eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یاسریع الرضا
با سلام هرچند تلاوت قرآن و خواندن فاتحه از جمله سفارشات همیشگی حضرت آیت‌الله بهجت برای آرامش و شادی روح اموات و تسکین غم ازدست‌دادن نزدیکان بوده است؛ لذا با بررسی‌های انجام شده چنین فرمایشی با عنوان «فاتحه کبیره» و با این ترتیبی که در سؤال به آن اشاره شده است در اسناد این مركز، به نقل از ایشان موجود نمی‌باشد، و با پیگیری كه از شاگردان و بیت معظم‌له انجام شد منبع موثقی برای این مطلب یافت نگردید. لذا انتساب آن به معظم‌له تأیید نمی‌گردد.   تکذیب انتساب «خواندن فاتحه کبیره برای اموات» به آیت‌الله بهجت (ره) | مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت قدس‌سره https://bahjat.ir/fa/content/12499 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم کتابهایی زیادی هست که برای این سنین خوب و لازمه... مثل 👈 شطرنج با ماشین قیامت با بابا سلام بر ابراهیم... خاک های نرم کوشک... نورالدین پسر ایران... بابانظر... من زنده ام... فال خون... یکشنبه آخر... اما در مورد کتابهای سالم به غیر از دفاع مقدس هم خواستین اطلاع بدین نشونی کانال بدم. 🔵🔴🔵
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از "🌙"
یه سوال طبق داستان هایی که برای ما گفتم خدا تصمیم میگیره انسان رو خلق کنه و وقتی خلق میکه بهش میگه اشرف مخلوقات پس جرا زودتر انسانو خلق نکرده که اشرف مخلوقاتش زودتر به وحود بیاد؟ یعنی خدا هم در حال پیشرفته و وقتی میبینی ک اینهمه چیز هست منطقیه ک یکی ساختتشون ولی کی؟ جواب خداست هرچی که بیشتر فکر میکنم بیشتر پیچیده میشه
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم مهندسی ترین فکر را خدا در خلقت انسان داشته که قبل از خلق کردن اشرف مخلوقات، تمام نیازهای مادی انسان را در نظر گرفته... یعنی وجود امکانات و نیازمندیها قبل از خلفت انسان.... شاید یکی از علت ها همین باشه... امروزه هم در قالب کارهای بشری در جامعه ، در موضوع ساخت و سازها ،بهترین وجه مهندسی برای ساخت مکان ها و مجتمع های مسکونی مورد نیاز انسان، قبل از دست زدن به چنین کاری ،اول محدوده زندگی، امکانات اولیه (درمانگاه، هایپرمارکت‌ها، مدارس ، راهها و ....) را تعیین میکنند،این بهترین مدل پرداخت به نیازمندیهای اجتماعی هست. اما در همین مثال چه بسا ساختمان های قول پیکری برای نیاز انسان ساخته میشه بدون اینکه محدوده ها، لاین کشی ها، فاضلاب شهری ، درمانگاه و نقاط مشخص شده برای احداث نیازمندیها تعیین بشه و بسیاری از مشکلات امروز نظام شهری و غیره برمیگرده به عدم کارشناسی در اصول مهندسی سازه ها... خب با این وجود ، پرودگار متعال قبل از خلقت انسان تا حدودی بنابر ظرفیت انسان ، جغرافیای زندگی و نیازمندی اورا با توجه به همه شرایط محیطی فراهم کرد... خلقت کوه، جنگل ، دریا ، موجودات چندهزار ساله و غیره. ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
هدایت شده از ط.ک
باسلام صدقه ای که برای رفع بلا می‌دهیم،و خیال ما راحت میشه و آرامش پیدا می‌کنیم آیا این اطمینان ما بخاطر صدقه هست یا توکل به خداست توصیح بدین ممنون
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم یقیناً اطمینان خاطر ما بخاطر قدرت باریتعالی و توکل به اوست که این اطمینان اصلاً در مقایسه با انسان نمی‌گنجه. صدقه وسیله تعیین شده از طرف خداست برای نجات از بلا‌ها حتی تعویق مرگ ها...، طوریکه قبل از اینکه صدقه به دست نیازمند برسه اول در ید خدا قرار میگیره... همچنانکه علامه طباطبایی در هنگام صدقه دادن به نیازمند، پول را قبل از اینکه به دست نیازمند برسه، با دست دیگرشون میگرفتند و اگر اشتباه نکنم گویا دست خودشان را می‌بوسیدند و بعد به نیازمند تقدیم میکردند. ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یاسریع الرضا
پاسخ سوال اول نَحْنُ اَبْناءُ الدَّلیلِ: پرسش : چرا با اينكه علي(ع) در خانه بود، هنگام یورش، فاطمه زهرا(س) پشت در رفت؟ پاسخ اجمالی: پاسخ تفصیلی: باید گفت در واقع اهل سنت می خواهند با این شبهه دو کار را به نفع خودشان تمام کنند؛ اول: ضعف و نقصی را برای امیرالمؤمنین علی(عليه السلام) بتراشند که چرا علی(عليه السلام) ناموس داری نکرد و یک زن را پشت در فرستاد و خودش نرفت. دوم: دامان عمر را از این جسارت پاک کنند و با این فرا فکنی ها، وانمود کنند که اصل این قضیه کذب است و دور از شأن عمر است. در مورد هدف اول باید گفت: اولاً: آنها می گویند که حضرت علی موظف بود از همه مظلومان دفاع کند، مخصوصاً از ناموس خودش دفاع نماید، چرا که همسر، خط قرمز هر شخصی به حساب می آید، بی عُرضه ترین آدمها جاییکه زن و بچه خود را در خطر ببینند از فدا نمودن خود دریغ نمی نمایند، حال چطور ممکن است که علی(عليه السلام) از همسر خودش آن هم دختر پیامبر دفاع نکرده باشد. این بی غیرتی را به کسی نسبت می دهند که لقب «اسد الله الغالب» «شیر پیروزمند خدا» به او نسبت داده شده، چون حضرت علی در هیچ کجا مغلوب کسی نشده است. و این در حالی است که «آلوسى» مفسر معروف اهل سنت در «روح المعانى» می نویسد: «... غضب عمر وأضرم النار بباب علىّ و أحرقه و دخل فاستقبلته فاطمة و صاحت یا أبتاه و یا رسول الله، فرفع عمر السیف و هو فى غمده فوجأ به جنبها المبارک و رفع السوط فضرب به ضرعها فصاحت یا أبتاه فأخذ علىّ بتلابیب عمر وهزّه و وجأ أنفه و رقبته»؛ (عمر عصبانی شد و درب خانه علی را به آتش کشید و داخل خانه شد، فاطمه سلام الله علیها به طرف عمر آمد و فریاد زد: «یا ابتاه، یا رسول الله»! عمر شمشیرش را که در غلاف بود بلند کرد و به پهلوى فاطمه زد، تازیانه را بلند کرد و بر بازوى فاطمه زد، فریاد زد: « یا ابتاه » - با مشاهده این ماجرا - علی (عليه السلام) ناگهان از جا برخاست و گریبان عمر را گرفت و او را به شدت کشید و بر زمین زد و بر بینى و گردنش کوبید). نقل این قضیه توسط آلوسی به هر نیتی که باشد ، نشانگر این است که علی (عليه السلام) واکنش تندی در دفاع از دختر پیامبر(صلي الله عليه و آله) از خودشان نشان داده است.(1) ثانیاً: همان طور که اهل سنت علم غیب را فقط مخصوص خداوند می دانند ما نیز می گوییم علم غیب نمی دانیم و نمی دانیم چرا حضرت زهرا(علیها السلام) پشت در آمدند. ولی می توان به این نکته اشاره نمود که شاید آمدن حضرت زهرا(علیها السلام) برای این باشد، تا مهاجمان از تنها یادگار پیامبر(صلي الله عليه و آله) شرم کرده و جسارت نکنند، در عین حال نه تنها این حضور حضرت، مانع از شرم و حیای آنها نشد بلکه جسارتی کردند که امروزه برای بسیاری از علمای اهل سنت هم این سؤال مطرح است که چرا این جسارت با دختر پیامبر(صلي الله عليه و آله)، آن هم از ناحیه کسانی که خود را خلیفه خواندند صورت گرفته است. در مورد هدف دوم، می گوییم: وقتی اصل ماجرای یورش ثابت شده است، دیگر این سوال که چرا به جای این، آن نیامد؛ دامان کسی را پاک نخواهد کرد، چرا که عده زیادی از علمای اهل سنت اعم از مورخین و محدثین و مفسرین در کتب شان اصل قضیه ی هتاکی و ماجرای هجوم را آورده اند که در اینجا به نقل برخی از آنها اشاره می کنیم: محمد بن جریر طبرى (متوفاى 310)، فقیه و تاریخ نگار برجسته اهل سنت در تاریخ خود رویداد فجیع هتک حرمت به خانه وحى را چنین بیان مى کند: «أَتَى عُمَرُ بنُ الْخَطّاب مَنْزِلَ عَلىّ وَ فِیهِ طَلْحَهَ وَ الزُّبَیْرُ وَ رِجالٌ مِنَ الْمُهاجِرینَ، فَقَالَ وَ اللّهِ لأُحُرِقَنَّ عَلَیْکُمْ أَوْ لَتُخَرجُنّ إِلى البَیْعَهِ، فَخَرَجَ عَلَیْهِ الزُّبَیرُ مُصلِتاً بِالسَّیْفِ فَعَثَرَ فَسَقَطَ السَّیْفُ مِنْ یَدِهِ، فَوَثَبُوا عَلَیْهِ فَأَخَذُوهُ»؛(2) (عمر بن خطاب به در خانه على آمد، در حالى که گروهى از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. عمر رو به آنان کرد و گفت: به خدا سوگند، خانه را به آتش مى کشم مگر این که براى بیعت بیرون بیایید. زبیر از خانه بیرون آمد در حالى که شمشیرى بر دست داشت، ناگهان پاى او لغزید و شمشیر از دست او بر زمین افتاد. در این موقع دیگران بر او هجوم آورده و شمشیر را از دست او گرفتند). همچنین عبدالفتاح عبدالمقصود هم در دو مورد به اصل قضیه - هجوم به خانه وحى - اشاره می کند که ما به نقل یکى از آن دو قول بسنده مى‏ کنیم او می گوید عمر- در آن ماجرای یورش - گفت: «قسم به کسى که جان عمر در دست اوست یا باید بیرون بیایید یا خانه را بر ساکنانش آتش مى‏ زنم عدّه ‏اى که از خدا مى‏ ترسیدند و از پیامبر (صلى الله علیه و آله) شرم داشتند و - رعایت حال اهل بیت او را مى‏ کردند،- گفتند: اى اباحفص، فاطمه در این خانه است. عمر بى پروا فریاد زد: باشد!... نزدیک شد، در زد، سپس بر در کوبید و وارد خانه شد... على علیه السلام پیدا شد ... طنین صداى زهرا در نزدیکى مدخل خ
خانه بلند شد .)3( و نیز در کتاب اثبات الوصیه آمده است: عمر همراه عده ‏اى به در خانه فاطمه (علیها السلام) رفتند. آن‏ها با خود هیزم بسیارى بر در خانه فاطمه (علیها السلام) بردند. بنى‏ هاشم از جمله عباس عموى پیغمبر و على علیهم السلام و زبیر در آنجا بودند. عمر گفت: بیرون آیید و با خلیفه، ابوبکر بیعت کنید و گرنه شما را می سوزانم. عمر به فاطمه (علیها السلام) گفت: هر که در خانه است را بیرون کن. زبیر شمشیر کشید و عمر گفت: این سگ را بگیرید شمشیرش را گرفتند و بر سنگ کوبیدند و شکست. بنى‏ هاشم از بیرون آمدن امتناع مى‏ کردند. عمر هیزم طلبید و گفت: به خدایى که جان عمر در قبضه قدرت او است یا بیرون آیید، یا خانه را با هر که در آنجا است مى‏ سوزانم. مردم گفتند: یا اباحفص!- کنیه عمر اباحفص بود- فاطمه (علیها السلام) در این خانه است. عمر در پاسخ گفت: هر کس در آنجا باشد می سوزانم ... آنگاه فاطمه (علیها السلام) با صداى بلند گفت: «اى پدر و اى پیامبر خدا! ببین بعد از تو از عمر و ابوبکر به ما چه می رسد.» مردم با صداى شنیدن ناله و گریه فاطمه (علیها السلام) برگشتند، ولى همچنان عمر و عده دیگرى در آنجا باقى ماندند.(4) عده زیادی از علمای اهل سنت واقعه هتک حرمت، و یورش به خانه وحى را نیز نقل کرده اند که می توان به افراد زیر اشاره نمود: 1. ابوعبید در کتاب الأموال، ص 195؛ 2؛ محمد بن سعد در کتاب الطبقات الکبرى، ج 8، ص 27. 3. ابن عبد ربه در العقد الفرید، ج 4، ص 263؛ 4. مسعودى در مروج الذهب، ج 2، ص 301؛ 5. ابن عساکر در مختصر تاریخ مدینه دمشق، ج 13، ص 222، چاپ دارالفکر. پی نوشت: (1). تفسیر آلوسی، ج3، ص 124 . (2). تاریخ طبرى، ج 2، ص 443، چاپ بیروت. (3). الإمام على بن أبى طالب، ج 4، ص 2. 274. دیوان محمد حافظ ابراهیم: ج 1، ص 82. (4). اثبات الوصیه، ص 143؛ الوافى بالوفیات، ج 6، ص 17؛ الملل والنحل، ج 1، ص 57. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
پاسخ سوال دوم . نحن ابناء الدلیل علامه طباطبائی امام دو نوع علم دارد: عادی و غیبی . پیامبر (ص) و امام (ع) مانند دیگران انسانند و با استفاده از حواس ظاهری، تجربه و عقل با جهان خارج ارتباط برقرار می کنند . در این نوع علم، تکلیف وجود دارد و احکام الاهی (وجوب، حرمت، استحباب، کراهت و اباحه) به آن تعلق می گیرد . از سوی دیگر، امام در هر حالی و شرایطی به اذن الاهی به حقایق جهان هستی آگاهی دارد . این علم غیب شامل واقعیت های گذشته، حال و آینده می شود و امام بر همه چیز آگاه است . علم غیب، موهبتی الاهی است و خطا و تغییر در آن راه ندارد . در حقیقت علم امام، آگاهی بر قضای حتمی الاهی و «لوح محفوظ » (علم الله) است . در نتیجه، هیچ تکلیفی به متعلق این گونه علم تعلق نمی گیرد; زیرا تکلیف در جایی معنا دارد که انجام یا ترک چیزی در اختیار مکلف باشد . امر و نهی درباره قضای حتمی بیهوده و بی اثر است; زیرا اراده انسانی در آن تاثیر ندارد . بنابراین، برای مثال، امام حسین (ع) با آن که علم غیب داشت و می دانست سرانجام مسلم بن عقیل چه می شود، او را به نمایندگی از خود به کوفه فرستاد; زیرا این قضای حتمی خدا بود . (1) آیت الله جوادی آملی هر چند معصوم (ع) به اذن خدا از غیب با خبر است; اما علم غیب تکلیف نمی آورد . اگر علم از راه عادی به دست آمد و شرایط حجیت شرعی تمام شد، تکلیف آور است; ولی علم غیب از راه عادی به دست نمی آید و علم به قضا و قدر و لوح محفوظ است; پس امر و نهی و تکلیف به ارمغان نمی آورد . به این دلیل، وجود مبارک حضرت امیر (ع) - با آن که می داند چه شبی ضربت می خورد - به مسجد می رود; امام حسن مجتبی (ع) - با آن که می داند در کوزه چه خبر است - آب را می نوشد و امام حسین (ع) - با آن که می داند در عاشورا چه خواهد شد - به کربلا می رود . علم غیب امام (ع) مثل علمی است که فرشتگان دارند; ولی تکلیف به آن تعلق نمی گیرد . حکمت الاهی بر این تعلق گرفته است که معصومان (ع) نیز مانند انسان های دیگر آزموده شوند; در جبهه ها رنج تشنگی و گرسنگی و خستگی و . . . ببینند; زخمی شوند و به شهادت برسند اگر بنابراین بود که ازعلم غیب بهره گیرند، هرگز شکست نمی خوردند . البته گاه برای حفظ و عزت دین از علم غیب هم استفاده می کنند; ولی اساس بر این است که در جریان امور ظاهری از علوم عادی بهره گیرند . (2) 1) ر . ک: معنویت تشیع، علامه طباطبایی، ص 213- 225 .(مقاله درباره علم امام). 2) ر . ک: گزارش پرسش و پاسخ دانشجویان با حضور آیت الله جوادی آملی، تابستان 1380 . ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
نَحْنُ اَبْناءُ الدَّلیلِ: پاسخ سوال سوم . بحث تقیه معصوم دارای مراتب و شرایط است که برای رسیدن به پاسخ این سوال باید yun.ir/guh7x4 مشابه این لینک مطالعه شود آنوقت متوجه می‌شویم که تقیه ابزار نیست بلکه یک راهبرد برای اصلاح و حتی حیات حق است اما قرار نیست امامی که در موضوع مطروحه از علم غیب خود استفاده نکرده به تقیه اصرار داشته باشد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ⛔️ سوال: ⛔️ چرا با وجود حضرت علي(ع)، فاطمه زهرا (س) پشت در رفت؟ 💡 هشتگ کلیدی: علی ❇️ پاسخ ❇️ 🆔 @Wiki_Shobhe 🔹وهابیت می‌خواهد با این شبهه دو کار را به نفع خودشان تمام کنند؛ ✅ اولا ضعف و نقصی را برای علی(ع) بتراشند که چرا علی(ع) ناموس داری نکرد و یک زن را پشت در فرستاد و خودش نرفت. ✅ ثانیا دامان عمر را از این جسارت پاک کنند و با این فرا فکنی ها، وانمود کنند که اصل این قضیه کذب است و دور از شان عمر است. ✅✅ اما تاریخ چه می‌گوید؟ مرحوم عياشي در تفسير، شيخ مفيد در الإختصاص و... نوشته اند: 👇👇👇👇 عمر گفت: برخيزيد تا پيش او (علي) برويم، پس ابوبكر، عمر، عثمان، خالد بن وليد، مغيرة بن شعبة، ابوعبيد جراح، سالم مولي ابوحذيفة، و من به همراه او راه افتاديم، چون نزديك خانه رسيديم، فاطمه آنان را ديد و لذا در را بست و شك نداشت كه بدون اجازه وارد نخواهند شد، عمر را كه از شاخه هاي خرما ساخته شده بود، با لگد شكست، سپس وارد خانه شدند و علي را بيرون آوردند در حالي كه كمرهاي خود را بسته بودند. السمرقندي المعروف بالعياشي، أبي النضر محمد بن مسعود بن عياش السلمي ، تفسير العياشي، ج2، ص67 ✅✅و در روايت سليم نيز آمده: عمر آمد تا به خانه رسيد، فاطمه پشت در نشسته بود، سرش را بسته بود و بدنش از غم از دست دادن پدر نحيف و لاغر شده بود، عمر در را كوبيد و گفت: اي پسر ابوطالب! در را باز كن، فاطمه فرمود: اي عمر به ما چه كار داري؟ ما را با مصيبتي كه گرفتارش شده ايم تنها بگذار. عمر گفت: در را باز كن وگرنه آن را به آتش مي كشم. فاطمه فرمود: آيا از خداوند نمي ترسي كه وارد خانه ما مي شوي، عمر بازنگشت و آتش خواست و آتش را بر در خانه افكند و آن را سوزاند. الهلالي، سليم بن قيس (متوفاي80هـ) كتاب سليم بن قيس، ص 864، ✅حضرت صديقه شكي نداشت كه جمعيت بدون اذن داخل منزل نخواهند شد؛ چون نص قرآن است كه بدون اجازه وارد خانه كسي نشويد: يَأَيهُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَدْخُلُواْ بُيُوتًا غَيرَْ بُيُوتِكُمْ حَتيَ تَسْتَأْنِسُواْ وَتُسَلِّمُواْ عَليَ أَهْلِهَا ذَالِكُمْ خَيرٌْ لَّكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ. فَإِن لَّمْ تجَِدُواْ فِيهَا أَحَدًا فَلَا تَدْخُلُوهَا حَتيَ يُؤْذَنَ لَكمُ ْ وَإِن قِيلَ لَكُمُ ارْجِعُواْ فَارْجِعُواْ هُوَ أَزْكيَ لَكُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيم . النور / 27 و 28. اي افرادي كه ايمان آورده ايد! در خانه هايي غير از خانه خود وارد نشويد تا اجازه بگيريد و بر اهل آن خانه سلام كنيد اين براي شما بهتر است شايد متذكّر شويد! و اگر كسي را در آن نيافتيد، وارد نشويد تا به شما اجازه داده شود و اگر گفته شد: «بازگرديد!» بازگرديد اين براي شما پاكيزه تر است و خداوند به آنچه انجام مي دهيد آگاه است!. ✅✅ خانه فاطمه، برتر از خانه پيامبران: و از طرفي خانه انبياء احترام ويژه اي دارد كه كسي حق ورود بدون اجازه ندارد: يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لاتَدْخُلُواْ بُيُوتَ النَّبِيِ ّ إِلا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ. الأحزاب /53. اي افرادي كه ايمان آورده ايد! در خانه هاي پيامبر داخل نشويد مگر به شما داده شود. و شكي نيست كه خانه حضرت صديقه طاهره خانه پيغمبر محسوب مي شود همانطوري كه در تفاسير متعدد اهل سنت ذيل آيه شريفه: فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ و يُسَبِّحُ لَهُ و فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْأَصَالِ. النور/36. در خانه هايي كه خدا رخصت داده كه [قدر و منزلت ] آن ها رفعت يابد و نامش در آن ها ياد شود. در آن [خانه ] ها هر بامداد و شامگاه او را نيايش مي كنند. 🔹سيوطي و ديگران از قول ابوبكر از نبي مكرم (صلي الله عليه وآله وسلم) نقل كرده اند كه خانه علي و زهرا عليهما السلام از با فضيلت ترين خانه هاي انبياء محسوب مي شود: رسول خدا (ص) اين آيه را تلاوت فرمود، شخصي پرسيد: اين كدام خانه ها است؟ فرمود: خانه هاي پيامبران. ابوبكر پرسيد: آيا خانه علي و فاطمه هم از همان خانه ها است؟ فرمود: بلي، از بر ترين آن است. السيوطي، عبد الرحمن بن الكمال جلال الدين (متوفاي911هـ)، الدر المنثور، ج 6، ص 203، 👇ادامه👇
✅✅✅ افزون بر اين تصور اين بود كه با توجه به موقعيت حضرت زهرا (سلام الله عليها) و احترام رسول اكرم صلي الله عليه وآله مردم با ديدن حضرت صديقه خجالت بكشند و متعرض نشوند همچنان كه عدّه اي با شنيدن صداي حضرت صديقه برگشتند. همراه عده اي به طرف خانه فاطمه آمد و در را كوبيد، فاطمه با شنيدن سر وصداي جمعيت با صداي بلند و همراه گريه فرياد زد: اي رسول خدا چه مصيبت هايي پس از تو از پسر خطاب و پسر ابوقحافه مي بينيم. گروهي با شنيدن گريه فاطمه دلشان به درد آمد و با گريه آنجا را ترك كردند؛ اما عمر با گروهي ديگر باقي ماندند. الدينوري، أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتيبة (متوفاي276 هـ)، الإمامة والسياسة، ج 1، ص 16، 🔹بنابراين حضرت صديقه طاهره، هنگام هجوم، با ديدن عمر و همراهانش در را بست و نزديك دَر ايستاده بود و احتمال نمي داد كه با وجود آن حضرت متعرض خانه شوند و اين بي شرمي مهاجمان بود كه حرمت خانه و اهل آن را رعايت نكردند 💢 چرا با وجود حضرت علي(ع)، فاطمه زهرا (س) پشت در رفت؟ 👇 ✅ همسران رسول خدا (ص) و باز كردن دَر براي نامحرم: نگاهي به روش پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله وسلم در موضوع مورد بحث، بهترين دليل بر محكوميت شبهه انگيزان است؛ چرا كه موارد گوناگوني در كتاب هاي شيعه و اهل سنت وجود دارد كه رسول خدا صلي الله عليه وآله به همسرانش اجازه مي داد تا درب خانه را به روي ديگران ( نا محرمان ) باز كنند. الف: امّ سلمه و باز كردن دَرِ خانه براي علي (عليه السلام): رسول خدا (ص) از خانه زينب دختر جحش بيرون آمد و وارد خانه امّ سلمه شد؛ چون آن روز نوبت آمدن آن حضرت به خانه وي بود، مدتي نگذشته بود كه علي آهسته دقّ الباب كرد، رسول خدا (ص) بيدار شد، امّ سلمه پاسخ نداد، پيامبر فرمود: بلند شو و در را باز كن.... ابن عساكر الدمشقي الشافعي، أبي القاسم علي بن الحسن إبن هبة الله بن عبد الله،(متوفاي571هـ)، تاريخ مدينة دمشق وذكر فضلها وتسمية من حلها من الأماثل، ج 42، ص 470 ✅✅ عائشه به دستور رسول خدا (ص) دَر را براي علي (ع) باز كرد: نماز صبح را با رسول خدا (ص) خواندم، با آن حضرت از مسجد بيرون آمدم، اگر جايي مي رفت به من خبر مي داد و هنگامي كه دير بر مي گشت سراغ وي مي رفتم تا مطلع شوم؛ چون دوري او را نمي توانستم تحمل نمايم، فرمود: به خانه عائشه مي روم، من نيز نزد فاطمه رفتم و در كنار حسن و حسين همه خوشحال بوديم، سپس به طرف خانه عائشه رفتم و دَر زدم، گفت: كي هستي؟ گفتم: علي، گفت: پيامبر استراحت مي كند، برگشتم و دو مرتبه رفتم و دَر را كوبيدم، گفت: كيستي؟ گفتم: علي، گفت: پيامبر را كاري است، دلم طاقت نياورد، براي دفعه سوّم دقّ الباب كردم، عائشه گفت: كيستي؟ گفتم: علي، صداي رسول خدا را شنيدم، فرمود: اي عائشه دَر را باز كن، عائشه دَر را باز كرد و من وارد شدم.... الطبرسي، أبي منصور أحمد بن علي بن أبي طالب (متوفاي 548هـ)، الاحتجاج، ج1، ص 292 آنچه گذشت يك روايت از كتاب هاي شيعه و يك روايت از كتاب هاي اهل سنت بود كه به عنوان نمونه ذكر شد كه در آن ها رسول خدا صلي الله عليه وآله با توجه به اين كه خود حضرتش در خانه حضور داشت اجازه مي داد تا همسرانش دَر را براي افراد نا محرم باز كنند، و اين نشان مي دهد كه اين عمل با رعايت وظايف شرعي منعي نخواهد داشت. ☑️☑️ نتیجه گیری 🔹اولاً: صديقه شهيده، پشت در نرفت؛ بلكه جلوي در ايستاده بود كه با ديدن عمر و همراهان او به داخل خانه رفت و در را بست؛ پس اصلا حضرت زهرا سلام الله عليها پشت در نرفته بودد تا اين اشكال پيش بيايد؛ 🔹ثانياً: حتي اگر اين مطلب صحت نيز داشته باشد و حضرت پشت در رفته باشد، به دليل اين كه عين همين قضيه براي رسول خدا صلي الله عليه وآله پيش آمده و آن حضرت به همسران خود دستور داده اند كه در را باز نمايند، اين اشكال دفع مي شود. مباهله قرن۲۱ بازنشراز ◀️شبهه 🇮🇷 کانال "ویکےشبهہ" کانال جامع شبهات و شایعات فضاے مجازے🇮🇷 📡 کانال ✅ ویکےشبهہ ✅ در ایتا📲 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe کانال 🇮🇷 ویکےشبهہ 🇮🇷 در تلگرام: https://telegram.me/joinchat/BWGstz9LDGhlEtwQ6sumxg‌ 〰 🍁❁🍀❁🌸❁🍀❁🍁 〰
نحن ابناء الدلیل پاسخ سوال چهارم اصلا مشخص نیست شبهه افکن چه منظوری داشته آتش سوزی درب منزل توسط برخی از اسناد برادران اهل تسنن نیز تایید شده اما این بنده جاهل خدا با احتساب ۵ متر بودن منزل حضرت امیر ع به این نتایج شاذ رسیده در حالی که طبق بررسی ها این منزل به ۹۰ متر هم می‌رسیده yun.ir/synh79 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
پاسخ سوال پنجم. چه جالب محتوا پر از تضاد است در سوال دوم سعی دارد علم‌غیب معصومین را زیر سوال ببرد با در نظر گرفتن آن و در عین حال بگوید اگر علم غیب داشتند چرا مانع از این انفاق نشدند؟ و دقیقا در سوال ۵ ، این علم غیب را نادیده می‌گیرد . طبق آنچه که در روایت آمده، نام محسن از جانب پیامبر اکرم (ص) بر آن طفل نهاده شده است. همان طور که حضرت عیسی می تواند از ذخیره شده های در منزل مردم خبر دهد، همچنین پیامبر اسلام نیز می تواند از جنسیت فرزند در شکم مادر خبر دهد. yun.ir/a0h419 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
پاسخ سوال ششم کجا و چه کسی ادعا کرده که حضرت زهرا در حال کشیدن دست حضرت امیر بودند؟ و شمایل دفاع ایشان مانند مسابقه طناب کشی بوده؟ حضرت زهرا س طبق روایات و احادیث شیعه و سنی حائل بین حضرت امیر و آن نامردان بودند و در واقع با گرفتن دستان حصرت علی ع مانع بردن حضرت میشدند که قنفذ لعنه الله به بازوی ایشان ضربه میزنند. yun.ir/lws8ff ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
پاسخ سوال هفتم کسی که تاریخ نداند مجبور است برای ندانسته های خود داستان بسازد. دفاع حضرت از امیرالمؤمنین ع پس از رحلت رسول الله بوده نه پس از واقعه درب.  امروزه تصور رایج در محافل شیعه آن است که حوادث منتهی به شهادت حضرت فاطمه (س) همچون هجوم به خانه آن حضرت و آتش زدن درِ خانه ایشان و مصدومیتشان تنها سه روز پس از رحلت پیامبر (ص) رخ داده و بر این اساس، مدت مصدومیت تا شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)  را قریب ۷۲ یا ۹۲ روز می دانند.  هجوم به خانه فاطمه زهرا (س) قریب 50 روز پس از رحلت رسول خدا (ص) رخ داده و پس از آن، حضرت فاطمه (س) به مدت 40 روز در بستر بیماری بودند، تا آنکه سه ماه پس از رحلت پدرشان به شهادت رسیدند. https://b2n.ir/x18841 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
پاسخ سوال هشتم ازدواج عمر با ام کلثوم کذب محض است ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
پاسخ سوال نهم. حقیقتا به قول آقای ارائه دهنده در این فیلم ، عقل هم‌چیز خوبیست که خدا داده. ایشون از جنس درب های منازل آن زمان حرج می‌گیرند چرا تصور می‌کنیم شبیه درهای قرن ۴ است بلکه درب ها از برگ خرما و ... بوده .😳 کسانی که دقت کاملی در تاریخ نداشته‌اند ، مدعی شده‌اند که منازل مدینه و مکه در زمان صدر اسلام ، اصولا درب چوبی نظیر درهای امروزی نداشت و مردم برای پوشاندن منزل از دید اغیار ، تنها از پرده یا لیف خرما استفاده می کردند. آنان پس از طرح این ادعا، نتیجه گرفته‌اند که: بنابراین، ماجرای سوزاندن در خانه حضرت زهرا (س) و قرار دادن ایشان بین در و دیوار صحیح نیست!! آنچه در پی می‌آید، گوشه‌ای از مستنداتی است که از سوی «علامه سید جعفر مرتضی عاملی» در کتاب مأساة الزهرا (ع) ــ چاپ ۱۹۹۷به وسیله‌ی دارالسیرة بیروت ــ تحقیق شده است : «ابوذر» از پیامبر نقل می کند که فرمود : «اگر کسی از کنار خانه‌ای گذشت که درب آن بسته نبود و پرده نیز داشت و نگاهش به داخل خانه افتاد، گناهی بر او نیست ؛ بلکه مقصر، اهل آن خانه‌اند». (مسند احمد ــ ج۵ ـ ص۱۵۳)  در حدیث ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه ـ علیهما السلام ـ آمده است که پیامبر (ص) به آن‌دو دستور داد که به منزلشان وارد شوند ، سپس بر ایشان دعا کرد، آنگاه برخاست، بیرون رفت و در را با دست مبارکش به روی آنان بست (ثم قام فأغلق علیهما الباب بیده). (بحار الانوار ـ ج۴ ـ ص۱۲۲ و ۱۴۲ و مناقب خوارزمی ص۲۴۳) وموارد عدیده دیگر 👇👇👇👇 yun.ir/qir0g4 طلب بعدی اینکه دربهای اعراب حتی همین الان در برخی از کشورها ۲ لنگه است و کلون و کبه داشته و حتی نحوه در زدن مردان و زنان متفاوت بوده حالا تصور کنید یک لنگه درب باز شود و فرد پشت درب را به شدت به عقب پرت نماید بازم هم نیاز به ۱۸۰ درجه چرخیدن دارد؟😭😭😭😭😭😭😭😭😭
📋 لیست کامل شبهات کانال ☆ویکی‌شبهه☆ در "ایتا" و "تلگرام" همزمان با ایام شهادت سلام‌الله‌علیها (به روایتی) 🆔 @wiki_shobhe 📲لیست کامل شبهات فاطمیه در تلگرام👇 https://t.me/Wiki_Shobhe/9149 📲 در ایتا👇 1⃣ مدتی هست که ملحدین شروع به توهین به کردن و نعوذ باالله میگن ایشون زندگی غیرمفیدی داشته‌اند! ✅ پاسخ 👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1241 2⃣ رواياتى را در مورد بيعت گرفتن زوركى از على و جيغ و فريادهاى فاطمه در ميان مردان ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1297 3⃣ چرا با وجود هتک حرمت و به شهادت رساندن حضرت زهرا(س) امام علی(ع)با خلفا بیعت کرد؟ ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1715 4⃣ ﻣﯿﺸﻪ ﻟﻄﻔﺎ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﻦ ﺗﺎ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺑﻔﻬﻤﻢ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺳﺮﻭﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ. ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺍﻟﮕﻮﻯ ﺯﻧﺎﻥ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ. ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺑﻰ ﺑﻰ ﺩﻭ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ.... ✅ پاسخ اول👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2010پاسخ دوم👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2023 5⃣ آیا براستی شهادت و سقط شدن حضرت محسن در کتب سنی و تشیع آمده است ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2616 6⃣ آیا جایگاه حضرت_مریم (س) از حضرت فاطمه الزهرا (س) برتر است ؟ چون اسم ایشان به عنوان بانوی برگزیده در قرآن کریم آمده است. ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2940 7⃣ آيا امام خميني(ره)، ترسو، بیسواد و بی‌اعتقاد به خون حضرت زهرا(س) بود؟! https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2946 8⃣ چه مدرک معتبر سنی پسندی برای ماجرای شهادت حضرت زهرا (س) وجود دارد؟ ✅ پاسخ اول👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3019پاسخ دوم👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3020پاسخ سوم👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3616 9⃣ چرا دو تا دهه فاطمیه داریم و دقیقا زمان شهادت حضرت زهرا معلوم نیست؟ ✅ پاسخ اول👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3301پاسخ دوم👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/6351پاسخ سوم👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3612 🔟 شیعیان می‌گویند به خانه (حضرت) زهرا حمله شد و درب خانه آتش زده شد و ایشان بین درب و دیوار قرار گرفتند در حالی که خانه های مکه و مدینه اصلا درب نداشته است. ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3618 1⃣1⃣ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺯﻫﺮﺍ، ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻟﮕﻮﯼ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﯿﻬﻨﻤﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3628 2⃣1⃣ توهین به دختر رسول خدا : حجاب حضرت زهرا س در مقابل سلمان فارسی ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3638 3⃣1⃣ میشه در مورد فدک توضیح بدید داستانش چی بود چرا از حضرت زهرا گرفتن ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3664 4⃣1⃣ حضرت علی بنا بر مصلحتی که گفتید از زهرا دفاع نکرد چرا صحابه و بنی هاشم دفاع نکردند ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3749 5⃣1⃣ چرا با وجود حضرت علي(ع)، فاطمه زهرا (س) پشت در رفت؟ ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3750 6⃣1⃣ گریه حضرت زهرا بعدداز فوت پیامبر که موجب اذیت شدن همسایه ها و حق الناس بود و باعصمتش تناقض دارد ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3895 7⃣1⃣حسین دهباشی (مشاور سابق جنگ روانی روحانی)، هجوم خلیفه دوم به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را انکار کرده! ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/5486 🔰مناظره دهباشی واستاد کاشانی https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/5529 8⃣1⃣ تحدی: یکی از خدمات فاطمه زهرا به بشریت را که در سراسر جهان از آن نام برده می‌شود، دریک جمله نام ببرید ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/6340 9⃣1⃣ قهر و غضب حضرت زهرا(س) بر حضرت علی(ع) به خاطر خواستگاری از دختر ابوجهل ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/6498 0⃣2⃣ کارشناس شبکه وهابی: قهر حضرت فاطمه عليها‌السلام با ابوبکر ساخته آخوندهاست ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/6582 1⃣2⃣ نامگذاری فرزند حضرت زهرا قبل از تولد ؛ اونوقت که سونوگرافی نبوده! ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/6602 2⃣2⃣ چرا امیرالمؤمنین دست به شمشیر نبرد؟ چرا نجنگید؟ چرا حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها پیش قدم شد؟ ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/6634 3⃣2⃣ آیا این روایت صحیح است:امام سجاد فرمود: هرکس سه صلوات برای مادرم حضرت فاطمه(س) بفرستد تمامی گناهانش بخشیده میشود !» ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3757 4⃣2⃣کلیپی از آیت الله سید فضل الله پخش شده که در آن مدعی است : «پهلوی حضرت زهراء (س) شکسته نشد و این اقوال افسانه است» ! پاسخ چیست ؟ ✅ پاسخ👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3841 🏴 شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها تسلیت باد صلی‌الله‌علیک یا بنت رسول‌الله🖤 ☆○═════════┅┄‌ 📲 کانال ✅ ویکی شبهه ✅ در ایتا👇 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe
نجمه کبیریان: 📌 شماره شبهه : ۳۲۸۵ 🔆 متن شبهه : آیا رسول خدا ظلم کرده و فدک را به زینب و ام کلثوم نداده و فقط به فاطمه زهرا داده است ❗️طبق قواعد مسلم فقهی باید در بخشش مساوات رعایت شود و اگر پیامبر این مساوات را رعایت نکرده باشد ظالم است 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ ام کلثوم در سال نهم هجری به رحمت خدا رفت؛ 📖 الاستیعاب ج 4 ص 1952. رقیه نیز در همان سالی مرد که جنگ بدر واقع شد ، یعنی سال دوم هجری ؛ 📖 الاصابه ج 8 ص 139 زینب نیز در سال هفتم یا هشتم هجری از دنیا رفت ؛ 📖 مناقب ابن شهر آشوب ، ج 1 ص 209 _ تاریخ طبری ج 2 ص 144 📚 علمای شیعه و اهل سنت نقل می کنند که وقتی آیه شریفه « حق نزدیکان را بپرداز » ( اسراء 26) نازل شد ، پیامبر گرامی را به دختر خود فاطمه بخشید ، در ذیل مفصل اسناد را ارائه داده ایم ؛ حال وهابی اشکال کرده است که چرا پیامبر مساوات را رعایت نکرد و تنها به فاطمه سلام الله علیها ، فدک را بخشید و سایر دختران خود را بی بهره گذاشت... از او می خواهیم یک سند ارائه کند که در زمان حیات سایر دختران ، فدک به فاطمه بخشیده شده باشد . هیچ سندی در این رابطه نیست. پیامبر وقتی آیه نازل شد که حق نزدیکانت را بپرداز ، فدک را به فاطمه (س) داد ، و این آیه می تواند پس از وفات آخرین دختر پیامبر نازل شده باشد که پیامبر جز فاطمه (س) ، قربی و دختر دیگری نداشت و برای اطاعت امر خداوند ، فدک را به تنها دختر باقی مانده خود یعنی فاطمه (س) بخشید . 2️⃣ به فرض هم که بگوییم که فدک در زمان حیات سایر دختران،به فاطمه (س)،بخشیده شده باشد، چه کسی گفته است که مساوات در بخشش بین فرزندان واجب است ؟ 📖 در روایات ما تصریح شده است که فرق قائل شدن بین فرزندان در بخشش واجب نیست و اشکالی ندارد. محمد بن قیس می گوید ؛ « از امام باقر پرسیدم در مورد مردی که برخی از فرزندانش را بر برخی دیگر ( در عطایا و بخشش ) برتری می دهد !؟ امام ع پاسخ داد ؛ « بله ( اشکالی ندارد )» 📖 الکافی ج 7 ص 10 _ التهذیب ج 9 ص 200 مدائنی می گوید که از امام صادق سوال کردم در مورد هدیه ای که مرد به یک فرزندش می دهد و به دیگر فرزندان نمی دهد ؟ امام فرمود ؛ « اگر در حال صحت این هدیه را داده باشد ، جایز است » 📖 التهذیب ج 9 ص 201 _ وسائل الشیعه ج 19 ص 245 و فرمود ؛ « اشکالی نیست که مرد برخی از فرزندان خود را بر برخی دیگر در هبه و بخشش برتری دهد ، تا زمانی که صحیح الحال باشد ، می تواند هر طور که بخواهد در مالش تصرف کند ... چنان که امیر المومنین چنین می کرد نسبت به امام حسن و امام حسین نسبت به امام سجاد چنین می کرد ، و پدرم چنین می کرد و من نیز چنین می کنم ( و در عطایا برخی از فرزندان را مقدم می دارم )» 📖 مستدرک الوسائل ج 14 ص 73 3️⃣ علمای اهل سنت هم ، مساوات در عطایا بین فرزندان را شرط الزامی نمی دانند . احمد بن حنبل ، اسحاق ، محمد بن الحسن ، شریح ، قائل بودند که می توان فرزندان پسر را بر دختران در هدایا ، مقدم داشت ؛ 📖 المحلی ج 9 ص 143 _ عمده القاری ، ج 13 ص 146 _ نیل الاوطار ، ج 6 ص 112 4️⃣ علمای اهل سنت روایت می کنند که ابوبکر ، بیست اصله درخت خرما را قبل از مرگش به عایشه بخشید و به دیگر فرزندان چیزی نداد ؛ « ان ابابکر الصدیق کان نحلها جاد عشرین وسقا » 📖 الموطا ، ج 2 ص 752 _ الریاض النضره ج 1 ص 189 فقهای اهل سنت می گویند که چون عایشه همسر پیامبر و ام المومنین بوده است و فضل داشته است ، ابوبکر مالش را اختصاص به او کرده است و تفضیل و برتری دادن بین فرزندان اگر با دلیل موجهی باشد ، اشکالی ندارد ؛ 📖 مغنی ابن قدامه ج 6 ص 264 ✅ ما هم می گوییم که مطابق روایات خود اهل سنت ، فاطمه صدیقه (س) ، برترین زنان دنیا و اهل بهشت بوده است ،چنان که بخاری روایت می کند که پیامبر گرامی به فاطمه (س) عرضه داشت ؛ « آیا راضی نمی شوی که تو سرور زنان بهشت و سرور زنان مومنین هستی» 📖 صحیح بخاری ج 6 ص 63 و ج 10 ص 76 و فرمود ؛ « تو سیده زنان جهانیان هستی» 📖 خصائص نسائی ص34 پیامبر نیز به خاطر فضل و مقام فاطمه (س) ، ایشان را بر سایر دختران ترجیح داد و فدک را به ایشان بخشید.
سلام علیکم اولا به این ابله بگید که بیت فاطمه و مسجد ، مرکز حکومت بود ، نه یک خانه معمولی !! دوما پیامبر از علم غیب خود استفاده کرد و ابوبکر، عمر و سایرین را به بیرون از مرکز حکومت فرستاد ، چرا سرپیچی کردند و برگشتند ⁉️ این که دیگه چیزی نیست که بتونن انکارش کنن ، مگر پیامبر به این جماعت دستور نداده بود همراه لشگر اسامه از مرکز حکومت خارج بشن ،، چرا سرپیچی کردن و برگشتند؟!! با اعتراف ابوبکر هنگام مرگ چه میکنید که گفت ای کاش بیت فاطمه را نمیگشودم ‼️، اگر چه برای جنگ بسته میشد ،، یعنی اینکه ما تبلیغات کردیم که این بیت برای جنگ علیه ما آماده شده!! این جماعت میگن به غیرت علی ع نمیخوره که کاری نکنه ،، پس چرا به غیرت رجال سیاسی_مذهبی ، خلفا و بعضی صحابه و مردم عرب بر نخورد که جلوی حمله به بیت دختر پیامبر را بگیرند⁉️ یعنی باید پیکر پیامبر را میگذاشتند میرفتند قایم میشدند!! مرکز حکومت و مسجد را تحویل خلفا میدادند ⁉️ عجب کی گفته خانه های 1400 سال پیش از چوب و کلوخ بوده ؟!!! محله بنی هاشم چنین نبوده ، بلکه بعدها بدست وهابیون به بهانه وسعت حریم مسجد تخریب شد !! 🔰و اما نامگذاری محسن بن علی ع 👇 📚نشانی : علل الشرایع ج ۲، ص ۴۶۴ 💎معصوم : امیرالمؤمنین (علیه السلام) ، پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) 💬وَ بِهَذَا اَلْإِسْنَادِ قَالَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : سَمُّوا أَوْلاَدَكُمْ قَبْلَ أَنْ يُولَدُوا فَإِنْ لَمْ تَدْرُوا أَ ذَكَرٌ أَوْ أُنْثَى فَسَمُّوهُمْ بِالْأَسْمَاءِ اَلَّتِي تَكُونُ لِلذَّكَرِ وَ اَلْأُنْثَى فَإِنَّ أَسْقَاطَكُمْ إِذَا لَقُوكُمْ فِي اَلْقِيَامَةِ وَ لَمْ تُسَمُّوهُمْ يَقُولُ اَلسِّقْطُ لِأَبِيهِ أَلاَّ سَمَّيْتَنِي وَ قَدْ سَمَّى رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مُحَسِّناً قَبْلَ أَنْ يُولَدَ 🔹و با همين اسناد نقل شده از حضرت امير المؤمنين(ع) : 👈 (شما همگی) فرزندانتان را قبل از تولّد(هرزمان که متوجه وجودش شدید) نامگذاری کنید و اگر ندانيد پسر يا دخترند اسم آنها را از اسم‌هايى انتخاب كنيد كه براى مذكّر و مؤنّث هر دو مى‌گذارند،پس فرزند سقط‍‌ شده شما بدون اين كه نامى برايش گذارده باشيد روز قيامت كه با شما ملاقات كند به پدر مى‌گويد:آيا براى من نامى نگذاردى در حالى كه رسول الله صلّى اللّٰه عليه و آله نام محسن را براى فرزندش قبل از تولّد گذارد.