eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام ◀️مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، در واکنش به ادعای استفاده از مواد افزودنی سرطان زا در کارگاه های قنادی و تولید قند، توضیحاتی داد. ⭕️❌در شبانه روز گذشته یک نفر در فضای مجازی با انتشار کلیپی از خودش، مدعی شده که در حوزه قنادی و کارگاه‌های تولید قند، از مواد افزودنی سرطانزا استفاده می‌شود.از ایشون باید پرسید شما که سالهاست در این قنادی ها کار میکردید چرا این مطلب را دیر عنوان کردید؟؟؟؟ ⭕️ ⭕️ویدیویی در فضای مجازی وایرال شده که یک تولیدکننده قند عمده درباره استفاده از بلانکیت در قند به عنوان ماده سرطان زا و سم هشدار می‌دهد و می‌گویند قند نخورید. او درباره تولید کالباس و موارد دیگری نیز ادعاهای نگران کننده‌ای بیان می‌کند. 👈 قند یک ماده سرطان زا نیست. هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد خوردن قند به خودی خود باعث بروز سرطان می‌شود (برخلاف شواهدی که در مورد تاثیر استعمال دخانیات وجود دارد). 👈"بسیاری از سرطان‌ها ترجیح می‌دهند از چربی به عنوان منبع انرژی اولیه استفاده کنند بنابراین، حتی این ایده که سرطان‌ها گلوکز را ترجیح می‌دهند کاملا درست نیست ◀️".سدیم هیدروسولفیت با نام تجاری بلانکیت یک ترکیب گوگردی است که در صنعت تولید غذا از ترکیبات گوگردی به عنوان دودی کردن محصول، افزایش طول عمر (نگه دارنده) و رنگ زدایی استفاده می‌شود. ◀️ در کارگاه‌های تولیدی نبات به منظور ایجاد رنگ سفید محصول و همچنین ظاهر بهتر آن از بلانکیت استفاده می‌شود. 👈بهفر ادامه داد: نتایج مطالعاتی که به منظور بررسی مقادیر باقی مانده بلانکیت در قند، شکر و نبات‌های تولیدی کارگاه‌ها انجام شد؛ نشان داده است که در هیچکدام از بلانکیت های استفاده شده به عنوان افزودنی در فرآوری تولید نبات و قند و شکر و نمونه‌های گرفته شده، غلظت بلانکیت بیشتر از حد تعیین که در قند و نبات ۱۰ میلی گرم بر کیلوگرم و شکر ۱۵ میلی گرم بر کیلوگرم، نبود.بیشترین و کمترین مقدار بلانکیت به ترتیب ۹/۳۳۸ و ۱/۵۳ میلی گرم بر کیلوگرم بود. ◀️مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: نتیجه بیانگر میزان کم بلانکیت موجود در قند، شکر و نبات بوده است که دلیل آن نیز به ارائه آموزش و نظارت‌های مکرر ارزیابی شد، پس قاطعانه اعلام می‌شود میزان بلانکیت در نمونه‌ها کمتر از حد مجازی بود که شایعات به آن دامن می‌زنند. ✅امروزه به دلیل دسترسی آسان به ابزار، شاهد تولید محتواهای بی شمار در مقوله‌های مختلف از جمله مباحث مرتبط با حوزه سلامت و غذا هستیم که طبیعتاً مطالب مورد بحث به لحاظ علمی، فنی و تخصصی مورد تأیید نیستند. ✅ منطقی و آسان‌ترین راه پیگیری مطالب، از حوزه‌های تخصصی است لذا به عنوان یک پیشنهاد مهم تاکید می‌شود به هیچ وجه فضای مجازی پیوست انتخاب و تصمیم گیری قرار نگیرد. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام ⭕️ اخیرا روحانی نمایی به اسم سید حسن آقا میری با نشر مطالب شبه ناک و دروغ در فضای مجازی شروع به تحریف حقایق دینی کرده در صدد فریب و اغفال اذهان است وعلی ضیا که خود وجود خدا را انکار میکند!!!! از گوینده این کلیپ و دیگران سؤال می‌شود که آیا وحی را به تو فرستاده بودم که چنین حکم کردی..؟؟؟ ⭕️ سؤال هیچ ایرادی ندارد، البته به شرط آن که مغرضانه و با عناد نباشد. نشانه‌ی غرض و عناد نیز پیش‌داوری، و صدور حکم قطعی به همراه سؤال است، و حال آن که هنوز جواب را نشنیده‌ تا قضاوت کند. خودتان می‌فرمایید «معاندان»؛ پس نه تنها قصد و غرض‌شان معلوم است، بلکه علم‌شان به قرآن کریم نیز مشهود است، وگرنه به جای ایجاد شبهه، طرح سؤال می‌کردند و قبل از آن که پاسخ را بشنوند، حکم نمی‌دانند که "تناقض وجود دارد". اما در هر حال این حالت عناد و لجاج و تلاش آنها برای پیدا کردن خطا و تناقض در قرآن کریم، آثار مطلوبی برای مخلصان دارد، چرا که توجه به قرآن کریم را مضاعف کرده است. ببینید این روزها چقدر آیات کریم در فضای مجازی مطرح می‌شود؟ البته می‌خواهند رد کنند، اما چون رد شدنی نیست، بیشتر مطرح و اثبات می‌شود. درست مثل کار شیطان است که تلاش می‌کند تا انسان را اغفال کند، اما سبب توجه بیشتر به حق می‌گردد، البته بدون این که خودش این را بخواهد. البته معاندان هیچ وقت خودشان قرآن نمی‌خوانند، گمان نشود که آن قدر با توجه و دقت قرآن خوانده‌اند که مثلاً وقتی از سوره "الصافات" گذشتند به و سوره "القلم" رسیدند، چون حافظ قرآن نیز بودند، یک دفعه فهمیدند که این دو آیه تناقض دارد! خیر، اصلاً این گونه نیست؛ بلکه گروه‌های سازماندهی شده‌ای در داخل و خارج کار می‌کنند، شبهه را تولید کرده و در فضای مجازی منتشر می‌نمایند و یک عده هم خوشحال از این که مطلبی گیر آورده‌اند، آن را توزیع می‌کنند. آیا اگر از اینان بپرسید که حالا «عراء» که در هر دو آیه مورد بحث آمده، یعنی چه؟ می‌دانند؟! یقیناً نمی‌دانند، لذا اول می‌گویند منظور بیابان خشک و بی آب و علف است، و سپس بنا بر منظور تحمیلی خود، هیاهیو و شیطنت راه می‌اندازند که آی ما یک تناقض پیدا کردیم. حال بر گردیم به پاسخ سؤال، البته برای کسانی که می‌خواهند بدانند. آیات مورد بحث به شرح ذیل است: یک - «فَنَبَذْنَاهُ بِالْعَرَاء وَهُوَ سَقِيمٌ» (الصافات، 145) ترجمه: پس او را در حالى كه بيمار بود در مكانى بدون پوشش (سقف و سایه گیاهی یا ...) افكنديم. دو - «لَوْلَا أَن تَدَارَكَهُ نِعْمَةٌ مِّن رَّبِّهِ لَنُبِذَ بِالْعَرَاء وَهُوَ مَذْمُومٌ» (القلم، 49) ترجمه: و اگر نعمتى از ناحيه پروردگارش او را در نمى‏يافت هر آينه با حالتى نكوهيده در خشکی مى‏افتاد. الف - "عراء" که در هر دو آیه آمده، به جایی می‌گویند که پوشش ندارد، مثل زمینی که پوشش گیاهی نداشته باشد، یا مکانی که دیوار و سقف نداشته باشد. ب – "سقیم" نیز به معنای ناخشنود است که بیمار را نیز شامل می‌گردد. در خصوص یک مطلب می‌گوییم: «صحت یا سقم» - یعنی درستی و نادرستی؛ در مورد بدن نیز می‌گوییم: «صحت یا سقم»، یعنی درستی و سلامتی و یا بیماری. ج - «تَدَارَكَهُ» که از ریشه‌ی «درک» است، یعنی دیگری برایش فراهم کرد. مثل این است که ما اگر دریابیم (درک کنیم) که میهمان داریم، برایش تدارک می‌کنیم – اگر حال بیمار را درک کنند، جراح، اتاق عمل و تجهیزات و داروهای لازم را برایش تهیه (تدارک) می‌کنند – یا اگر درک شود که دشمن حمله کرده و یا قصد حمله دارد، نیروها، نقشه‌ها، وسایل و تجهیزات لازم را برای مقابله با دشمن فراهم می‌آورند (تدارک می‌کنند). د – در آیه اول تصریح دارد که او را به «عراء» انداختیم. خب، اول کجا بود که به آنجا انداخته شد، در شکم ماهی که ماهی در آب است. نقطه مقابل آب نیز خشکی است. همان که به آن "ساخل" نیز می‌گوییم. همه می‌دانیم که سواحل آبها (به ویژه آب‌های شور)، تا فواصل کم یا زیادی، ماسه یا سنگ است و بالتبع گیاهی در آن نمی‌روید، آنجا خانه و بیمارستان هم نبود، چادر و سایبان و ... نیز نبود، پس بدون سقف و پوشش (عراء) بود. پس حضرت یونس علیه السلام، در حالی که بیمار (ناخشنود) بود، از آب به "عراء" انداخته شد. یعنی خودش قدم زنان یا پارو زنان به ساحل نیامد، بلکه توسط امواج به ساحل انداخته شد. ﻫ – در آیه سوره قلم نیز نمی‌فرماید که به ساحل انداخته نشد، بلکه می‌فرماید: اگر خدا او را شامل لطف و مغفرتش قرار نمی‌داد و برایش "تدارک" نمی‌کرد، یعنی ملزومات سلامتش را فراهم نمی‌نمود، او در حالی که مورد نکوهش "مذموم" پروردگار عالم بود به آن ساحل، خشکی، جای بی‌سقف (عراء) انداخته می‌شد و در همان حال هلاک می‌گردید.
هدایت شده از محمد حسین
در ادامه ⬇️⬇️پس، این که به ساحل و خشکی (عراء) انداخته شد، در هر دو آیه ثابت است، اما در آیه دوم شرح می‌دهد که او مذموم و مطرودِ پروردگار منّان نگردیده بود، لذا خداوند متعال برایش "تدارک" دید و اگر چنین نبود، در حالی که مذموم بود، به آن ساحل انداخته می‌شد، اما حالا مرحوم انداخته شد، یعنی مورد رحمت. یعنی او را زنده نگهداشت، به او فهماند که دعایش (ذکر یونسیه) مستجاب شده، به او حول و قوه‌ی حرکت عطا نمود تا خود را به زمین حاصلخیزی برساند، سپس فرمود: برای دفع سموم و رفع بیماری‌اش (سقم)، از کدوهای آنجا بخورد، بعد هم به او امتی پرجمعیت و مؤمن و وفادار عطا نمود. خب، حالا تناقض این بیان چیست؟ پس، این که به ساحل و خشکی (عراء) انداخته شد، در هر دو آیه ثابت است، اما در آیه دوم شرح می‌دهد که او مذموم و مطرودِ پروردگار منّان نگردیده بود، لذا خداوند متعال برایش "تدارک" دید و اگر چنین نبود، در حالی که مذموم بود، به آن ساحل انداخته می‌شد، اما حالا مرحوم انداخته شد، یعنی مورد رحمت. یعنی او را زنده نگهداشت، به او فهماند که دعایش (ذکر یونسیه) مستجاب شده، به او حول و قوه‌ی حرکت عطا نمود تا خود را به زمین حاصلخیزی برساند، سپس فرمود: برای دفع سموم و رفع بیماری‌اش (سقم)، از کدوهای آنجا بخورد، بعد هم به او امتی پرجمعیت و مؤمن و وفادار عطا نمود. خب، حالا تناقض این بیان چیست؟ نکته: دقت کنیم که حکایات انبیا یا اقوام، همه حکایت خودمان است. چه قصه یوسف علیه السلام و برادران حسود و زلیخا باشد، چه قصه حضرات ابراهیم و اسماعیل علیهماالسلام، چه قصه حضرت یونس علیه السلام ... – و چه قصه اقوام عاد، ثمود، لوط یا قوم بنی‌اسرائیل و حتی قصه حضرت آدم علیه السلام و ابلیس – همه قصه خودمان است، در احوال گوناگون. هدف اصلی از نقل این حکایات، معرفی اخلاقِ خدا (اخلاقُ الله) است، تا انسان بداند که خداوند علیم و حکیم، چه سنّتی دارد؟ چگونه نعمت می‌بخشد؟ چگونه آزمایش می‌کند؟ و چه نتایجی را مترتب می‌نماید؟ بنده‌ی صالحش را چگونه از قعر مصیبت‌ها نجات می‌دهد و به اوج می‌رساند، و بنده‌ی طاغی و یاغی‌اش را چگونه پس از آن همه مواهب، به هلاکت می‌کشاند.از این حکایت نیز می‌فهمیم که انسان خود را به مهلکه می‌اندازد؛ حال اگر به خاطر کفر و عناد و اعمال سوءاش، کار از کار گذشته باشد، لطف، رحمت و مغفرت الهی شاملش نمی‌گردد و دچار قهر الهی گردیده و چون فرعون با تمام جنودش غرق می‌شود و چون قارون با تمام ثروت و مکنت‌اش به زمین فرو می‌رود؛ اما اگر هنوز نوری باقی مانده باشد، درک کند که خدا منزه است و خطا از خودش است، تکبر را کنار بگذارد و با قلب و زبان «لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ» بگوید و استغفار (طلب پوشش) و توبه (بازگشت) نماید، خداوند ارحم الرّاحمین، که او می‌بیند و به احوالش آگاه و بصیر است، نه تنها از شکم نهنگ (ظلمات) و وسط دریای مواج (مُهلکات) بیرونش می‌کشد، بلکه وسائل و راه‌های نجات و رشد را نیز برایش فراهم می‌آورد (تدارک می‌کند). «لاَّ تُدْرِكُهُ الأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ» (الأنعام، 103)ترجمه: ديدگان و بينايى آنها او را درنمى ‏يابند و او ديدگان و بينايى ‏ها را درمى‏ يابد، و او باريك‏بين (لطیف و پر لطف و مهر) و آگاه است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20 شبهه هفته وحدت 👇 🔹¹ وحدت شیعه و سنی غلطه یا درسته (30دلیل‌بر وحدت) 🔹² وحدت شیعه و سنی یعنی چه؟ 🔹³ وحدت با اهل سنت مبنا ندارد؛ مگر اهل بیت(ع) هفته وحدت داشتند که ما داشته باشیم؟ 🔹⁴ چه طور گفتن علنی مرگ بر ضد ولایت فقیه، جایز است، ولی مرگ بر دشمنان علی ع حرام؟اگر علی ع سالها سکوت کردند. پس شما چرا انقلاب کردید؟! 🔹⁵ خودتون میگید برائت از دشمنان اهل بیت از ارکان تشیع هست، پس چرا حالا دم از وحدت با اهل سنت میزنید؟ 🔹⁶ امام صادق (ع) وحدت عملی بین شیعه و سنی را چگونه ترویج میداد؟ 🔹⁷ امیرالمومنین علی(ع) به خاطر حفظ اسلام و وحدت با خلفا چه کرد؟ 🔹⁸ آیا بحث امامت باعث اختلاف بین فرق اسلامی نخواهد شد و خلاف وحدت نیست؟ 🔹⁹ چرا شیعیان در همه چیز با اهل سنت اختلاف دارند حتی در مورد میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه واله؟ 🔹¹⁰ دشمنان چه اقداماتی برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی انجام میدهند؟! 🔹¹¹ آیا اهل بیت علیهم السلام به وحدت جامعه اسلامی و برخورد مناسب با سایر مذاهب توصیه‌ای دارند یا خیر؟ 🔹¹² وحدت با دشمنان اهل بیت علیهم السلام چگونه ممکن است؟ 🔹¹³ پایه گذار وحدت شیعه و سنی چه کسی است؟! 🔹¹⁴ چطوری به اهل تسنن احترام بذاریم وقتی امامان مارو قبول ندارن؟ 🔹¹⁵ چرا فاطمیه میگیرید که باعث عدم وحدت بین مسلمونها بشه و به اختلافات دامن بزنه؟ 🔹¹⁶ آیا منظور از وحدت، وحدت مذهبی و جغرافیایی است؟! 🔹¹⁷ شبهه: برگزاری ایام فاطمیه باعث تفرقه بین امت اسلامی است و با هفته وحدت در تضاد است! 🔹¹⁸ در برابر مخالفین وحدت مسلمین، پیامبر و امام علی علیهما السلام چه برخوردی داشتند؟! 🔹¹⁹ آیا پاسخ به شبهات وهابیت و اهل سنت توسط شیعیان خلاف وحدت است؟ 🔹²⁰ آیا وحدت یعنی مُداهنه و دست کشیدن از عقائد؟!۲۰ شبهه هفته وحدت شیعه و سنی @PasokhWorld ı▲با حاضرجواب‌باش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا پاسخ دهید متن زیر در گروهی پخش شده 🔴ماجرای امضای قرارداد ۳۰ ساله گازی ایران و روسیه در آخرین روزهای دولت سیزدهم چیست؟ 💢شرایط تامین و تولید گاز در کشور به حدی نگران کننده شده است که وزارت نفت دولت سیزدهم، در ماه های پایانی دولت، آن هم در فقدان رئیس دولت، مجبور شده توافقی را با روسیه امضا کند تا برای مصرف داخلی از این کشور گاز وارد کند. این در حالیست که ایران 17 درصد ذخایر گاز جهان را دارا است و باید تاسف بسیار به حال مسئولینی خورد که کار مملکت را به اینجا رساندند. در گفتگو با سیدهاشم اورعی، استاد دانشگاه صنعتی شریف مطرح شد: 🔸ایران نمی تواند سهم خود از میادین مشترک گازی را برداشت کند 🔸وزارت نفت به صنایع اعلام کرد که از آبان گاز ندارید 🔸ایران نه تنها خط انتقال گاز بلکه دیگر گازی هم برای صادرات ندارد 🔸به قیمت امروز، باید هر سال 27 میلیارد دلار پول گاز به روسیه بپردازیم 🔸با پرداخت تمام دارایی هایمان، زیر یوغ روسیه می رویم تا بخشی از گاز مصرفی کشور را تامین کنیم 🔸با وارد کردن گاز از روسیه، وابستگی سیاسی ایران به این کشور کامل می شود 🔸تولید گاز کشور هر سال معادل یک فاز پارس جنوبی کم می شود 🔹سمیه باغی، خبرنگار رکنا
هدایت شده از علی احمدی
با توجه به عدم فعالیت دولتهای ۱۱و ۱۲ میشود گفت که در زمینه تامین انرژی نیروگاهها و کارخانجات و مردم روازنه حداقل ۲۶۰ میلیون مترمکعب ناترازی گاز در کشور وجود داشته والبته این موضوع دلیل بر این نیست که وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران کار خود را به خوبی انجام ندهند و زمستان امسال با تکمیل تعمیرات و ذخیره‌سازی مطلوب گاز مایع از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و با همکاری وزارت نیرو مشکلی نخواهد بود.  در دوران فعالیت دولت شهید رئیسی در زمینه انتقال گاز با دولتمردان روس مذاکراتی سازنده انجام و دیپلماسی انرژی فعال شد و جدا از مشارکت در توسعه میدان‌های نفتی و ساخت تجهیزات ازجمله پمپ‌های درون‌چاهی (به‌عنوان گام دوم)، موضوع انتقال گاز روسیه به ایران، سومین محور همکاری دو طرف بود که با اراده هر دو رئیس‌جمهوری نشست‌های مختلف کارشناسی در دو کشور و بین شرکت‌های ملی گاز ایران و گازپروم برگزار شد که سرانجام روز چهارشنبه (ششم تیر) به امضای توافق‌نامه انتقال گاز روسیه به ایران انجامیده و این طور نیست که غفلتا و بدون هماهنگی کاری صورت گرفته باشد ضمن اینکه مجلس نیز در جریان مذاکرات و قراردادها بوده. با عملیاتی‌شدن این قرارداد، افزون بر افزایش سهم تجارت گازی ایران، جمهوری اسلامی به‌عنوان قطب گازی در دنیا و منطقه شناخته خواهد شد و منافع اقتصادی بسیاری برای دو کشور، در زمینه ناترازی، توسعه صنایع و افزایش صادرات به کشورهای همسایه و جهش اقتصادی دارد. این همکاری دوجانبه انقلابی صنعتی برای کشور به‌ شمار می‌رود که آخرین دستاورد دیپلماسی انرژی است. انتقال فناوری گاز به شرکت‌های توانمند ایرانی و صدور خدمات فنی - مهندسی، در قالب این توافق محقق خواهد شد. در حال حاضر صادرات گاز ایران به کشورهای پاکستان،ترکیه،عراق در جریان است اینکه ایران با همپیمانان خود در شانگهای و بریکس روابطی را برقرار کرده موجب گردیده تحلیل های یاس آور ارائه دهند و اگر این قرارداد با غربی ها بود حتما از آن تمجید میکردند.