eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
✅اولا پیشینه تاریخ قانون اساسی کشورما به سال ۱۳۵۷ برمیگردد یعنی تقریبا ۴۴ سال. تاریخ قانون اساسی آمریکا سال ۱۷۸۹ میلادی یعنی بیش از ۲۰۰سال!!!!!! واین رقم تاریخ در فرانسه باز بیش از ۲۰۰سال!!!! واین رقم تاریخ در آلمان ۷۰ سال ودر انگلیس بیش از ۳۰۰ سال!!!!!✅ولی چون اینا غربی هستند پس نتیجه گرفتن که قانونشان به روزه😁درحالیکه کسانی قانونشان رانوشتند که خیلی زودتر از پدر بزرگ‌ قانون نویسان ایران از دنیا رفتند!!!!! ✅اینکه فرمودند مشکلات دیگر مثل اقتصادیرا درست کنند حرف درستی است وحرف همه است وما انتظار تلاش بیشتری از مسئولین داریم منتها مسئله حجاب هم باید حل شود ومهمتر، آموزش از طرف خانواده بخصوص مادر است،سپس آموزش پرورش و رسانه ها وخود دولت ودیگران. والبته درکنار این فرهنگ سازی باید با هنجارشکنان هم طبق قانون برخورد شود وگرنه چون هنجارشکنی درهمه چیزی وجود داره واگر برخورد نشه یقینا ابتذال فرهنگی دامن همه را خواهد گرفت. ✅شهدا بخاطر اسلام شهید شدند وحجاب هم یکی از ضروریات دین اسلام است والبته اینکه شهدا در وصیت نامه شان خیلی به حجاب تاکید میکرد اینجا مشخص میشود که چرا امروز دشمنان درجه یک شهدا افتادند به فکر بیحجابی ایران واز طریق امپراتوری رسانه ها وسنگین ترین حملات رسانه ای وفرهنگی ، میخواهند تمدن برهنگی را که کلید از بین بردن معنویت مردم است را رقم زده وبنیان خانواده ها را نابود و جمهوری اسلامی را مثل یک دندانی که از درون خالی شده قرار بدهند‌وایران را به درد لاعلاج خودشان مبتلا نمایند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
+249بنام خدا خدای محمد ! خدای محمد که خدایی عادل است! عدالت چیست؟ که هر حاکم ظالمی آنرا چماق کرده تا بر سر داناتر بکوبد واو را پایین بیاورد و دیگری را بجای او بالا برد! عدالت الهی اینکه دانا ونادان برابر نیست!عدالت اینکه السابقون السابقون اولا ئک المقربون، عدالت اینکه پنج انگشت مساوی نیستند!عدالت اینکه به دانش آموزی که تلاش کرده ،بی خوابی کشیده، درس خوانده،نخبه شده!بهای بیشتری بدهی، تا الگویی شود برای دانش آموزی که تنبلی کرده،درس نخوانده،آ گاهی نیافته! عدالت اینکه یک کارمند،مدیر و مسولی که تلاش کرده و باید نتیجه این تلاش را در حکم کار گزینی و دریافت حقوقش ببیند! به حکم حاکم جبار عدالت پیشه! وارونه نگردد! که از حقوق او کم کنی وبه کارمند زیر دست او دهی ! عدالت شمشیری نیست که با آن انگشت بلندی را کوتاه کنید تا هم تراز انگشت کوتاهی شود! پس مساوات چیست ؟ اما مساوات اینکه تقلبی صورت نگیرد و سئوال یکسانی به دو دانش آموز داده شود تا هرکس به سهم تلاش خود نمره بگیرد! اگر این شد انگیزه حرکت وتلاش به فرد ودر نتیجه جامعه داده میشود تا در مسیر پیشرفت حرکت کند! اگر این روش دنبال شد وفرد داناتر را بها دادی پست میگیرد وبالا میرود و مدیران افرادی داناتر از دیگران می شوند! ودر نهایت حکومت بدست کسانی می افتد که داناترند وکمتر خطا میکنند و درنتیجه‌جامعه ای میشود خدا پسندانه و منطبق بر سنت نبوی!محمد وخدای محمد! و چنین جامعه‌ای جامعه‌ای روبه رشد می‌گردد و به سوی رستگاری وپیشرفت حرکت میکند! وقتیکه کودتا منشانه بر پایه معیار های به ظاهر زیبا یک فرد نادان وبی تخصص را مدیر یک مجموعه دانا وبا سواد کردی! مجبور می شوی برای رفع تناقض نابرابری سطح تحصیلات با بدنه سازمان، آموزش! ضمن خدمت مدرک پروری راه بیندازی ودکتر! تولید کنی! واین میشود که در سطح کلان هیچ مدیر و رییسی نیست که ملعون ومترود نشده باشد!؟وجامعه هم این! خدای محمد ص، خدایی جبار نیست! همه سوره های کتاب محمد با رحمان ورحیم شروع شده!جایی هم که ازصفت جبار بودن یاد شده« قاسم الجبارین» است،یعنی که خدا در هم کوبنده جبر کنندگان است! محمدص حکومت را ویژه «پروردگار» دانای ،عادل، رحمان، رحیم میداند!وهیچ پرورش دهنده ای هم بد پرورش یافته خود را نمی خواهد! در دین وآیین پیامبران از جمله محمدص حکومت کردن بر دیگران جایگاهی ندارد! سلیمان هم که حاکم شد موفق نبود!چون حتی مورچگان هم ناراضی بودند و شکایت اورا نمودند ! و در شان یک پیامبر نیست که حتی موری هم از دست او نا راضی باشد! زیرا ضربه این نارضایتی به خدا می خورد! چون پیام آوران خود را دوست ومرشد بندگان و نماینده خدا میدانند! لذا در «غدیر»هم محمدص نمی گوید: هرکه را من بر او حاکمم، علی هم حاکم بر اوست!ویاحتی جانشین من است!!در غدیر هم گفت:امروز اعلام میکنم که دین وآیین خوب زندگی کردن و رستگار شدن شما تکمیل است،هرکس که مرا الگوی عملیاتی بودن مکتبم میداند ومرا دوست خود میداند! ( دوستی اوج محبت و بالا ترین رابطه دوفرد است که گاهی از رابطه خانوادگی هم بالاتر است!) ودوست میدارد! علی هم الگو و امام وشاخص ودوست اوست!اگر مرا به عنوان حجت خدا ودوست خود می دانید و میخواهید راه را گم نکنید، برادرم علی را هم دوست و شاخص خود بدانید وپشت سر او حرکت کنید! این پیروان! محمد ص بودند که در پی تشکیل حکومت وبه قدرت رسیدن بودند! وبرای آن ارزش قائل میشدند، وبرای رسیدن به آن لحظه شماری میکردند! و نه تنهاارزش های الهی که ارزشهای انسانی را هم زیر پا نهادند! وقبل از آنکه پیام آورشان را دفن کنند! حکومت را علم کردند!!؟ خدای محمد همان خدای علیست که برای حکومت بر مردم ارزش آب بینی یک گوسفند هم قائل نیست! .. لطفاً پاسخ این شبهه را بفرمایید👆
هدایت شده از حسین ستوده۲
پاسخ شبهه : ابتدا دقت شود که اگر کسی به وجود خدا معرفت و ایمانی ندارد، نباید اصلاً در خصوص عدل یا سایر اسمای الهی سخنی بگوید. مگر می‌شود بدون قبول داشتن «وجود» از اسما، صفات یا افعال او سخن گفت؟! اما اگر کسی وجود خدا را قبول دارد، باید بداند که اساساً سؤال «اگر خدا عادل است»، سؤالی غلط و انحرافی است. چرا که اگر فرض کند [العیاذ بالله] خدا هست ولی عادل نیست، چه فرض جایگزینی خواهد داشت؟ آیا خدا ظالم است؟ ظلم که از جهل، نقص و نیستی است. آیا خدا «سبحان»، یعنی منزه از نیستی‌ها و نقص‌ها نیست؟ اگر خدا «سبحان» نباشد که اصلاً خدا نیست، او نیز موجود محدود و ناقصی می‌شود که در اصل وجودش نیاز به هستی‌بخش دیگری دارد. مثل سایر مخلوقات. پس همیشه در مهندسی سؤال در ذهنمان راجع به خداوند متعال دقت کنیم که «وجود» و «سبوحیّت» خدا را ناخودآگاه نفی کنیم. چرا که در این صورت پاسخ سؤال نیز فایده‌ای ندارد. دقت شود که اسما یا به قول خودمان «صفات الهی» با وجودش اثبات می‌گردند، نه این که وجود با صفات اثبات گردد. یعنی اگر خدایی هست (که هست) حتماً حیّ، قیوم، علیم، حکیم، قادر، عادل و ...، می‌باشد و اگر نباشد، دیگر خدا نیست. اما در پاسخ سؤال مطروحه نیز دقت شود که اولاً نسبت دادن «چرایی» مرگ فرزند به گناه پدر یا مادر، کار بسیار دشواری است و اگر به اثبات نرسد و یقین حاصل نگردد، نوعی افترا به خداوند متعال است. فرد مدعی به خدا می‌گوید: تو این فرزند را گرفتی، چون من فلان گناه را کردم! حال سؤال ایجاد می‌شود که از کجا این «علت و معلول» را کشف کردی؟! آیا وحی شد؟ آیا معصوم (ع) فرمود؟ آیا کشف و شهودی صورت پذیرفت؟ یا این که همه وهم و گمان و ... بالتبع افترا بود؟! اما اگر به فرض خداوند متعال فرزندی را به خاطر گناه پدر یا مادرش ببرد نیز مال خودش را پیش خودش برده و در بازپس‌گیری امانت، مدیون کسی نمی‌ماند و به کسی ظلمی نشده است، اگر چه فرد یا افراد به آن امانت علاقه‌ی شدیدی داشته باشند. به عنوان مثال: اگر صاحب خودرویی، آن را امانت نزد کسی بگذارد و اجازه استفاده‌ی متعارف هم بدهد، سپس آن شخص و اهل خانواده‌اش نیز به آن خودرو علاقه‌ و وابستگی شدیدی پیدا کنند. بعد صاحب خودرو ببیند که او امانت‌داری را رعایت نمی‌کند و یا اصلاً شیوه‌ی قهر را پیش گرفته است. آیا اگر امانت را پس بگیرد، به او یا خانواده‌اش ظلم کرده است؟! آیا اساساً کسی مالک خود یا چیز دیگری هست که بتواند به خدا معترض شود: چرا دادی یا چرا گرفتی؟ و یک نکته‌ی مهم دیگری نیز باید مورد دقت و توجه قرار گیرد و آن این که حیات دنیا، دار «علت و معلول»، «اثر و تأثیر» و نیز «عمل و عکس‌العمل» است و هر چیزی قانونی دارد منطبق با حکمت و مشیّت الهی. و خداوند متعال در اراده و مشیّت‌اش نیز به کسی ظلمی نمی‌کند. بلکه این اشخاص هستند که سبب ظلم به خود و دیگران می‌گردند. اگر کسی چشم خود را کور کرد و سبب ناراحتی خود و اطرافیانش گردید، ظالم اوست. پس اگر معصییت کسی سبب مرگ فرزند و حزن و اندون دیگران گردد نیز ظالم همان معصیت‌کار است. «إِنَّ اللَّهَ لا يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئاً وَ لكِنَّ النَّاسَ أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ» (یونس، 44) ترجمه: خدا به مردم به اندازه سر سوزنى ظلم نمى‏كند و ليكن اين خود مردمند كه به خويشتن ستم مى‏كنند. «وَ خَلَقَ اللَّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقِّ وَ لِتُجْزى‏ كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ» (22) ترجمه: و خدا آسمانها و زمين را (به خيال و پندار خلق نكرد) بلكه به حق آفريد. آرى آفريد تا هر كسى را به آنچه مى‏كند جزاء دهد و در اين جزا به كسى ظلم نمى‏شود.، پاسخ ادامه دارد👇
چند خط ⭕️ پیشتر که خبری از رسانه های اجتماعی نبود و رسانه ها در انحصار فراعنه رسانه ای قرار داشت، اخبار خوب (اخبار به نفع مردم و انقلاب) یک سرنوشت بیشتر پیدا نمی کرد: "بایکوت کامل" راه پیمایی چند سال پیش اربعین را خاطرتان هست؟ بی بی سی در اوج حقارت یک خط ننوشت و عبور کرد. اما امروز به مدد رسانه های اجتماعی هیچ خبری پنهان نمی ماند. 🔸 بیایید تو جنجال اخیر؛ سیل و چکمه! دشمن با لباس های گلی مسوولین ما در سیل باید چه می کرد؟ بنویسد این حضور میدانی ضرورت نداشت؟ مخاطب نمی پذیرد. بنویسید ضرر داشت؟ خب مضحک است. بنویسد ثمر نداشت؟ اگه ثمر نداشت که اینقدر مسخره نمی‌کردند. چه کنند این جماعت جیره بگیر با خبر خوب؟ بالاخره باید حقوقی که می گیرند حلال که نه؛ حداقل کارانه خباثت شان را پر کند. ❌بهترین راه چیست؟ تمسخر و استهزا. این روش برخلاف روش های دیگر مخاطبش خواص نیست و عموم مردم است. استهزا هم لذت و سرگرمی است و هم دشمنی و مکر و خدعه. به سرعت نیز همه گیر و اجتماعی می شود. بازگردیم به ؛ در جنگ روایت ها شلوار گلی را نمی شود سانسور کرد؛ حتی نمی شود تحلیل غلط ارائه کرد. پس باید چه کنند؟ روایت نادرست؛ تحریف واقعیت؛ زشت انگاری زیبایی ها و برعکس؛ برق انداختن نجاست. خاطرتان هست رهبری فرمود جلاد را جای شهید نشانند؟ همان. 🔴 بگذریم. دشمن که دشمن است. اما امان از بداخلاقی ها و لجاجت ها و حسادت های برخی داخلی ها. ✅بصیرت انقلابی که هیچ؛ از کجا نیت‌سنج آوردند و با کدام حجت تهمت ریاکاری زدند؟ بگذریم؛ اما کاش مراقبت کنیم تا بی بهره در میدان مبارزه، خاک‌مال ها نشویم. ✍ محسن مهدیان (با تصرف)
بخشش از کیسه ی خلیفه ، با ۳ کیلو طلا بکار رفته در بافت آن ، مبارکت باشه جناب ، خدا کنه فردا کشور ما مانند سالهای پیش زیر پوتین های سربازانت قرار نگیرد ، امیدواریم گنبد حضرت رضا ع توسط شما به توپ بسته نشود ، امیدواریم نامرد نباشی سلام دوستان جوابی برای این پیام میخواستم آیا قضیه صحت داره ؟
اهداء هدیه جزئی از فرایند تشریفات در تعاملات بین المللی است و صرفا در ایران و برای دوستان ایران‌نیست. این مسئله یک ادب سیاسی تلقی می شود . در خصوص گذشته روسیه ،به کرات در این گروه مطلب بارگذاری شده که همگی ناظر به عملکرد کشورها بوده بارها گفته ایم آمریکای دوست در زمان پهلوی اگر راست می‌گفت و بخاطر ایرانی ها در تعامل با پهلوی بود چرا پس از انقلاب از هیچ ظلمی اغماض نکرد؟ ملت که هیچ حتی شاه این مملکت که نسل در نسل نوکری اجنبی را کرده بودند برای یک ساعت در کشورش جا نداد و حتی جسم مرده شاه را هم اجازه دفن در آمریکا ندادند. اما داستان روسیه به شوروی و سردمداران امپریالیستی و کمونیستی آنها بر می‌گردد امروز روسیه حتی اسمش شبیه به گذشته نیست چه رسد به نحوه تعاملات که حقیقتا اگر جز این بود امروز دغدغه این شبهه افکن از مصادیق گذشته مثل به توپ بستن بارگاه ابالحسن و .... نبود و قطعا از یک مصداق امروزی استفاده می‌کرد. تمام این مطالب در راستای عدم تمایل روشنفکران غربگرای داخلی به شرق و همسایگان شرقی است و شدت علاقه به غربیان و آمریکایی ها