eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یا عزیز زهرا
💬رسانه مستقل 👈 حجره انقلاب 🌀 جناب آقای اعرافی! قطعا اگر شما درباره کرونا، بی‌آبی، صلح جهانی، تأمین اجتماعی، خدمات شهری، محیط‌زیست، اقتصاد و.. اظهارنظر نکنید هیچکس گلایه‌مند نمی‌شود، اما وقتی در وظیفه اصلی‌تان قصور یا تقصیری صورت می‌گیرد، باید مورد انتقاد قرار بگیرید. 🔸حضور همزمان شما در جامعه مدرسین، امامت جمعه قم و میبد، شورای عالی حوزه‌ها، مجلس خبرگان، شورای نگهبان و ریاست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه؛ اجازه نمی‌دهد که هیچکدام از این مسؤولیتها را به نحو بایسته و شایسته به انجام برسانید. 🔻البته این انتقاد مخصوص شما نیست و در دست گرفتن مناصب مهم حکومتی توسط یک نفر، سنتی غیر قابل تغییر در نهادهای دینی است. 🔹امیدواریم جنابعالی با استعفا از سایر مسؤولیتها و تمرکز بر روی حوزه‌های علمیه کشور و استفاده از نظرات دلسوزان واقعی حوزه، زمینه تحقق امام خامنه‌ای از حوزه‌ها(ساماندهی امر ، تحول در درسی، کاهش تحصیلی، بهبود وضعیت طلاب، ارتقای سطح در مدارس علمیه، ایجاد تحولی اساسی در میان مدارس علمیه، شناسایی و حمایت ویژه از حوزوی، ترمیم و تحکیم روحانیت در جامعه و..) را فراهم کنید. 🔸بدون شک افراد جوان و توانمند زیادی در کشور هستند که با حضور در مناصب گوناگون نگذارند خلأ حضور شما احساس شود. ✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
هدایت شده از یاسریع الرضا
این متن هم نه از جانب انقلابیون هست و نه به عنوان نقد. این متن تکرار حرف منافقین و نمونه بارز لجن پراکنی، تخریب و توهین شخصیت های نظام هست... انتصاب آقای اعرافی در شورای نگهبان هم با اشراف و درایت رهبری به سوابق علمی و اخلاقی ایشان انجام شد👇 بسم الله الرحمن الرحیم حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج شیخ علیرضا اعرافی دامت توفیقاته با توجه به فقدان مرحوم آیت الله حاج شیخ محمّد مؤمن(ره) در مجموعه فقهای محترم شورای نگهبان، جنابعالی را بجای ایشان به استناد اصل نود و یکم قانون اساسی به عضویت آن شورای محترم منصوب می‌کنم. دوام توفیقات شما را از خداوند متعال خواستارم. (سیّدعلی خامنه‌ای) ۲۴ تیر ۱۳۹۸ این متن نامه رهبری هم به آقای اعرافی در مورد تشکیل ترویج و ارتقاء سند الگوی اسلامی... دلالت بر تایید عملکرد ایشان از طرف رهبری دارد👇 «از مدیریت محترم حوزه های علمیه به خاطر این جریان سازی مبارک و محصول با ارزش آن صمیمانه قدردانی شود. آماده به کار بودن نیروهای فکری در حوزه های علمیه در عرصه اندیشه ورزی و چه در مرحله ی تحقق بخشیدن به الزامات عملی این حرکت گسترده، مژده ی بزرگی است که خدای کریم و علیم را باید به خاطر آن سپاسگزاری کرد» ۲۷/۱۲/۹۸ ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از گل رز سرخ
🌹سلام مدیران محترم ببخشید لطفا جواب این متن متناقض و شبهه دار رو میفرماین ممنون میشم
هدایت شده از گل رز سرخ
میگن قدیما حیاطها درب نداشت اگر درب داشت هیچوقت قفل نبود... میدونید چرا قدیمیا اینقدر مخلص بودند؟ چرا اينقدر شاد بودن؟* چرا اينقدر احساس تنهايی نميكردند؟ چرا زندگيها بركت داشت؟ چرا عمرشون طولانی بود؟... چون تو کتاب ها دنبال ثواب نمیگشتند که چی بخونند ثواب داره، دنبال عمل کردن بودند. فقط یک کلام میگفتند: خدایا به داده‌هایت شکر. نمیگفتند تشنه رو آب بدید ثواب داره میگفتند آب بدید به بچه که طاقت نداره موقعی که غذا میپختند، نمیگفتند بدیم به همسایه ثواب داره، میگفتند بو بلند شده همسایه میلش میکشه ببریم اونا هم بخورن. موقعی که یکی مریض میشد نمیگفتن این دعا رو بخونی خوب میشی، میرفتن خونه طرف ظرفاشو می‌شستن جارو میزدن، غذاشو می‌پختن که بچه هایش غصه نخورن اول و آخر کلامشون رحم و مهربانی بود. به بچه عیدی می‌دادند، میگفتن دلشون شاد میشه به همسایه میرسیدن میگفتن همسایه از خواهر و برادر به آدم نزدیکتره... خدایا قلب ما را جلا بده که تو کتاب ها دنبال ثواب نگردیم خودمان را اصلاح کنیم و با عمل کردن به ثواب برسی نه فقط با خواندن دعا... مهربان باشیم محبت کنیم بی منت... خدایا عاقبت بخیرمان کن 🙏
هدایت شده از یاسریع الرضا
عجب استدلالی؟!!! قدیم هم دعا میکردند و هم کمک... سیره اهل بیت علیهم السلام هم اینطور بود که هم دعا میکردند و هم به دنبال چاره بودند، نه اینکه بشینن تو خونه و دعا کنند، و نه اینکه برن دنبال چاره ولی دعا و توسل نکنند... دعا و عمل دو بال پرواز مومن هست، هم باید عمل صالح انجام داد: .... .... ... استقامت، اطاعت، عمل به دستورات الهی و هم اینکه دعا کرد: .... .... ... پس هردو بال برای پرواز در عالم ملکوت نیاز هست، نه بدون عمل میشه به مقصد رسید و نه بدون دعا و توسل. ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از یاعلی
چرا مراجع برای افرادی که ناخن مصنوعی میزارن میگن غسل جبیره ای قبوله الان شخصی میگه چون غسل جبیره درسته من هم میخواهم ناخن مصنوعی بزارم در جوابش چی بگیم
هدایت شده از یاسریع الرضا
❌کاشت ناخن طبق نظر همه مراجع کاشتن ناخن در صورتی که قابل برداشت باشد اشکال ندارد اما در صورتی که قابل برداشت نباشد همه مراجع به جز آیت‌الله خامنه‌ای که این عمل را به خودی خود، بدون اشکال می‌دانند، جایز نمی‌دانند. امام خمینی‌ (ره) پرسش: آیا می‌شود با ناخن کاشته شده نماز خواند؟ پاسخ: نماز خواندن با ناخن کاشته، اشکال ندارد؛ ولی وضو که مقدمه نماز است و نمی‌شود بدون وضو نماز خواند، باید صحیح باشد. بنابراین، کسی که ناخن کاشته، یعنی ناخن چسبانده، وضویش صحیح نیست. در نتیجه، اگر با وضوی باطل نماز بخواند، نمازش صحیح نیست. حال اگر خانمی ناخن کاشت و در موقع نماز می‌خواهد نماز بخواند، باید برای وضو ناخن‌ها را بردارد و وضو بگیرد. اگر به طوری چسبیده که قابل برداشتن نیست یا با مشکلاتی همراه است، باید وضوی جبیره نیت کند و با وضوی جبیره نمازش را بخواند. در این صورت، نمازش صحیح خواهد بود. (امام خمینی، توضیح المسائل، شرط سیزدهم از شرایط وضو). حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای پرسش: آیا غسل و وضو با ناخن کاشته شده صحیح است یا اشکال دارد؟ آیا این نوع ناخن زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: کاشت ناخن با فرض صدق زینت باید از نامحرم پوشیده شود. تشخیص زینت بودن یا نبود موکول به نظر عرف جامعه است. (استفتاء کتبی از دفتر آیت‌الله خامنه‌ای) در صورت کاشت ناخن برای وضو و غسل باید مانع و لو به صرف هزینه ممکن- برطرف شود و در صورتی که برطرف کردن آن ممکن نیست یا مشقت غیرقابل تحمل دارد باید وضو جبیره‌ای بگیرد. در فرض سؤال کاشت ناخنی که قابل کندن نیست مانع است. بنا بر این وضو و غسل باطل است. مگر این که شخص غسل و وضو را به صورت جبیره انجام بدهد که در این صورت و ضو و غسلش صحیح است و کیفیت غسل و و ضو جبیره در رساله عملیه ذکر شده به آنجا مراجعه شود و چون خود ناخن جبیره است دست تر روی جبیره کشیده می‌شود. (آیت‌الله خامنه ای، استفتائات واحد پاسخ به سؤالات جامعة الزهراء باب وضو، ص 19) نه اینکه روی جبیره شسته شود. آیت‌الله مکارم شیرازی پرسش: آیا کاشت ناخن مصنوعی که سطح ناخن را می‌پوشاند و قابل رشد است مانع وضو است؟ آیا زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: کاشت ناخن مانع رسیدن آب به عضو می شود و وضو و غسل با آن باطل است. (سایت آیت‌الله مکارم شیرازی، سؤال 9) به نظر آیت‌الله مکارم کاشت ناخن در صورت ضرورت اشکال ندارد. در هر صورت اگر کسی ناخن مصنوعی بکارد، در صورت امکان می‌بایست برای وضو و غسل ناخن مصنوعی را بردارد، اما اگر برداشتن آن ممکن نباشد یا موجب حرج و سختی غیرقابل تحمل باشد، به صورت جبیره‌ای وضو و غسل را انجام دهد (یعنی روی ناخن مصنوعی دست تر بکشد) وضو و غسل صحیح است. (آیت‌الله مکارم، استفتائات واحد پاسخ به سؤالات جامعةالزهرا، جزوه غسل، صفحه 16 و 18) چنین ناخنی در مورد سؤال پیش گفته زینت محسوب نمی‌شود. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعةالزهراء) آیت‌الله سیستانی پرسش: حکم غسل و وضو با ناخن کاشته شده، چیست؟ آیا کلاً می‌توان با ناخن کاشته شده غسل کرد و وضو گرفت؟ اگر این طور است چگونه باید انجام شود؟ آیا زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: کاشت ناخن جایز نیست. چراکه مانع از رسیدن آب به اعضا در وضو و غسل و تیمم خواهد بود. (سایت آیت‌الله سیستانی، سؤال و جواب‌ها، احکام وضو، مربوط به سؤالات بخش احکام وضو.) بنا بر این کسی که ناخن مصنوعی کاشته باید آنها را برای غسل و وضو از بدن جدا کند و در صورت داشتن عسر و حرج باید نیت غسل و وضوی جبیره‌ای کند. و علاوه بر آن نیز باید تیمم نماید و اگر با علم به این مسئله از ناخن مصنوعی استفاده کرده باشد احتیاط واجب آن است که بعد از برداشتن ناخن نمازهای خوانده شده را قضا کند. به نظر می‌رسد ناخن مصنوعی عرفاً زینت محسوب می‌شود ولی در صورتی که شک دارد حکم زینت را نخواهد داشت. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعة الزهراء) مرحوم آیت‌الله بهجت (ره) پرسش: اخیراً افرادى که فاقد ناخن هستند، به وسیله پیشرفت علم پزشکى مى‌توانند ناخن مصنوعى بکارند؟ آیا وضو و غسل آنها صحیح است؟ 1) حکم شرعى کاشتن ناخن مصنوعى را بیان فرمایید. پاسخ: شخصى که اصلاً ناخن ندارد و مى‌خواهد ناخن مصنوعى بکارد، آن ناخن جزو بدن او نمى‌شود، چون رشد و نموّ ندارد و از اوّل چنین کاری جایز نیست، چون اضطرار ندارد. 2) در هر حال اگر کسى ناخن مصنوعى بکارد، وظیفه‌اش در وضو و غسل چیست؟ پاسخ: وضو و غسل صحیح نخواهد بود و اگر این فعل در یکی از اوقات نماز انجام شود، ضایع نمودن امر واجب دانسته شده و اگر قبل از وقت نماز انجام شود، خلاف احتیاط خواهد بود؛ در صورت کاشتن ناخن به هنگام وضو یا غسل اگر امکان بیرون آوردنِ آن نبود، باید در وضو و غسل عمل به جبیره کند. 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《