هدایت شده از جان من و سید علی💕
#یک_شبهه_پرتکرار
و پرداختن به آن از زاویه ای دیگر 👇⬇️
#شبهه_دانش_آموزی
حجاب در اسلام واجب است مثل نماز، ولی اجبار نیست، همانطور که اگر کسی نماز نخواند با او کار ندارند و او را مجبور نمیکنند که نماز بخواند حجاب هم مثل نماز واجب است ولی نباید کسی را مجبور کرد که حجاب داشته باشند ⁉️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
💎#پاسخ 👇⬇️
🔶 اول: آنچه که مسلم است طبق آیات و روایات و نظرات متخصصین دین حجاب هم مثل نماز واجب است و در واجب بودن آن حرفی نیست.
🔷 دوم: احکام الهی چه واجب چه حرام دو نوع است یا فردی است یا اجتماعی است. فردی مثل نماز و روزه و غسل و نگاه به نامحرم و نگاه به فیلم مستهجن و ... این احکام را اگر شخص انجام بدهد یا انجام ندهد به خودش مربوط میشود و ضرری به احکام الهی و دیگران نمیزند.
🔻 اما احکام اجتماعی مثل؛ دزدی، قتل، فساد و ظلم و احتکار و ... است که اگر شخص آنها را انجام بدهد علاوه بر اینکه بر خودش اثر دارد بر دیگران هم اثر دارد و احکام الهی را نزد آنان سبک و بی اهمیت میکند و جامعه را از منافع حیات بخش احکام الهی بیبهره و محروم میسازد.
🔻 مثل کسی که دزدی کند ضرر به دیگران زده است یا کسی که قتل انجام دهد یک نفر را کشته است و ضرر به دیگران زده است. یا کسی که مواد غذایی و مورد نیاز مردم را احتکار کند به مردم و اجتماع ضرر زده است پس نمیتوانیم بگوییم جلوی دزد و قاتل و محتکر را نگیریم چون گناهش بر گردن خودشان است.
🔶 سوم: بنابراین واجب و حرامی که بر دیگران اثر داشته باشد واجب و حرام اجتماعی میباشد و برای آن باید قانون وضع شود تا حقوق دیگران ضایع نشود. حجاب هم جز احکام واجب اجتماعی است. اگر رعایت نشود بر دیگران اثر دارد و باعث تحریک دیگران و بیبندوباری در جامعه و ایجاد فساد و به خطر افتادن امنیت روانی دیگران میشود و این یعنی ضرر رساندن به دیگران پس باید برای آن قانون وضع شود.
🔷 چهارم: چیزی هم که قانون برای آن وضع شود و آن را لازم بدانند باید رعایت شود و این یعنی اجبار اجتماعی، مثل قانون دزدی نکردن که اجبار اجتماعی است و در تمام دنیا جلوی دزدی را با زور و اجبار میگیرند چون ضرر به اجتماع میزند.
🔻 و یا عدم رعایت بهداشت که موجب ناپاکی محیط میشود و زمینه بیماری مردم را فراهم میکند، این اجبار اجتماعی را لازم میکند، مثل جریان کرونا که رعایت دستورالعملهای آن، اجبار اجتماعی را لازم کرد.
🔶 پنجم: اما علاوه بر دلیل عقلی و دینی، بنابر قانون انسانی و سیاسی نیز پوشش اجباری، توجیه منطقی دارد. چون هر کشوری بنابر اعتقادات و فرهنگها و آداب و رسوم خود یک سری قوانین برای خودش دارد و هر کسی بخواهد در آن کشور زندگی کند باید آن قوانین را رعایت کند و کسی نمیتواند بگوید من این قوانین را قبول ندارم و رعایت نمیکنم. پوشش اجباری هم در ایران جز قوانین سیاسی است پس باید رعایت شود.
🔷 ششم: بنابراین پوشش اجباری هم از لحاظ شرعی هم از لحاظ عقلی و هم از لحاظ سیاسی، منطق دارد و باید رعایت شود.
http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/122
#دانش_آموزی
#پاسخ_به_شبهات
#حجاب_و_عفاف
#شبهه. درمدارس ژاپن علل نابودی اقتصاد ایران و عقب افتادگی رو نشون میده
هدایت شده از جان من و سید علی💕
#پاسخ به یک ادعای دروغین❌
🔸ماجرای تصاویرذ یک کتاب درسی که در ژاپن تدریس میشود.
#خبر_جعلی
#سواد_رسانه
#سیاهنمایی_ممتوع
#وطنم_پاره_تنم_ایران🇮🇷
#سوال
سلام وخداقوت
طاعات وعباداتتون قبول درگاه حق
برای سوالهای تصویر پاسخ میخواستم
ممنون
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
#پاسخی_دیگر 👇⬇️
✅🌴پارهاى از آیات بر این سنت دلالت دارد: «فلما نسوا ما ذکّروا به فتحنا علیهم ابواب کل شىء حتى اذا فرحوا بما اوتوا اخذناهم بغتة فاذاهم مبلسون فقطع دابرالقوم الذین ظلموا؛ همین که آنچه را به یادشان آورده بودیم به فراموشى سپردند، درهاى همه چیز را بر آنان گشودیم و چون به آنچه یافته بودند شادمان شدند، ناگهان آنها را بگرفتیم و یکباره درمانده و نومید شدند و گروهى که ستم مىکردندریشهکن شدند».(3)
🔹نیز فرمود: «ولولا ان یکون الناس امّة واحدة لجعلنا لمن یکفر بالرحمن لبیوتهم سقفا من فضّة و معارج علیها یظهرون ولبیوتهم ابوابا و سررا علیها یتکؤون و زخرفا و ان کل ذلک لمّا متاع الحیاة الدنیا والاخرة عند ربک للمتقین؛ اگر همه مردم در انکار خداوند امتى واحد نمیشدند (همه کافر میشدند) قطعا براى خانههاى آنان که به خداى رحمان کفر مىورزیدند، سقفها ونردبانهایى از نقره که با آنها بالا روند قرار مىدادیم و براى خانههایشان نیز درها و تختهایى که بر آنها تکیه زنند و زر و زیورهاى دیگر نیز قرارمىدادیم. همه اینها جز متاع زندگى دنیا نیست و آخرت پیش پروردگار تو براى پرهیزگاران است». (4)
🔸امهال و استدراج سه منشأ و دلیل دارد:
یکم: استدراج نتیجه رفتار کافران و ظالمان است. حالت طبیعى گرایش به دنیا وجمع و تصاحب دنیا است. پس در واقع استدراج دامى است که براى خود پهن کرده و در آن به تدریج گرفتار مىشوند.
دوم: برخى از کفار و ظالمان لیاقت سعادت اخروى را به کلى از دست دادهاند: «والاخرة عند ربک للمتقین؛ آخرت پیش پروردگار تو براى پرهیزگاران است»(5).
🔹اینان اگر در دنیا عمل نیکى انجام دهند، به آنها مهلت زندگی داده و پاداش عمل نیک در دنیا داده مىشود تا ظلمى متوجه آنان نشده باشد. اما بهره آنها از رحمت الهى، فقط در دنیاى فانى است؛ چرا که لیاقت سعادت اخروى را از دست دادهاند.
🔸سوم: مهلت دادن به کافران امتحان محسوب مىشود؛ هم براى کافران و ظالمانى که گرفتار استدراج مىشوند و هم امتحان براى مؤمنانى که نعمتهاى دنیوى کافران را مشاهده مىکنند و شک به دل راه نمىدهند.
امهال، یعنی مهلت دادن. خدا برای رعایت مصالحی، در عقوبت اهل باطل شتاب نمیکند؛ بلکه به آنان فرصت و مهلت می دهد.
امورى را مىتوان به عنوان حکمت امهال نام برد:
🔻اوّل: امهال به همان حکمت استدراج باشد:
خداوند مىفرماید: «ولایحسبن الذین کفروا انما نملى لهم خیر لانفسهم انما نملى لهم لیزدادوا اثما و لهم عذاب مهین؛ کسانى که کفر ورزیدند مپندارند مهلتى که به آنان مىدهیم، برایشان خوب است.فقط مهلتشان مىدهیم تا گناهشان بیشتر شود و عذابى خوارکننده دارند»(6).
دوم: فرصت توبه و بازگشت:
🌴اگر خداوند در عذاب ظالمان شتاب کند و فرصت توبه و اصلاح به آنان ندهد، اولاً انسانى باقى نمىماند که از عقوبت دنیوى سالم بماند. ثانیا با نبود فرصت توبه، روح ناامیدى بر مردم حاکم مىشد.
نکته دیگر:👈 سنت الهى دیگرى نیز بر جوامع و زندگى بشر جارى است که نباید با استدراج اشتباه شود و آن سنت افزایش نعمت به واسطه شکر است.
خداوند مىفرماید: «لان شکرتم لازیدنّکم؛ اگر سپاس [نعمتها] را به جاى آورید، به یقین افزونتان دهم».(7)
🔹نیز مىفرماید: «ولو ان اهل القرى آمنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماءوالارض؛ اگر اهل قریهها ایمان مىآوردند و پرهیزگارى مىکردند، برکاتى از آسمان و زمین بر آنان مىگشودیم»(8).
پس چنین نیست که ازدیاد نعمت همواره استدراج باشد. سنتهاى الهى هر یک راه خود را دارد.
🔸شاید بتوان در جمع سنتها گفت که حالت اوّلى این است که نعمتها در اثر شکر افزون شود و از انسان گرفته نشود اما در صورت کفران و ناسپاسى و ظلم چنین نیست که نعمت حتما گرفته شود. خداوند در ادامه آیه شکر مىفرماید: «لان کفرتم ان عذابى لشدید؛ اگر ناسپاسى کنید عذاب من بسیار سخت است». این تعبیرنمىرساند که در صورت کفران حتما نعمتها کاسته مىشود؛ بلکه مىگوید عذاب الهى سخت است. ممکن است سنت الهى دیگرى (مانند امهال و استدراج) نعمتها را باقى نگهدارد که در واقع مقدمه عذاب سخت الهى است و یا مهلت داده شده، سبب توبه و بازگشت باشد که باز بقاى نعمت را به دنبال دارد.
پینوشتها:
1ـ زلزله(99) آیه 7 و 8.
2ـ فاطر(35) آیه 45
3ـ انعام(6) آیه 44 و 45
4ـ زخرف(43) آیه 35 – 33. براى مطالعه بیشتر ر.ک: اعراف(7) آیات 95، 182 و 183؛ رعد(13) آیه 32؛ قلم(68) آیات 44 و45
5ـ زخرف، آیه 35
6ـ سوره آل عمران(3) آیه 178
7ـ ابراهیم(14) آیه 7
8ـ اعراف، آیه 96. براى آگاهى بیشتر ر.ک: مائده(5) آیه 66؛ هود(11) آیات 2 و 3؛ نوح(71) آیات 10 – 12؛ جن( ) آیه 16.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تا آخر کلیپ گوش بده تا جواب سوالات زیر را بگیری ⬆️👆
مسلمان یا مسلمانان مریضی می شوند گرفتار می شوند فقیر هستند اما کافران و ظالمان در رفاه مالی هستند⁉️
اگر خدا عادل است پس چرا مسلمانان سختی و گرفتاری و فقر می کشند اما کافران و ظالمان در رفاه هستند چرا ⁉️
#شبهه👇👇👇
❌قرار بود 👇👇
🔺عبدالملکی سالانه با یک میلیون تومان، یک میلیون شغل ایجاد کند!
🔺قاسمی سالانه یک میلیون مسکن بسازد!
🔺ساداتینژاد یکمیلیارد درخت بکارد!
🔺میرکاظمی مشکل بودجه را حل کند و علی وحدت نوآوری کند!
❌همگی عزل شدند و قاسمی در چین مرحوم شد!❌
🔺فقط اگر رئیسی استعفا کند مشکل دولت حل میشود!
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
دمی با قرآن
در فتنه است که دوست و دشمن شناخته میشوند! همه ما منافقانِ وابسته به استکبار رو میشناسیم و اگر در این مواقع از آب گل آلود ماهی نگیرند جای تعجب است؛ ولی آنهایی که مثلا خودی بودند و آب به آسیاب دشمن ریختن چه؟
«قالت الاعراب آمنّا قل لم تؤمنوا ولکن قولوا أسلمنا»(حجرات ۱۴).
.✍این متن از رحمت الله بیگدلی نماینده سابق وفعال سیاسی اصلاح طلب میباشد
🔹مدتهاست کسی رحمت الله بیگدلی را جدی نمی گیرد و او نیز بخاطر کینه ای که از ردصلاحیتش به دل گرفته، نه تنها دولت فعلی و مجلس انقلابی، بلکه نظام را مورد هتک حرمت قرار می دهد.
🔻متاسفانه بخاطر شدت دیده نشدن و شدت کینه ای که به دل گرفته حتی دین و آموزه هایش را هم به باد نقد می گیرد!
آقای بیگدلی ! دولت و مجلس به کنار. نظام و اسلام را چند فروختی؟!
چرا از سابقۀ خودتان نمی گویید!✍ جناب بیگدلی همان کسی است که به عنوان تنها طلب کنندۀ مزد از حسن روحانی در فضای عمومی رسانه ها مطرح است!
👈 ایشان کسی است که درخواست مزدش از حسن روحانی را در فضای عمومی رسانه ها طلب کرد و نشان داد که با دخالت در اموری که به او مربوط نمی شود، به دنبال "مُزدگیری" است!
🔻جناب قوه قضائیه!
لطفا مانند زیباکلام با این آقای بیگدلی هم برخورد کنید تا دیگر چنین آمارهای کذایی و اخبار تا این حد کذب را تحویل مردم ندهد و با روان و امنیت مردم بازی نکنند
🦋 ابلیس روز اول ماه رمضان که میرفت غل و رنجیر شود رحمت الله بیگدلی را به مدت یک ماه به عنوان جانشین خود معرفی کرد تا خلع حضورش را ایشان پرد کند.
معاندن و بدخواهان دولت رییسی هرچه در تخریب دولت رییسی تلاش کردند
تبلیغاتشان پوچ شد
منافقین امروز از مردم در راهپیمایی روز قدس سیلی محکمی خوردند
ان العزه لله و للرسول وللمومنین
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#شبهه
*⭕️ میگویند" امام زمان" میآید*
اما نمیآید
بدبخت انسانهایی که منتظر هستند...
او کیست که میآید؟؟
چرا میآید؟؟
کسی که در دو جنگ جهانی نیامد .
میلیونها تن انسان بیگناه "سلاخی شدند"نیامد.
میلیونها تن انسان از کودک و خردسال تا بزرگ و کوچک در کوره های مهیب آدم سوزی .سوختند و زجه زدند و مردند. " نیامد"
بانوان بیآبرو شدند امّا نیامد..
درهشت سال جنگ کشورمان با اعراب
جوانهایمان زنده زنده دفن شدند نیامد
به دختران وزنان ایرانی تجاوز شد و تکه پاره شدند نیامد
خلبانان وسربازان توسط ماشین از وسط پاره و نیمه شدند نیامد.
سرهای سربازان بریده شد نیامد.
انسانها از گرسنگی گربه خوردند سگ خوردند گوشت انسان خوردند نیامد.
به جوانان در بندها "تجاوز شد" نیامد
هزاران نفر از پاندمی کرونا مردند نیامد
کجاست؟؟؟
کی میآید؟؟
میآید که چه کند؟؟
"جنگ افروزی کند"؟؟
انتقام یک بانو را بعد از هزاران سال بگیرد؟
انتقام کشتار عاشورا را از نسلهای بعدی بگیرد؟
دو سوم مردم جهان را بکشد؟
چه انتظاری میکشند منتظران؟
به قول زنده یاد رضا فاضلی ؛
مشکل مردم ما نفهمیدن نیست
ترس از فهمیدن است.
توی کُلّ تاریخ اسلام تنها باری که نظرسنجی شد از یک
"شتر بود"!!!
آن هم اگر واقعا راست باشد ، برای تعیین جای مسجد!!!!!
اونوقت عده ایی دنبال دمکراسی در
" کشورهای اسلامی میگردند"
اسلام
دینی است که هر چه کمتر به دستوراتش عمل شود، بیشتر "به انسانیت نزدیک شدهاید"
لطفا تفکر وتعقل نه تعصب
خرد یارمان
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
#پاسخ 👇⬇️
✅🌴نویسنده شبهه اعتراف کرده، اعتقاد به موعود، عقیده مشترک همه ادیان و مکاتب است و انکار چنین باور مشترکی در میان مکاتب دارای تفاوتهای گوناگون، نشانه ضعف منطق و استدلال نویسنده است.‼️
🔸2. هر چند در زمان ظهور فساد عالم گیر است 👈اما ظلم و ستم "دلیل" ظهور امام زمان (عج) نیست بلکه آمادگی جهان برای قبول امامی معصوم و رهبری الهی👉 و مهیا شدن یارانی واقعی برای امام در ظهور موثر است.
http://www.soalcity.ir/node/2431
🔹3. روایاتی که اشاره به فراگیری ظلم در زمان ظهوردارند، در صدد بیان علایم ظهور نبوده و تحقق آن را به محض بروز ظلم ندانسته اند. شاید ظهور سالهای زیادی پس از شیوع ظلم در جهان محقق شود.
🔸4. فراگیری ظلم امری نسبی است که نمی توان ادعا کرد تنها در دوره ای خاص فراگیر شده و قبل و بعد آن به این شدت نبوده یا نخواهد بود.➖ حتی اگر فراگیری ظلم جزو علائم باشد، علت تامه ظهور نیست ➖و علائم و علتهای دیگری نیز باید تحقق یابند.
http://islamquest.net/fa/archive/question/fa1401
🔹5. حركت امام زمان(عج) با تبلیغ و تبیین حقیقت آغاز میشود و ایشان پیامآور صلح و راستی هستند و برای نجات میآیند، ایشان رحمت الهی بر بندگان و ضد ظلم و شرك و فساد هستند.◀️ لذا ابتدا دعوت به حقیقت میكنند و سپس در صورت تقابل و عناد افراد، با آنان میجنگند.❗️
6. بخش زیادی از روایات خونریزیها، مربوط به قبل از ظهور است و دسته دیگر هم مجعول و از اسرائیلیات است که جهت خدشهدار کردن چهره نهضت و حکومت حضرت و یا توجیه کشتارها در فتوحات سابق و… وارد کتب روایی شده اند؛ مانند ادعای کشتار دو سوم مردم جهان!
🔹7. در دوران ظهور بحث اجرای حدود الهی و اقامه عدل جهانی است و مسلماً این امر عظیم، بدون برطرف کردن موانع و اندک معاندان باقیمانده، میسّر نمیشود.
http://farsnews.com/13930814000817
🔸8. شبهه می کوشد ظلمها و جنایات مختلف را به نیامدن امام زمان(عج) مرتبط کرده و ایشان را مقصر بداند و با شیطنت و بی تفاوتی عمدی، از مرتکبین و آمران آنها سلب مسئولیت کند!
🔹9. همواره گروهی ازظالمان، با حق مبارزه کرده اند که با ظهور امام زمان(عج) خداوند اراده فرموده تا حق بر باطل پیروز گردد.⏪ این نابودی اهل فساد و ظلم، معنایی از انتقام مظلومان تاریخ همچون امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) است. معنای دیگر آن با رجعت تحقق مییابد ⏩که از عقاید مسلم شیعه و به معنای زنده شدن بعضی از مردگان و بازگشتن به دنیا و دریافت بخشی از نتیجه اعمالشان در دنیا و پیش از قیامت است.
🔸10. حكومت امام مهدی(عج) حکومت صلح، رحمت، هدایت و تامین کننده سعادت انسان است.
✅👈مهمترین اهداف قیام ایشان تشکیل حکومت جهانى، بیعت گرفتن، مبارزه با دجال، آموزش و تعلیم قرآن، مبارزه با خرافات و بدعت زدایى، اجراى قوانین اسلام و حاکمیت دین بر جهان، گسترش عدالت و از بین بردن فساد، برخورد با دشمنان دین و آبادانى شهرها و روستاها می باشد.
http://www.pasokhgoo.ir/node/742
🔹11. ثواب و فضیلت انتظار چنان عظیم است که در روایات متعددی به عنوان بالاترین عبادت معرفی شده است.
http://farsnews.com/13940611001077
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
✅🌴غیبت امام مهدی (عج)علاوه برحفظ جان امام مهدی(عج) علتها وحکمتهای دیگری نیزداردازجمله:👇
✔️🌿1. ایجادزمینه اجرای احکام الهی درجامعه.
✔️🌿2. امیدبخشیدن به مؤمنان و منتظران
✔️🌿3. تربیت و خودسازى؛ در روایات زیادی بیان شده است که؛ امام زمان(عج) در دوران غیبت بهطور مداوم مراقب حال پیروان خویش است.
✔️🌿4. پاسدارى آیین خدا در جلو گیری از آمیختن آن با سلیقهها و افکار شخصى.
✔️🌿5. امام زمان(عج)درزمان غیبت همچون خورشیدپشت ابراست که مردم ازبرکات وهدایتهای پنهان وآشکارامام زمان(عج)بهرهمندهستند.
🔹امامت،همان ادامه مسیرنبوّت است وامام تمام ویژگیهاى یک نبى رادارد،مگراینکه دیگربراووحى نشده ونزول آیات قطع میشود.
🔸 امام وپیشوای دینى دراسلام ازسه جهت ممکن است موردتوجه قرارگیرد:👇
✅🌴1. ازجهت حکومت اسلامی؛یعنی اقدام براى برقرارى حکومت ورهانمودن مردم ازسلطه حاکمان جور
✅2. ازجهت بیان معارف واحکام اسلامی
✅3. ازجهت رهبرى وارشادحیات معنوى
شیعه معتقداست همانطورکه جامعه اسلامى به هرسه جهت نامبرده نیازى ضرورى دارد،کسى که متصدى اداره جهات نامبرده است وپیشوائى جماعت رادرآن جهات به عهده دارد،ازناحیهی خداورسول بایدتعیین شودوالبته پیغمبراکرم(ص)نیزبه امرخداتعیین فرموده است.پس،سه موردبیان شده،عمدهترین وظایف امام رانشان میدهند.
🔸انجام این وظایف درصورتی ممکن است که جان امام وسلامتی اوحفظ شود.امام نیزوظیفه داردبرای حفظ دین،جان خودراحفظ نماید.
🔹همانطوری که انجام وظایف پیامبرنیزمنوط به حفظ جان و سلامتی اوست.برهمین اساس است که وقتی پیامبراکرم(ص)اوضاع مکه رانامساعدوجان خویش رادرمعرض خطردیدندبایک برنامه امنیّتی حساب شده امام علی(ع)رابهجای خویش گذاشته ومخفیانه به همراه ابوبکربه غارثوررفته و درآنجا برای مدتی مخفی شدندودریک شرایط مناسب مکه رابه مقصدمدینه ترک کردند؛زیرازندگی و سلامت شخص پیامبراکرم(ص)شرط دوام نزول وحی و بقای اسلام درآن برهۀ زمانی خاص بود.
🔸لازم به تذکراست غیبت امام زمان(عج)بهصورت پنهان شدن درغارنیست،بلکه آنحضرت نیز،هماننددیگرافرادجامعه،یک زندگى عادى دارند،دربین مردم رفت وآمدمیکنندومردم اورامیبیننداماایشان رانمیشناسندونمیدانندکه ایشان همان حضرت مهدی موعودهستند.وقتی که زمان ظهورفرابرسد،ایشان خودرابه عنوان امام وپیشواى شیعیان جهان،به مردم معرّفى خواهندکرد
🔻زیراامرغیبت وظهورحضرت مهدی(عج)به اراده وفرمان الهی است وهرگاه خدای تعالی اراده فرمایدواقع خواهدشد.
ازطرف دیگرغیبت امام مهدی(عج)
🌴🌷علاوه برحفظ جان آن حضرت،علتهاوحکمتهای دیگری نیزداردازجمله:👇
💢1. ایجادزمینۀ اجرای احکام الهی درجامعه:اگرشرایط نابسامان اجتماعى وعدم آمادگی امت اسلامى،به گونهای باشدکه امام نتواندبرخى ازوظایف راکه جنبه طرفینى داردواتمام آن به مساعدشرایط امت وابسته است انجام دهد،
🔹مطمئناًبایدبه دنبال ایجادآن زمینههاوشرایط باشیم که آماده شدن آنهانیازبه زمان زیادی داردمخصوصاًاگربه دنبال حکومت جهانی وپیاده کردن دستورات اسلام درتمام گیتی باشیم که هدف اسلام چیزی جزاین نیست،چنانکه قرآن میفرماید:«مامیخواهیم برمستضعفان زمین منّت نهیم وآنان راپیشوایان و وارثان روى زمین قراردهیم!».
💢2. امیدبخشى: اعتقاد به امام زندهاى که هر لحظه امید به ظهور آن است، همچون زنده بودن فرمانده در میدان جنگ است که موجب دلگرمى و امید به پیروزى در سربازان است.
💢🌴3. اثر تربیتى و خودسازى: در روایات زیادی بیان شده است که؛ ائمه اطهار(ع) همه هفته پروندهی اعمال پیروان خویش را میبینند که در دوران غیبت، امام مهدی(عج) مراقب حال پیروان خویش است و همه هفته بر اعمال آنها نظر میافکند.
🔸 توجه به این نظارت امام زمان(عج) میتواند تأثیر ویژهاى روى افراد بگذارد؛ زیرا مؤمنان منتظر، خود و اعمال خود را حاضر در محضر آن وجود شریف میدانند و از ترس اینکه مبادا خاطر آن عزیز را مکدر نمایند و موجب ناراحتى و یا محروم از عنایت ویژه ایشان شوند، مواظب اعمال و رفتار خویش بوده و براى قرب بیشتر و جلب توجه خاص آنحضرت، در راه تعالی تلاش دارند
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
ادله قدر بودن شب ۲۷ رمضان
از ابن عباس روایت کرده اند که جمله لیله القدر سه بار در سوره قدر تکرار شده و مجموع حروف لیله القدر نه حرف است و حاصل ضرب سه در نه ، بیست و هفت است ، به همین مناسبت باید شب قدر، شب بیست و هفتم باشد.
در کتاب احکام القرآن ابن عربى معافرى اندلسى مالکى ، درباره تعیین “شب قدر” گوید: شب ۲۷ رمضان ، شب قدر است ، زیرا علما حروف سوره قدر را شمرده اند و چون به کلمه “هى” رسیدند، آن را ۲۷ حرف یافتند و دانستند که شب قدر، ۲۷ رمضان است.
اینک ، به پاره اى روایات در این زمینه، اشاره مى کنیم :
۱- حمران از امام پنجم (علیه السلام ) درباره آیه (انا انزلناه فى لیله مبارکه)مى پرسد. امام باقر (علیه السلام) در جواب مى فرماید:
نعم لیله القدر، فى کل سنه ، فى شهر رمضان ، فى عشر الاواخر؛
بلى ، آن شب قدر است که در تمام سالها در دهه آخر رمضان واقع شده است .
۲- پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) مى فرمایند:
التمسوها فى العشر الاواخر؛ شب قدر را در دهه آخر ماه مبارک رمضان بجویید.
🏴🤐🙁😕
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب
#پاسخ_مرتبط
1⃣روایت فوق در هیچ منبع معتبری یافت نشد
2⃣روایت مشابه همین روایت که "هر کس پایان ماه صفر را خبر دهد، بهشت بر او واجب میشود" در هیچ منبع روایی معتبر و قابل اعتنایی نیامده است.
3⃣تنها در کتاب «عجائبالمخلوقات و غرائبالموجودات و آثارالبلاد و اخبارالعباد» به آن اشاره شده که بدون سند رجالی است و کتاب نیز در اعتبار اسنادی دچار شبهه و تردیدهای جدی است که بزرگان نیز این روایت را مجعول، دور از عقل، و بدون ماخذ معتبر دانسته اند.
4⃣روایتی با مضمون مشابه در منابع معتبر و با سند معتبر موجود است که هدف آن تضمین یا بشارت بر بهشت در مقابل خبر خروج از ماه نیست، بلکه نشانهای برای معرفی شخصیت صحابی ارجمند پیامبر(ص)، ابوذر غفاری است خلاصه آن چنین است:
5⃣روزی پیامبر(ص) به جمعی فرمودند: اولین کسی که بر شما وارد شود، اهل بهشت است. برخی بیرون رفتند تا در بازگشت اولین نفر و بهشتی باشند! پیامبر(ص) به جماعت باقیمانده: به زودی جماعتی بر شما وارد میشوند که بر یکدیگر پیشی میگیرند، آنکه بشارت اتمام ماه آذار (ماه رومی معادل صفر) را دهد، اهل بهشت است. در افرادی که وارد شدند، ابوذر هم بود.
6⃣ پیامبر(ص): در چه ماهی از ماههای رومی هستیم؟ ابوذر: یا رسولالله! ماه آذار خارج شده است. پیامبر(ص): تو از اهل بهشتی و بعد از من، تو را به جرم محبّت به اهلبیتم، از حرم من طرد میکنند و از آن پس تنها زندگی کرده و غریب و تنها خواهی مرد و جماعتی به واسطه تو سعادتمند خواهند شد.
7⃣ چنانچه از پایان روایت مشخص است ایستادگی بر مودّت اهلبیت پیامبر(ص) عامل بهشتی بودن ابوذر است، نه خبردادن پایان یک ماه و این تنها یک نشانه بود.
8⃣ دروغ از گناهان کبیره و دروغ بستن بر خدا و پیامبر(ص)، از بدترین گناهان کبیره است. پیامهای طراحان این مطالب با دشمنی با خدا و پیامبرش ساخته می شود که لازم است همه ما با عدم انتشارشان، مانع موفقیت آنها در نشر خرافات و تحریف واقعیتها شویم.❌❌
#سوال
فلسفه وجودی طلاب بدرد نخور چیع
یع عده مبلغ دین هستن و یه عده فعال و ..
اونایی که نون امام زمانعج رو میخورن و برا خودشون کار میکنن
از بیمه و مزایای طلبگی استفاده میکنن
حتی درس حوزه هم نمیخونن به کارهای دیگه مشغولن درعین حال شهریه میگیرن چرا بااونا برخورد نمیشه یا شهریه شون قطع نمیشه با وجود دریافت شهریه خلاف حوزه و ... عمل میکنن و صحبتشون هم با حوزه زاویه داره
تعدادشونم کم نیست.
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام و عرض احترام
با کمال احترام عرض کنم خدمت شریفتون که
اوج بی تقوایی است یا اگر غیر طلبه هستید لازم است بدانید که ما طلاب هم مثل سایر مردم انسان هستیم و ازدواج میکنیم و زن و بچه دار هستیم و همچنین خودمون و زن و بچمون هم مثل سایر مردم غذا میخوریم و لباس میپوشیم و عرض کنم که ما طلاب معصوم نیستیم و صرف طلبه بودن مستلزم دیدار با امام زمان عج نیست ،خداوندمتعال وامام زمان عج در خیلی جاها از زندگیمون دستمون رو گرفته ،لازم نیست که جزئیات زندگیمون رو تشریح کنیم ، پس اگه مثل شما نگاه کنیم پس باید مسئولین حقوق نگیرند چون باید حقوقشون رو خداوند بدهد ، لذا از شما غیرطلبه بزرگوار خواهشمندم در مسائلی که ارتباطی به حضرتعالی ندارد نظر نفرمایید چون مَثَل شما مانند مَثَل کسی است که از جریان ماجرا هیچ اطلاعی ندارد اما خیلی دلش میخواهد یک نظری داده باشد.خداوندمتعال به شما جزای خیر عطا فرماید.
✍در این برهه زمانی که رسانه ها و کشورهای معاند
و داخلی های خودمون بشدت دارن جایگاه روحانیت را تضعیف میکنند(البته به فرموده حضرت امام تضعیف جایگاه روحانیت از زمان رضا شروع شده و روز به روز بیشتر شده )
طلبه ای که درس و زندگی خود را از شهر رها کرده و در دورترین روستای مرزی مستقر شده و نگذاشته اند علم زمین بیفتد نباید در موردش اشتباه فکر کرد.
در این برهه زمانی که وظیفه ما جهادتبیینه
چرا طلاب را از کارکردن سرد میکنید
چرا طلبه ها نباید بدون دغدغه رسالت خودشون را انجام بدن
ما اعتقاد به برکت داریم
و همیشه زندگیمان برکت داشته
و از حیث لایحسب بهمون رسیده
اما آنطور که دیگران فکر میکنند نیست یک طلبه مجبور است با حقوق ناچیز زندگی کند.
بنده حقیر معاون آموزش یکی از مدارس غیر وابسته قم هستم که با حقوق ۳ میلیونی خدمت می کنم
خدای متعال را گواه می گیرم خیلی از این حرف های برخی از برادران در مورد پارتی بازی برای تدریس ویا حقوق زیاد از حوزه ، کذب محض هست .
بنده مشکلات تدریس را بهتر از برخی برادران عزیز می دانم اما چرا دروغ و تهمت !!!
و یک نکته در باب شهریه طلاب محترم: .
خدای بزرگ و کریم را شاکر باشیم که در عین تحصیل، کمک هزینه تحصیل
اندکی میگیرند. که واقعأ انقدر اندک وناچیز است که باید برای مخارج زندگی گاهی تدریس ویا نماز استیجاری ویا روزه دیگری انجام بدهند. تا بتوانند زندگی ساده ای داشته باشند.
البته شاید گاهی طلبه ای زندگی خوبی داشته باشد که تعدادشان اندک است.
اما ما طلبه ها خدا را شاکریم و برای رضای خدا وخوشنودی امام زمان به این مسیر قدم گذاشتیم.
لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِي لَشَدِيدٌ.
حواسمان به ایمانمان باشد .
خدایا آنانی که باعث بوجود آمدن شک وتردید در ذهن مردم در مورد طلاب میشوند با رفتار وکردار اشتباهشان
سرکوب ورسوا بگردان.
خاک پای طلاب انقلابی و سربازان امام زمان سلام الله علیه هستیم.
#سوال
خیلی دارن شبهه میکنند که دوربین ها این قابلیت و تکنولوژی رو ندارن، زاویه و نور و فاصله تاثیر داره، پایه اطلاعاتی قوی نداره صرفا یک عکس کارت ملی هست و همینطور با ماسک و آرایش مشخص نمیشه و شناسایی این همه آدم وقت زیادی میبره سر هر دوربین یکی باید بشینه ببینه که یک نفری آیا رد شد کشف حجاب کرده یا نه؟
ما میلیون ها دوربین داریم 😕😕؟؟