eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  ضرورت چهار میخ کردن مقام «ولایت فقیه» با استناد به آیه «مدیریت الهی» مرضیه حاجی هاشمی : در بیستم فروردین ۴٠۳ بعد از افطار، آقای «قرائتی» آیه ای از قرآن را آیه «مدیریت اسلامی» نامید و به گونه ای تفسیر کرد که برای من بسیار بدیع بود، آن آیه ۸۱ سوره «آل عمران» بود. مطابق این آیه بنا به تفسیر نامبرده، اصل مدیریتی وجود دارد که در هیچ دانشگاهی در شرق و غرب عالم نیست، اینکه از فردی  هنگام نصب، برای عزلش هم تعهد و اقرار بگیری. در این تفسیر، حتی مقام نبوت هم از نظر خداوند قابل عزل است و مادام العمر نیست. به گونه ای که حتی پیامبر حاضر، باید کاملا در صحت و سلامت باشد تا خداوند از او بخواهد به پیامبر بعد از خود ایمان بیاورد و او را یاری کند.. پس حتی ناتوان یا دچار زوال عقل هم نشده است که از پیامبری کنار گذاشته می شود. متاسفانه با اینکه مفسر از بالاترین مقام  یعنی مقام پیامبری سخن رانده؛ ولی مثال ها همه از سطوح خرد مدیریت جامعه است! پس چرا «ولایت فقیه» که ادامه ولایت پیامبر عنوان شده، مادام العمر است؟ و در قانون اساسی چهار میخ نشده است؟!
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام ⭕️یک شبهه کوچک اما فتنه برانگیز در باب مسئله ولایت فقیه در حد اختصار و با زبان عامیانه ولایت در لغت به معنای سرپرستی است در اسلام به پدر و مادر و کسی که مسئولیت هر کاری را به عهده دارد ولی گفته میشود 👈ولایت مراتب دارد بالاترین مرتبه ولایت از آن خدا ست پس از آن مقام عظمای پیامبران و امامان معصوم اولی ترین کسان برای بر عهده گرفتن این وظیفه پر مشغله و پر مساله را دارند مقام ولایت و سرپرستی امور مختلف امت اسلامی (ولایت امور حسبه مثل سرپرستی یتیمان ، رسیدگی به امور فقیران و مصرف زکات ، سرپرستی اموال بی وارثان ، رسیدگی به امور خانواده های بی سرپرست ، رسیدگی به انفال (اموالی که متولی خاصی ندارد مثل معادن و جنگلها و دریاچه ها و بیابانها و بالای کوهها و ثروتهای عمومی جامعه وووو) پس از اولیاء و انبیاء به نزدیکترین افراد به ایشان از نظر علم و تقوا محول میشود. تا زمانی که یکی از این دو اصل از بین نرفته باشد و همچنین فردی بهتر و قویتر از ایشان به نظر اعضای خبرگان نیامده باشد فرد مورد نظر باید و مجبور است به ولایت. 👈حالا که تعریفی از خود ولایت و چگونگی انتخاب شد ، 🔻ببینیم چرا مادام العمر میشود ؟ علم فقاهت هم مثل همه علوم، یک فن و تکنیک است که هرکه ان را اموخت و واجد ان شد تا اخر عمر فقیه میشود خواه به ان عمل کند یا نکند ، مثل علم پزشکی ، مهندسی ، شیمی ، و حتی هنرها و فنون مثل نجاری و اهنگری . غیره کسی نمیتواند به یک فقیه در مثلا 90 سالگی و پس از 70 سال فقاهت بگوید دیگر بس است شما نمیتوانی فقیه بمانی ، اگر بمانی دیکتاتور هستی و با پادشاهان فرقی نداری فقیه تا زمانی که زنده است و دارای حافظه و تحلیل موضوع میباشد فقیه است مثل همه واجدان علوم دیگر و اما مهمتر از علم فقاهت ، وجود شرایط لازم برای این سرپرستیست مثل تقوا و تقوا و تقوا و عدالت ،پس از ان اگاهی به زمان وبعد خسیس نبودن (از شرایط است باور کنید) و پس از ان عالم به علم مدیریت عمومی و دهن بین نبودن و خیلی شرایط جالب و قابل دقت نظر دیگر که شاید تا کنون نمیدانستید. (نمیدانید خلاصی از این بار چه لذتی دارد اگر بدانی و خیالت راحت باشد که دیگری ولایت مسلمین را عهده دار است و نیازی به تو نیست . چون مراحل کسب تقوا و رسیدن به این مقام به انسان مومن و عالم میفهماند که مقام و پول و مادیات ارزش ندارد لذا هم و غمش را در اموختن و اموزش میگذارد نه حکومت که از هر تکانه اش اواری بر سر میریزد و هجومی اغاز میگردد) 🔻و لذا فرق است بین مادام العمری یک دیکتاتور پر ادعای نادان که هر روز به رنگی در می اید و در کاخی لانه می گزیند با یک فقیه عالم و متقی که هر روز در مجاهده است و در تکاپو برای بهتر کردن امور و رهایی مسلمین از دست دشمنان قسم خورده شان 👈فرق است بین رهبری و صیانت حدود اسلام در عرصه فرهنگ و هنر و اندیشه و سیاست و حکومت و خاک و اصالت و ایمان با خود پرستی و مد پرستی و بت پرستی و علافی و مهمانیهای انچنانی تولد و ازدواج و تاج گذاری و کاخهای مرمرین و اینه ای و نشستن بر مرکب مخملی و شرابخواری و بی بندوباری های روزانه و شبانه ⭕️سلطنت طلبان و ملی گرایان همدست و همسو با منافقین در صدد خدشه به این رکن والای اسلام هستند تا بتوانند نقطه اتصال و اتفاق آرای مردم را با ترفند های موزیانه خود رادر پوشش خیرخواهی و آزادی بر ذهن و دلتان بنشانند و از این طریق بیایند و حکومت بدتر از شاهشان را با همان اسلوب به راه بیندازند . کمی دقت و تامل در گفتار دوگانه و چند گانه شان همه ماجرا را لو خواهد داد ، فقط کمی دقت لازم است. 💠امام صادق در حدیث معروفی این مساله ها را پیش بینی کرده است و فرموده که در آخر الزمان مراقب عقاید و افکارتان باشید که تزلزل و شک در ان راه نیابد : اللهم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک و همچنین کار از این فراتر رفته و بعضی در وجود و مصداق خدا هم شک خواهند کرد لذا از معصوم پرسیدند سوره توحید برای چه امده ؟ فرمود برای امت اخر الزمان . ✅پس بسیار دقیق باشید و گول هر حرفی را نخورید که زمانه زمانه پر هجمه و لیزیست و انگار در پیست اسکی هستی و با یک اشاره به دره سقوط خواهی کرد . ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تویه کلیپی یه آقایی میگفت طلبه هاجواب بدین... ۱۲ امام چرا خودشون یه کتاب ازخودشون ننوشتن
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام 🔻گرچه پاسخ سوال شما را می شود از چند منظر مورد توجه قرار داد ولی باید عرض کنم که؛ این حرف به طور مطلق صحیح نیست؛ چرا که از امام علی(ع) کتاب هایی بر جای مانده که عبارتند از: 1ـ "الجامعه": كتابي است كه درباره ي‌ احكام حلال و حرام است كه با املاي پيامبر(ص) و خط علي(ع) نگارش يافته است. 2ـ "الجفر" مندرجات اين كتاب حوادث كائنات است و امام علي(ع) آن را در پوست بُز يا گوسفند نوشت. بدين جهت كه بر پوست بُز (يعني جفر) نوشته شد، آن را "جفر"(1) ناميده اند(2) 3ـ "كتاب علي": در مورد اين كتاب نوشته اند: اين كتاب با املاي پيامبر(ص) و خط علي(ع) نگارش يافته است و مشتمل بر مسائل مربوط به حلال و حرام است. 👈 اين كتاب از امام قبلي به امام بعدي به عنوان ميراث منتقل شده و بارها مورد استشهاد امامان بعدي قرار گرفته است. برخي گفته اند: اين كتاب همان كتاب جامعه است. 🔻(3)امام سجاد(ع) نیز کتاب معروف صحیفه سجادیه به دست ما رسیده است. نکته قابل ذکر این که ائمه‌ی اطهار (ع)، نویسنده یا کارشناس در یک موضوع و یا دو یا چند مقوله نیستند که بنشینند در چند مورد کتاب بنویسند و آنها را نشر دهند تا معارف شان منتشر شود و به آیندگان برسد. بلکه آنان مخازن علم الهی و معادن وحی و امامان و پیشوایان جامعه‌ی بشریت هستند و گفتار، رفتار، بیانات و همه‌ی افعال و حالات شان کتاب معرفت است و منتشر نیز شده است ازجمله وظایف مهمی که بر دوش امام هر عصر می باشد آن قدر گسترده و فراگیر است که نوشتن کتاب،در مقابل آن بسیار کوچک است. امام یک مولف و نویسنده نیست، او رهبری ظاهری و معنوی مردم را بر عهده دارد، وظیفه او تربیت انسان های پاک و مجاهدی است که بتوانند در راه اسلام جان فشانی کنند. وظیفه امام رسیدگی به همه امور دنیوی و اخروی مردم است. اگر چه این کار هم می تواند از امور مهم باشد، اما از جایی که امام (ع) همیشه به کار های اهم (مهم تر) اشتغال دارد، به چنین کارهای جز به اندازه ضرورت نمی پردازد. این ضرورت و وسعت وقت، ظاهراً جز برای امام علی(ع) و امام سجاد(ع)، وجود نداشت. 🔻یکی دیگراز مهم ترین دلایلی که امامان معصوم(ع)از به دست گرفتن قلم و نوشتن حتی یک نامه(تا چه برسد به نوشتن کتاب)، ابا می کردند، وجود جو شدید تقیه بود. دستگاه حاکم اموی و عباسی در طول دوران امامت امامان معصوم(ع)، شدیداً آنان را تحت نظر داشتند و این امر در دوران امامان(ع) شدت و ضعف داشت، اما همه آنان در جو تقیه زندگی می کردند به طوری که امام باقر (ع) می فرماید: "تقیه دین من و دین پدران من است.(5) 👈نکته دیگر این که؛ وظیفه نوشتن احادیث و فرمایشات امامان (ع) را عده ای از اصحاب آنان که مشهور به محدثان بودند، بر عهده داشتند. بنابراین؛ احادیث ائمه با تلاش و سعی اصحاب آنان برای ما باقی مانده است و با ننوشتن کتاب توسط ائمه(ع)، این احادیث از بین نرفته.شاید گفته شود اگر خود امامان(ع) کتاب می نوشتند، اختلافی در آن پیدا نمی شد؟ ولی قطعاً چنین نیست؛ زیرا اگر ائمه کتاب می نوشتند، کتاب شان مانند کتاب های اصحاب شان از دستبرد تحریف کنندگان در امان نمی ماند، بلکه شدت تلاش، برای تحریف کتاب های آنان بسیار بیشتر از کتاب های اصحاب شان بود و البته شدت گمراه شدن مردم با این کتاب های تحریف شده و منسوب به ائمه، بیشتر بود؛ زیرا مردم و حتی محدثان با توجه به انتساب این کتاب ها به ائمه(ع) احتمال خطا و اشتباه را در آن نمی دادند تا مانند کتاب های دیگر اصحاب به فکر پیرایش و تصحیح آن باشند. پس نهایتاً فایده ای در نوشتن کتاب توسط خود ائمه(ع) وجود نداشت.جفر علمی است که به وسیله آن حوادث جهان تا هنگام انقراض آن شناخته می‏شود. این دانش در اختیار امیرالمؤمنین و امامان معصوم - علیهم السلام- بود 4ـ انواع و اشکال شناخت، آل اسحاق. 2- حسن بن فروخ، بصائرالدرجات، ص 157 - 159؛ سید مرتضی عسکری، معالم المدرستین، ج 2، ص223. 3- محمد بن خالد برقی، المحاسن، ص 193. 4-کافی، ج1 ، ص53. 5-کافی، ج 2،ص219. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آخرش مانفهمیدیم خون شهیدان پاک یا آلوده؟!! یه جامیگن خون پاک شهیدان یجا میگن خاک و زمین رابه خون شهیدان آلوده کردن
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام چون خون شهید در راه خدا و برای خدا ریخته شده، بنابراین شهید پیش خدا احترام ویژه ای دارد - که با ریخته شدن اولین قطره آن تمام گناهانش جز دین (بدهکاری) محو می شود -[1] حتی گفته شده که خون او در بدن و لباسش حفظ شود تا در روز قیامت این را به عنوان شعار حمل کند.[2] اما با این حال دلیلی بر پاک بودن خون شهید در دست نیست، بلکه شیعه معتقد است، خون انسان و هر حیوانی که خون جهنده دارد، نجس است خواه شهید باشد یا غیر شهید.[3] البته، شهید مانند مرده غسل داده شده پاک است، بنابراین مسّ بدن او موجب غسل مس میت نمی شود.[4] [1] الحرّ العاملی، محمد بن الحسن بن علی‏، وسائل الشیعة، ج ‏18، ص 326، مؤسسة آل البیت لإحیاء التراث‏، 1409 ه ق، الطبعة الأولى، قم المقدسة. [2]السبزواری، السید عبد الأعلى، مهذب الأحکام (للسبزواری)، ج‏3 ، ص 444، 1413 ه ق، الطبعة الرابعة، قم المقدسة. [3] مغنیة، محمد جواد، الفقه على المذاهب الخمسة، ج ‏1، ص 24، دار التیار الجدید- دار الجواد، 1421 ه ق، الطبعة العاشرة، بیروت- لبنان‏. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام جواب این رو میشه سریع بدین؟
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام مهم نیست خداناباوران و از خدا بی خبران چه فکر میکنند همانطور که خیلی ها اصلا خدا رو هم باور ندارند و خیلی ها اصلا قیامت و زندگی بعد مرگ رو باور ندارند. 🔻اعتقاد به معاد یعنی همه افراد چه مؤمن و چه کافر در قیامت همه اعمال خود را بی کم و کاست حاضر می‌بینند. 💠 زندگی پس از مرگ فقط برا اونایی که به معاد اعتقاد دارن باعث دلگرمی وتلنگر میشه،واسه کسانی هم که معاد رو قبول ندارن هرچی هم دلیل بیاری نمیپذیرن. 👈همیشه برای قبول نکردن هزارتا بهونه وجود داره.پس از مرگ، ارواح بدكاران گرفتار مجازاتهاى سختى هستند كه در قرآن به بعضى از آن اشاره شده است؛ مانند: «عذاب آنها آتشی است كه هر صبح و شام با آن مجازات مى شوند و روزى كه قيامت برپا شود ◀️ [گفته می شود:] آل فرعون را در سخت ترين عذابها وارد كنيد». اما نيكوكاران در بهشت برزخى جاى مى گيرند و از نعمات شادی بخش خداوند بهره منداند، حتی از بعضى روايات استفاده مى شود كه ارواح نيكان با يكديگر ديدار می کنند و حلقه هاى انس تشكيل مى دهند. قرآن کریم هزاران بار در مورد برانگیخته شدن سخن گفته است وانان که به این کتاب اسمانی عقیده ندارند زندگی پس از مرگ را هم انکار میکنند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟