eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
عاملان ترور قاضی مقدس به دار مجازات آویخته شدند حکم عاملان ترور شهید ، معاون تهران و سرپرست دادسرای ارشاد ساعت 9:48 صبح روز پنجشنبه، مصادف با سالروز شهادت وی در خیابان احمد قصیر مقابل دادسرای ارشاد در ملاءعام به مرحله اجرا در آمد. به گزارش ایسنا، مجید و حسین با توجه به اتهاماتی که در محل اجرای حکم نیز این اتهامات به همراه رای دادگاه قرائت شد، مورد محاکمه قرار گرفتند و پس از تایید حکم از سوی دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شدند که نهایتا حکم اعدام آنان، روز پنجشنبه اجرا شد. مجرم تا لحظه آخر از کرده خود پشیمان نبود در این مراسم دادستان عمومی و انقلاب تهران پیش از اجرای حکم اعدام عاملان ترور قاضی مقدس معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ارشاد به بیان نحوه دستگیری، محاکمه و اظهارات متهمان پرداخت. به گزارش ایسنا، سعید مرتضوی تصریح کرد: دو محکوم به اعدام به نام های مجید و حسین کاووسی فر که عمو و برادرزاده هستند دست به جنایت های زیادی در سطح تهران زده بودند که آخرین جنایت شان ترور شهید مقدس بود. این افراد پس از ترور قاضی مقدس، متواری، و نهایتا محاکمه و به اعدام محکوم شدند. وی افزود: اتهام مجید عبارت بود از: مشارکت در 3 فقره قتل عمدی، یک گروهبان محافظ بانک، ارباب رجوع بانک و قاضی مقدس. اتهام دیگر او مباشرت در ایراد ضرب و جرح عمدی در جریان سرقت مسلحانه از بانک به وسیله سلاح گرم است. همچنین شرکت در 5 فقره سرقت مسلحانه، مشارکت در سرقت مسلحانه 3 دستگاه اتومبیل، مشارکت در سرقت مسلحانه اسلحه سازمانی سرباز محافظ سفارت قرقیزستان، مشارکت در سرقت سلاح کمری نگهبان بانک و همین طور حمل و نگهداری سه قبضه اسلحه به همراه تجهیزات و مهمات مربوطه، از دیگر اتهامات این شخص بوده است. دادستان تهران در مورد موارد اتهامی حسین کاووسی فر گفت: این شخص نیز با مجید در ارتکاب جرائم مربوطه، مشارکت و همکاری داشته است. وی در بیان آخرین اظهارات مجید کاووسی فر گفت: وی ادعا می کرد که به درجه ای از فهم و شعور رسیده است که تشخیص بدهد چه کسی فاسد است و با حسین(متهم دیگر) هم عهد شده بودند که هرکسی را تشخیص می دهند فاسد است، بکشند. مرتضوی افزود: این شخصبه هیچ وجه از کرده های خود پشیمان نبود و گفت: می خواستم آن قدر مسئول و قاضی در این مملکت بکشم تا اشک رئیس قوه قضاییه در بیاید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حسین ستوده۲
بررسی خدمات منتسب به رضاخان قسمت اعظم و مهمی از اقدامات رضا خان که در طول مدت 16 سال سلطنتش انجام شد، برنامه مورد نظر انگلیسی­‌ها بود که 6 سال قبل از به سلطنت رسیدنش در قالب قرارداد 1919 به دولت ایران تحمیل شده بود که با هوشیاری آزاد مردان، علمای دینی و نمایندگان مجلس ایران، توطئه آنها خنثی گردید. تعدادی از تعهدات انگلیسی­‌ها در این قرارداد عبارت بودند از: - دولت انگلستان با قاطعیت هر چه تمام‌تر تعهداتی را که مکرراً در سابق برای احترام مطلق استقلال و تمامیت ایران کرده است، تکرار می‌کند. - دولت انگلستان خدمات هر عده مستشار متخصص را که برای لزوم استخدام آن‌ها در ادارات مختلفه بین دولتین توافق حاصل شود به خرج دولت ایران تهیه خواهد کرد. - دولت انگلیس به خرج دولت ایران صاحب‌منصبان، ذخایر و مهمات جدید را برای تشکیل قوه متحدالشکل که دولت ایران ایجاد آن را برای حفظ نظم در دامنه سرحدات در نظر دارد، تهیه خواهد کرد. - دولت انگلستان با تصدیق کامل احتیاجات فوری دولت ایران به ترقی وسایل حمل‌ونقل که موجب تأمین و توسعه می‌باشد حاضر است با دولت ایران موافقت کرده و اقدامات مشترکه ایران و انگلیس راجع به تأمین حفظ راه‌آهن یا اقسام دیگر وسایل نقلیه تشویق کند. بادقت در این مطالب، عملکرد رضاخان در مسائلی که از دید برخی مثبت تلقی می‌شود مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. 1- تمامیت ارضی ایران: دولت انگلیس بر کشورهای ایران، عراق، عربستان سعودی و هند، تسلط مطلق داشت، ضمن آنکه تعدادی از این کشورها، مستعمره انگلستان محسوب می‌شدند. پر واضح است که تأمین منافع انگلیسی­‌ها ایجاب می­‌کرد که در ایران و سایر کشورها، هرگونه رفتار تجزیه طلبانه که می­‌توانست باعث تغییر این وضعیت شود، با شدیدترین وجه سرکوب شود. این اقدام، با ساقط شدن امپراطوری عثمانی و ایجاد زمینه برای بوجود آمدن چندین کشور جدید در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، روند جدی­‌تری نیز به خود گرفت. به عبارتی، دوره ملوک الطوایفی گذشته بود و کشورهای بزرگ استعماری، همانند انگلستان و فرانسه، ترجیح می‌دادند تا با یک دولت مرکزی رو در رو باشند. 2- استقرار مستشاران خارجی در ادارات: بعد از روي كار آمدن حكومت پهلوي، استفاده از مستشاران كشورهاي مختلف امري الزامي و متداول بود. به­ گونه‌­اي كه براي صنعت چاي‌كاري از چيني­‌ها، راه­‌اندازي و تشكيل ژاندارمری با كمك سوئدي‌­ها، اخذ فنون روغن زیتون‌گیری از طريق يوناني­‌ها، ساخت هواپیما توسط آلمانی‌ها، ساخت توپخانه توسط فرانسويان و اتریشی‌ها و براي ساخت ذوب آهن از مستشاران و کارشناسان روسی كمك گرفته شده است. در دوره رضاخان در مقطع آموزش و پرورش و همچنین، آموزش عالی نیز از مستشاران فرانسوی بهره­ جستند. در جلسه 10 تیر 1310 هيأت وزیران به ریاست "مهدی قلی­‌خان هدایت" تصویب کرد که یک کمپانی بلژیکی کارخانه برق را در تهران دایر کند. سهم این شرکت 50 درصد و سهم دولت نیز 50 درصد در نظر گرفته شد. در سال 1318 لایحه انعقاد قراردادهای اکتشاف و استخراج برخی معادن ایران با یک شرکت هلندی به منظور گسترش صنایع و معادن به مجلس تقدیم شد. در این قانون آمده است که شرکت و کارمندانش از حمایت قانونی بهر­مند هستند.  در تاریخ 3 تیر 1307 لایحه­‌ای از طرف دولت در مورد استخدام یک نفر متخصص کاغذسازی از ایتالیا جهت تأسيس کارخانه کاغذسازی در ایران مطرح شد. در قانون مذکور ذکر شد که حقوق ماهیانه متخصص مزبور و هزینه رفت و آمد او جمعأ 600 تومان باشد. علاوه بر این، در سال 1319هیأت وزیران به ریاست «احمد متین دفتری» به پیشنهاد وزارت پیشه و هنر استخدام ده نفر متخصص خارجی در زمینه راه‌­اندازی و توسعه کارخانه‌های قندسازی را تصویب کرد. در سال 1929 یکی دیگر از اتباع آلمان به مقام ریاست کل دیوان محاسبات و دیگری نیز به سمت مدیر امور مالی با اختیارات تام منصوب شد. به این ترتیب بانک ملی ایران توسط آلمان­‌ها قبضه شد و به تدریج کلیه معاملات داخلی و خارجی کشور زیر نظارت آنها قرار گرفت. علاوه بر این مناصب و مقام­‌هایی چون مدیریت صنایع نظامی و سرپرستی مدرسه فنی تهران نیز به متخصصین آلمانی واگذار شده بود. اولين مستشار ورزشي ايران نیز یک انگلیسی به نام «جان ‌هاكر»بود. علاوه بر این، دولت ايران، از ايالات متحده آمريکا هم براي بازسازي نيروي پليس (شهرباني) درخواست مستشار کرد و دولت آمريکا يک غيرنظامي به ­نام «استفن تيمرمن»  را به ايران اعزام کرد. مدت قرارداد تيمرمن دو سال بود. همراه تيمرمن، يك آمريكايي ديگر به نام «جيمز شريدن»  نيز در سپتامبر 1942 به عنوان مشاور خوراك و تداركات به ايران اعزام شد. 3- تشکیل ارتش: قبل از رضاشاه هم تلاش‌های زیادی برای تشکیل نیروهای مسلح مدرن در ایران شده بود. از زمان شاه‌عباس صفوی شاهد این هستیم که به فکر ایجاد یک نیروی مسلح منظم که دولتی و در اختیار شاه باشد.
هدایت شده از حسین ستوده۲
 به همین دلیل نیروی شاهسون‌ها در زمان شاه عباس تشکیل شد و بعدها نادرشاه افشار نیز نیروی نظامی قوی ایجاد کرد. در زمان عباس‌میرزا ولیعهد قرار شد نظام جدید اروپایی وارد ایران شود. او یک نیروی مسلح ایجاد کرد با سبک و لباس متحد الشکل و در واقع نحوه آموزش و سلاح اروپایی‌ها و فرانسوی‌ها که به اقتباس از ارتش ناپلئون بود و در دوره ناصرالدین‌شاه مدارس نظامی متعددی در ایران درست شد. این فکر و جریان از قبل وجود داشت و رضاشاه روی این موج سوار شد. رضاخان در برهه‌ای به سلطنت در ایران رسید که جنگ جهانی اول به پایان رسیده بود و تقریباً در تمامی کشورهای جهان موضوع ضرورت داشتن یک قوای مسلح منسجم و سازماندهی شده که بتوان آن را ارتش نامید، کاملاً پذیرفته شده بود. اما بعد از به سلطنت رسیدن رضاشاه، کار ویژه ارتش دچار تغییر می­‌شود و این ارتش به ابزاری برای سرکوب مردم تبدیل شد در حالی که همین ارتش در شهریور سال 1320، اقدام خاص و مهمی در برخورد با قوای بیگانه انجام نداد. از این روست که به تدریج ارتش ایران در زمان رضا شاه، جنبه ملی‌اش را از دست می‌دهد. 4- توسعه راه­‌ها و خط آهن: یکی از مهم‌ترین لایحه‌هایی که در سال 1305 شمسی به مجلس ارائه شد، لایحه تأسیس راه آهن سراسری بود. طبق این قانون دولت موظف شد که برای تهیه مقدمات لازم این مسأله را به اطلاع ممالک خارجی برساند و در این زمینه با شرکت­‌های خارجی مکاتبه کند. همچنین برای تهیه مقدمات کار از متخصصین داخلی و مهندسین کشورهای بی­ طرف استفاده بشود. تا سال‌ها راه‌آهن سراسری ایران تنها به عنوان یک خط حمل و نقل داخلی برجای ماند و به علت محدودیت روابط ایران و اتحاد شوروی هرگز به طور عمده و مقرون به صرفه از این خط استفاده نشد. دولت بریتانیا از‌‌ همان ابتدا اعتقاد داشت که این خط‌‌ آهن از شمال به جنوب کشیده شود، تا بتواند جهت حمله احتمالی به روسیه و شوروی پس از انقلاب اکتبر 1917 استفاده شود. حسین مکی در کتاب تاریخ بیست ساله ایران نقل می‌کند که احمدشاه نیز در پاسخ به پیشنهاد انگلیسی‌‌ها برای مفتوح ساختن باب مذاکره در مورد کشیدن راه‌آهن گفت: «راه‌آهنی که به صلاح و صرفه ایران است، راه‌آهنی است که از دزداب (زاهدان فعلی) شروع می‌شود و مسیر آن به اصفهان و تهران باشد و از آنجا به اراک و کرمانشاه متصل شود، یعنی از شرق به غرب ایران، چنانکه از زمان داریوش هم راه تجارت هندوستان در آسیا و سواحل مدیترانه همین راه بوده است و این راه برای ملت ایران ‌‌نهایت صرفه را از لحاظ تجارت خواهد داشت، ولی راه‌آهن عراق به منجر خزر فقط جنبه نظامی و سوق‌الجیشی دارد و من نمی‌توانم پول ملت را گرفته یا از کشورهای خارج وام گرفته و صرف راه‌آهنی که فقط جنبه نظامی دارد نمایم.»  با اینکه همگان به سودمندی راه‌آهن شرق و غرب چه از لحاظ تجاری و چه از لحاظ نظامی، آگاه بوده و اعتقاد داشتند که این مسیر کاربردهای فراوانی دارد، ولی رضاشاه آن را نپذیرفت. دنیس رایت در کتاب انگلیس­‌ها در میان ایرانیان می‌نویسد: «جولیوس دو رویتر از میان جنبه‌های متعدد امتیاز وسیع و همه جانبه‌ای که در سال 1872 از شاه کسب کرده بود، در وهله نخست به راه‌آهنی دل بسته بود که امید داشت بین دریای خزر و خلیج فارس بکشد. دولت بریتانیا از خطری که روسیه را متوجه ایران ساخته بود، بیش از پیش نگران شده بود. سخت عقیده داشت که چنانچه راه‌آهنی بین خلیج فارس و درون ایران موجود نباشد، کمک نظامی بریتانیا به ایران در صورت حمله روسیه از شمال غیرممکن خواهد بود.» در سال 1303 "کمیسیون راه ­آهن جمعیت ملیون ایرانی" طی نامه­‌ای به هيأت دولت پیشنهاد کرد که برای احداث راه­‌آهن و تأمين هزینه‌­های آن مالیاتی برای قند و شکر وضع شود تا از محل مالیات مذکور مخارج احداث راه‌­آهن تأمين شود. سپس هيأت دولت این پیشنهاد را به شکل لایحه­‌ای به مجلس شورای ملی تقدیم کرد که "وزارت مالیه و فواید عامه" مأمور اجرای قانون مزبور شد. به این ­ترتیب در 20 بهمن 1304 نقشه ­برداری و ساختمان راه ­آهن به تصویب مجلس رسید و برای این کار «پولند» مهندس امریکایی با یازده نفر مهندس دیگر استخدام شدند. روز یکشنبه 23 مهرماه 1306 در بیرون دروازه گمرک، کلنگ راه آهن بر زمین زده شد و تکمیل آن 11 سال به طول انجامید و هزینه آن عمدتاً از محل مالیات ویژه‌ای که بر چای و قند و شکر تأمین شد. با بررسی‌هایی که صورت گرفت می‌توان گفت، اگرچه قرارداد 1919 در تیرماه 1299 لغو شد، اما انگلستان با روی کار آوردن رضاخان تمام بندهای این قرارداد را به نحو دیگری و از طریق رضاخان اجرایی کند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌متن شبهه👇 فیلم شبکه های مجازی👇🏻 عزاداری شیعیان از کجا آمده؟ اینجا نه عزاداری قم و کاشان است و نه تیغ زنی شیعیان پاکستان شما شاهد عزاداری مسیحیان فیلیپین هستید آنها زنجیر میزنند، علم کشی میکنند، سیاه می‌پوشند، نوحه سرایی و تعزیه برگزار میکنند و اجر خودزنی‌هایشان را از عیسی مسیح طلب میکنند دقیقا مشابه مراسم هایی که در ایام عزاداری توسط حوزه توی کشور ما برگزار میشه زنجیر، علم کشی، سیاه پوشیدن و تعزیه و اما به این مراسم(هیئت حاج محمود کریمی) دقت کنید برای یافتن ریشه این سبک شما را به جای دیگری میبریم به اسرائیل، نزد یهودیان... این سبک مراسم مذهبی در کشور ما از یهودیان الگوبرداری شده است با همان ریتم، با همان حرکات! پس تعجب نکنید که چرا عزاداری و خودزنی بین ۹۰ درصد مسلمانان وجود ندارد باید دید شیعیان آل بویه و بعد از آنان صفویه چگونه گام به گام مراسم مذهبی مسیحیان را به کشور ما آوردن و اینگونه فرهنگ خودزنی و گریه را بر ما تحمیل کردند 📌 پاسخ به شبهه👇 🔰 گریه و عزاداری بر امام حسین (علیه‌السلام)، نه تنها بعد از شهادت ایشان بلکه حتی قبل از شهادت آن حضرت در روایات اهل بیت (علیهم‌السّلام) به فروانی نقل شده است، که این مسئله نه تنها نشانه رایج بودن فرهنگ عزاداری در بین اهل بیت (علیهم‌السّلام) می‌باشد بلکه از اهمیت گریه و عزاداری برای امام حسین (علیه‌السّلام) حکایت دارد. ✅https://b2n.ir/n10432 ⬅️اما در ایران اولین باری که عزاداری برای امام سوم شیعیان مرسوم شد در سالگشت حادثه عاشورا در زمان حکومت خاندان آل بویه بود، آل بویه از خاندان اصیل ایرانی و شیعی مذهب ساکن منطقه دیلمان ایران بودند که جد آنها ابوشجاعِ بویه پسر فنا خسرو دیلمی است و نسب آنها به بهرام­گور ساسانی می‌رسد. *تا پیش از آن عصر شیعه قدرت سیاسی را در دست نداشت و با به قدرت رسیدن آل بویه، شیعیان توانستند عزاداری علنی داشته باشد* و معزالدوله دیلمی که پایه‌گذار آل بویۀ عراق، خوزستان و کرمان بود دستور داد در روز عاشورا همه بازارها تعطیل شود و مردم در بیرون از منازل عزاداری کنند. mshrgh.ir/638781 🔰 شیوه عزاداری در بین شیعیان از همان ابتدا گریه و تباکی، برگزاری مجالس نوحه، جزع و ناله و ضجه زدن، مرثیه خوانی، مدیحه سرایی شاعران، مراسم عزای خانگی و... بود https://rasanews.ir/002mG7 ⬅️عزاداری مانند همه امور دیگر در طول زمان تغییر و تحولاتی داشته اما هیچ دلیلی وجود ندارد که تعیین کند نحوه عزاداری از یهودیان یا مسیحیان گرفته شده است ⬅️ حتی اگر قبول کنیم که شیعیان در نحوه عزاداری از دیگران تقلید کرده‌اند باز مشکلی پیش نخواهد آمد چ اشکالی دارد که انسان برای غمی که در دل دارد مانند کس دیگری عزاداری کند؟ درست مانند این می ماند که فرد یا افرادی به جایی سفر کنند و نوع عزاداری آنها در‌ مرگ پدر و مادرشان را ببینند و تصمیم بگیرند از آن به بعد از همان روش در مرگ پدران و مادران خودشان استفاده کنند. ❌هر گونه کپی برداری و انتشار مطالب کانال بدون درج کامل لینک پاسخ به شبهات مورد رضایت ما نیست -------------------------- ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin