eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.5هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
5.5هزار ویدیو
121 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام ⭕️خبر برگشت ۴ محموله هندوانه به دلایل آلودگی و مقدار بالای نیترات کذب بوده و صحت ندارد. درصورتی‌که محموله آلوده و یا فاقد کیفیت مناسب جهت مصرف تشخیص داده شود قطعاً ضمن هماهنگی با ارگان‌های ذی‌ربط اجازه مصرف نداشته و معدوم خواهد شد. و در برخی کشورها محموله هایی که گواهی سلامت نداشته باشند،مورد پذیرش کشور مقصد قرار نمی‌گیرند که در این صورت هم، نداشتن گواهی مزبور دلیلی بر منطبق نبودن محصول با استانداردهای سلامت نیست. مؤسسه عالی بهداشت قطر نیز با صدور بیانیه ای، وجود هرگونه مشکل یا بیماری در هندوانه های ایرانی صادر شده به این کشور را تکذیب کرد و همه محصولات رسیده به قطر را سالم عنوان کرد. در بیانیه این موسسه آمده است: ما بررسی های لازم را بر روی محصولات وارد شده از ایران انجام دادیم و هیچ مشکلی در آن پیدا نکردیم. انتظار می رود که در انتشار این گونه خبرها با رعایت منافع و مصالح ملی و اطمینان از صحت و جوانب خبر، از فراهم کردن زمینه تشویش اذهان عمومی هموطنان و همچنین از دست رفتن بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی،خودداری کنید . ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️⛔️ ‼️ حاج قاسم سلیمانی بیشتر به عراق خدمت کرد یا اسماعیل هنیه بیشتر به ایران خدمت کرد؟ اگر قاسم سلیمانی نبود داعش عراق را کامل تصرف کرده بود بدون اینکه یک ریال از عراق بگیرد با تمام توان و نیروهایش با داعش جنگید و عراق را نحات داد بر عکس هنیه سرمایه ایران چپاول کرد و هیچ کمکی هم به ایران نکرد!!! این مقدمه برای مطلب زیر است👇 آمریکای جنایتکار حاج قاسم را در خاک عراق، عراقی که مدیون حاج قاسم بود، شهید کرد چرا عراق به خونخواهی حاج قاسم با آمریکا نجنگید، چرا عراق به خونخواهی سلیمانی با آمریکا قطع رابطه نکرد؟ آیا خون اسماعیل هنیه از خون سلیمانی رنگین‌تر است؟ چطور عراق به خونخواهی میهمانش قیام نکرد آقایان بی مغز دست بردارید کشور و سرمایه ملی وارد جنگ نکنید آنهم برای هنیه که پس از اعدام صدام حسین، قاتل فرزندان ایران سه روز عزای عمومی گرفت!!! صدام کثیف و لجن را سیدالشهدا نامید!! مجسمه صدام را در فلسطین بنا نهاد اسماعیل هنیه هیچ ارزشی برای مردم ایران نداشت و ندارد که بخاطر او کشور را وارد جنگ کنید دست بردارید چهل و اندی سال جنگ و جنگ وجنگ مردم دیگر توان و تحمل جنگ ندارند درجواب؟؟
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام 👈 ما توجه به این خذعبلات نمیکنیم کسی که خود را به خواب زده است نمی‌شود بیدار کرد ⭕️شایعاتی که بارها پاسخ داده شده است وهدفی جز کمرنگ کردن آرمان فلسطین در چشم مسلمانان ندارد. ▪️ریخته شدن خون اسماعیل هنیه در تهران نشان دهنده این است که از جنگ و اتفاق بزرگ گریزی نیست و چقدر ساده هستند این افرادی که می‌گوید مراقب باشید که جنگ نشود. 👈اتفاقا ما به تشییع و ایستادن پشت تابوت اسماعیل هنیه افتخار می‌کنیم، او مردی بود که موازنه ها را تغییر داد. امثال اسماعیل هنیه ها می‌آیند و می‌روند اما این ما هستیم که در بزنگاه ها باید تکلیف خود را روشن کنیم. 👈هنیه طوفان الاقصی را رقم زد و در اوج رفت و ما ماندیم و حسرت صد ها کار نکرده، امروزه اگر ادعای انقلابی بودن داریم، نباید بگذاریم خون این شهید هدر برود و طبق دستور رهبری باید انتقام خون این شهید را بگیریم و این انتقام باید مستمر باشد وسخت.. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
هدایت شده از علی احمدی
نویسنده متن آنقدر عجله در تنظیم پیام‌های شبهه ناک دارد توجه نداشته و مطالب را سرسری ارائه داده. گفته که چرا عراق جواب خونخواهی حاج قاسم عزیز با آمریکارا نداده در حالیکه حمله به عین الاسد با هماهنگی کامل با عراق صورت گرفته و همین دیروز نیز حمله مقاومت عراق به عین الاسد با چند به درک واصل شده آمریکایی انجام شد و در طول سال‌های قبل نیز حملات بسیاری توسط عراق صورت گرفته و شهدایی را هم تقدیم مبارزات خود با آمریکا داده اند ولی قطع رابطه را حتی ایران فقط با اسرائیل جایز می‌داند و با وجود انواع توطئه وفتنه با دهها کشته علیه ایران توسط انگلیس وآمریکا و... ایران همچنان روابطش را حفظ نموده و عراق هم چنین عمل میکند هنیه با تمام وجود در صحنه مبارزه با اسرائیل بود و اکثر اعضا خانواده اش را نیز اسرائیل دربمباران به شهادت رساند و بهترین فرد در حال مبارزه با صهیونیست‌ها محسوب می شد و حتی جانشین خود ا نیز در دیدار با رهبر انقلاب یحیی سنوار معرفی کرده و نشان داد که در مبارزه با صهیونیست‌ها کادر سازی کرده وکاملا مصمم است. امثال شما اصلاح طلبان به نیابت از یهود مخفی دیدید که را مردم فهیم ایران با چه عظمتی تشییع کرد و این نشان از اهمیتی است که مردم فهیم ایران به انسانهای شریف و آزاده میدهند. شما اصلاح طلبان همیشه با سیاست ترساندن مردم از جنگ این روز ها وارد صحنه شده اید تا نوکری خود را به آمریکا وغرب ثابت کنید تا شایدصهیونیست‌ها تکه استخوانی را برای وفاداریتان برایتان بیندازند در حالیکه ۸ سال روحانی را اداره کردید و نتیجه اش با اعلام خودتان (((هیچ ))) شد. همین شما اصلاح طلبان بودید که وقتی آمریکا به عراق حمله کرد فریاد زدید وا اسلاما ایرانیان حتما برای مقابله با آمریکا آماده و وارد میدان شویم ولی رهبر معظم انقلاب مانع اعزام نیرو گردید و فرمودند حمله عراق به کویت و مقابله آمریکا با صدام نقشه ای است که ایران را به جنگ دیگری وارد و نابود کنند . پس اصلاح طلبان خائن و ناآگاه ساکت باشند تا تکلیف اسرائیل را نیز رهبر معظم انقلاب روشن کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 جواب منطقی و دقیق به فیلمی پخش شده از گشت ارشاد • اولا: قضیه مربوط به یک ماه و نیم پیش بوده • ثانیا: قبل از این ویدئو، در جایی دیگه مأمورا بهشون تذکر دادن و اینها فحاشی کردن و فرار کردن • ثالثا: تو همین ویدئو هم واضحه که یکیشون با آرنج میکوبه تو سر مامور • رابعا: در بقیه کشورها هر کس جلوی مامور کوچکترین مقاومتی کنه خیلی بدتر از این باهاش برخورد میکنن. • خامسا: قبلا میگفتم چرا مامور مرد دستگیرشون میکنه، اینبار که مامور زن رفته، طرف هم فحش داده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ صحبتهای بی سابقه و جنجالی ظریف راجع به جنگ غزه و موضع مردم ایران در این جنگ که مجری هرچقدر تلاش کرد نتوانست صحبت او را قطع کند! اگر جنگ بشود هیچ مقام ایرانی کشته نمی شود، فقط مردم عادی هستند که کشته می شوند! مردم ایران از اینکه دولت ایران در قضیه فلسطین کاسه داغتر از آش است خسته شده اند!
هدایت شده از علی احمدی
چرا مطلب فردی را که عمری در آمریکا زیسته را عجیب تلقی می کنید.در ۸ سال برجام هم همیشه از تهدید صحبت می‌کرد و از سخنان گوهر بارشان نیز همین که فرمودند:(( آمریکا تسلیحاتی دارد که می‌تواند با فشار دادن یک دکمه همه را نابود کند)) فردی که ۸ سال به مجلس و مردم دروغ تحویل داد و کشور را به خاک سیاه نشاند و موجب شد خود اصلاح طلبان از روحانی در خواست کنند که به دلیل بی لیاقتی از سمتش استعفا بدهد وتنها دولتی باشد که آقا فرمودند که ((مایه عبرت دیگر دولت‌ها می‌شود)). بیان مطالب تضعیف کننده جبهه حق و تقویت کننده جبهه باطل از تخصص های ایشان در طول دوران حیات سیاسی اش بوده.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا تمام باحجابها و چادری ها میرن بهشت و بی‌حجابها میرن جهنم؟! یعنی تماام اروپاییها جهنمی هستن؟!
سلام و ادب سلام هر چند اظهار نظر در مورد عاقبت انسان ها در قيامت كار ممكن و منطقي نيست، اما به طور كلي در مورد غير شيعيان اعم از اهل سنت و يا غير مسلمانان بايد گفت: به اعتقاد ما، تنها شيعيان دوازده امامي اهل حقند و به شرطي كه اهل عمل و رعايت محرّمات و واجبات شرعي باشند اهل بهشت خواهند بود، با اين حال ما هرگز معتقد نيستيم غير شيعيان، همه غير بهشتي بوده و يا اهل جهنم و عذاب باشند، زيرا ما پيروان ديگر اديان و مذاهب را يا عالم و عامد مي دانيم يا جاهل و غير عامد. عالمان و عامدان در انتخاب مسير نادرست و باطل اهل عذاب اند، چون عمداً بر خلاف علم خود عمل كرده اند. 🔹جاهلان هم دو دسته اند: مقصر و قاصر. مقصران يا افرادي كه با وجود امكان رسيدن به حقيقت، از آن سرباز زده اند، مثل عالمان، جهنّمي اند(البته بدون لحاظ رحمت الهي كه ممكن است شامل آن ها هم بشود). امّا جاهلان قاصر يعني كساني كه متوجه جهل خود نيستند و يا راهي براي بر طرف كردن جهل خود ندارند، به طور حتم اهل نجاتند، قرآن مجيد مي فرمايد"وَ ما كُنَّا مُعَذِّبينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولاً" هيچ طايفه اي را عذاب نمي كنيم. مگر حجت را بر آن ها تمام كرده باشيم». حال بر جاهلان قاصر اتمام حجّت نشده است، زيرا غافلند و اصلاً احتمال خلاف در اعتقادات و باورهاي خود را نمي دهند يا احتمال خلاف مي دهند، امّا راه و وسيله اي براي رسيدن به حق در اختيار ندارند و يا در پي كشف حقيقت رفته و تحقيق كرده، ولي به بطلان عقائدشان پي نبرده اند، هر چند پايبندي آن ها به اصول و دستورهاي ديني خودشان هم در رسيدن به بهشت، تا حدي لازم است. ديگر ⇜❶براساسِ عدالت خدا جزای عمل نیک(و بد) "هر انسانی" داده می‌شود: فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيراً يَرَهُ  وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ  پس هركس به مقدار ذرّه‌اى كار نيك كرده باشد آنرا ببيند و هركس هم‌وزن ذره‌اى كار بد كرده باشد آنرا ببيند ⇜❷قیدوشرطی هم در آیه برای "مومن بودن" وجود ندارد و حتی اگر "کافر" هم عمل نیک و بدی انجام بدهد نتیجه آن را خواهد دید ⇜❸اما نکته اینجاست "کافر" به واسطه کفر به خدا و قیامت، در آخرت پاداشی نخواهد داشت؛ ⇜❹بنابراین در "عالمِ دنیا" خداوند پاداش کارهای نیکش را به او می‌دهد; نظیر افزایش ثروت و شهرت و مواهبِ زندگی و دفعِ برخی از بیماریها و حوادث و تعویق مرگ و... ⇜❺اینکه ادیسون، کافر جان داده یا مؤمن هم از علم ما خارج است ➤بنابراین اگر ادیسون ایمان داشته نه تنها در دنیا بلکه در عالم پس از مرگ هم از مواهب الهی بخاطر خدمت بزرگش متنعم خواهد بود( حساب‌وکتاب گناهان هم جای خود) الله‌عالم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعضیا میگن دوران شاه کمبود بوده خوب مگه الآن نیست و همچی گرون نیست کمبود باشه بهتره ؟ یا اینکه فراوون باشه اما گرون؟
هدایت شده از علی احمدی
بعضیا فکر کنم یک چیزی زدند و تو این عالم نیستند . زمان شاه یک بار قاطر میوه در حد سیب وارد روستا می شد و مردم با آوردن گندم و تخم مرغ مقداری از آن سیب را می خریدند (معامله پایاپای) یعنی روستایی پول نداشت وبعد آن قاطرچی بابار میوه اش به روستاهای دیگر می رفت تا بار مختصر میوه را بفروشد.الان نیسان با بار انواع میوه های درجه یک وارد روستا می شود و تا شب تمام می‌شود. فکر کنم آن بعضی ها متوجه فرق معامله شده باشند.در زمینه،آب،برق،گاز،جاده آسفالت، تحصیلات مردم روستا وشهر در سطوح مختلف ،وام‌های خانه سازی ، ایجاد انواع مشاغل به واسطه راه، برق، آبرسانی و..در روستا وشهر،برقراری خطوط تلفن ثابت،همراه و اینترنت و..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و احترام ⬇️ 🔸آیا برگزاری مراسم سوم، هفتم و چهلم برای متوفی سنت نبوی است یا بدعت ؟ مراحل تاریخی این عمل چیست؟ با سلام و عرض تبريک فرا رسيدن سال نو و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز بسیاری از چیزهایی که اکنون در جامعه جزء سنت های فراموش نشدنی مردم شده، فاقد وجاهت شرعی و دینی است . 🔹 یکی از سنت ها مراسمی است که هنگام فوت و خصوصاً بعد از فوت تحت عنوان های مختلف برگزار می شود.در حالی که برخی از این کارها بر عکس روایات و احکام دینی است. اگر شخصی از دنیا رفت، مستحب است که تا سه روز غذایی از بیرون تهیه کرده و برای بازماندگان ارسال کنند . این سنت احتمالاً تا به امروز در بعضی از کشورهای اسلامی متداول است. نقل شده در نقاطی از استان لرستان ایران مردم به این مهم اهتمام داشته و عمل می کنند. ⬅️ امام باقر (ع) فرمود: سزاوار است همسایگان صاحب عزا به مدت سه روز برای صاحبان عزا طعام درست کنند. (1) امام صادق (ع) فرمود: غذا خوردن نزد اهل مصیبت از کارهای دوران جاهلیت است.سنت (پسندیده) آن است که برای آنان (عزاداران) طعام و غذا ارسال شود. آن گونه که پیامبر درباره بازماندگان جعفر بن ابی طالب سفارش به ارسال طعام کردند(2) پس سنت اسلام این است . ▪️ البته گرفتن مجلس ترحیم و خواندن فاتحه بدون پذیرایی های مفصل خوب است ، تا ثواب فاتحه و ... به میت واصل شود. در عوض هزینه های هنگفتی که می شود، می توان در راه های بهتر و سودمندتر برای میت و بازماندگان خرج کرد، مانند وقف و دیگر صدقات جاریه، خدمات آموزش و پرورش، مدرسه سازی، ساختن راه ها و بناهایی که عموم مردم از آن استفاده کنند. شناسایی افراد فقیر و مستمند و رسیدگی به وضع آنان . 🔸در مورد مراسم سوم و هفتم و ... در روایات چیزی ذکر نشده است ، اما مراسم چهلم به خصوص متأثر از برپایی مراسم اربعین سالار شهیدان می باشد. برگزاری مراسم، سوم، هفتم و چهلم بر اساس سنتی است که در جامعه متعارف و معمول است . در داده‌های مذهبی و دینی، مطلبی یافت نمی‌شود. البته برخی اعداد، همانند آن ها که در پرسش آمده، دارای آثار و خواصی است. در روایات راجع به این که این جمله یا سوره یا آیه را اگر انسان سه ، یا هفت، یا چهل بار بخواند یا این عمل را چهل بار تکرار کند، ثواب یا این اثر را دارد، یافت می‌شود. در مفاتیح الجنان، دعاهائی آمده، که خواندن آن سه یا هفت بار، مستحب است. 🔹البته عدد چهل، از جایگاه خاصی برخوردار است.میان مسیحیان مرسوم است که در روز چهلم درگذشت فرد، خویشان و دوستانش در کلیسا، اجتماع می‌کنند . برای او نمازی به نام نماز میت برگزار می‌کنند.(3) در روایات اسلامی آمده که پیامبر فرمود: زمین برای انسان با ایمان، چهل روز گریه می‌کند، امام صادق(ع) فرمود: آسمان چهل روز بر امام حسین(ع) گریست.(4) همچنين آن حضرت فرمود:هر گاه مؤمنى از دنيا برود و چهل نفر از مؤمنان بر جنازه او حضور يافته و بگويند:«اللّهمّ إنّا لا نعلم منه إلّا خيرا و انت اعلم به منّا» (يعنى: بار خدايا !ما جز خير و خوبى چيزى از او نمي دانيم و تو نسبت به او از ما داناتر هستى) خداوند می فرمايد: من گواهي هاى شما را بر خوبى او پذيرفتم و او را در مورد آنچه كه خود مي دانم و شما از آن بيخبريد آمرزيدم.(5) از پیامبر نقل شده: هر کس از امت من چهل حدیث را که مربوط به امور دین مردم است، از حفظ نماید، روز قیامت خداوند او را به عنوان فقیه و دانشمند محشور می‌نماید.(6) نیز در روایت آمده که اگر عمر انسان به چهل سال برسد و توبه نکند، شیطان دست به صورت او می‌کشد و می‌گوید: پدرم فدای کسی که رستگار نشد.(7) بنابر این برگزاری مراسم در روزهای مورد پرسش بر اساس رسم و متعارف بین مردم است . از گذشته‌های دور وجود داشته ؛ برگزاری چنین مراسمی اگر همراه با اسراف و خلاف شرع و اختلاط زن و مرد نباشد، اشکالی ندارد . اگر به صورت صحیحی برگزار گردد و از واعظ خوبی دعوت شود که مردم را موعظه و ارشاد نماید، کار پسندیده و سنّت حسنه‌ای است و برای متوفا ثواب دارد. پی‌نوشت‌ها: 1 . وسائل الشيعة ،حر عاملي ، تحقيق و تصحيح و تذييل : الشيخ عبدالرحيم الرباني الشيرازي ،چاپ :پنجم، 1403 - 1983 م ،دار إحياء التراث العربي - بيروت ،ج2، ص 889 ، حدیث 5. 2 . همان، حدیث6. 3. مقرم، مقتل الحسین(ع)، ص 365.بي تا ،بي جا. 4. همان، ص 364. 5. من لا يحضره الفقيه-ترجمه غفارى،نشر صدوق‏، تهران‏، 1367 ش‏،نوبت چاپ: اول‏ ،ج‏1، ص 235 . 6.سفینة البحار،شيخ عباس قمي ، دار الاسوه ،چاپ دوم ، 1422، ج3،ص286. 7. همان.ص284. 🖊علی احمدی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرانه غربی وحشی __حماس _صهیونیست‌ها...... سلام علیکم امکانش هست به شبهات مطرح شده در این کلیپ پاسخ دهید ممنون
سلام و ادب 🔸مسلما فرد تهیه کننده گزارش هم از صهیونیستهای وحشی است که مردم فلسطین در کرانه غربی حامی حماس را وحشی میداند در اصل این گزارشگر باید جواب بدهد که آیا چهل هزار زن و بچه کشته شده فلسطینی با بمب‌های چند صد کیلویی آمریکایی نشانه وحشی گری غربی های وحشی نیست؟ 🔸اگر طرفداران حماس وحشی هستند چرا دانشجویان واساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا چندین مدت به طرفداری از آنان تظاهرات کردند ودهها نفر بازداشت و اخراج شدند؟ اگر طر فداران حماس وحشی هستند چرا دادگاه بین المللی، اسرائیل جنایتکار را محکوم کرد و چندین کشور اروپایی و... بر شاکیان رژیم صهیونیستی در نسل کشی عمدی اضافه شدند⁉️ 🖊علی احمدی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همین اول کار بگویم من با بلاگری آبم در یک جوب (جوی!) نرفته هیچ‌وقت. اما این که با این دوره‌افتادن سیدکاظم‌روحبخش و گفتن از دوران حبس و اسارتش(واقعا از به کار بردن این واژه‌ها ملول می‌شوم) مخالفم ربطی به آن بخش مغزم ندارد. می‌فهمم او بلاگر است.( خودش در نشست تهران گفت من تصمیم گرفتم سختی بلاگری حج را بپذیرم و برایتان بلاگری کنم.) و بلاگر به فکر بلاگ‌کردن است! محتوا همیشه برایش دست‌دوم است. اصل نیست. هرچیزی که در خدمت بلاگری قرار بگیرد را انتخاب می‌کند و نفعش را می‌برد. ممکن است برای ما از سختی بلاگری بگوید و منت هم بر سر ما باشد، اما چه کسی/چیزی از یک‌بلاگر خواسته این کار را کند جز منافعش؟ و ماجرای دردناک این قصه این‌جاست. این‌جا که منافع روحبخش‌بلاگر که سی چهل روزی بلاگری حج می‌کرد، در ضدیت با روح حج قرار می‌گیرد. و او به بلاگر بودن متعهد است نه به حج... او قانون عربستان را می‌شکند و این را در روایتش پنهان می‌کند، چندباری از بعثه و سازمان‌حج اخطار می‌گیرد اما هم‌چنان به بلاگری ادامه می‌دهد و به‌خاطر نقض قانون کشور میزبان بازداشت می‌شود و روند یک بازداشت معمولی مثل سایر زندانی‌های عربستان را طی می‌کند. اما این روایت چه جذابیتی برای من هوادار دارد؟ منی که هر شب جمعه لینک طواف نیابتی پر می‌کنم تا بلاگر حج با افتخار عدد افراد لیست را اعلام کند و به نیابت از من و ما کاری را انجام دهد که در زمره اعمالی‌ست ‌که آدم قرار است در آن هیچ‌‌بودنش را بفهمد و بفهمد عددی نیست! پس به جای روایت معمولی ماجرا در صفحات مجازی، با آب و تاب از این شهر به آن شهر می‌رود، هوادارنش جمع می‌شوند و او از زندان با جزئیات ترس‌آور و ماجراجویانه می‌گوید. حج پله‌ای‌ست برای آخوندبلاگر قصه‌ی ما که حالا بیاید و از اسارتش درس‌ها به ما بدهد بی‌که‌کلمه‌ای از حج بشنویم. بی که جایی تصریح کنیم که من هم خلاف‌قانون کردم؛ بی که جایی بگوییم این اتفاقی همگانی نیست؛ برخورد شرطه عربستان با همه این نیست... خالی‌شدن دل آن نوجوان پای منبر که با چاشنی طنز چسبیده به ماجرای زندان، می‌خندد اما بعدها هروقت اسم حج بیاید پایش سست می‌شود ... که با روحبخش این کار را کردند وای به حال من بی عده و عده... و ترس انداختن در دل آن مرد و زنی که در گرمای مرداد می‌آید و می‌نشیند که روایت‌او را ( که آغشته به سانسور و اغراق است که جزء لاینفک بلاگری‌ست) از حبس بشنود و هرآن‌چه روح‌بخش قبلش از حج گفته بود دود شود... اینها فقط مثال‌های کوچکی از حواشی ماجراست. سعودی‌هراسی و به تبعش حج‌هراسی، می‌شود ثمره میتینگ‌های حبس و اسارت... بلاگری از حج ذاتا به حج خیانت می‌کند؛ چه خانمی باشد که با چشم و آبرو آمدن روبروی کعبه برای ما قصه بگوید، چه آخوندی باشد که به پشتوانه پدرش و آشنایی با سیستم هرکاری بکند و مسئولان را به زحمت بیندازد و آخرش از اشتباهش، قصه‌ی پیروزی بگوید. و آه... پ.ن:این میان کاش ما بتوانیم با روایتمان به حج خدمت کنیم و قصه‌ی خودمان را بگوییم... قصه‌ی آیینی که منسک واجبش انقدر عاشقانه‌است و دل‌ربا... پ.ن۲: اگر نمی‌دانید سیدکاظم‌روحبخش کیست: آخوند‌بلاگر نسبتا معروفی در ایتا و اینستاگرام، که امسال در حج کلیپ می‌ساخت و بلاگری می‌کرد.یکی دو روز قبل برگشت در مدینه دستگیر شد و ۲۰روزی زندان بود و آزاد شد.
سلام و رحمت 🔸اگر یک روحانی در سرزمین وحی که به اشغال عده ای در آمده تبلیغ کند به آن می‌گویند که خلاف قانون آنان عمل کرده و اگر حرفی نزند هم یک حرفی دیگر در می آورند. بالاخره آخوندها برای تبلیغ در سرزمین وحی باید تلاش کنند یاخیر⁉️ 🔹چرا آخوندهای آن دیار در ایران هر چه دلشان بخواهد بر خلاف قانون وحتی به دروغ آزادانه در پشت تریبون نماز جمعه مطرح و با تحریک آنان دهها نفر کشته می‌شوند و کسی هم با وی کاری ندارد اما اگر یک آخوند ما در سرزمین وحی تبلیغ دین کند باید بازداشت و توسط عوامل یهود مخفی در فجازی علیه وی پیام‌های تخریبی ارسال شود⁉️ پس درود می فرستیم بر آخوندهای جان برکف کشو مان که مانند شیر در منطقه فعالیت دارند و ترسی از مردن به دست دشمن ندارند و عافیت طلب نیستند. 🖊علی احمدی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟