eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
4هزار دنبال‌کننده
15هزار عکس
6.1هزار ویدیو
126 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سَرو
پاسخ⬇️⬇️ 🛑 امام  ورود زنان را 👈طی سالهای مورد اشاره به ادارات، مطابق که رژیم اِعمال می کرد، آمیز و مُخِل روند فعالیتها می دانست، چرا که بعینه از ورود زنان در برخی مشاغل خدماتی و خاص را 👈نه خدمت به زنان، بلکه در راستای فشل شدن امور تلقی می کرد. در سال 1341 در حالی که بیش از دو دهه از کشف حجاب می گذشت، ⬅️ امام می فرمایند: شما ببینید بیست و چند سال است از این کشف حجاب مفتضح گذشته است، حساب کنید چه کرده اید؟ زنها را وارد کردید در ادارات، ببینید در هر اداره ای که وارد شدند آن اداره فلج شد. فعلاً محدود است، علما می گویند توسعه ندهید به استانها نفرستید. زن اگر وارد دستگاهی شد، اوضاع را به هم می زند. می خواهید استقلالتان را زنها تأمین کنند؟    👈 گفتنی است که با توجه به استفادۀ که از زنان، خصوصاً آنان در فعالیتهای مختلف می شد، ورود آنها به عرصۀ اجتماع در این دوره از نظر امام و مخاطره آمیز عنوان می شود.
هدایت شده از سَرو
پاسخ⬇️⬇️    🛑 امام در سال 1341 خطاب به عَلَم با موضعگیری قاطعانه علیه مصوبۀ انجمنهای و ، ورود زنها به مجلسین و انجمنهای ایالتی و ولایتی و شهرداری را قوانین محکم دانسته و آن را به نص قانون اساسی محول به اَعلام و فتوا می کنند و با طرح این نکته که فقهای اسلام و مراجع مسلمین به حرمت آن فتوا داده و می دهند،به دلیل و  هایی از حضور زنان در برخی نهادهای اجتماعی می شود، حکم به آن می دهند.     👈 امام پیشنهاد ورود بانوان به عرصۀ انتخابات و انجمنهای ایالتی و ولایتی را بیشتر برای تحت الشعاع قراردادن میدانستند   
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال یا گروه وابسته به پلیس فتا را می شناسید تا اینهمه صفحه همجنس بازی و سگ بازی و ترویج فحشا را در روبیکا ببندد؟؟؟؟؟
هدایت شده از سَرو
🔷کاربران اینترنت برای ارتباط‌گیری و گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند به آدرس سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری مراجعه و یا با شماره تماس این مرکز 096380 تماس حاصل 🔷 پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات https://cyberpolice.ir/news/161490/%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%87%D8%AA%DA%A9-%D8%AD%DB%8C%D8%AB%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%A8%DB%8C%DA%A9%D8%A7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حتماً بخوانید و نشر دهید هیچ می دانستید؟ در مورد مداحی که ملاباسم کربلایی برای زائران اربعین خوانده و بسیار زیاد از سیمای ملی و دیگر رسانه های شیعیان جهان پخش می شود. ماجرایش چیست؟ شعرش را یکی از مراجع بزرگ نجف در خواب دیدند که حضرت امام حسین علیه السلام این شعر را برای زوار اربعین می خوانند، ایشان صبح که از خواب برخواستند همه شعر را به یاد داشته اند و بعداً توسط آقای باسم کربلایی مداحی می شود. نوحه و ترجمه آن را در زیر بخوانید تا ان شاء الله زائران در بین راه معنی این نوحه را بدانند: 👇 🌸🍃🌸🍃🌸 👇 تِزورونی اَعاهِـدکُم به زیارت من می‌آیید، با شما عهد می‌بندم ▪ تِـعِـرفـونی شَفیـعِلکُم می‌دانید که من شفيع شمایم ▪ أسامیـکُم اَسَـجِّـلْـهِه أسامیکُم اسامی‌تان را ثبت می‌کنم ▪ هَلِه بیکُم یا زِوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائران من خوش آمدید ▪ وَ حَـگّ چَفِّ الکَفیل و الجود وَ الرّایه قسم به دستان ابالفضل و کرامت و پرچم او ▪ أنا وْ عَبّاسْ وَیّاکُم یَا مَشّایه من و عباس با شماییم ای که با پای پیاده به سوی من می‌آیید ▪ یا مَن بِعْتو النُفوسْ و جِئتـو شَرّایه ای که جان‌هایتان را به بهای زیارت من به کف گرفته‌اید ▪ عَلَیّ واجِبْ اَوافیکُم یَا وَفّـایه بر من واجب است تا به شما وفا کنم، ای وفاداران! ▪ تواسینی شَعائرْکُم عزاداری‌هایتان به من دلداری می‌دهد ▪ تْرَوّینی مَدامِعْـکُم و اشک‌هایتان مرا سیراب می‌کند ▪ اَواسیکُم أنَـا وْ جَرْحـی أواسیکُم من و زخم‌هایی که بر تن دارم به شما دلداری می‌دهیم ▪ هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید ▪ هَلِه یَلْ ما نِسیْتْ و عَلْ وَعِدْ تِحْـضَـرْ خوش آمدید ای که وعده‌تان را فراموش نکرده و بر سر موعد حاضر می‌شوید ▪ إجِیْـتْ و لا یْـهَـمَّـکْ لا بَرِدْ لا حَرّ آمدید در حالی که نه گرما برای‌تان مهم بود و نه سرما ▪ وَ حَـگ دَمْـعِ العَـقیله و طَبرَه الأکبَر قسم به اشک زینب و فرق شکافته اکبر ▪ اَحَضْـرَکْ و ما أعوفَکْ ساعـه المَحْـشَرْ در محشر کنارتان خواهم بود و رهایتان نمی‌کنم ▪ عَلَی المَـوعِـدْ اَجی یَمکُم و لا اَبْـعَـدْ و اعوفْ عَنْـکُم در وقت دیدار پیشتان می‌آیم و دور نمی‌شوم و رهایتان نمی‌سازم ▪ مُحامیکُم وَ حَگ حِیدَرْ مُحامیکُم پشتیبانتان هستم به حقّ حیدر پشتیبانتان هستم ▪ هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید ▪ یَـا هَـلْـشایِلْ رایه وْ جایْ گاصِدنی ای آنکه پرچم به دست قصد دیدار مرا کرده‌اید ▪ تِـعْـرُف رایَتَـکْ بی مَن تُذَکِّـرْنی؟ می‌دانی که پرچمت مرا به یاد چه کسی می‌اندازد؟ ▪ بِلـکطَعو چْفوفه وْ صاحْ اِدْرِکْـنی به یاد آن دست بریده‌ای که فریاد زد: مرا دریاب ▪ صِحِتْ وَیلاه یا اخویه وْ ظَهَرْ مِحْنی و با شنیدن آن صدا، آشکارا فریاد زدم که بی‌برادر شدم و اندوهم بر من آشکار شد ▪ کِسَرْ ظَهری سَهَمْ هَجْـرَکْ تیر هجرت کمرم را شکست ▪ نِفَدْ صَبری بَعَدْ عُمـرَکْ بعد از شهادتت صبرم به پایان رسید ▪ اُوَصّیکُمْ عَلَی الرّایِه اُوَصّیکُمْ سفارش این پرچم را به شما می‌کنم ▪ هَـله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید ▪ یَا مَنْ گاصِدْ إلَیَّ و دَمْـعِه تِجْـریـهْ ای که با چشمان اشکبار قصد زیارت مرا کرده‌اید ▪ اَعرُفْ حاجِتَکْ مو داعی تِحْـچیـهِ حاجت‌تان را می‌دانم، نیازی به گفتن نیست ▪ وَ حَـگ نَحـْـرِ الرِّضیع اِلـحاجِه اَگضیهِ قسم به گلوی شیرخواره، حاجت‌تان را برآورده می‌کنم ▪ یَا زائرْ عاهَدِتْ کِلْ عِلّه اَشْـفیهِ زائران من، عهد کرده‌ام که هر بیماری را شفا دهم ▪ اَخو زینب فَرَحْ بیکُمْ برادر زینب به خاطرتان شاد شد ▪ هَله وْ مَرحَبْ یُنادیکُم خوش آمدید صدایتان می‌زند ▪ یُحَیّیـکُم اَبو الغیـره یْحَیّیـکُم مرد غیرتمند به شما درود می‌گوید ▪ هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید ▪ زینبْ مَنْ تُشاهِدکُم تِزورونی زینب هنگامی که شما را می‌بیند که زیارتم می‌کنید، می‌گوید: ▪ تُنادیکُم لِوَنْ بِالطَّفّ تحضُرونی! کاش در جنگ حاضر می‌شدید ▪ ما اَمْـشی یِسْره وْ لا یَسلِبونی که مرا به اسیری نمی‌بردند و مرا غارت نمی‌کردند ▪ و لا بسیاطهم غَدَر یْضرِبونی با تازیانه‌های خیانت نمی‌زدند ▪ تُنادینی: أنَا الجیره وْ صَد عَنّی أبو الغیره صدایم می‌زند که من در بندم و سرور غیرتمندان از دستم رفت ▪ اَبَچّیکُم عَلی مْصابه اَبَچّیکُم شما را بر این مصیبت می‌گریانم ▪ هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائران من،‌ خوش آمدید. این متن را برای همه زائران اباعبدالله علیه السلام در اربعین بفرستید. . تایید میفرمایید؟؟
هدایت شده از محمد حسین
شعر آئيني روايت اهل بيت و قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) است و حرف خود و حتي حرف فلان عالم هم نيست كه امروز بگويد و فردا نقض كند. كلام معصوم است و شعري كه در رساي اهل بيت سروده مي شود عنايت روح الامين است. اين شعر ديگر خيال نيست. ✅پيامبر(ص) است كه به محتشم مي گويد، محتشم بگو «باز اين چه شورش است كه در خلق عالم است». اگر عنايتي نبود محتشم نمي توانست حتي نقطه اي بر كاغذي بگذارد. محتشم ديوان قطوري دارد اما يك شعر از اين شاعر مانده است و اين عنيات است و اصلاً فضاي شعرهاي ديگر با شعر آئيني فرق ميکند. ‌شعرآئيني يك موجود مقدس است و پشتش عنايت اهل بيت است. یکی از مداحان وشاعران در مورد متن شعری که سرودندمیگفتند:👇👇 شعرش، مدحش و همه چيزش متعلق به اهل بيت است. والله كه اگر يك كلمه از اين شعرها را خودم گفته باشم اگر عنايت ائمه نباشد نمي‌توانم يك كلمه بگويم. حضرت زهرا(س) تفضل كرده كه مي‌توانم سياه مشقي بنويسم، اينكه آورده من نيست كه بخواهم از آن كسب درآمد كنم. به همین خاطر میتوان باور داشت که امام حسین در این اشعار عنایت داشته اند. اهل بيت دريا هستند. رشد شعرهاي اهل بيتي را ببينيد و رشد شعرهاي افرادي كه اصلاً شعر ما را قبول ندارند ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا جواب سوال را که نمی‌دانید هنگ تفرقه می‌زنید اگر شما پاسخگو نیستید جواب ندهید اگر کسی جواب صحیح آن را می‌داند حداقل در شخصی من جواب دهد تا برای فیلم کامنت کنم سلام یک کلیپ دیدم که یک سنی مذهب می گفت نگوید یا علی مدد یا محمد مدد فقط از سبحانه و تعالی مدد بجوید جواب این سوال را باید چه بدهیم؟ ممنون
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام 🔹اگر قرار بود كه توسل به غير خدا شرك بود ، حضرت يعقوب كه پيامبر خداوند بود ، نبايد به آن ها چنين قولي مي داد و بايد آن ها را از اين كار شرك آلود نهي مي كرد . خداوند نيز بعد از نقل اين واقعه نمي گويد كه كار آن ها شرك بوده است اگر دعا ، استغفار و شفاعت خواستن از پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم شرک بود ، چگونه امکان داشت که خداوند چنین دستورى را به گنهکاران بدهد ! به این نکته نیز باید توجه داشت که پیامبران و ائمه علیهم السلام آمرزنده گناه نیستند ؛ بلکه آن‌ها فقط مى توانند از خدا طلب آمرزش کنند و از آن‌جایی که آن‌ها بندگان برگزیده خداوند هستند و در نزد خداوند آبرو دارند ، خداوند شفاعت آنان را می‌پذیرد و در حقیقت آمرزنده حقیقی خداوند است . ✅پس هنگامی گفتن این جملات شرک است که شخص معتقد باشد که آن حضرات در برابر قدرت خداوند قدرت مستقلی دارند؛ ولی اگر معتقد باشد که آن بزرگواران به اذن خداوند و یا از طریق دعا کردن و خواستن از او می توانند خواسته انسان دیگری را برآورد به هیچ وجه شرک نیست. پس ما علی پرست یا امام پرست نیستیم که با گفتن یا علی و ... کارمان شرک محسوب شود بلکه ما تنها خدا را می پرستیم اما به فرمایش خود خداوند تبارک و تعالی برای تقرب به وی و نیز بر آمدن حاجاتمان از ائمه اطهار کمک می خواهیم چرا که آنان محبوب خدا و رسول خدا هستند و خدا و رسول خدا ما را به محبت و ولایت و اطاعت و شفاعت طلبی از آنها فراخوانده اند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا