هدایت شده از محمد حسین
✅ پاسخ دیگر👇👇
اولا در این روزها که اوج عزاداری ما شیعیان است، نهایتاً روزانه یکی دو ساعت به عزاداری سیدالشهداء میپردازیم باقی ساعات و روزها زندگی ما همراه با خنده و تفریح و شادی است.
ثانیاً به نظر محققان، گریه تاثیر زیادی در رفع نگرانیها و اضطراب و ایجاد نشاط پایدار دارد
▫️لازم به ذکر است گریه بر امام حسین علیهالسلام در جهت یک هدف عالیِ الهی و انسانی است.
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه 📛 ۱۴۰۰ سال گریه و عزاداریِ تکراری کافی نیست؟ آیا خسته نمیشوید⁉️ #پاسخ_تکمیلی 👇⬇️ ✅🌴صرف قدم
پاسخ تکمیلی در مورد عزاداری برای امام حسین(ع)👆👆👆
#شبهه
زیارت عاشورا که کلام الهی هست که توسط فرشته وحی بر پیامبر نازل شده است که برای زیارت امام حسین و یاران باوفایش سروده شده است
هدایت شده از حسین ستوده۲
سلام واحترام
#پاسخ
بخش هایی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی، پژوهشگر حدیث و استاد حوزه است که درباره سندیت زیارت عاشورا و چرایی معاضدت با آن بیان داشته و مشروح آن در ذیل می آید: آیا در میان کتب و منابع مستند، سندی برای تایید این مطلب که زیارت عاشورا حدیث قدسی نیست، وجود دارد؟
در بین کتب حدیثی شیعی دو کتاب که از نظر قدمت مقدم بر خیلی از آثار حدیثی هستند زیارت عاشورا را نقل کرده اند، یکی "کامل الزیارات" اثر محمد بن قولویه از محدثین شیعه که متوفای 368 هجری است و فاصله اش با سال 255 هجری که حضرت حجت (عج) به دنیا آمده اند کم است و با صحابی امامان دهم و یازدهم علیهماالسلام همعصر بوده است.
وی در باب 71 (ثواب من زار الحسین (ع) یوم عاشورا) و حدیث هفتم این کتاب با سند نقل می کند با افرادی که از آنها این حدیث را شنیده و مشخص می شود این حدیث قدسی نیست البته وقتی که قدسی بودن این حدیث را نفی می کنیم از شان آن کاسته نمی شود و بر اصالت خود باقی می ماند.
درباره سند زیارت عاشورا باید گفت هم ابن قولویه در کامل الزیارات با دو سند نقل می کند که معلم این زیارت امام باقر (ع) است و آخرین راوی کسی است به نام علقمه ابن محمد حضرمی که گویا روز عاشورا خدمت امام (ع) در مدینه می رسد و از امام (ع) می پرسد زیارت عاشورا یعنی رفتن در کنار مقبره و جایی که بدن مدفون است ما که دور هستیم چه کنیم؟ امام باقر (ع) می فرمایند: خیر معنی زیارت چنین نیست و از دور نیز ممکن است و می فرمایند حتی کسی که راهش دور است می تواند دو رکعت نماز بخواند و بعد رو کند به کربلای معلا و بعد این زیارت را خوانده و امام حسین (ع) را خطاب قرار دهد.
بنابراین، این حدیث قدسی نیست وگرنه باید بعد از علقمه ابن محمد حضرمی امام باقر (ع) بیان می کردند که از پدرشان شنیده اند و پدرشان از پدرشان تا برسد پیامبر (ص) و ایشان بگوید قال الله تبارک و تعالی...
اما امام باقر (ع) آخرین راوی معصوم این حدیث است و وقتی دستور زیارت اینچنین می دهند این حدیث قدسی نیست و سخن امام باقر (ع) است و به قول ما فی البداهه این کلمات را بیان کردند و سپس آن را به علقمه حضرمی آموزش می دهند.
در ثواب این زیارت امام باقر (ع) فرمودند: هر کس امام حسین (ع) را از دور و نزدیک زیارت کند ثوابش یک هزار حج و عمره و یک هزار بار جهاد در راه خدا است بعد فرمودند این پاداش حتی فراتر از این نیز هست و گاهی گفته می شود هزار هزار.
باید توجه داشت که توصیه و سفارش با این پاداش بلندبالا این پیام را دارد که امام باقر (ع) و دیگر ائمه (ع) بعد از کربلا و شهادت جدشان و آن مصایب از این فرصت استفاده کرده تا تنور محرم را داغ نگاه دارند تا نکند آتش این تنور خاموش شود و آن ایثارهای تاریخ ساز به دست فراموشی سپرده شود.
هدایت شده از حسین ستوده۲
اشاره داشتید به اینکه دو منبع این زیارت را نقل کرده اند، منبع دوم کدام است و چگونه این زیارت و سند آن را نقل کرده است؟
نقل دوم از شیخ طوسی عالم بزرگ شیعی است؛ ابن قولویه بیشتر به عنوان محدث شناخته می شد اما از نظر مراتب علمی بین او به عنوان صاحب کامل الزیارات و شیخ طوسی اختلاف بسیار است.
چون شیخ طوسی متوفای قرن چهارم هجری است که کمی با ابن قولویه تفاوت دارد یعنی در قرن چهارم متولد شده و در قرن پنجم از دنیا رفته است. شیخ طوسی هم فقیه است و هم شخصیتی اصولی و هم شخصیتی حدیثی، یعنی هم فقیه، هم دانشمند اصول به عنوان مقدمه فقه و نیز دانشمند نقل حدیث است از طرفی کتاب تبیان وی که 20 جلد است در تفسیر قرآن نشان می دهد وی جامع الاطراف بود و در اکثر رشته های علمی سرآمد بود.
وی در دیگر رشته ای که سرآمد بود و لازمه حدیث شناسی است علم رجال بود که به شناخت راویان حدیث باز می گردد، یعنی شرح حال و شخصیت راویان حدیث که باید فقها و حدیث شناسان به آن مجهز باشند و از این رو وی خیلی بالاتر از ابن قولویه است.
شیخ طوسی که چندین تالیف بنام دارد و از نویسندگان یکی از کتب اربعه شیعه است، وی در دعا نیز ید طولایی داشته و چندین کتاب درباره ادعیه دارد معروف ترین آنها "مصباح المتهجد" است که در چاپ جدید آن در اعمال ماه محرم در صفحه 72 زیارت عاشورا را نقل می کند به همان شکلی که ابن قولویه نقل کرده است با این تفاوت که نخستین راوی محمدابن اسماعیل ابن بزیع است که از شخصی به نام صالح ابن عقبه نقل می کند و او از پدرش و پدرش از امام باقر (ع).
پس هر دو مولف دو سند نقل کرده اند که آخرین راوی آنها فرق می کند اما شخص معصوم (ع) در هر دوی آنها یکی است یعنی امام باقر (ع).
شیخ طوسی از محمدابن اسماعیل ابن بضیع این نقل می کند که خود صاحب کتاب بوده است یعنی اثری داشته و در آن احادیثی را که از ائمه (ع) و راویان حدیث می شنیده، نقل می کرد از این رو، شخصیتی مثل شیخ طوسی آن کتاب را دیده است. بنابراین، این زیارتنامه سند از نظر عالم رجالی و محدث یعنی شیخ طوسی هیچ ایرادی ندارد و همه افراد در سند مورد وثوق هستند و در اینکه امام باقر (ع) آن را اینگونه آموزش داده اند شک و شبهه ای نیست.
علاوه بر اینکه درباره بحث سندی زیارت عاشورا آیت الله سیدموسی شبیری زنجانی که رجالی معاصر ما محسوب می شود و در میان حوزه های علمیه بزرگ و کوچک، صاحب نظر در حوزه رجال است و پس از مکاتبه با ایشان درباره سند زیارت این حدیث می گوید راویان این زیارت همگی مورد وثوق اند نه کذاب که مطلبی را به دروغ به ائمه (ع) نسبت دهند.
بنابراین، ما دو دلیل داریم بر تایید سندیت این زیارت، یکی نقل شیخ طوسی که متبحر است در اکثر رشته های علمی به ویژه رجال و حدیث و کتبش معروف است و دیگر تایید آیت الله سیدموسی شبیری زنجانی، رجالی معاصر ما.
از این رو، این حدیث انتسابش به امام باقر (ع) قطعی و یقینی است و نمی توان در آن شبهه وارد کرد.
اگرچه برای اهل فن دلیل محکمی نیست اما اگر شرح حال علما و فقهای شیعه را مرور کنید درمی یابید آنها در حالات شخصی و معنوی بر قرائت هر روزه زیارت عاشورا تاکید داشته اند و دیگران را به آن توصیه می کردند پس سیره بزرگان، علما و بزرگان شیعه دلیل متقنی برای این مهم است که این زیارت نمی تواند ساخته و پرداخته ذهن غیرمعصوم باشد
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شبهه
سلام ببخشید میشه بفرمایید ایشون کیی هستن
وبفرمایید جواب این حرف باید چی گفت
❌ #شبهه👇
یه زمانی از علامه طباطبایی رحمة الله علیه سوال کردن گفتند که دولاراستشو ما مییشیم روزشو ما میگیریم عبادتشو می میکنیم عشق و حالشو اروپایی ها میکنند لب دریا آب هستش هوای خوب هستش چنین هستش چنان هستش چرا ؟
آیه قرآن رو کرد علامه طباطبایی ایشون میفرمایید نگاه کن تو قرآن نوشته خداوند متعال میفرماید رحمت و برکت من در جایی نازل میشود که مردم حق همدیگر را رعایت کنند به نماز نیست به روزه نیست به عبادت نیست به اینکه حق همدیگه رو درست رعایت کنیم
✅ #پاسخ 👇
🌳بسم الله الرحمن الرحیم
☘سلام علیکم
🌿چنین سخنی از مرحوم علامه طباطبایی یافت نشد و هیچ منبعی هم برایش ذکر نشده است.
🌿در آیه ۹۶ سوره ی اعراف، وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِن كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ
نزول برکات به دو امر بستگی دارد، ایمان و تقوا، و رعایت حقوق شهروندان تنها بخش کوچکی از تقواست.
🌿داشتن یا نداشتن نعمتهای دنیوی ملاک خوبی و بدی افراد نیست، در روایت داریم، اگر دنیا به اندازه بال مگسی نزد خدا ارزش داشت، چیزی از آن را به کافر و منافق نمی داد(تحف العقول/۴۰)
🌿 این تصوری غلط است که فکر کنیم اروپایی ها کلا غرق در ناز و نعمتند و ما بیچاره ایم، آنها هم مشکلات مختلفی دارند، بیکاری، فساد، افسردگی، خودکشی، طلاق و...(لایغرّنّک تقلّب الذین کفرو فی البلاد، متاع قلیل ثم مأواهم جهنم و بئس المهاد). فریب ظاهر دنیای کفار را نخوریم، مقدار ناچیزی از دنیا به آنها داده شده و عاقبت دچار جهنم می شوند،(آل عمران، ۱۹۶)
🌿اگر پیشرفت مادی و صنعتی در غرب وجود دارد و صاحب رفاه و نعمت شده اند، در اثر اجرای دستورات دینی و عقلی است که ما هم داریم ولی اجرا نمی کنیم، مثل، تلاش، نظم، احساس مسئولیت در کارها و...
🌿آیه شریفه می فرماید اگر ایمان و تقوا داشته باشید برکات نازل می شود، اما ما بیشتر ادعای ایمان داریم و به راحتی واجبات را ترک و گناهان را مرتکب می شویم، صرف نماز خواندن بدون توجه که ما را مسلمان واقعی نمی کند. اسلام دعوت به درستکاری، محکم کاری، نظم، تلاش، امانت داری، کسب علم، تعقل و... می کند اما ما عمل نمی کنیم.
🌿البته همیشه نعمت زیاد داشتن نشانه خوبی نیست، کفار غربی ممکن است دچار سنت استدراج و املاء خداوند شده باشد، یعنی خداوند به آنان مهلت می دهد و روز به روز به نعمت های آنها اضافه می کند تا بیشتر گناه انجام دهند و بیشتر دچار عذاب الهی شوند.(اعراف/۱۸۲و۱۸۳)
🌿دقت داشته باشیم که مردم اروپا و غرب همه معاند و مغرض نیستند، بسیاری از آنان در اثر جهالت اسلام را نپذیرفته اند، لذا خداوند نعمتهایش را از آنان دریغ نمی کند.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال_کاربران
چرا در کشورهای اروپایی که کافر هستند، باران بیشتری می بارد اما در کشورهای مسلمان، همیشه خشکسالی است⁉️واقعا چرا ⁉️
#پاسخ ⬇️⬇️
✅🌴 تأثیر ایمان و کفر بر کاهش و افزایش نزول باران و نعمتهای طبیعی، همیشگی و انحصاری نیست. یعنی اینگونه نیست که همیشه کافران از نعمت محروم باشند و مؤمنان در نعمت فراوان. گاهی خداوند به کافران نعمت می دهد بخاطر بی بهره بودن آنها در قیامت. و گاهی به مؤمنان تنگدستی می دهد برای رشد و تعالی او.
👈🔹 ما با علم محدود خود نمی توانیم درباره علّت حقیقی نعمت کافر و تنگدستی مؤمن اظهار نظر کنیم و علم آن نزد خداست.
🔸 درباره میزان نزول باران و به طور کلی افزایش و کاهش رزق و نعمت های طبیعی و بهره مندی انسان ها از دنیا، تعالیم دینی چند نکته را به ما می آموزند:⬇️
🌿 همه نعمت های دنیا و رزق های پاک، در اصل مخصوص بندگان مؤمن است:
🔆🔹 آیه 32 سوره اعراف: بگو: «چه کسی زینتهای الهی را که برای بندگان خود آفریده، و روزی های پاکیزه را حرام کرده است؟!» بگو: «اینها در زندگی دنیا، برای کسانی است که ایمان آوردهاند؛ (اگر چه دیگران نیز با آنها مشارکت دارند؛ ولی) در قیامت، خالص (برای مؤمنان) خواهد بود.» این گونه آیات (خود) را برای کسانی که آگاهند، شرح میدهیم!
🌿 مسلمان بودن کافی نیست، باید با تقوا باشیم:
🔆🔸 سوره اعراف، آیه 96: و اگر اهل شهرها و آباديها، ايمان مى آوردند و تقوا پيشه مى كردند، بركات آسمان و زمين را بر آنها مى گشوديم ولى (آنها حق را) تكذيب كردند ما هم آنان را به كيفر اعمالشان مجازات كرديم.
🌿 کم و کاستی ها گاهی بخاطر امتحان الهی است که باید در آن صبور باشیم:
🔆🔹 سوره بقره، آیه 155: قطعاً همه شما را با چيزى از ترس، گرسنگى، و كاهش در مالها و جانها و ميوه ها، آزمايش مى كنيم و بشارت ده به استقامت كنندگان!
🌿 هر کس فقط دنیا را بخواهد، خدا به او نعمت دنیا را می دهد اما در قیامت محروم می شود:
🔆🔸 سوره هود، آیه 15 و 16: كسانى كه زندگى دنيا و زينت آن را بخواهند، (نتيجه) اعمالشان را در همين دنيا بطور كامل به آنها مى دهيم و چيزى كم و كاست از آنها نخواهد شد! (ولى) آنها در آخرت، جز آتش، (سهمى) نخواهند داشت و آنچه را در دنيا (براى غير خدا) انجام دادند، بر باد مى رود و آنچه را عمل مى كردند، باطل و بى اثر مى شود!
🔹 اگر مؤمنان به سمت کفر کشیده نمی شدند، خدا بیش از اینها به کافران در دنیا نعمت می داد:
🔆🌴 سوره زخرف، آیات 33 تا 35: اگر (تمكّن كفّار از مواهب مادى) سبب نمى شد كه همه مردم امت واحد (گمراهى) شوند، ما براى كسانى كه به (خداوند) رحمان كافر مى شدند خانه هايى قرار مى داديم با سقف هايى از نقره و نردبانهايى كه از آن بالا روند،(*) و براى خانه هايشان درها و تختهايى (زيبا و نقرهاى) قرار مى داديم كه بر آن تكيه كنند (*) و انواع زيورها ولى تمام اينها بهره زندگى دنياست، و آخرت نزد پروردگارت از آن پرهيزگاران است!
🌿 اگر دنیا ارزش داشت، خدا چیزی از آن را به کافر نمی داد:
🌴 رسول خدا فرمود: اگر دنيا نزد خدا به قدر بال پشه اي ارزش داشت، چيزي از آن را به كافر و منافق نمي داد.
(امالی صدوق، مجلس 41)
نکات تکمیلی 🔻🔻
👈 رزق الهی در باران و زمین سرسبز خلاصه نمی شود؛ رزق در همه ابعاد زندگی وجود دارد.
➕ چه بسیار افرادی که از ثروت برخوردارند اما سلامت جسمی یا روحی ندارند. لذا نمی توان این افراد را بهره مند از نعمت الهی دانست زیرا از نعمت های مهمتری همچون سلامتی محروم هستند.
👈 رزق آن بهره ای است که در نهایت انسان از نعمت خدا می برد:
➕ چه بسا یک قنات کوچک در یک سرزمین بیابانی، سبب رونق باغداری آن منطقه شود اما باران های مکرر در یک منطقه به جز سیل و ویرانی برای آن مردم ثمری نداشته باشد!
👈 نه مردم کشورهای اروپایی همگی کافر هستند و نه مردم کشورهای مسلمان، همگی با تقوا! لذا نمی توان به صورت مصداقی قضاوت کرد درباره بهره مندی این کشورها از نعمت های الهی قضاوت کرد و علم آن نزد خداست.
👈 بر اساس مطالب بالا، روشن شد که اگرچه بین ایمان و نعمت و کفر محرومیت از نعمت، رابطه ای برقرار است اما این رابطه همیشگی نیست و ممکن است به دلایلی وضع تغییر کند. مومن بخاطر امتحان محروم شود و کافر بخاطر فرورفتن در کفر نعمت بیشتری بگیرد.
#جهادگر_تبیین
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
سلام
چیزی رو جعل میکنند و پخش میکنند که سودی براشون داشته باشه
سودی که ضرر من توش باشه
این پرچم زدن که کار خوبیه
جعلی هم باشه خوب نماد عزاداری بر سر در خانه نشان حرمت محرم هست
چرا باید جعلی باشه؟؟
چرا باید پیامجعلی بذارند که برا ما سود داره؟
این سواله
ایا از این حدیث خودشون سودی میبرند؟؟
هدایت شده از My Hero
سلام علیکم
#پاسخ 👇⬇️
✅🌴پیامبر اسلام , خود تشویق می کردند که مومنین , عامل انتشار احادیث باشند حتی یک آیه و حدیث ؛ اما از طرفی هم فرموده اند که مراقب باشید از مرز حق و حقیقت خارج نشوید و پناه بر خدا از این که عالمانه و عامدانه بر معصومین دروغ ببندند که دیگر فرموده اند , جایش در جهنم است .
▪️نقل و انتشار حدیث یک کار سهل ممتنع است ؛ یعنی نسبت به روایاتی که مفاد صریح و روانی دارند و در یک منبع خوبی هم استوار اند ؛ اگر مومنین انتشار دهند به عنوان یک کار سهل بسیار هم پسندیده است و ثواب دارد . اما از آن طرف نسبت به روایاتی که مقداری پیچیدگی دارند و یا مورد خاصی دارند , منبعی ندارد؛ انتشارش , آن هم در فضای مجازی یک کار ممتنع است یعنی حقیقتا مسئولیت های شرعی خطیری ممکن است به دنبال داشته باشد.
◀️فضای مجازی همانند چاقو استفاده ی دو گانه دارد یعنی هم می تواند نقش بسیار مثبتی در رشد فرهنگ جامعه ایفا نماید و هم می تواند نقش مخربی در آن داشته باشد .
🔸یکی از آفت های فضای مجازی که نقش مخربی هم دارد , انتشار اکاذیب و یا مسائل مخدوش و دارای اشکال است. متاسفانه معارف الهی و علوم دینی هم در بستر همین آفت , جان سالمی به در نبرده است . در بزنگاه هایی چون مناسبت ها , اعیاد , شهادت ها با نشر گسترده ی احادیث و یا دستوراتی برای اعمال دینی مواجه می شویم که بسیار مناسب , زیبنده و سازنده است اما گاه در لا به لای این احادیث و معارف صحیح با مسائل و یا احادیثی مواجه می شویم که یا از اساس صحت ندارد و جعلی محسوب می شود و یا به طور صحیح و تخصصی فهم نشده است لکن به صورت وارونه و مخدوش به دست مومنین می رسد .
▪️ اگر در صحت و سقم احادیث و معارف و مسائل دینی اطمینان پیدا نکنیم , نشر مطالب غیر دینی که به غلط منسوب به دین و یا ائمه هدی (ع) می شود , حقیقتا می تواند ضرر های جدی به اعتقادات و دیانت مردم وارد کند 👈چه بسا هدف آن کسانی که این اکاذیب را وارد دین می نمایند و به دنبال آن به نشر گسترده می پردازند هم همین باشد .
◀️در ارتباط با روایاتی که الان و در قرن حاضر می شنویم و منبع و سند ندارند هیچ گونه ارزش و اعتبار علمی ندارند اما ما زمانی می توانیم به حدیثی اصطلاحا بگوییم جعلی است که علم به جعل پیدا کنیم البته علم هر کس برای خودش حجت است و علما هم گفته اند که ما حدیثی را جعلی می نامیم که یا در سندش یک کذاب وجود داشته باشد و یا کسی اقرار به جعل کرده باشد و یا اینکه مضمون حدیثی طوری مخالف معارف اسلامی باشد که هیچ راهی برای تفسیر و توجیه آن باقی نماند در واقع از این سه طریق طرقی هستند که علم به جعل حاصل می شود .
◀️اگر حدیثی امروزه نقل شد و ما از طرق فوق ، علم به جعل پیدا نکردیم در اصطلاح علمی به آن جعل نمی گوییم اما می گوییم این جمله را به فلان معصوم (ع) منسوب نموده اند که هیچ سندی ندارد و به تبع هیچ اعتبار و ارزش علمی هم ندارد .
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#شبهه در مورد ولایت فقیه
بخشی از پاسخ آیت الله منتظری به پرسشی پیرامون نظریه ولایت فقیه
۲۸ خرداد ۸۱
اینکه شخصی را به عنوان "ولی فقیه" انتخاب کنند و همه اهرمهای قدرت را در اختیار او قرار دهند و او پاسخگو نباشد و یک رئیس قوه مجریه انتخاب نمایند و مسؤولیتها را بر عهده او بگذارند در صورتی که اهرمهای قدرت در اختیار او نباشد یک تضاد لاینحل است و قابل دوام نیست.
یا باید ولی فقیه همان رئیس قوه مجریه باشد با پاسخگویی در برابر ملت، و یا اگر فقیه حاضر نشد ریاست قوه مجریه را با مسؤولیت بپذیرد طبعا او فقط به لحاظ تخصص فقهی خود باید ناظر باشد که قوانین و اجرائیات برخلاف موازین اسلامی نباشد، و اگر فرضا در موردی قوانین پاسخگو نباشد و گره کوری پیدا شد و نیاز به اعمال ولایت شرعی باشد او با مشورت متخصصین اعمال ولایت کند، نه اینکه در هر موضوعی بخواهد دخالت کند و کشور را به چالش بکشد.
شما در این رابطه میتوانید به دو جزوه "ولایت فقیه و قانون اساسی" و "حکومت مردمی و قانون اساسی" اینجانب مراجعه فرمایید. هر دو جزوه هم در سایت و هم در کتاب "دیدگاهها"ی اینجانب موجود میباشند.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام علیکم
#پاسخ_مرتبط 👇⬇️
🔸 اگر ما دلایل عزل منتظری از قائم مقام رهبری را بدانیم، برای ما مشخص می شود که چرا چنین حرفهای نادرستی را بر زبان آورده است.
⏪ حمایت از منافقین، لیبرالها و گروه مهدی هاشمی.
⏪ حمایت از برادر داماد فاسد و جنایتکارش مهدی هاشمی.
⏪ ساده لوحی و نداشتن بینش سیاسی جهت رهبری.
🔸 هیچ کس نمی گوید که ولی فقیه اختیار دارد هر جور خواست بر اساس هوی و هوس خود و نظر خویش عمل کند.
معنای ولایت مطلقه ی فقیه این است که رهبر جامعه ی اسلامی در قلمرو و چهارچوب قوانین اسلام اختیار مطلق دارد، یعنی محدود به امور خاص نمی باشد.
❌مطلق به معنای آزادی بی حد و حصر رهبر نیست بلکه در مقابل ولایت مقیده است.
⬅️ ولایت مقیده اختیارات ولی فقیه را در حد امور حسبیه می داند، اموری که خداوند متعال در هیچ زمانی راضی به تعطیل شدن آن نیست مانند سرپرستی ایتام، صغیران، محجورین، مجانین و اموری که متصدی خاص ندارد مانند موقوفات.
البته برخی از فقهاء حکومت، ایجاد امنیت، دفاع از سرزمین اسلامی و حفظ اساس اسلام را نیز از امور حسبیه می دانند.
https://b2n.ir/s21121
🔸 اینکه می گوید ولایت فقیه را ما درست کردیم دروغ بزرگی است، ولایت فقیه از زمان غیبت کبری وجود داشته است، اما به دلیل اینکه شرایط فراهم نبوده است، فقها کمتر می توانستند از اختیارت ولایی خود استفاده کنند.
https://b2n.ir/w65856
🔸 بازنگری قانون اساسی یک ضرورت بود که بسیاری اشکالات آن برطرف شد. مثلا شرط مرجعیت برای رهبری برداشته شد. طبیعتا ممکن است گاهی در بین مراجع تقلید کسی نباشد که توان رهبری و اداره جامعه را داشته باشد، لذا شرط اجتهاد را کافی دانستند.
همچنین اختیارات رهبری را طبق شریعت اسلام افزایش دادند و ولایت فقیه را مطلقه دانستند.
https://b2n.ir/s03592
🔸 ولایت مطلقه ی فقیه علاوه بر اینکه مبانی فقهی و دینی محکمی دارد، حکم عقل نیز می باشد. کسی که در جایگاه حکومت و رهبری قرار می گیرد تا اختیارات جامع و کاملی نداشته باشد نمی تواند جامعه را اداره کند و حکومت نماید.
#شبهه
سلام بنده یک سوالی برام پیش اومده در باره قیام امام حسین علیه السلام که جواب اون رو جایی پیدا نکردم.
در کتاب های مربوط به امام حسین و عاشورا و همچنین سخنرانی ها و فیلم ها و بحث ها و... همواره صحبت از قیام امام حسین بر علیه طاغوت و اصلاح جامعه منحرف از اسلام توسط امام هست. در حالیکه که چیزی که از تاریخ حرکت امام حسین برداشت میشه اینه که هزاران نفر از امام دعوت کردن که تشریف بیارن کوفه و امام هم با فرستادم مسلم و رسیدن نامه مسلم عازم کوفه شدن و در میانه راه لشکر یزید ایشون رو بین دو راهی مرگ یا بیعت قرار داد و طبیعتا امام حسین که از قبل گفته بودن با کسی مثل یزدید نمیشه و نباید بیعت کرد راه شهادت رو انتخاب میکنن یا همون جهاد که نتیجه اش که شهادت باشه از قبل مشخص بود.
سوال بنده اینه که این کجاش یک قیام علیه حکومت ظلم هست؟ از این اتفاقات نمیشه برداشت کرد که امام حسین برای جلوگیری از انحراف جامعه طبق برنامه قبلی قصد قیام و مبارزه داشته باشن. صرفا بین دو راهی شهادت و بیعت، شهادت رو انتخاب کردن که البته خود همین کاری عظیم و جهادی بزرگه ولی اون مسئله قیام و اینکه حضرت میفرمایند من برای اصلاح امت جدم قیام کردم در کجای این حادثه یافت میشه؟
هدایت شده از محمد حسین
شبهه روز دوم.mp3
4.53M
#پاسخ 👆👆
❓فلسفه و حکمت قیام امام حسین علیه السلام چه بود؟
🎤پاسخ #استاد_محمدی
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و عرض ادب
تشکر از اساتید پاسخگو
#پاسخی_دیگر 👇⬇️
✅🌴 حرکت حضرت برای اصلاح امت پیامبر و برگرداندن آنها به مسیر درست بود
«إِنّی لَمْ أَخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفْسِداً و لا ظالِماً، إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَةِ جَدّی و أبی
⬅️ من برای جاه طلبی و کام جویی و آشوبگری و ستمگری قیام نکردم، بلکه برای اصلاح در کار امت جدم قیام کردم می خواهم امر به معروف و نهی از منکر و به شیوه جد و پدرم حرکت کنم».
▪️وقتی هدف امر به معروف شد، وقتی هدف اصلاح شد، شخصی مانند امام حسین تمام تلاش خودش را می کند⬇️
⬅️ تا جنگی صورت نگیرد.
تا خونی ریخته نشود.
⬅️ تا انحرافی صورت نگیرد
تا روشنگریها کامل انجام شود
⬅️ تا منحرفین به جای مرگ و مردن به راه راست برگردند.
تا آیندگان هم راه راست را پیدا کنند.
👈 حضرت برای اینکه ثابت کند هدف نظامی ندارد، خانواده خود را به سفر می آورد.
امام هدایت گر امت است و به گونهای رفتار می کند تا آیندگان نیز راه را پیدا کنند.
لذا قبل از جنگ و در وسط جنگ و تا لحظه پایان روشنگری می کند.
❌ هدف او کشت و کشتار نیست.
بلکه هدایت است
▪️ و هدایت امت تکلیفی الهی است که امام حسین علیه السلام با تمام وجود آن را انجام می دهد. و در این راه جان خود را فدا می کند.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
کتاب ها یا نرم افزارهایی که احادیث موثق در آن باشد را میخواستم. تشکر
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
کتاب نورانی چهل حدیث از حضرت روح الله خمینی (ره) بسیار هم جامع.
✅نرم افزار «#جامع_الاحادیث»
🔹بیش از 393000 روایت از 199 عنوان کتاب حدیثی شیعه
🔸جستجوی پیشرفته کلمه یا عبارت در متن احادیث
🔹دستهبندی نتایج جستجو بر اساس قائل، قرن، اندازه حدیث، دارای ترجمه و شرح
🔸امکان گروهبندی احادیث و مشاهده منابع متعدد یک روایت
🔹ارائه ترجمه، شرح، اطلاعات سند، احادیث مرتبط، حدیث در مقالات و حدیث در کتب
🔸قابلیت سفارشیسازی محیط نرمافزار
📎لینک صفحه نرمافزار:
www.noorsoft.org/fa/software/View/73958
#سوال
میگه
به ناپلئون خبر دادند در جنگ پیروز شدیم
ناپلئون پرسید چقدر تلفات دادیم؟
گفتند ۶۰ درصد از نیروهامون کشته شدند
ناپلئون گفت یک بار دیگر پیروز شویم نابود میشویم
ابراهیم رئیسی: دشمن نگران پیشرفت های ماست.
برادر ابراهیم! با این وضعیت یک کم دیگه پیشرفت کنیم نابود میشویم.
در پی انتقاد از سفر ابراهیم رئیسی به کشورهای آفریقایی، روزنامه «هممیهن» روز چهارشنبه در یادداشتی به این موضوع پرداخت و نوشت که حجم مبادلات تجاری ایران و زیمبابوه از هزینه سفر رئیسی به این کشور کمتر است
هدایت شده از نجمه کبیریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سفر رئیس جمهور به افریقا چه آوردی دارد؟
هدایت شده از نجمه کبیریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تهیه ۲۰۰ هزار تن سالانه گوشت ارزان قیمت از آفریقا نتیجه سفر آیتالله رئیسی به این قاره/ قیمت گوشت کنیایی زیر ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود
♦️ پیمان پاک، قائممقام وزیر جهاد کشاورزی:قبلا ما میبایست به دلیل تحریم با پروازهای اماراتی و قطری گوشت گران قیمت استرالیایی را به امارات منتقل می کردیم و از آنجا به کشورمان می آوردیم. اما از این پس دو برابر میزان قبل گوشت ارگانیک با قیمت کمتر از کنیا وارد خواهد شد.
♦️علاوه بر گوشت، دام زنده به صورت هوایی به سیستان و بلوچستان منتقل خواهد شد و پس از قرنطینه کشتار خواهد شد.
🇮🇷
هدایت شده از نجمه کبیریان
🔴مقام سابق صهیونیست: باید جلوی نفوذ ایران در آفریقا را بگیریم
♦️«مئیر بن شابات» رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفته ایران بعد از برقراری روابط با کشورهای عربی و تقویت شراکت راهبردی با روسیه بهدنبال نفوذ در آفریقاست و تلآویو باید جلوی این نفوذ را بگیرد.
🇮🇷
هدایت شده از نجمه کبیریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بی اعتنای به دو سوم آفریقا در دولت روحانی!
♦️سید رضا صدرالحسینی، پژوهشگر مسائل بینالملل:طی دولتهای یازدهم و دوازدهم، از ۵۴ کشور آفریقایی فقط در ۱۸ کشور سفیر داشتیم و به این مسئله بی توجهی میشد.
♦️استقبال سه کشور آفریقایی از رئیس جمهور ایران، نشان میدهد آنها آماده بازآفرینی این روابط هستند.
🇮🇷
هدایت شده از نجمه کبیریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 محصولات دانشبنیان بازار خوبی در قاره آفریقا دارند
♦️رئیسجمهور پس از بازگشت از سفر به آفریقا:این سفر درجهت تقویت ارتباطات اقتصادی و تجاری با کشورهای آفریقایی بود.
♦️ایران در زمینه محصولات دانشبنیان تولیدات خوبی دارد. این محصولات بازار خوبی در قاره آفریقا دارند.
♦️توافق بر سر تهاتر محصولات پتروشیمی با کالاهای اساسی از دستاوردهای مهم سفر بود.
🇮🇷