eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، گفت: مقامات قضائی آمریکا در تداوم اتهام‌زنی‌های بی پایان این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و تداوم سیاست شکست خورده ایران‌ هراسانه، در یک داستان سرائی جدید، اتهاماتی را بدون ارائه مدارک معتبر و مستندات لازم مطرح کرده‌اند. ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه ای در این ارتباط افزود: اینگونه ادعاهای بی پایه و اساس با اهداف و انگیزه های سیاسی صورت گرفته و در حقیقت فرار رو به جلو، جوسازی تبلیغاتی و خصوصا فرار از مسؤلیت پاسخگویی به جنایات متعدد تروریستی است که دولت آمریکا یا مانند ترور بزدلانه سردار شهید سلیمانی مستقیما در آن دست داشته و یا مانند جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی مانند داعش با حمایت و پشتیبانی آمریکا ارتکاب یافته اند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بافتن این افسانه های نخ‌نما و بی اساس در حال تبدیل شدن به یک رویه تکراری در سیستم قضایی و تبلیغاتی آمریکا است و این بار، از سناریوسازی در ارتباط با عناصر ورشکسته سیاسی و بی ارزش مانند بولتون برای پیش بردن این روند استفاده شده است. کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک قویا هشدار می دهد و تاکید می کند حق هرگونه اقدام در چارچوب مقررات حقوق بین الملل برای دفاع از حقوق دولت و اتباع جمهوری اسلامی ایران را برای خود محفوظ می داند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام نوچه های پولی نژاد : حجاب واجب نیست خود امام حسین فرمودند: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید! خب من دین ندارم میخوام آزاد باشم .
سلام وادب 👇 آزاده و آزادگی در جمله‌ی معروف امام حسین(ع): «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید»، ✅🌴سخن معروف امام حسین(ع) را که می‌فرمایند: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید» پاسخ اجمالی👇 واژه «احرار» جمع «حُرّ» به معنای کسی است برده نباشد. اهل لغت معتقدند ریشه اصلی «حُرّ» به معنای رمل و ماسه خالص است که آمیخته با چیز دیگر نیست؛ به همین جهت به کسی که برده نیست حُرّ می‌گویند، گویا شخص حُرّ از آمیخته شدن به بردگی مبرا است. 🔸شاید به همین جهت معنای دیگر حُرّ را «کریم»(داشتن کرامت) بیان کردند. بنابر این، کلمه «حُرّ» یا «احرار» اگر به صورت مطلق استفاده شود می‌تواند به معنای کسی باشد که در صفات و خصال انسانی کاملاً خالص است و در وجود او هیچ‌گونه آمیختگی به اخلاق غیر انسانی وجود ندارد؛ اما روشن است که مقصود امام حسین(ع) در این جمله، معنای مطلق نیست؛ زیرا اولاً: افرادی که در مقابل امام(ع) بودند قابلیت چنین خطابی را نداشتند؛ ثانیاً: قیدهای که در سخن امام(ع) وجود دارد محدوده معنا را مشخص می‌کند. 🔹توضیح این‌که: امام حسین(ع) در روز عاشورا پس از آن‌که همه یارانش به شهادت رسیدند، به تنهایی مشغول نبرد بودند، تیرها و نیزه‌ها از هر سو بدن مبارک امام را نشانه می‌گرفتند، در این هنگام لشکر انبوهی به فرماندهی شمر بن ذی الجوشن، بین امام و خیمه‌های آن‌حضرت فاصله شدند و قصد حمله به خیمه‌های امام را داشتند، امام فرمود: ای پیروان شیطان(آل ابی سفیان) اگر دین ندارید و از قیامت نمی‌هراسید، در دنیای‌تان آزاده باشید و اگر فکر می‌کنید عرب هستید به اصل و نسب خودتان برگردید و ... تا من زنده هستم به خیمه‌ها حمله نکنید. 🔸در این جمله امام اولاً: حریت در دنیارا از آنان خواسته؛ یعنی رعایت اخلاق و قوانین عمومی جنگ‌ها را که در میان همه اقوام جهان معتبر است. ثانیاً: آنها را به رعایت برخی اخلاق نیک عرب‌ها دعوت نمودند و به عبارتی چنین فرمودند که اگر مسلمان نیستید، عرب که هستید! پس چرا قوانین پذیرفته شده در جامعه‌ی عربی را زیر پا میگذارید؟! 🔹خلاصه این‌که هر جامعه‌ای - چه دین‌دار و چه بی‌دین- برخی ویژگی‌های مثبت وجود دارد و عرب‌ها نیز - حتی قبل از اسلام- با تمام نکات منفی، اما نکات مثبتی؛ چون عدم تعرض به زنان و کودکان تا پایان جنگ در میان آنها وجود داشته که عمل به آن، نوعی آزادگی به شمار می‌آمد. امام(ع) نیز ایشان را به همین آزادگی دعوت می‌نمود. (ع) ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام واحترام 👇 ♦️برخی از افراد تصور می‌کنند بیشتر حوادثی که اتفاق میفته اخص در فصل سرما علتش ممکنه فقط گاز مونو اکسید کربن باشه در حالیکه وجود برخی ناخالصی ها در گاز وحتی خود وسیله گازسوز موجب تغییر رنگ شعله های سوخت می‌شود واز رنگ طبیعی آبی گاهی به رنگ قرمز ،زرد و نارنجی می‌شود. ♦️واما علت رنگ سبز هم اگر شعله اجاق گاز در مجاورت نمک‌های مس و یا قطعات مسی قرار بگیره، شعله به رنگ سبز، خواهد شد. سبز شدن شعله در اثر آلودگی مسیر گاز با یون مس هم رخ میده .البته گاهی کلر موجود در مواد شوینده نیز باعث سبز شدن شعله، پس از تمیز کرن شعله پخش کن، خواهد شد . ♦️ودراین تصاویر ارسالی هم ممکن است یکی از این اتفاقات صورت گرفته باشد البته باید توجه داشته باشیم نرسیدن اکسیژن کافی نیز باعث تغییر رنگ شعله نیز می‌شود. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم ✅ا‌ولا اینکه خداوند از رگ گردن به انسان نزدیکتره ،این یک آیه ی قرآنی است!!!!!!یعنی یک باور دینی از جانب پیامبر صلی الله علیه وآله است شبهه افکن میخواهد با پذیرفتن این آیه مصادره به مطلوب کند درحالی که با پذیرفتن آن،خط بطلانی برگفته ی خودش کشید آنجا که گفت نیازی به دین وپیامبر نیست!!!! حال چگونه این آیه را پذیرفت!!!!درحالی که این آیه از دین است!!!! ✅درثانی اصل آیه این است:وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید» ترجمه:👇 به تحقیق ما انسان را خلق کردیم ، و می دانیم چه چیزهایی دلش را وسوسه می کند و ما از رگ گردن به او نزدیکتریم. ✅اینجا منظور از نزدیکی،نزدیکی وقرب جسمی نیست زیرا اولا خداوند جسم نیست ودرمحدوده ی ماده نیست بلکه منظورش از نزدیک‌تر بودن از رگ گردن ، در حقیقت تمثیل و تشبیهی قابل فهم است برای قرب معنوی در قالب یک صورت حسی قابل مشاهده. یعنی خداوندی که انسان راخلق نمود، نسبت به انسان آگاهی وتسلط علمی دارد واز اینرو است که خطورات و وسوسه ها را میداند، ومیخواهد بگوید به انسان که از رگ وريدش كه در تمامى اعضائش و در داخل هيكلش جا گرفته نزديك‏تريم، آن وقت چگونه به او و به آنچه در دل او مى‏گذرد آگاه نيستيم. ✅حال که فهمیدیم خداوند احاطه وتسلط علمی بر تمام امورات ظاهری وباطنی دارد آیا این بدین معنی است که ما دیگر نیازی به دین و پیامبر وامام نداریم؟؟؟؟بنابراین نباید بین احاطه ی علمی خداوند برما، ونیاز ما به آموزه هاوهدایتهای پیامبران وامامان،خلط نمود واین دو مطلب دوچیز متفاوتی هستند. ✅اما اینکه چرا به دین و پیامبر وامام نیاز داریم: 👇👇👇👇
ادامه جواب👇 ✅دین یعنی آن چه که خدا توسط پیامبران وامامان برای بشریت آورده و از ما خواسته است به عبارتی دیگر دین، همان عقاید و دستورهای عملی و اخلاقی است که پیغمبران از طرف خدا برای راهنمایی و هدایت بشر آورده اند وخداوند خود خالق انسان و عقل وعلم وفطرت است ومحدوده ی آنها راهم خودش تعیین میکند واگر نیازی به دین نبود اینهمه پیامبر برای هدایت بشریت نمی آورد . ✅در مکاتب اخلاقی به وجود آمده، هر کدام سعادت انسان را به نطر خود در یک چیز دانسته اند: یکی در لذّت گرایی، دیگری در ترک لذّت، یکی در سود خواهی و دیگری در قدرت طلبی که «نیچه» فیلسوف آلمانی، خوشبختی انسان را در رسیدن به قدرت هر چه بیشتر می داند؛ حتی با از بین بردن انسان های دیگر!!!! امروزه این لغزش به وجود آمده است که ارزش های اخلاقی و کرامت انسانی، در لذت دنیوی، قدرت گرایی و ثروت ظهور می کند!!!! و این نشان از سر درگمی انسان در شناخت راه سعادت و نجات بشری است بنابراین برای نجات بشریت و پیمودن راه سعادت باید از دین کمک گرفت وداشتن فطرت و عقل کافی نیست.دینی که توسط رسولان الهی برای ما انسان ها آورده شده. ✅عقل انسان کلیاتی رادرک میکند مانند شناخت اینکه خدایی هست ووظایفی درقبالش داردو... واما در همین محدوده ای هم که دارد با شهوت وغضب وبسیاری تاثیرات در تضاد وتاثیر وتاثر است وچه بسا زیرخروارها شهوات واحساسات نامعقول دفن گردد. حال چگونه میتواند در فراتر از محدوده ی خودش ،وظایفی که خداوند براو گذارده تشخیص دهد وراههای رسیدن به او وآنچه او گفته تشخیص دهد.درست است انسان الحاظ فطری ودرونی گرایش به خدا وخوببها وانزجار از بدیها دارد امااینها فقط یک بسترهایی است برای رفتن به سمت دین وانچه خداوند از انسان خواسته.لذا نه عقل نه علم نه فطرت در جواب سوالاتی مانند از کجا آمده ام برای چه آمدم و عاقبت کجا میروم وخدا‌وند از من چه خواسته ناتوان است ونیاز به وحی دارد ✅درحدیثی ازنظر محدودیت عقل از نظرامام صادق علیه السلام میفرمایند: "... فبالعقل عرف العباد خالقهم و انهم مخلوقون و انه المدبر و انهم المدبرون و انه الباقی و هم الفانون..." .. به وسیله ی عقل بندگان خدا،‌ خالق خود را می شناسد و می دانند که آنها مخلوق اند و او مدبر و ایشان تحت تدبیر اویند و این که خالقشان پایدار و آنها فانی هستند. یعنی محدوده عقل در معارف دین فقط شناخت خداست (نه صدور قوانین وسعادت در همه امورات انسان. ) در این رابطه امام صادق علیه السلام میفرماید: «...هنگامی که ثابت کردیم خالق و آفریدگاری داریم و آن آفریدگار هرگز به چشم دیده نمی شود و قابل لمس نیست تا بندگانش با او تماس مستقیم داشته باشند، ثابت می شود که او سفیرانی میان بندگانش دارد که دستورهای او را به آن ها می رسانند و آن ها را به آنچه مصالح و منافع شان در آن است و مایه بقای آن ها و ترک آن مایه فنای آنان می شود رهنمون می شوند.کافی جلد۱ ص۱۶۸ ✅بر اساس انچه که گفتیم مشخص میشود درحوزه اخلاق و تربیت نیز انسان ها به دین نیاز دارند؛ زیرا عقل و دانش انسان در رشد فضایل اخلاقی و تفسیر و شناخت مفاهیم آن عاجز است از اینرو پیامبر اسلام صلی الله علی واله فرمودند:(ص) فرمود: «انّی بعثت لأتمّم مکارم الاخلاق؛ به درستی که مبعوث شدم برای کامل کردن اخلاق. سید حسین موسوی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin