هدایت شده از مهاجر
1️⃣ نکته اول پیرامون صحبتهای آقای رائفی پور :
💠دوستان انقلابی وارزشی توجه بفرمایند:
اینکه ما وقتی مرید یک شخصیت می شویم واز او بهره ی معرفتی یا علمی یا اخلاقی می بریم دربست او و حرفهایش را بپذیریم و را تعقل و تفکر را بر روی عقل ببندیم کار صحیحی نیست و ممکن است بسیار خطرناک هم باشد.
جناب آقای رائفی پور شخصیت انقلابی وارزشی هستند و ارزش و جایگاه ایشان در جبهه انقلاب بر ما مخفی نیست ولی ایشان هم یک انسان هستند و ممکن است خطا کنند. میزان و تراوزی صحت و یا عدم صحت یک گزراه را هم به خوبی از قرآن وسیره معصوم و فرمایشات امام ورهبری(که حجت معصوم در زمان غیبت هستند) می توان فهمید ...البته به شرطی که تعصب را کنار بگذاریم و راه تعقل را نبندیم
این اصل را هیچ وقت فراموش نکنید که معیار در تشخیص حق و باطل قول وفعل افراد و شخصیتهای مختلف نیست.
قال علی علیه السلام: «... اِنَّ الحَقَ وَ الباطِلَ لا يُعْرَفانِ بِاَقْدارِ الرِّجالِ، اَعْرِفِ الْحَقَّ تعَرِفَ اَهْلَهُ، وَ اَعْرَفِ الباطِلَ تَعْرِفْ اَهْلَهُ»
♦️ اول خود حق را بشناس آن وقت اهل حق را خواهي شناخت، خود باطل را بشناس آن وقت اهل باطل را خواهي شناخت.
در مساله اخیر و صحبتهای اقای رائفی پور پیرامون جوان زمان دهه شصت و حضور در جبهه ها که بستر تخلیه انرژی بوده این حرف صد درصد غلط است واصلا قابل توجیه نیست!!
ما خوش بین هستیم و می گوییم ایشان بیان درستی نداشتند ولی اصل حرف کاملا غلط است
اگر کسی به این گزاره با معنای واقعیش اعتقاد داشته باشد با مفاهیم ایمان و جهاد در راه خدا بیگانه است
اینکه عده ای از دوستان می گویند شما منظور ایشان را متوجه نشدید جواب نیست فرار کردن از جواب است و توجیه اشتباه!!
تبیین حرکت جوانان و رزمندگان دفاع مقدس مساله بسیار حساس ودقیقی است و برای جمله جمله آن باید فکر و تامل کرد تا این تبیین به درستی صورت گیرد:
مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند:
🔵این هشت سال، مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه میتواند به آنها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد. یعنی دفاع مقدس مظهر حماسه است، مظهر معنویت و دینداری است، مظهر آرمانخواهی است، مظهر ایثار و از خودگذشتگی است، مظهر ایستادگی و پایداری و مقاومت است، مظهر تدبیر و حکمت است
🔵چه چیزى یک رزمنده، یک جوان و یک انسان را در میدانهاى گوناگون، اینگونه به روشنبینى مىرساند؟ ایمان آگاهانه. عزیزان من! این ایمان آگاهانه در رزمندگان، موجب این مىشد که خطر را به هیچ بگیرند.
🔵شهادت بدین معنا است که یک انسان برترین و محبوبترین سرمایهى دنیوى خویش را نثار آرمانى سازد که معتقد است زنده ماندن و بارور شدن آن، به سود بشریت است و این یکى از زیباترین ارزشهاى انسانى است و آنگاه که آرمان مطلوب او الهى و آرزوى همهى پیامبران خدا است، این ارزش، در صدر همهى نیکىهاى بشرى قرار مىگیرد و در هیچ ترازوى مادى نمىگنجد.پذیرش این تفکر همان عامل خیره کنندهاى است که به مجاهدان راه حقیقت، نیرویى براى باطل ساختن همهى محاسبات جبههى خصم مىبخشد و چنانکه به تجربه دانسته شده است، دشمن حقیقت را دچار بنبست و عجز و حیرت مىسازد. "
🔵" شهیدان ما در ظلمات مادی گرى این دوران بار دیگر فرهنگ شهادت را که بالاترین سطح فداکارى براى آرمانهاى بشرى است زنده کردند و نور رستگارى را به انسانهاى پاکطینت و حقطلب نشان دادند. اگر این درس بزرگ، بدرستى فرا گرفته شود، همهى سلاحهاى زر و زور از کار خواهد افتاد و ابزار سلطهگر جهانى براى سیطره بر اجتماعات بشرى ناکارآمد خواهد گشت. سلام خدا و اولیائش بر ارواح مطهر شهیدان و بر ن گونه ترسیم کرد: مجاهدی که تلاش و تدبیر برای رسیدن به هدف را باایمان آگاهانه، عمل مخلصانه ومعنویت عمیق همراه می کند و در مواجه با دشمن نه تنها از مرگ هیچ واهمه ای ندارد بلکه آنرا بالاترین ارزش انسانی قابل دستیابی می داند. "
🔵" مجاهدی که تلاش و تدبیر برای رسیدن به هدف را باایمان آگاهانه، عمل مخلصانه ومعنویت عمیق همراه می کند و در مواجه با دشمن نه تنها از مرگ هیچ واهمه ای ندارد بلکه آنرا بالاترین ارزش انسانی قابل دستیابی می داند. "
🔵" خلاصهى این درس هم این است که اگر ملتى عمل و تلاش خود را با ایمان و اعتقاد جازم همراه کند، پیروزى او در مقابل هرگونه دشمنى قطعى است. از این درس - که هرگز نباید آن را فراموش کنیم - باید براى آینده بهره بگیریم ".
🔵شما یک جمله از امام ورهبری بیاورید که در تبیین این حرکت اشاره ای به مفاهیمی مثل تخلیه هیجانات کنند!!!!
💠تبیین مادی گرایانه، تخلیه هیجانات برای رزمندگان دفاع مقدس شبیه این است که حکمت نمازهای یومیه ، را حرکات ورزشی و سلامت بدن بدانیم!!!
🔴این حرف کاملا اشتباه است و توجیه بردار نیست .قبول اشتباه و تصحیح آن نشانه انسان متعالی وارزش وانقلابی است که در حال تکامل است.
هدایت شده از مهاجر
2️⃣نکته دوم پیرامون صحبتهای آقای رائفی پور :
موضع جنگ روایتها و تاثیر روایت اول:
به نظر حقیر این حرف استراتژی در مقابل دشمن ، قشنگ ولی خیالی است و در عالم واقعیت کاربرد وتاثیر خاصی ندارد!!
واما دلیل به این قضیه دقت کنید:
عمار یاسر از شیعیان مخلص و یاران و همراهان و نزدیکان امام علی علیهالسلام بود .عمار، معیار حق بود. رسول خدا (ص) در این باره فرموده بود: عمار با حق است و از آن جدا نمى شود. از این رو در بروز فتنهها وقتى کار بر مردم مشتبه مى شد، نگاه مى کردند عمار در کدام طرف است و همان جبهه را جبهه حق مى دانستند.
عمار در دو جنگ جمل و صفین از عناصر اصلى سپاه حضرت بود او در جنگ صفین به دست لشکریان معاویه شهید شد.
حال دقت کنید تا این واقعه را با معیار روایت اول ودوم تطبیق بدهیم:
برای این جریان تاریخی مواجه با همین روایت اول هستیم ولی از طرف جبهه حق
روایت اول این داستان از طرف پیامبر(ص) به واسطه علم غیب است!!(دیگر فکر نکنم بالاتر از این داشته باشیم که قبل از اتفاق افتادن حادثه آن حادثه روایت شود واز آن خبر داده شود ... این ایده آل ترین و بهترین حالت روایت است)
پیامبر(ص) در حدیثی شهادت عمار را به دست گروه باطل و باغی (شورشگر) از پیش اطلاع داده بود.رسول خدا (ص) بارها درباره او فرموده بود: گروه ستمکار و اهل بغى او را مى کشند؛
شهادت عمار ضربه سهمگین و تزلزلآورى بر سپاهیان معاویه وارد کرد و به جهت همین روایت بسیارى از سپاه شام را به تردید و دودلى انداخت.
ولى معاویه براى سرپوش گذاشتن بر این فضاحت آشکار، در میان سپاهیان خود شایع کرد که عمار را على کشت!! زیرا عمار به دستور على به جنگ شامیان آمد و بدست شامیان کشته شده است!! پس قاتل او، على است! ادعاى واهى و بى ارزش معاویه، شامىان را کاملا ساکت کرد و تسکینى بر التیام آنان بود، وحتی وبیمار دلان و مرددین و کسانی که ایمان ضعیفی داشتند و در جبهه سپاهیان حضرت علی علیه السلام بودند نیز این حرف برایشان تردید بیشتر ایجاد کرد و این تحریف معاویه تاثیر روایت اول پیامبر (ص) از جریان شهادت عمار را جهت تشخیص حق برای عوام جبهه حق از کار انداخت لذا ما شاهدیم که در همین جنگ صفیه انشعاب خوارج از سپاه امام علی علیه السلام واقع می شود در حالیکه حق کاملا مشخص بود ... !!!
نتیجه: روایت اول از واقعه حتی اگر از طرف جبهه حق وبه صورت شفاف و کامل صورت گیرد باز جبهه باطل چون به دنبال صید وقایع برای سوء استفاده از آنها و ایجاد تفرقه و آشوب در جامعه اسلامی است دست به تحریف خواهد زد و همان روایت اول را چنان تحریف می کند که تردیدهای بیشتری صورت می گیرد...
لذا این گونه تحلیل ها نگاههای سطحی به معضلات اجتماعی است
نگاه ریشه ای این است که پیروی از مسیر حق و گم نکردن راه در فتنه ها نیاز به یک اعتقاد صحیح و مبنای فکری درست دارد کسانی که از این مبنا و اعتقاد برخوردار باشند حتی بدون روایت مسیر حق را می یابند و کسانی هم که قبل از فتنه این مبنا را تصحیح نکرده باشن اگر بهترین روایتها را هم برایشان بگویید باز با تحریف دشمن فریب می خورند چون فکرشان چارچوب درستی ندارد و زود متزلزل می شود....
سلام وقتتون بخیر
درباره نقد استاد رائفی پور
ما باید از تقدس گرایی در هرصورت و هر قشری پرهیز کنیم چه رزمندگان چ اساتید و چهره های مطرح در هر زمینه ای
استاد رائفی پور جلسه رو به چند دسته تقسیم کردن در هر قسمت یه سری سر فصل داشتن که با توجه به زمان بهشون پرداخته شد
در قسمت شناخت و بررسی اسیب حضور نوجوانان و جوانان کم سن و سال در اغتشاشات بود که استاد رائفی پور گفتن رزمندگان هم انرژیشون تخلیه میشده
اون کلمه هم رو اقای زکریایی لحاظ بفرمایند قراره کسی نقد بشه ب تک تک کلماتش باید دقت بشه قرار نبود درباره انگیزه و اعتقادات حضور رزمندگان در جنگ صحبت کنن، قرار بود اسیب شناسی بشه و از حضور در جبهه و جنگ مثال زده شد
خودم شخصا صحبتهای افراد زیادی از رزمندگان رو شنیدم موقعی که داریم حرفاشونو برای نشر آثار تبدیل به کتاب میکنیم، اکثریت توی سن نوجوانی و جوانی توی مسجد و بسیج بودن، ماه ها آموزش میدیدند توی صف و نوبت بودن و خودشون در خاطراتشون ک نقل میکنن میگن برای اینکه پشت تیربار بریم باهم رقابت میکردیم، کشتی میگرفتیم، بازی میکردیم، حتی دوستامونو گول میزدیم تا ما بتونیم پشت تیربار بریم و شلیک کنیم، بیشتر وقتمون در حال ورزشهای سخت بدنی و اموزش عقیدتی و نظامی قبل از اعزام بود، وقت ما رو کامل پر میکردند. اگه کسی زودتر موفق میشد بره خط مقدم ما غصه میخوردیم ک اون رفت و ما جا موندیم، اما میدونستیم عاقبت ما یا شهادته یا زخمی شدن یا اسارت ک به شهدا غبطه میخوردیم اونا چطوری رفتند و ما نرفتیم
بله یه طرف قضیه جانفشانی و اعتقادات دینی بوده اما اونهام انسان بودند و هیجانات و دغدغه های خاص دوران نوجوانی و جوانی رو داشتند جای خوبی رو انتخابی کردند
یه عمری هم دهه ما پز این رشادت و شجاعت رزمندگان جنگ تحمیلی رو به این جوانها و نوجوانها دادیم خب برای اینکه بتونیم بگیم اونها درک میکنیم باید شناخت داشته باشیم شرایط سنی در همه دورانها یکیه فرقی نمیکنه اما در هر دوران خودشو به ی شکل خاصی نشون میده در این نسل دهه ۸۰ و ۹۰ خودشو با هیجانات دنیای مجازی نشون داده
اما نوجوان و جوان امروزی با توجه به همون روند گسترده جهانی سبک سرمایه گذاری، تغییر در سبک زندگی داره
همین دهه ۸۰ و ۹۰ رو هم بستر مناسب برای ارائه و رسمیت دادن به خودش و هویتش پیدا کنه مطمئنا میتونه افتخار افرینی کنه
منظور استاد همه اینها بود این واقعیت که جنگ نرم نسل اینده ما که به صورت ذاتی شجاع و غیوره رو داره به انسانهای تک بعدی و بدون تحلیل و دنباله رو دنیای مجازی تبدیل کنه
باید با این نسل همزادپنداری کرد تا تونست بهشون نزدیک شد.
اگه اقای زکریایی نمیدونن ک ورزشهای مورد تاکید در احادیث ائمه همه هوازی هستند، دیگه اظهار نظرشون در این باره هم جای حرف داره
اما و اما و صد اما
چرا انتقادات رو به خود استاد و موسسه ایشون ارائه ندادند، چرا وقتی چهره هایی از جبهه انقلابی ترند توییتر میشن ازشون حمایت نشه!!!!!
دیگه خودی و ناخودی که نباید مثل هم عمل کنن!!!!!
اقای رائفی پور صدای مقامات لائیک ترک رو هم در اورده!!!!!
صدای منافقای داخلی رو هم که همیشه در میاره!!!!!!
صدای خودی ها رو هم که در اورده!!!!!
ما حمایت میکنیم از حضور ایشون و امثالشون که امتحان خودشونو پس دادن
لااقل باب بشه کرسی های آزاداندیشی جای برخی از برنامه های تکراری و بی خاصیت تلویزیون رو بگیره و مخاطب رو بنشونه
اتفاقا صحبتهای ایشون دقیقا نشون از این داشت که مخاطب شناسی عالی ای دارن، میدونستن حقایق کف جامعه رو چطوری بیان کنن که مخاطب بحث رو دنبال کنه و تا اخر بمونه لااقل کنار تحیلیهای صد من یه غاز دشمنان که به خورد ملت داده میشه، تحلیل اصولی و واقعی رو هم بشنوند
عذرخواهم مطلب طولانی بود
هدایت شده از مهاجر
انتقاد از قسمتهایی از صحبتهای آقای رائفی به معنای طرد ایشان ویا اثبات انحراف ایشان نیست در انقلابی بودن و مدافع ارزشها بودن ایشان هیچ شکی نیست
چرا مطلب به این سادگی را متوجه نمی شوید!!!
هر انسانی ممکن است خطاهایی در برداشت ویا تبیین مطالب داشته باشد
یک تحلیل گر مسلط و حرفه ای وقتی در حال تحلیل جامعه شناختی از مسائل وآسیب شناسی رفتارهاست ؛ باید به علل ریشه ای واصولی اشاره کند.
اینکه رزمندگان دهه شصتی جوان بودند و وروحیات جوانی داشتند اصلا موضوع بحث نیست
موضوع بحث تحلیل جامعه شناختی و ریشه یابی آشوبها واغتشاشات وحضور دهه هشتادی ها در این اجتماعات است
ارتباط این حضور با حضور جوانان دهه شصتی در جبهه ها چه وجه مشترکی دارد؟
به نظر آقای رائفی تخلیه ی هیجان!!!
بطلان این استدلال و تشبیه کاملا واضح است...
ضمنا مباحث آقای رائفی پور خصوصی و یا در یک جلسه محدود نبوده که خصوصی به ایشان تذکر داده شود بلکه در تریبون رسمی صدا وسیما پخش شده است وبرای بسیار از جوانان انقلابی وقشر مذهبی موجب سوال وتردید شده است لذا جواب هم به اقتضاء آن باید در فضای رسمی وبه مخاطبین وحتی در تلویزیون صورت پذیرد. مواظب باشیم مصداق حب الشی یعمی ویصم نباشیم.... انتقاد صحیح و پذیرش معقول باعث رشد وتکامل انسان است نه تخریب و تضعیف
سلام به نظرم این که بگوییم ایت الله بهجت یا امثالهم که در مورد ظهور امام زمان صحبت کردن اشتباه گفتن درست نیست چون بالاخره همان ایاتی که بهش استناد میکنیم در مورد ظهور همون احادیث هم گفتن که بعضی کارهای مومنین ظهور را به تعویق میاندازه . مردم به جای اینکه بگویند پس کی امام زمان ظهور میکنه باید اول خودش و بشناسه وخودسازی کنه .من این بخش از سخنان ایشون رو بهش شبه دارم فکر میکنم ایشون اشتباه میکنن که نزدیکی ظهور را با سال بیان میکنن
#شبهه
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب.
🔸️گرچه مبحث مهدویت و ظهور تخصصی می باشد اما؛
1️⃣ وجود نازنین ائمه الهدی علیهم السلام ضمن نوید به روزگار ظهور، گاهی تمایل قلبی خود را برای دیدن آن روز بیان میفرمودند.
2️⃣اینکه علماء برجسته دین از جمله حضرت آیت الله بهجت رحمه الله، ظهور را نزدیک دانستند، خلاف عقل و عقیده نیست چون هر روز که بگذرد طبیعتا به ظهور نزدیک میشویم و دلیل دیگر این اظهار این بود که مسلمان باید همواره آمادگی ظهور را داشته باشد تا در آن هنگام، در انتخاب حجت خدا و دشمن خدا با تردید مواجه نشود یعنی همان بصیرت در بستر تقوی و اطاعت از ولی امر مسلمین.
3️⃣تعیین برای وقت ظهور توسط هر عالم ممنوع و حرام، اما فراهم نمودن زمینه های ظهور و تزریق امید به جامعه برای ظهور امری واجب است تا مسلمان بتواند برای آن حکومت جهانی و مهدوی آمادگی لازم را داشته باشد و در امواج سهمگین روزگار و حربه و حیله های دشمن، مقاوم گردد که این امر نیاز به خودسازی(تزکیه ی نفس)، دارد که تقدم بر جامعه سازی است.
دعا میکنم بمانید تا چهره ی دلربای امام زمان علیه السلام را ببینید.
#یازینب
الاقل...محسن خاکزاد
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
.
دشمن خیلی باحوصله و قشنگ برای نوجوان ما برنامه ریزی میکنه
اگر اکنون نوجوان دهه هشتادی ما کف خیابون درجمع اغتشاشگراست این کار ۲٠سال۳٠سال پیش دشمن بوده...
کمی فکر کنید درقضیه کرونا دوسال آموزش آنلاین برگزارشد همه ماها حتی انقلابی ها یک موبایل بدست نوجوان دادیم حتی درمناطق محروم
تا آموزش آنلاین دروس خود را ازطریق موبایل ادامه بدهند
دشمن فهمیده چگونه اون رو به این سمت بکشه
شیطان همیشه ازباب خیرخواهی وارد میشه
#سوال
چرا نهادی، مسئولی، کسی برای این نسل برنامه ای ندارد؟
هدایت شده از مهاجر
کلام شما در مورد تهاجم فرهنگی و نقشه بلند مدت دشمن روی جوانان کاملا صحیح و واقعی است. ونقش حکومت الاسم برا مقابله با این نقشه ها قابل انکار نیست.
اصلی ترین و مهمترین عامل برای مقابله با دشمن ، استقرار یک دولت کاملا انقلابی در نظام است که نگاه موافقی برای مقابله با این نقشه ها داشته باشد که بحمدلله محقق شده است ولی هم اکنون که یک سال است از عمر این دولت می گذرد مواجه با هجم زیادی از مشکلات اقتصادی و سیاسی و امنیتی و فرهنگی و... است ولذا باید واقع گرا بود و فرصت معقول ومنطقی برای پرداختن به مشکلات وحل آنها را به مسئولین داد.
لازم است تا در جواب سوال شما بزرگوار دغدغه مند به مسائلی پرداخته شود که مربوط به خود ما ودر قدرت مان است.
مهمترین عوامل موثر در تربیت فرزند 6 عامل چیز است :
نطفه پاک- رزق حلال- تربیت والدین- محیط اجتماعی مناسب- رفیق خوب - استاد خوب
به صورت مستقیم فراهم کردن دو عامل محیط واستاد ، وظیفه نظام اسلامی است. ولی بقیه عوامل تربیتی در حیطه اختیارات و وظایف والدین است وحتی تلاش برای یافت استاد هم تا حدی مربوط به والدین است.
منکر وظایف مهم حکومتی برای ایجاد شرایط مناسب تربیتی برای جوانان نیستیم اما چگونه است که نسبت به چهار عامل دیگر هیچ اشاره و دقتی نداریم و فقط معضلات این چنینی را از چشم حکومت می بینیم.
اسیب شناسی دقیق یک معضل اجتماعی پرداختن به همه علل و ریشه ها را می طلبد.
ضمنا دقت کنید که غالب جوانان دهه هشتادی کسانی هستند که هشت سال از بهترین عمر نوجوانی و جوانی خود را در دولت روحانی تربیت شدند. دولت غربزده ای که افتخارش به سندهای غربی 2030 و برجام بود.. واتفاقا این دولت را هم والدین همین جوانان بر سرکار آورد و قدرت داد
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را
لذا اگر به عامل مهم والدین در تربیت و ضریب فوق العاده آن ترتیب اثر بدهیم خیلی از این چالش ها و سوالها قابل جواب است
در همین ایام دهه هفتادی و هشتادی هایی داشتیم که شهید امنیت شدند پس ریشه اصلی حل این معضل در دستان والدین است
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
سلام به نظرم این که بگوییم ایت الله بهجت یا امثالهم که در مورد ظهور امام زمان صحبت کردن اشتباه گفتن
پاسخی دیگر بر آیت الله بهجت و ظهور👆👆👆👇👇👇
هدایت شده از مهاجر
1️⃣
🔷 بهترین دلایلی که میتوانند مژدهي نزدیک بودن ظهور را به ما بدهند، «قواعد ظهور» و به تعبیر دیگر «علائم عمومی ظهور» هستند. این علائم اشاره به حادثهي خاصی ندارند بلکه شرایط عمومی و قواعدِ کلیِ محقق شدن امر فرج را بیان میکنند. این قواعد، در واقع شرایط و زمینههای لازم برای محقق شدن ظهور را روشن میکنند.
💠 امید دادن به مردم و مستضعفین جهان هیچ اشکالی ندارد و این امید باعث آمادگی جهت زمینه سازی ظهور و یاری امام زمان ارواحنا فداه می شود. لذا دشمنان اسلام از همین امید دادن به مردم وحشت دارند. ،
لکن پرداختن به دلایل شهودی ظهور مانند اینکه برخی از عرفای بزرگوار و جلیل القدر از راه شهودی، مطلبی را در بارهي نزدیک بودن ظهور درک کرده باشند و ممکن است آن را برای برخی از نزدیکان خود بیان کرده باشند. مبنای متقن و صحیحی برای تفکر و تبلیغ در عرصه ظهور نیست. چون این روش موجب سوءِ برداشت و یا سوءِ استفاده خواهد شد و همچنین موجب می شود تا این روش باب بشود و اخبار ناقص یا غلطی از این جنس را از قول برخی افراد دیگر نقل کنند، و فضای تحریف ودروغ وبی اعتمادی به مساله فرج زیاد شود.
❎به چهار علت،پرداختن به حوادث ظهور ویا دلایل شهودی آسیب زا هستند:
1. از اعتبار کافی برخوردار نبودن «سند» برخی این اخبار و نقل قولها
•اول اینکه همهي اخباری که به حوادث ظهور مربوط می شوند از نظر سندی، اخبار دقیقی نبوده و برخی از این اخبار از اعتبار کافی برخوردار نیستند. اگرچه برخی از این روایات که سند مشخصی هم ندارند ممکن است در عمل صحیح از آب در بیایند و به وقوع بپیوندند. و اسناد آن به دست ما نرسیده باشد.
2. مبهم بودن «دلالت» برخی از اخبار معتبر
•دوم اینکه برخی از اخبار حوادث ظهور هرچند به لحاظ سند، مشکلی ندارند اما از نظر دلالت به اینکه دقیقاً معنایشان چیست، مشخص نیستند. مثلاً مفهوم «دجّال» دقیقاً مشخص نشده است که آیا یک شخص است یا یک پدیدهای مانند رسانهها یا ماهوارهها و امثال آن است. البته ممکن است با تفکر و بررسی به نتایجی برسیم، اما این نتایج اغلب در حد گمان بوده و قطعی نیستند.
•این پیچیدگیها در دلالت، گاهی اوقات موجب میشود که تطبیق آنها دشوار شود. محققین باید اهتمام داشته باشند به اینکه اخبار مربوط به حوادث ظهور را تا حد امکان به لحاظ “سند” و “دلالت” روشن کنند. این هم بحثی نیست که یکبار برای همیشه انجام گیرد و کنار گذاشته شود. بلکه هر سال حوادث جدیدی پیش میآید که باید بر روی آنها تحقیق و بررسی صورت گیرد که آیا اینها میتوانند مصداق حوادث ظهور باشند یا خیر.
3. این اخبار، تکلیف معین نمیکنند
•سومین دلیلِ ما برای نپرداختن به حوادث ظهور، اینست که این حوادث برای ما «تکلیف معین نمیکنند» و به اصطلاح تکلیفساز نیستند. لذا برای ما در اولویت قرار ندارند. مثلاً اینکه شخصِ خاصی بهنام «عبدالله» در فلان نقطه اگر بمیرد، یکی از نشانههای نزدیک بودن ظهور است، این خبر برای ما تکلیف خاصی ایجاب نمیکند. این قبیل حوادث و یا حوادثی مانند سیل و زلزله و آتشفشان و جنگ، برای ما تکلیفساز نیستند و با دانستن آن تکلیفی به عهدهي ما نمیآید. مهمترین امر برای ما باید «تکلیف» باشد.
4. امکان حصول «بداء» در مورد این اخبار
•چهارمین دلیل برای نپرداختن به حوادث ظهور، اینست که ممکن است در مورد حوادث آستانهي ظهور «بداء» حاصل شود. یعنی ممکن است خداوند تصمیم اعلامی خود به ما را در مورد برخی از حوادث تغییر دهد. مثلاً اینکه بر اساس قضا و قدر اعلان شدهي الهی، قرار بر این بوده که قبل از ظهور، فلان حادثهي خاص رخ دهد ولی این تصمیم ابلاغ شدهي پروردگار تغییر کند و بدون رخ دادن آن حادثه، امر فرج محقق شود. بنابراین ممکن است برخی از حوادثی که جزء نشانههای ظهور بیان شدهاند، اصلاً رخ ندهند و ظهور اتفاق بیفتد، و یا ممکن است برخی از این حوادث رخ بدهد ولی ظهور اتفاق نیفتد.
•توضیح: معنى بداء اين است كه در برنامهي قضا و قدر الهى تجديد نظر رخ بدهد. (مرتضی مطهری، مجموعهآثار، ج25، ص514) بداء، به معناى ظهور امرى است از ناحيه خداى تعالى بعد از آنكه ظاهر مخالف آن بود. پس بداء عبارت است از محو اول و اثبات ثانى و خداى سبحان عالم به هر دو است. (علامه طباطبایی، تفسیر المیزان، ج11،ص522)
✅بنابراین بهترین دلایلی که میتوانند مژدهي نزدیک بودن ظهور را به ما بدهند، «قواعد ظهور» و به تعبیر دیگر «علائم عمومی ظهور» هستند. این علائم اشاره به حادثهي خاصی ندارند بلکه شرایط عمومی و قواعدِ کلیِ محقق شدن امر فرج را بیان میکنند مانند «تقویت ایمان و تحول قلوب مؤمنین و شوق به لقاءالله» . این قواعد، در واقع شرایط و زمینههای لازم برای محقق شدن ظهور را روشن میکنند.
هدایت شده از مهاجر
2️⃣
✅مثلا اجتماع و همدلیِ شیعیان در «وفای به عهدِ ولایت»، از قواعد و علائم ظهور است
•حضرت صاحب الزمان(ع) در نامهای به شیخ مفید(ره) یکی از مهمترین علائم ظهور را بیان میفرمایند: «وَ لَوْ أَنَّ أَشْيَاعَنَا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِي الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا؛ شیعیان ما ـ که خداوند توفیق در اطاعت به آنها بدهد ـ اگر با همدلی در وفای به عهد ما اجتماع کنند، دیگر مژدهي ملاقات ما به تأخیر نخواهد افتاد و با شتاب، سعادتِ زیارت ما نصیبشان خواهد شد.»(الاحتجاج/2/498)
•حضرت در اینجا، جمع شدن و همدلیِ شیعیان را به عنوان شرطِ ظهور مطرح میفرمایند. آن هم نه برای منافع فردی یا جمعی، بلکه اجتماع شیعیان برای اینکه به عهدی که ما به گردنشان داریم، وفا کنند. طبق فرمایش حضرت، اینکه جمعیتی، قلباً متحد شوند تا به عهد مولای خود وفا کنند، این موجب نزدیک شدن ظهور میشود و از قواعد مهم ظهور است.
✅ به چند دلیل، پرداختن به قواعد ظهور بسیار مهمتر از حوادث ظهور است:
. اتقان «سند» و وضوح “دلالت”
•اولاً قواعد ظهور در قرآن و متون روایی دارای معانیِ کاملاً مشخص و شفافی هستند و هم از لحاظ سند و هم از لحاظ دلالت، از اتقان و وضوح کافی برخوردار هستند.
2. “بداءناپذیر” بودن قواعد و سنتهای الهی
•ثانیا قواعد ظهور، قطعی و اطمینانبخش بوده و تغییر ناپذیرند و به اصطلاح «بداء پذیر» نیستند. یعنی اینطور نیست که تصمیم خداوند در مورد آنها تغییر کند چرا که این قواعد در واقع قوانین دین و جزء سنتهای الهی میباشند و در سنن الهی نیز تغییری حاصل نخواهد شد: «وَ لَن تجَِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً» (احزاب/62) مثلاً وقتی خداوند میفرماید: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ» (محمد(ص)/7) یا « إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَكُمْ» (آلعمران/160) یا «مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُه»، یا «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم» (رعد/11) اینها جزء سنتهای تخلفناپذیر الهی هستند و بداء در مورد آنها امکان ندارد.
3. قواعد ظهور، برای ما تکلیف معین میکنند
•ثالثاً قواعد ظهور، برای ما تکلیف معین میکنند. یعنی به ما میگویند که باید چه فعالیتی انجام دهیم و در ارتباط با ظهور چه نقشی باید داشته باشیم و چه وظایفی بر عهدهي ما خواهد آمد. و این خیلی برای ما اهمیت دارد.
💠 یکی از بهترین اعمال در عصر غیبت انتظار فرج است. البته انتظار واقعی که طبیعتا با ترک گناه و انجام اعمال صالح همراه است.
نبی مکرم اسلام فرمودند: «افضل اعمال أمّتی انتظار الفرج»؛ (کمالالدین ۲/۶۴۴) یعنی بهترین اعمال عبادی امت من انتظار فرج امام زمان (ع) است.
انتظار واقعی این است که به امید طلوع آفتاب، در شب شعی روشن کنیم. یعنی تلاش کنیم از حامیان و یاران حضرت ولی عصر علیه السلام باشیم که این کار تنها با تقوا و اعمال خیر ممکن است.
💠 تطبیق نشانه های مختلف به علائم ظهور کار نادرستی است و اگر کسی زمان برای ظهور مشخص کند در روایت داریم که باید وی را تکذیب کنیم و سخنش را نپذیریم.
فضیل ابن یسار به امام باقر علیه السلام عرض کرد: قُلْتُ لِهَذَا الْأَمْرِ وَقْتٌ فَقَالَ کَذَبَ الْوَقَّاتُونَ کَذَبَ الْوَقَّاتُونَ کَذَبَ الْوَقَّاتُونَ.
برای این امر وقتی هست؟ فرمود وقت گزاران دروغ گویند؛ وقت گزاران دروغ گویند؛ وقت گزاران دروغ گویند. (کافی، ۱، ۳۶۸)
ابوبصیر از امام صادق علیه السلام: سَأَلْتُهُ عَنِ الْقَائِمِ ع فَقَالَ کَذَبَ الْوَقَّاتُونَ إِنَّا أَهْلُ بَیْتٍ لَا نُوَقِّت؛ از او درباره قائم علیه السلام پرسیدم؛ فرمود: وقت گزاران دروغ گفتهاند. ما خاندانی هستیم که وقت را تعیین نمی کنیم»(الکافی، ج ۱، ص ۳۶۸)
💠 بنابراین اگر کسی به طور دقیق زمانی برای ظهور مشخص کند قابل قبول نیست و چنین کاری باعث سست شدن ایمان مردم به امر ظهور خواهد شد.
اما تعیین وقت به طور کلی و مجمل اشکال ندارد.
برخی از علما و عرفا ممکن است به طور کلی و اجمالی از نزدیک بودن ظهور با توجه با علائم و ... سخن گفته باشند که این امر ایرادی ندارد.
اما بدانیم ممکن است زمان ظهور جلو و عقب بیفتند و هیچ چیز قطعی نیست، یعنی ممکن است با گناهان مردم عقب بیفتد و یا با اعمال صالح و ترک گناه جلو بیفتد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتقام_سخت
شبکه بی بی سی توسط ارتش سایبری سربازان امام زمان هک شد!
اونا بیست ثانیه مزخرف خودشون پخش کردن
ما یک دقیقه:)
با آل علی هرکه در افتاد!
ور افتاد!
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
❌ #شایعه
هک شبکه بی بی سی و پخش سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی!!
#واقعیت👇
✅ هک بیبیسی واقعیت ندارد. ❌
این فیلم احتمالا در #پاسخ به هک صداوسیما و شاید هم در واکنش به سخنان کارشناس بیبیسی ساخته شده و صرفا خطونشان کشیده و اصلا هکی در کار نیست.
#انتقام_سخت
#سوال
سلام وقت بخیر امکانش هست درباره سنندج توضیح بدید چه اتفاقی افتاده که همه استوری ها در رابطه با سنندج شده؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
چه اتفاقی میخواهد بیفتد ؟؟!!
✅🌴پروژه ایست وهر چند سال یکبار برای محک زدن قدرت تغییر و تحول ادراک من وشما با سناریو نویسی عمله های استکبار در اتاق فکر کفتارهای آلبانی نشین و سلطنت طلبهای بد دهن و مزدور و ساپورت مالی خزانه داری غرب و وهابیت و اسقاطیل و...اردوکشی خیابانی یه عده تفکر مسخ شده در شانتاژ دیکتاتورهای رسانه ای
🍃بر روی گسلهای قومی و قبیله ای ، اقوامی که مظهر مقاومت و غیرت و شجاعت و دلیری تا پای جان برای آرمانهای این انقلاب بودند و هستند و خواهند بود وبا مدیریت اذهان رسانه نفاق باید حمهوری اسلامی در نگاه این قبایل منفور ،ظالم و آدم کش نشان داده شود .
🍃روزی آذربایجان قهرمان ،روزی دیگر ناقوس این انفصال را در مردان صبور بلوچ ،روزی دیگر در میان شیوخ اعراب و مردم دلیر خوزستان،فردا روزی کردستان مقاوم...واین سناریو همچنان ادامه دارد .
🍃تا ایران و ایرانی زانویش تا شود سر تسلیم و آه و ضجه سر دهد در مقابل ابهت پوشالی امپریالیسم جهانی
زهی خیالی خام که دهه هاست در سر می پرورانند .
این مُلک صاحب دارد و بیرق آن در دست مردی از سلاله حسینی است که روزی به صاحب اصلی خود این انقلاب را تحویل خواهد داد.
🍃صدای زوزه گرگ صفتان متعرض به آرامش و امنیت این سرزمین برای همیشه خاموش خواهد شد .
اندکی صبر ...استقامت و تاسی از اهلبیت و سیره شهدا ....میدانم میگویید سخت است تشخیص و ثبات قدم بودن دراین دوران سراشیبی و آخرالزمانی ،
اما بدانید اگر ذهنها را قرین بصیرت و شناخت انوار معرفتی الهی نمایید قطعا خالق به مخلوق خود بهترین نصرتها را خواهد کرد وبشارت ظفر و عزت در مقابل جبهه کفربهترین هدیه الهی خواهد بود .
ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم ...🙏🌴
هدایت شده از مهاجر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم سنندج در اجتماع «امت رسول الله(ص)» حمایت خود از نظام و نیروهای امنیتی را اعلام کردند
مردم غیور کردستان شعار؛
🔹فراجا، فراجا حمایتت می کنیم
🔹این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده
🔹مرگ بر منافق، مرگ بر منافق
سردادند.
🔴 این بدعت بسیار خطرناک را تمام کنید‼️
💢 رهبر معظم انقلاب نیاز به سخنگو و مفسر ندارد.
🔹 مهدی فضائلی یک نیروی جزء تیم رسانه ای منتسب به دفتر رهبری است چندین بار در نقش سخنگو و مفسر نظرات رهبر انقلاب ظاهر شده است که این کار یک بدعت خطرناک است و به نظر می رسد نظرات شخصی خود را نیز در این امر دخیل کرده است.
🔹 علی القاعده کسی که در دفتر رهبری کار می کند نباید اظهار نظر شخصی خود را مستقیم یا غیرمستقیم به رهبر انقلاب منتسب کند.
🔹 رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند بنده خود نظرات خود را علنی بیان می کنم، از جمله در دیدار با دانشجویان دانشگاه تهران فرمودند:
✅ من آنچه که در سخنرانیها بیان میکنم، لبّ نظراتم است. اساسیترین نظراتم همانهایی است که شما در سخنرانیها از من میشنوید. هیچ نظری دربارهی مسائل جاری کشور و مسائل اسلام و مسلمین و مسائل اجتماعی وجود ندارد که من آن را درگوشی به کسی بگویم و نشود آن را در علن گفت.
🔹 آقای فضائلی بهتر است پای خود را بیش از این از گلیم خود دراز نکنید و در همان محدوده نیروی جزء بودن تیم رسانه ای منتسب به دفتر رهبری وظایف خود را انجام دهید.
🔹 اینکه شخصی در دفتر رهبری کار می کند پس حق دارد در زمینه نظرات رهبر انقلاب اظهار نظر کند و طوری با شگردهای رسانه ای وانمود کند که نظر ایشان را دارد می گوید و مفسر و سخنگوی رهبری است، بدعتی بسیار خطرناک است که هرچه سریعترباید جلوی آن گرفته شود
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
✅ دو نکته هم راجع به متنی که در برخی کانالها در حال انتشار هست عرض کنم:
1️⃣ قطعا اظهار نظر آقای فضائلی چه در توئیت اخیر و چه توئیت های گذشته ( که به مذاق برخی ضد واکسن خوش نیامد) بدون هماهنگی و اطلاع #نبوده_است.
2️⃣ لطفا برخی رفقای انقلابی، فضای غیر واقعی و توهین آمیز از بیت رهبری و دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در افکار مخاطبین خود ترسیم نکنند، چون تبعات آن برای جریان انقلابی هزینه ساز خواهد بود و از طرفی موجب تخریب و تضعیف جایگاه ولایت نیز خواهد شد. ( تصور کنید در ذهن مخاطب با تعاریف شما رهبری ترسیم شود که توانایی اداره بیت و دفتر خود را نیز ندارد!!! بعد چگونه این مخاطب میخواهد از چنین ولایتی تبعیت کند؟!!!) مراقب نوشته ها و تحلیل های خود باشیم تا ناخواسته با تکمیل پازل دشمن به جایگاه امام جامعه خدشه وارد نکنیم.
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e