eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از چشم من و امر ولی
📺 بسته موشن‌گرافیک | ویژه تبیین و اقناع افکار عمومی، همزمان با آغاز اقدام دولت در 📲خصوصاً جهت انتشار در بین قشر خاکستری و گروه‌های خانوادگی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*میدان دار برای نسل امروز تتلوست* *باختیم. همه با هم باختیم.* تتلو کنسرت برگزار کرد و برآورد شد که ایرانیان برای شرکت در کنسرت او در ترکیه *حدود 100 میلیارد تومان خرج کردند* تا به کنسرتِ کسی بروند که در میان ترانه هایش نه اشعار فاخر، که الفاظ رکیک و فحاشی برای مخاطبش به کار می برد. شوک و حیرتی که هواداران تتلو در شکستن ورودیهای سالن برگزاری کنسرت ایجاد کردند یک *«علامت سوال»* به ذهن ها نشاند که «چرا؟» در کشوری که *«کیهان کلهر»* دارد با آن صدای شگفت و جادویی کمانچه اش،، در کشوری که *«حسین علیزاده»* دارد با آن زخمه های شگفت که بر تار و سه تارش می زند،، در کشوری که *پرویز مشکاتیان* «داشت»،، در کشوری که *محمدرضا شجریان* «داشت»،، *سطح درک ما از موسیقی و نوا در این حد بود که این «چهره» ها و «ساز» شان را در تلویزیون به تصویر نکشیم. (و دردانه ای همچون کیهان کلهر را در پستو پنهان کنیم.)* و برای نسل ما چنین باشد که حتی یکبار این چهره های فاخر را در سیما نبیند. *حال ببین چه شده؟!* فرزندان ما تتلو گوش می کنند نه کمانچه کیهان کلهر‌. *روزگاری که باید التماس/تلاش می کردیم که فرزندان ما «آستان جان» و «به یاد عارف» گوش کنند، با آن موسیقیِ فاخر در حد صُوَرِ قبیحه برخورد کردیم و حال صورت قبیح بر روی سِن برای مان فحاشی می خواند و فرزندان ما برای ورود به کنسرتش گیت های ورودی را می شکنند!* راستی چند سوال: جایگاه *شجریان* در صدا و سیمای ما کجاست؟ کدام یک از جوانان ما اسم *محمد منتشری* را شنیده اند؟ جایگاه *گروه همای* و *کامکارها* در موسیقی کجاست؟ چرا *حسام الدین سراج* دیگر آلبومی منتشر نکرده؟ از حنجرۀ *صدیق تعریف* و آن طنین صدایش در ابتدای سریال امام علی چه خبر؟ راستی *فرهاد فخرالدینی* چه شد؟ *مجید انتظامی* کجاست؟ از آن خوشنویسِ خوش صدا، *بیژن بیژنی* کسی خبری دارد؟ از برنامه کاروان موسیقی *سهیل محمودی* که عقبۀ صدها سال موسیقی ایرانی و اتصالش به ادبیات را بیان می کرد چه خبر؟ *ایرج* به کدام گوشه نشسته است؟ استاد محمد ابراهیم ذوالقدر سنت گرای اصیل با آن اوای شش دانگ ملکوتی که اصولی خان است کجاست؟ *علیرضا قربانی* کجاست؟ چه مدت است که از *مختاباد* خبری نیست؟ صدای *محمد منتشری* در کدام پستو گم شده؟ *باختیم. همه با هم باختیم.* وقتی که *«فرصتِ معرفی»* اینها را داشتیم، پنهان شان کردیم. وقتی که فرصت معرفی *ماهور و راست پنجگاه* و *همایون* را داشتیم، وقتی که امکان بیان *هویت صدها ساله ادبیات ایرانی و امتزاجش با موسیقی* را داشتیم، پنهانش کردیم.. وحال میدان دار نسل امروزمان *تتلو ست* و بازنده این میدان *مائیم*، !!!!! تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد این ظلم و بی عرضگی در مدیریت فرهنگی ایران کهن را .
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
اهمیت داشتن امور و به اصطلاحِ نویسنده برد وباخت در ذهن افراد مختلف متفاوت و به ارزشهای فردی بستگی دارد اما انگاه که در مورد جامعه سخن گفته میشود باید به ارزشهای جامعه توجه نمود . وقتی مساله ای اشتباه باشد، فرقی نمیکند شخص الف انجام دهد یا شخص ب. مهم آن است که فرهنگ دینی جامعه ایران به لطف الهی و برکت خون شهید پذیرای اجرای ابتذال در سطح کشور نیست..  ⬅️ برای تشخیص موسیقی و آهنگ باشد حلال وحرام مناسب است دیدگاه رهبر انقلاب بدانیم «ببینید، موسیقى اگر انسان را به بیکارگى و ابتذال و بى حالى و واخوردگى از واقعیتهاى زندگى و امثال اینها بکشاند، این موسیقى، موسیقى حلال نیست؛ موسیقى حرام است موسیقى اگر چنانچه انسان را از معنویت، از خدا و از ذکر غافل کند، این موسیقى حرام است. موسیقى اگر انسان را به گناه و شهوترانى تشویق کند، این موسیقى حرام است؛ از نظر اسلام این است. موسیقى اگر این خصوصیات مضر و موجب حرمت را نداشته باشد، البته آن وقت حرام نیست. اینهایى را که من گفتم، بعضى از آنها در موسیقى بى کلام و در سازهااست؛ بعضى هم حتى در کلمات است. یعنى ممکن است فرضاً یک موسیقى ساده ى بى ضررى را اجرا کنند، لیکن شعرى که در این موسیقى خوانده مى شود، شعر گمراه کننده یى باشد؛ شعر تشویق کننده ى به بى بندوبارى، به ولنگارى، به شهوترانى، به غفلت و این طور چیزها باشد؛ آن وقت حرام مى شود. بنابراین، آن چیزى که شاخص حرمت و حلیت در موسیقى است و نظر شریف امام هم در اواخر حیات مبارکشان - که آن نظریه را در باب موسیقى دادند - به همین مطلب بود، ممکن است موسیقى - به اصطلاح فقهى اش - موسیقى لهوى باشد. «لهو» یعنى غفلت، یعنى دور شدن از ذکر خدا، دور شدن از معنویت؛ دور شدن از واقعیتهاى زندگى؛ دور شدن از کار و تلاش و فرو غلتیدن در ابتذال و بى بندوبارى. این موسیقى مى شود حرام. اگر این با کیفیت اجرا حاصل بشود، اگر با کلام حاصل بشود؛ فرقى نمى کند. بنابراین، مرز بین موسیقى حرام و حلال ؛ ایرانى بودن، سنتى بودن، قدیمى بودن، کلاسیک بودن، غربى بودن یا شرقى بودن نیست ؛ «مرز» آن چیزى است که عرض شد». ⬅️باتوجه به تعریف فوق تفاوتی ندارد موسیقی را امیرحسین اجرا کند یا افرادی که نویسنده در متن از انها یاد کرده. برخی شان معلوم الحال و برخی شان گرچه خوانش سنتی و حلال داشتند اما به دلیل کهولت سن قادر به اجرا نمیباشند