#شبهه
سلام
أين دعا را امروز بخوانيد. بجاي نقطه اسم بچه هاتون را بگذاريد
امروز روزے است كه دعا درحق فرزندان به اجابت ميرسد...
بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحِيم
*با این دعا فرزندانتون ،ان شاء الله در حفظ و مراقبت الله قرار خواهند گرفت.
بجاے نقطه چین (( نامهاے فرزندانتان را بگویید))
*بار الها تو….... را بدون اینکه من قدرت و توانایے داشته باشم به من داده اے پس .... را در پناه خودت بدون قدرت و توان من حفظ بفرما.*
*بار الها... را از هر بدے و شر و ضررے حفظ بفرما.*
*خداوندا ....را از مریضیها حفظ بفرما.*
*خداوندا آزمایش و امتحان من را در..... قرار مده.*
*بار الها ... را در آزمایشات پنهانے و آشکار موفق بفرما.*
*خداوندا ....را از بندگان صالح خودت قرار بده و ....را از نظر دین و عبادت و اخلاق از بهترین مردم و از نظر زندگے خوشبخت ترین مردم قرار بده*
*بار خدایا.... را با حلالت از حرامت بے نیاز بگردان و با فضل و بخشش خود از احتیاج به غیر تو بے نیازشان بگردان.*
*خداوندا همانطور که کتابت را تا قیامت حفاظت مے کنے .....را از شیطان رانده شده محفوظ بدار .*
*بار الها دوستے با بهترین افراد و خصلتها ے پاڪ و توکل بر خودت را نصیب ... بفرما.
*بار الها تمامے مرضهاے قلبے و بدنے را از ....دور بفرما و با قدرت و توان خودت مرا به نهایت آرزویم درباره .....نائل بگردان یا کریم یا منان.*
*بار الها مرا از احسان و نیکے .....در حیاتم برخوردار بفرما و با دعایشان بعد از مرگم مرا خوشحال بگردان.*
*(بار الها فرزندانم را ، تکه اے از قلبم را به تو سپرده ام در مکانے که از دیدگان من پنهان هستند اما از دیدگان تو پنهان نیستند ،پس آنها را با حفاظتے که لائق عظمتت مے باشد حفظشان بفرما)
خدایا همّ و غم آن کسے که این پیام را براے من فرستاده است را برطرف بفرما و هر آنچه را که آرزو دارد نصیبش کن.*
الهے آمین (از دعاهاي امام سجاد عليه السلام )
*هر کس این دعا را دریافت کرد،به دوستان عزیزش هدیه کنه
چون امروز روز دعا به فرزندان هست
التماس دعا
*طرح قرائت ۲۰میلیون سوره مبارکه کوثر به نیت برآورده شدن حاجات فرج آقاے مظلوممان امام زمان،شفاے عاجل بیماران
*سهم شما سه مرتبه و ارسال به گروه های دیگر ، لطفا قطع کننده ے زنجیر نباشید!*
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ*
*إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ*
*فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ*
*إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ*
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ*
*إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ*
*فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ*
*إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ*
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ*
*إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ*
*فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَ انْحَرْ*
*إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ*
*اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد*
*اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد*
*اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد*
*اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد*
*اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد*.
*و عجل فرجهم*
*اگه نشردهید تا آخر امشب چندین هزارصلوات و سوره کوثر خوانده میشودکه اجروثواب تر این کارشامل حال شماهم خواهد شد*
*اجرشما با حضرت زهرا (س)*
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
#پاسخ👇⬇️
✅🌴دعا کردن به معنای درخواست خیر از خداوند و دفع شر است، و به امید استجابت از عبد صادر میشود.
⬅️ علی رغم وعدههای استجابت دعا از سوی خدا، گاه دعاهای انسان به دلایلی مانند لقمه حرام، ترک امر بمعروف و نهی از منکر و قطع رحم مستجاب نمیگردد، همچنین برای استجابت دعا شرایطی وجود دارد که برای تحقق اجابت باید آن ها را در نظر گرفت، مانند حکمت الهی، عدل و سنت الهی، مصلحت و…
▫️گاهی دعا میکنیم خدایا فلان موضوع را که میخواهم به من عطا کن اما حکمت الهی خلاف آن است (بخاطر مصالح بالاتر، که آن مصالح شامل حال دعا کننده هم میشود). بعنوان نمونه ما مصلحت خود را در چیزی میبینم که آن مطلب مصلحت ما نیست. اینجا مستجاب شدن دعا و طلب خیر من، این است که به آنچه میخواهم نرسم، چون خیر من در این نرسیدن است.
♻️خداوند در آیه 216 سوره بقره میفرماید: «و بسا چیزى را ناخوش داشته باشید که آن به سود شماست و بسا چیزى را دوست داشته باشید که به زیان شماست، و خدا مىداند و شما نمىدانید.»
▫️یا عدل و سنت الهی در نظام هستی به این تعلق دارد هر کسی تلاش میکند به هدفش برسد؛
♻️خداوند متعال در سوره نجم آیه ۳۹ میفرماید: «و اينكه براى انسان جز حاصل تلاش او نيست.»
برای مثال اگر از خدا بخواهیم در فلان مسابقه پیروز شویم حال آنکه حریف ما تلاش بیشتری کرده و آمادگی بیشتری دارد و پیروزی را خدا برای ما رقم بزند این خلاف عدل الهی است.
♻️امام سجاد(ع) فرمودند: «مؤمن از دعای خویش یکی از سه بهره را دارد: یا برایش ذخیره میشود، یا برایش مستجاب میگردد، یا بلایی که مقدر بوده به او برسد، از او دفع میشود.» (تحت العقول، ص ۲۸۰)
🔸 نگاه معجزه آسا به دعا و اینکه که با دعا برای خداوند تعیین تکلیف نماییم که برخلاف حکمت و عدالت و مصلحت عمل نماید خلاف عقل و عقاید شیعه میباشد.
❇️ پاسخ تفصیلی:❇️
دعا کردن به معنای درخواست خیر از خداوند و دفع شر است، و به امید استجابت از عبد صادر میشود.
علی رغم وعده های استجابت دعا از سوی خدا، گاه دعاهای انسان به دلایلی مانند لقمه حرام، ترک امر بمعروف و نهی از منکر و قطع رحم مستجاب نمیگردد، همچنین برای استجابت دعا شرایطی وجود دارد که برای تحقق اجابت باید آن ها را در نظر گرفت، مانند حکمت الهی، عدل و سنت الهی، مصلحت و… در ادامه به توضیح برخی از شرایط دعا میپردازیم؛
🔺1) ایمان به خدا
🔸از مهمترین شرایط استجابت دعا که میتوان به آن اشاره کرد شرط ایمان به خداوند متعال است. خداوند متعال در آیه ۱۸۶ سوره بقره میفرماید:
♻️«وإِذا سأَلك عبادي عنّي فإِنِّي قريب أُجيبُ دعوة الدَّاعِ اذا دعانِ فلْيستجيبوا لی ولْيؤْمنوا بی لعلَّهم يَرشُدون؛ و هرگاه بندگان من از تو درباره من بپرسند [بگو] من نزديكم و دعاى دعاكننده را به هنگامى كه مرا بخواند اجابت مىكنم پس [آنان] بايد فرمان مرا گردن نهند و به من ايمان آورند باشد كه راه يابند.»
👈خداوند استجابت دعا بندگان را امری قطعی دانسته است به این شرط که با دعای حقیقی خدا را بخوانند. علامه طباطبایی ذیل این آیه، دعای حقیقی را به خواندن خدا همزمان با قلب و زبان تفسیر میکند. امام علیه السلام نیز از دعاکردن زمانی که دل غافل باشد نهی کرده و میفرماید خداوند دعایی که با غفلت دل همراه باشد را مستجاب نمیکند.
علاوه برآن باید بیان نمود علی رغم وعده های استجابت دعا از سوی خدا، گاه دعاهای انسان به دلایلی مانند لقمه حرام، ترک امر بمعروف و نهی از منکر و قطع رحم مستجاب نمیگردد.
🔺2) حکمت الهی
🔸دومین موضوع که باید به آن توجه کرد این است که خداوند کریم است و مقتضای کرامت الهی استجابت قطعی آن دعا است. اما خداوند متعال همانطور که کریم است حکیم هم هست و حکمت الهی و کرامت الهی تعارضی ندارد.
گاهی دعا میکنیم خدایا فلان موضوع را که میخواهم به من عطا کن اما حکمت الهی خلاف آن است بخاطر مصالح بالاتر که آن مصالح شامل حال دعا کننده هم میشود.
👈ضرر ظاهری با امید به خدا و توجه و تلاش برای آسیب پذیر نبودن و عنایت الهی قابل حل است. دعا تعیین تکلیف برا خدا نیست بلکه طلب آنچه فکر میکنیم خیر ما در آن است میباشد، حال حکمت الهی اگر برای ما خیر و مصلحت بالاتری ببیند و این دعا با آن کیفیت که ما میخواستیم مستجاب نشد دلیل بر این نیست که مصلحت بالاتر که برای ما ایجاد شده
👇ادامه پاسخ👇
که خیر آن را درک نمیکنیم در آن زمان را منکر شویم
🤲برای مثال فرد دعا میکند باران نیاید! حال آنکه این دعا هرچند در ظاهر به نفع کسب و کار آن شخص است که باران نمیخواهد اما ضرر بسیاری برای افراد دیگر را در پی دارد. حکمت الهی شاید بر این قرار بگیرد و مصلحت را در این ببیند که باران بیاید ولی ضرری که آن فرد متحمل شد با دعای طلب خیر و تلاش مضاعف این ضرر ظاهری را جبران میکند.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
و خودِ این شخصِ به ظاهر متضرر هم از برکات آن مصلحت و حکمت الهی استفاده میکند.
🔺3) عدل و سنت الهی
🔸سنت الهی در نظام هستی به این تعلق دارد هر کسی تلاش کند به هدفش برسد؛ خداوند متعال در سوره نجم آیه ۳۹ میفرماید:
♻️ «وَأَنْ لَيْس لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سعى؛و اينكه براى انسان جز حاصل تلاش او نيست.»
آنچه انسان در زندگی خود میبیند حاصل تلاش خود اوست و در این تلاش توکل به خدا و طلب خیر از خدا قوت قلب او و هموار شدن بیشتر راه او و کم شدن موانع در مسیر او را در پی دارد.
برای مثال از خدا میخواهیم در فلان مسابقه پیروز شویم حال آنکه حریف ما تلاش بیشتر کرده است و آمادگی بیشتری کسب نموده است. اینکه ما پیروز شویم و پیروزی را خدا برای ما رقم بزند این خلاف عدل الهی بوده و موجب بدبینی حریف ما به خداوند است که هم به خداوند متعال توکل کرده و هم آمادگی بیشتری دارد. و این پیروزی مفسده دیگرش این است که ما همچنان ضعیف میمانیم و تلاش نمیکنیم و حرکت به سمت قوت و پیشرفت باز میمانیم. البته در مورد حریف ظالم در جنگ و زندگی موضوع متفاوت است.
گاهی یک شکست مقدمهی پیروزی های دیگر است. اگر در رشته خود پیشرفت کردیم و از حریف خود قویتر بودیم و بیشتر تمرین نمودیم و به خدا توکل کردیم در اینجا خدا هم کمک میکند.(مثلا با یک اشتباه یا استرس یا بدشانسی این بازی را نبازیم.)
🔺4) مصلحت
🔸چهارمین موضوع اینست که گاهی ما مصلحت خود را در چیزی میبینم که آن مطلب مصلحت ما نیست و اتفاقا شر ما در آن میباشد. خداوند که مصلحت ما را میداند بخاطر توسل و تضرع ما آن خیر را که ما خیر بودن آن را نمیدانیم برای ما رقم میزند.
فرد میخواهد با دختری ازدواج کند و بسیار تضرع میکند تا جواب مثبت را بگیرد اما خداوند میداند این ازدواج به مصلحت وی نیست و به سرانجام خوبی ختم نمیشود. خداوند متعال در آیه ۲۱۶ سوره بقره میفرماید:
♻️«وَعسى أَن تَکْرَهُوا شیْئًا وَهو خیر لکم و عسى أَن تُحبُّوا شیْئًا وَهو شَرٌّ لَکُمْ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ؛ و بسا چیزى را ناخوش داشته باشید که آن به سود شماست و بسا چیزى را دوست داشته باشید که به زیان شماست، و خدا مىداند و شما نمىدانید.»
اینجا مستجاب شدن طلب خیر من، این است که به آنچه میخواهم نرسم، چون خیر من در این نرسیدن است.
✅ در آخر اینکه یک فرد بدون دعا کردن با اتکاء به توان فردی و کسب قوت و قدرت میتواند به یک خواستهی خود برسد و در این مسیر اموری مثل استرس و ترس یا به قول برخی بد شانسی موجب میشود در این راه خطاها و شکست های زیادی داشته باشد اما دعا و توکل به خدا به عنوان قوت قلب کمک میکند در صورتیکه فرد آمادگی های لازم را داشته باشد با کمترین خطا در صورت جهالت نکردن به خواسته اش در صورتیکه مصلحت وی باشد به آن برسد و در این مسیر دل ها با او همراه شوند و موانع به حداقل میرسند.
✅ نگاه معجزه آسا به دعا و این نگاه که با دعا تعیین تکلیف کنیم برای خداوند که خلاف حکمت و عدالت و مصلحت عمل نماید خلاف عقل و عقاید شیعه میباشد. برخی اعتماد به نفس را بهترین تکیه گاه برای قوت قلب جهت رسیدن به آنچه میخواهند میدانند که همین قوت و تکیه گاه محکمتر و استوارتر توکل به خداوند متعال است.
♻️در روایت قدسی خداوند متعال میفرماید: «لَا تَمَلَ مِنَ الدُّعَاءِ فَإِنِّی لا أَمَلُّ مِنَ الْإِجابة؛ تو از دعا خسته نشو، من هیچوقت از اجابت خسته نمیشوم.» (بحارالانوار ج۹۰ ص۳۷۳)
خداوند متعال دعای ما را به عنوان طلب خیر برای ما اجابت مینماید حال گاهی این اجابت تحقق آنچه خواستیم میباشد و گاهی این اجابت عدم تحقق آنچه میخواهیم است که در این صورت یا خیر دیگری را برای ما رقم میزند که مصلحت ما در آن است یا سبب رشد و حرکت ما به سمت پیشرفت و کمک به ما در این مسیر است مثل همان مثال ورزشکار که بیان شد.
♻️امام سجاد علیه السلام فرمودند:
«اَلمؤمِنُ مِن دُعائِهِ علی ثَلاثٍ: إما یُدَّخَرُ لَهُ، و إمّا یُعَجَّلُ لهُ، وَ إمّا اَن یُدفعَ عنه ُبلاءٌ یُریدُ اَن یُصیبَهُ؛ مؤمن از دعای خویش یکی از سه بهره را دارد: یا برایش ذخیره میشود، یا برایش مستجاب میگردد، یا بلایی که مقدر بوده به او برسد، از او دفع میشود.» (تحت العقول ص ۲۸۰)
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب
#پاسخی_دیگر 👇⬇️
پیامهایی با این مضمون که این دعا و ... را برای چند نفر بفرست تا حاجت بگیری
1. مراجع تقلید در استفتایی این پیامکهای زنجیرهای را مردود اعلام نموده اند .
2. منابع صهیونیستی خود اذعان دارند که شبانه روز در شبکههای اجتماعی در تلاش برای تضعیف اسلام بین مسلمانان هستند و با پیامهای فارسی و آوردن نام پیامبر و ائمه و قرآن، و ذکر عباراتی مشابه "این را برای ۱۰ نفر بفرست تا امروز معجزه ببینی" در آخر آن ، کاربران را تشویق به ارسال مطلب می کنند .
3. در این پیام های زنجیره ای از قسم به جان پدر و مادر گرفته تا تهدید به بروز اتفاقات بد در اثر منتشر نکردن پیامها ، برای ترغیب مخاطبان به انتشار این پیامها استفاده می شود .
👈هدف اصلی این پیامها این است که با رسیدن زمان ذکر شده در متن ، خبری از معجزه یا اتفاق گفته شده نمی شود و افراد آن را خرافات تلقی میکنند و ایمانشان را کم کم به نتایج سایر موارد و اعمال صحیح هم از دست بدهند !
🔸دیگر اینکه این موارد از سالها قبل رایج بوده و به صورت دستنویس و چاپی بین مردم منتشر می شده اما با گسترش شبکه های اجتماعی ، سرعت رشد و انتشار آنها هر روز بیشتر می شود که باید از ارسال این پیامک ها جدا خودداری نمود❌
و به سایرین نیز اطلاع رسانی نمود .
* isna.ir/fa/news/91121207422
* www.yjc.ir/fa/news/5031185
منظورم اینه که آیا همچین روزی داریم ک دعا برای فرزند در این روز مستجاب میشه
#سوال
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
دریای بخشایش الهی در استجابت دعا روز و زمان ندارد ای بنده خوب خدا
گرچه در برخی از روزهای خاص همچون لیالی قدر و لیلت الرغائب و ...توصیه شده که ثواب دعا کردن و قدرت استجابت دعا بیشتر است .
ولی حکمت الهی گاهی چنان رقم میخورد در زمان و جایی که شما انتظار آنرا هم ندارید و دعا و آرزوی قلبی شما را برآورده میکند .
پاسخ ابتدایی را اگر دقیق روئیت بفرمایید پی به این حکمت خواهی برد .
دعا در حق فرزند و کسانی که قرابت خونی و خویشاوندی که دارند همیشگی است
منتهی همانطور که عرض شد بعلت حرمت برخی روزهاست همه روزهای خدا عزیزند والی ممکن است در بهترین و مقدس ترین ایام هم دعا کنیم و روا نشود
شرایطی دارد که در پاسخ اول کاملا شرح داده شد .
درپناه دریای رحمت رب ودود .🙏🌴
سلام علیکم استاد عزیز گرامی یک سوال ذهنم را درگیرکرده است ممنون میشوم راهنمایی نمایید میگویند شهید مطهری قبول نداشته است که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دختر به رقیه علیه السلام نداشته است شما برای توضیح نمایید با تشکر فراوان
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️ شبهه ⛔️
❌ انکار وجود حضرت رقیه توسط علمای بزرگ تاریخ
شهید مطهری در حماسه حسینی داستان حضرت رقیه و وجود او را از تحریفات عاشورا دانسته است و در یادداشتهای خود نوشته است:
از طفل امام حسین به نام رقیه که در شام مرده و بعد برایش ضریح ساخته اند اخیراً به هم بافته اند. (یادداشتها ج 2 ص 80)
ایشان در حماسه حسینی نیز در بیان تحریفات عاشورا می نویسند:
داستان طفلی از ابی عبدالله که در شام از دنیا رفت و بهانه پدر می گرفت و سر پدر را آوردند و همان جا وفات کرد. ( حماسه حسینی، شهید مطهری، ج 2 ص
✔️سخن شهید مطهری درباره حضرت رقیه، بخشی از کتاب یادداشتهای استاد شهید می باشد که در واقع فیشهای تحقیقاتی ایشان بوده که قصد داشته اند بعدها راجع به آنها تحقیق نمایند، اما با شهادت ایشان توسط موسسه نشر آثار ایشان منتشر شده است!
✔️ اصل وجود دختری چهار یا سه ساله برای امام حسین ع در منابع شیعی آمده است در کتاب کامل بهائی نوشته علاء الدین طبری مربوط به 700 سال پیش قصه دختری چهار ساله که در ماجرای اسارت در خرابه شام در کنار سر بریده پدر به شهادت رسیده، آمده است.
✔️ بر خلاف ادعای نویسنده بنابر نقل اللهوف، نام حضرت رقیه (ع) بارها بر زبان امام حسین (ع) جاری شده است.
✅ پاسخ کامل:
🔸توسل به دروغ ، مهمترین اسلحه ی دشمنان برای ایجاد انحراف و متزلزل کردن عقاید مومنین است، با افزایش آگاهی خود ، سپری در مقابل این اسلحه ایجاد کنیم.
✳️ برای اثبات وجود مبارک حضرت #رقیه (س) آنچنان اسناد و منابع معتبر وموثق وجود دارد که حتی جای هیچ شک وجود ندارد.
✅ اکنون موارد ذکر شده در شبهه و دروغهای آشکار درآن را بررسی می کنیم.
🔸ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﺣﻤﺎﺳﯽ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺘﻦ ﺷﺒﻬﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻗﯿﻪ ﺭﺍ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﺩﺍﺷﺖﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺷﻬﯿﺪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻓﯿﺶﻫﺎﯼ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﻗﺼﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﻭ ﻗﻄﻌﯽ ﺑﺮﺳﻨﺪ. ﭼﻨﺎﻧﮑﻪ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻭ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﺮﺳﻮﻡ ﺍﺳﺖ. ﻭﻟﯽ ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﻧﺎﺷﺮ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺁﺛﺎﺭ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺪﻣﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﻧﯿﺰ ﺗﺬﮐﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﯾﺎﺩﺩﺍﺷﺖﻫﺎﯼ ﺧﺎﻡ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ، ﺑﻪ ﭼﺎﭖ ﺭﺳﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺘﺎﻭﯾﺰﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﮐﻢ ﺍﻃﻼﻉ ﻭ ﺑﻌﻀﺎً ﻣﻌﺎﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
درصورتی که استاد ، نظرشان براین بوده که دراین خصوص باید تحقیقات بیشتری شود (که متاسفانه با شهادتش فرصت تحقیق نشد). ایشان به هیچ وجه نعوذبالله منکر وجود ایشان نبودند.
http://url.faranama.co/2NWxt
🔷 ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﮐﺘﺎﺏ ﺣﻤﺎﺳﻪ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ ﺩﺍﺭﺍﯼ ۳۰۸ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﭼﻨﯿﻦ ﻣﻄﻠﺒﯽ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺁﻥ ﯾﺎﻓﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
http://url.faranama.co/w5PDa
🔶 در شبهه نوشته شده که درهیچ یک از مقاتل و منابع در ذکر نام دختران امام حسین ع ، دختری به نام رقیه یاد نشده وبرای اولین بار ازقرن هفتم نام وی وارد کتایها شده.
✅ قطعا نویسنده، علاوه بر مغرض بودن ، بی سواد هم بوده.
به گوشه ای از ده ها منبع کهن معتبر قرون ابتدایی اسلام، اشاره ای میکنیم که نام حضرت رقیه (س) با ذکر ماجرای مصیبتشان درشام درآنها مشاهده میشود.
⬅️ مقتل ابومخنف (متوفی ۱۵۸ ه ق)ازاصحاب امام صادق ع
⬅️محمدبن عمر واقدی (م۲۰۷)
⬅️محمدبن جریرطبری(م۳۱۰)
⬅️ابن قتیبه در «الامامة والسیاسة» (م۳۲۳)
⬅️ابن عبدربه در «العقدالفرید» (م۳۲۸)
⬅️تاریخ علی بن حسین مسعودی(م۳۴۵)
⬅️شیخ مفید در «الارشاد» ونیز در « النصرة فی حرب البصرة» (م۴۱۳)
⬅️علامه شهرستانی در« الملل والنحل»(م۵۴۸)
⬅️خوارزمی در«مقتل الحسین»(م۵۶۸)
⬅️ابن عساکر در«تاریخ دمشق» (م ۵۷۱)
✅..... وده ها سند معتبر کهن دیگر از متقدمین که مجال ذکر آن نیست.
مرحوم شیخ علی فلسفی در کتاب« حضرت رقیه س» می نویسند که نام مبارک ایشان در ۲۰ سند معتبر با نام «رقیه » ذکر شده.
♨️ نویسنده آن چنان ناآگاه و بی سواد است که حتی لهوف نخوانده.
وبه دروغ میگوید که نه این موضوع در لهوف است ونه درارشاد شیخ مفید. نه اعیان الشیعه خوانده و نه کتابهای شیخ عباسی قمی را.
🔸برخلاف ادعای نویسنده، نام مبارک حضرت رقیه س چندین بار در مقتل لهوف سیدابن طاوس ۶۶۴ (که از معتبرترین مقتل هاست)ذکر شده و برزبان امام حسین ع جاری شده است.
لهوف ص ۱۴۱
🔹 ﮐﺘﺎﺏ ﻟﺒﺎﺏ ﺍﻻﻧﺴﺎﺏ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﯼ ﻋﻼﻣﻪ ﺑﯿﻬﻘﯽ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﯿﻌﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 565 ﻭﻓﺎﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
👈 ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺮﻋﺸﯽ ﻣﻘﺪﻣﻪ ﯼ ﻣﻔﺼﻠﯽ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﻋﻈﻤﺖ ﻋﻼﻣﻪ ﺑﯿﻬﻘﯽ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻭ ﺷﺶ ﮐﺘﺎﺏ ﺗﺄﻟﯿﻒ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ(ﻉ) ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻫﺎﯼ ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﺳﮑﯿﻨﻪ ﻭ ﺭﻗﯿﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻫﯿﭻ ﺍﺑﻬﺎﻣﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ. ﻣﻮﺭﺩ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
👇ادامه پاسخ👇
🔺 در سایر منابع معتبر، فقط نام مبارک ایشان ذکر نشده ولی ماجرای شهادت ایشان نقل شده.
❇️ همانند👇👇
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔸ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ 179 ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﻬﺎﺋﯽ ﺗﺄﻟﯿﻒ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﺍﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﻃﺒﺮﯼ ﻧﯿﺰ ﮐﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﻫﻔﺘﺼﺪ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺑﻮﺩﻩ ، ﺁﻣﺪﻩ ﮐﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﺳﯿﺮﯼ ﻗﺼﻪ ﯼ ﮐﺮﺑﻼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﻣﺨﻔﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﺗﺎ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﺑﻪ ﺷﺎﻡ، ﺷﺒﯽ دختربچه ای ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪ ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﭘﺪﺭ ﻣﻦ ﺣﺴﯿﻦ (ﻉ) ﮐﺠﺎ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪﻡ. ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺟﻤﻠﮕﯽ ﺑﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺪ.
ﯾﺰﯾﺪ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪ ﻭ ﺑﺎﻗﯽ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
🔸 علی بن عیسی اربلی در «کشف الغمه» (۶۸۷ ه ق)
🔸ﺍﺯ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻗﯿﻪ (ﺱ) ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺳﻨﺪ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ. ﻫﻤﯿﻦ ﺳﻨﺪ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺣﺮﻡ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﯽ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻗﻠﺒﺶ ﻣﯽ ﺷﮑﻨﺪ ﻭ ﺍﺷﮏ ﺍﻭ ﺟﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.
🔻علامه ی سیدمحسن امین در «اعیان الشیعه» قصیده ای از «سیف بن عمیره» که از صحابه ی امام صادق ع و امام کاظم ع واز راویان برجسته و مشهور جهان تشیع است نقل کرده است که ماجرای مصیبت حضرت رقیه درشام را با ذکر نام وی «رقیه» مکتوب کرده اند.
🔸مرحوم شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان ، نیز در نفس المهموم و منتهی الآمال ، ماجرای شام را برای حضرت رقیه نقل کرده اند وبرای ابراز ارادت به محضر ایشان ، سال ۱۳۵۸ ه ق به زیارت حرم ایشان مشرف شدند.
✳️حتی بزرگان اهل سنت نیز در منابع خود ، وجود این بانوی بزرگوار را تایید میکنند.
🔺ﻋﺒﺪﺍﻟﻮﻫﺎﺏ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﺷﺎﻓﻌﻰ ﻣﺼﺮﻯ (ﻣﺘﻮﻓﻰ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۹۷۲ ﻫـ) ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺑﺶ «ﺍﻟﻤﻨﻦ: ﺑﺎﺏ ﺩﻫﻢ» ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺮﻗﺪ ﺭﻗﯿﻪ(ﻋﻠﯿﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﭼﻨﯿﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ: ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ، ﺑﻘﻌﻪ ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﻣﺸﻖ ﮐﻪ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﺁﻝ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺁﻟﻪ) ﻭ ﺭﻗﯿﻪ ﺷﻬﯿﺪﻩ، ﺩﺧﺘﺮ ﺣﺴﯿﻦ(ﻋﻠﯿﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺷﺮﻑ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
🔻ﻋﻼﻣﻪ ﺷﯿﺦ ﺣﺎﻓﻆ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺍﻟﻘﻨﺪﻭﺭﻯ ﺍﻟﺤﻨﻔﻰ (ﻣﺘﻮﻓﻰ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۲۹۴ ﻫـ) ﻧﺎﻡ ﺭﻗﯿﻪ(ﻋﻠﯿﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﺑﺎﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ(ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺩﻩ: (ﭘﺲ ﻧﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﺍﻯ ﺍﻡ ﮐﻠﺜﻮﻡ، ﻭ ﺍﻯ ﺳﮑﯿﻨﻪ، ﻭ ﺍﻯ ﺭﻗﯿﻪ ،ﻭ ﺍﻯ ﻋﺎﺗﮑﻪ، ﻭ ﺍﻯ ﺯﯾﻨﺐ، ﻭ ﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻣﻦ ﺩﺭﻭﺩ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺩ.)
🔹ﻋﻼﻣﻪ ﺣﺎﺋﺮﻯ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﻌﺎﻟﻰ ﺍﻟﺴﺒﻄﯿﻦ ﻣﻰ ﻧﻮﯾﺴﺪ:
ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ(ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ: ﺳﮑﯿﻨﻪ، ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺻﻐﺮﻯ، ﻓﺎﻃﻤﻪ ﮐﺒﺮﻯ ﻭ ﺭﻗﯿّﻪ ﻋﻠﯿﻬﻦّ ﺍﻟﺴّﻼﻡ.
✳️دراین شبهه و برخی نوشته ی مغرضین ، نام برخی از علما به میان آمده است که ادعا شده وجود مبارک حضرت رقیه را انکار میکنند.
✔️اولا ، تعداد این اشخاص کمتراز انگشتان یک دست است.
✔️ثانیا؛هیچ کدام ازاین #علما درهیچ سندی منکر وجود ایشان نشده اند بلکه یا تشکیک کرده اند و خودرا نیازمند تحقیق بیشتر دیده اند و یا فقط در نام ایشان شک دارند.
دراین خصوص استاد فرزانه ، فاطمی نیا میفرمایند (بااین مضمون) : اصلا گیریم اسم ایشان رقیه نیست ، ما میگوییم «دردانه ی حسین »
✔️ثالثا؛ اکثریت غالب #مراجع معظم تقلید و علمای بزرگ و محققان ، با قاطعیت تمام وجود مبارک ایشان را بعنوان دردانه ی امام حسین تایید میکنند.
همچون: آیات عظام
سیستانی- وحید خراسانی-جوادی آملی-مکارم شیرازی- نوری همدانی -میرزاشیخ جواد تبریزی- علوی گرگانی- مظاهری - استاد فاطمی نیا و.....
✅مطلب آخر این که ؛
طبق اسناد، اسم مبارک همه پسران بزرگوار امام حسین ع ، « علی» و همه ی دختران «فاطمه» بود.
لذا اگر هم احیانا تناقضاتی در برخی متون است ، بخاطر تشابه اسمی آنها بوده .
لذا این نامهایی مثل سکینه وزینب و رقیه که برای دختران حضرت ذکرشده، نامهای دوم آنها بوده است.