریح بر اینکه از فروردین سال 1398 تا بهمن ماه سال 1400 بیشترین رشد ماهانه نقدینگی به‌میزان 5.03 درصد در اسفند سال 1399 رخ داده است، گفت: طی این بازه بیشترین نرخ رشد پایه پولی نیز به‌میزان 7.4 درصد در انتهای سال 1398 و رکورد بعدی در اردیبهشت سال 1400 به میزان 5.9 درصد بوده است. این کارشناس اقتصادی افزود: این در حالی است که از مرداد تا بهمن ماه سال 1400 بالاترین رشد ماهانه نقدینگی در مهر ماه با 3.93 درصد و بیشترین رشد پایه پولی هم 3.79 درصد در آذرماه بوده است https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/02/26/2711479/ 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هیچ وقت چشم هیچ کشاورزی رو در اصفهان در نیاوردن. من یکی از اهالی همان جا هستم‌ . هیچ اتفاقی نیفتاد حتی چند تا از مزدوران خط گرفته که تحریک میکردن رو هم دستگیر کردن حالا از کی جناب روحانی رییس جمهور سابق راستگو شدند که این یک حرفش درست باشد.
هدایت شده از مهاجر
بله دقیقا پاسخ کشاورزان اصفهانی به ضدانقلاب/ تجمع نجیبانه مردم در اعتراض به خشکی زاینده‌رود/ هماهنگی کم‌نظیر استانی و ملی برای حل مشکل https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/08/28/2610536 https://www.alef.ir/news/4000829063.html
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا ما همیشه مجبوریم توجیه بکنیم؟! مثلا امام دارای علم غیبه درسته تا اینجا؟! بعضی وقتا از علم غیبش استفاده نمیکنه خب چرا میگیم مصلحته، میگیم قرار نیست همیشه استفاده بکنه خب اینو کی گفته؟! یا مثلا امام علی میدونست توسط ابن ملجم شهید میشه چرا رفت اون ملعون رو برا نماز صبح بیدار کرد؟!
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
. اینی که امام معصوم و بالاتر از او پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه علم غیب داره یا نه و آیا این دانستن غیب همیشگی است یا نه در قرآن اومده؛ خداوند می‌فرماید: قُلْ لا أَمْلِکُ لِنَفْسی نَفْعاً وَ لا ضَرًّا إِلاَّ ما شاءَ اللَّهُ وَ لَوْ کُنْتُ أَعْلَمُ الْغَیْبَ لاَسْتَکْثَرْتُ مِنَ الْخَیْرِ وَ ما مَسَّنِیَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلاَّ نَذیرٌ وَ بَشیرٌ لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ (اعراف، ۱۸۸)؛ اى پیامبر، بگو: من براى خود اختیاردار هیچ سودى نیستم تا آن را به‌سوى خود کشانم و اختیاردار هیچ زیانى نیستم تا آن را از خود بازدارم، مگر آنچه خدا براى من بخواهد؛ و اگر غیب می‌‏دانستم، خیر و نیکى بسیارى براى خود فراهم مى‌کردم و بدى به من نمی‌رسید. من جز هشداردهنده، و برای مردمی که ایمان می‌آورند، جز نویدرسان نیستم (ترجمه براساس المیزان). پس اینی که می‌فرمایید کی گفته، در پاسخ شما عرض می‌کنم که خدا گفته ان‌شاءالله پاسخ تفصیلی و تکمیلی رو استادان بزرگوار خواهند گفت اللهم اهدنا الصراط المستقیم واجعل عواقب امورنا خیرا یا حق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چه کتابهای روشنگرانه ای به دانشجویان و دانش آموزان دبیرستانی که شبهات زیادی دارن میشه معرفی کرد تا آگاهیشون درمورد حقایق جامعه زیاد بشه و براحتی بازیچه دست شبکه های ماهواره ای معاند نشن؟ همینطور به خانمهای مخالف حجاب؟؟؟
✅ کتابهای مفید در عرصه پاسخگویی به و 👇 ◀️ کتابهای خوبی مانند صعود چهل ساله، دکل، یک ون شبهه، طبقه حاکم و گشت ارشاد درآمریکا... در تقویت ما برای پاسخگویی مستند و متقن به سوالات و شبهات پیرامون انقلاب اسلامی بسیار مفید و راهگشاهستند. 🔰 کانال آنی کتاب؛ کانالی سرشار از کتب نفیس انقلابی 👌 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/10354874Cdcc1101018
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 🔷 توصیف کتاب دکل در یک دقیقه👆 ✅ کتاب دکل👇 🔸 یکی از بهترین کتابها برای و در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی 🔹ماجرای کتاب دکل در یک دبیرستان و در قالب هفت زنگ، به تصویر کشیده شده است و هدف آن، آشنایی جوانان با بیانیه گام دوم انقلاب است. 🔹کتابی سیاسی برای جوان و که در آن به گفتگویی جنجالی و هیجانی در مورد انقلاب و مشکلات آن همچون: اختلاس، پیشرفت، مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی، فساد اقتصادی و… می‌پردازد. هدف اصلی از تدوین کتاب دکل این است که متن مهم بیانیه گام‌دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ ابلاغ شده، در قالب یک داستان جذاب در معرض مطالعه جوانان عزیز قرار گیرد. 🔹از ویژگی‌های این کتاب، به حدود ۳۰ و اساسی نسبت به مسائل سیاسی روز و انقلاب است که عمدتاً در ذهن ما دور می‌زند. امتیاز دیگر آن آشنایی با مبانی نظام اسلامی ایران و آموزش غیر مستقیم ملاک‌ها و معیارهای دفاع از انقلاب است. سیر عقلی و منطقی گفتگوهای این مستند داستانی از دیگر ویژگی‌های کتاب دکل است که با ادبیات جوان و مثالهای کاربردی و جوان‌پسند آمیخته است. ❇️ با 29 درصد تخفیف ویژه👌 سفارش بدید 👇 https://oniketab.ir/product/dakal/ 🤵🏻 سفارش کتاب و مشاوره : @admin_Oniketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا ما همیشه مجبوریم توجیه بکنیم؟! مثلا امام دارای علم غیبه درسته تا اینجا؟! بعضی وقتا از علم غیبش استفاده نمیکنه خب چرا میگیم مصلحته، میگیم قرار نیست همیشه استفاده بکنه خب اینو کی گفته؟! یا مثلا امام علی میدونست توسط ابن ملجم شهید میشه چرا رفت اون ملعون رو برا نماز صبح بیدار کرد؟!
👇 با توجه به علم امام علی (ع) به شهادت آیا ایشان مکلف به پیشگیری از شهادتشان نبودند؟ ✅ 👇 ⚠️اگرچه حضرت در مقابله با این ماجرا علم غیب داشتند؛ اما در این امر مأمور به ظاهر بودند. 👈چراکه حضرت الگوی جامعه اسلامی بودند و باید مبنای علم عادی حجت را به عنوان الگو بر مردم تمام می کردند و در به کار گیری علم عادی در تشخیص تکلیف و عمل به آن به مردم سرمشق می دادند. 💠تکلیف حضرت در پیشگیری از این اتفاق مرتبط است با اینکه اثر این شهادت چیست و حضرت با توجه به اثر شهادتشان آیا مکلف به پیشگیری از این واقعه بودند یا نه؟🤔 ❕همانطور که امام حسین هم از شهادت خودشان اطلاع داشتند؛ اما با توجه به اثر شهادتشان از این واقعه پیشگیری نکردند و بلکه استقبال کردند و نیز همانطور که شهدای جنگ تحمیلی ما هم با وجود اینکه می دانستند روی مین رفتن و از این قبیل کارها جانشان را می گیرد، اما به خاطر اثر این کار در پیروزی ما در جنگ به صورت مختار این کار را انجام می دادند. چراکه گاهی دادن جان برای حفظ اصل اسلام واجب می شود. 💠در نوع تکلیفی که علم غیب به گردن آدمی می آورد و تکلیفی که علم عادی به گردن آدمی می آورد فرق است. چرا که علم عادی همخوان با طبیعت این عالم است و در محاسبه خیر و شر و محاسبه وظایف انسان بر اساس اختیارش تاثیر مستقیم دارد. چرا که عقل🧠 عادی آن را اداره می نماید. 👈اما علم غیب بر زمان و مکان و در نتیجه بر اختیار آدمی احاطه دارد. و آنچه آدمی را مکلف به انجام کاری می کند علم اکتسابی است. برای تفاوت علم غیب و علم اکتسابی می توان این چنین مثال آورد که: وقتی دانش آموزی درس نخواند و درست به سؤالات معلم جواب ندهد، آن معلم با پرسش از آن دانش آموز به طور عادی می فهمد که شاگردش درس را بلد نیست. اما گاهی این معلم با شناختی که از استعداد و روحیات شاگردش دارد، می تواند از پیش تشخیص دهد که شاگردش در آخر سال نمره می آورد یا نه؟ در این حال نمی توان از آن معلم توقع داشت که به خاطر علم حاصل از مهارتش و تسلطی که بر استعداد و روحیات آن شاگرد دارد، آن شاگرد را به خاطر مردودیتی که هنوز حاصل نشده تخطئه و تنبیه کند. البته تفاوت این مثال با علم غیب این است که آگاهی معلم تنها در حد حدس است؛ اماعلم غیب قطعی است. ماهیت علم غیب نیز چنین است و حال که حضرت بر اساس علم غیب از جنایت آینده ابن ملجم ملعون آگاه است، توقع پیشگیری از این ماجرا نمی رود. چرا که حضرت علی (ع) در اینجا مأمور به ظاهر بود و بر اساس علم اکتسابی عمل میکرد. 💠مسئله دیگر این است که نظام این عالم نظام امتحان و عملکرد اختیاری نیک و بد و سپس نتیجه ای نهایی در سرای آخرت است. بازداری از این امور به واسطه علم غیب مانع اختیار تکوینی و از بین برنده زمینه های امتحان در نظام هستی است. افزون بر آنکه بالاخره امام علی(ع) و هر کس دیگر باید از این دنیا برود و اگر از طریقی نشد، بالاخره از راهی دیگر می رود؛ ولی قاموس الهی در خلقت انسان این است که خوب و بد انسانها در این صحنه نمایان و برجسته گردد. منبع :پرسمان
. ⁉️آیا ائمه(ع) علم به غیب داشته اند؟ 🔰 اسلام کوئست 👇 https://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa3259
👇 اینکه چرا امام حسین ع با توجه به اینکه میدانست و علم غیب داشت که جنگیدن با سپاه یزید باعث پیروزی در میدان نبرد نمیشود ومیدانستند که زن و فرزندان و خانواده ایشان هتک حرمت میشن باز هم دست از جنگ برنداشت (خودخواهی کرد به خاطر اینکه بگه حرف من درسته همه را به کشتن داد) ✅ 👇 "خودخواهی کردن" و "همه را به کشتن دادن" قضاوتهای اخلاقی ما درباره یک واقعه تاریخی است نه عین واقعیت. این قضاوت ها نیاز به دلیل دارد: اگر امام حسین علیه السلام، تنها هدفش کسب قدرت مادی و حکومت دنیایی بود، شاید می شد او را "خودخواه" خواند. اگر پیروان او، با چشم و گوش بسته از او پیروی می کردند، شاید می شد گفت که امام حسین "آنها را به کشتن داده". اما مطالعه دقیق اسناد تاریخی، قضاوتی متفاوت را رقم خواهد زد. قضیه از این قرار است که مسلمانان، پس از خلافت عثمان، به سراغ حضرت علی علیه السلام می روند و او را به عنوان خلیفه کل جامعه اسلامی می پذیرند. معاویه که توسط خلفای پیشین حاکم منطقه شام شده بود، پس از خلیفه شدن حضرت علی علیه السلام، حاضر نمی شود که پُست خود را تحویل دهد و با حضرت می جنگد. حضرت علی علیه السلام در این جنگ پیروز نمی شود. پس از حضرت علی، امام حسن مجتبی علیهما السلام خلیفه کل جامعه اسلامی می شود. او نیز سعی می کند که حکومت بخشی از کشور اسلامی را که در دست معاویه بود پس بگیرد اما موفق نشده و کارشان به صلح می انجامد. در صلح نامه بین امام حسن و معاویه، قرار می گذارند که معاویه برای خود جانشین انتخاب نکند. اما معاویه بر خلاف تعهدش، دم مرگ، یزید را به عنوان جانشین خودش در شام انتخاب می کند. در آن زمان، امام حسن مجتبی از دنیا رفته اند و امام حسین علیه السلام، اگرچه خلیفه نیست اما امام مسلمین و از شخصیت های بزرگ آن دوران بوده است. یزید نامه ای به حاکم مدینه می نویسد و می گوید از حسین و دو نفر دیگر برای من بیعت بگیر و اگر بیعت نکردند، گردن آنها را بزن. در همین ابتدای کار می بینیم که تهدید به مرگ علیه امام حسین وجود دارد و اگر بیعت نکند کشته خواهد شد. اما آیا امام حسین باید با یزید بیعت می کرد و می پذیرفت که جامعه اسلامی تحت حکومت شخصیتی مثل یزید باشد؟ 1️⃣ طبق صلح نامه حکومت یزید قابل قبول نبود و دلیلی نداشت که او خلیفه شود. چرا امام باید یک عمل خلاف را می پذیرفت؟ 2️⃣ امام حسین علیه السلام می فرمایند که یزید فردی فاسق و شراب خوار است و مثل منی با مثل یزید بیعت نخواهد کرد. از آن به بعد مأموران حکومتی به دنبال امام افتادند تا به زور از او بیعت بگیرند یا او را بکشند. امام از مدینه به سمت مکه رفت، چند ماهی در آنجا ماند اما تلاشها برای ترور او ادامه یافت. در این بین مردم کوفه از امام دعوت کردند که برای قیام علیه یزید نزد آنان برود. امام نیز برای حفظ جان خود از مکه خارج شد و وقتی عده ای گفتند که به کوفه نرو، فرمود هر جا که بروم، مأموران یزید به دنبال من خواهند آمد و مرا خواهند کشت. پس رفتن به کوفه با توجه به 📩نامه های کوفیان، معقول تر به نظر می رسید. وقتی هم که در بین راه کوفه، امام با لشکر دشمن مواجه می شود، آنها اجازه بازگشت به امام ندادند و گفتند یا بیعت کن یا بجنگ.⚔️ این ظاهر قضیه است و همانطور که میبینیم، از اول ماجرا، امام یا باید با یزید بیعت می کرد و جامعه اسلامی را به دست فردی شرابخوار و فاسق می سپرد و یا باید کشته می شد و راه سومی وجود نداشت. اما آیا عزّت و شرافت انسانی، غیرت دینی و وظیفه خطیر امامت جامعه، به ایشان این اجازه را می داد که امّت اسلامی را به دست یزید بسپارد؟ آیا دفاع از حق، دفاع از دین الهی، دفاع از عدالت و مخالفت با ظلم و زورگویی، "خودخواهی" است؟ از زاویه دیگر، امام حسین علیه السلام تصمیم به قیام علیه یزید گرفت. در ابتدای قیام در وصیت نامه ای به برادرشان فرمودند که من برای خوش گذرانی و هوی و هوس و حکومت دنیایی قیام نمی کنم. بلکه من برای امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنّت رسول خدا قیام می کنم. چرا که دین خدا در حال تحریف است و بدعت ها در دین پدید آمده است و من موظفم که اسلام حقیقی را زنده کنم(نقل به مضمون). آیا امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت های پیامبر و مبارزه با بدعت ها و تحریف ها، خود خواهی است؟ آیا کسانی که این هدف امام را فهمیدند و برای این هدف همراه امام قیام کردند، خود را به کشتن دادند؟ از زاویه سوم اگر به قضیه نگاه کنیم می بینیم که امام از قبل، نسبت به همه وقایع علم داشت و می دانست که آخر امر چه اتفاقی خواهد افتاد. چند نکته اینجا هست. 1️⃣ امام اگر میدانست که در این راه کشته خواهد شد، این را هم می دانست که این اتفاقات به خواست خدا و رضایت اوست و در واقع خدا می پسندد که حسین در راه او شهید شود و اولادش به اسارت بروند.(این مطلب را