eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
ببخشید این دوتاگفتاررومیشه درموردش توضیح بدید باهم تضادندارن؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام. سفسطه ⛔️ است. 🔷️ عربستان فقط آل سعود نیست بلکه رژیم آل سعود با تفکر زبیریان این کشور را به سلطه خود در آوردند بیان وزیر خارجه یک ادبیات کاملا منطقی در بستر سیاست هست تا عربستان بیش از این غرق در استکبار نشود و یا حداقل ما هم در آن کشور سهمی از سیاست در امور برون مرزی اش ایفا کنیم. و اما سخنان سردار قاآنی؛ ❌️خطاب ایشان به سیاست های غلط و شخصیت های خود فروخته در عربستان است که با نوکری امریکا در منطقه قصد ایجاد تنش دارد که این هشدار ضرورت دارد برای رژیم فاسد آل سعود. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درجواب شبهه زیر چه پاسخی بدهیم؟؟ 《قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: پنج واحد صنفی در قزوین به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی تعطیل و پلمب شد. حسین رجبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: این واحدها به دلیل کشف حجاب در آنها و ارایه سرویس و خدمات به افراد بی‌حجاب پلمب شد. این مسوول قضایی گفت: واحدهای پلمب‌شده شامل سه کافی شاپ، یک فست‌فود و یک واحد نان فانتزی بود. دادستان عمومی و انقلاب قزوین همچنین هشدار داد اگر واحد صنفی و خدماتی که شئونات اسلامی را رعایت نکند و در آن مواردی چون کشف حجاب مشاهده شود یا به افراد بی‌حجاب خدمات ارایه کند، به دستور دادستانی از یک هفته تا یک ماه پلمب و تعطیل می‌شود. رجبی همچنین اظهار داشت: قاطبه اصناف صنفی قزوین افرادی متدین و قانون‌مدارند و شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند و خواهان برخورد با افرادی هستند که به "اباحه‌گری" و زیر پا گذاشتن ارزش‌های دینی و اسلامی می‌پردازند》. این در حالی است که در دولت امام علی (و نیز سه دولت ماقبل وی؛ موسوم به خلفای راشدین) اکثر خریدهای روزانه توسط کنیزانِ خانه‌ها انجام می‌شد که همگی بی‌روسری (به قول امروزی‌ها بی‌حجاب) بودند و نیز غرفه‌های بسیاری از جمعه‌بازارها در اختیار روستائیان غالباً بی‌روسری (و نیز در اختیار کنیزان مسلمانِ موصوف) بود که اجناس خود را بساط نموده و فروشندگی می‌کردند اما هیچ‌گاه مأموران دولت خلفای راشدین و مشخصاً مأموران دولت امام علی واحدهای صنفی و غرفه‌های آنان را به دلیل کشف حجاب فروشنده و یا ارائه خدمات به بی‌حجاب‌ها و فاقدین روسری نبستند و پلمپ نکردند. همین رویه در دوران پیغمبر گرامی (ص) نیز رایج بود و صدها بار شخص پیامبر از زنان فاقد روسری جنس خریداری کرد و هزارها بار شاهدِ این بود که فروشندگان بی‌روسری مشغول ارائه خدمات به زنان بی‌حجاب‌اند و واکنشی نشان نداد! آیا پیغمبر (ص)، امام علی و دیگر خلفای یادشده مروّج اباحه‌گری بودند؟ آیا آن‌چه گفتم مخالف مسلّمات تاریخ صدر اسلام است؟ اگر آری، بسم‌الله
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام. ❌️ نویسنده بگونه ای شرح تاریخ میکند که گویی در گوشه ی شهرهای مدینه و کوفه می زیسته اما احتمالا دچار بینایی خوبی نبوده و اشتباه میدیده است. ❌️ اولا در حکومت خلفای راشدین پوشش و رعایت آن بسی سخت تر از تصور بود و فرهنگ پوشش عمومی بود بجز چند خانه که محل فساد بودند و پرچم خاص هم داشتند. ثانیا در دوره حکومت حضرت امیر علیه السلام نیز اهل کوفه عریان نبودند و پوشش وجود داشت الا عده ای که در شام اهل لهو و لعب بودند که حکومت شام با اصول اسلام نبود. تاریخ های مستند مطالعه شود به نفع عقل انسان است. و اما ایران، ♦️با اینکه حفظ شعائر الهی از اهداف انقلاب اسلامی در ایران بود و خونهای بسیار برای این ارزشها به زمین ریخته شد ولکن؛⬇️ ⬅️ حجاب اجبار نبود بلکه یک قانون هست در کشور. و در جامعه لزوما باید قانون رعایت و ممتنعین آن مجرم و مجازات شوند. 🔷️پوشش اسلامی برای مسلمان افتخار است و مدال بندگی خدا. لذا هر که مسلم هست خود راعی آداب است و آنکس که از دین خارج است ملزم به رعایت قانون. ❌️این الفاظ دیگر تاریخ مصرف ندارد لذا خود را به زحمت نیندازید. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ادب من این پاسخ رو دادم،الان سوال اونا اینه که چرا آقایان حجاب کامل نمیکنن؟مو آقایان ... هم برا یه خانم جذابه؟😔
هدایت شده از جان من و سید علی💕
اسلام می‌گوید زن و مرد یکسان آفریده شده‌اند، پس چرا اسلام فقط زنان را محدود می‌کند⁉️ اگر بین زن و مرد تفاوتی نباشد، مردها هم باید حجاب داشته باشند⁉️ 👇⬇️⬇️ ✅🌴زن و مرد از جهاتی؛ مانند خلقت از یک ذات و گوهر و بهره‌مندی از حقوق اجتماعی؛ مانند تحصیل علم، آزادی قلم و بیان و...، مساوی هستند. 🔸اما از لحاظ فیزیکی و روحی تفاوت‌های فراوانی با هم دارند که همین تفاوت‌ها باعث می‌شود تا احکامی، نظیر حفظ و رعایت حجاب در جامعه، قانونی مخصوص به خود را داشته باشند. زن مظهر جمال و مرد مظهر شیفتگی است، قهراً به زن باید بگویند خود را در معرض نمایش قرار نده، نه به‏ مرد. 🔸البته، این‌گونه هم نیست که پوشش مخصوص خانم باشد و بر مردان اصلا حجابی لازم نباشد. برای روشن شدن پاسخ توجه به چند نکته ضروی است: 🔸زنان و مردان از جهاتی؛ مانند خلقت از یک ذات و گوهر، و در بهره‌مندی از حقوق اجتماعی؛ نظیر ازدواج، تعلیم و تربیـت، احقاق حقوق، آزادی اندیشه، بیان و قلم و ... مساوی هستند. 🔸زن و مرد در عین این‌که از جهات متعدد مساوی‌اند، اما از جهات دیگر با هم اختلاف دارند. «زن در عین دارا بودن مشترکات، از جهاتی با مرد اختلاف دارد؛ چون ویژگی‌های ساختمانی متوسط زنان؛ نظیر مغز، قلب، شریان‌ها، اعصاب، قامت و وزن، طبق آنچه که در کالبدشناسی توضیح داده شده است، 🔸از متوسط مردان در همان ویژگی‌ها مؤخرتر است و این مسئله موجب شده است که جسم زن لطیف‌تر و نرم‌تر از مرد باشد و در مقابل، جسم مرد درشت‌تر و سخت‌تر باشد. و احساساتی لطیف؛ نظیر دوستی، رقت قلب، زیباگرایی و آرایش‌جویی در زن بیشتر و اندیشه‌گرایی در مرد فزون‌تر شود. بنابر این؛ زندگی زن «احساس‌گرا» و زندگی مرد «اندیشه‌گرا» است» https://www.islamquest.net/fa/archive/fa884 بایدها ونبایدهای حجاب مردان ..♦️🔷 چرا حجاب مردان مهم است⁉️ 🔸در احكام شرعی دین ما، تكلیف میزان مجاز برهنگی مردان كاملا مشخص شده است؛ ‌بر مرد پوشاندن سر و گردن و صورت و دست‌ها تا جایی كه معمولاً نمی‌پوشانند لازم نیست. خب پس پوشاندن بقیه نقاط بدن توسط مردان در مقابل دیگران یك تكلیف شرعی است. این موضوع، كلی و تعریفی از حجاب مردانه به‌حساب می‌آید؛ 🔸یعنی همانطور كه برای پوشش زنان، دستورالعمل‌هایی در شرع ما مشخص شده است، برای مردان هم حد و مرزی تعیین كرده‌اند. البته مسلما رعایت حجاب توسط زنان و وظایف آنها در این زمینه مهم‌تر است. در روایتی از معصومین(ع) هم داریم كه حیا ۱۰ جزء دارد، ۹ جزء آن در زنان است و یك جزء در مردان؛ در واقع زنان هستند كه بار اصلی حیا و عفت را در جامعه به دوش دارند اما این دلیل نمی‌شود كه موضوع حجاب مردانه و وظایف آقایان در این زمینه نادیده گرفته شود. ادامه مطلب 👇⬇️⬇️ https://www.google.com/amp/s/www.fardanews.com/fa/amp/news-710190 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
اولا: اسلام برای مردان نیز رعایت نکاتی را در تعامل اجتماعی با زنان نامحرم لازم شمرده است؛ اسلام به مردان و پسران نیز دستور داده كه از چشم چرانى به شدّت بپرهيزند و عفاف ویژه خود را داشته باشند. ثانیا: تحریک نشدن مردان تنها حکمت حجاب نیست و حکمت های دیگری نیز برای آن وجود دارد: حجاب باعث امنیت اجتماعی است؛ حجاب با کاهش زمینه های تنوع طلبی جنسی مردان، به تحکیم خانواده کمک می کند؛ حجاب موجب حفظ کرامت و شخصیت زن می گردد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خاطره ای در مورد یک رزمنده و اصرار او به وضو گرفتن هست که دقایقی بعد هم شهید میشود بعد هم در مورد واکنش آیت الله جوادی آملی نسبت به این موضوع صحبتی در این خاطره گفته شده آیا مورد تایید هست ؟ قبلا توی گروه بود الان پیدا نمیکنم.‌
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کانال «در محضر استاد» می‌نویسد: هنگام دفاع مقدس آیت‌الله العظمی جوادی آملی جبهه مشرف شده بودند تا ملاقاتی با بسیجیان داشته باشند؛ در میان رزمندگان، نوجوان باصفایی بود که ۱۴ سال داشت. پایین ارتفاع چشمه‌ای بود و باران گلوله از سوی عراقی‌ها می‌بارید؛ لذا فرماندهان گفتند برای وضو هم به آنجا نروید. بالا بنشینید و همانجا تیمم کنید. هنگامی که آیت‌الله جوادی تشریف آوردند، دیدند که آن نوجوان ۱۴ ساله داشت به سمت چشمه می‌رفت برای وضو. بسیجیان هر چه فریاد زدند نرو خطرناک است، آن نوجوان گوش نکرد. آخر متوسل شدند به این عالم وارسته، حضرت آیت‌الله جوادی آملی که آقا! شما کاری بکنید. آقا نوجوان را صدا کردند که عزیزم کجا می‌روی؟ گفت میروم پایین وضو بگیرم. گفتند پسر عزیزم! پایین خطرناک است. فرماندهان گفتند می‌توانی تیمم کنی. شما تکلیفی ندارید. همان نماز با تیمم کافی است. نوجوان نگاهی بسیار زیبا به چشمان مبارک این عارف بزرگوار کرد و لبخند زیبایی زد و گفت بگذارید حاج آقا نماز آخرمان را با حال بخوانیم و رفت وضو گرفت و یک نماز باحالی خواند و برگشت. دقایقی بعد قرار بود عده‌ای از بسیجیان بروند جلو و با عراقی‌ها درگیر شوند. اتفاقا یکی از آنها همین نوجوان ۱۴ ساله بود. یکی دو ساعت بعد آیت‌الله جوادی را صدا کردند و گفتند حاج آقا بیاید پایین ارتفاع. دیدند جنازه‌ای آوردند. آیت‌الله جوادی آملی نشستند و دیدند همان نوجوان با همان لبخند زیبا پرکشیده و رفته. آیت‌الله جوادی آملی کنار جنازه‌اش روی خاک نشستند، عمامه از سر برداشتند و خاک بر سر مبارکشان ریختند و گفتند: جوادی! فلسفه بخوان؛ جوادی! عرفان بخوان. امام به اینها چه یاد داد که به ما یاد نداد؟! من به او می گویم نرو و او می گوید بگذار نماز آخرم را با حال بخوانم. تو از کجا می دانستی که این نماز، نماز آخر توست؟! https://iqna.ir/fa/news/3645231/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
. و علیکم السلام و رحمة الله بنده باور دارم که اگه بانویی بداند که حجاب چیست و با اعتقاد چادر سر کند، هیچ‌وقت چنین پرسش‌هایی را مطرح نمی‌کند. به‌نظرم خود اینکه این پرسش‌ها را به یک بانوی چادری منسوب کرده‌اند، یک نقشه و دسیسه است! بنده پاسخی کوتاه خواهم گفت، و ان‌شاءالله استادان بزرگوار پاسخ مبسوط و مفصل خواهند داد. باید گفت بسیاری از مطالبی که گفته شده، اصلاً منطقی و عقلانی و واقعی نیست و بیشتر جنبۀ القایی و اغوایی دارد؛ برای مثال چه کسی گفته و کدام آمار مستند و رسمی نشان می‌دهد که بی‌حجاب‌ها از همه خوشبخت‌ترند؟!!! برای مثال چند زن بی‌حجاب را در همۀ دنیا می‌شناسید که به‌اندازۀ خواننده و ترانه‌نویس و بازیگر معروف امریکایی، ثروت و شهرت و محبوبیت داشته باشند؟ پس این را ببینید که بیش از این در توهم نباشید 👇 🎥صحبت‌های تکان‌دهندۀ مدونا درباره جایگاه زن در امریکا https://b2n.ir/u53184 بنده به دو نکتۀ قرآنی بسنده می‌کنم. یکم. دربارۀ خوشبخی بی‌حجاب‌ها ــ که ادعایی کاملاً دروغ و بی‌اساس است ــ باید عرض کنم که حتی اگر کافران را نیز خوشبخت و در رفاه کامل ببینیم، نباید شگفت‌زده شویم؛ چراکه خداوند فرمود: وَلَوْ لا أَنْ یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً لَجَعَلْنا لِمَنْ یَکْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ وَمَعارِجَ عَلَیْها یَظْهَرُونَ... (زخرف، ۳۳ــ ۳۵)؛ دارایی‌ها و زر و زیور دنیا نزد خدا بی‌ارزش است، و لذا اگر تقدیر الهی بر این نبود که همۀ مردم ــ چه مؤمن و چه کافر ــ در دستیابی به وسایل زندگی یکسان باشند، برای خانه‌های کسانی که به خدای رحمان کفر می‌ورزند سقف‌هایی از نقره قرار می‌دادیم و نیز پله‌هایی که بر آنها آشکار شوند (بر آنها برآیند و خود را به دیگران بنُمایانند) 💠 و برای خانه‌هایشان درهایی عالی، و تخت‌هایی مجلل که بر آن تکیه زنند، قرار می‌دادیم 💠 و نیز زیوری در اوج زیبایی، و اینها چیزی جز متاع زندگی این دنیای ناپایدار نیست، و سرای آخرت به حکم پروردگارت از آنِ تقواپیشگان است (ترجمه براساس المیزان). دوم. دربارۀ جملۀ آخر که به‌دروغ به خدا قسم خورده که یک مرد واقعی به صد زن برهنه هم نگاه نخواهد کرد،! این خلاف فطرت و طبیعت مردان است؛ چون خداوند مرد و زن را طوری آفریده که با دیدن جنس مخالف تحریک شوند. نه‌تنها یک مرد معمولی، که بندۀ برگزیدۀ خدا هم با یک زن آرایش‌شده و شهوت‌انگیز وسوسه خواهد شد چه برسد به صد زن برهنه!!! این نیز حرف قرآن است: وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَن رَّأَىٰ بُرْهَانَ رَبِّهِ (یوسف، ٢٤)؛ آن زن آهنگ یوسف کرد تا از او کام بگیرد، و یوسف نیز اگر برهان پروردگارش را ندیده بود، آهنگ آن زن می‌کرد (ترجمه براساس المیزان). پس این یک ادعای بسیار دروغ برای عادی کردن بی‌بندوباری و برهنگی و فساد و فحشاست! 👈 خوب است پیش از آنکه هر مطلبی را بازنشر کنیم، خودمان نیز کمی بیندیشیم حضور بیش از حد در فضای مجازی موجب می‌شود که مطالعۀ مفید و اندیشیدن را ترک کنیم و این زیانش از هر چیزی بیشتر است. اللهم اهدنا الصراط المستقیم واجعل عواقب امورنا خیرا یا حق
هدایت شده از جان من و سید علی💕
✅🌴برای روشن شدن پاسخ توجه به چند نکته ضروی است: 🔸زنان و مردان از جهاتی؛ مانند خلقت از یک ذات و گوهر و در بهره‌مندی از حقوق اجتماعی؛ نظیر ازدواج، تعلیم و تربیـت، احقاق حقوق، آزادی اندیشه، بیان و قلم و ... مساوی هستند. زن و مرد در عین این‌که از جهات متعدد مساوی‌اند، اما از جهات دیگر با هم اختلاف دارند. 🔸«زن در عین دارا بودن مشترکات، از جهاتی با مرد اختلاف دارد؛ چون ویژگی‌های ساختمانی متوسط زنان؛ نظیر مغز، قلب، شریان‌ها، اعصاب، قامت و وزن، طبق آنچه که در کالبدشناسی توضیح داده شده است، از متوسط مردان در همان ویژگی‌ها مؤخرتر است و این مسئله موجب شده است که جسم زن لطیف‌تر و نرم‌تر از مرد باشد و در مقابل، جسم مرد درشت‌تر و سخت‌تر باشد. و احساساتی لطیف؛ نظیر دوستی، رقت قلب، زیباگرایی و آرایش‌جویی در زن بیشتر و اندیشه‌گرایی در مرد فزون‌تر شود. بنابر این؛ زندگی زن «احساس‌گرا» و زندگی مرد «اندیشه‌گرا» است». اصل پوشش مخصوص خانم‌ها نیست و بر مردان نیز تا حدودی لازم است. 🔸به نظر ما فلسفه‌ی پوشش برای بانوان به چند چیز برمی‌گردد. بعضی از آنها جنبه‌ی روانی دارد و بعضی جنبه‌ی خانوادگی و بعضی دیگر جنبه‌ی اجتماعی. الف) از جنبه‌ی روانی حجاب به بهداشت روانی اجتماع کمک می‌کند. ب) از جنبه‌ی خانوادگی‏ حجاب سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت کامل بین زن و مرد می‌گردد. ج) از جنبه‌ی اجتماعی حجاب موجب حفظ و استیفای نیروی کار و فعالیت اجتماع می‌گردد. 🔸به عبارت دیگر، اسلام می‌خواهد انواع لذت‌های جنسی، چه بصری و لمسی و ...، به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد، و اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت ‏باشد. برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذت جویی‌های جنسی به هم می‌آمیزد، اسلام می‌خواهد این دو محیط را کاملا از یکدیگر تفکیک کند. 🔸دلیل لزوم پوشش بیشتر و کامل برای زنان، علاوه بر نکات گفته شده، ویژگی‌های خاصی است که در خانم‌ها وجود دارد؛ زیرا زن مظهر جمال و مرد مظهر شیفتگی است. قهراً به زن باید بگویند خود را در معرض نمایش قرار نده، نه به‏ مرد؛ لذا با این‌که دستور پوشیدن برای مردان(مثل زنان) مقرر نشده است، اما عملاً مردان پوشیده‌‏تر از زنان از منزل بیرون می‌روند؛ زیرا تمایل مرد به نگاه کردن و چشم‌چرانی است، نه به‏ خودنمایی، در حالی‌که تمایل زن بیشتر به خودنمایی است، نه به چشم چرانی. 🔸تمایل‏ مرد به چشم‌چرانی، بیشتر زن را تحریک به خودنمایی می‌کند و به همین جهت ‏«تبرج‏» (بزک نمودن) از مختصات زنان است». گفتنی است که پوشش بیشتر زن، سبب می‌گردد تا ارزش زن در برابر مرد بالا رود. حریم نگه‌داشتن زن میان خود و مرد، یکی از وسائل مرموزی بوده است که زن برای حفظ مقام و موقعیت خود در برابر مرد از آن استفاده کرده است. اسلام زن را تشویق کرده است که از این وسیله استفاده کند. اگر اسلام تأکید کرده است که زن متین‌‏تر و با وقارتر و عفیف‌تر حرکت کند و خود را در معرض نمایش برای مردان نگذارد؛ برای آن است که بر احترام زن افزوده ‏شود و مانند کالای بی‌ارزشی تلقی نگردد که به راحتی در اختیار همگان است. 🔸به عبارت دیگر، پوشیده بودن زن، در همان حدودی که اسلام تعیین کرده، موجب کرامت و احترام بیشتر او است؛ زیرا او را از تعرض افراد فرومایه و فاقد اخلاق مصون می‌دارد، پس حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت است، هم مصونیت زن را در پی دارد و هم مصونیت جامعه را در آلوده شدن به گناه در پی دارد . 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام ببخشید یه سوال داشتم دلیل قانع کننده وجود خدا خونده بودم اینه که همه ما به هم نیاز داریم و این چرخش نمیتونه تا بی نهایت ادامه داشته باشه و باید یه جا قطع بشه که اون خداست . من اینه چرا نمی تونه تا بی نهایت ادامه داشته باشه؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام 👇⬇️⬇️⬇️ ✅🌴این پرسش، قرن‌ها فکر بشر را به خود مشغول ساخته و آرا و عقاید بی‌شماری را نسبت به علت و منشأ جهان هستی به وجود آورده است. در دنباله تمام فرضیه‌هایی را که راجع به منشأ جهان هستی قابل تصور است، ذکر می‌کنیم تا معلوم شود که جهان، نیاز به خالق و آفریننده دارد. هفت راه برای حل معمای هستی، قابل تصور می‌باشد: https://www.pasokhgoo.ir/node/2857 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
♦️قانون علیت میگوید هر چیزی علتی دارد مثلا اگر جهان را A در نظر بگیریم ، میدانیم که جهان خلق شده و قبلا نبوده . پس جهان از چیز دیگری خلق شده است . اما آیا جهان ما هم از چیز دیگری خلق شده است؟ دقت کنید : اینجا سه احتمال پیش روی ما خواهد بود. 🔸اگر جهان ما را که A در نظر گرفتیم. جهان قبلی ( که آن را B در نظر میگیریم ) خلق کرده باشد. و جهان B را جهان C خلق کرده باشد پس جهان ما که جهان A بود نمیتواند خالق جهان C باشد چون جهان C قبلتر از هر دو جهان وجود داشت . تقدم و تاخر این امکان را باطل میکند پس احتمال اول که به آن میگویند باطل است. دور زدن مثلا اینکه شما فرزندتان را به دنیا آورده اید. و فرزندتان نوه شما را و نوه بیاید شما را خلق کند . که این باطل است . احتمال دوم: 🔸 این روند خلقت تا بی نهایت ادامه دارد یعنی: جهان ما A را 👈 B خلق کرده و جهان B را 👈 C خلق کرده و جهان C را 👈 D خلق کرده و این روند الی بی نهایت ادامه دارد.... خوب این روند بی نهایت یا تسلسل را بررسی میکنیم: این روند را 👈یک لشکری بینهایت فرض میکنیم که به شهری قصد حمله دارند . نفر آخر میگوید اگر نفر قبل از من حمله نکند من هم حمله نمیکنم. نفر قبل از آن هم بگوید تا نفر قبل از من حمله نکند من هم حمله نمیکنم. و همینطور نفر قبلی همین جمله را تا بی نهایت تکرار کنند.👈 تا نفر قبل از من حمله نکند من هم حمله نمیکنم . آیا اصلا حمله ای به شهر اتفاق میوفتد ؟ قطعا خیر 🔸پس به یک آغاز گر حمله نیاز داریم تا حمله آغاز شود. مثال دیگر چرا جهان نمیتواند ازلی باشد چون ازلیت یعنی بی نهایت و بی نهایت موهوم است و نمیشود بی نهایت قبل از حدوث عالم وجود داشته باشد. چون بی نهایت تمام نشدنی است و اگه جهان ازلی بود‌ نوبت به ما نمیرسید مثلا صفی رو در نظر بگیرید که بی نهایت نفر در جلو شما هستند مثلا برای خرید نان آیا نوبت شما خواهد رسید.؟ جواب منفی است. 🔸در جهان ما هم همینطور است هر چیزی علتی دارد از کوچکترین چیز تا خود جهان نتیجه : اگر تمام جهان های بی نهایت بگویند تا جهان قبل من خلق نشود من هم خلق نمیشوم چون این حالت برای کل جهان ها مثل لشکر بی نهایت است اصلا نباید جهانی خلق میشد . پس ناچارا به یک نقطه اول میرسیم که علت جهان هاست . اما آن علت اول چه ویژگی دارد؟ اگر مثل باقی جهان ها و علت ها باشد. نیاز به علت خواهد داشت. و مثل بقیه جهانها باید سلسله علتها را ادامه بدهیم. این ادامه تا بی نهایت هم که ثابت شد باطل میباشد. 🔸پس علت اول ویژگی خاص دارد که باقی علتها ندارند. و اون بی نیاز بودن از غیر خود میباشد بی نیاز از علتی برای خود. چون نیازمند نیاز به علت خواهد داشت. و علت اول حد و مرزی ندارد و بی نهایت است. چون حد و مرز ، دلیل نیازمندی و نقصان است. و نیازمندی و نقص به علت نیاز دارد. نتیجه .علت اول بدون علت است علت اول نیازمند نیست. علت اول خارج از زمان و مکان است. 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت بخیر میگن مولوی عبدالحمید توجلساتش خانم ها رو راه نمی‌داده حالا دم از آزادی زن میژنه خب سوال اینجاست مگه انتخاب امام جمعه با دستور رهبر انجام نمیشه پس چرا همچین کسی تا حالا امام جمعه بوده؟
هدایت شده از مهاجر
✅ چگونه مولوی عبدالحمید به جایگاه قدرت مذهبی و سیاسی رسید؟! 🔰 تا اواسط دهه 60 در سیستان و بلوچستان دو عالم جلیل القدر پیش برنده امور آن استان بوده اند. آیت الله کفعمی خراسانی ( وفات 1362) روحانی و پرچمدار شیعیان آن منطقه و مولانا عبدالعزیز ملا زهی ( وفات 1366 ) روحانی سرشناس اهل سنت آن دیار بوده اند که تفکر هر دو عالم بر محوریت ( هم در اجتهاد و هم در عمل ) باعث شده بود ما کمترین حاشیه سازی ها و سوء استفاده های دشمنان را در آن منطقه شاهد باشیم. 🔰 پس از قوت مولانا عبدالعزیز ملا زهی، یکی از دامادهای ایشان یعنی عبدالحمید اسماعیل زهی به واسطه چند گزاره جانشین ایشان شد. 1️⃣ بذر ساخت مسجد مکی در زاهدان را مولوی عبدالعزیز با حمایت های آیت الله کفعمی پایه گذاری نمود و امور ساخت و پیگیری های آن عموما بر عهده مولوی عبدالحمید بود و این نکته یکی از عوامل انتخاب عبدالحمید برای جانشینی مولوی عبدالعزیز بود. 2️⃣ طایفه اسماعیل زهی و شه بخش عمدتا در اطراف زاهدان و خاش بوده اند که با توجه به وجود مسجد مکی در زاهدان، یکی دیگر از عوامل این جانشینی میشود. 3️⃣ عنوان دامادی مولوی عبدالعزیز نیز به عبدالحمید بستری درجهت رشد اجتماعی و قدرت مذهبی او در میان اهل سنت بلوچستان را فراهم نمود. 4️⃣ حمایتها و لابیگریهای عربستان و پاکستان ( عبدالحمید مدتی را در پاکستان تحصیلات مذهبی داشته است) نیز در انتخاب عبدالحمید برای جانشینی مولوی عبدالعزیز بی تاثیر نبود. 5️⃣ مرکز استان بودن شهر زاهدان نیز بی تاثیر در این انتخاب نبود 🔰 مولوی عبدالعزیز از خاندانی عالم زاده و عالم پرور اهل سنت جنوب استان بلوچستان بود و در میان طایفه های جنوبی استان، کم عالم باسواد نبود. اما مولوی عبدالحمید از طایفه اسماعیل زهی و شه بخش در اطراف زاهدان بود که این دو طایفه دارای سابق خوشنامی در میان دیگر طوایف نبودند( منشا بخشی از شرارتها و قاچاق مواد مخدر از درون همین دو طایفه شکل گرفته است) 🔹مولوی عبدالعزیز به واسطه جایگاه علمی و فقهی خود، سالها عضو مجلس خبرگان رهبری بود. پس از فوت ایشان عبدالحمید به دلیل فقدان وجاهت علمی و فقهی نتوانست مجوز ورود به مجلس خبرگان را دریافت کند. اما افرادی از طوایف جنوبی بلوچستان همچون مولوی نذیر احمد سلامی که رشته تخصصی اش اقتصاد اسلامی و استادی حاذق در فقه است مجوز ورود به مجلس خبرگان در ادوار مختلف را کسب نمودند. 🔰 بخش قابل توجهی از عالمان اهل سنت ( به تعبیری دیگر بدنه علمی، روشنفکری و مذهبی علمای اهل سنت) در استان سیستان و بلوچستان، به طور جد مخالف رویه های مولوی عبدالحمید بوده اند اما به دلایل ذیل کمتر این مخالفت ها را علنی مطرح میکنند: 1️⃣ فقدان تربیونِ مناسب برای انتقال اعتراض و مخالفت 2️⃣ جو روانی شدید در حمایت از مولوی عبدالحمید 3️⃣ پالس های منفی برخی مسئولین کشور و استان 4️⃣ خطر ترور شخصیتی و جانی 5️⃣ عدم اتهام در اختلاف اندازی در میان اهل سنت 🔰 مسجد مکی تا قبل از حدود 15 سال پیش حوزه قدرتش صرفا در سطح شهر زاهدان بود و اما به چند دلیل در طول 15 سال گذشته حوزه قدرتش در سطح استان سیستان و بلوچستان و در برخی گزاره ها در کشور گسترش پیدا نموده است: 1️⃣ انباشت ثروت 🔹مسجد مکی در عمل به مرکزی ثروتمند بر مبنای دو عامل: 🔸 کمکهای مالی مردمی( بخصوص طایفه های اسماعیل زهی، شه بخش و ...) 🔸 کمکهای فراوان عربستان و پاکستان 🔹 توانسته است به یک منبع مالی بسیار گسترده و قوی تبدیل شود که بسترهای رشد حوزه نفوذ خود را فراهم کند. 2️⃣ حمایتهای رسانه ای 🔹 به حسب تبلیغات مسموم رسانه ای از طرف معاند نظام، عربستان سعودی، پاکستان، طالبان و همچنین استان سیستان و بلوچستان، حوزه اثرگذاری مولوی عبدالحمید و جریان مکی افزایش پیدا کرد. 3️⃣ اشتباهات راهبردی برخی مسئولین کشوری و استانی 🔹 به واسطه دو عامل فوق، برخی از کاندیداهای انتخابات های مجلس، شورای شهر، ریاست جمهوری، به علت اثرپذیر عملیات روانی رسانه ها در در اختیار داشتن رای اهل سنت توسط عبدالحمید، به سمت او رفته و همین عامل باعث قدرت گیری بیشتر او شد. 🔹 حتی در همین راستا برخی از مسئولان ارشد استان نیز با بها دادن به مولوی عبدالحمید در خصوص ارتباطات و تصمیم گیریها باعث شدند جایگاه عبدالحمید بیش از پیش قدرتمندتر به نظر_برسد. 👈(پالس های منفی برخی مسئولین کشور و استان) 🔰 تفکر جریان مکی، تفکری بر اساس سهم خواهی شدید از نظام است. مبنای کنش ها و واکنش های نیروهای اصلی این تفکر بر همین اساس شکل گرفته است. اگر شرایط به گونه ای شود که با پرچم تقریب میتوانند از حاکمیت سهم بگیرند، این پرچم را بلند میکنند و اگر در تفرقه و تشتت و اختلافات باشد، پرچمدار این خط میشوند. ( اما در بطن این تفکر اعتقادی به تقریب وجود ندارد)
هدایت شده از مهاجر
🔹 با توجه به توضیحات قبل؛ یک زمانی خواسته مولوی عبدالحمید و همفکرانش ملاقات با فرماندار زاهدان بود اما در شرایط کنونی خواهان: ▪️ تغییر تک تک اعضا شورای تامین استان سیستان و بلوچستان هستند و افراد جایگزین نیز باید با نظر آنان تعیین شود!! ▪️ استاندار و مدیران ارشد استانی باید از قوم و طایفه و همفکران آنان باشد!! 🔰 در کنار این موضوعات باید بدانیم: 1️⃣ تفکر جریان مکی، تفکر عامه علمای اندیشمند، روشنفکر و اثرگذار اهل سنت سیستان و بلوچستان نیست. 2️⃣ بسیاری از علمای اهل سنت به رویه های این جریان مختلف و در خوشبینانه ترین حالت منتقد آن هستند. 3️⃣ اتفاقات استان سیستان و بلوچستان را نباید از زاویه شیعه و سنی، فارس و بلوچ، محروم و غنی بررسی و تحلیل کرد. 4️⃣ جامعه برادران اهل سنت نیز خلاصه در استان سیستان و بلوچستان نمیشوند. حتی مولوی های بسیاری از استانهای دیگر نیز با تفکر جریان مکی زاویه داشته و دارند. ✅ باید مراقب باشیم که ثروتهای هنگفتِ خرج شده در رسانه ها، را جای در ذهن و باور ما قالب نکنند. برای مقابله با پازل دشمن باید به شناختی دقیق از عرصه و بازیگران آن برسیم تا بتوانیم اثرگذاری مثبتی در جهت تقویت جبهه انقلاب داشته باشیم. 🖋سیداحمد رضوی ✅ جایگاه فعلی عبدالحمید، انتصاب از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب نبوده است لکن اگر سوء رفتارها و عملکرد منفی این فرد ادامه پیدا کند و شرایط ومصلحت اقتضاء نماید قطعا برخورد سلبی هم با او انجام خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا