eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از چشم من و امر ولی
📺 بسته موشن‌گرافیک | ویژه تبیین و اقناع افکار عمومی، همزمان با آغاز اقدام دولت در 📲خصوصاً جهت انتشار در بین قشر خاکستری و گروه‌های خانوادگی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*میدان دار برای نسل امروز تتلوست* *باختیم. همه با هم باختیم.* تتلو کنسرت برگزار کرد و برآورد شد که ایرانیان برای شرکت در کنسرت او در ترکیه *حدود 100 میلیارد تومان خرج کردند* تا به کنسرتِ کسی بروند که در میان ترانه هایش نه اشعار فاخر، که الفاظ رکیک و فحاشی برای مخاطبش به کار می برد. شوک و حیرتی که هواداران تتلو در شکستن ورودیهای سالن برگزاری کنسرت ایجاد کردند یک *«علامت سوال»* به ذهن ها نشاند که «چرا؟» در کشوری که *«کیهان کلهر»* دارد با آن صدای شگفت و جادویی کمانچه اش،، در کشوری که *«حسین علیزاده»* دارد با آن زخمه های شگفت که بر تار و سه تارش می زند،، در کشوری که *پرویز مشکاتیان* «داشت»،، در کشوری که *محمدرضا شجریان* «داشت»،، *سطح درک ما از موسیقی و نوا در این حد بود که این «چهره» ها و «ساز» شان را در تلویزیون به تصویر نکشیم. (و دردانه ای همچون کیهان کلهر را در پستو پنهان کنیم.)* و برای نسل ما چنین باشد که حتی یکبار این چهره های فاخر را در سیما نبیند. *حال ببین چه شده؟!* فرزندان ما تتلو گوش می کنند نه کمانچه کیهان کلهر‌. *روزگاری که باید التماس/تلاش می کردیم که فرزندان ما «آستان جان» و «به یاد عارف» گوش کنند، با آن موسیقیِ فاخر در حد صُوَرِ قبیحه برخورد کردیم و حال صورت قبیح بر روی سِن برای مان فحاشی می خواند و فرزندان ما برای ورود به کنسرتش گیت های ورودی را می شکنند!* راستی چند سوال: جایگاه *شجریان* در صدا و سیمای ما کجاست؟ کدام یک از جوانان ما اسم *محمد منتشری* را شنیده اند؟ جایگاه *گروه همای* و *کامکارها* در موسیقی کجاست؟ چرا *حسام الدین سراج* دیگر آلبومی منتشر نکرده؟ از حنجرۀ *صدیق تعریف* و آن طنین صدایش در ابتدای سریال امام علی چه خبر؟ راستی *فرهاد فخرالدینی* چه شد؟ *مجید انتظامی* کجاست؟ از آن خوشنویسِ خوش صدا، *بیژن بیژنی* کسی خبری دارد؟ از برنامه کاروان موسیقی *سهیل محمودی* که عقبۀ صدها سال موسیقی ایرانی و اتصالش به ادبیات را بیان می کرد چه خبر؟ *ایرج* به کدام گوشه نشسته است؟ استاد محمد ابراهیم ذوالقدر سنت گرای اصیل با آن اوای شش دانگ ملکوتی که اصولی خان است کجاست؟ *علیرضا قربانی* کجاست؟ چه مدت است که از *مختاباد* خبری نیست؟ صدای *محمد منتشری* در کدام پستو گم شده؟ *باختیم. همه با هم باختیم.* وقتی که *«فرصتِ معرفی»* اینها را داشتیم، پنهان شان کردیم. وقتی که فرصت معرفی *ماهور و راست پنجگاه* و *همایون* را داشتیم، وقتی که امکان بیان *هویت صدها ساله ادبیات ایرانی و امتزاجش با موسیقی* را داشتیم، پنهانش کردیم.. وحال میدان دار نسل امروزمان *تتلو ست* و بازنده این میدان *مائیم*، !!!!! تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد این ظلم و بی عرضگی در مدیریت فرهنگی ایران کهن را .
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
اهمیت داشتن امور و به اصطلاحِ نویسنده برد وباخت در ذهن افراد مختلف متفاوت و به ارزشهای فردی بستگی دارد اما انگاه که در مورد جامعه سخن گفته میشود باید به ارزشهای جامعه توجه نمود . وقتی مساله ای اشتباه باشد، فرقی نمیکند شخص الف انجام دهد یا شخص ب. مهم آن است که فرهنگ دینی جامعه ایران به لطف الهی و برکت خون شهید پذیرای اجرای ابتذال در سطح کشور نیست..  ⬅️ برای تشخیص موسیقی و آهنگ باشد حلال وحرام مناسب است دیدگاه رهبر انقلاب بدانیم «ببینید، موسیقى اگر انسان را به بیکارگى و ابتذال و بى حالى و واخوردگى از واقعیتهاى زندگى و امثال اینها بکشاند، این موسیقى، موسیقى حلال نیست؛ موسیقى حرام است موسیقى اگر چنانچه انسان را از معنویت، از خدا و از ذکر غافل کند، این موسیقى حرام است. موسیقى اگر انسان را به گناه و شهوترانى تشویق کند، این موسیقى حرام است؛ از نظر اسلام این است. موسیقى اگر این خصوصیات مضر و موجب حرمت را نداشته باشد، البته آن وقت حرام نیست. اینهایى را که من گفتم، بعضى از آنها در موسیقى بى کلام و در سازهااست؛ بعضى هم حتى در کلمات است. یعنى ممکن است فرضاً یک موسیقى ساده ى بى ضررى را اجرا کنند، لیکن شعرى که در این موسیقى خوانده مى شود، شعر گمراه کننده یى باشد؛ شعر تشویق کننده ى به بى بندوبارى، به ولنگارى، به شهوترانى، به غفلت و این طور چیزها باشد؛ آن وقت حرام مى شود. بنابراین، آن چیزى که شاخص حرمت و حلیت در موسیقى است و نظر شریف امام هم در اواخر حیات مبارکشان - که آن نظریه را در باب موسیقى دادند - به همین مطلب بود، ممکن است موسیقى - به اصطلاح فقهى اش - موسیقى لهوى باشد. «لهو» یعنى غفلت، یعنى دور شدن از ذکر خدا، دور شدن از معنویت؛ دور شدن از واقعیتهاى زندگى؛ دور شدن از کار و تلاش و فرو غلتیدن در ابتذال و بى بندوبارى. این موسیقى مى شود حرام. اگر این با کیفیت اجرا حاصل بشود، اگر با کلام حاصل بشود؛ فرقى نمى کند. بنابراین، مرز بین موسیقى حرام و حلال ؛ ایرانى بودن، سنتى بودن، قدیمى بودن، کلاسیک بودن، غربى بودن یا شرقى بودن نیست ؛ «مرز» آن چیزى است که عرض شد». ⬅️باتوجه به تعریف فوق تفاوتی ندارد موسیقی را امیرحسین اجرا کند یا افرادی که نویسنده در متن از انها یاد کرده. برخی شان معلوم الحال و برخی شان گرچه خوانش سنتی و حلال داشتند اما به دلیل کهولت سن قادر به اجرا نمیباشند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاک دوعالم بر سر.... و ..... ایران که خودمون اینهمه بدبخت و کارتون خواب و مستمند داریم توکشورمون اونوقت این لبنانی ها و فلسطینی ها جیره خوار کشور ماهستن و به ریشمون میخندن و جشن های باشکوه میگیرن
⭕️ کمک به خارجی‌ها ❓من بعنوانِ یک ایرانی، راضی نیستم پولمو بدن به سوریه و فلسطین و... . به فقرای خودمون برسید. 📝 :👇 1️⃣ حدیثی از پیامبر اسلام: "مَن أصبَحَ لايَهتَمُّ بأُمورِ المسلمينَ فليس بِمسلمٍ". یعنی هر کس که صبح کند و به امور مسلمین توجه نکند، مسلمان نیست. کتاب اصول كافي/ج2/ص164 ➕دقت داشته باشیم که "مرزهای جغرافیائی" را پادشاهان ایجاد کرده‌اند و این مرزهای ساختگی نباید باعث شود که ما فکر کنیم فقط نسبت به مردمِ داخلِ مرز وظیفه داریم. ✅ از دیدگاه قرآن، کلِ جامعه‌ی اسلامی یکپارچه است و لو در محدوده‌ی کشور اسلامی نباشند: "إنما المومنون إخوة". همه مومنین برادرند و باید حق برادری را ادا کنند. 2️⃣ تفریحات، تحصیلات، رفاهیات، کسب و تجارت، فرهنگ و هر چیزی که شما تصورش را بکنید، در بستر "امنیت" ایجاد می‌شود. اگر امنیتِ کشور تامین نباشد، آیا می‌شود فقر را ریشه کَن کرد؟ ✅ مدافعان حرم با زمین گیر کردنِ دشمنان ایران در سوریه، امنیت ایران را تامین می‌کنند. اگر در سوریه و لبنان و عراق مقابله نکنیم، جنگ به داخل کشیده می‌شود. این‌که پولِ بیت المال برای ایجاد امنیتِ فقرا و ثروتمندانِ ایران خرج شود، اشکالی دارد؟ ✍️ محض اطلاع نصفِ بودجه‌ی کشور صرف رفاه، آموزش و بهداشت می‌شود و تنها یک دهمِ بودجه‌ی ملی اختصاص دارد به تامین "امنیت" کشور. این‌که عده‌ای همنوا با دشمنان ایران، از افزایش قدرت دفاعی ایران نگرانند، دلیلش مشخص است! ❗️آن‌ها نمی‌خواهند جمهوری اسلامی قدرتمند باشد! و الا هر عاقلی می‌داند که تامین "امنیت" هم‌تراز با "ریشه کنیِ فقر" اهمیت دارد. ❓آیا بهتر نیس بجای زیر سوال بردنِ قوای نظامی و امنیتیِ کشور که به درستی وظیفه‌شان را انجام می‌دهند، از مدیرانِ اجرائیِ منتخبِ خودمان مطالبه‌ی ریشه‌کنیِ فقر کنیم؟ 3️⃣ در نگاهِ تمدنی، اتحادِ قلمروهای اسلامی ایران را تبدیل به یک ابرقدرتِ جهانی می‌کند و این آرزوی هر ایرانی است. پس ما اکنون در حالِ جنگ با دشمنِ خود هستیم و نه با دشمنِ لبنان و سوریه؛ البته در زمینِ کشوری دیگر. 4️⃣ ما برایِ لبنان و فلسطین و حتی سوریه، استخر و جکوزی نساختیم که! تا عده‌ای بگویند پولِ رفاهیات مردمِ ایران را برده‌اند به خارجی‌ها دادند!! در خصوصِ سوریه هم ما یک بده‌کاری داریم. چون: 👈1. سوریه در طولِ انقلاب از حامیانِ انقلاب و جمهوریِ اسلامی بوده و یکی از دلایلِ تمرکزِ جنگِ استکبار در سوریه بخاطر این است که بشار اسد و پدرشان حافظ اسد، حامیِ ایران بودند و هستند. 👈 2. دفاع از حرم گذشته از اینکه حفظ حریم مقدسات هست، از جانب همه ایران‌دوستان توجیه معقول و منطقی ای دارد. اگر خانه‌ی همسایه آتش بگیرد آیا ما کمک نمی‌کنیم برای اطفاء حریق؟ حتی اگر همسایه، دشمن من هم باشد، من آتشَش را خاموش می‌کنم؛ چون شعله‌ی آتش خانه‌ی او دیر یا زود خانه‌ی مرا هم خواهد سوزاند. 👈 3. همان‌طور که گفته شد اگر ما الآن در خاک سوریه با داعش و اربابانش نجنگیم، فردا باید کف خیابانهای تهران بجنگیم و هزار برابر بیشتر تلفات جانی و مالی و ناموسی خواهیم داشت در جنگِ درون شهری... . پس اگر دلمان برای ایرانیان می‌سوزد باید بیش از هر چیز هوای امنیتِ ایران را داشته باشیم. ✍سیدمحمدمهدی صدری