eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت بخیر ببخشید آتئیست ها چه جور گروهی هستند و چرا مردم به سمت این گروه جذب میشن؟
👇 خداناباوری به چه معناست؟/ معرفی کتاب «آتئیسم» نوشته کری والترز 👇 https://mehrnews.com/xLjB6 در ادامه ببینید 👇👇👇👇
35.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️کاملترین کلیپ نقد آتئیست‌ها 📛پاسخ به ۱۶ کلیپ و شبهات مشهور آتئیست ها در یک کلیپ 🔺آتئیست‌ها در جواب این کلیپ درمونده شدن (برای همه ارسال کنید تا آتئیست‌ها بدونن بی جوابن و اگر میتونن جواب بدن) آدرس ما در ایتا،تلگرام،روبیکا؛اینستاگرام،آپارات و... @pasokhgooha_ir 👈عضو شوید!👉
34.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به ۱۶ شبهه مهم آتئیست ها در یک کلیپ .۱.کرونا همه دنیا را گرفت و همه دعا کردند و مشکل حل نشد، وقتی دانشمندان واکسن ساختند،هرکس از 50 خدای خود تشکر کرد 2.شما از نظر هردینی جهنمی خواهید بود جز دین خودتان ۳.غذا در گلوی کسی گیر کرده،به پشتش میزنید یا برایش دعا میکنید ۴.دین هرگز نمیتواند مشکلات دنیا را حل کند پس وعده دنیای دیگر میدهد ۶.گریه نکن کودک فقیر دلبندم ! مساجد و کلیساها برایت دعا میکنند 5.خدایا تو مرا برای گناهی که خودت در وجود من قرار دادی مجازات میکنی ۸.منطقیون گویند: نمیشود کسی هم دانای مطلق باشد و هم توانای مطلق؟ و گرنه باید آینده را بداند و در عین حال بتواند آینده ای را که خودش پیش بینی کرده،عوض کند وگرنه دانای مطلق نیست 7.ملعوم نیست سوختن مجرم در دنیای دیگر چه سودی به مظلوم در این دنیا دارد # سوختن_ظالم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا و چون مؤمنان دسته‌هاى دشمن را ديدند، گفتند: «این همان است که خدا و رسولش به ما وعده داده، و خدا و رسولش راست گفته‌اند!» و این موضوع جز بر ایمان و تسلیم آنان نیفزود. در اغتشاشات اخیر دشمنان ایران، از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود برای تغییر حاکمیت در ایران استفاده کرد. از این جهت، شباهت زیادی به جنگ احزاب دارد. جنگ احزاب زمانی شکل گرفت که اسلام قوی شده بود و پیش‌بینی می‌شد به زودی به یک قدرت بزرگ تبدیل خواهد شد. به همین دلیل کفار قریش همه‌ی ظرفیت‌ها (از منافقین داخلی گرفته تا یهود و اقوام مختلف) را بسیج کردند و با تمام توان عزم را جزم کردند تا اسلام را نابود کنند؛ واقعاً هم کار سخت شد! تا جایی که قرآن می‌گوید: «به یاد آورید زمانی را که آنها از طرف بالا و پایین بر شما وارد شدند و زمانی را که چشمها از شدّت وحشت خیره شده و جانها به لب رسیده بود، و گمان‌های بدی به خدا می‌بردید.» (احزاب آیه ۱۰) جالب اینکه در اوج همین تهدیدها و نگرانی‌ها بود که پیامبر اعظم ص، آن وعده‌ی امیدبخش و معروف را درباره فتح ایران و روم توسط مسلمانان، مطرح کردند که البته توسط منافقان به تمسخر گرفته شد! بله درست نتیجه گرفتید، جنگ احزابِ ترکیبیِ این روزها هم نتیجه قدرت گرفتن جمهوری اسلامی است. بنابراین دل بد نکنید، به دولت انقلابی اعتماد کنید «وَلَا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ» این را هم بدانید و دل خوش دارید که از برکات و نتایج جنگ احزاب رو شدن دست منافقین و همکاران نانجیب جبهه کفر بود. چیزی که سبب شد تا دسیسه‌های آنها نقش بر آب شود و امکاناتشان به آسانی در اختیار اسلام قرار گیرد: «و خداوند گروهی از اهل کتاب [= بخوانید عبدالشیطان!] را که از آنان [= کفار] حمایت کردند از قلعه‌های محکمشان پایین کشید و در دلهایشان رعب افکند؛ (و کارشان به جایی رسید که) گروهی را به قتل می‌رساندید و گروهی را اسیر می‌کردید! و زمینها و خانه‌ها و اموالشان را در اختیار شما گذاشت، و (همچنین) زمینی را که هرگز در آن گام ننهاده بودید؛ و خداوند بر هر چیز تواناست!» پس به وعده‌های الهی بیش از پیش اطمینان کنید؛ ان شاء الله بزودی قدرت جمهوری اسلامی شرق و غرب عالم را فرا خواهد گرفت.
هدایت شده از مهاجر
این روزها، آشکارا شاهد حمایت برخی دولت های اروپایی به همراه دولت آمریکا از آشوب های خیابانی هستیم. همزمان با آن، از همین کشورها خبر می رسد که حرکت های اعتراضی مردم آنجا از سوی دولت به شدت سرکوب می شوند. چنانکه در آلمان طی عملیات گسترده و خشن، عده ای از شهروندان مخالف با حاکمیت دستگیر می شوند. در کانادا برای مجازات معترضان جریمه های سنگینی وضع شده است. ماموران انتظامی در آمریکا در همان صحنه اعتراض، حکم اعدام را صادر می کنند و فرد معترض را به رگبار گلوله می بندند. نخست وزیر انگلیس صریحاً از برخورد خشن نیروی های انتظامی با معترضان حمایت می کند. این امر در نظر بسیاری از تحلیل گران و افکار عمومی به رفتار دو گانه یا سیاست یک بام و دو هوای غرب تفسیر شده است. اما آیا چنین تفسیری از رفتار غرب، تحلیل دقیق و رسایی است؟ به نظر می‌رسد هر گونه تحلیل و تفسیر از رفتارهای سیاسی دولت های غربی که هر یک آنها مصداقی از دولت مدرن هستند، خارج از دیدگاه و سیاست استعماری چندان دقیق و رسا نیست. بیرون از چارچوب نظری سیاست استعماری، طبیعی و عادی انگاشتن دو گانگی و تناقض در رفتار سیاسی دولت های مدرن غربی را توضیح نمی دهد. چنانکه پروپاگاندای رسانه ای غرب هم تلاش جدی در کتمان این واقعیت ندارد. چون توصیف دوگانگی و تناقض در چارچوب نظریه استعمار طرح نمی شود. بی تفاوتی و بعضاً همسویی و همدلی برخی از شهروندان و روشنفکران کشورهای پیرامونی با رفتار دو گانه دولت های غربی هم عمدتاً به دلیل عدم درک و التفات آنان به نظریه استعمار است. در غیر این صورت، چرا باید برخی از روشنفکران همزمانی که در برخورد با دولت های متبوع خود داعیه آزادی و استقلال و برابری خواهی دارند، با سیاست دو گانه و متناقض دولت های مدرن غربی کنار می آیند؟! توماس هابز انگلیسی در تبیین فلسفه سیاسی دولت مدرن یا همان لویاتان، بر اصل " آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگری مپسند"، تاکید زیادی کرده است ( ر. ک: لویاتان ). لکن هابز، کاربست این اصل مترقی و انسانی در حوزه بین المللی را مسکوت گذاشته است. مقصود هابز از دیگری، اتباع دیگر دولت ها نیست. بلکه مقصود همه دیگری هایی است که با او در تکوین لویاتان انگلیسی شریک هستند. برای مثال، اتباع ایرانی که شهروند انگلیسی نیستند تا سهمی در تکوین دولت مدرن انگلیسی داشته باشند. به عبارتی، اگر دیگری ها را به خودی و غیر خودی تقسیم کنیم، مقصود هابز دیگری خودی یا همان شهروندان لویاتان است و نه شهروندانی که اتباع لویاتان نیستند. بدین ترتیب، اصل آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگری مپسند، محدود به شهروندان لویاتان است و مبنایی برای سیاست خارجی دولت مدرن در تعامل با نظام بین الملل نیست. اینچنین نیست که اگر لویاتان براندازی و نا امنی و اغتشاش را برای خود نمی پسندد برای اتباع دیگر جوامع سیاسی هم نپسندد. بلکه طبیعت لویاتان در تعامل با جامعه جهانی مبتنی بر سیاست استعماری است؛ یعنی هر آنچه را که برای خود نمی پسندد برای اتباع دیگری در نظام بین الملل می پسندد. چنانکه دولت های آمریکا و انگلیس، خواهان آشوب و اغتشاش و نا امنی و هرج و مرج برای دیگری مثل ایران است. بر پایه سیاست استعماری، رفتارهای دوگانه و متناقض امر طبیعی است. لذا اگر چه دوگانگی و تناقض در رفتار سیاسی توجیه پذیر نیست؛ اما نقد بنیادین دولت مدرن معطوف به سیاست استعماری و سرچشمه های آن است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا بفرمایید این متن درسته؟و هدف این متن چیه؟ ''پیشینه شب چله'' شب یلدا یا شب چلّه بلندترین شب سال در نیم‌کره شمالی زمین است. این شب به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود. این شب در نیم‌کره شمالی با انقلاب زمستانی مصادف است و به همین دلیل از آن زمان به بعد طول روز بیش‌تر و طول شب کوتاه‌تر می‌شود. مراسم شب یلدا (شب چله) از طریق ایران به قلمرو رومیان راه یافت و جشن «ساتورن» خوانده می‌شد. ایرانیان باستان با این باور که فردای شب چله با دمیدن خورشید، روزها بلندتر می‌شوند و تابش نور ایزدی افزونی می‌یابد، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می‌خواندند و برای آن جشن بزرگی برپا می‌کردند و از این رو به دهمین ماه سال دی (دی در آیین ایرانی {زرتشتی} به معنی دادار و آفریننده) می‌گفتند که ماه تولد خورشید بود. یلدا و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است.مردم دوران باستان و از جمله اقوام آریایی که با دانش نجوم آشنایی داشتند، میدانستند که کوتاه‌ترین روزها، آخرین روز پاییز و شب اول زمستان است و بلافاصله پس از آن روزها به تدریج بلندتر و شب‌ها کوتاهتر می‌شوند، از همین رو آنرا شب زایش خورشید نامیده و آنرا آغاز سال قرار دادند. سفره شب چله ، «میَزد» Myazd نام داشت و شامل میوه‌های تر و خشک، نیز آجیل یا به اصطلاح زرتشتیان، «لُرک» Lork که از لوازم این جشن و ولیمه بود، به افتخار و ویژگی «اورمزد» و «مهر» یا خورشید برگزار می‌شد. روز پس از شب یلدا (یکم دی ماه) را خورروز (روز خورشید) و دی گان؛ می‌خواندند و به استراحت می‌پرداختند و تعطیل عمومی بود. بسیاری از ادیان نیز به شب چله مفهومی ‌دینی دادند. در آیین میتـرا (یا کیش مهر)، نخستین روز زمستان به نام «خوره روز» (خورشید روز)، روز تولد مهر و نخستین روز سال نو بشمار می‌آمده است و امروزه آنرا در تقویم میلادی که ادامه گاهشماری میترایی است، می بینیم. فرقه‌های گوناگون عیسوی، با تفاوت‌هایی، زادروز مسیح را در یکی از روزهای نزدیک به انقلاب زمستانی می‌دانند و همچنین جشن سال نو و کریسمس را در همین هنگام برگزار می‌کنند. برگرفته از آثارالباقیه ابوریحان بیرونی ─┅─═इई 🍁🍂🍁ईइ═─┅─
هدایت شده از جان من و سید علی💕
✅🌴 شب یلدا، پایان پاییز و زمزمه آغاز زمستان، بهانه‌ای است برای دور هم نشستن خانواده‌ها، دید و بازدیدها، و گرما بخشیدن به روابط انسانی... و این امر در جای خود، لایق ستایش و پاسداشت است 🌺 👈🏻 لیکن دشمنان این مرز و بوم و وطن‌فروشانی که سر در آخور اجانب دارند، می‌کوشند از هر فرصتی برای ضربه زدن بر درخت عقائد و هویت راستین ملت [سوء] استفاده کنند. در همین راستا، مدتی است که با انتشار پیام‌های جهت‌دار، را نماد ارزشمندی و در عقائد باستانی معرفی کنند ‼️ بدین صورت که ، شب تولد یا همان است و ایرانیان همواره آن را قدر می‌دانستند (و سپس چنین تداعی می‌کنند که اسلام چنین رسم و رسوماتی را در ایران نابود کرد!) در پاسخ به این ادعاها باید گفت: 1⃣ اسلام، کِی و کجا با شب‌نشینی‌های این چنینی مخالف کرد؟ و ، این گونه گرما بخشیدن به نظام خانواده را تحت عنوان «صله‌ی رَحِم» ستوده است و آن را در برخی موارد، واجب، و در مواردی بسیاری مستحب (و موجب برکت) دانسته است. 2⃣ باید دانست که واژه‌ای 👈🏻 سریانی 👉🏻 است یعنی این کلمه از یک (به نام زبان سُریانی) و منشأ آن در بین‌النهرین بوده است و لذا این واژه ابداً . 💕 این حق شماست که از ما سند بخواهید. سند اینکه واژه یلدا ریشه آریایی ندارد، بلکه ریشه سامی دارد: 👈🏻 حسن عمید، فرهنگ فارسی (فرهنگ عمید)،‌ تهران: مؤسسه انتشارات امیرکبیر، 1387. برگه 1222-1223. همچنین بنگرید به لغت‌نامه دهخدا، ذیل واژه یلدا، و نیز بنگرید به فرهنگ معین، ذیل واژه یلدا. 3⃣ بنا بر متنِ اَوِستا (کتاب مقدس زرتشتیان)، که نام دیگر آن، مِهر است، اصلاً یک الهه بانو نیست ‼️ بلکه مذکّر (نرینه) است. در اوستا: اَشی یشت (اَرت یشت)، بند 16 آمده است که و در نتیجه میترا پسر اهورامزدا است. همچنین در مهر یَشتِ اَوِستا که در ستایشِ میترا است، دائماً از ضمایر مذکّر برای او استفاده شده است 4⃣ يافته‌های باستان‌شناسی نيز گويای اين است كه در باور ايرانيان، مانند باور يونانيان و روميان، داشت از جمله در نقش‌برجسته «اردشير دوم» در طاق بستان كرمانشاه، تصوير به صورت مَردی كه هاله‌ی نور (اشعه نور) دور سرش وجود دارد، در «سمت چپ» نگاره ديده می‌شود. : آرتور كرستين سن، ايران در زمان ساسانيان‏، ترجمه رشيد ياسمى‏، تهران: نشر دنياي كتاب، 1368، برگه 211 🌺 پس اولاً «یلدا» واژه‌ای آریایی نیست و در ثانیاً ایزد «میترا» ابداً الهه بانو نبوده، بلکه به صورت مذکر است.