eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
برای این ی جواب خوب میخواستم بی زحمت
سلام علیکم ورحمت الله از وقتی شنیدم ایران با چین تفاهم نامه امضا کردند، خیلی نگران شدم که برجام تکرار نشود و یا خدای ناکرده منافع ایران به خطر نیفتد. 🤔فکر می کردم که فقط من نگران این تفاهم نامه هستم اما دیدم نه😳 فقط من نگران نیستم، همه نگرانند حتی دشمنان قسم خورده ایران ..... مریم رجوی را نگران دیدم، نگران تر از زمانی که شبها در آغوش صدام می خوابید و صدام شهرکی به نام او به نام شهرک اشرف ساخت! بایدن و دولتمردان امریکا را نگران دیدم، نگران تر از زمانی که در خلیج فارس هواپیمای مسافربری ایران را زدند و نگران تر از زمانی که هزاران تحریم فلج کننده علیه ایران اعمال کردند و نگران تر از زمانی که ترامپ دستور ترور حاج قاسم را صادر کرد! مرکل را نگران دیدم، نگران تر از زمانی که سلاح شیمیایی به عراق می داد تا جوانان ما را به قتل برساند. ملکه انگلیس را نگران دیدم، نگران تر از زمانی که قرارداد ۱۹۱۹ رفت هوا و به جای آن پهلوی را آوردند تا بحرین و دشت نا امید و آرارات را بدهد و کاپیتولاسیون امضا کند تا شاه ایران مقامی دون سگ امریکایی یابد. دولتمردان فرانسه را نگران دیدم، نگران تر از زمانی که جنبش زرد را چند سال است که سرکوب می کنند و نگران تر از زمانی که خون آلوده به ما دادند. بن سلمان را نگران دیدم، نگران تر از زمانی که گفت ما جنگ را به خیابانهای تهران می کشیم. نیتانیاهو را نگران دیدم، نگران تر از زمانی که در جنگ ۳۳ روزه خود را خیس کرده بود و هنگامی که دانشمندان هسته ای ما را ترور کرد. سلبریدی ها و موالی غرب «غلامان حلقه به گوش غرب، همین غربگرایان، غربزدگان و غرب هلاکان» را نگران دیدم، نگران تر از زمانی که مردم غیرتمند ایران اربابشان امریکا و انگلیس را با اردنگی بیرون کردند! و .... چون این همه نگرانی حضرات را دیدم و دیدم که آنها نگران تر از من برای ایران زمین هستند، یاد سخنان حضرت امام افتادم که فرمودند: اگر دیدین دشمن از شما تعریف کرد به خودتون شک کنید......(چه خلافی دارین انجام میدین که دشمن خوشحال شده...) باخودم فکر کردم حالا که بین دوراهی گیر کردم باید چیکار کنم؟؟؟؟ یاد سخنان شهید همت افتادم که میگفت: هر موقع در مناطق جنگی راه رو گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را میکوبد همان جبهه خودی است والسلام
سلام علیکم این جملات بسیار حماقت آمیز بود چرا که این بیماری عقلا و منطقا اثبات شده و وجودش و مضراتش حقیقت داره حتی بزرگان مملکت هم گرفتار این بیماری شدند لذا دوری از کار عاقلانه و عدم تبعیت از عقل در جایی که مفسده متیقن هست حماقت محسوب میشه... نکته دیگه اینکه یک شیعه واقعی باید توجه کنه به کلام خدا و اهل بیت (ع)، قرآن فرموده با دست خودت خودت رو به هلاکت ننداز...، باعلم و آگاهی به وجود بیماری اگر انسان بی مبالاتی عمدی کنه و خودش رو هلاک کنه این یعنی ضرر عمدی به بدن و یقینا حرامه. اهل بیت (ع) کی گفتند به دیدار ما که می آیید اصلا رعایت بهداشت فردی و ظاهری نکنید، کی گفتند ورود به حریم ما همه امراض رو از شما دفع میکنه و نیاز نیست رعایت کنید؟؟؟!!! این سخنان سفیهانه بعضی ها جز توهین به معصومین علیهم السلام نیست و احمقانه هست.. از طرفی باید تابع رهبری بود، کلام رهبری در کنار قانون فصل الخطاب هست....،هرچه گفتند باید اطاعت کرد نه اینکه هرچه من نظرم هست... یاسریع الرضا‌ 🔵🔴🔵
سلام علیکم‌ با تشکر از مدیر محترم استاد یا سریع الرضا که پاسخ فرمودند ،درادامه فرمایش این بزرگوار 👇 ائمه ما بیمار نمی شدند؟ . من اسلام شناس نیستم اما... . دیدم با سرعت نور این ویدئو در فضای مجازی در حال انتشار است. هدف از مانور دادن روی این چیست؟ طبیعتا ضدعقلی و وَهم نشان دادن عقاید دینی در بین عموم مردم که ببینید این است اسلام و مسلمان! . حال آنکه اسلام است، عقل خود مخلوق خداست و پیامبر عقل اول است . چند نکته برای که از دیدن این ویدئو منزجر و یا سوالاتی در ذهن اش ایجاد شده است: . در کتاب اصول کافی همان جلد اول حدیثی از امام باقر(ع) درباره جایگاه و منزلت عقل ایشان می فرمایند: چون خداوند را بیافرید، بدو فرمود: پیش آی.عقل پیش آمد، سپس فرمود: بازگرد. عقل، بازگشت. سپس فرمود: به عزت و سوگند، چیزی گرامی تر از تو نیافریده ام حدیث دیگر می فرماید: «اول من خلق الله العقل » یعنی نخستین آفریده خدا، است عقل و عقلانیت بخش جدایی ناپذیر عقاید و احکام دینی است. عمل غیرعقلایی در دین جای و جایگاه ندارد . ما در اسلام داریم بنام وَهن دین یا وَهن مذهب، به این معنا که هر فعلی از ما مسلمان باعث سبک جلو دادن و تضعیف اسلام شود باید آن فعل را ترک کرد حتی اگر یک عمل باشد . حسینی خامنه‌اى، سید على بن جواد، أجوبة الاستفتاءات، ص 326 دو حالت را متصور شویم: . اول اینکه این ویدئو ساختگی و صدا گذاری است که هیچ، دوم اینکه حقیقت دارد که در اینصورت عین جهل است. تمام استدلال این است که بیماری در حرم اهل بیت علیهم السلام راه ندارد! این دوستان بفرمایند مگر بیماری و بیمار شدن یک رذیله یا شر است؟ اگر رذیله یا شر است اهل بیت در زمان حیات خودشان بیمار نمی شدند؟ در ظهر عاشورا امام سجاد(ع) از شدت تب در حرارت نمی سوختند؟ مگر در روایت متعدد از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) این دو بزرگوار در حالت بیماری به مردم توصیه و سفارش نمی کردند؟ مگر خدا بسیاری از اولیا و حتی پیامبران الهی خود را با همین بیماری و کسالت مورد امتحان قرار نداده است؟ . ببینید چقدر راحت میشود اساس استدلال سست را رد کرد. اسلام اینها نیست اسلام منبع مشخص دارد: قرآن و سنت برای شناخت واقعی اسلام یا به این دو مراجعه کنیم یا از متخصص و اسلام شناس واقعی کمک بخواهیم. بقول امام هرکس که چهار جلد کتاب خواند اسلام شناس نیست . موضع مراجع تقلید شیعه در شرایط کنونی این توصیه های وهم آمیز و غیرعقلایی نیست، هیچ کدام به لیسیدن ضریح و موضوعات نظیر آن دعوت نمی کنند. بلکه رهبر انقلاب خود موکدا اشاره به تبعیت از توصیه های بهداشتی نموده اند. . . ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم خواهش بزرگوار متأسفانه این ویدئو صداگذاری نشده وصحبتهای ایشون صحت داره،این روحانی یه ویدئو دیگه درفضای مجازی انتشار داده در خصوص صحبتهای قبلی خودش...،که میفرستم.
هدایت شده از یاسریع الرضا
توضیح و توجیح اشتباه هم اشتباه مضاعف هست، اینکه حرم ائمه معصومین مثل بازار و رستوران و دیگر اماکن نیست که یقینی و قابل قبول هست، اما این توجیه درست نیست که فقط در درون حرم کسی ماسک نزنه، برادر بزرگوار که زحمت کشیدی در شأن اهل بیت و در مقام دفاع از حریم اهل بیت حرفایی به زبان آوردی که شایسته جایگاه یک طلبه نیست، ما عاقل و مزین به اخلاق شرع باید باشیم ،ملاک انقلابی بودن ما اینه که در کنار تدین و شریعت خودمون مجهز به سلاح باشیم ، هر انقلابی که زمان شناس نباشه و بعضا این زمان نشناسی موجب وهن به ذوات معصومین بشه خیانت کرده، امروزه دشمن در کمال پررویی در حال دریدن وجهه و شخصیت نظام و انقلاب ما و زیر سوال بردن تشیع هست، عده ای بخاطر هیجان احساسی با عده ای منافق همراه شدند و درب حرم حضرت معصومه را تخریب کردند تا در این اوضاع کرونایی درب باز بشه....این حرکت توهین به حضرت بود، توهین به تشیع بود، تشیعی که نه منطق بشناسه و نه عاقل باشه و نه آگاه به شرایط زمانه باشه و دشمن شناس نباشه بند رو به آب میده، این حرکت هم شبیه همون حرکت بود، خواهشمندیم از دوستان که به جای تشویق و تأیید این روحانی دقت کنند عمق فاجعه کجاست...، کج فهمی و بی منطقی در تشیع جای نداره، مثل اون سید بزرگواری که جاهلانه در سخنرانی خودش گفته بود کرونا قدرتمندتره یا ؟؟؟؟ کرونا در حرم امام حسین قدرتی نداره...؟!!!!!! بله قدرت معصومین فرای ذهن ماست، اما چرا بهانه دست دشمن بدیم؟؟ چرا در مقام شیعه بودن فهم درست از مبانی تشیع نداریم.؟؟؟؟ یاسریع الرضا‌ 🔵🔴🔵
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
سلام جواب این شبهه رو میخواستم👆
توجه ، با بررسی های بعمل آمده به احتمال زیاد این کلیپ تقطیع شده وتا زمانیکه فیلم کامل را ندیده نمیتوانیم نسبت به شخصیت این آخوند قضاوت کنیم ، لذا پاسخهای مدیران فقط براساس دیدن وقضاوت همین قطعه از فیلم میباشد سلام علیکم برخی خوب حرف میزنن ولی حرف خوب نمیزنن، برخی حرف خوب میزنن ولی خوب حرف نمیزنن، برخی هم حرف خوب و هم خوب حرف میزنن، برخی نه حرف خوب بلدن بزنن و نه خوب حرف زدن رو بلدن!!! دیگران رو متهم به بدفهمی میکنن چهارتا کلمه ازین کتاب و اون کتاب شنیدن و دارن با مخ مردم و جماعت ساده دل بازی میکنن، تقدیر و قضا و قدر از حتمیات خداست چه کسی هست که قائل به قضا و قدر نباشه اما مدعی عاقل بودن باشه؟؟!!! انسان به سبب اعمال و رفتار خودش موجب بلا و نگرانی و امراض خودش هست، بلا و درمان از خداست ولی باعثش ماهستیم...، حتی کمردردهای ما گاها و بیشتر اوقات از سر اعمال و رفتار و گاهی اقوال و برخوردهای تند و تلخ و زبانی ماست، چطور میشه که اینها دروغ باشه؟؟!! امتحان از واقعیات دنیای ماست، خدا خودش تو قرآن فرموده: أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ ویا جای دیگر فرموده: وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ... ما شمارو به همه چیز امتحان میکنیم، به ترس....به گرسنگی....به نقص اموال... علما قائل به تقدیرات و امتحانات خداوند هستند و این سیره خدا و رسول و اهل بیت هست، از خودشون چیزی برای گفتن ندارند، افسوس از طلبه ای که بالای منبر مطلب برای خدا نداره بلکه برا ذوق مخاطب خودش تکلم میکنه...، افسوس!!!!!!! یاسریع الرضا‌ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin   این مشهدی میگوید ،مگه چند بار آدم ها رو امتحان میکنه؟؟!! مگه همه حضرت ایوب هستند؟؟ مردم ایران خیلی ساده اید.....پاسخ استاد قرائتی به اونهایی که‌نمیدونند چرا خدا مارا امتحان‌میکنه 👇
www.vaezin-313.ir - حجت الاسلام قرائتی.mp3
2.02M
🎙️اگه براتون سواله که چرا خداوند با اینکه میدونه ما چکاره ایم باز ما رو امتحان میکنه و ابزار امتحان چیست؟ 🦋 این صوت رو گوش بگیرید👇 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
👆 - سؤال مي‌گويند خدا از ما خواسته است تا او را به خاطر آفريدنمان عبادت كنيم، آيا مگر ما از او خواسته‌ايم ما را خلق كند تا در نتيجه مجبور به اطاعت و عبادت باشيم؟! از طرف ديگر مي‌گويد نتيجه و فايدة عبادت به خود شما مي‌رسد و من هيچ نيازي به آن ندارم. آيا اين سوء استفادة خداوند از قدرتش نيست؟! - پاسخ سخن ذکر شده را مي‌توان به سه بخش تحليل کرد: 1. آيا چون خدا ما را آفريده ضرورتا بايد او را بپرستيم. 2. چون خلقت ما اختياري نبوده پس لازم نيست خدا را به خاطر کاري که از او نخواسته‌ايم عبادت کنيم. 3. آيا نفع عبادت به ما مي‌رسد يا به خدا؟ در ابتدا دلائل گرايش به پرستش در وجود بشر را ذکر مي‌کنيم، سپس لزوم پرستش در هر حال را بيان خواهيم کرد و در پايان ثابت خواهيم کرد که فايده عبادت به ما بر مي‌گردد. يکم:  شکي نيست که يکي از دلائل وجوب پرستش خدا به وجود آوردن ما است؛ چرا که پا به عرصه هستي نهادن نعمت بزرگي است و بايد خدا را به خاطر اين نعمت سپاس گفت. ولي بايد يادآور شويم که عبادت خدا صرفاً به واسطة نعمت زندگي يافتن نيست، بلکه دلائل ديگر هم دارد که به برخي اشاره مي‌کنيم. اولاً پرستش امر متعالي، موضوعي فطري است و در ضمير همه انسان‌ها نهاده شده است.)لکنت دونويي( روان‌شناس مي‌نويسد: "بيرون از هر آيين و معبدي در جهان، روح مذهب، ميل به اعتقاد، ميل به پرستش بي‌‌قيد، ميل به فروتني در عبادت کامل ... وجود داشته است؛ اين آرزويي است که مبدأي الهي دارد؛ زيرا جهان‌شمول و زمان‌شمول است."1 شاهد بر اين امر اين است که پرستش، حتي در اقوام بدوي هم وجود داشته است، گرچه در آن‌ها به صورت شيئ پرستي ظهور يافته است. (يونگ) روانشناس سوئدي نيز مي‌نويسد: "ممکن است که از کسي خدايش را بگيرند، ولي او بدون خدا نمي‌تواند زندگي کند و براي خود خداي ديگري را قبله گاه خويش قرار مي‌دهد."2 بنابراين، عبادت، پاسخي است به يک نياز فطري بشر. ثانياً: "عبادت مرکبي است، براي تقرب به حق و در واقع براي تکامل واقعي بشر"3. راه پيدا کردن به ملکوت جز با عبادت ممکن نيست و مشاهده ملکوت با يقين همراه است و خداوند شرط رسيدن به يقين را عبادت قرار داده است.4 (واعبد ربک حتي ياتيک اليقين). اينکه ما بدون خواست خودمان به اين دنيا آمده‌ايم و در اين مسأله با ما مشورت نکرده‌اند، حقيقتي است غير قابل انکار؛ زيرا اين کار نه ضروري است و نه شدني! اگر بنا بود در اين مسأله با ما مشورت کنند، بازهم لازم بود که ما را خلق کنند و پس از رسيدن به مرحله بلوغ فکري، از ما بپرسند که آيا ما را خلق کنند يا نه؟! ب: اذعان مي‌کنيم که عوامل غيراختياري بسياري در خلقت ما دخيل بوده‌اند، ولي با توجه به مطالبي که ذکر شد، عبادت فقط به خاطر خلقت غيراختياريمان نيست؛ علاوه بر اينکه در بسياري از موارد ما از کسي که کاري را از او نخواسته‌ايم، تقدير مي‌کنيم. آيا اگر مثلاً کسي يک دوره کتاب نفيس، يک تابلوي نقاشي زيبا يا حتي شاخه گلي براي روز تولدمان به ما هديه کند از او تشکر نمي‌کنيم؟ آيا لطف او را ستايش نمي‌کنيم؟ واقعيت زندگي اين است که ما را آفريده‌اند و در اين آفرينش هيچ‌گونه دخالتي نداشته‌ايم. حال که به اين دنيا پا نهاده‌ايم در مقابل ما دو راه بيشتر نيست[1]. يک راه بندگي خدا و رسيدن به سعادتي که او دوست دارد و در نتيجه وارد شدن در سرور دائم و بهشت جاودان، و راه دوم راه سرکشي از اطاعت و عبادت خداوند، که عاقبتي جز جهنم سوزان و اندوه ابدي را به دنبال ندارد[2]. راه سومي هم وجود ندارد. حال انسان عاقل کدام يک از اين دو راه را انتخاب مي‌کند؟ مسلما انتخاب هر کدام از اين دو راه در اختيار ماست و ماييم که سعادت يا شقاوت ابدي را انتخاب مي کنيم. خداوند ما را به هيچ يک از دو راه مجبور و مقهور نمي‌کند. او صادقانه و از روي محبت، تنها راه بهشت را از جهنم به ما آموخته است و البته دوست دارد که راه ايمان و سعادت را برگزينيم نه راه کفر و شقاوت ر[3]ا. ج: ابتدا لازم است تصور روشني از انديشه خدا در اسلام داشته باشيم؛ چرا که رسيدن به پاسخ بخش سوم، مبتني بر اين مسئله است. کافي است بدانيم خداي معرفي شده در اسلام، ذات بي‌منتهايي است که داراي همه خوبي‌ها و صفات نيک است و ذات پاکش آلوده به هيچ عيب و نقصي نيست. چگونه چنين نباشد در حالي که او هستي و کمال بي حد است. پر واضح است که چنين موجودي نمي‌تواند نيازمند باشد. بنابراين خدا هرگز از عبادت ما سودي نمي‌برد زيرا نفع بردن او مساوي با نقص و نيازمند بودن اوست و بدين معناست که خدا مي‌خواهد با مورد پرستش قرار گرفتن، نقص خود را جبران کند؛ که اين مطلببا مبناي علمي و فلسفي و کلامي باطل است. اضافه بر اينکه عبادت، آثار بسياري دارد که همه آن آثار به انسان بر مي‌گردد. ذيلاً به چند مورد اشاره مي‌کنيم: 1. "عبادت ارتباط برقرار کردن با خداوند متعال است. ارتباطي همه جانبه با خداوند لايتناهي و چيزي که مرتبط و متصل با لايتناهي مي‌شو
👆ورو به سوي او مي‌رود، هرچه بيش‌تر از مزايا و مواهب و کمالات او برخوردار مي‌گردد."5 2. انسان به وسيلة پرستش، مي‌تواند نقايص و خلأهاي وجودي خود را برطرف سازد. بر همين اساس احساس ناتواني در برابر طبيعت و تمايل به تسخير آن در انسان‌هاي بدوي، موجب مي‌شد تا آن‌ها بر اثر عدم آگاهي اشيائي را بپرستند.6 3. انسان در پرستش، شور و اميد و حرکت و تلاش مي‌بيند و از همان ابتداي حيات خويش دريافته که اگر به چيزي عشق نورزد و به پرستش موجودي نپردازد، زندگي خالي از شور و اميد خواهد بود. همين عشق و پرستش است که موانع بسياري را از مقابل انسان برداشته، استعدادهاي دروني او را شکوفا مي‌سازد و به او قدرت و نيرو مي‌دهد.7  از امام رضا ـ عليه السّلام ـ نقل شده كه فرمود: اگر كسي بگويد چرا خداوند عبادت را از مردم خواسته و مردم را به آن متعبد كرده است؟ جواب اين است: براي اينكه مردم خدا را فراموش نكنند و در مقابل او ترك ادب نكنند. براي اينكه اگر با اوامر و نواهي، در طريق عبادت قرار نگيرند و به حال خود رها شوند، آرزوهاي دور و دراز بر آن‌ها غالب مي‌شود و دلهاشان قساوت پيدا مي‌كند.
اگر ندارد، هیچ چیزی و هیچ کاری خارج از مقدرات نمی‌باشد؛ پس هر کاری از سوی بشر و هر پیامدی نیز در چارچوب و منطبق بر مقدرات واقع می‌شوند و صواب‌ها (کارهای نیک که ثواب دارند) و گناهان (نافرمانی‌ها و کارهای بدی که عقاب دارند) از سوی ما نیز این قواعد خارج نمی‌باشند؛ منتهی اشکال اینجاست که بیشتر ما، معنای «قَدر، مقدر و تقدیر» را درست نداسته‌ایم و گمان نموده‌ایم که تقدیر، جبریست از ناحیه‌ی خداوند سبحان تحمیل می‌شود و به ما بر آن هیچ تسلطی و در آن هیچ اختیاری داده نشده است. یعنی همان باورهای نادرست "جبرییون" که منجر به افترا بستن به خداوند، متهم و محکوم کردن او نیز می‌گردد! اگر جبر محض حاکم باشد، دیگر گسیل انبیا و رسولان الهی، راهنمایی، بشارت و انذار، باید و نباید چه معنایی دارد و برای قیامت، حساب و کتاب، محاکمه و بهشت و جهنم، چه لزومی باقی می‌ماند؟! در نظام جبری، مطالعه، تفکر، تحقیق، بررسی، اراده و انتخاب یعنی چه؟! "قَدر"، یعنی اندازه، و البته که خداوند علیم و حکیم، برای هر چیزی که خلق کرده، اندازه‌هایی قرار داده است و هیچ چیزی بدون علم، حکمت و بالتبع اندازه‌های لازمش خلق نشده است: «إِنَّا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ - ماييم كه هر چيزى را به [با] اندازه آفريده‏‌ايم / القمر، 49». و "مقدر" یعنی متناسب شده با اندازه‌ها. اگر آب را در "تقدیر = اندازه" حرارت بالای صد درجه قرار دهید، حتماً به جوش می‌آید، ولی اختیار با شماست که قرار بدهید یا ندهید. فرض کنید که زمین و آسمان و هر چه در آنهاست، اندازه‌ها [مقدرات] معینی نداشته باشد؛ خب جهان ویران و نابود می‌شود. همین اندازه‌های معین است که امکان را برای مطالعات علمی و کشف قواعد، قوانین و قراردادهای موجود در طبیعت میسر ساخته است. اما دقت کنیم که  در عین مقدر بودن "آفتاب، سایه نیز "مقدر" است [هر دو اندازه‌هایی دارند]، و انسان می‌تواند خود را زیر تابش آفتاب و یا در سایه قرار دهد، این نیز مقدر یا همان اندازه‌ی اختیار، اراده و انتخاب آدمی می‌باشد. پس جبر نیست. جبر هنگامی است که شما در بیابانی خشک، و زیر آفتاب بمانید و هیچ سایه‌ای وجود نداشته باشد که خود را در آن قرار دهید، و سایه باشد، اما امکان حرکت از شما گرفته شده باشد. "گناه مقدر است"، یعنی گناه نیز بر اساس اندازه‌هاست؛ اصلاً چرا کاری را گناه می‌گویند؟ چون خروج از اندازه‌های مجاز و ورود به اندازه‌های غیر مجاز می‌باشد. اندازه عقل، اندازه شعور، اندازه اراده، اندازه انتخاب، اندازه نفس، اندازه میل، اندازه توان حاکمیت هر کدام بر انتخاب‌ها و ... همه مقدرات است. پس هرگاه و در هر امری که اندازه‌ها (مقدرات) فراهم شد، "قضا" حتمی می‌شود، یعنی حتماً اتفاق می‌افتد؛ اما دقت کنیم که بسیاری از اندازه‌ها در اطاعت یا عصیان را خودمان و با اراده‌ی خودمان "مقدر" می‌کنیم. مقدرِ آب، سیال بودن است، و مقدر انسان نفس کشیدن در هوای سالم است؛ پس اگر کسی برای خودش مقدر نمود که زیر آب برود، حتماً خفه شدن در آب، قضای حتمی او می‌شود. عبادت و عصیان – و یا – صواب و گناه نیز همین طورند. کسی که مقدرات نماز را رعایت کرد و آن را سر وقت و با خلوص، حوصله، اشتیاق و ذوق اقامه کرد، فواید مقدرش، قضای او می‌شود – کسی که مقدرات دورغ، غیبت، تهمت، نگاه حرام، رفتار گناه و ... را بر خودش مقدر نمود، و پشیمان نیز نشد و استغفار و توبه نیز ننمود تا آن اندازه‌ها محو شوند، علت‌ها بروند تا معلول‌هایشان پدید نیاید، با اراده، انتخاب و عمل خودش،  تمامامی مقدرات (اندازه‌ها) را برای قضایی نامطلوب فراهم نموده است و حتماً دچار عواقبش می‌گردد. پس معنای "مقدر بودن صواب‌ها و گناهان"، اجباری بودن آنها نمی‌باشد؛ بلکه یعنی در چارچوب‌ها و اندازه‌های معلوم و معینی قرار می‌گیرند و سپس واقع می‌شوند. چنان که هر کار خوب یا بدی، پس از توهم، تخیل، تصور، تفکر و برنامه‌ریزی و سپس اراده، عزم، اختیار و اهتمام به آن صورت می‌پذیرد، اینها همه "مقدرات" هستند که منجر به "قضای حتمی = وقوع" می‌شوند. نکته: چرا آدمی نمی‌گوید: «پس کارهای خوب (صواب‌های) ما نیز تقدیر است و یک راست به سراغ گناهان می‌رود»؟! چرا که می‌خواهد توجیهی برای گناه خود و بهانه‌ای برای تطهیر خود پیدا کند. آدم متکبر، به جای آن که خداوند را سبحان (منزه و مبرا) بداند و خودش را نکوهش نماید، سعی دارد تا خود را منزه و خداوند را مقصر بخواند! دقت کنیم که ابلیس لعین، پس از آن که دید دلایلش برای توجیه تکبرش مقبول نیفتاده است، گفت: «خدایا تو مرا اغوا کردی»! و همین مواضع غلط در برابر خداوند سبحان را به بندگان گناهکارش القا می‌کند، چرا که دشمن انسان است و گمراهی او را می‌خواهد.
http://www.x-shobhe.com/shobhe/9569.html منظور از سخن حضرت علی علیه السلام: «من از قضای الهی به قَدَر الهی پناه می‌برم» چیست؟ لطفاً بیشتر توضیح دهید. (در باره‌ی قضا و قدر، بیشتر بدانیم)
🚫 *کودکانی با نطفه ی حرام* پیشنهاد جدی مطالعه متن حتما بادقت بخونید کودکانی با پایه ی حرام حتی شاید دیر یا زود عضو خانواده ی ما هم بشن از والدینی که خودشون حلال زاده بودن⁉️ جریان زنان زیبای نقاشی شده کف کوچه خیابان چیست؟ اگر یک بچه بدون غسل حیض یا غسل استحاضه یاغسل جنابت یا نفاس یا هر غسل واجب دیگر نطفه اش بسته بشه چه حکمی دارد؟ با دقت بخونید و پیگیر بشید ممکنه یکی از این بچه ها در آینده ی نزدیک عروس یا داماد شما بشن❌ اگر به فعالیت های جدید آرایشگاههای زنونه دقت کنید محیطی ناجور و اسفناک که این محیط ها رو نمیتونید تحمل کنید! کاشتن ناخن های بلند و لاکی بدون لاک کاشت مُژه های مصنوعی و اضافه در بین مژه ها کرم پودرهای دائمی و کشیدن پوست برای بازشدن چروکها که تمام این خدمات آرایشگاهی با چسب انجام میشود اپیلاسیون نقاط خصوصی زنانگی بدن زن که کلا نگاه کردن به ناحیه تناسلی زن توسط دیگران حرامه حرام🚫 بجز همسر چه لیزر چه مومک کردن پییر سینگ ها(پی اِر) یا همان حلقه و نگین که با چسب روی پوست چسبونده میشه و این چسب و خود پی اِر سینگ مانع رسیدن آب بهنگام غسل به پوست میشود مگر اینکه آب غسل به پوست برسه این خدمات که بیشتر برای فخرفروشی و چشم هم چشمی ونا آگاهانه به سرعت نور در حال افزایشه مدیرسابق یکی از شبکه هایی که ماموریتش مستقیماً از بین بردن و حذف کردن زن نجیب و پایبند ایرانی از خانواده و کشاندن زن و دختر به خیابان و طلاق آنهاست میگه: برای نابودی خانواده ایرانی باید اول مادر خانواده رو به لجن کشید آرایشگاههای ما الان دارن بین زن و غسلهای واجب او مانع درست میکنند از عواقب گناه❗ و حرام مکرر عصاب خوردیها و جر بحث خرجهای کمرشکن و خیانت هست⁉️ بعضی آرایشگرها آگاهانه و بعضی نا آگاهانه فاصله میندازن گور خودشون تنگ میکنند بدون نظارت یک مسئول که اونارو بیدار کنه! بعضیاشون عمدی دارن تو زمین دشمن بازی میکنن و البته بخاطر کاسبی خوبی که دارن اما خطر اینجاست‼️ چی به سر ِ غسل های واجب همسران و مادران ناخن کاشته ی مامیاد مثل حیض جنابت استحاضه و نفاس اگر نطفه ای در حالتی که غسل واجب گردنشون هست بسته بشه چی به سرِ اون بشر میاد خودتون برید راجع به انسانهای تبهکار و ناخلف تحقیق کنید اکثراً حروم لقمه بودن وراجع به گناهانی که سر سری گرفته میشن باعث نابودی عصاب و بی بهره گی از زحمتتاتون میشه تکلیف نمازهای قضا شده چی میشه؟ این واقعا برای پدر مادر اون نسل خطرناکه❌ اینکه آرایشگاها تند تند با پکیج های تبلیغاتی آف خورده خودشون و تخفیفات روز بروز بیشتر و زنان را نقاشی میکنند و این خدمات رو بیشتر میکنند بدتر اینجاست بعضی از خانمهای متشرع گول فتوا های ساختگی رو میخورن کتابچه های در آرایشگاه ها هست که دیدم که نظر همه مراجع درباره کاشت ناخن را بلامانع زده بود❌❌ هیچ اسمی از گردآورنده فتوا و حتی اسم و آدرس چاپخونه روش نیست اون کتاب رو به ناخن کارمیدن تا اگر احیاناً مشتری های ناآگاه و نابلد راجع به مسائل دینی سوال کرد نشونش میدن و‌ مشتری رو براحتی فریب میدن عاجزانه تمنا داریم توی هر گروه یا کانال آرایشگاهی یا جمعهای زیاد یاهرنمونه دیگر عضو هستید این خطر نابودی و ناپاکی نسل رو تذکر بدین⛔♨️ بعضی جاها با این سوال که آیا این خدمات نماز دارد یا نماز ندارد؟ بعضی از خانمها ازهمون فتوای ساختگی استفاده کردن و میگن مراجع گفتن به صورت جِبیره وضو بگیرید و اما فتوای درست همون مرجع که راجع به جبیره گفته چجوریه؟؟ ❗بنا براحتیاط واجب هر طور شده باید مانعی که روی مو روی پوست و روی مژه ها هست کامل برداشته شود و اگر اصلا امکان نداشته باشد باید تا وقتی که برداشتن مانع ممکن میشود وضو جبیره انجام شود ولی بعد از برداشتن مانع از سطح پوست و مو تمامی نمازهای این مدت قضا بجا آورده شود‼️ دوستان عزیز فرزندان ایران زمین بعضی از حرکتهای دائمی زیبایی حرامه حرام❌❌ وعوارض خطرناکی داره مصداق آیه: تعاونوا علی الإثم و العدوان هست و پولی که باعث بشه کار حرومی و البته زیبا شکل بگیره به گفته ی مراجع حرامه❌ از آرایشگاهها غافل نشیم تا میشه اطرافیان و بانوان رو آگاه کنیم فتوای درست مراجع رو تو گروهها پخش کنید و سکوت نکنید درباره نطفه ی حرام🚫 که اون دنیا در برابر خدا مسئول نباشیم امر به معروف باید همه جا باشه ... ☘️ *زندگی سالم در سیره اهلبیت علیهم السلام*☘️
سلام علیکم متنی که منتشر شده هرچند از نظر اعتقادی مباحث خوبی را اشاره کرده که اگر رعایت نشود باعث گناه میشود اما نتیجه گیری آن از نظر فقهی و شرعی کاملا غلط است بنا به دلایل و اشتباهات زیر مواردی را که اشاره کرده موجب حرامزادگی نمی شود 1. عنوان متن اشتباه میباشد به هیچ وجه دلیلی بر حرام بودن انعقاد نطفه کسی ک غسل به گردن دارد نداریم. 2. بله کسی که غسل به گردن دارد پس فاقد طهارت باطنی است ولی این اثر وضعی بر روی بچه دارد نه اینکه فرزند حرامزاده باشد. دقت نمایید 3. در مورد برطرف کردن مانع از اعضای وضو و غسل نظر امام و حضرت آقا فتواست نه احتیاط واجب بنابراین این مورد را هم اشتباه گفته شده 4. اگر کسی وظیفه اش وضو یا غسل جبیره ای است و اعمال خود را بر این اساس انجام می دهد دیگر نیازی به قضا کردن این عبادات نیست چون به وظیفه خود عمل کرده است. اگر خانومی در حال حیض جماع کند و باردار شود فرزند او حرامزاده نمیباشد البته عمل حرام انجام داده‌اند ولی فرزند حرامزاده نمی باشد حرامزاده به کسی می گویند که پدر و مادرش از راه نامشروع فرزند دار شوند که در اصل زنا کرده اند در صورتی که برداشت ناخن ممکن یا مشقت فراوان دارد وظیفه شخص تا برطرف شدن مانع جبیره است و عبادات صحیح و نیاز به قضا ندارد . نه اینکه قابل برداشت باشد و برندارن و بگویند جبیره می کنیم در این قسمت که قابل برداشت و برندارن نمازها است و قضا دارد. یا سریع الرضا 🔴🔵🔴 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin