eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهاجر
2️⃣ 🔷شاید برخی بگویند هنور هم شاهد فعالیت این فرقه انحرافی هستیم که در پاسخ باید گفت امروز را نباید با گذشته مقایسه کرد، در آن دوران وسایل ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی در این حد و وسعت نبود اما امروز شبکه های اجتماعی درصدد هدایت فکری جامعه برآمده اند! 🔶اما امروز روشنگری های بسیار درباره انحرافات فکری آنها صورت گرفته و افسران جنگ نرم در این میدان ورود و عمل کرده اند. 🔷همانطور که ذات انقلاب ما فرهنگی است، در ذات خود مقابله با جریان های انحرافی را دارد؛ البته از آن سو دشمنان هم تلاش گسترده ای را برای مقابله با جمهوری اسلامی در پیش گرفته اند تا جایی که شاید هیچ کشوری مانند ایران آماج حملات مختلف از سوی مراکز و کانون های مختلف انحرافی نباشد. برای مثال امروزه فقط چندین شبکه فارسی زبان، عقاید انحرافی را تبلیغ و القاء می کنند. 🔶با آنکه عقاید انحرافی بر گروه های حاشیه خلیج فارس سرمایه گذاری های کلان کرده تا از این طریق در ایران نفوذ کند که این همه تلاش در جنگ نرم را کنار تحریم ها و جنگ های اقتصاید بگذاریم، بدون اغراق هیچ کشوری نمی توانست آن را تحمل و اینچنین هویت و همگرایی اش را حفظ کند؛ اما به لطف الهی، علی رغم همه این حملات فرهنگی که با جنگ اقتصادی توام شده جمهوری اسلامی ایران در اوج ایستاده است. 🔷مهمترین راه مقابله با جریان های انحرافی تعمیق باورهای دینی در نفوس و قلوب جوانان و جامعه است، اگر بر ایجابیات یعنی مساله مثبت تمرکز و جوانان را با معارف اهل بیت علیهم السلام آشنا کنیم، مسلماً معتقدانِ محکم به سادگی جذب جریان های انحرافی نمی شود اما اگر به جای تعمیق باورها، فقط جوانان را با این فرقه ها و جنایات شان آشنا کردیم و آن جریان را زیر سوال ببریم و جایگزین مناسب برای پاسخ به نیازهای جوانان نداشته باشیم، راه به جایی نمی بریم. 🔵در روایت معصوم است که اگر مردم محاسن و زیبایی کلام ما را بدانند، جذب می شوند. 🔶پس اگر مردم آنطور که باید امروز جذب دین و معارف اهل بیت(ع) نمی شود ما مقصریم که این زیبایی ها را در قالب های جدید و زیبا نریخته و به تناسب دنیای امروز عرضه نکرده ایم. 🔹لذا باید در افراد درد دین ایجاد کنیم، تا کسی درد و سوز دین نداشته باشد نمی تواند به نیروی قوی در مقالبه با جریان های انحرافی تبدیل شود، اگر اهمیت مبارزه با تفکرات انحرافی تبیین نشود، مخاطب نمی تواند واکنش نشان دهد اگر افراد را نسبت به دین دردمند کنیم این افراد بدون نیاز به واسطه های فرهنگی و به طور خودجوش به میدان مبارزه می آیند. 🔻چه چیز باعث می شود جوانی از اروپا بیاید و در سوریه دست به کشتار و انتحار بزند؟ چون برایش انگیزه و دغدغه ایجاد شده و برای نجات توهمی دین دست به عملیات انتحاری می زند. 🔺اینکه در فضای میز و دفتر و امکانات و داشتن نیرو گیر کنیم و نگاه جهادی نداشته باشیم به ما در مقابله با تفکرات انحرافی کمکی نمی کند. ✅البته اقدامات امنیتی و اطلاعاتی در برخورد با فعالیت بهائیان درکشور به طور مستمر در برنامه نهادهای امنیتی هست که غالب آنها مخفیانه است و رسانه ای نمی شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
ساده‌زیستی حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه زبانزد عام و خاص بوده و یکی از ویژگی‌های بارز و بی‌مانند ایشان همین دوری از تجملات و گذران عمر هم سطح زندگی مردم کشورشان است. این موضوع به دوران رهبری ایشان محدود نیست و ایشان حتی در زمان ریاست جمهوری خود نیز بر ساده زیستی و برقراری عدالت میان سران کشور و مردم عادی تاکید داشتند. رهبر انقلاب در یکی از خاطرات مربوط به زمان ریاست جمهوری‌شان به موضوع جالبی اشاره کردند. ماجرا از این قرار بود که در دوره‌ای خاص تماس مردمی بسیاری با ایشان گرفته می‌شد. محتوای این تماس‌ها اغلب درباره این بود که برخی از نبود پنیر بر سر سفره‌هایشان گلایه داشتند و عدم اعتراض خود و سازگاری با اوضاع را منوط بر هم‌طرازی زندگی ایشان با خود اعلام کردند. در ادامه صحبت‌های رهبر انقلاب را درباره این موضوع می‌شنوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفکر معلم های مملکت ما 😒 ممنون میشم ی جواب منطقی و محترمانه بدید با توحه به اینکه گروه معلمان کل کشور هستند و مسئولین وزارت هم هستند
هدایت شده از مهاجر
موضوع تفکیک جنسیتی در آموزش فقط جزو دغدغه‌های ایران محسوب نمی‌شود و کشورهای مختلفی در جهان به‌خصوص جوامع غربی گرایش بیشتری نسبت به گذشته به جداسازی زن و مرد در محیط‌های آموزشی به ویژه در مدارس از خود نشان داده‌اند و تعداد مدارس تک‌جنسیتی در برخی کشورها در حال افزایش است. امروزه علاقه روز افزون عمومی در غرب به فضاهای آموزشی تک جنسیتی انکار ناشدنی است و تحقیقات متعددی نیز سودمندی اتخاذ چنین سیاستی را لااقل به صورت انتخابی و برای برخی از افراد نشان داده‌اند که در یکی از جدیدترین نمونه‌ها می‌توان به گزارش اندیشکده آمریکایی «آمریکن انترپرایز» اشاره کرد که تحت عنوان «آموزش تک‌جنسیتی شما را باهوش‌تر می‌کند» و به قلم مایکل استرین (Michael R. Strain) منتشر شده است. «آمریکن انترپرایز» در گزارش خود به تحقیقی از کرابو جکسن (C. Kirabo Jackson) با عنوان «تاثیر آموزش تک‌جنسیتی در بازدهی آکادمیک و جرایم» استناد کرده که کشور "ترینیداد و توباگو" (واقع در شمال آمریکای جنوبی) یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه دریای کارائیب را مورد تحقیقاتی برگزیده است. در سال 2010، وزارت آموزش و پرورش ترینیداد و توباگو 20 مدرسه متوسطه دارای عملکرد پایین را از حالت مختلط به تک‌جنسیتی تغییر داد. نگارنده این مقاله با بررسی این تغییرات دست به شناسایی اثر سببی آموزش تک‌جنسیتی (مانند کیفیت عملکرد معلمان)‌ زد. هم پسران و هم دخترانی که در گروه‌های تک‌جنسیتی قرار داشتند، توانستند در درس‌های آکادمیک و امتحانات ملی عملکرد بهتری از خود نشان دهند. علاوه‌ بر این،‌ دانش‌آموزانی که با این وضعیت درس می‌خوانند، احتمال قوی‌تری وجود دارد که بتوانند مدرک دوره متوسطه خود را بگیرند و تمامی پسران نیز دارای جرائم کمتری هستند. شواهد نشان می‌دهد این تاثیرات تک‌جنسیتی هم شامل اثرات مستقیم به خاطر تعامل بین هم‌کلاسی‌ها است و هم شامل اثرات غیرمستقیم از طریق ایجاد تغییرات در رفتار معلمان. از همه مهم‌تر این که این فواید، بدون ایجاد هیچ‌گونه هزینه مالی بدست می‌آید. اندیشکده آمریکایی در ادامه با اشاره به قدمت ده‌ها ساله مباحث مربوط به مزایای آموزش تک‌جنسیتی در آمریکا و دیگر کشورها می‌نویسد: «موافقان آموزش تک‌جنسیتی، این امر را همانند نوش‌دارویی برای حل مشکلات جنسیتی مرتبط با آموزش می‌بینند، از جمله حضور کم‌رنگ در حوزه‌های ریاضی و علوم و مشکلات رفتاری پسران. مخالفان بر این اعتقادند که هیچ سودی در آموزش دختران و پسران به صورت مجزا از هم وجود نداشته و ممکن است برخی اثرات اجتماعی زیان‌بار به همراه داشته باشد». گزارش «آمریکن انترپرایز» و بسیاری از تحقیقات دیگر نظیر مقاله «انجمن جنسیت و آموزش و پرورش GEA»، نشان می‌دهد که بازگشت به فضاهای تک‌جنسیتی به‌ویژه در مدارس که پس از طرد این فضاها به دنبال انقلاب فمینیستی (از حدود دهه 1970) منزوی شده بود، مورد توجه جدی دوباره قرار گرفته است. در گذشته و حتی تا کنون، در آموزش تک‌جنسیتی بیشتر دغدغه‌ها متوجه وضعیت دختران در مدارس مختلط بود، اما اکنون مزایای خاص مدارس کاملا پسرانه برای پسران نوجوان نیز مورد بررسی قرار گرفته که این امر نیز به گسترش هر چه بیشتر آموزش تک‌جنسیتی و موج فزاینده علاقه‌مندی به آن کمک خواهد نمود. گزارش اندیشکده آمریکایی نیز به نتایج تحقیقات آموزش تفکیکی برای هر دو جنس اشاره کرده است: «بر اساس نتایج، آموزش تک‌جنسیتی می‌تواند بازدهی هم پسران و هم دختران را بهبود بخشد. پس از سه سال تحصیل در مدرسه متوسطه تک‌جنسیتی، هم پسران و هم دختران نمرات بالاتری در امتحانات استاندارد به‌دست آوردند. پنج سال بعد، احتمال شرکت در دوره‌های پیشرفته و قبول شدن در آنها بسیار بیشتر بود. در بلندمدت، احتمال اینکه هم پسران و هم دختران دوره متوسطه را به اتمام برسانند، بسیار بیشتر بوده و نمرات لازم جهت ورود به دوره‌های دانشگاهی را بدست آوردند. از همه مهم‌تر اینکه احتمال روی آوردن پسران به جرایم بسیار کمتر شد. به طور کلی، نتایج حاکی از این است که شرکت در گروه‌های تک‌جنسیتی نمرات را بهبود بخشیده و در درازمدت بازدهی تحصیلی را افزایش می‌دهد، مانند ورود به دوره‌های پیشرفته، تکمیل دوره دبیرستان،‌ و کاهش اعمال خلاف». اکثر این تحقیقات در رابطه با آموزش تک‌جنسیتی در کشورهای غربی که بسیاری برای مخالفت و غیرعلمی نشان دادن این موضوع، آن را به فرهنگ، سنت و اخلاق پیوند می‌زنند، نشان می‌دهد که اصالت این نوع آموزش بی‌پایه و اساس نیست؛ به‌خصوص برای کشور ما که مسئله آموزش تک‌جنسیتی هر از چندی محل بحث و گفت‌وگو می‌شود، مطالعه و بررسی این تحقیقات غربی می‌تواند حاوی نکاتی مهمی برای سیاست‌گذاری آموزشی ما باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا