eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
چرا ما باید برای امام حسین علیه‌السلام که 1400 سال پیش شهید شده عزاداری کنیم⁉️ ولی برای عزیزانمان که یک سال از مرگشان گذشته عزاداری نکنیم⁉️ ⬇️👇 🔶 اول: مردم هر دین و ملتی اسطوره و الگویی دارند که برای آن‌ها ارزش زیادی قائلند. هر ساله برای آن‌ها مراسم یادبودی می‌گیرند تا با افکار و اهداف آن‌ها بهتر آشنا شوند و راه و هدف آن‌ها را در زندگی خود قرار دهند. 🔸 مثلا در کشور کاستاریکا مسیحیان کاتولیک به مدت یک هفته در معبد مقدس جمع می‌شوند و عزاداری می‌کنند. در پرتغال مسیحیان هر ساله در معبد فاطیما جمع می‌شوند و عزاداری و دعا می‌کنند. در آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، بلغارستان، لهستان و رمانی مسیحیان سالروز به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی علیه‌السلام را با پیاده‌روی در خیابان و عزاداری گرامی می‌دارند. 🔷 دوم: همه مردم سعی می‌کنند تا خانه های خود را، رو به خورشید بسازند، چون به نور خورشید نیاز دارند، ولی خورشید به انسان‌ها نیازی ندارد. 🔹 همان‌طور که خدا به عبادت ما نیازی ندارد، امام حسین هم به عزاداری و گریه‌ ما نیازی ندارد. ♦️ سوم: اگر ما هر ساله برای امام حسین علیه‌السلام گریه و عزاداری می‌کنیم، در واقع اهداف ایشان را برای خودمان یادآوری می‌کنیم. پس عزاداری‌سیدالشهدا برای ما کلاس درس و فرهنگ زندگی است. پاسخ تکمیلی در لینک زیر 🔻⬇️🔻 https://btid.org/fa/news/215694
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
🔆 متن شبهه : چرا براي اهل بيت گريه و عزاداري کنيم؟ آن ها که جایشان در بهشت است. برای من هم سوال شد 🔆 پاسخ شبهه: 1⃣ مگر گريه ما بر افراد به خاطر اين است که آنها بعد از مرگ جايشان بد است؟؟!! مگر ناراحتي ما براي امام حسين اين است که آنها الآن در ناراحتي هستند؟؟!! مگر پدري که براي مرگ کودک خردسال خود گريه مي کند گمان کرده که الآن او در جهنم و ناراحتي است؟؟!! با اين حساب سوال شما ما بايد براي شمر و يزيد گريه کنيم نه امام حسين (ع) چون آنها در جهنم هستند و بايد به حال آنها گريست!!! 2⃣ بايد بدانيد ما چند نوع گريه داريم: گريه ترحم، گريه شوق، گريه اعتقادي ، گريه احساسي ، گريه ترس ، گريه حزن و حسرت، گريه فقدان. 3⃣ وقتي ما براي امام حسين گريه مي کنيم و اشک مي ريزيم براي اين است که اولا ولي خدا را دعوت کردند و بي يار و ياور گذاشته و کشتند ثانيا گريه بر مصائب امام حسين مي کنيم که چقدر به آن حضرت ظلم شد حتي به طفل 6 ماهه او هم رحم نکردندثالثا براي اين که ولي خدا را از ما گرفتند رابعا براي اين که حسرت مي خوريم چرا نبوديم که ولي خدا را ياري کنيم و به فيض شهادت نائل شويم خامسا براي شوق به شهادت و رسيدن ياران امام به آن فيض عظيم و ... 4⃣ پس گريه ما بر امام حسين علت هاي مختلفي دارد اما: علت اينکه در روايات اينقدر بر گريه سفارش شده است و ائمه(سلام الله عليهم) نيز عزا مي گرفته و به آن تشويق مي کرده اند اين است که عاشورا يک مکتب عقلي و فلسفي است که مي بايست در ميان مردم تا قيامت باقي بماند، اما هر مکتب عقلي براي ماندگاري بايد با عاطفه انسان پيوند بخورد، يعني عشق و محبت و شور و حرارتِ آن است که ضامن بقاء آن مکتب است. به همين خاطر پيامبر(صلي الله عليه و آله) مي فرمايند: ▪️«إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ حَرَارَةً فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لَا تَبْرُدُ أَبَدا»؛ به درستي که در قتل حسين(سلام الله عليه) حرارتي است در دلهاي مومنين که هرگز سرد نميشود» نشان از اهميت اين حرارة و شور در بقاي اين مکتب در قلوب مومنين دارد. 5⃣ گريه براي پيامبر(صلي الله عليه و آله) و اهل بيت(عليهم السلام) تلفيقي از عشق و مصيبت است، يعني شدن عشق و شدت مصيبت، حجم و سطح اين گريه را تعيين مي کند، بالا و پايين رفتن هر کدام از اين دو شاخص در شدت گريه تاثير دارد، اگر عشق نباشد شخص مقابل به بدترين وجه هم کشته شود ممکن است انسان ناراحت شود اما گريه نکند، و اگر عشق باشد اما مصيبت نباشد باز هم در کاهش گريه نقش خواهد يافت. 6⃣ حسين عليه السلام مکتب عملي در اسلام تأسيس کرد و نمونه عملي قيام هاي اصلاحي است خواستند مکتب حسين زنده بماند خواستند حسين سالي يک بار با آن نداهاي شيرين و عالي و حماسه انگيزش ظهور پيدا کند... خواستند تربيت حسيني زنده بماند و پرتوي از روح حسيني در اين ملت بتابد... 7⃣ حيات و زندگي شما بستگي به اين حادثه دارد انسانيت و شرف شما بستگي به اين حادثه دارد اسلام را با اين وسيله مي ‏توانيد خوب زنده نگه داريد... هرچه ما در اين راه کوشش کنيم به شرط اينکه هدف اين کار را تشخيص بدهيم بجاست اما متأسفانه عده ‏اي اين را نشناختند خيال کردند که بدون اينکه مردم را به مکتب حسين عليه السلام آشنا کنيم به فلسفه قيام حسيني آشنا کنيم عارف به مقامات حسيني کنيم همين قدر که مردمي آمدند و نشستند و يک گريه ‏اي را نفهميده و ندانسته کردند ديگر کفاره گناهان است (حماسه حسيني،شهيد مطهري، ج1 ص 78) 8⃣ اين که سفارش فراوان به اشک ريختن و عزاداري کردن نموده‌اند براي آن است که اشک بر شهيد اشتياق به شهادت را به همراه دارد خوي حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا مي‌گرداند چون اشکْ رنگ کسي را مي ‌گيرد که براي او ريخته مي‌شود و همين رنگ را به صاحب اشک نيز مي‌دهد از اين ‌رو انسان حسيني‌ منش نه ستم مي‌کند و نه ستم مي‌پذيرد (حماسه و عرفان آيت الله جوادي آملي ص 312) 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مگه جاش توی بهشت نیست؟ مگه دشمناش و قاتلاش توی جهنم نیستن پس چرا عزاداری و گریه و زاری؟ ✅ اجمالی: مگه پدر و مادر ما فوت می‌کنند گریه می‌کنیم جهنمی‌ان؟!😐 مگه تو فوتبال گل میزنه گریه می‌کنه غمگینه؟! 😐 مگه اتفاق بدی می‌بینی، ظلم به کودک و یا مظلوم می‌بینی و گریه می‌کنی مهمه بدونی الان تو بهشته یا نه؟! https://aparat.com/v/LHJSw ❇️ کاملتر در فیلم بالا👆 🔵⚫️🔴🔵⚫️🔴🔵⚫️🔴🔵 👇 1⃣ عزاداری و نفرین قاتلان امام حسین(ع) ادای تکلیف تولی و تبری است. دوستی پیامبر و خاندانش و دشمنی با دشمنانشان از فروع دین و تکالیف شیعه می باشد. https://www.pasokhgoo.ir/node/2820 2⃣ نه تنها آیاتی از قرآن به عزاداری پرداخته، بلکه پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) نیز بر اقامه عزای امام حسین(ع) توصیه و تاکید داشته‌اند! http://shayeaat.ir/link/azadari1 3⃣ عزاداری امام حسین برکات و آثار متعددی از آمرزش گناهان تا بقای اسلام دارد. محروم کردن شیعیان از این برکات، انگیزه شبهه افکنان از انتشار چنین متنهایی است! https://www.mehrnews.com/news/2169594/ منبع: http://SHAYEAAT.ir/post/687 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ آیا این درست است که می‌گویند شرکت‌های پپسی و کوکاکولا و نوکیا حامی اسرائیل هستند؟ اگر هستند خرید از شرکت ... که از برند آن (کوکاکولا) استفاده می‌کند حرام است❓👇 https://www.x-shobhe.com/view/6520.html 🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆 آیا پپسی و کوکاکولا واقعا اسرائیلی اند؟ https://www.fardanews.com/fa/tiny/news-231446 🔰تحریم کامل کوکاکولا و پپسی و جاگزینی برندهای داخلی https://farsnews.ir/my/c/25733
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از کجا باید بدانیم تاریخ امامان وپیامبران درست است؟؟
⭕️ نام امامان در قرآن ❓کاش نام امامان در قرآن می‌آمد تا این همه اختلاف بینِ مسلمین بوجود نمی‌آمد! 📝 :👇👇 ✍️ قرآن، قانونِ اساسیِ دین است و رسالتِ اصلی‌اش تبیینِ اصولِ کلان و فروعِ کلّی دین است. البته گاهی بنابر اقتضائاتی خاص، به جزئیات نیز ورود کرده اما خطِ اصلیِ قرآن، پرداختن به چارچوب‌ها و زیرساخت‌ها است. بر خلافِ حدیث رسالتَش پرداختن به جزئیات و اجرائیات است. ☝️بنابراین نباید از قرآن توقع داشته باشیم که به جزء به جزءِ حوادثِ صدرِ اسلام مثلِ واقعه‌ی غدیرِ خُم و حتی نامِ امامانِ معصوم اشاره کند. قرآن بینِ شخصیتهای مثبتِ برجسته صدرِ اسلام، فقط به اسمِ پیامبر و پسر خوانده‌اش زید تصریح دارد و در بینِ وقایع، به نامِ برخی جنگ‌ها و پیمان‌ها اکتفا کرده است. ➕شاید به این دلیل که ذکرِ نامِ ائمه یا مثلا تصریحِ روشن به واقعه‌ی پُر تنشِ غدیر در قرآن، موجباتِ تحریف قرآن را فراهم می‌کرد و کتابِ مسلمانان نیز به سرنوشتِ کتاب‌های آسمانیِ سابق دچار می شد. 👌خداوند امور را از مجاریِ طبیعی و اسباب و واسطه‌ها، جاری و محقق می‌کند غالباً: "إنّ اللهَ یُحبُّ أن یُجری الاُمورَ بأسبابِها". قرار نیست برای هر کاری خدا از امورِ غیبی و ماورائی استفاده کند. ➕در موردِ صیانتِ قرآن از تحریف نیز یک از اسباب و واسطه‌های طبیعی، "نبردنِ نام" است. آن‌هم نامِ کسانی که رویِ آن‌ها حسادت و کینه داشتند برخی از مومن‌نمایان اطرافِ پیامبر. ❗️همیشه و همواره نسبت به افرادِ سیاسی و ماجراهای سیاسی، حساسیت‌ها زیاد است. مخصوصا نسبت به امیرالمومنین، حسادت‌ها و کینه‌ها فوق العاده زیاد بود. 🔔 اگر ما قرآن را بدونِ پیشفرض‌هایِ فرقه‌ای بخوانیم، معیار و ملاکِ امامِ حق و باطل در آن ذکر شده است. شیعه و سنی باید باوره های مذهبی‌شان را کنار بگذارند و قرآن را همانگونه که هست بخوانند نه آن‌طوری که دوست دارند. اگر این اتفاق بیفتد، قرآن قابلیت این را دارد که مذهبِ حق و امامِ ربّ را نمایان کند. 📣 ضمن احترام به عزیزانِ اهلِ سنتِ گروه، باید توجه داشت که حتی در صورتِ ذکرِ نامِ جانشین در قرآن و نیز واقعه‌ی غدیر، باز هم راهِ گریز و فرار وجود دارد. مگر حدیثِ "مَن کنت مولاه فهذا علی مولاه" از طرق اهلسنت نیز نقل نشده؟ این حدیث را اهل‌سنت هم قبول دارند اما "مولا" و "ولی" را جورِ دیگری تفسیر می‌کنند. ❌ پس وقتی بابِ تفسیرِ ناصحیح باز باشد و وقتی بنا بر نپذیرفتن باشد اقدام به تحریفِ لفظی و معنوی قرآن کاملا طبیعی است. بزرگان اهل‌سنت جملگی قبول دارند که بعنوان مثال آیه زیر در شأن مولا علی است و با این حال به لوازمِ آن، ملتزم نیستند: 🔔سوره مائده/55: إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُون. در آیه مذکور، آن سرپرستی که برای امتِ پیامبر تعیین شده، کسی است که در حالِ رکوع انفاق میکند. طبقِ نظر اهل سنت، او کسی نیست جز علی بن ابی طالب. ✅ مولا، مولوی، و ولی، یعنی سرپرست و نه دوست. وقتی مدیر مدرسه به دانش آموز میگوید "ولیِ خودت را بیاور"، آیا مراد از "ولی"، دوستِ دانش آموز است؟ یا سرپرستِ دانش آموز؟ ❓یا وقتی یک دخترِ سنی، علمای مذهبِ خودش را با لقبِ "مولا" یا "مولوی" ندا میدهد، اینجا یعنی مثلا "مولوی عبد الحمید"، دوست پسرِ این دختر هست؟ یا منظور این است که "مولوی"، رهبرِ دینی و سرپرستِ معنوی شان است؟ ➕ و اصلا حتی اگر "ولی" و "مولا" در متنِ آیه بمعنای دوووست باشد، باز هم به نفعِ شیعه است. چرا که وقتی خدا و رسول تصریح میکنند که علی را دوست دارند و این تصریح را در موردِ خلفای دیگر ندارند، آیا مردم نباید بعد از پیامبرشان، مراجعه کنند به دوست داشتنی ترین شخص نزدِ خدا و رسول؟! ✍️ در قرآن، هیچ آیه‌ای "صراحتاً" به نامِ امام علی و غدیر خُم اذعان نکرده است. منظورَم این است که اگر از احادیثِ شأنِ نزولی چشم بپوشیم، در لایه‌ی ظاهریِ قرآن به تنهائی به نامِ هیچ‌یک از امامان و به واقعه‌ی غدیر، تصریح نشده است. ➕البته برخی آیات، طبقِ نظرِ بزرگانِ شیعه و سنّی شأنِ نزولشان واقعه‌ی غدیر است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود: 1️⃣ آیه‌ی اکمال: "الیوم أکملتُ لکم دینَکم و أتممتُ علیکم نعمتی و رضیتُ لکم الاسلامَ دیناً". سوره‌ی مائده/3 2️⃣ آیه‌ی تبلیغ: "یا أیها الرسولُ بلِّغ ما اُنزلَ إلیکَ مِن ربِّک فإن لم تَفعل فَما بلّغتَ رسالتَه و اللهُ یَعصمکَ مَن النّاسِ". مائده/67 3️⃣ آیه‌ی سألَ سائل: "سأل سائلٌ بُعذابٍ واقعٍ لِلکافرینَ لیسَ لَه دافعٌ". معارج/1و2 ✍حجت الاسلام سیدمحمدمهدی صدری
👇 ⁉️چرا شیعه به امامت و امامان به خصوصی اعتقاد دارد.از کجا ما باید امامان را باور داشته باشیم❓ 🔰پاسخ کامل در اسلام کوئست 👇 https://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa2707 چند محتوا دیگر👇👇👇👇👇
به ⁉️ چگونه گذشته پیامبران و امامان را باور کنیم❓ 🔰1 اجمالی:👇 اول: ما چگونه فهمیدیم که گذشتگانی بوده‌اند؟! چگونه فهمیدیم جنگ‌ها و اتفاقاتی در تاریخ افتاده‌ است؟! با اینکه ما آن‌ها را ندیده‌ایم؟! ما از چند راه به وجود گذشتگان و حوادث و اتفاقات گذشته پی برده‌ایم. اول اینکه نسل به نسل از گذشتگان شنیده شده، تا به ما رسیده است. این یکی از راه‌هایی است که همه‌ی انسان‌ها آن را درک کرده‌اند. خیلی از حوادث و اتفاقات اینگونه برای مردم ثابت شده است که از نسل‌های گذشتشان آن را شنیدند. راه دوم از آثار و بقایایی که از گذشتگان باقی مانده است ما به حوادث و اتفاقات گذشتگان پی‌ می‌بریم. و این آثار و بقایا انواع مختلفی دارد: یک موقع بناها و وسایلی است که از آن‌ها مانده است و ما به وجود آن‌ها پی می‌بریم و یک موقع نوشته‌ها و کتاب‌هایی است که از آن‌ها بر جا مانده است که اعتبار این خیلی بالاتر است. اگر ثابت شود که کتاب از خود آن‌ها بوده است. ولی اگر نوشته‌ها را بعدا کسایی که به آن زمان نزدیک بوده‌اند نوشته‌اند باز اعتبار دارد. دوم: حال گذشته‌ی پیامبران و امامان هم علاوه بر این راه‌ها که ثابت می‌شود دو چیز با ارزش دیگر هم وجود دارد که وجود و کلام آن‌ها را ثابت می‌کند. یکی قرآن کتاب الهی و دیگری وجود امام زمان عج. 📝۲_ پاسخ تکمیلی در لینک زیر👇 https://btid.org/fa/news/193977 📎 📎 📎 📎