هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️شبهه
کلیپ شبکههای اجتماعی:
(سخنرانی علامه مصباح یزدی در خصوص احکام اسلامی، رباخواری بانکها و... )
این فیلم از آرشیو محرمانه حوزه علمیه قم توسط طلبه هایی که همراه مردم معترض هستند و مخالف فساد موجود در دولت و حکومتند به بیرون درز کرده و منتشر شده. ۱۲ سال پیش آقای مصباح یزدی ، فاتحه اسلام وحجاب را خوند و خیلی شفاف به متعصبین و به جامعه رنگین کمانی و قوانین ناکارآمد اسلامی اشاره میکند که باید برای حفظ آبرو و احترام خودشان در این موارد کوتاه بیایند ، ولی تا امروز اجازه پخشش رو نداده اند.
قویا پیشنهاد میکنم این رو تا آخر ببینید
این صحبتهای ایشان از قلب حوزه و مرکز تفکرات اسلامی است که تا زنده بود، هرگز پخش نشد! چون به نفع یک عده نبود و الان بعد ۱۲ از سال منتشر شده است و شنیدن و دیدن آن را به شما توصیه می کنم!
#پاسخ ⬇️
1️⃣علامه مصباح یزدی در این سخنرانی پس از برشمردن نقاط ضعف موجود در اقتصاد و فرهنگ کشورهای اسلامی که با تعالیم اسلام ناب در تعارض است؛ میگویند:
«اینها نمونهای از #نفوذ_فرهنگ کفر در فرهنگ کشورهای اسلامی است»
❗️که این جمله عمدا تقطیع گردیده است.
کلیپ کامل👇🏻
https://www.aparat.com/v/9JTav
2️⃣کلیپ هم محرمانه نیست و قبلاً پخش شده، سال ۹۷ هم در سایت آپارات قرار داده شده👇🏻
aparat.com/v/9JTav
3️⃣اعتراض و انتقاد علما نسبت به رباخواری بانکها هم چیز تازهای نیست و بارها انجام شده است👇🏻
tn.ai/1999188
#حجاب
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
آیا حقیقت داره
🔴 کدام علما از رفتار طلبه در درمانگاه قم انتقاد کردند؟
🔸 آیت الله علیدوست: اگر نهی از منکر عدهای را روی «دنده لج»بیندازد یا احساس کنند که باید «مخالفت» کنند، خود این حرکت باعث «ترویج عدم حجاب» و «برهنگی» میشود. اینجا جایی است که فقهای ما میفرمایند ما دیگر نهی از منکر نداریم.
🔸 حجت الاسلام محسن قنبریان: راهکار این است که امر سیاسی، نهی از منکر حاکمان و سایر منکرات بزرگی که گاهی اوقات در طبقهی ما متدینان هم ممکن است پیدا شود، آن هم باز گذاشته شود. یعنی همان خانم بیحجاب بتواند منِ روحانی را نهی از منکر کند و این راه را باز میگذارد و در جامعه دیالیز عمومی صورت میگیرد. او حاکم را نهی میکند، او ما به عنوان روحانیون را نهی میکند.
🔸 آیتالله قائنی: اگر احتمال تاثیر منتفی باشد، نهی از منکر دیگر موضوع ندارد. نباید به بهانۀ نهی از منکر، مرتکب حرامی شد یا به نامحرمی نگاه کرد. نباید به هر قیمتی برای دیگران ایجاد حساسیت کنند.
🔸 فرزند آیتالله بهجت: امر به معروف ما فقط به چندتا موئی که آشکار شده، محدود شده! آنجا که جیب ما را خالی می کنند دردمان نمی آید!
🔸 آیت الله ایازی: هیچ عالمی تایید نمیکند که ما برای مقابله با بیحجابی ، از افراد عکس بگیریم. چرا به معضلات اقتصادی اعتراض نمیکنید؟
🔸 آیتالله فاضل لنکرانی: عكس و فيلم گرفتن از كسی كه منكری را انجام میدهد خود نیز منكر است. مردم از ما توقع ندارند که توجیهگر کارهای غلط مسئولین بشویم.
🔸 آیتالله مسعودی خمینی: از مردم میخواهم رفتار آن روحانی در درمانگاه قم را به حساب همۀ روحانیان نگذارند. اسلام با بتمرگ و بنشین مخالف است.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب
#پاسخ ⬇️
🔸بعد از ماجرای روحانی و زن مکشفه در قم دهها روایت صحیح و ناصحیح در فضای رها شده مجازی نشر پیدا کرد
چه روایتهایی که دلهای دلسوزان به انقلاب و شهدا را خون کرد
و دل دشمنان را شاد...و متاسفانه باید گفت :در غفلت و عدم برخورد جدی برخی دستگاهای ذیربط در وظیفه حوزه مدیریتی خود ...
صحت و سقم مطلب مد نظر که در سوال مطرح شده را نمی دانم .
اما واقعیت ماجرای مشابه از یک هموطن دیگر را بخوانید ⬇️
🔹اما ملت ایران، اگر امنیت میخواهید
اگر میخواهید ناموستان حفظ شود
واجب است مطالبه گری کنید
و قوه قضائیه را از اشتباه محاسباتی ای که درگیر آن شده است نجات دهید.
داستان زیر را بخوانید تا همه چیز برایتان شفاف شود.
👈اولا که برای ارائه مستندات حق گرفتن عکس دارد.
همانگونه که دوربین های مدار بسته امروزه تصاویر همهی ما مردم را دارند، اما هیچ کاسبی حق نداره تصاویری منتشر کند که سبب ضایع شدن حق یا آبرویی بشود.
در بیمارستان نکویی در قم همین اتفاق برای بنده افتاد.
داد و بیداد کرد گوشی رو بده، چرا عکس گرفتی!؟ عین همین رفتار این خانم با این روحانی محترم.
دو برابر او داد زدم، گفتم بله، عکس نگرفتم، #فیلم گرفتم، تو حق نداری کشف حجاب کنی، فیلم گرفتم که سند داشته باشم، داد زدم سرش گفتم تخلف کردی بی ادبی هم میکنی، باصدای رسا و بلند داد زدم حرااااااااااست؟
سریع مأمور اومد.
رفتیم حراست، حراست گفت شما چرا عکس گرفتی (زن هتاک جون گرفت) منم گفتم شما چرا دوربین مدار بسته نسب کردید و فیلم همه مردم میگیرید، گفت ما برا مستندات و امنیت، گفتم، منم برا مستندات!
گفتم شما قبل اینکه به من بگی فیلم نگیر باید به ایشون میگفتی اینجوری وارد بیمارستان نشود.
من خلاف نکردم کاری که شما ها انجام ندادید وظیفش افتاده گردن من، من حق امر به معروف و نهی از منکر دارم، خلاف هم نکردم.
الان اگه بگم این خانم بی حجابی کرده که قبول نمیکنید اما این فیلمش، که فحش هم میده، من حق انتشار ندارم،
از این خانم به خاطر فحش و آبرو ریزی شکایت دارم، از بیمارستان هم به خاطر عدم نظارت.
حراست گفت «ایشون حق نهی از منکر داره» (زن ترسید و میلرزید)
زنه به حراست گفت بگو حذف کنه.
گفتم باید مستند داشته باشم چرا حذف کنم؟ همه دوربین های شهر فیلم شما رو گرفتن برو به همه بگو حذف کنند!
بعد از اینکه ابراز پشیمانی کرد و حراست قول داد نظارت کنه، فیلم حذف کردم.
به زن هتاک گفتم
اینو بدون من دشمنت نیستم و گرنه تشویقت میکردم بیحیا تر بشی و فاسق تا ازت استفاده ابزاری کنم.
لذا مردم آگاه باشید این آخوند، غیرتمند و مسئولیت پذیر بوده احسنت بر ایشان نه این مردم اهل سکووووووووت.
در قم البته همه جا چون طرف بیحجاب رو میگیرند، و از دروغ میگن این که حجابش خوبه گرفتن عکس برا مستندات لازم نیز هست.
❌ اما چی شد زن هتاک مکشفه، ۳تا زن رفیق طرفدار پیدا کرد و یکیشون گوشی برد؟
👈چی شد تنها بود و گفت خانم بچمو بگیر، اما داد میزد مامان؟
یه جورایی یه تیم نشدند؟
چی شد غش کرد و میگفتن به دادش برسید، اما ظاهراً فرار کرده!
آیا کسی که فیلم مدار بسته رو پخش کرده باهاشون هم دست نبوده؟
❌چی شده حراست درمانگاه نمیتونه تذکر بده، اما دوربین هاشون میتونن فیلم رو آزاد کنن برا دشمن های خارجی؟
به حراست گفتم اگه فرضاً من تخلف کردم، شما مقصر هستی که اجازه ورود به ایشون دادی.
توجیه کرد، ما تذکر میدم و حواسمون هست، گفتم پس این چیه،
(جالب اونجاست اگه همون فیلم نبود ممکن بود من توسط حراست و زن هتاک محکوم میشدم)
👈👈گفتم برا کرونا جلو همه مردم رو میگرفتید که باید ماسک بزنن اینا که همه مردم نیستند، چرا ترک فعل میکنید، چرا وظیفتون انجام نمیدید⁉️
یه قاعده
چون گستاخ شدند و سازماندهی از این کارها انجام میدهند،
به راحتی میتوانند امنیت را هم نابود کنند. باید مقتدرانه برخورد کرد تا اونا بترسند نه مردم، نه آمر به معروف.
دختر افغانستانی از ترس ناامنی از افغانستان هجرت کرده اومده قم ، کشف حجاب میکنه، بهش میگی حجاب؟
میگه برو گم شو هیچ غلطی نمیکنید!
⬅️ آیا این قانون شکن خارجی نمیتواند همان تروریست در شاه چراغ و گلزار شهدای کرمان باشد⁉️
آیا نمیتواند ابزار نفوذی آمریکا و اسرائیل و جاسوس آنها شود؟
ضعف اقتدار سبب ناامنی هم خواهد شد.
حال مطالبه گری نکنید نتیجه اش را خواهید دید.
واقعا دل آدم گرفته نمیشه که
🔻چرا مجرم نمیترسد!
🔻چرا دزد نمیترسد!
🔻چرا خانم کشف حجاب کننده که کار او حرام شرعی و سیاسی و حرام قانونی است نمی ترسد؟
در خونه و وطن خودت یه بی وطن به دین و قانونت توهین میکنه و تو مجبور باشی سکوت کنی؟😔
و دشمنت برای رسیدن به نتیجه ها و آرزوهایش ذهن مسئولین را بشورد، که مصلحت در سکوت است. آری دشمن میخواهد با سکوتت تو را ببلعد.
❌وقتی ارزش ها عوض شوند عوضی ها با ارزش میشوند.
7.36M
✳️ بیان چند نکته قرآنی ....
🔹 توضیح در مورد اظهار نظرهای فرزندان محترم آیت الله لنکرانی و آیت الله بهجت دو مرجع مرحوم و عالیقدر
🔸 نقد عالمی که برنامه کربلای معلا را محکوم کرده بود
🔸 نقد کسانیکه در مورد تجمع غیر قانونی( فتنه آمیز) اظهارات اشتباه داشته اند
🔸 بیان آیاتی در مورد عفو و بخشش و یا خشم و کینه ...
🔹 فریاد زدن ممدوح و فریاد زدن مذموم...
🔸 توضیحی در مورد سه واژه
یرون ینظرون یبصرون در قرآن
♦️ و تحلیل سیاسی در موارد فوق .....
🇮🇷 سید حسین کانال این روزها
سلام. روزبخیر
#سوال
کسب و کارهای اینترنتی که جدیدا هم خیلی رواج یافته و طرف بدون اینکه کار خاصی انجام بده برای خودش خلق پول میکنه در اقتصاد کلی جامعه چه تاثیری داره
آیا مخربه و اکل مال به باطل محسوب میشه؟؟
مثلا طرف یک فایل آموزشی ( زبان .آشپزی . وانگیزشی..) ضبط کرده و درآن واحد اون رو به هزاران نفر میفروشه و این جریان مدام در حال تکرار و تکرار
میخواستم ببینم آیا این سبک کسب و کار موجب ضربه به اقتصاد جامعه هست و از مصادیق اکل مال به باطله؟
ممنون
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام واحترام
درآمد اینترنتی فی نفسه اشکال ندارد. ولی بر اساس آیه شریف «لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» کمک به هر کاری که زمینه ساز گناه باشد جایز نیست و حرام
بزرگوار
مشهور فقیهان این است که آیه «لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» دلالت بر حرام بودن کمک و اعانت و تعاون بر اثم و عدوان می دانند.
لذا فقهاء عظام قراردادهایی را که مصداق اعانت یا تعاون بر اثم و عدوان است، حرام باطل می شمارند.
آیه کامل در سوره مائده چنین است: «وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى وَ لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقابِ»
یعنی: و (همواره) در راه نیکى و پرهیزگارى با هم تعاون کنید و (هرگز) در راه گناه و تعدى همکارى ننمائید و از خدا بپرهیزید که مجازاتش شدید است.
آنچه در آیه فوق در زمینه تعاون آمده یک اصل کلى اسلامى است که سراسر مسائل اجتماعى و حقوقى و اخلاقى و سیاسى را در بر میگیرد.
لذا طبق این آیه و اصل مسلمانان موظفند در کارهاى نیک تعاون و همکارى کنند ولى همکارى در اهداف باطل و اعمال نادرست و ظلم و ستم، مطلقا ممنوع است، حتّی اگر مرتکب آن دوست نزدیک یا برادر انسان باشد، چه برسد به اینکه با عامل هیچگونه قرابت و یا سنخیت روحی و اخلاقی و دینی نباشد و بدتر اینکه خدمت به اجنبی و بگانه باشد که:
(1) موجب منفعت داد نامشروع به او باشد.
(2) چشمهای او و دیگران را آلوده به حرام و گناه کند.
(3) چه بسا رونق دادن به بازار اجنبی بازار مسلمانی کساد شود.
یاحقّ.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ دیگر برای شما 👇👇
💠 حکم فعالیت در بازار فارکس
⁉️ سؤال:
آیا فعالیت در بازار فارکس (خرید و فروش ارزهای خارجی) جایز است؟
✍️ پاسخ:
🔹 بنا به گفته برخی کارشناسان، کارگزاران بازار معاملات ارزهای خارجی، دو دستهاند:
🔺دسته اول (که اکثر مدعیان کارگزاری از این دستهاند)، صرفاً یک صفحه مجازی در فضای اینترنت تشکیل دادهاند و حضور واقعی در بازار مذکور ندارند، این گروه پول مشتریان را دریافت و برای اهداف و برنامههای خود استفاده میکنند و فقط یک صفحه اینترنتی برای مشتری اختصاص میدهند که مشتری در آن مشغول معاملات ظاهری میشود، بنابراین معاملات انجام شده غیرواقعی و باطل است و موجب ملکیت درآمد حاصل شده نمیگردد.
🔺 دسته دوم کارگزارانی هستند که حضور واقعی در بازار دارند و با پول مشتری اقدام به خرید و فروش ارز میکنند، که با رعایت ضوابط شرعی و قانونی، فی نفسه اشکال ندارد ولی باید به نکات زیر توجه شود:
1️⃣. معاملات باید به صورت خرید و فروش واقعی باشد، بنابراین اگر کسب درآمد صرفاً براساس پیش بینی نوسانات قیمت باشد، مشروع نیست.
2️⃣. معاملات اهرمی که با اعتبار گرفتن از کارگزار انجام میشود، اگر ماهیت قرض همراه با سود داشته باشد، ربا و حرام است.
📚 پینوشت:
بخش استفتائات پایگاه اطلاعرسانی دفتر آیتالله خامنهای
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
#متن_شبهه⛔️⛔️
شرم می کنم با ترازوی کودک گرسنه کنار خیابان، سیری ام را وزن کنم! ای کاش یک ماه نیز موظف بودیم از اذان صبح تا غروب آفتاب فقرا را سیر کنیم نه این که گرسنگی و تشنگی کشیده تا فقط رنج آن ها را درک نماییم! آری هزاران بار افسوس که دیریست وا مانده ایم در ظاهر دین، دهانمان پر شده است از غلظت تلفظ حرف <ض> در کلمه "و لا الضالین" ولی غافل ازآن که خود عمریست در گمراهی به سر می بریم....
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام واحترام
❌اینگونه افادهها در حقیقت فرار به جلو است
بله شاید نتوان صددرصد حال گرسنگان را درک کنیم. اما پر واضح است که تحمل چند ساعت گرسنگی، در حد خود تأثیر کافی برای درک گرسنگان را دارد و باعث میشود بهتر از کسی که هیچ وقت سعی نکرده طعم گرسنگی را به خود بچشاند، به فقرا همدردی کرد.
مضافاً اینکه تنها یکی از اهداف روزه، درک گرسنگان و همدردی با آنها است. مهمترین هدف روزه تقوا یعنی "خود کنترلی" است.
کسی که بتواند ده، چهارده ساعت از برخی خواهشهای طبیعی نفس صرفنظر کند، در حقیقت تمرین میکند، تا هوسهای نفسانی خود را کنترل کند و از تسلط آن بر خود جلوگیری کند.
به این وسیله خودخواهی انسان که مانع مهمی برای بخشش به فقرا است نیز تضعیف شده و لذا روزه از این طریق نیز در توجه به حال گرسنگان تاثیر گذار است و به اصطلاح " دو قبضه" عامل توجه بیشتر به حال نیازمندان میشود؛ امری که تجربه و واقعیت عینی نیز آن را تایید میکند.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟