هدایت شده از احمد خدارحمی
گفت وگوی شاه با ولیعهد عربستان ملک فیصل در جریان سفر به عربستان.
امان الله اردلان، منوچهر اقبال، حسن تقی زاده و محسن صدر هم در تصویر حضور دارند
به گزارش خبرگزاری فارس، از آغاز ریاست جمهوری «نیکسون» و نقش مهمّی که «هنری کیسینجر» از ابتدا به عنوان «مشاور امنیت ملی» و سپس وزیر خارجه، در هدایت سیاست خارجی آمریکا داشت، نقطه عطف جدیدی در روابط خارجی ایران و آمریکا به وجود آمد، زیرا از یکسو نیکسون در زمان کودتای 28 مرداد 1332 هـ.ش به عنوان معاون «آیزنهاور»، نقش مهمی در جریان کودتا و بازگرداندن شاه به قدرت داشت و از همان زمان با شاه روابطه دوستانهای برقرار کرده بود و از سوی دیگر کیسینجر نیز که فرمان دیپلماسی آمریکا رابه عهده گرفته بود، یکی از طرفداران شاه در منطقه بود. به همین دلیل زمینه لازم برای واگذاری نقش جدید به ایران و تبدیل آن به یکی از مهرههای اصلی و نگه دارنده منافع آمریکا در منطقه فراهم شد.
مسأله دیگری که در ارتقای نقش ایران به عنوان یک قدرت منطقهای مؤثر بود، اعلام خروج نیروهای انگلیسی از شرق کانال سوئز و منطقه خلیج فارس تا آذر 1350 هـ. ش و عدم آمادگی آمریکا جهت حضور فیزیکی و تأمین امنیت کشورهای کوچک و تازه استقلال یافته حاشیه جنوبی خلیج فارس و نیز حراست و حفاظت از منابع انرژی منطقه بود که برای غرب اهمیّت حیاتی داشت.[- جنگ قدرتها در ایران، روبین، ص 103-102 و 108-107؛ عقاب و شیر، بیل، ص 346-323 ] تنها کشوری که میتوانست نقش ژاندارمی و امنیت منطقه را تأمین کند، ایران بود. امّا سردمداران آمریکا به این نتیجه رسیده بودند که در صورتی که چنین نقشی به ایران واگذار شود، ممکن است در بین کشورهای عرب منطقه عکس العمل منفی به وجودآورد.
به همین علت بود که سیاستی معروف به «دو ستون»توسط نیکسون و کیسینجربرای حفظ امنیت خلیج فارس در نظر گرفته شد که ایران و عربستان هر کدام یکی ازستونهای آن را تشکیل میدادند.
البته عربستان سعودی که یک کشور کم جمعیت و نسبت به ایران عقب ماندهتر بود، نقش عمدهای را به عهده نداشت و نقش اصلی حفظ امنیت و حراست کشورهای کوچک و منابع نفت به عهده ایران بود، چرا که ارتش مجهزو منظم داشت.[- جنگ قدرتها در ایران، روبین ، ص 103-102 و 108-107؛ عقاب و شیر، بیل، ص 346-323 ] کمی بعد از اعلام سیاست دو ستونی، سیاست خارجی جدید آمریکا دربارهء کلیه مناطق مهمّ و بحران خیز جهان توسط نیکسون در سخنرانی او در سال 1348 هـ. ش /1968 م در جزیرهء گوام بیان شد که بعدها مشهور به «دکترین نیکسون یا دکترین گوام»گردید.
19.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علی امیری:
#سوال
این مطلبی که در مورد ساخت مستند آقایون میگه و اجازه پخش ندادن صحت داره؟
در بخشی از صحبت هاش در مورد خانه های مجلل افراد بیت رهبری و جلیلی و... صحبت میکنه.
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
سعید جلیلی: خانه ۱۲۵ متری دارم، اما در خانه سازمانی زندگی میکنم
https://www.hamshahrionline.ir/news/604237
رئیسیطی سخنانی با بیان اینکه "جز خانه شخصی که یک آپارتمان 140متری است و یک حساب بانکی، چیز دیگری ندارم"، گفت: من مدتها مستأجر برخی نهادها بودهام و گفتند که "بچههای نهادی همین خانهها را می خرند، شما هم بخر"؛ بعضی دوستان مشترک هم گفتند که حلال و طیب و طاهر است؛ اما گفتم که ما یک خلاف شرع داریم که این کار خلاف شرع نیست؛ یک خلاف قانون هم داریم که این کار خلاف قانون نیست اما یک خلاف شأن هم داریم که این کار خلاف شأن است. ماشین پیکانی داشتم و خودم تنها در بنگاه معاملات میگشتم تا یک خانه پیدا کنم، چند وقتی البته طول کشید و الآن هم در خانهای 140متری زندگی میکنیم.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال مجری که "آدم داریم که رئیسجمهور است که خانهاش 12ــ10 میلیارد میارزد، نظر شما چیست؟"، اظهار داشت: خُوب، آنها میتوانند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نه باغ، نه ویلا، نه سهام کارخانجات و. . . ندارم و مطلقاً از این اموال ندارم و احساس خسارت هم نمیکنم و احساس میکنم که خداوند متعال به ما آنچه مرحمت کرده، بیش از آن چیزی است که خودمان توقعش را داشتیم.
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/02/18/1401203
#سوال*نصراله سیچونی*
یکی از خیرین و مومنین و مغازه داران کاروانسرای کلگه مسجدسلیمان ۴۰ شبانه روز چله گرفته بود تا خدا را زیارت کند.
تمام روزها روزه بود،در حال اعتکاف،از خلق الله بریده بود،
صبح به صیام و شب به قیام،
زاری و تضرع به درگاه او
*شب ۳۶ ام ندایی در خود شنید که می گفت: ساعت ۶ بعد از ظهر، بازار شوشتری ها (مسگران)، دکان رضا زاده مسگر برو خدا را زیارت خواهی کرد*
نصراله سیچونی از ساعت ۵ در بازار شوشتری ها (مسگران) حاضر شد و در کوچه های بازار شوشتری ها از پی دکان می گشت...
میگوید : پیرزنی را دیدم دیگ مسی به دست داشت و به مسگران نشان می داد،
*قصد فروش آنرا داشت...*
به هر مسگری نشان می داد، وزن می کرد و می گفت: ۴ ریال و ۲۰ شاهی
*پیرزن می گفت: نمیشه ۶ ریال بخرید؟*
مسگران می گفتند: خیر مادر، برای ما بیش از این مبلغ نمی صرفد. پیرزن دیگ را روی سر نهاده و در بازار می چرخید و همه همین قیمت را می دادند.
*بالاخره به مسگری رسید که دکان مورد نظر من بود.*
مسگر به کار خود مشغول بود که پیرزن گفت: این دیگ را برای فروش آوردم به ۶ ریال می فروشم ، خرید دارید؟
*مسگر پرسید چرا به ۶ ریال؟؟؟*
پیر زن سفره دل خود را باز کرد و گفت: پسری مریض دارم، دکتر نسخه ای برای او نوشته است که پول آن ۶ ریال می شود!
مسگر دیگ را گرفت و گفت: این دیگ سالم و بسیار قیمتی است. حیف است بفروشی،
*امّا اگر مُصر هستی من آنرا به ۲۵ ریال می خرم!!!*
پیر زن گفت: مرا مسخره می کنی؟!!!
مسگر گفت: ابدا"
دیگ را گرفت و ۲۵ ریال در دست پیرزن گذاشت!!!
پیرزن که شدیدا متعجب شده بود؛ دعا کنان دکان مسگر را ترک کرد و دوان دوان راهی خانه خود شد.
*نصراله سیچونی گفت* : من که ناظر ماجرا بودم و وقت ملاقات فراموشم شده بود، در دکان مسگر خزیدم و گفتم :
عمو انگار تو کاسبی بلد نیستی؟!!!
اکثر مسگران بازار این دیگ را وزن کردند و بیش از ۴ ریال و ۲۰ شاهی ندادند
*آنگاه تو به ۲۵ ریال می خری؟!!!*
مسگر پیر گفت : من دیگ نخریدم!!!
*من پول دادم نسخه فرزندش را بخرد، پول دادم یک هفته از فرزندش نگهداری کند، پول دادم بقیه وسایل خانه اش را نفروشد، من دیگ نخریدم...*
از حرفی که زدم بسیار شرمسار شدم در فکر فرو رفته بودم که
*ندایی با صدای بلند گفت:*
*با چله گرفتن و عبادت کردن کسی به زیارت ما نخواهد آمد!!!*
*دست افتاده ای را بگیر و بلند کن، ما خود به زیارت تو خواهیم امد*
*گربرسرنفس خودامیری مردی*
*گر بر دگران خرده نگیری مردی*
*مردی نبود فتاده را پای زدن*
*گر دست فتاده ای بگیری مردی*
سلام میخواستم نظر استاتید محترم رو راجع به این داستان بدونم به نظر من عمدا به جای دیدار امام زمان عج الله نوشته زیارت خدا ممنون میشم توضیح بدین
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
1. اصل امکان تشرّف به خدمت حضرت مهدى(عج)، به نصّ خاصّى ثابت نشده است.
2. آنچه از چله ها و ختم ها و اذکار در کتاب هایى دیده مىشود اهلیّت تألیف ندارند، اصلى هم ندارد که بگوئیم بر پایه یک اصل این متن تالیف شده است. زیرا بناى اصلى بر غیبت است، نه بر رؤیت.
– البته دیدن ممکن است؛ ولى به شرط اقتضاى مصلحت، آن هم امرش به دست امام(عج) است، نه به خواسته من و شما!! پس نباید پى این و آن رفت و درخواست ختم و چله و راه کرد که هر چه گفته شود، بى اصل است.
3. حضرت در موارد خاص و بنابر مصالحی در مواردی توسط شیعیان خاص دیده شده اند اما اینکه بخواهیم قاعده ای برای رویت در نظر بگیریم با فلسفه غیبت تعارض دارد.
4. اگر چله ای گرفته میشود یا اذکاری گفته میشود باید برای تقویت ارتباط معنوی و با خلوص نیت و برای خدا باشد نه صرف رویت یا راستی آزمایی امام! که قطعا اینکار با خلوص نیت منافات دارد.
5. اینکه اصلی برای دیدار آن حضرت نیست بدین معناست که اساس و اصل غیبت در عصر غیبت کبری بر ندیدن ظاهری آن حضرت میباشد. زیرا فلسفه غیبت چنین اقتضائی دارد. البته دستوراتی بعضا معتبر که دیدار حضرت به عنوان یکی از ثمرات آن ذکر شده است وجود دارد اما این دیدار به معنای صرف ملاقات نیست
6. تکلیف ما در عصر غیبت، زمینه سازى براى ظهور امام (عج) و آمادگى براى همراهى با او، ترویج و تبلیغ آرمان هاى امام(عج)، هم سنخى و ارتباط روحى و قلبى با آن حضرت(عج)، عمل به دستورات دینى، شناخت خواسته هاى او از ما و رفع موانع ظهور است.
– چنان که خود آن حضرت مىفرماید: «اگر شیعیان ما – که خداوند توفیق طاعتشان دهد – در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل میشدند، سعادت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمیافتاد، و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان میگشت.» ( بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۷۵ و ۱۷۷..)
کلیه هزینه های اسکان واموزش و بیمه سلامت و حوادث وخورد وخوراک ....تماما به ایران پرداخت مکنن که یک صدمش هم خرج افغانیا نمکنن
در مورد افاغنه مگن درست میگن؟میگن ایران از سازمان ملل وسازمانهای حقوق بشری پول میگیرن برا افاغنه که خرجشون کنند ولی نمیکنند
#شبهه
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
ذوالفقاری: کمکهای سازمان ملل به ایران برای تامین هزینه مهاجرین افغان ناچیز است
وی با اشاره به حدود ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک زمینی با افغانستان و پاکستان گفت: بخشی از آسیبهای موجود در این مرزها اتفاق می افتد. هزینه های جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، مواد مخدر، ترددهای مربوط به گروهکهای تروریستی از سوی اروپا به ما پرداخت نشده است. ما هزینههای تامین امنیت اروپا و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به اروپا را می پردازیم. این کمکها در حد التیام به بخشی از جامعه آوارگان است درغیر اینصورت هزینههایی که ما پرداخت می کنیم بسیار بالاتر از این است. از کمیسر عالی پناهندگان درخواست کردیم تا نظرات جمهوری اسلامی ایران را به مسئولان و مقامات جامعه بینالمللی برسانند.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: تا زمانی که این بی ثباتیها وجود دارد شاهد کاهش آوارگان نخواهیم بود. به نظر ما نتیجه سیاستهای غلط چند دهه اخیر برخی کشورهای غربی و منطقه، این آوارگانی است که هر روز به آمار آن اضافه میشود. کمیساریا تلاش میکند آلام، درد و رنج آوارگان جهان را کاهش دهد اما متاسفانه سیاستهای غلط و مداخلات بی جا در منطقه موجب شد با آوارگان بیشتری مواجه شویم که هم کار ما و هم کار کمیساریا را سخت میکند. با تلاشی که برای ثبات در افغانستان و کمک به معیشت مردم و زمینه توقف مهاجران به دیگر کشورها انجام میشود امیدوارم شاهد توقف این مهاجرت باشیم.
https://www.farsnews.ir/news/14000928000460