eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمد حسین
تکذیب شد ❌ طی روزهای اخیر بر رسانه‌های اصلاح‌طلب داخلی و همچنین رسانه‌های ضدانقلاب خارجی در خبری به نقل از رییس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران مدعی شدند که قدرت خرید مردم ایران نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است. غیرواقعی و مضحک بودن این آمار برای کارشناسان کاملا مشخص است چراکه نصف شدن قدرت خرید مردم قطعا به معنای نصف شدن تقاضای کل برای کالاهای اساسی و مصرفی مردم و نیمه‌تعطیل شدن همه کارخانجات و بیکار شدن نصف کارگران خواهد بود. یعنی از حدود ۲۰ میلیون شاغل در کشور باید ۱۰ میلیون نفر آن در سال جاری بیکار می‌شدند. این در حالی است که به علت رونق ایجادشده در اقتصاد کشور، طبق آخرین آمار نرخ بیکاری به کمترین رقم سالیان اخیر رسیده است رییس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران گفت اگر ادعای رسانه‌های معاند درباره کاهش مصرف ۵۰ درصدی مواد غذایی درست بود اکنون اغلب کارخانه‌ها تعطیل شده بودند. همین زمینه، «داوود فکوری» رییس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران خبر منتشرشده در شبکه های معاند به نقل از وی مبنی براینکه «به دنبال گرانی ها در ایران، قدرت خرید مردم بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است» را تکذیب کرد و افزود: کاهش ۵۰ درصدی توان خرید مردم منطقی نیست و من چنین حرفی نزدم. براساس گزارش های رسیده، فروش سوپرمارکت ها مقدار ناچیزی کاهش یافته که البته این کاهش خرید، در پی افزایش نرخ برخی اقلام مواد غذایی مانند ماکارونی، لبنیات، رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی و غیره بوده به این صورت که خریداری که پیش از این برای مراجعه کمتر به سوپرمارکت ممکن بود ۳ بسته ماکارونی و یا دو قوطی رب گوجه فرنگی خریداری کند امروز در خرید روزانه خود یک بسته ماکارونی و یک قوطی رب گوجه فرنگی را خریداری می کند. رییس اتحادیه سوپرمارکت داران فکوری افزود: اکنون انواع مواد غذایی، پروتئینی ، کالاهای اساسی، لبنیات، بهداشتی و شوینده به وفور محصول در سوپرمارکت ها موجود است ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا همه عقاید قابل احترامند؟ عقیده باعث می‌شود یک پسر برای مبارزه با بدحجابی روی دختران اسید پاشی کند. مطمئناً این پسر در خانه مادری دارد که دائماً سر نماز برای خشنودی خدایش بدحجابان را نفرین میکند. عقیده مادر روی فرزند تاثیر میگذارد. عقیده باعث می‌شود که عده ای مسلمان دور یک گودال جمع شوند و برای خشنودی خدایشان یک زن بیچاره را سنگسار کنند. (طبق سنت پیامبر) عقیده باعث می‌شود که یک مسلمان برای خشنودی خدایش غیرمسلمانان را با اتومبیل زیر بگیرد و بکشد. ( نمونه اش در اروپا و استرالیا را در اخبار شنیدیم) عقیده باعث می‌شود که یک داعشی برای خشنودی خدایش و طبق دستور قرآن غیرمسلمانان را سر ببرد. (طبق سوره توبه آیه ۱۲۳) عقیده باعث می‌شود که یک مسلمان طبق گفته قرآن ، بی دین ها را نجس خطاب بکند. (سوره توبه آیه ۲۸) عقیده باعث می‌شود که یک داعشی برای خشنودی خدایش حمله انتحاری کند و خود را بکشد. ( طبق سوره بقره آیه ۲۰۷) عقیده باعث می‌شود یک مسلمان برای عزاداری ، قمه زنی و خود زنی بکند. عقیده باعث می‌شود که طبق قرآن به زنان شوهردار غیر مسلمان که به اسارت مسلمین درآمده اند تجاوز شود. (سوره نساء آیه ۲۴) عقیده باعث می‌شود که یک مرد مسلمان زن خودش را به راحتی کتک بزند. (طبق سوره نساء آیه ۳۴) عقیده باعث می‌شود که یک مرد میانسال با یک دختر ۹ ساله ازدواج کند. (سنت پیامبر) عقیده باعث می‌شود که یک مرد طبق قرآن چهار زن بگیرد (سوره نساء آیه ۳) این عقاید قابل احترام نیستند. چون ضد بشری هستند. پس باید به چالش کشیده شوند تا ملتها از شر این عقاید پوسیده در امان باشند. تنها عقیده ای که قابل احترام است ، انسانیت است و بس.
هدایت شده از h...m.p.r
سلام و عرض ادب و احترام ✅دین اسلام مجموعه ای از قوانین، احکام و دستورات برای هدایت انسان برای رسیدن به سعادت دنیوی و آخروی است.👈 به دلیل این که خدای عالم و حکیم این مجموعه را وضع کرده است قطعاً از کمال و جامعیت برخوردار بوده و می تواند همه مشکلات بشر را حل کند،اما به شرطی که همه افراد جامعه به همه دستورات آن عمل کنند.👈باید توجه داشت که عمل به هر قانونی مشکلات و محدودیت های خاص خود را دارد که بدون پذیرش و تعامل با آنها امکان بهره مندی آن قانون وجود ندارد .اگر می بینید که در جامعه اسلامی مردم در زندگی خود با مشکلات متعددی روبرو هستند برای این است که به طور کامل به دستورات اسلام عمل نمی شود. 👈یا هر یک از ما تنها نفع و ضرر خود را در نظر داریم و اسلام را تنها در همان محدوده در نظر می گیریم.به همین جهت نتیجه مطلوب حاصل نمی شود .اسلام راه بدست آوردن رزق و روزی و در آمد مشروع را نشان داده است و احکام و دستورات آنرا وضع نموده است اما این ها زمانی به نتیجه می رسد که همه افراد به تمام این دستورات عمل کنند. اما اگر یک نفر زحمت بکشد و دیگران بیکار نشسته و از دسترنج او بخواهند استفاده کنند یا حق او را غصب کنند چیزی برای او باقی نخواهد ماند. ✅بسیارى از شبهاتى که در مورد مجازات سنگسار مطرح مى‏شود، ناشى از عدم تصور دقیق چیستى و شرایط مجازات سنگسار است. تحقق شرایط سنگسار، بسیار دقیق، نادر و سخت‏گیرانه است.👈 رعایت این شرایط زمینه خطا و اشتباه را در حد صفر کاهش مى‏دهد; ضمن آنکه با لحاظ این شرایط، عقلانیت لازم براى تناسب جرم و مجازات و در عین حال کارآمدى مجازات محقق مى‏شود. در ادامه، با بررسى شرایط مختلفى که براى تحقق حکم سنگسار در نظر گرفته شده است، دقت و جامعیت این شرایط قابل داورى خواهد بود. اجمالاً شرایط سه‏گانه ذیل براى حکم سنگسار ضرورى است: الف) شرایط ثبوت زناى مستوجب سنگسار; ب) شرایط اثبات گناه مستوجب سنگسار; ج) شرایط اجراى حکم سنگسار. 🔰فقها و مفسران شیعه براساس این آیه، رعایت عدالت را در چندهمسری شرط دانسته‌اند؛ ازاین‌رو، کسی که نمی‌تواند عدالت را رعایت کند، چندهمسری برایش جایز نیست. گفته شده واژه قسط در «أَلَّا تُقْسِطُوا» به معنای عدل و انصاف است. 👈منظور از عدالت در آیه مذکور، عدالت در رفتارهایی مانند حق قَسم (تقسیم شب‌ها میان همسران) و نفقه دانسته شده است؛ نه عدالت در محبت قلبی که خارج از اختیار انسان است. در برخی روایات نیز عدالت در آیه، به عدالت در نفقه تفسیر شده است. 🔰در مورد قمه زنی از مجموع آیات و روایات استفاده می‌شود که وجود فیزیکی انسان یکی از نعمت‌های خدادادی است که انسان باید در جهت حفظ آن از آسیب و خطر کوشا باشد، و حق وارد کردن کوچک‌ترین آسیب به آن‌را ندارد، جز در راه خدا و جهاد. همه مراجع و علمای بزرگ اسلام قمه زنی را تحت هیچ شرایطی جایز ندانسته اند 🔰نجاست کافر در اینجا دو نظر وجود دارد: یک نظر این است که آنها نجس هستند زیرا طهارت و نجاست را در نظر نمی گیرند و شراب می خورند و از سایر نجاسات مانند سگ و خوک اجتناب نمی کنند و الا جسم و بدن آنها پاک است. بنا بر این آنها طهارت ذاتی دارند. این حکم، فتوای جمع محدودی از علماء است. 👈نظر دوم که دارای اکثریت است این می باشد که علاوه بر نجاست عرضی، نجاست ذاتی هم دارند. ⬅️نجاست گاه ذاتی عینی است مانند بول و غائط ولی گاه نجاست چیزی ذاتی سیاسی است همانند الکل که شارع آن را نجس معرفی کرده تا مسلمانان اطراف آنها نروند و آلوده نشوند. 👈نجاست کافر و مشرک هم به همین دلیل است. نجاست آنها به سبب نفرت ذاتی نیست بلکه سیاست ایجاب کرده است که آنها نجس معرفی شوند تا بین آنها و مسلمانان، در معاشرت فاصله بیفتد. ⬅️البته این بدان معنا نیست که با کفار و کشور آنها رابطه نداشته باشیم زیرا امیر مؤمنان علی علیه السلام می فرماید: إِمَّا أَخٌ‌ لَكَ‌ فِي‌ الدِّينِ‌ وَ إِمَّا نَظِيرٌ لَكَ فِي الْخَلْق‌ 👈بلکه معنای آنها این است که معاشرت با آنها نباید بی قید و شرط باشد و نباید با آنها هم غذا شد و الا فرهنگ آنها که چه بسا از لحاظ دنیوی جذابیت هم دارد ممکن است به فرهنگ اسلامی رسوخ پیدا کند.
هدایت شده از h...m.p.r
⁉️پرسش⬇️ ⁉️اگر اسلام دین محبت و مهربانی است و خداوند ارحم الراحمین است، چرا این همه آیه در قرآن درباره جنگ و کشتار کافران وجود دارد؟! ⬇️پاسخ ⬇️ ✅اساس دین اسلام بر دعوت مردم به یکتاپرستی است. در این راستا پیامبر اسلام(ص) مأمور ابلاغ تعالیم الهی به مردم بود. این مأموریت تنها از راه فراخواندن آنان همراه با استدلال‌های منطقی بود، نه با جنگ و خشونت.⬅️ قرآن کریم در این باره می‌فرماید: «ادْعُ إِلى‏ سَبیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ»؛[1]با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشى که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن. «قُلْ هذِهِ سَبیلی‏ أَدْعُوا إِلَى اللهِ عَلى‏ بَصیرَة»؛[2] بگو: این راه من است. من و پیروانم، همگان را در عین بصیرت به سوى خدا می‌خوانیم. ✅اساساً هیچ پیامبری دین خود را بر مردم تحمیل نکرد. پیامبران مأمور رساندن تعالیم الهی به مردم بودند، نه تحمیل آن. 👈چنان­‌که صریح آیات قرآن بر این موضوع دلالت دارند. در این­‌جا به چند نمونه از این آیات اشاره می­‌کنیم:👇👇 1⃣. «...وَ ما عَلَى الرَّسُولِ إِلاَّ الْبَلاغُ الْمُبینُ»؛[3] پیامبر جز پیام ‏رسانى آشکار نیست. 2⃣. «...وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُون»؛[4] و بر تو نیز قرآن را نازل کردیم تا آنچه را براى مردم نازل شده است برایشان بیان کنى و باشد که بیندیشند. اگر کسی در این آیه بویژه دقت و تأمل کند، در می‌­یابد که پذیرش دعوت پیامبر همراه با تفکر و اندیشه است، نه از سر زور و سلطه. ⬅️نکته قابل توجه در این آیه این است که قرآن می­‌فرماید «یتفکرون» و نمی­گوید «لعلهم یستسلمون» یا «یطیعون»؛ لذا پیامبر مأمور بود محتوای رسالت خویش را به مردم ابلاغ کند و آنها با تفکر و اندیشه آن‌را پذیرا باشند. 3⃣. «إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاکِراً وَ إِمَّا کَفُوراً»؛[5] ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد [و پذیرا گردد] یا ناسپاس. با توجه به این شیوه مسالمت‌آمیز در تبلیغ دین، بسیاری از مردم حقیقت‌جو و خسته از جهالت و شرک، به ندای آسمانی پیامبر اسلام(ص) پاسخ مثبت داده؛ دعوت حق را لبیک گفته و به اسلام گرویدند. ⬅️بدیهی است که این تعالیم با منافع کافران، مستکبران و ستم‌گران در تضاد است؛ لذا به مخالفت با پیامبر و مسلمانان برخاسته، اقدام به اذیت و آزار آنان نموده، و جنگ‌های بسیاری را بر آنان تحمیل نمودند. 👈این‌جا بود که خداوند دستور دفاع از پیروان آیین اسلام را صادر فرمود، و به مسلمانان اجازه داد تا در برابر تجاوز زورگویان از خود دفاع نمایند. به بیان دیگر، در حقیقت جهاد در اسلام برای دفاع از مظلومان و ستم‌دیدگان است.👈 به این معنا اگر می‌بینیم کسانی مظلوم واقع می‌شوند و بر آنها ظلم و ستمی می‌شود، از حق آنان باید دفاع شود. 👈با توجه به این معنا قرآن کریم می‌فرماید: «چرا در راه خدا و به خاطر مردان و زنان و کودکان ناتوانى که می‌گویند: اى پروردگار ما، ما را از این قریه ستم‌کاران بیرون آر و از جانب خود یار و مددکارى قرار ده، نمی‌جنگید؟».[6] ✅براساس این آیه وظیفه پیامبر اسلام(ص) حمایت از مسلمانان و دفاع از آنها در برابر ستم‌کاران است؛ چرا که خداوند در این آیه می‌گوید که چرا شما در راه خدا و در راه نجاتِ‏ مردان و زنان و کودکان مستضعف به دفاع و حمایت برنمی‌خیزید؟! 👈لذا جهاد در اسلام، دفاع از مظلومان و مستضعفان است. و این حق انسانی و اخلاقی است که مسلمانان برای نجات ستم‌دیدگان، در برابر زورگویان و تجاوزگران به مقابله برخیزند، و این‌چنین حقی انسانی، منطقی و پذیرفته شده است. ✅در همین راستا قرآن می‌فرماید: «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا»؛[7] به کسانى که جنگ بر آنان تحمیل گردید، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌‏اند. 👈این آیه به مسلمانان اجازه می‌دهد زمانی که مورد ظلم و تجاوز قرار گرفتند به جهاد برخیزند.⬅️ نکته دقیق در این آیه واژه «اذن» است؛ یعنی مسلمانان اجازه دارند هنگامی که مورد ظلم و ستم قرار گرفتند از خود دفاع کنند، نه آن‌که «امر» به جهاد شده باشند. در جامعه‌ای که مردمش حق انتخاب دین و آیین ندارند؛ و به جرم گرویدن به دینی که خود بر اساس خرد و اندیشه انتخاب نموده‌اند، مورد شکنجه و آزار قرار می‌گیرند. آیا اجازه دفاع به معنای خشونت است؟! ✅با این وجود، این آیه تنها مجوزی برای دفاع است، نه الزاماً وجوب دفاع؛ یعنی ای مردم در برابر ظلمی که بر شما می‌شود، حق دفاع دارید. این مجوز هم مربوط به عنوان ظلم و ستم شدن است: «بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا». ⬅️اگر به درستی در این آیه دقت شود، به هیچ وجه مسئله ایمان آوردن کافران، یا اجبار آنها به ایمان مطرح نیست؛ چون به مسلمانان ظلم می‌کنند، به مسلمانان اجازه داده شد تا در براب
هدایت شده از h...m.p.r
ر ظلم آنان از خودشان دفاع کنند. ⬅️آیه دیگری که در این راستا قابل تأمل بوده، این آیه است: «فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ»؛[8] هر کس به شما تجاوز کرد، همانند آن بر او تعدّى کنید! و از خدا بپرهیزید (و زیاده روى ننمایید). ✅این بدین معنا است که اگر به شما تجاوز کردند به پاسخی متناسب با همان اندازه‌ای که آنها تجاوز کردند – و نه بیشتر - اقدام کنید. این آیه نشان می‌دهد 👈که اولاً: این تجویز در محدوده دفاع است.👈 ثانیاً: در همین محدوده نیز باید تناسب میان تجاوز و پاسخ آن رعایت شود. ✅این معنا در آیات دیگر به روشنی بیان شده است. آن‌جا که می‌فرماید: اگر آنها تسلیم شدند و دست از فتنه برداشتند، به آنها کاری نداشته باشید: «و اگر به صلح گراییدند، تو نیز از در صلح وارد شو و بر خدا توکّل کن که او شنواى دانا است». [9] 👈«وَ قاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللهِ الَّذِینَ یُقاتِلُونَکُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللهَ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ»؛[10] و در راه خدا، با کسانى که با شما می‌جنگند، بجنگید، [ولى‏] از اندازه درنگذرید؛ زیرا خداوند تجاوزکاران را دوست نمی‌دارد. قید: «الَّذِینَ یُقاتِلُونَکُمْ»، یعنی دلیل جواز نبرد، عمل و رفتار تجاوزکارانه و خشونت‌آمیز آنان است، نه چیز دیگر. ⬅️اینها نمونه‌­هایی است که نشان می‌دهد جنگ­‌های پیامبر اسلام(ص)👈 اولاً: به دلیل مشرک بودن یا غیرمسلمان بودن طرف مقابل نبود؛ یعنی به دلیل اعتقادشان با آنها جنگ نمی‌کرد، بلکه به جهت عمل‌کرد ظالمانه آنان بود؛ مشرکان مسلمانان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند؛ جنگ را بر آنان تحمیل می‌کردند؛ مسلمانان نیز در برابر آنان از خود دفاع می‌کردند. ✅گذشته از دفاعی بودن جنگ‌­های پیامبر اسلام(ص)، نکته حائز اهمیت این است که این دفاع‌ها کاملاً در محدوده اخلاق بوده است؛ یعنی تا جایی که ضرورت اقتضا می‌کرد از خود دفاع می‌کردند، و کاری که غیر اخلاقی و بر اساس غضب و انتقام‌­گیری نمی‌کردند؛👈 چرا که اسلام به پیروان خویش آموخت؛ کسانی که با شما زندگی مسالمت‌آمیز دارند، شما نیز با آنها از سر مهر و وفا برخورد کنید: «لا یَنْهاکُمُ اللهُ عَنِ الَّذینَ لَمْ یُقاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ لَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطین»؛[11] خدا شما را از نیکى کردن و رعایت عدالت نسبت به کسانى که در راه دین با شما پیکار نکردند و از خانه و دیارتان بیرون نراندند، نهى نمى‌‏کند؛ چرا که خداوند عدالت‌‏‌پیشگان را دوست دارد. و پیامبر اسلام نیز منادی این شعار بود که «اگر تمایل به صلح نشان دهند، تو نیز از در صلح درآى و بر خدا توکّل کن».[12] ✅بنابر این، دین اسلام در هیچ‌یک از آموزه‌هایش در ابتدا سفارش به برخوردهای خشونت‌آمیز و انتقام‌جویی نکرده و نمی‌کند. خشونت و انتقام در جایی است که دشمن به هیچ‌یک از قوانین و تعهدات انسانی، اجتماعی پایبند نباشد و در صدد از بین بردن اساس دین اسلام باشد. ⬅️این‌جا است که دستور «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّار»،[13] کاربرد پیدا می‌کند. و گرنه پیامبر مأمور به عفو و مدارا بود و خشونت در دستور کارش قرار نداشت: «خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلین»؛[14] عفو را پیشه کن و به نیکى فرمان ده و از جاهلان اعراض کن. 👈با توجه به این آیات و ده‌ها آیه مشابه، هیچ‌گاه قرآن دستور به کشتن کافران به جرم داشتن عقیده نداده است. ⬇️پی نوشتها⬇️   [1]. نحل، 125. [2]. یوسف، 108. [3]. نور، 54؛ عنکبوت، 18. [4]. نحل، 44. [5]. انسان، 3. [6]. نساء، 75. [7]. حج، 39. [8]. بقره، 194. [9]. انفال، 61. [10]. بقره، 190. [11]. ممتحنه، 8. [12]. انفال، 61. [13]. فتح، 29. [14]. اعراف، 
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام. ❌️ نگارنده بگوید که خالق انسان که هست که عقیده بر انسانیت دارد؟ و اما عقاید؛⬇️ ⬅️ دین اسلام یک عقیده نیست که قابل احترام باشد یا نه. دین اسلام یک سبک هست برای غیر حیوانی زیستن. دین اسلام یک ساختمان است تا افراد مسلم برای مصون ماندن از اعتقاد انحرافی مصون بمانند. دین اسلام یک راه است به روشنایی و یا رسیدن به ساحل نجات. ❌️ آن عقایدی فاقد ارزش اند که انسان را در انسانیت اش با حیوان جمع می بندند و برای احدی ارزش قائل نمیشوند‌. آن عقیده ای که گفته اید، یعنی انسان در حالت سکون واقع شود تا نسخه های تجویز شده ی ابالیس را در انزوا عمل کند که اسلام قائل بر تحرک است برای رسیدن به مطلوب. ❌️انسانیت نه عقیده است و نه روش، چون از معنای لغوی این کلمه این است که در الفت بماند. اما با که و با چه اُنس گیرد؟ با خدا و بندگانی که بوی خدا میدهند؟ یا با افکار حیوانی نگارنده که از راهبرد های صهیون است. و اما آن پسر که اسید پاشید؛⬇️ ⬅️ مسلمان روی بی حجاب اسید نمی پاشد و مادر او نیز در نمازهایش نفرین نمیکند. بلکه دعا میکند و پس از شناخت و شناساندن معروف، امر بدان می نماید. الاقل...محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابرقدرت منطقه نمی تونه اتوبوس رونالدو رو اسکورت کنه و امنیت هتلش رو تامین کنه!
هدایت شده از محمد حسین
تصاویری از حرکت اتوبوس تیم فوتبال النصر از فرودگاه به سمت هتل با اسکورت خاص اش را ببینید. 👇👇👇
هدایت شده از محمد حسین
7.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شما باز هم تیر دشمن به سنگ خورد 👆👆👆تصاویری از حرکت اتوبوس تیم فوتبال النصر از فرودگاه به سمت هتل با اسکورت خاص اش را ببینید.
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
. معیار ابرقدرت بودن منطقه، محافظت از یک اتوبوس و برقراری امنیت اون نیست. جدا از اینکه این خبر خلاف واقع و دروغ است، حتی اگه حادثه‌ای پیش بیاد، فقط مخصوص ایران نیست و در هرکجای دنیا ممکنه اتفاق بیفته. اگه کسی می‌خواد ابرقدرت بودن ایران در منطقه و بلکه در جهان رو درک کنه، همون زدن پهپادهای فوق‌پیشرفته و گران‌قیمت امریکایی و توقیف نفت‌کش انگلیسی بسنده است! برای کسی هم که نخواد بفهمه، هیچ سند و مدرکی فایده نداره یا حق